PDA

Bekijk de volledige versie : The Exorcist (1973)



rkrijger
29-10-2005, 15:23
Vanavond op TV, echt een aanrader voor wie hem nog niet gezien heeft. Ik hoop dat ze het orgineel uitzenden en niet "de versie die je nog nooit gezien hebt"...

The Exorcist (22:00 - 00:30, Veronica)

The Exorcist

Linda Blair is het door de duivel bezeten meisje, een rol die ze talloze malen herhaalde in films van minder allooi.

Friedkin kan uitstekende actiefilms maken, zoals oa bleek uit The French Connection (1971), maar ook op horrorgebied heeft hij een paar smeuïge werkjes afgeleverd. Als kind al had hij er uitbundig plezier in om buurmeisjes de stuipen op het lijf te jagen met door hem zelf geschreven griezelverhalen. The exorcist is zijn meesterwerk in het genre, overigens gebaseerd op een roman van William Peter Blatty die ook tekende voor het (Oscar winnende) scenario.

Albert Kostwinder
29-10-2005, 16:13
The Exorcist met reclame onderbrekingen. Das pas eng. :roll:

BrianB
29-10-2005, 16:40
Helaas, het is de 'Version you've never seen'. Gelukkig heb ik het origineel op dvd, kan ik die mooi kijken vanavond :).

rkrijger
29-10-2005, 17:27
Helaas, het is de 'Version you've never seen'. Gelukkig heb ik het origineel op dvd, kan ik die mooi kijken vanavond :).

Ik had VYNS gekocht en had daar veel van verwacht. Helaas... Onzinnige extra scene's, chronologie die niet klopt... Ugh, er zijn zo van die films die een Directors Cut gewoon niet moeten hebben. Bladerunner is een ander voorbeeld...

Jordy van Buel
29-10-2005, 17:34
De trappenscène .. *rilling

rkrijger
29-10-2005, 18:04
De trappenscène .. *rilling

P'cies!

Albert Kostwinder
29-10-2005, 18:16
Heb ik ook altijd als mijn schoonmoeder naar beneden komt..... :roll:

rkrijger
29-10-2005, 19:27
Heb ik ook altijd als mijn schoonmoeder naar beneden komt..... :roll:

Die woont boven?

Maick Werner
29-10-2005, 19:58
De film wordt overigens gevolgd door deeltje 2, dus nog meer beeld van de prachtige Linda Blair. De enige góede reden om te blijven zitten :roll:

Beloved
29-10-2005, 20:35
Ik vond die nieuwe versie wel apart op zich; met vreemde schaduwen achter de deuren etc.
De eerste keer dat ik het 'origineel' zeg maar, zag ben ik in slaap gevallen. Maar dat was dan ook midden in de nacht op tv, en dan komt er reclame, en dan ben ik zo onder zeil.

rkrijger
29-10-2005, 20:51
De film wordt overigens gevolgd door deeltje 2, dus nog meer beeld van de prachtige Linda Blair. De enige góede reden om te blijven zitten :roll:

Die heeft later toch nog gespeeld in films van lichte zeden?

Maick Werner
29-10-2005, 21:17
De film wordt overigens gevolgd door deeltje 2, dus nog meer beeld van de prachtige Linda Blair. De enige góede reden om te blijven zitten :roll:

Die heeft later toch nog gespeeld in films van lichte zeden?

That's what I've heard.. Maar ik heb (helaas) (nog) geen (bewegend) beeld gevonden!

frank_black
29-10-2005, 21:27
'La Plume de ma Tante'

Demon
29-10-2005, 22:53
Ego te absolvo in nomine Patris, et Filiii, et Spiritus Sancti. Amen.

Maick Werner
30-10-2005, 00:41
Wat een mooie meid is dat toch zeg :oops:

Klassieke schoonheid op haar best!

Richard B.
30-10-2005, 01:00
De film wordt overigens gevolgd door deeltje 2, dus nog meer beeld van de prachtige Linda Blair. De enige góede reden om te blijven zitten :roll:

Die heeft later toch nog gespeeld in films van lichte zeden?

That's what I've heard.. Maar ik heb (helaas) (nog) geen (bewegend) beeld gevonden!
Het verhaal klopt ook niet. Wel is het zo dat ze veel rollen heeft geaccepteerd die wat 'gewaagder' waren en heeft ze ook eens in de Playboy geposeerd. Vermoedelijk dat er door die dingen allerlei geruchten de wereld in gebracht zijn. :roll:

Cyrus the Virus
30-10-2005, 10:12
Ik heb 'm ook gezien, hij blijft echt eng, heel knap gedaan allemaal. Ik zag wel een keer ergens dat het leven na The Exorcist er voor Linda Blair heel anders uit zag. Ze kon niet meer gewoon naar school vanwege de obscene dingen uit de film enzo.

rkrijger
30-10-2005, 11:33
...en heeft ze ook eens in de Playboy geposeerd. Vermoedelijk dat er door die dingen allerlei geruchten de wereld in gebracht zijn. :roll:

Hmm, zal de foto's eens zoeken op het internet...

rkrijger
04-11-2005, 21:21
...en heeft ze ook eens in de Playboy geposeerd. Vermoedelijk dat er door die dingen allerlei geruchten de wereld in gebracht zijn. :roll:

Hmm, zal de foto's eens zoeken op het internet...

Er zijn wel wat foto's met haar tepels te vinden. Gewoon ff googlen op images... :oops: :oops: :oops: (tggg, en dat voor iemand die een Disney wedstrijd houdt) :oops: :oops: :oops:

1der
04-11-2005, 21:32
Ik heb em vorige week gezien toe ie op TV was.
Mijn god, wat een zieke film :roll:
Echt...had wel invloed op de erop volgende nachtrust :roll:

Demon
05-11-2005, 15:44
http://www.hissandpop.com/celebrities/b/lindablair/photos/linda-blair-002.jpg

http://www.hissandpop.com/celebrities/b/lindablair/photos/linda-blair-003.jpg

http://www.hissandpop.com/celebrities/b/lindablair/photos/linda-blair-004.jpg

http://www.hissandpop.com/celebrities/b/lindablair/photos/linda-blair-005.jpg

Albert Kostwinder
05-11-2005, 17:54
Man, man, The Exorcist wordt nooit meer hetzelfde :bier: :mrgreen:

rkrijger
06-11-2005, 20:41
Man, man, The Exorcist wordt nooit meer hetzelfde :bier: :mrgreen:

Ze was wat jong toen de duivel haar "nam", maar inmiddels kan je het begrijpen...

Albert Kostwinder
06-11-2005, 22:41
Man, man, The Exorcist wordt nooit meer hetzelfde :bier: :mrgreen:

Ze was wat jong toen de duivel haar "nam", maar inmiddels kan je het begrijpen...

Lol :bier:

Richard B.
11-11-2005, 22:32
Afgelopen week gekocht bij de Virgin Megastore in Cork, Ierland: een gloednieuwe box met ALLE Exorcist-films (http://www.hmv.co.uk/hmvweb/displayProductDetails.do?ctx=280;-1;-1;-1&sku=416986) inclusief de twee versies van de laatste film en de 'goeie' dvd van het origineel (dus met het grote aantal extra's). Op de gelinkte pagina van HMV is ie wat duurder maar ik betaalde er bij Virgin zelf 25 euro voor wat ik een satanisch koopje vond. :lol:

Paul_Knoop
12-11-2005, 10:26
is Dominion nou ook echt beter :?:

Richard B.
12-11-2005, 10:57
is Dominion nou ook echt beter :?:
Geen idee: ik moet beiden nog bekijken. Iedereen verteld me dat het in ieder geval heel verschillende films zijn. Ik vermoed eigenlijk dat ze zelfs niet eens te vergelijken zijn.

Wel lekker om met zo'n set het hele Exorcist-verhaal compleet te hebben. :)

Paul_Knoop
12-11-2005, 11:10
idd!

Richard B.
18-11-2005, 23:09
Vanavond heb ik The Exorcist III gezien en dat vond ik toch ook wel een erg goeie film. Deel 2 vond ik niet zo geslaagd maar 3 is toch wel aardig trouw aan het originele verhaal en de sfeer van de eerste film. (y)

Later dit weekend ga ik beide nieuwe films eens bekijken.

Maick Werner
18-11-2005, 23:19
Maar hoe ziet de box er zelf uit?! Is het een digipack a la The Omen of (dunne) keepcases. Dat zou ik ook graag willen weten, naast de kwaliteit van Dominion ;)

Richard B.
19-11-2005, 03:49
Maar hoe ziet de box er zelf uit?! Is het een digipack a la The Omen of (dunne) keepcases. Dat zou ik ook graag willen weten, naast de kwaliteit van Dominion ;)
De verpakking is een digipack idd.

Splatterhead
19-11-2005, 08:42
Vanavond heb ik The Exorcist III gezien en dat vond ik toch ook wel een erg goeie film. Deel 2 vond ik niet zo geslaagd maar 3 is toch wel aardig trouw aan het originele verhaal en de sfeer van de eerste film. (y)


Deel 3 is dan ook net als het origineel gemaakt naar aanleiding van een boek. (Exorcist - Legioen)
In beide gevallen geschreven door William Peter Blatty en het 2e boek is eigenlijk het "ware" vervolg op The Exorcist.

Exorcist III is dan ook, net als deel 1, een uitstekende boekverfilming.

De nachtzuster scene! :twisted:

Richard B.
19-11-2005, 17:07
De nachtzuster scene! :twisted:
Ja dat was wel even schrikken. :)

Beetje vreemd trouwens dat deze film op IMDB maar een 5.6 heeft (http://uk.imdb.com/title/tt0099528/). :?

xbarryx
20-11-2005, 09:42
Ik moet deze ook nog op dvd aanschaffen.

Het is ondertussen toch alweer een jaar of 6 geleden dat ik deze voor het laatst gezien heb :oops:

Maar een zeer goedde film.. :wink: