PDA

Bekijk de volledige versie : The Frighteners (1996)



rkrijger
30-10-2005, 07:14
De tip voor vanavond. Weer Veronica!

The Frighteners (20:30 - 22:30, Veronica)

The Frighteners

Er is weinig dat niet geweldig is aan deze vijfde film van de briljante Nieuw-Zeelandse regisseur Peter Jackson. Het verhaalt van Frank Bannister (Michael J. Fox in de beste rol uit zijn carrière), die een zesde zintuig heeft en geesten ziet; hij ziet hoe een gestoorde dode seriemoordenaar als kwade geest na zijn dood gewoon doorgaat met moorden om een nieuw record te vestigen en moet daar (met een paar dode vrienden) een stokje voor zien te steken.

Erg geestig en eng, mooi gefilmd, met adembenemende special effects en een heel goed script, vol verrassingen. Op gepaste momenten lekker grotesk en over the top. En dan zijn er nog mooie creaties als de heerlijk excentrieke, glibberige FBI-agent Dammers, die niet tegen schreeuwende vrouwen kan. Topvermaak.

Albert Kostwinder
30-10-2005, 08:53
Ga zo door zou ik zeggen. Heb mijn abonnement van de veronicagids al opgezegd.... (y)

rkrijger
30-10-2005, 11:34
Ga zo door zou ik zeggen. Heb mijn abonnement van de veronicagids al opgezegd.... (y)

LOL!

Mo
30-10-2005, 16:13
Ja, beter goed gejat dan slecht verzonnen (http://www.nu.nl/rubriek.jsp?n=160275&c=600) ...


Ga zo door zou ik zeggen. Heb mijn abonnement van de veronicagids al opgezegd.... (y)

Paul_Knoop
30-10-2005, 16:21
ik kom niet op nu.nl en dankzij meneer krijger, zie ik nu dat the frighteners op tv komt, dus laat je irritante opmerkingen achterwege aub :wink:

rkrijger
30-10-2005, 19:27
ik kom niet op nu.nl en dankzij meneer krijger, zie ik nu dat the frighteners op tv komt, dus laat je irritante opmerkingen achterwege aub :wink:

Hij zei "meneer" tegen me...

Paul_Knoop
30-10-2005, 19:31
:D

rkrijger
30-10-2005, 19:33
:D

Maar euh, je moet nu echt gaan kijken hoor... De film is net begonnen! :)

Paul_Knoop
30-10-2005, 19:34
helaas liggen alle kanalen er hier net een kwartiertje uit .. fijn he :cry:
dan maar een dvdtje erin stoppen

EDIT : weer tv 8)

Paul_Knoop
30-10-2005, 19:53
goh wat leek die man met piercings veel op Peter Jackson 8)

Richard B.
30-10-2005, 20:13
Ik zie dat de 'look' van de ringgeesten in LOTR ook niet echt nieuw is. :?

BrownB
30-10-2005, 21:01
Ja, beter goed gejat dan slecht verzonnen (http://www.nu.nl/rubriek.jsp?n=160275&c=600) ...


Ga zo door zou ik zeggen. Heb mijn abonnement van de veronicagids al opgezegd.... (y)

Hoedanook. Zonder bronvermelding valt dit onder auteursrechtenschending :wink:

Richard B.
30-10-2005, 21:27
Leuke film hoor. Deze ga ik nog wel eens op dvd aanschaffen denk ik. Het doet me een beetje denken aan Ghostbusters en Back to the Future. En da's geen slecht teken. :)

Beloved
30-10-2005, 21:45
Kwam er over een paar weken geen SE van uit?

edit: Ja dus, volgens dvd-home komt er op 8 december een 3 disc uit :)

Richard B.
30-10-2005, 22:05
Kwam er over een paar weken geen SE van uit?

edit: Ja dus, volgens dvd-home komt er op 8 december een 3 disc uit :)
Wat toevallig toch weer. En zo draait de molen van de comercie weer rond. :)

Maar goed: mits de prijs aantrekkelijk is ga ik deze wel aanschaffen natuurlijk.

Pieter Kleine
30-10-2005, 22:05
Er komt een SE met de bioscoopversie en de DC. Overigens is er in Duitsland sprake van een 4-disc versie.

Richard B.
30-10-2005, 22:11
Er komt een SE met de bioscoopversie en de DC. Overigens is er in Duitsland sprake van een 4-disc versie.
Ik las het net ja in deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=39093). Vier schijven vind ik wel HEEL erg veel trouwens. Zoals Lex eigenlijk ook al zei: het is een leuke film maar da's een tikkeltje overdreven. Een mooie 2-disc zou ook al voldoende zijn.

Frank
30-10-2005, 22:12
Er komt een SE met de bioscoopversie en de DC. Overigens is er in Duitsland sprake van een 4-disc versie.
Ik denk dat we in Nederland alleen de DC krijgen, want ik ga ervan uit dat twee van de drie schijfjes die we krijgen extra's zijn.

Richard B.
30-10-2005, 22:22
Als ik het segmentje 'alternate versions' van deze film op IMDB bekijk dan vraag ik me af of we zoveel missen met de DC:


The director's cut, seen only on laserdisc, contains 12 minutes of additional footage; it includes additional screen time for Judge (John Astin), extra scenes at Frank's home with Stuart and Cyrus, two extra scenes at the jail featuring Stuart, Cyrus and Dammers and additional dialogue for Dammers as he recalls some of his horrific undercover assignments.

Het klinkt meer als 'filler-materiaal' dan als een wezelijke verbetering van de film. Een Extended Edition a la de LOTR-films lijkt me dit niet. :?

Evil Hobbit
30-10-2005, 22:50
Ik zie dat de 'look' van de ringgeesten in LOTR ook niet echt nieuw is. :?

De "dood" in deze film werd door weta bewust zo gemaakt ter oefening voor de ringgeesten in LOTR. Zelfde geld voor een hoop andere effecten in deze film.

Eric B.
30-10-2005, 23:04
net gezien, leuke film ga ik zeker op dvd aanschaffen, ff wachten tot december :D

Randy van Rijn
31-10-2005, 06:49
Het klinkt meer als 'filler-materiaal' dan als een wezelijke verbetering van de film. Een Extended Edition a la de LOTR-films lijkt me dit niet. :?

Het is inderdaad geen extended edition à la LOTR, maar het extra materiaal is zeker de moeite waard. Het geeft iets meer karakteruitwerking en bevat leuke humor.

rkrijger
31-10-2005, 07:11
Hoedanook. Zonder bronvermelding valt dit onder auteursrechtenschending :wink:

Alleen als copyright is verkregen... :wink:

BrownB
31-10-2005, 09:27
Hoedanook. Zonder bronvermelding valt dit onder auteursrechtenschending :wink:

Alleen als copyright is verkregen... :wink:

Nee hoor. Zo gauw je een dergelijk nieuwsartikel plaatst heb je er auteursrecht op. Daar hoef je niets voor te verkrijgen. Als je de bron had vermeldt zou het vallen onder quotatierecht en mag het weer wel.

rkrijger
31-10-2005, 09:28
Nee hoor. Zo gauw je een dergelijk nieuwsartikel plaatst heb je er auteursrecht op. Daar hoef je niets voor te verkrijgen. Als je de bron had vermeldt zou het vallen onder quotatierecht en mag het weer wel.

Ach, is dat zo? Zou kunnen hoor...
Ik dacht dat je alleen copyright had als je dat specifiek aanvraagt. En dat het anders vrij is om te copieren...

BrownB
31-10-2005, 10:10
Nee hoor. Zo gauw je een dergelijk nieuwsartikel plaatst heb je er auteursrecht op. Daar hoef je niets voor te verkrijgen. Als je de bron had vermeldt zou het vallen onder quotatierecht en mag het weer wel.

Ach, is dat zo? Zou kunnen hoor...
Ik dacht dat je alleen copyright had als je dat specifiek aanvraagt. En dat het anders vrij is om te copieren...

Copyright is het Amerikaanse systeem. In Nederland hebben we auteursrecht en daar hebben we helemaal geen onnodige bureaucratie voor nodig.

rkrijger
31-10-2005, 10:12
Copyright is het Amerikaanse systeem. In Nederland hebben we auteursrecht en daar hebben we helemaal geen onnodige bureaucratie voor nodig.

Ok.
In Amerika dus wel?

Frank
31-10-2005, 10:16
Copyright is het Amerikaanse systeem. In Nederland hebben we auteursrecht en daar hebben we helemaal geen onnodige bureaucratie voor nodig.

Ok.
In Amerika dus wel?
Blijkbaar. Kunnen we weer ontopic gaan?

Albert Kostwinder
31-10-2005, 11:07
Yep, welke film komt er vanavond op tv? 8)

frank_black
31-10-2005, 11:11
Rosemary's baby op BBC1 :cool:

rkrijger
31-10-2005, 11:14
Rosemary's baby op BBC1 :cool:

Je haalt me de woorden uit mijn mond!