PDA

Bekijk de volledige versie : van ps2 naar serieus spul (denk ik) en gelijk wat vraagjes



mugenpower
31-10-2005, 23:36
Hallo :P

Na al tijdje actief te zijn met Car-audio en na lang sparen en verschillende eerdere projecten eindelijk een geweldig klinkende setup. Hierbij niet denken aan de uitelkaar rammelende golfjes gti met schuinhangende petjes achter het stuur bij het stoplicht, maar meer alsof je de artiest op je dashboard heb staan spelen, natuurgetrouw en een streling voor het oor 8)

Goed nu was het tijd om mijn zielige PS2 en geluidsinstallatie die ik van oma heb ge erft te vervangen. :twisted:

Zoals in mijn avatar te lezen de nodige componenten van HK. Het was eigenlijk een verschrikkelijke impulsieve koop zonder ook maar iets van home cinema af te weten. (teruggaaf belasting :wink: ) de boxenset puur gegokt op de naam die Infinity heeft in de Car-Audio scene.. (luister sessie in de mediamarkt is toch al een verloren zaak, en alles klinkt dan beter dan je tvtje :? ) de dvd brander is pas een week oud en bevalt niet echt super vergeleken met de HK spullen. Langzaam, veel handelingen, dvd's die foutbranden of verkeert finitialiseren etc.. maargoed was ook niet een duur ding ofzo..

De reden dat ik de brander had gekocht was omdat ik eigenlijk een extra dvd speler wou hebben omdat de HK bij veel dvd's van mij foutcode geeft van NO-DISC. Ik had gehoort dat dat wel vaker voorkwam bij de duurdere spelers.. en idd op de kruidvat speler van 4 tientjes in de huiskamer van me ouders deden de dvd's het allemaal wel..

(is dit een herkenbaar probleem??)

Verder vroeg ik me af of ik met mijn spulletjes een beetje goede spullen heb gekocht of ik mij gewoon heb laten rippen voor 600e bij de mediamarkt afgelopen zomer. alles is meegenomen ook ervaringen. ben namelijk nog lang niet uit alle functie's aangezien ik de helft van de gebruikshandleiding toch niet snap met die moeilijke termen. en het verschil met een ps2 en huidige setup was echt :shock: in mijn slaapkamertje van 3 bij 4 meter.

Ben benieuwd :idea:

Edgar Smit
31-10-2005, 23:47
De set die je hebt gekocht is niets mis mee, maar wellicht valt er hier en daar wat verbetering te bhalen met de huidige setup, denk hierbij aan kabels en instellingen.

Je speakerkabels en interlinks (kabels tussen DVD, receiver en TV) zijn waarschijnlijk de bijgeleverde kabels, als je die vervangt kun je al een verbetering waarnemen, afhankelijk van wat je neemt zelfs een behoorlijke verbetering.

Een zeer goede kabel voor een goede prijs is de QED Silver Anniversary speakerkabel. Als scart kun je de QED AV41 of AV21 nemen, dan ben je al een heel stuk verder.

Daarnaast nog een dBmeter lenen of kopen, en met het testgeluid van je receiver alle speakers goed afstellen, dat scheelt ook weer wat. En zo kom je ten opzichte van nu al een heel stuk verder.

Het allerbelangrijkste is dat JIJ naar de set moet luisteren dus als de set in jouw ogen goed is, dan is hij goed. zo simpel is het.

mugenpower
01-11-2005, 00:09
InterlinK?? euh. nou heb een optische (die met zo'n roodlichtpuntje) 3x afgeschermd dure rotkabel van vivionic ofzo (weetnietmeer).... 30e dacht ik. en de scartkabel van dvd naar tv (AV2) is ook van dat vi.. nogwatmerk verguld en zeker 3x zo dik als het bijgeleverd exemplaar. prijs geen idee meer.

TV (schotel) kijk ik van mijn ontvanger via coax naar mijn AVR en cheap-scartkabel naar mijn brander daar weer zelfde kwaliteit scart kabel naar mijn tv op AV1

Speaker kabels zijn nog zoals orgineel bijgeleverd (vond ze wel erg dun gok zo'n 0,75mm2.. ofzo..) die vervangen voor 2,5mm2 net als in me auto of zijn die QED kabels beter? 2,5mm2 kost me zo'n 1.80 de meter weet niet wat dat kost van QED??

* zijn die (Interlink?)kabels goed??
* wat kost die speakerkabel en waar te halen??
* is dat NO-DISC gebeuren normaal van me HK player?? ongeveer 15% van mijn DVD's (150/170stuks orgineel totaal) en 8 van de 10 copies. Dit is op me brander geen probleem, die leest alles maar bediening is klote en langzaam.

ps. thanx voor snelle reply 8)

Mr_Parker
01-11-2005, 07:40
* zijn die (Interlink?)kabels goed??
* wat kost die speakerkabel en waar te halen??
* is dat NO-DISC gebeuren normaal van me HK player?? ongeveer 15% van mijn DVD's (150/170stuks orgineel totaal) en 8 van de 10 copies. Dit is op me brander geen probleem, die leest alles maar bediening is klote en langzaam.


- Een interlink is een verbindings kabel tussen dvd speler en reciever, ook jou optische kabel valt hier onder.
De meningen tussen optisch en coaxiaal (tulp connector) interlink verschillen. Optisch is minder storings gevoelig maar vergt extra omrekenen wat weer wel invloed heeft op het geluid. Coax heeft hoe langer de kabel hoe meer last van storing (normaal is er tot 3m weinig tot niets aan de hand). Door de techniek er achter zijn er minder omrekening nodig voor coax verbindingen en daardoor minder invloed op geluid.
Maar de meningen verschillen.
- De qed speaker kabel kost normaal 8,10 euro oer meter (althans in de winkel in nederland. Via hificable.co.uk zijn ze goedkoper te krijgen. Ik heb ze zelf, maar nog niet ingebruik, langverhaal over nog geen setup hebben, zal ik je niet mee vervelen. Naar verluid zijn het wel uitstekende kabels, vandaar ook dat ik ze heb gekocht.


Persoonlijk heb ik geen ervaring met het merk vivanco, ik weet alleen dat het door de mm verkocht wordt. Wat ik van het forum hier begrijp zit de kwaliteit tussen cheap en qed en co in.

- Wat no-disc aangaat:
Copies voldaan vaak niet volledig aan het orange book standaard van dvd's. De duurdere spelers zijn zo optimaal mogelijk naar die standaard afgesteld (om de optimale kwaliteit te bereiken) en hebben daardoor meer problemen met copies. Dit is / kan ook deels het probleem met originele discs opleveren. Wat ik van dit forum begrijp is dat vooral Denon dit probleem vaak heeft, over HK durf ik het niet te zeggen, wellicht andere HK gebruiks wel.

Welkom op het forum overigens.

mugenpower
01-11-2005, 18:59
Bij welke (internet) zaken zijn QED kabels tekoop??

Worden die geleverd met al zo'n verguld plugje (banaan?) als je aangeeft hoeveel meter je nodig hebt ofzo??

Iemand enig idee of het No-disc gebeuren een HK eigen is??

Edgar Smit
01-11-2005, 22:21
hificables.co.uk levert QED, indien gewenst met een vergulde stekker(banaan) of airlock(een vacuumgetrokken banaan). Maar vaak kun je in de sattelietjes geen banaanstekker steken want die hebben eenvoudige klemsluitingen. Bij de instapreceiver geld dit vaak ook, dus conroleer dat voordat je onnodig banaanstekker koopt.