PDA

Bekijk de volledige versie : Twijfel of ik deze zal kopen



Tukkerfilmfreak
01-11-2005, 08:20
Hoi allemaal,

Mijn home cinema setje(een kenwoodje van 4 jaar oud) krijgt kuren. Ook ben ik niet zo tevreden meer over t geluid van de boxen.Ik ben al maanden aan t rondsnuffelen om een nieuw setje aan te schaffen.
Nu kwam ik bij wehkamp deze tegen en mijn vraag is. Is dit setje voor deze prijs een aanrader?(hoor wel eens dat hk met infinity boxen top zijn)Is t wel verstandig om via wehkamp wat te bestellen of kun je toch maar weer beter een winkel(mm ofzo) instappen?

Mod. Edit:Lange URL's alleen op deze wijze plaatsen om forummisvorming (niet galgjewoord) te voorkomen. (http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_produkt.asp?NoFrames=&BC=&Page=WIN&CC=C12&HC=BEG&SC=N0A&KAC=N32&ArtikelNummer=757942&FromOverzicht=&FromThema=&ZoekMethode=&BAC=&LC=WINC12BEGN0A_2_3_TPB_Harman%2FKardon+%2F+Infini ty+thuisbioscoop_252)

bvd

Peter Porrio
01-11-2005, 08:33
Hoi,

Dit setje is prima! Eventueel kun je er in een later stadium grotere speakers aan hangen, maar om mee te beginnen is hij aanzienlijk beter dan die all-in-one setjes.

Bij mijn weten kost dit setje hetzelfde mij Media Markt. Wellicht is hij daar zelfs nog goedkoper. Ik zou hem zelf eerder bij Media Markt of een vergelijkbare zaak gaan halen.

mugenpower
01-11-2005, 14:12
Ik heb dezelfde set bij de MM gekocht van de zomer voor 599,- en kreeg na wat zeuren een vivianco vergulde scartkabel van 3tientjes er nog bij..

enig wat mij nog reste was een optische kabel tekopen voor het het geluid van dvd naar AVR.

tip: koop er nog een cheap-speler bij alla kruidvat of een brander.. want mijn HK dvd22 geeft vaak de melding "NO DISC" en mijn (goedkope) brander pakt alles.. :idea:

andym
01-11-2005, 15:48
Of koop een Yamaha set, heb je dat nooit....speelt alles (divx,xvid,mp3,etc.)

Edtbonep
01-11-2005, 17:43
De receiver is prima, echter de dvd-speler is matig...
Op Kieskeurig (http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryreviews?readform&qcode=0&q=harman+and+kardon+and+dvd-22&pcode=0) zijn de nodige reviews te lezen.

R Klemkerk
01-11-2005, 17:45
de dvd speler van harman kardon vertoont inderdaad snel problemen. Bij ons in de winkel hebben wij hem al 4x vervangen voor een nieuw model omdat hij sommige disks niet meer las.. en dan speelde hij pas een maandje ongeveer. echt idioot!

Tukkerfilmfreak
01-11-2005, 17:52
Ok ty all , hier kan ik wat mee. Wat raden jullie me aan dan??

mugenpower
01-11-2005, 19:24
de dvd speler van harman kardon vertoont inderdaad snel problemen. Bij ons in de winkel hebben wij hem al 4x vervangen voor een nieuw model omdat hij sommige disks niet meer las.. en dan speelde hij pas een maandje ongeveer. echt idioot!

dat heeft de mijne helaas ook... had gehoord dat dat normaal is.. maar begin me er steeds meer aan te ergeren dat als ik bv 8 dvd's haal er maar 5 via me HK kunnen en de rest moet afspelen via mijn cheap-ass brander :evil:

Heb het ding nog maar 2mnd, en denk dat als ik hem terug naar MM breng die lui een opmerking maken van "TJA, hoort bij die spelers he" :?

R Klemkerk
01-11-2005, 21:56
de dvd speler van harman kardon vertoont inderdaad snel problemen. Bij ons in de winkel hebben wij hem al 4x vervangen voor een nieuw model omdat hij sommige disks niet meer las.. en dan speelde hij pas een maandje ongeveer. echt idioot!

dat heeft de mijne helaas ook... had gehoord dat dat normaal is.. maar begin me er steeds meer aan te ergeren dat als ik bv 8 dvd's haal er maar 5 via me HK kunnen en de rest moet afspelen via mijn cheap-ass brander :evil:

Heb het ding nog maar 2mnd, en denk dat als ik hem terug naar MM breng die lui een opmerking maken van "TJA, hoort bij die spelers he" :?

gewoon aanspraak maken op de garantie...

Tukkerfilmfreak
02-11-2005, 07:58
Kan iemand mij aub ff een tip geven. Mijn budget zal zo rond de 800 a 900 euro liggen. Welk setje kan ik dan t beste aanschaffen. Aub zo uitgebreid mogelijk want wil nog net niet zeggen dak een leek ben op cinema setjes maar heb er nu ook weer niet zo heel veel verstand van.

bvd.

andym
02-11-2005, 08:55
Ben ook geen expert, al weet ik wel wat ik hoor en zie :wink: Ben ook wel een beetje bevooroordeeld, maar ik zou voor een Yamaha receiver en speler gaan, combineer dit met goede speakers en je zult verstelt staan ! Ikzelf heb een Canton CD-1 speakerset, echt heel mooi zuiver voor films, maar voor stereo MOET je ook andere fronts hebben, ik gebruik (nu nog) Sony fronts, maar die wil ik ook gaan vervangen, waarschijnlijk ook Canton, alleen weet ik nog niet welke en heb nu geen budget daarvoor. Kortom als je geen gezeur wilt hebben dat je speler bepaalde discs (of formaten) niet kan lezen, ga voor een Yamaha !

Edgar Smit
02-11-2005, 10:47
Een yamaha avpack is voor die prijs idd een mooie optie, maar als je de aanbiedingen in de gatenhoudt kun je er ook hele mooi andere setjes voor krijgen.

Als je echter meteen je speakers wilt upgraden kan je aanraden het volgende te doen:
Koop een AVpack 105 voor 400 eurie, koop daarnaast 4x Mission M31 en Mission M3C1, dat kost je 545 euries (totaal dus 945 euries), en dan heb je een hele mooie HT set.

Je kunt de sub van Yamaha voorlopig gebruiken, en je set zal ook in stereo niet verkeerd klinken.

Road_runner
02-11-2005, 12:28
Kan iemand mij aub ff een tip geven. Mijn budget zal zo rond de 800 a 900 euro liggen. Welk setje kan ik dan t beste aanschaffen. Aub zo uitgebreid mogelijk want wil nog net niet zeggen dak een leek ben op cinema setjes maar heb er nu ook weer niet zo heel veel verstand van.

bvd.

Voor 8 a 900 euro zou ik een losse receiver kopen namelijk de Marantz SR4500 + Mordaunt-Short speakers of de JBL E80's die klinken ook niet verkeerd! (de laatst genoemde boxen gaan lager dus als je muziek luistert waar veel bass in zit dan zou ik voor die gaan anders voor de mordaunts!)...

De Marantz is 300, mordaunt-shorts of jbl's 200 p/s....zit je dus op de 700. Dan heb je nog 200 over voor center/surrounds + dvd-speler...ik geef toe daar kun je geen top speakers (+dvd-speler) van halen. Een vriend van me heeft toen voor 80 euro van JBL een center en surrounds gehaald (was een setje) en dat is serieus nog goed te doen! Die kun je altijd nog upgraden....dan heb je dus nog 120 over voor een DVD-speler.....lijkt me voldoende! (mijn Marantz DV4200 was 115...kwam ook omdat het een oudere serie was en in de aanbieding :)..)

Succes ermee :wink:

Tukkerfilmfreak
04-11-2005, 08:52
Wegens een probleem met de auto zal ik iets minder kunnen uitgeven voor een nieuwe home cinema set :( .

Maar is dit wat? Vriend van me heeft um ook en is er zeer blij mee maar mss dat de echte kenners ff kunnen oordelen(als dat al mogelijk is zonder dat je um echt hoort/ziet)

http://www.bobshop.nl/v2/catalog/product_info.php?cPath=46_22&products_id=6500

Mastermano
04-11-2005, 09:17
Mijn ervaringen met de HK dvd 22 zijn juist goed. Wij hebben in de winkel al heel lang een showmodel staan en alle beschadigde gekopierde dvd's pakt hij. Het kan natuurlijk incidenteel zijn dat die heel goed werkt, maar ik het er iig goede ervaringen mee.

@ Tukkerfilmfreak: Zeker in vergelijking met de vorige set die je ingedachten had, zou ik dit niet doen. Tenzij je ook dolgraag wilt opnemen en je budget niet meer is dan 500 euro. (Er zit waarschijnlijk geen akt. subwoofer bij. Daarnaast is het maar 1 component.) Anders zou ik persoonlijk voor een yamaha AVpack of HK set gaan.

Alexander D
04-11-2005, 09:23
Wegens een probleem met de auto zal ik iets minder kunnen uitgeven voor een nieuwe home cinema set :( .

Maar is dit wat? Vriend van me heeft um ook en is er zeer blij mee maar mss dat de echte kenners ff kunnen oordelen(als dat al mogelijk is zonder dat je um echt hoort/ziet)

http://www.bobshop.nl/v2/catalog/product_info.php?cPath=46_22&products_id=6500

Dan zou ik zeker voor een Yamaha av-pack of een pack van Onkyo. Dan heb je een goede basisset waarvan je speakers zou kunnen vervangen als je weer wat meer geld hebt. :wink:

Tukkerfilmfreak
04-11-2005, 10:19
Ok ty . Ik lees zo links en rechts wel vaker dat de Yamaha av-pack vrij goed uit de bus komt(in de prijsklasse tot pak um beet 500 euro). Denk dan ook dat dit mijn nieuwe setje gaat worden.

martinring
13-11-2005, 08:37
heb zelf ook de HK130 met Infinity boxset en ben er zeer tevreden over.
Alleen de dvd-speler vertoont bij mij ook kuren