PDA

Bekijk de volledige versie : Canal+ (schotel) Dolby????



mugenpower
01-11-2005, 19:37
Ik heb nu sinds 3 weken Canal+ via schotel en een dvd brander, dacht dat kan de kosten wat drukken van mijn idiote impulsieve inkoopdvd waanzin die toch wel paar x per maand de kop opsteekt en dat ik in eens met 9 a 10 dvd's thuiskom en vervolgens die dvd's in 3 dagen allemaal gezien heb.

het volgende

Nu heb ik al zo'n 20 films opgenomen op dvd maar mijn grootste irritatie is toch wel dat ik op geen mogelijkheid het geluid dolby krijg.. (te zien op mijn HK AVR130) elk kanaal via de schotel is gewoon stereo.

Ik vind dat canal+logo rechtsboven in en het ontbreken van een orgineel hoesje geen nadeel en de mindere beeldkwaliteit.. Maar het gemis van dolby op alles via de schotel en helemaal op opgenomen dvd's wel een enorme ergernis. en d3enk er nu aan om bv binnenkort de Film Troy niet te branden maar gewoon te kopen.. puur ivm het dolby. is hier wat tegen te doen of worden die films gewoon zonder dolby signaal ofzo uitgezonden??

wiring: ontvanger schotel dmv coax naar AVR130 en scart naar Xiron. brander.

X-MenFan
01-11-2005, 19:43
Volgens mij zendt Canal+ (nog) geen Dolby Digital geluid mee. Sommige buitenlandse zenders doen dit wel.

V-Max145
01-11-2005, 21:03
Bij ons (in België) zenden géén van de Canal + zenders (8 in totaal) in Dolby Digital uit.

Ze zenden zelfs hun films in een letterbox-formaat uit (niet-anamorpisch). :evil:

Eigenlijk een regelrechte schande voor een zg. filmzender. :(

mugenpower
02-11-2005, 10:05
Heb nog geen breedbeeld dus dat was me nog niet opgevallen.

Denk dat ik maar is een brief ga schrijven naar Canal+..

Is toch te zot voor woorden.. Een duur abonnement van dik 300e per jaar omdat je film-liefhebber bent en dan geen breedbeeld en dolby.. :S

diederik
02-11-2005, 10:28
Heb nog geen breedbeeld dus dat was me nog niet opgevallen.

Denk dat ik maar is een brief ga schrijven naar Canal+..

Is toch te zot voor woorden.. Een duur abonnement van dik 300e per jaar omdat je film-liefhebber bent en dan geen breedbeeld en dolby.. :S

Canal+ heeft toch een 16/9 kanaal ?

*TIMMIE*
02-11-2005, 10:49
Klopt. Enkel via de satelliet is er de mogelijkheid om te kijken naar een 16:9 kanaal. Ik meen dat men in Scandinavië zelfs een HD-kanaal heeft van Canal+.

Claudio Santulli
02-11-2005, 11:55
Ook het breedbeeld kanaal is al een tijdje geen 16:9 meer.
Dit is nu gewoon een extra derde kanaal geworden.
Wel worden veel films in letterbox met goede ondertitels uitgezonden, maar dus gewoon 4:3.
Enig kwaliteitsverlies door minder beeldlijnen is dus onvermijdelijk.
Dolby 5.1 zal het wel voorlopig niet worden.
Pas bij HDTV is de standaard dolby digital, wat overigens niet per definitie 5.1 is.
Ik denk dat canal+ het wel best vind zo, pas als ze hevig moeten concureren zal daar misschien verandering in komen.

Bijkomend voordeel: Als je nu een dvdtje kijkt, dan merk je dat ook meteen het verschil, en dat geeft dan toch wat extra's als je daar je geld aan uit geeft.

mugenpower
03-11-2005, 10:57
wat is HDTV?? ik was laats bij de expert zag ik dat ook op ondermeer JVC LCD tv's. echt mooie hebbedingetjes maarja nog onbereikbaar voor mij.. maargoed wat is dat HDTV?

Claudio Santulli
03-11-2005, 11:18
Wat is HDTV?

Hier alles over HDTV
http://www.hdready.nl

mugenpower
03-11-2005, 11:36
thanx :)

GameBelgium
03-11-2005, 12:35
Om films via de schotelantenne in Dolby Surround 5.1 te ontvangen moet aan twee voorwaarden voldaan zijn:
- De films worden uitgezonden in Dolby Surround 5.1 (in jouw geval dus Canal+). Sky TV in England zorgt wél voor films in Dolby Surround 5.1.
- De ontvanger die je gebruikt om Canal+ te ontvangen moet geschikt zijn om Dolby Surround 5.1 te herkennen/decoderen. Terug naar Sky TV: de eerste generatie van digitale ontvangers is niét in staat om Dolby Surround te ontvangen. De nieuwere generatie (Sky+ mét ingebouwde harddisk) kan dit wél.
Geen idee of Canal+ in Dolby Surround uitzendt. Daarvoor consulteer je best hun website of een Canal+ forum.

sempai
04-11-2005, 10:19
C+ NL zendt niets uit in AC3. Op Astra kun je hooguit terecht bij enkele duitse zenders (bv Prosieben) voor af en toe wat 5.1.

Probleem is de extra ruimte die nodig is op de transponder voor een extra geluidsspoor. Extra ruimte kost meer centjes . . . .