PDA

Bekijk de volledige versie : Sony 725D CD-R/CD-RW's laten afspelen?



Roald
03-03-2002, 22:06
Hallo iedereen,

misschien een stomme vraag, maarre, is er een mogelijkheid een DVD-speler om te bouwen zodat hij Recordables/Rewritables kan lezen.:confused:
Hij is wel al regiovrij door middel van chip.

Ik wil weten of dit kan, heb namelijk geen zin om een nieuwe te kopen. Ik ben zeer tevreden over deze.

Thanx

Roland1
03-03-2002, 22:52
Nee, je kan hem niet laten ombouwen zodanig dat hij dan Recordables/Rewritables kan lezen.
Sony's zijn sowieso probleemgevallen. Alleen sommige merken blijken het wel te doen en dat zijn dan (vaak) That's write en Princo (en ook cd-rw's). Dus probeer die eens.

Nathan Strik
03-03-2002, 23:05
Ik heb bij sommige merken Sony´s gemerkt dat CD-R´s het wel doen als je ze op een bepaalde manier brand. Namelijk met de "disc-at-once" optie, zodat je geen pauzes van 2 seconden meer krijgt tussen de tracks en hij ook meteen met meer spelers compatible is...
Probeer dat maar eens... kan nooit kwaad.

Alex van den Berg
03-03-2002, 23:47
CD-RW werkt op mijn Sony DVP-CX860 prima... CD-R is uit den boze... ook bij schrijven als disc-at-once (doe ik altijd...) zal CD-R op mijn speler geweigerd worden... :(

Smitters
04-03-2002, 06:59
van jouw probleem heb ik niet zoveel last aangezien ik minidisc gebruik (vinyl vriendelijk) ...
maar wat jij heb opgelost (regio2 manko) wil ik ook oplossen ...
waar heb je het laten doen? hoelang was je 'm kwijt ? wat kostte het?

Smitters

Roald
05-03-2002, 00:35
Hee bedankt voor de reacties!!!

Princo's heb ik geprobeerd, werkte niet.
CD-RW nog niet geprobeerd omdat er tegen mij werd gezegd dat dit niet zou gaan lukken.

Minidisc heb ik zelf ook, maar het ging mij om mijn eigen gemaakte filmpjes, muziek, foto's enzovoorts te kunnen afspelen. Het kan nu wel via de PC naar de tv, maar het gemak dient de mens zullen we maar zeggen.

Smitters, ik heb hem in A'dam laten ombouwen bij een electronicawinkel in de "de Clerqstraat"(ik weet niet of je reclame mag maken hiervoor). Ik was hier rond de 400 gulden voor kwijt destijds (2,5 jaar geleden dacht ik). Hoe lang ik hem kwijt was....????( weet het niet meer, dacht 3 weken) Ze deden het niet zelf, kan het adres van die firma waar hij heen is gestuurd nog wel opzoeken, moet je me even geduld geven.
(enorme troep op zolder, daar ligt die doos)

Guys, thanx for the info

Mike Philippens
05-03-2002, 07:01
Princo's heb ik geprobeerd, werkte niet.
CD-RW nog niet geprobeerd omdat er tegen mij werd gezegd dat dit niet zou gaan lukken.
Op mijn Sony werkt het weer wel. Alleen heb ik door uitproberen gemerkt dat het alleen lukt als ik 'm op 1speed brand. Dat ligt meer aan mijn brander dan aan de Sony denk ik, want er zijn mensen met een nieuwere brander die 'm gewoon op volle snelheid kunnen fikken. Ik heb nog een oude 4speed Plextor en blijkbaar brand ie de gaatjes niet mooi genoeg naar de zin van Mevr.Sony. Misschien moet je dat proberen.

Ik heb inderdaad gehoord dat CD-RW's beter zouden moeten werken. Nog nooit uitgeprobeerd. Het ligt aan de reflectie, die bij RW's beter zou zijn.

btw: Princo bestaat niet meer volgens de locale cd-shop. Hij heeft nog een paar dozen liggen, maar dat is het laatste. Princo heeft 'vergeten' 2 jaar lang het kwartje aan Philips te sturen (royalties). Dat werdt Philips beu en heeft beslag laten leggen.

Mike Philippens
05-03-2002, 07:03
maar wat jij heb opgelost (regio2 manko) wil ik ook oplossen ...
waar heb je het laten doen?
Je kunt je Sony laten 'helpen' bij DVDPlus (http://www.dvdplus.nl).