PDA

Bekijk de volledige versie : vraagje yamaha AV-Pack-304



geert3
02-11-2005, 18:10
heeft er iemand hier ervaring mee?
en heeft er iemand hier technische gegevens van want vind deze niet direct terug op het internet of zijn ze hetzelfde als 305?
en wat is het verschil tussen 2-weg speakers en sateliet speakers?of zijn deze ook gewoon hetzelfde?
en richtprijs?
want wil geen kat in zak kopen.

dank u

Edgar Smit
02-11-2005, 21:54
Het AVpack 304 is de voorloper van de 305 en zal qua prijs daar dus ook ruim onder moeten liggen.
Bij het 305 pack zitten 2-weg speakers, echter dit zijn 2-weg sattelietspeakers en geen Full range 2-weg speakers.

Bij de 305 zit ook een redelijke subwoofer, misschien wel dezelfde als bij de 304. Zeer geschikt voor fil (HT) gebruik dus, maar minder voor muziek.

Edit
heb je het over de HTIB of avpack, want avpack304 kan ik ook niet vinden, wel avpack305.

richtprijs HTIB 305 = 629.00 en bevat :RXV557 receiever en NSP430 speakerset

richtprijs AVpack 305 = 740.00 en bevat RXV457 receiver, S557 DVDspeler en NSP125 plus NSM125 speakers met YST-SW011 subwoofer.

Een AVpack 304 zou dus IMHO (ruim) onder de 700 euri moeten zijn.

geert3
03-11-2005, 04:10
ik zou zo'n av pack 304 voor 350euro kunnen kopen, doe ik er dan slecht aan of zou je dan iets langer wachten en gaan voor een av rekorderpack 305 voor 700euro
rekording is niet echt een prioriteit , maar zou wel tof zijn

Edgar Smit
03-11-2005, 11:11
Afhankelijk van de inhoud van dat 304 pack zou ik die voor 350 euri wel kopen. Recorder kan altijd nog los erbij namelijk :wink:.
Ik vermoed dat de 304 een RXV454 heeft en een DVD-S554 , maar dat weet ik niet zeker. Is in ieder geval geen miskoop als dat wel zo is.

geert3
03-11-2005, 14:34
ok update
het gaat hier weldegelijk over een av-rekorder pack304
inhoud rxv-450 receiver
drx 2 dvd rekorder
nsp speakers
en yst subwoofer
het is de laatste die ze hebben maar doordat ik nog eens ben gaan terugzien heb ik mijn oog laten vallen op een lelijke kras(beschadiging)op de middelste speaker en heb ik van een verkoper gehoord dat hij tijdens het plaatsen van een bose systeem alles op de grond laten donderen heeft (denk niet dat dit goed is van een hoogte +- 80cm)
dus laten we rustig wachten en even verder sparen voor het 305 pack
nogmaals bedankt voor de uitleg

Edgar Smit
03-11-2005, 15:03
Als alleen de speakers zijn gevallen zal de schade minimaal zijn, als er intern al schade is. Indien ook de apparatuur zelf is gevallen, zou je kunnen vragen om volledige garantie bij aankoop om te voorkomen dat je met niet-werkende apparatuur zit.
Immers, 350 euro voor dat pakket inclusief recorder is niet duur!

Alexander D
03-11-2005, 15:08
Als alleen de speakers zijn gevallen zal de schade minimaal zijn, als er intern al schade is. Indien ook de apparatuur zelf is gevallen, zou je kunnen vragen om volledige garantie bij aankoop om te voorkomen dat je met niet-werkende apparatuur zit.
Immers, 350 euro voor dat pakket inclusief recorder is niet duur!

Een speaker van die hoogte laten vallen lijkt me ook niet echt fijn Edgar. Het hoeft inderdaad geen gevolgen te hebben maar het krijgt allemaal toch een behoorlijke optater. :wink:

Edgar Smit
04-11-2005, 11:21
Het krijgt idd wel een optater van +/- 80cm naar beneden maar hoeft niet perse beschadigd te zijn.

Dat is afhankelijk van enorm veel factoren, zoals ondergrond waar hij opviel, hoek waaronder hij viel, materiaal van de speaker zelf, luchtdruk verschillen op het moment van vallen en impact, luchtvochtigheid en noem maar op. Daarnaast, hoe goed kan de betreffende medewerker schatten, was het wel 80cm, of maar 50cm, of juist 1,20mtr?
Vrouwen kunnen over het algemeen ok slecht inparkeren omdat wij mannen ze wijsmaken dat 18cm eigenlijk 40cm is :wink:....

Maar even seruieus, het blijft een risico, daarom ook even naar de garantie vragen in dit soort gevallen.

Alexander D
04-11-2005, 11:26
Het krijgt idd wel een optater van +/- 80cm naar beneden maar hoeft niet perse beschadigd te zijn.

Dat is afhankelijk van enorm veel factoren, zoals ondergrond waar hij opviel, hoek waaronder hij viel, materiaal van de speaker zelf, luchtdruk verschillen op het moment van vallen en impact, luchtvochtigheid en noem maar op. Daarnaast, hoe goed kan de betreffende medewerker schatten, was het wel 80cm, of maar 50cm, of juist 1,20mtr?



Misschien kan hij beter naar videobeelden van de valpartij vragen, het onderzoeksrapport van de technische recherche en uitkomsten van het TNO onderzoek naar vergelijkbare valpartijen..... :wink:

geert3
12-11-2005, 00:31
heb hem niet gekocht want ben teruggeweest en gevraagd of hij hem kon laten spelen.
EN .... hij kreeg hem niet in gang
dus niet gekocht
toch bedankt voor de uitleg en raad

Alexander D
12-11-2005, 09:53
heb hem niet gekocht want ben teruggeweest en gevraagd of hij hem kon laten spelen.
EN .... hij kreeg hem niet in gang
dus niet gekocht
toch bedankt voor de uitleg en raad

En ga je nu voor iets anders?

Edgar Smit
12-11-2005, 22:57
ja, ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk :wink:

geert3
13-11-2005, 23:17
denk nog een beetje verder spaar voor en nieuwere versie
haja en had nog een vraagje van een nonkel van me
waarvoor zouden jullie ( en waarom ) gaan

1) versterker merk denon type PMA-1055 R
of
2) versterker merk SONY type TA-FB940R

Alexander D
14-11-2005, 08:37
denk nog een beetje verder spaar voor en nieuwere versie
haja en had nog een vraagje van een nonkel van me
waarvoor zouden jullie ( en waarom ) gaan

1) versterker merk denon type PMA-1055 R
of
2) versterker merk SONY type TA-FB940R

Ik zou eerst gaan luisteren naar beide modellen en dan beslissen, niet omdat een forumlid voor optie 1 of 2 kiest omdat hij/zij die zo mooi vindt klinken....

Zelf luisteren dus.... :wink: