PDA

Bekijk de volledige versie : Virus op een DVD



appie1985
04-03-2002, 10:34
Hallo iedereen!

Ik heb pas nog op een site gelzen dat er "per ongeluk" een virus op een DVD zit. En mij vraag is, is dat ook slecht voor een standalone speler?


(Mijn eerste forum!!!!):)

Ghast
04-03-2002, 11:08
laatst VHS-je gehuurd stond er een virus op, heb ik me videorecorder moeten formatteren :)

NEE dat heeft dus geen invloed op je standalone !! hehe :)

mradem
04-03-2002, 12:26
laatst VHS-je gehuurd stond er een virus op, heb ik me videorecorder moeten formatteren :)

NEE dat heeft dus geen invloed op je standalone !! hehe :)

:D :D :p :D :D

Guest-06
05-03-2002, 00:16
Draai je Foutlook op je DVD speler ?

Alex van den Berg
05-03-2002, 14:47
Wanneer het mogelijk is om de systeemsoftware van een DVD-speler via een schijfje te updaten, dan is het theoretisch ook mogelijk om de DVD-speler d.m.v. een virus onklaar te maken!!!

Aangezien er voor verschillende merken (en types?) verschil bestaat in de systeemsoftware, zal het niet snel gebeuren dat één bepaald virus ALLE spelers kan aantasten.

appie1985
05-03-2002, 16:55
Bedankt Alex,:)

En jullie anderen dachten dat het niet kon?!:D

Guest-06
05-03-2002, 22:20
Wanneer het mogelijk is om de systeemsoftware van een DVD-speler via een schijfje te updaten, dan is het theoretisch ook mogelijk om de DVD-speler d.m.v. een virus onklaar te maken!!
Op zich ben ik het met je eens, maar bij mijn speler moet je eerst achter een knop indrukken om de software toegang te geven tot het geheugen, anders is de boel geblokkeerd.
Althans, dat vertelde Yamaha mij.

Mike Philippens
05-03-2002, 22:59
Aangezien er voor verschillende merken (en types?) verschil bestaat in de systeemsoftware, zal het niet snel gebeuren dat één bepaald virus ALLE spelers kan aantasten.
Mijn Sony kan-ny via een CD'tje worden geupdate. Zo zijn er wel meer. Ik geloof zelfs dat er spelers zijn die met een (serieel) snoertje aangesloten moeten worden.
Maar goed, I get the point. Zal inderdaad niet snel kunnen gebeuren. En dat virus op de DVD was bedoeld voor de PC aangezien er ook PC zooi op de DVD in kwestie stond.
En anders komt Norton vast wel met Norton DVD Security...your personal firewall and anti-virus software for a secure DVD experience!