PDA

Bekijk de volledige versie : Geen tweede laag te zien op dvd speler



cNorrie
05-11-2005, 20:52
Vraagje..

Ik heb een dvd brander (Type hl-dt-st dvdrrw-4083B) en kan geen tweede laag laten zien op een gewone dvd speler. Ik brand de Dvd's met het pakket Nero 6 en deze pakket erkend de dubble layer, dus 7,9 gb. Als ik de dvd gebrand heb met een dubbele laag, en spel deze af in de brander, laat hij mij ook de tweede laag zien. Maar op een gewone huiskamer Dvd stopt deze bij het overschakelen naar de tweede laag. De Dvd speler loopt helemaal vast. Ik kan niets anders doen dan de power knop in te drukken en voor dat hij weer opnieuw opstart de Dvd eruit halen. Ik heb het op verschillende Dvd spelers geprobeerd, maar geen enkele Dvd speler pakt de tweede laag. Alleen dus de brander in de Pc. Heb ook al verschillende Dvd schijfjes geprobeerd, maar niets helpt. Nu is mijn vraag. Heeft iemand meer ervaring hiermee, en hoe kunnen we dit oplossen.

Jeronimo
05-11-2005, 21:28
Wat voor dvd ben je aan het branden?
Het kan zijn dat je standalone speler moeite heeft met beschreven dvd's. Misschien even de handleiding nalopen of eens zoeken op internet.

cNorrie
05-11-2005, 21:41
Wat voor dvd ben je aan het branden?
Het kan zijn dat je standalone speler moeite heeft met beschreven dvd's. Misschien even de handleiding nalopen of eens zoeken op internet.

De video ts zijn groter dan 4,5 gb, dus wordt het op een volgende laag gebrand. Bij het branden is alles goed, want in de brander pakt hij dus wel de tweede laag, maar niet in de huiskamer dvd spelers...

Martin Zuidervliet
05-11-2005, 21:49
Het schijnt dat dubbellaags gebrande DVD's vaak alleen de tweede laag goed kunnen afspelen op de recorder zelf, doordat dit zeer nauw luisterd.