PDA

Bekijk de volledige versie : Mijn Technics toren aansluiten op een hdd-dvd-recorder



geppy
07-11-2005, 16:19
Hallo,

Laat ik me eerst eens voorstellen.
Mooi forum trouwens, en als jullie me kunnen helpen nog mooier :)
Ik heb dus een technics stereo toren die ongeveer 5 jaar oud is.
de SC-EH760
http://www.procontrol.hu/SZORAK/HIFITORO/TECHNICS/ScEH760.jpg
Dit is een prachtig set met veel mogelijkheden, en ik wil er niet echt vanaf.
De aansluitingen zijn nog wat ouder en er zit geen dolbydigital decoder in.
Zo ziet de aansluiting eruit aan de achterzijde. http://www.mijnalbum.nl/Foto=TRLZCA3S

Nu wil ik er een hdd-dvd recorder op aansluiten maar er zijn maar ik kan moeilijk iets vinden wat hier op past.

Ik zoek dus een hdd-dvd recorder die op deze toren gaat passen.
Hopelijk weten jullie iets, want ik kom er niet uit.
Al zou het een dvd recorder zijn zonder hdd ondersteuning zou ik dat ook graag ff weten.

Alvast bedankt Groetjes Gep

Peter Porrio
08-11-2005, 10:19
Als ik de foto zo bekijk heeft je set een analoge multichannel ingang. De HDD recorder dient dus te beschikken over een analoge multichannel uitgang.

De meeste HDD recorders hebben slechts een analoge uitgang voor het rechter- en linker kanaal. Deze kun je op je set aansluiten maar dan heb je slechts stereogeluid.

Wil je meerkanaals geluid (bijvoorbeeld voor het afspelen van DVD's met Dolby digital of DTS) dient je HDD recorder dus te beschikken over een analoge multichannel uitgang.

Heeft jouw set ook een digitale multichannel ingang (optisch, of coax)? Dan wordt het verhaal een stuk eenvoudiger. Dan kun je de HDD recorder via een optische- of coax kabel aansluiten.

Ik heb even gekeken of ik zou gauw een HDD recorder op internet kon vinden die beschikt over een analoge multichannel uitgang. Ik heb er pas 1 gevonden: de Panasonic DM-E500H. Maar dat is een topmodel en heeft dus ook een prijs die daarbijhoort (1350 euro).

Wellicht als je zelf gaat zoeken zijn er goedkopere spelers te krijgen.

geppy
08-11-2005, 15:50
bedankt voor de info,

Als ik nou een dvd recorder zonder hd-ready neemt, zijn er dan wel modellen??
Ik vind het jammer dat ik erzelf niet zo veel verstand van heb.
Kzal zelf ook wel ffgaan zoeken, en hoop dat ik wat vind.
alle informatie is welkom.
Is dit de Philips DVDR740 er toevallig ook geschikt voor???
Bedankt

groetjes Gep

Peter Porrio
08-11-2005, 18:20
Hoi,

Misschien heb je een beetje op het verkeerde been gezet. Feitelijk kun je iedere HDD recorder op jouw set aansluiten. Zover ik weet heeft namelijk iedere HDD recorder een analoge stereo-uitgang (rood/wit).

HD-ready heeft daar niets mee te maken, dat zegt namelijk iets over de beeldresolutie die de recorder naar buiten kan sturen.

Waar ik op doelde is het volgende:

Jouw set beschikt over een analoge mulichannel ingang (zie foto achterkant). Omdat jouw set niet beschikt over een dolby digital decoder kan deze vanuit zichzelf geen dolby digital meerkanaals geluid produceren.

Maar als je een DVD-speler of HDD recorder aansluit die een ingebouwde dolby digtal decoder en een analoge multichannel uitgang heeft, kun je deze aansluiten op je set en toch genieten van meerkanaals dolby digital.

Sluit je een DVD speler of HDD recorder aan die geen ingebouwde decoders heeft, dan kun je de speler in stereo op jou set aansluiten. Je gebuikt dan maar 2 aansluitingen van jouw multichannel ingang (Front L + Front R).

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, zo niet zie ik het wel! :wink: