PDA

Bekijk de volledige versie : Capturen (was: rippen)



Meikke
08-11-2005, 12:31
hallo mensen hier op het forum :)

Ik probeer mijn VHS video banden over te zetten naar DVD en dan als .avi naar mijn harde schijf. Het branden naar DVD lukt wel, maar de DVD rip software die ik probeer (zijn er al vele) zijn heel erg langzaam (>3 uur) of doen het helemaal niet.
Nu wil ik vragen of jullie goede (en snelle) DVD rip programma's weten.
Ze moeten natuurlijk wel de film's naar .avi kunnen zetten :)
Alvast bedankt.
Robin


PS. let niet op mijn username, het is zomaar een willekeurige :wink:

Evil Hobbit
08-11-2005, 13:24
Hmm... ik weet niet of dit nu wel hier gepost mag worden maar een hele simpele avi/divx encoder is simpledivx :wink: .

http://www.simpledivx.org/main/

En ja, het is vrij gebruikelijk dat het meer dan een uur kan duren, omzetten naar avi.

Harry stadman
08-11-2005, 13:39
Zolang het je eigen video's zijn is het totaal geen probleem om er hier over the posten. :wink:

Wat hier absoluut niet mag is posten over het rippen van copyrighted materiaal zoals dvd's e.d. :wink:

Hoe zet je trouwens je video's om? gebruik je hier een hardwarematige oplossing voor? De meeste tv-kaarten kunnen ook video inlezen. Die kun je dan vervolgens weer via software omzetten naar mpeg2. avi lijkt mij niet echt zo'n goed idee, daar het minder van kwaliteit is dan mpeg2.

Tja, het renderen(omzetten) van een film kost veel tijd omdat het zwaar werk is voor je pc.

Evil Hobbit
08-11-2005, 16:24
Vind de capturekaarten voor video vaak niet al te best. Altijd veel gedoe met het deinterlacen van je beelden. Makkelijker is om je videorecorder, of hi8 camera op een digitale camera met dv in aan te sluiten. Of beter nog, met composiet in. Bijvoorbeeld op pd-150. Dan schrijf je zonder kwaliteitsverlies je video opanems op dv tape en die kan je dan weer capturen en omzetten naar dvd.

Ludo Keeris
08-11-2005, 16:52
...Makkelijker is om je videorecorder, of hi8 camera op een digitale camera met dv in aan te sluiten. .... Bijvoorbeeld op pd-150.

Alsof iedereen zomaar die camera in huis heeft staan. Je moet wel een beetje realistisch blijven!

Harry stadman
08-11-2005, 17:33
Daarnaast is het niet al te slim daar je 2 keer verlies hebt. :roll:

Tegenwoordig heb je prima betaalbare capturekaarten die een onboard chip hebben om het beeld te capturen en om te zetten. Deze kaarten hebben een veel betere kwaliteit dan de alle softwarematige oplossingen.




...Makkelijker is om je videorecorder, of hi8 camera op een digitale camera met dv in aan te sluiten. .... Bijvoorbeeld op pd-150.

Alsof iedereen zomaar die camera in huis heeft staan. Je moet wel een beetje realistisch blijven!

Evil Hobbit
08-11-2005, 18:10
...Makkelijker is om je videorecorder, of hi8 camera op een digitale camera met dv in aan te sluiten. .... Bijvoorbeeld op pd-150.

Alsof iedereen zomaar die camera in huis heeft staan. Je moet wel een beetje realistisch blijven!

Hehe, true stond ik niet bij stil. Maar geloof dat de nieuwere, duirdere modellen, home camera's ook dv in hebben.



Daarnaast is het niet al te slim daar je 2 keer verlies hebt. Rolling Eyes

Tegenwoordig heb je prima betaalbare capturekaarten die een onboard chip hebben om het beeld te capturen en om te zetten. Deze kaarten hebben een veel betere kwaliteit dan de alle softwarematige oplossingen.


Volgens mij valt het met die verlies wel mee. Tuurlijk je zal iets verliezen aan kwaliteit maar dit heb je via onboard capturen ook. Ach, het is en blijft vhs waar je vanaf komt dus dit kleine verschil zal niet al te veel uitmaken... maarja in dit geval moet je denk ik doen wat je het makkelijkst vind. :D

Meikke
10-11-2005, 08:08
Om de videobanden over te zetten naar DVD gebruik ik gewoon mijn tv, DVD recorder en Videorecorder. Ik heb geen tv kaart in mijn pc vandaar.
En het zijn trouwens gewoon gefilmde stukken band :wink:
Gewoon opgenomen met een camcorder.

En ik zal simpledivx eens proberen, in ieder geval bedankt.
Als iets niet lukt post ik wel weer wat :)

Remco100
18-12-2005, 14:25
Harry,

Avi is alleen maar een extensie zoals .avi .mpg .wmv.
Dit zegt niets over de kwalteit. Alles hangt af van de gebruikte codec, resolutie en bitrate.
Een ongecomprimeerde avi is veelal beter van kwaliteit dan een mpg-2 bestand.
Het makkelijkste is om vhs banden rechtstreeks naar een mpg-2 bestand
met dvd-instellingen te capturen. Renderen is dan niet meer nodig.
Je kan gelijk een DVD branden.
Tegenwoordig zit deze optie vaak in de bewerkingsprogramma's opgenomen.


Zolang het je eigen video's zijn is het totaal geen probleem om er hier over the posten. :wink:

Wat hier absoluut niet mag is posten over het rippen van copyrighted materiaal zoals dvd's e.d. :wink:

Hoe zet je trouwens je video's om? gebruik je hier een hardwarematige oplossing voor? De meeste tv-kaarten kunnen ook video inlezen. Die kun je dan vervolgens weer via software omzetten naar mpeg2. avi lijkt mij niet echt zo'n goed idee, daar het minder van kwaliteit is dan mpeg2.

Tja, het renderen(omzetten) van een film kost veel tijd omdat het zwaar werk is voor je pc.

Nathan Strik
18-12-2005, 14:31
Ik heb de topictitel even aangepast.

Hij mag open blijven, zolang er maar niet over het rippen van DVD's wordt gesproken.

Discussies over capturekaarten zijn uiteraard welkom. ;)

Wees voorzichtig dus!

Ludo Keeris
18-12-2005, 15:00
Ik heb een tijdje geleden de HP moviewriter gekocht om m'n videobanden over te zetten en dat werkt prima met het bijgeleverde programma ShowBiz 2. Andere programma's herkennen de moviewriter helaas niet (Pinnacle bv.). Maar ShowBiz werkt op zich prima: veel instellingen zijn mogelijk en je kunt er zowel PAL als NTSC video's mee capturen. Ook composiet is mogelijk, alleen heeft mijn VHS dat niet. Voordeel is ook dat je meteen een dual-layer DVD brander hebt.