PDA

Bekijk de volledige versie : Slot



Lennart H.
10-11-2005, 12:23
Hej, ik was net bezig om 2 boxen als surround aan te sluiten. Echter krijg ik mijn versterker niet ingesteld dat er geluid uit komt. Als Front doen ze het gewoon wel, van het boekje word ik niet veel wijzer. Er staat hoe ik ze in moet schakelen maar als ik dat probeer via mijn afstandbediening kom ik gewoon niet bij het goede schermpje om ze in te stellen. Iemand enig idee hoe dit moet? :roll:

A3aan
10-11-2005, 12:30
Tja, eh, dat kan aan veel dingen liggen.

stel je receiver zo in dat je WEL fronts hebt en verder geen luidsprekers.

Dan zou je geluid moeten hebben, in elk geval van je radio (als het een receiver is).
Verder moet elk van je geluidsbronnen goed aangesloten zijn. Hierbij kun je denken aan:
* TV, geluid via audio-uit (rood/wit-tulp) (als niet aanwezig via scart+breakout) naar rood/wit tulp van receiver
* DVD, één van de volgende 3:
- tulp rood/wit (niet echt aan te raden, maar het kan en mag)
- zwarte tulp (digitaal coax)
- optisch
Daarbij moet je dan zorgen dat zowel de output van je dvdspeler in orde is (b.v. "digitaal' als je de digitale uitgang gebruikt); dat je uitgang van dvd correspondeert (klopt) met de ingang van je receiver en dat je receiver het goede signaal uitleest.

zo, met deze info maar weer even lekker 'prutsen' met de handleiding op schoot.

Lennart H.
10-11-2005, 12:35
Het probleem zit hem niet zo zeer in het geluid van het totaal instellen. Er zitten op de achterkant gewoon 5 nuttige boxaansluitingen; center surround en front. Als ik de boxen bij de front aansluit werken ze gewoon perfect, als ik ze bij de surround aansluit hoor ik niets.

Ik denk dat het met de instellingen te maken heeft maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik ze moet inschakelen.

Cocheese
10-11-2005, 12:40
Heb je gekeken naar speaker aansluiting A of B. Het kan zijn dat je Fronts op A zijn aangesloten en je Surrounds op B. Misschien heb je alleen A ingeschakeld dus dan hoor je alleen je Fronts.
Had ik ook eerst bij mij Denon.

Lennart H.
10-11-2005, 12:41
Heb je gekeken naar speaker aansluiting A of B. Het kan zijn dat je Fronts op A zijn aangesloten en je Surrounds op B. Misschien heb je alleen A ingeschakeld dus dan hoor je alleen je Fronts.
Had ik ook eerst bij mij Denon.

Ja, dat is in orde.

Cocheese
10-11-2005, 12:44
Wat geeft je reciever aan voor signaal analog of digital ?
En misschien kun je even het type noemen van je Denon.

A3aan
10-11-2005, 12:47
wacht, ik brgreep je misschien verkeerd.

Is het zo dat je al 2 boxen hebt (fronts) en nu daarbij nóg 2 boxen wilt aansluiten als surrounds?
en dat je als je die nieuwe boxen als fronts aansluit dat je wel geluid hebt en als surrounds niet?

dan is het (gelukkig) simpel. Je moet je receiver/versterker vertellen dat je nu ook surrounds hebt.
Bij mij (Yamaha) is dat iets als Setupmenu » output » speakers. Via OSD (On Screen Display) loop je dan met OP en NEER door de verschillende luidsprekers die de versterker zou kunnen hebben en met LINKS en RECHTS schakel je die speakers dan aan of uit.

Enne ... er komt natuurlijk alleen geluid uit je rears als er sprake is van surroundgeluid.
Dus NIET bij radio of cd
dus bijna nooit bij TV (soms in reclames en leaders wel, soms ook bij voetbal), maar dan moet dat wel aangeschakeld staan (de decoder) op je receiver
mogelijk wel vanaf DVD (als goed aangesloten, stereo-tulps voldoen dan dus echt niet).

Verder geholpen??

Lennart H.
10-11-2005, 12:47
Op het display staat: Stereo Aux

het type is: AVR-1604.

Cocheese
10-11-2005, 12:50
Kijk eens op je afstandbediening naar het knopje standaard/cinema o.i.d.
Want bij krijg ik ook geen geluid uit me surrounds als ik hem op stereo heb staan. Je reciever gebruikt namelijk alleen maar je Fronts als je hem op stereo hebt staan.

Lennart H.
10-11-2005, 12:52
wacht, ik brgreep je misschien verkeerd.

Is het zo dat je al 2 boxen hebt (fronts) en nu daarbij nóg 2 boxen wilt aansluiten als surrounds?
en dat je als je die nieuwe boxen als fronts aansluit dat je wel geluid hebt en als surrounds niet?

dan is het (gelukkig) simpel. Je moet je receiver/versterker vertellen dat je nu ook surrounds hebt.
Bij mij (Yamaha) is dat iets als Setupmenu » output » speakers. Via OSD (On Screen Display) loop je dan met OP en NEER door de verschillende luidsprekers die de versterker zou kunnen hebben en met LINKS en RECHTS schakel je die speakers dan aan of uit.

Enne ... er komt natuurlijk alleen geluid uit je rears als er sprake is van surroundgeluid.
Dus NIET bij radio of cd
dus bijna nooit bij TV (soms in reclames en leaders wel, soms ook bij voetbal), maar dan moet dat wel aangeschakeld staan (de decoder) op je receiver
mogelijk wel vanaf DVD (als goed aangesloten, stereo-tulps voldoen dan dus echt niet).

Verder geholpen??

Dat is het inderdaad, maar volgens het boekje moest ik volgens mij een aantal keer op de surround parameter drukken om vervolgens bij Surround Back te komen. Echter verschijnt dit beeldje bij mij maar niet. :roll:

Lennart H.
10-11-2005, 12:59
Het is gelukt! Beide echt hartstikke bedankt! (y)

A3aan
10-11-2005, 13:00
Dat is het inderdaad, maar volgens het boekje moest ik volgens mij een aantal keer op de surround parameter drukken om vervolgens bij Surround Back te komen. Echter verschijnt dit beeldje bij mij maar niet. :roll:[/quote]
Eh... surround back is alleen van toepassing bij 6.1 (7.1), als je alleen surrounds bij je fronts plaatst heet dat tweede paar 'surrounds'.

Dus nog even in je speakermenu duiken met je handleiding erbij denkik.

daarná kan je de surroundsound aanschakelen.

Edgar Smit
10-11-2005, 13:14
Het is gelukt, maar waar zat het probleem ?

Lennart H.
10-11-2005, 13:24
Het is gelukt, maar waar zat het probleem ?

Gewoon bij het laten herkennen van de boxen, zoals A3aan zei. :oops:

Ruud Vorstermans
10-11-2005, 16:12
Mooi he, zo'n Forum :lol:

Edgar Smit
10-11-2005, 16:12
Genieten van je set dus nu! :wink: