PDA

Bekijk de volledige versie : subwoofer gaat wandelen



max v lent
11-11-2005, 19:38
:o help me subwoofere gaat aan de wandel bij grote volumestanden,hij staat op een gladde plavuizen vloer,in mijn vorige huis stond hij op een grindvloer en had ik nergens last van,wie heeft een goede oplossing voor me,grtz max

Johan van den D.
11-11-2005, 19:41
Rubbers eronder al geprobeerd ?

Marc T.
11-11-2005, 21:12
Ik heb onder mijn sub een 4-tal wasmachinedempers.

max v lent
12-11-2005, 19:10
:) ok ga ik uitproberen thks

Alexander D
12-11-2005, 19:17
:) ok ga ik uitproberen thks

Wat voor subwoofer is het?

Als het een downfiring sub is, is het niet verstandig alleen dempers te plaatsen. Dan wordt de afstand van de sub naar de vloer namelijk groter en dat kan gevolgen hebben voor de klank.
Is het een frontfiring sub kunnen deze dempers een goede oplossing.

Succes

Edgar Smit
12-11-2005, 22:54
als het downfiring is, de sub op een tegel zetten zodat de afstand sub-oppervlak gelijk blijft, en die tegel op wasmachinerubbers zetten.

Johan van den D.
13-11-2005, 08:21
Zijn sub gaat aan de wandel nu dus op de tegel zal dat waarschijnlijk ook gaan gebeuren.
Overigens kan dit ook iets zeggen over de kwaliteiten van de subwoofer.
Een goede sub met stijve kast constructie zal maar minimaal tot niet gaan "wandelen" door de kasttrillingen.

Vraag me dus ook even af nu om welke sub het gaat.

Edgar Smit
14-11-2005, 09:51
Ja maar als de sub op een vaste vloer staat gaat hij wandelen, meestal omdat de luchtdruk nergens heen kan en de vloer niet meegeeft, gaat de kast zelf aan de wandel.

Als je hem op een tegel op rubbers zet, is er dus speelruimte voor de luchtdruk om de tegel op de rubbers te laten bewegen want de vaste vloer is immers weg.

Als je sub dan nog aan de wandel gaat vraag ik me af om welke sub het gaat en hoe hard er dan wel niet gespeeld wordt :wink:.

Weekstrom
14-11-2005, 09:57
Ja maar als de sub op een vaste vloer staat gaat hij wandelen, meestal omdat de luchtdruk nergens heen kan en de vloer niet meegeeft, gaat de kast zelf aan de wandel.

Als je hem op een tegel op rubbers zet, is er dus speelruimte voor de luchtdruk om de tegel op de rubbers te laten bewegen want de vaste vloer is immers weg.

Als je sub dan nog aan de wandel gaat vraag ik me af om welke sub het gaat en hoe hard er dan wel niet gespeeld wordt :wink:.In mijn optiek voegt een tegel dan niet veel toe. Ook dan kan de sub de luchtdruk niet kwijt en zichzelf 'opduwen'. Misschien nog wel meer dan op de vaste vloer omdat hij zichzelf niet hoeft helemaal meer hoeft op te tillen maar nu ook los komt door het naar beneden duwen van de tegel. Wel vraag ik me idd af op welk volume gespeeld wordt.

Alexander D
14-11-2005, 09:59
Ja maar als de sub op een vaste vloer staat gaat hij wandelen, meestal omdat de luchtdruk nergens heen kan en de vloer niet meegeeft, gaat de kast zelf aan de wandel.

Als je hem op een tegel op rubbers zet, is er dus speelruimte voor de luchtdruk om de tegel op de rubbers te laten bewegen want de vaste vloer is immers weg.

Als je sub dan nog aan de wandel gaat vraag ik me af om welke sub het gaat en hoe hard er dan wel niet gespeeld wordt :wink:.

Ik denk niet dat de dempers dan voldoende trillingen kunnen opvangen Edgar, tenzij je erg soepele dempers hebt misschien...

Andere optie is het plaatsen van een stuk steen/graniet bovenop de sub om meer gewicht en dus druk te krijgen.

Seth__Gekko
14-11-2005, 16:27
Mooi stukje marmer erop, dat zal mooi afwerken gelijk ;-)

max v lent
14-11-2005, 22:24
:D probleem opgelost,ik heb dubbelzijdig tape onder de pootjes gedaan,lweglopen doet ie niet meer,probleem deed zich voor bij groot volume afspelen,bij normaal gebruik gebeurde het niet.bedankt allen

Alexander D
14-11-2005, 22:26
:D probleem opgelost,ik heb dubbelzijdig tape onder de pootjes gedaan,lweglopen doet ie niet meer,probleem deed zich voor bij groot volume afspelen,bij normaal gebruik gebeurde het niet.bedankt allen

Nou weten we nog niet wat voor sub het is.... :? :wink:

Weekstrom
14-11-2005, 23:04
:D probleem opgelost,ik heb dubbelzijdig tape onder de pootjes gedaan,lweglopen doet ie niet meer,probleem deed zich voor bij groot volume afspelen,bij normaal gebruik gebeurde het niet.bedankt allenGoede test. Als het over een jaar nog vast zit is het goed plakband :wink:

raymen
14-11-2005, 23:30
Hmm Als we dan niet weten welke sub je hebt,
Kan je ons dan wel vertellen wat je voor plakband hebt gebruikt... :D

Mvrg,
Raymen

jollykart
15-11-2005, 00:18
:D probleem opgelost,ik heb dubbelzijdig tape onder de pootjes gedaan,lweglopen doet ie niet meer,probleem deed zich voor bij groot volume afspelen,bij normaal gebruik gebeurde het niet.bedankt allen

Nou weten we nog niet wat voor sub het is.... :? :wink:

Het is vast een walkman :lol:

Edgar Smit
15-11-2005, 11:58
:D probleem opgelost,ik heb dubbelzijdig tape onder de pootjes gedaan,lweglopen doet ie niet meer,probleem deed zich voor bij groot volume afspelen,bij normaal gebruik gebeurde het niet.bedankt allenGoede test. Als het over een jaar nog vast zit is het goed plakband :wink:Als het heel goed plakband is trekt het de plavuizen los :wink:.

max v lent
16-11-2005, 22:24
:D grappig het is een mivoc 1100,de tape ducktape omgevouwen ,je ziet er helemaal niets van!,en aangezien ik geen last van buren heb kan ik mijn installatie gebruiken op behoorlijke volumes,

Edgar Smit
18-11-2005, 12:01
Geen last van buren? wat doe jij allemaal met dat duct-tape :wink: