PDA

Bekijk de volledige versie : Moderator edit: Moet dat nou echt zo??!?!?!



hare
12-11-2005, 11:50
Heb ik nou echt zo'n asociale status op het dvd forum dat mijn topics meteen moeten worden dichtgegooid en verwijderd???

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=39493&highlight=

Heb ik een nieuwe verkoopthread aangemaakt, aangezien ik mijn oude niet meer kon vinden. Had dus het idee dat het al te lang geleden was dat ik daarin gepost had.

Blijkbaar toch niet, en na nog een keer grondig zoeken heb ik idd mijn andere thread gevonden, maar nu is mijn gehele post gewist en mag ik weer opnieuw beginnen.

Vind het redelijk schofterig dat dit zomaar gebeurt, zonder waarschuwing of wat. En het is nou ook niet zo dat ik dagelijks de regels loop te verbreken of dat ik me niet houdt aan de 1 verkoopthread per persoon regel.

Doe ik het geheel per ongeluk toch een keertje krijg je dit gezeik. Ik snap echt niet waar ik dat aan verdiend heb!

Timothy
12-11-2005, 12:05
Is het niet mogelijk voor de Mods om de oudste thread te sluiten? Dat lijkt me inderdaad een stuk minder frustrerend.

Coen Vermeer
12-11-2005, 12:45
1 ding moet je ze nageven ze zijn wel snel :wink:

TheGodfather
12-11-2005, 13:09
Idd frustrerend. Een beetje minder streng zou niet gek zijn...

Christiaan Sauer
12-11-2005, 13:10
Als er nu eens de moeite genomen wordt om een pm te sturen.
Zo verschrikkelijk vaak komt het nou ook weer niet voor dat mensen 2 trheads openen.
Maargoed, je hebt kans dat dat teveel werk zou worden natuurlijk :mrgreen: :rolleyes:

jeroenenagnes
12-11-2005, 13:24
Kleine moeite om de zoekfunctie even goed te gebruiken en kijken of je thread nog open is.
Wat ik altijd doe is een mailtje bewaren van een thread die ik geopend heb en waarop gereageerd is.
Even de link in de mail klikken en je ziet meteen of je thread nog bestaat.
Als er newbies op het forum zijn worden ze meteen toegeschreeuwd bij een vraag dat ze eerst de zoekfunctie moeten gebruiken. Nu zie je dat niet alleen newbies daar last van hebben.
Het is denk ik onbegonnen werk voor de moderators om eerst pm's te gaan sturen.
Goede zaak dat het meteen op slot wordt gegooid. (y)
Mogelijk kunnen ze er dan wel bij vermelden wie hem op slot doet zodat je die persoon vervolgens middels pm kunt aanspreken maar ga zo door crew.
Wil jou niet aanvliegen Hare of je een slechte gebruiker noemen maar ben het niet eens met je reactie. ;-)


Jeroen.

TheGodfather
12-11-2005, 13:41
De zoek functie werkt ook vaak niet goed ;)

jeroenenagnes
12-11-2005, 13:42
Dan de check je mail-link-tip ;-)


Jeroen.

Caledonians
12-11-2005, 14:49
Even een tip van mij kant hoe je snel kunt zoeken of je nog een thread open hebt staan in één van de handelsthreads.

1. Ga naar de zoekfunctie.
2. Vul bij Zoek op Auteur je eigen nickname in.
3. Kies het forum waarin je wilt zoeken. Bijvoorbeeld: DVD's Te Koop Aangeboden.
4. Klik tenslotte op Zoeken.

Zo vind je alle threads waarin je hebt gereageerd in het betreffende forum-topic. Heb je in veel threads gereageerd en heb je dus veel resultaten gebruik dan even CTRL+F om de Windows zoekfunctie te gebruiken. Vul daarin je nickname in en zoek het topic waarvan jij de Auteur bent.

hare
12-11-2005, 14:56
Het gaat er niet om dat je kan zoeken en dan kunt vinden of je nog een thread open hebt staan. Dat heb ik namelijk gedaan en ik heb per ongeluk over mijn thread heengekeken. Kan gebeuren, vergissen is menselijk.

Het gaat erom dat ze hier op het forum toch zo onderhand wel mogen weten dat ik nooit 2 threads open en dat ik me altijd netjes aan de regels e.d. hou. Zit hier nooit irritant lopen te doen. Maar toch, ik post per ongeluk een duplicate thread, en zonder pardon, zonder enig nadenken wordt die dichtgegooid.

Een beetje nadenken, en dus denken van, goh, zal hare vast niet expres hebben gedaan vind ik aardiger overkomen.

Sander Haarmans
12-11-2005, 15:32
Een beetje nadenken, en dus denken van, goh, zal hare vast niet expres hebben gedaan vind ik aardiger overkomen.
Ik begrijp je standpunt hare en je zal het inderdaad vast niet expres hebben gedaan.
In principe is het een kleine moeite om even te zoeken of je nog een thread open hebt staan want zoveel pagina's zij dat niet (je zoekt gewoon even naar je eigen naam) en zoals Scott al aangeeft gebruik anders de zoekfunctie.

Sander Haarmans
12-11-2005, 15:53
Is het niet mogelijk voor de Mods om de oudste thread te sluiten? Dat lijkt me inderdaad een stuk minder frustrerend.
Dit lijkt me geen goed plan, dan worden er steeds nieuwe threads geopend als een titel verkocht is en mogen wij alle oude threads gaan sluiten.
Het is een kleine moeite om zelf even in de gaten te houden of je nog een thread open hebt staan.

Erik Sastriawan
12-11-2005, 15:58
Zoals gewoonlijk lullen jullie er weer overheen en verschuilen jullie je achter jullie regeltjes.

Hare vraagt gewoon om wat meer begrip en niet om een uitleg hoe de regeltjes zijn of hoe die het had moeten doen :?

Daarbij heb ik de net zoekfunctie op m'n eigen naam even gebruikt en ik doe of iets niet goed of die klote functie werkt gewoon niet altijd.

Nandor
12-11-2005, 16:16
Het gaat erom dat ze hier op het forum toch zo onderhand wel mogen weten dat ik nooit 2 threads open en dat ik me altijd netjes aan de regels e.d. hou.
Op een klein forum is dat mogelijk, maar je kan toch niet verwachten dat elke moderator uit z'n hoofd gaat leren wie er wel en wie er niet vaak dubbele topics opent?

Alexander D
12-11-2005, 16:48
Het gaat erom dat ze hier op het forum toch zo onderhand wel mogen weten dat ik nooit 2 threads open en dat ik me altijd netjes aan de regels e.d. hou.
Op een klein forum is dat mogelijk, maar je kan toch niet verwachten dat elke moderator uit z'n hoofd gaat leren wie er wel en wie er niet vaak dubbele topics opent?

Dat hoef je ook niet van buiten te leren dat noemen we ervaring....

Bovendien is dit niet zo'n groot forum. Er zijn dan wel 13.000 ingeschreven forummers maar het aantal ECHT actieve leden is maar een klein percentage daarvan.

hare
12-11-2005, 16:55
Een beetje nadenken, en dus denken van, goh, zal hare vast niet expres hebben gedaan vind ik aardiger overkomen.
Ik begrijp je standpunt hare en je zal het inderdaad vast niet expres hebben gedaan.
In principe is het een kleine moeite om even te zoeken of je nog een thread open hebt staan want zoveel pagina's zij dat niet (je zoekt gewoon even naar je eigen naam) en zoals Scott al aangeeft gebruik anders de zoekfunctie.

Zoals gezegd heb ik gekeken of ik nog een thread open had staan maar heb ik er per ongeluk overheen gekeken. Kan gebeuren lijkt me :roll:

Jan Bruinsma
12-11-2005, 18:38
Zoals gezegd heb ik gekeken of ik nog een thread open had staan maar heb ik er per ongeluk overheen gekeken. Kan gebeuren lijkt me :roll:


Ik ben het met je eens dat het wel anders kan,maar
kan je mij is uitleggen waarom er voor hare een uitzondering
gemaak zou worden,je kan er van vinden wat je wil
maar ze trekken wel EEN lijn,dus OOK voor hare.

Sander Haarmans
12-11-2005, 18:45
Het maakt ons niets uit wie er (per ongeluk) een tweede thread aanmaakt in TKA/TKG etc
Als het een nieuw lid is wiilen we diegene nog wel even een berichtje sturen om het een en ander uit te leggen maar is het iemand die al weet hoe het hier in elkaar zit gaan we natuurlijk geen uitzonderingen maken.
We willen het handelsforum zo overzichtelijk mogelijk houden dus we doen dus ook ons uiterste best om dat zo te houden en dan worden dus o.a. dubbele threads gesloten.
Ik vind dit vrij logisch.

Edgar Smit
12-11-2005, 22:34
Ik moet zeggen, de reactie van Hare is begrijpelijk, echter ook de reactie van de crew. Iemand die niet expres te hard rijdt om wat voor reden dan ook en toch geflitst wordt, reed toch te hard :wink:.

Marc T.
12-11-2005, 22:49
Het maakt ons niets uit wie er (per ongeluk) een tweede thread aanmaakt in TKA/TKG etc
Als het een nieuw lid is wiilen we diegene nog wel even een berichtje sturen om het een en ander uit te leggen maar is het iemand die al weet hoe het hier in elkaar zit gaan we natuurlijk geen uitzonderingen maken.
We willen het handelsforum zo overzichtelijk mogelijk houden dus we doen dus ook ons uiterste best om dat zo te houden en dan worden dus o.a. dubbele threads gesloten.
Ik vind dit vrij logisch.


Dan zou ik threads gaan verwijderen of leegmaken die behoren tot dezelfde auteur op het handelsforum. Nu worden sommige threads gesloten en blijven de prijzen, plaatjes, namen etc gewoon staan dus iedereen weet dat die persoon dat product verkoopt o.i.d.

Sander Haarmans
13-11-2005, 08:54
Nu worden sommige threads gesloten en blijven de prijzen, plaatjes, namen etc gewoon staan dus iedereen weet dat die persoon dat product verkoopt o.i.d.
In princiepe is het de bedoeling dat dus een dubbele thread leeg gemaakt word en gesloten word met de melding "1 thread per persoon" o.i.d.
Natuurlijk kunnen we ook dubbele threads gaan verwijderen maar dan krijg je weer de discussie van "waar is m'n thread gebleven" dus dat doen we niet. Diegene ziet nu vanzelf dat hij/zij (per ongeluk) een tweede verkoopthread heeft gemaakt en wordt dat eventjes vermeld.
Volgens mij is hier niets mis mee.

Eric van Ballegoie
13-11-2005, 14:03
Zoals gewoonlijk lullen jullie er weer overheen en verschuilen jullie je achter jullie regeltjes.

Hare vraagt gewoon om wat meer begrip en niet om een uitleg hoe de regeltjes zijn of hoe die het had moeten doen :?

Daarbij heb ik de net zoekfunctie op m'n eigen naam even gebruikt en ik doe of iets niet goed of die klote functie werkt gewoon niet altijd.

Volgens mij wordt er gewoon open gediscussieerd over de manier van doen. De reden dat we niet elke keer PM's sturen is dat we dan bezig blijven. Dat klinkt wellicht 'lui', maar het moderen van de groot forum als dat van DVD.nl is gewoon een enorme hoeveelheid werk, al heb jij daar uiteraard geen weet van.

Ik geef meteen toe dat ik Hare's gevoel van onbegrip kan begrijpen, een welwillend forumlid krijg hiervan wellicht het gevoel dat hij de deksel op zijn neus krijgt. Dat is uiteraard niet de bedoeling, en daarvoor onze excuses.

Het soort reactie wat jij hier post kan bij mij echter op weinig sympathie rekenen: Altijd lopen zeiken vanaf de zijlijn is makkelijk, zelf steek jegeen poot uit om hier op het forum te helpen, of ik moet je aanmelding als moderator gemist hebben. :evil:

Kasper P.
13-11-2005, 14:45
Het wordt met de week erger, zo postte ik deze week gewoon commentaar bij een film, netjes beargumenteerd etc. verteld ik dat ik de film niet goed vond maar 5 min. later was mijn bericht verwijderd. Erg vreemd bij een doodnormale, fatsoenlijke post ... als uitleg kreeg ik:


De posting is door onze hoofdredacteur verwijderd omwille van de inhoud. Ik ga er van uit dat hij dit om goede redenen heeft gedaan (kan ook even niet anders).
We letten op dit moment sterk op de wijze waarop kritiek op films, DVD uitgaven of onze recensies worden verwoord. Hier schiet de kritiek soms nog wel eens iets door. We zullen hierover binnenkort nog wel een posting doen. Blijft natuurlijk altijd lastig, want er is zondermeer vrijheid van meningsuiting. Vraag je bij een posting altijd af of je het ook zo zou zeggen als je degene die je aanspreekt op dat moment recht in de ogen zou kijken.

TheGodfather
13-11-2005, 20:01
Een beetje nadenken, en dus denken van, goh, zal hare vast niet expres hebben gedaan vind ik aardiger overkomen.
Ik begrijp je standpunt hare en je zal het inderdaad vast niet expres hebben gedaan.
In principe is het een kleine moeite om even te zoeken of je nog een thread open hebt staan want zoveel pagina's zij dat niet (je zoekt gewoon even naar je eigen naam) en zoals Scott al aangeeft gebruik anders de zoekfunctie.
dat is idd een optie, om de zoekfunctie te gebruiken. Maar vaak genoeg werkt ie niet goed.Niet alleen bij de TKA/TKG topics maar ook bij andere topics. Als ik over een bepaald onderwerp een topic wil openen, zoek ik altijd eerst of er nog geen topic over bestaat. Als er geen resultaten komen dmv de zoekfunctie, open ik t topic. Als er daarna blijkt dat er toch al een topic over bestaat, lijkt me dat de zoekfunctie niet goed (genoeg) werkt.

Eric van Ballegoie
14-11-2005, 07:26
Het wordt met de week erger, zo postte ik deze week gewoon commentaar bij een film, netjes beargumenteerd etc. verteld ik dat ik de film niet goed vond maar 5 min. later was mijn bericht verwijderd. Erg vreemd bij een doodnormale, fatsoenlijke post ...

Dat doen we al tijden. Berichten die ongefundeerd kritiek leveren worden verwijderd, zeker als daarin termen als 'baggertitels' of 'zou verboden moeten worden' en dergelijke gebruikt worden. Post met duidelijke argumentatie zullen we niet snel weghalen, maar 'afzeikberichten' zonder argumentatie laten we niet langer staan.

De reden hierachter is dat we dit soort posts te laatste tijd (jaar) veel meer zien dan vroeger en dat het een inhoudelijke discussie omzeep helpt. Dat heeft te maken met het verloop op het forum, een klein deel van de huidige forummers (en daarmee doel ik niet op jou) heeft er een handje van om overal kritiek op te hebben. Kritiek is prima, maar onderbouw het.

Overigens geldt dat we bij nieuwsberichten ook modereren op posts al 'zit niets voor me bij' of 'ik haal de R1 versie wel'. Ook voor dergelijke posts geldt dat we die, als ze zonder verdere onderbouwing geplaatst worden, weghalen.

TheGodfather
14-11-2005, 09:44
vind ik een beetje ver gaan, eerlijk gezegd. Is dat niet de hele bedoeling van een forum?? om je mening te zeggen over een bepaald onderwerp. Dat je je mening goed moet onderbouwen, ben ik t mee eens. Maar om alle posts die hier niet aan voldoen gelijk weg te halen vind ik wat overdreven...

Timothy
14-11-2005, 09:51
Omdat er in betreffende thread niet gereageerd wordt:

Misschien kan iemand ook eens hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=33375) naar kijken? De illusie ontstaat namelijk zo dat er met twee maten wordt gemeten.

(Gaat dan niet over dubbele threads, maar wel over dubbele standaard)

TheGodfather
14-11-2005, 10:01
Omdat er in betreffende thread niet gereageerd wordt:

Misschien kan iemand ook eens hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=33375) naar kijken? De illusie ontstaat namelijk zo dat er met twee maten wordt gemeten.

(Gaat dan niet over dubbele threads, maar wel over dubbele standaard)
had de threads nog niet gezien maar waar wil je deze thread (http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=68046&highlight=comics) dan plaatsen?? :roll: :roll:
zijn zeker geen dvd`s dus lijkt me t merchandise gedeelte toch echt t meest logisch....

Timothy
14-11-2005, 10:22
Volgens mij praten we langs elkaar heen.

Als comics niet mogen (worden gesloten want ondanks de comicverfilmingen heeft het niets te maken met films), dan mag Kuifje ook niet. Mag de Kuifjesthread wel, dan mogen comics ook.

Dus die roloogjes mag je achterwege laten ;)

TheGodfather
14-11-2005, 10:39
Volgens mij praten we langs elkaar heen.

Als comics niet mogen (worden gesloten want ondanks de comicverfilmingen heeft het niets te maken met films), dan mag Kuifje ook niet. Mag de Kuifjesthread wel, dan mogen comics ook.

Dus die roloogjes mag je achterwege laten ;)
denk dat je t verkeerd begrijpt. Ik ben t met je eens. Als de comics niet mogen, dan mag Kuifje ook niet. easy peasy. Mijn post was dus eigenlijk bedoeld voor de moderators ;)
Sorry voor t misverstand :P

Eric van Ballegoie
14-11-2005, 10:47
Ik heb de Kuifje thread gelezen: Er wordt toch gevraagd om kuifje mechandise, niet om stripboeken, zoals in die andere thread wordt aangeboden? Wellicht zie ik iets over het hoofd...

TheGodfather
14-11-2005, 10:51
Ik heb de Kuifje thread gelezen: Er wordt toch gevraagd om kuifje mechandise, niet om stripboeken, zoals in die andere thread wordt aangeboden? Wellicht zie ik iets over het hoofd...
das waar, maar waar moet iemand die stripboeken zoekt zijn TKG thread dan plaatsen?? Merchandise lijkt me dan toch t meest geschikte gedeelte

Eric van Ballegoie
14-11-2005, 10:54
Dat je je mening goed moet onderbouwen, ben ik t mee eens. Maar om alle posts die hier niet aan voldoen gelijk weg te halen vind ik wat overdreven...
Dat ben ik met je eens. Lange tijd hebben we hier ook niets aan gedaan. Als we het bijvoorbeeld hebben over nieuwsberichten waaronder iemand post dat er dit maal niets voor hem/haar bijzit, dan is daar op zich niets mis mee. Het probleem is echter dat zo'n post in de praktijk altijd een hele rits reacties oplevert van mensen die datzelfde posten. Leuk voor de vulling van de thread, maar het levert totaal geen bijdrage aan een inhoudelijke discussie.

Timothy
14-11-2005, 10:54
Ik heb de Kuifje thread gelezen: Er wordt toch gevraagd om kuifje mechandise, niet om stripboeken, zoals in die andere thread wordt aangeboden? Wellicht zie ik iets over het hoofd...

Ja, je ziet iets over het hoofd: Kuifje is geen filmmerchendise.

Nu ga je ongetwijfeld zeggen dat er wel films van zijn. Volgens deze theorie zijn echter al een scala aan threads gesloten met daarin boeken van films, spellen van films en comics met filmpersonages.

Vandaar: meten met twee maten.

Begrijp me goed, ik vind de Kuifje thread geen probleem. Leuk en gezellig zelfs, maar dan ook iets minder hard modereren in andermans thread.

Eric van Ballegoie
14-11-2005, 10:56
Ja, je ziet iets over het hoofd: Kuifje is geen filmmerchendise.

Daarin heb je inderdaad gelijk. Ik ga het in de groep gooien. Ik denk overigens niet dat hier kwade opzet achter zit, maar je hebt gelijk: De regels zijn er ook gewoon voor ons.

TheGodfather
14-11-2005, 10:58
Dat je je mening goed moet onderbouwen, ben ik t mee eens. Maar om alle posts die hier niet aan voldoen gelijk weg te halen vind ik wat overdreven...
Dat ben ik met je eens. Lange tijd hebben we hier ook niets aan gedaan. Als we het bijvoorbeeld hebben over nieuwsberichten waaronder iemand post dat er dit maal niets voor hem/haar bijzit, dan is daar op zich niets mis mee. Het probleem is echter dat zo'n post in de praktijk altijd een hele rits reacties oplevert van mensen die datzelfde posten. Leuk voor de vulling van de thread, maar het levert totaal geen bijdrage aan een inhoudelijke discussie.
ben ik t ook mee eens, maar er is IMO geen wezenlijk verschil met reacties van mensen die melden een bepaalde titel te gaan halen.
Voorbeeldje: de 3 disc van Der Untergang wordt,samen met nog een hele rits andere dvd`s, aangekondigd. Dan posten ook een heleboel mensen: "der untergang ga ik wel halen" of " deze keer alleen der untergang" of iets in de richting. In principe is dat dus t zelfde. Dat soort opmerkingen voegen ook niet echt iets toe aan de inhoudelijke discussie ;)

Eric van Ballegoie
14-11-2005, 10:59
Dat soort opmerkingen voegen ook niet echt iets toe aan de inhoudelijke discussie ;)
Welllicht niet geheel duidelijk, maar daar modereren we dus ook op.

TheGodfather
14-11-2005, 11:02
Dat soort opmerkingen voegen ook niet echt iets toe aan de inhoudelijke discussie ;)
Welllicht niet geheel duidelijk, maar daar modereren we dus ook op.
waar wil je t dan over hebben in dat soort topics?? over of de film goed of niet goed is?? daar heb je toch de film discussie topics voor??

Eric van Ballegoie
14-11-2005, 11:08
Bij voorbeeld ja.. Of over waar je de DVD te koop hebt gezien, over de extra's, de verpakking, verschillen met eventuele vorige uitvoeringen, noem maar op. Daarbij is het imo beter is om een korte maar inhoudelijk thread te hebben, dan een waslijst aan posts waar feitelijk weinig inhoudelijks instaat.

Kasper P.
14-11-2005, 15:18
Kan ik nog wel inkomen, hoewel ik het er helemaal niet met eens ben, maar ik vind het dan raar dat mijn berichten (al een paar keer) verwijderd zijn terwijl ze wel degelijk onderbouwd waren, met goede argumenten etc. worden deze dan gewoon verwijderd omdat ze negatief over een bepaalde film zijn (kan gebeuren aangezien er ook slechte films en smaak bestaan)?




Dat doen we al tijden. Berichten die ongefundeerd kritiek leveren worden verwijderd, zeker als daarin termen als 'baggertitels' of 'zou verboden moeten worden' en dergelijke gebruikt worden. Post met duidelijke argumentatie zullen we niet snel weghalen, maar 'afzeikberichten' zonder argumentatie laten we niet langer staan.

De reden hierachter is dat we dit soort posts te laatste tijd (jaar) veel meer zien dan vroeger en dat het een inhoudelijke discussie omzeep helpt. Dat heeft te maken met het verloop op het forum, een klein deel van de huidige forummers (en daarmee doel ik niet op jou) heeft er een handje van om overal kritiek op te hebben. Kritiek is prima, maar onderbouw het.

Overigens geldt dat we bij nieuwsberichten ook modereren op posts al 'zit niets voor me bij' of 'ik haal de R1 versie wel'. Ook voor dergelijke posts geldt dat we die, als ze zonder verdere onderbouwing geplaatst worden, weghalen.

Nandor
14-11-2005, 15:26
Tja... Misschien is het makkelijk een paar standaard-berichten te maken, die iedereen kan gebruiken. Alle andere berichten worden dan weggehaald.
Iedereen blij 8-)

Coen Vermeer
14-11-2005, 15:33
Tja... Misschien is het makkelijk een paar standaard-berichten te maken, die iedereen kan gebruiken. Alle andere berichten worden dan weggehaald.
Iedereen blij 8-)

oke hier komt hij.

O wat een mooie dvd. -voer hier de titel van film in- is erg goed vooral op het gebied van beeld en geluid. De extras zijn ook erg fijn. Ik ben zeer tevreden. Ik hou van mijn leven. En van dvd.nl.

Eric van Ballegoie
14-11-2005, 15:38
Ik kom niet mee bij! Dank voor deze zinnige bijdrage heren!

[spoiler:15885c74c6]In het kader van: Als je niets te melden hebt, post dan niets.[/spoiler:15885c74c6]

De reacties bij de nieuwsberichten en reviews worden ook gelezen door een groot aantal bezoekers dat niet actief is op het forum en alleen dat deel van de site bekijkt. Ik begrijp dat het voor een deel van de die-hard forummers belangrijk is om overal een 'huiskamer' gevoel te creeren (lekker overloos keuvelen, en posten-om-wat-te-posten), maar vooral bij de reacties op nieuws en reviews willen wij dat dus liever niet. Vind je dat vervelend? Reageer er dan vooral niet, niemand die je verplicht om overal weer neer te zetten.

Kasper P.
14-11-2005, 15:50
Kan ik nog wel inkomen, hoewel ik het er helemaal niet met eens ben, maar ik vind het dan raar dat mijn berichten (al een paar keer) verwijderd zijn terwijl ze wel degelijk onderbouwd waren, met goede argumenten etc. worden deze dan gewoon verwijderd omdat ze negatief over een bepaalde film zijn (kan gebeuren aangezien er ook slechte films en smaak bestaan)?

Eric van Ballegoie
14-11-2005, 15:54
Nee... zie mijn posts hierboven. Als je het gewoon onderbouwd en niet gaat lopen schelden (beledigingen richting maatschappijen of personen worden sowieso verwijderd) laten we kritiek gewoon staan. Zo communistisch zijn we hier namelijk ook weer niet. ;)

Ruud Vorstermans
14-11-2005, 16:17
Kleine moeite om de zoekfunctie even goed te gebruiken en kijken of je thread nog open is.
Wat ik altijd doe is een mailtje bewaren van een thread die ik geopend heb en waarop gereageerd is.
Even de link in de mail klikken en je ziet meteen of je thread nog bestaat.
Als er newbies op het forum zijn worden ze meteen toegeschreeuwd bij een vraag dat ze eerst de zoekfunctie moeten gebruiken. Nu zie je dat niet alleen newbies daar last van hebben.
Het is denk ik onbegonnen werk voor de moderators om eerst pm's te gaan sturen.
Goede zaak dat het meteen op slot wordt gegooid. (y)
Mogelijk kunnen ze er dan wel bij vermelden wie hem op slot doet zodat je die persoon vervolgens middels pm kunt aanspreken maar ga zo door crew.
Wil jou niet aanvliegen Hare of je een slechte gebruiker noemen maar ben het niet eens met je reactie. ;-)


Jeroen.

Nou ik heb anders best moeite gedaan om zojuist mijn thread weer te vinden, maar met de zoekfunctie op dit Forum lukt het mij (nog) niet :oops:

Ruud Vorstermans
14-11-2005, 16:22
Kunnen we het Forum niet gewoon omdopen tot www.regelszijnnodig.nl :lol:

Soms wordt er wel héél erg met regeltjes gewerkt, kunnen Balkenende en consorten nog wat van leren :wink:

jeroenenagnes
14-11-2005, 17:03
Kleine moeite om de zoekfunctie even goed te gebruiken en kijken of je thread nog open is.
Wat ik altijd doe is een mailtje bewaren van een thread die ik geopend heb en waarop gereageerd is.
Even de link in de mail klikken en je ziet meteen of je thread nog bestaat.
Als er newbies op het forum zijn worden ze meteen toegeschreeuwd bij een vraag dat ze eerst de zoekfunctie moeten gebruiken. Nu zie je dat niet alleen newbies daar last van hebben.
Het is denk ik onbegonnen werk voor de moderators om eerst pm's te gaan sturen.
Goede zaak dat het meteen op slot wordt gegooid. (y)
Mogelijk kunnen ze er dan wel bij vermelden wie hem op slot doet zodat je die persoon vervolgens middels pm kunt aanspreken maar ga zo door crew.
Wil jou niet aanvliegen Hare of je een slechte gebruiker noemen maar ben het niet eens met je reactie. ;-)


Jeroen.

Nou ik heb anders best moeite gedaan om zojuist mijn thread weer te vinden, maar met de zoekfunctie op dit Forum lukt het mij (nog) niet :oops:

Beste Ruud,

Heb zelf nog nooit moeite gehad met de zoekfunctie.
Had die van jou ook zo gevonden.....
Klik op zoeken....vul bij zoek op auteur je gebruikersnaam (Ruud Vorstermans)....en kies bij het selectieblok forum voor "dvd's te koop aangeboden"...daarna op zoeken klikken en zie daar!
De 2de thread is die van jou. ;-)
Ook kun je wanneer er gereageerd is in je thread altijd je topic vinden middels de link die in de notificatiemail staat.
Ook kun je nadat je een thread/topic geopend heb deze opslaan in je favorieten waardoor je hem ook zo kan vinden.
Hopelijk heb je er iets aan. ;-)


Jeroen.

Timothy
14-11-2005, 17:23
Wel Verdorie!!! (hier stond een gefilterd woord)


Wegens een paar zeikende forumleden gaat deze thread op slot, zijn zij ook weer tevreden.

Hoe haal je het in je hoofd zo te praten tegen je leden. Zelf loop je allerlei threads te sluiten en berichten te verwijderen en dan flik je me dit? Is dit de manier waarop de crew zich uit?

Martin Stanneveld
14-11-2005, 17:38
Wel Verdorie!!! (hier stond een gefilterd woord)


Wegens een paar zeikende forumleden gaat deze thread op slot, zijn zij ook weer tevreden.

Hoe haal je het in je hoofd zo te praten tegen je leden. Zelf loop je allerlei threads te sluiten en berichten te verwijderen en dan flik je me dit? Is dit de manier waarop de crew zich uit?

Ik ga het je zelfs nog wat moeilijker maken: wat dacht je van een stel excuses?

Wat is eigenlijk het verschil tussen het draadje van Sander, en deze: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=37933 ? Moet die van Rocky dan ook op slot?

Timothy
14-11-2005, 17:39
Ik wil het best nóg eens uitleggen: Kuifje is geen film. En dat boeit mij helemaal NIETS, maar laat dan ook andere strips te koop (gevraagd) o

Martin Stanneveld
14-11-2005, 17:44
Ik wil het best nóg eens uitleggen: Kuifje is geen film. En dat boeit mij helemaal NIETS, maar laat dan ook andere strips te koop (gevraagd) o

Je hebt toch tekenfilms van Kuifje? Er is zelfs een boxset van. Sander vraagt ook niet om strips, maar om merchandise. Ik vind die opmerking van jou in het draadje van Sander eigenlijk nergens op slaan.

Als iemand wat zoekt van Suske en Wiske (waar ook een film van is) moet ie dan ook op slot? En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Timothy
14-11-2005, 17:50
Als iemand wat zoekt van Suske en Wiske (waar ook een film van is) moet ie dan ook op slot? En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Anders zoek je eerst even voordat je spreekt. :wink: (Wink betekent: niet gelijk boos worden)

Er zijn namelijk TAL van voorbeelden waarin gelijke threads zijn gesloten. Zoals ik eerder zei: boeken over films, spellen over films en strips met filmfiguren.

Die opmerking van Sander is dan ook de grootste Bullshit, want ik wil zijn thread niet dicht, ik wil al die andere open.

Maar het lijkt erop dat mensen graag selectief lezen. Of misschien ben ik wel de enige die zich "druk" maakt dat het onderschrift van een avatar van belang is op wat wel en niet mag (en voordat er gezegd wordt dat dit niet waar is: het is gewoon een feit dat vergelijkbare threads binnen enkele minuten na aanvang gesloten werden).

Martin Stanneveld
14-11-2005, 17:56
Als iemand wat zoekt van Suske en Wiske (waar ook een film van is) moet ie dan ook op slot? En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Anders zoek je eerst even voordat je spreekt. :wink: (Wink betekent: niet gelijk boos worden)

Er zijn namelijk TAL van voorbeelden waarin gelijke threads zijn gesloten. Zoals ik eerder zei: boeken over films, spellen over films en strips met filmfiguren.

Die opmerking van Sander is dan ook de grootste Bullshit, want ik wil zijn thread niet dicht, ik wil al die andere open.

Maar het lijkt erop dat mensen graag selectief lezen. Of misschien ben ik wel de enige die zich "druk" maakt dat het onderschrift van een avatar van belang is op wat wel en niet mag (en voordat er gezegd wordt dat dit niet waar is: het is gewoon een feit dat vergelijkbare threads binnen enkele minuten na aanvang gesloten werden).

Ik geef je groot gelijk, maar Sander vraagt toch duidelijk om merchandise. Er wordt in dat draadje met geen woord gerept over boeken, strips of spellen. Dat er toevallig strips bestaan van Kuifje maakt toch niet uit?

Misschien dat ik je niet begrijp, en dat doe ik eerlijk gezegd ook niet.... :wink:

Timothy
14-11-2005, 18:02
maar Sander vraagt toch duidelijk om merchandise.

Ik wil ook best toegeven dat hier een vrije interpretatie mogelijk is, maar dan kan hij dat ook op een normale manier zeggen.

Sander, gooi die thread alstublieft terug open, mij boeit het echt niet :lol: Wat me wél boeit is de manier waarop je dit regelt. Eerst nergens op reageren en dan verontwaardigd en scheldend snel sluiten (voordat ik in de bereffende thread mezelf kan "verdedigen").

Ruud Vorstermans
14-11-2005, 18:26
Klik op zoeken....vul bij zoek op auteur je gebruikersnaam (Ruud Vorstermans)....en kies bij het selectieblok forum voor "dvd's te koop aangeboden"...daarna op zoeken klikken en zie daar!



:oops: Zie in jouw voorbeeld dat het zoeken Case-sensitive is :oops:

jeroenenagnes
14-11-2005, 18:46
Klik op zoeken....vul bij zoek op auteur je gebruikersnaam (Ruud Vorstermans)....en kies bij het selectieblok forum voor "dvd's te koop aangeboden"...daarna op zoeken klikken en zie daar!



:oops: Zie in jouw voorbeeld dat het zoeken Case-sensitive is :oops:

Wanneer ik gewoon ruud vorstermans met kleine lettertjes doe, dan werkt het ook hoor. ;-)


Jeroen.

Ruud Vorstermans
14-11-2005, 18:54
Klik op zoeken....vul bij zoek op auteur je gebruikersnaam (Ruud Vorstermans)....en kies bij het selectieblok forum voor "dvd's te koop aangeboden"...daarna op zoeken klikken en zie daar!



:oops: Zie in jouw voorbeeld dat het zoeken Case-sensitive is :oops:

Wanneer ik gewoon ruud vorstermans met kleine lettertjes doe, dan werkt het ook hoor. ;-)


Jeroen.

Ik zie het, maar eerder op de avond werkte dat bij mij niet :roll:

Sander Haarmans
14-11-2005, 18:54
Sander, gooi die thread alstublieft terug open, mij boeit het echt niet :lol: Wat me wél boeit is de manier waarop je dit regelt. Eerst nergens op reageren en dan verontwaardigd en scheldend snel sluiten (voordat ik in de bereffende thread mezelf kan "verdedigen").
We hebben onderling met de crew besproken dat m'n thread op slot gaat en heb daar verder weinig problemen mee eigenlijk maar waar ik wel problemen mee heb is jouw bemoeizucht, het lijkt wel of jij hier de baas bent en alles beter weet.
Wij als crew doen ons uiterste best om alles volgens de regels te doen en alles zo overzichtlijk mogelijk te houden, bevalt je dat niet is dat jouw probleem.

Sander Haarmans
14-11-2005, 19:02
Ik ga het je zelfs nog wat moeilijker maken: wat dacht je van een stel excuses?

:lol: je bent m'n moeder niet hoor.

Timothy
14-11-2005, 19:29
...maar waar ik wel problemen mee heb is jouw bemoeizucht, het lijkt wel of jij hier de baas bent en alles beter weet...

Excuse me? Geef me voorbeelden alstublieft. Dit is volgens mij de eerste keer dat ik ergens tegen in ga. Ik heb het zelfs meerdere malen opgenomen voor de crew, dus waar deze onzin vandaan komt?

En wat je maar niet wil snappen blijkbaar, want ach en snik je thread is gesloten, is dat ik die thread helemaal niet op slot wilde. Ik vroeg me gewoon af waarom eerdere soortgelijke threads niet mochten.

Ik vind het echt bizar dat je direct, en nu dus meerdere malen, zo'n toon aanslaat, terwijl ik (in ieder geval voor jouw "aanvallende" slotje) geprobeerd heb netjes te blijven.

Je zegt dat je er geen problemen mee hebt, maar blijkbaar wel. En dat is jammer, want maar moet ik nu met mijn Kuifje-boekenlegger blijven... :lol:

Sander Haarmans
14-11-2005, 19:39
Je zegt dat je er geen problemen mee hebt, maar blijkbaar wel. En dat is jammer, want maar moet ik nu met mijn Kuifje-boekenlegger blijven... :lol:
Sorry, die heb ik al :wink:

Eric van Ballegoie
14-11-2005, 20:32
Het feit wat de crew dwarszit is dat er altijd gezever is over wat wel en wat niet mag. Sanders post was niet handig, maar Timothy moet natuurlijk niet de vermoorde onschuld gaan uithangen: Jouw post over de kuifje thread was immers gewoon een post om te stangen: Het gaat nergens over, maar je wilt gewoon even lekker lastig doen, prima.

Dat schiet wel eens het verkeerde keelgat in bij mensen die hier veel vrije tijd in steken. Wat we ook doen als crew het is immers nooit goed. Laat ik voorop stellen: Heel het handelsforum en alles wat daarbij hoort (en wat 90% van alle problemen en de moderatietijd oplevert) is NIET en ik herhaal NIET iets wat wij hier primair op het forum wilden. De hele handelshoek is er op verzoek van de forummers gekomen als EXTRA functionaliteit. Modereren van de handelshoek is geen dankbaar werk, denk daar ook eens aan. Ik vraag niet om veren in de kont van de moderators, maar probeer niet bij elke gelegenheid het bloed onder hun nagels vandaan te halen...

TheGodfather
14-11-2005, 20:35
Het feit wat de crew dwarszit is dat er altijd gezever is over wat wel en wat niet mag. Sanders post was niet handig, maar Timothy moet natuurlijk niet de vermoorde onschuld gaan uithangen: Jouw post over de kuifje thread was immers gewoon een post om te stangen: Het gaat nergens over, maar je wilt gewoon even lekker lastig doen, prima.

Dat schiet wel eens het verkeerde keelgat in bij mensen die hier veel vrije tijd in steken. Wat we ook doen als crew het is immers nooit goed. Laat ik voorop stellen: Heel het handelsforum en alles wat daarbij hoort (en wat 90% van alle problemen en de moderatietijd oplevert) is NIET en ik herhaal NIET iets wat wij hier primair op het forum wilden. De hele handelshoek is er op verzoek van de forummers gekomen als EXTRA functionaliteit. Modereren van de handelshoek is geen dankbaar werk, denk daar ook eens aan. Ik vraag niet om veren in de kont van de moderators, maar probeer niet bij elke gelegenheid het bloed onder hun nagels vandaan te halen...
ik denk ook niet dat t de bedoeling is van de forumleden om t bloed onder de nagels van de moderators uit te halen. Zolang als de moderators zich tenminste ook aan de regels houden die ze zelf moeten controleren...

Martin Stanneveld
14-11-2005, 20:36
We hebben onderling met de crew besproken dat m'n thread op slot gaat en heb daar verder weinig problemen mee.......

Waarom als ik vragen mag? Ik zag er niks fouts aan eerlijk gezegd.

Timothy
14-11-2005, 21:46
...maar Timothy moet natuurlijk niet de vermoorde onschuld gaan uithangen: Jouw post over de kuifje thread was immers gewoon een post om te stangen: Het gaat nergens over, maar je wilt gewoon even lekker lastig doen, prima...

Het één is onhandig, het ander is om te stangen? Gelukkig hoef ik jullie niet te overtuigen, ik ben in vrede met mezelf. Wel wil ik in ieder geval gezegd hebben dat er geen enkel moment is geweest dat ik de boel wil stangen. Eric, zeg nu alsjeblieft eens eerlijk: dan deed ik dit soort dingen toch aan de lopende band? Nogmaals: ik verdedigde de crew meerdere malen in threads waarin ik het met jullie eens was. Ik vind het dus echt niet leuk om een stempel "stanger" opgespeld te krijgen... 1 keer, welgeteld 1 keer heb ik een andere mening, en ik wordt direct als oproerkraaier neergezet. Als dat "vermoorde onschuld" is, so be it :( Jammer.

En gelukkig geeft bijvoorbeeld Martin Stanneveld tegengas. Daar is een forum toch ook voor? En weet je wat? Ik ben iemand die niet aan een vaste mening hecht, dus ik lees zijn post en neem dat mee in mijn geheel. En dan vind ik misschien zelfs dat hij gelijk heeft. Maar dit gaat ten minste op een beschaafde manier.

En Eric, ik vind het top dat je achter je crew staat, dat moet ook. Maar probeer jij je dan ook eens in te leven (zoals ik dat ook doe, en best begrijp dat jullie er een zware taak aan hebben), want het gequote deel komt op mij echt hard over.

Jan Bruinsma
14-11-2005, 22:22
...maar Timothy moet natuurlijk niet de vermoorde onschuld gaan uithangen: Jouw post over de kuifje thread was immers gewoon een post om te stangen: Het gaat nergens over, maar je wilt gewoon even lekker lastig doen, prima...

En Eric, ik vind het top dat je achter je crew staat, dat moet ook. Maar probeer jij je dan ook eens in te leven (zoals ik dat ook doe, en best begrijp dat jullie er een zware taak aan hebben), want het gequote deel komt op mij echt hard over.

Dat was dus mijn ,,probleem,,ook,jaren lang mijn spullen hier
verkocht/geruild,maar na EEN verschil met een moderator
die duidelijk fout zat ,werd mij verweten dat ik maar wat liep
te bitchen..........jammer maar helaas.

Ik moet er wel meteen bij zeggen dat de topic starter
hier wel de plank mis slaat,want nogmaals waarom zou er
voor hare een uitzondering gemaakt moeten worden,
de regel is hier 1 verkooptopic voor IEDEREEN.(dus ook voor hare!!)

Jordy van Buel
14-11-2005, 22:28
waarom zou er
voor hare een uitzondering gemaakt moeten worden,
de regel is hier 1 verkooptopic voor IEDEREEN.(dus ook voor hare!!)

Absoluut, hierin is hare ook 'de fout' in gegaan. Het is echter zo dat dit inderdaad op een wat normalere manier afgehandeld kan worden. Een Pmtje zou waarschijnlijk al voldoende kunnen zijn. Beide partijen zijn dus in zekere zin fout geweest dus beide partijen hebben er hopelijk ook van geleerd.

Sander Haarmans
15-11-2005, 05:58
Dus wat mij betreft zand erover en laten we weer gezellig handelen onder elkaar zonder elkaar dwars te zitten (dit bedoel ik in het algemeen en niet op de man af)

hare
15-11-2005, 06:14
...maar Timothy moet natuurlijk niet de vermoorde onschuld gaan uithangen: Jouw post over de kuifje thread was immers gewoon een post om te stangen: Het gaat nergens over, maar je wilt gewoon even lekker lastig doen, prima...

En Eric, ik vind het top dat je achter je crew staat, dat moet ook. Maar probeer jij je dan ook eens in te leven (zoals ik dat ook doe, en best begrijp dat jullie er een zware taak aan hebben), want het gequote deel komt op mij echt hard over.

Dat was dus mijn ,,probleem,,ook,jaren lang mijn spullen hier
verkocht/geruild,maar na EEN verschil met een moderator
die duidelijk fout zat ,werd mij verweten dat ik maar wat liep
te bitchen..........jammer maar helaas.

Ik moet er wel meteen bij zeggen dat de topic starter
hier wel de plank mis slaat,want nogmaals waarom zou er
voor hare een uitzondering gemaakt moeten worden,
de regel is hier 1 verkooptopic voor IEDEREEN.(dus ook voor hare!!)

:?:

Waar heb ik het in hemelsnaam over het feit dat er een uitzondering voor me zou moeten worden gemaakt???

:roll:

Sicco
15-11-2005, 08:07
:?:

Waar heb ik het in hemelsnaam over het feit dat er een uitzondering voor me zou moeten worden gemaakt???

:roll:

jij wilde toch een waarschuwing voordat je thread gesloten zou worden? dat doen ze bij niemand maar omdat jij zo'n actief lid bent moeten ze dat bij jou wel doen. daar ging het je toch om? :shock:

Eric van Ballegoie
15-11-2005, 09:00
En Eric, ik vind het top dat je achter je crew staat, dat moet ook. Maar probeer jij je dan ook eens in te leven (zoals ik dat ook doe, en best begrijp dat jullie er een zware taak aan hebben), want het gequote deel komt op mij echt hard over.

Het is niet mijn bedoeling om jou af te schilderen als iemand die altijd lastig doet, want zoals je zelf aangeeft is dat zeker niet het geval. Ik doelde dan ook alleen op die ene post van jou. Via geschreven tekst komen zaken niet altijd goed over en krijgen woorden wellicht meer gewicht mee dan wanneer ze in real life geproken worden. Het was zeker niet mijn bedoeling om je te kwetsen, als dat het geval is geweest dan bij deze mijn excuses.

Jan Bruinsma
15-11-2005, 09:05
:?:

Waar heb ik het in hemelsnaam over het feit dat er een uitzondering voor me zou moeten worden gemaakt???

:roll:

jij wilde toch een waarschuwing voordat je thread gesloten zou worden? dat doen ze bij niemand maar omdat jij zo'n actief lid bent moeten ze dat bij jou wel doen. daar ging het je toch om? :shock:


Dat bedoel ik dus ook,ook de die hard forumleden moeten zich
aan de regels houden,als ze het topic van hare hadden laten
staan,was het een uitzondering geweest en dat is dus niet de
bedoeling.

Timothy
15-11-2005, 09:08
...als dat het geval is geweest dan bij deze mijn excuses...

Dank u, en dat geldt ook van mij naar jou, Eric. (y)

TheGodfather
15-11-2005, 13:24
...als dat het geval is geweest dan bij deze mijn excuses...

Dank u, en dat geldt ook van mij naar jou, Eric. (y)
kijk, en zo worden we toch nog lief voor elkaar (y)

geintje ;)

godofgamblers
18-11-2005, 15:16
Nu dus ook weer zo'n geval.
Stond nog een oud topic open voor dvd's van een maatje.
Wil ik wat verkopen kan dat dus niet ?! :? :shock: :evil:

Ennuh, idd leuk dat ze niet dat oude bagger-topic verwijderen,
maar de nieuwe.

Kan ik weer opnieuw naar die plaatjes gaan zoeken. :evil:
Wat is dit voor shit!
Zo behandel je geen ultra-uber-star-trader 8)


Simon

Eric van Ballegoie
18-11-2005, 16:01
Simon,

Lees je post nog eens na... Ik kan er totaal geen chocola van maken wat je bedoeld en wat nu je concrete klacht is?

godofgamblers
18-11-2005, 22:36
Ik had dus enkele weken geleden iets voor een maatje te koop gezet.
Nu wil ik zelf wat verkopen en wordt dat topic meteen dicht gegooid. Moet je dus gaan spitten naar je oude TKA bericht.

Los daarvan is het handiger om het oude 'vaak vergeten' topic dicht te gooien. Nu moet iedereen opnieuw zijn TKA bericht typen en plaatjes zoeken.

Simon

Jaap22
19-11-2005, 09:11
Los daarvan is het handiger om het oude 'vaak vergeten' topic dicht te gooien. Nu moet iedereen opnieuw zijn TKA bericht typen en plaatjes zoeken.


Het probleem is dan wel dat er straks weer een aantal forummers zijn die zeggen "waarom heb je me oude dichtgegooid"?
Ik ben het wel met jou eens trouwens hoor. Als je een nieuw topic aanmaakt en je bent vergeten dat je nog een oude had, gooi dan die oude dicht inderdaad.

Misschien een optie voor de crew om de regel mee te nemen?
Zoek eerst m.b.v. de zoekfunctie of je nog een bestaande verkoopthread hebt. Mocht je, door b.v. een slecht werkende zoekfunctie, toch plots een tweede nieuwe thread hebben geopend, wordt de oude gesloten.

Iedereen mee eens (Zowel crew als forummers)? Dan kunnen we deze discussie sluiten. :wink: