PDA

Bekijk de volledige versie : To Kill a Mockingbird - Special Edition



Frank
12-11-2005, 17:53
Vandaag de Nederlandse Special Edition van To Kill a Mockingbird gekocht. Helaas hebben wij niet zo'n mooie uitgave gekregen als in Amerika en, als het persbericht klopt, ook niet zo'n mooie uitgave als Engeland binnenkort krijgt. Disc 1 is namelijk identiek aan de vorige release. Geen opgepoest anamorf beeld dus en geen geluid in Dolby Digital 5.1 of DTS 5.1 naast de originele monotrack, zoals in Amerika. De extra's zijn wel gelijk, alleen anders verdeeld over beide discs.

De specificaties van de Nederlandse release:

Extra's
DISC 1
Fearful Symmetry - The Making of To Kill a Mockingbird
Feature Commentary with Director Robert Mulligan and Producer Alan Pakula
Production Notes
Cast and Filmmakers Biographies
Theatrical Trailer
DISC 2
Academy Awards Best Actor Acceptance Speech
American Institute Life Achievement Award
Excerpt from Academy Tribute to Gregory Peck
Scout Remembers
A Conversation with Gregory Peck
Ondertitels
O.a. Engels en Nederlands
Beeld
1.85:1 niet anamorf
Geluid
Duits Dolby Digital 1.0
Engels Dolby Digital 1.0
Frans Dolby Digital 1.0
Italiaans Dolby Digital 1.0
Spaans Dolby Digital 1.0
Verpakking
Keepcase
Opmerkingen
Volgens de cover is het beeld wel anamorf.

Specificaties van de Amerikaanse release:

Extra's
DISC 1
Academy Awards Best Actor Acceptance Speech
American Institute Life Achievement Award
Excerpt from Academy Tribute to Gregory Peck
Scout Remembers
Feature Commentary with Director Robert Mulligan and Producer Alan Pakula
Production Notes
Theatrical Trailer
DISC 2
A Conversation with Gregory Peck
Fearful Symmetry - The Making of To Kill a Mockingbird
Ondertitels
O.a. Engels
Beeld
1.85:1 anamorf
Geluid
Engels Dolby Digital 2.0 Dual Mono
Engels Dolby Digital 5.1
Engels DTS 5.1
Frans Dolby Digital 2.0 Dual Mono
Verpakking
Digipack

Persbericht van de Engelse release:

Universal Pictures have announced the UK Region 2 DVD release of To Kill A Mockingbird (Special Edition) for 28th November 2005 priced at £19.99. Starring Gregory Peck and Robert Duvall and based on Harper Lee’s Pulitzer Prize winning book, ‘To Kill A Mockingbird’ won three Oscars when it was originally released in 1963.

Features include:
- 1.85:1 Anamorphic Widescreen
- English, French, Italian, German and Spanish Mono
- English DD5.1 Surround
- Subtitles: English, English SDH, Arabic, Bulgarian, Croation, Czech, Danish, Dutch, Finnish, French, German, Greek, Hebrew, Hungarian, Icelandic, Italian, Norwegian, Polish, Portuguese, Romanian, Russian, Slovenian, Spanish, Swedish, Turkish
- Feature commentary with director Robert Mulligan and producer Alan Pakula
- A Conversation with Gregory Peck
- Excerpt from Academy Tribute to Gregory Peck
- Academy Award Best Actor acceptance speech
- American Film Institute Life Achievement Award
- Scout Remembers
- Fearful Symmetry: The Making of To Kill A Mockingbird
- Theatrical Trailer
- Production Notes

Hier kun je trouwens een vergelijking zien tussen de nieuwe R1 en de oude R2:

http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare6/tokillamockingbird.htm

zetmoon
12-11-2005, 18:00
Worden we hier dus weer gen***d!

Op de doos staat wel "anamorphic widescreen" dacht ik.
Maar ja, dat staat op de (nieuwe) doos van "Out of sight" ook.

Ik had hem gisteren ook in m'n handen, goed dat ik hem niet gekocht heb,
goedkoop was hij ook al niet.

Frank
12-11-2005, 18:09
Op de doos staat wel "anamorphic widescreen" dacht ik. Maar ja, dat staat op de (nieuwe) doos van "Out of sight" ook.
Op de doos staat inderdaad dat het beeld "1.85:1 Anamorphic" is, maar dat is dus niet zo. :evil:

zetmoon
12-11-2005, 18:28
Op de doos staat wel "anamorphic widescreen" dacht ik. Maar ja, dat staat op de (nieuwe) doos van "Out of sight" ook.
Op de doos staat inderdaad dat het beeld "1.85:1 Anamorphic" is, maar dat is dus niet zo. :evil:

Precies!

Honden zijn het ;-)

"Out of sight" dus ook niet.
Maar daar heb ik onlangs de US DTS versie van gekocht, die is WEL anamorphic
en ik heb er slechts 3 euro voor betaald.

Frank
12-11-2005, 18:36
"Out of sight" dus ook niet.
Out of Sight is slechts een van de vele titels van Universal met verkeerde specificaties op de cover. Ze hebben flink wat fouten gemaakt toen ze de distributie van hun eigen films gingen doen en de DVD's die eerder door Columbia TriStar werden uitgebracht opnieuw uitbrachten.

zetmoon
12-11-2005, 18:38
"Out of sight" dus ook niet.
Out of Sight is slechts een van de vele titels van Universal met verkeerde specificaties op de cover. Ze hebben flink wat fouten gemaakt toen ze de distributie van hun eigen films gingen doen en de DVD's die eerder door Columbia TriStar werden uitgebracht opnieuw uitbrachten.

Honden zijn het....

;-)

Bogart-Fan
29-12-2005, 19:28
Ik zou deze graag willen aanschaffen maar ik zie door de bomen het bos niet meer met al die verschilende uitgaves.

Bij Ro-disc kwam ik deze tegen:
http://www.rodisc.nl/img_rodisc/covers/t/ToKillAMockingbirdSE01.jpg http://www.rodisc.nl/img_rodisc/covers/t/ToKillAMockingbirdSE2-DVD01.jpg

Respectievelijk 6.99 en 19.99, beide worden aangeduid met 'SE', waarbij de linker de 1-disc is en de rechter de 2-disc. De linker heeft een featurette van 90 minuten (volgens Ro) en van de rechter geven ze verder geen info behalve dat het een digipack is.

Is de 2-disc inderdaad een digipack-uitgave of toch een keepcase, en bevat de 1-disc inderdaad de featurette van 90 minuten?
Ik hoef niet perse beter beeld/geluid (noch een digipack), maar ik geef de voorkeur aan extra's.
Welke kan ik het beste kopen?

Thanks!

Frank
29-12-2005, 22:25
Is de 2-disc inderdaad een digipack-uitgave of toch een keepcase, en bevat de 1-disc inderdaad de featurette van 90 minuten?
Nee, de 2-disc is geen digipack, maar een keepcase. En ja, de 2-disc bevat net als de 1-disc de documentaire van 90 minuten, want disc 1 van de 2-disc is identiek aan de 1-disc.

Bogart-Fan
31-12-2005, 03:19
Bedankt Frank.

Sonic
31-12-2005, 08:25
Check deze http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=1&Id=2526