PDA

Bekijk de volledige versie : Wong Kar Wai Box R2NL



Albert
13-11-2005, 19:33
Kon zo snel geen topic hierover vinden, mocht er al een zijn dan mag deze dicht. Ik zat er aan te denken om deze box te kopen,
deze dus http://devshop.dvdvalley.nl/home.tpl?cart=11319100341436292&sku=12085&genre=Boxen

Iemand die deze heeft? Hoe is t beeld en geluid, zijn t losse dvd's in n karton of is t n digipack? Is deze aan te raden of kan ik beter voor losse buitenlandse uitgaves gaan?

Alvast bedankt.

MGdutch
13-11-2005, 21:30
Je kan 'm beter hier (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=t6Fr_xkV5IFr9FpiGGNVyPnCLfqhVwZKDew=?BOL _OWNER_ID=1002004000098260&Section=VIDEO&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1) bestellen. Is volgens mij precies dezelfde box... Ik heb 'm zelf niet maar het schijnt een mooie box te zijn, de films zijn natuurlijk allemaal erg goed (of zelfs super) en zitten mooi verpakt in een digipack.

Albert
13-11-2005, 21:44
Je kan 'm beter hier (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=t6Fr_xkV5IFr9FpiGGNVyPnCLfqhVwZKDew=?BOL _OWNER_ID=1002004000098260&Section=VIDEO&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1) bestellen. Is volgens mij precies dezelfde box... Ik heb 'm zelf niet maar het schijnt een mooie box te zijn, de films zijn natuurlijk allemaal erg goed (of zelfs super) en zitten mooi verpakt in een digipack.

top man, bedankt. Ga m daar maar halen dan denk ik. Je kent de films wel?

Mathieu Ghekiere
14-11-2005, 00:01
Ik heb de box:

mooie verpakking. het zijn geen losse dvd's in karton, het is een digipack.
Beeld van 2046 en In the mood for love is goed, Fallen Angels heb ik nog niet beken. Beeldkwaliteit van Chunking Express was wel ERG slecht, een enorm donkere en vuile print.
Goeie nieuws is wel dat van In the mood for love en 2046, in de box de 2disc edities zitten, dus je krijgt de extras er ook bij.
De box is zeker de moeite waard.

MGdutch
14-11-2005, 07:54
Je kan 'm beter hier (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=t6Fr_xkV5IFr9FpiGGNVyPnCLfqhVwZKDew=?BOL _OWNER_ID=1002004000098260&Section=VIDEO&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1) bestellen. Is volgens mij precies dezelfde box... Ik heb 'm zelf niet maar het schijnt een mooie box te zijn, de films zijn natuurlijk allemaal erg goed (of zelfs super) en zitten mooi verpakt in een digipack.

top man, bedankt. Ga m daar maar halen dan denk ik. Je kent de films wel?

In The Mood For Love en Chunking Express wel, 2046 en Fallen Angels helaas nog niet. In The Mood For Love staat inmiddels in mijn top 50, echt een prachtige film. Sfeer, soundtrack, acteerwerk, allemaal prachtig. Chunking Express vond ik net iets minder goed maar nog steeds een zeer degelijke film. Absolute aanraders, deze films. Op je collectie afgaande kan ik je eigenlijk wel verzekeren dat je ze mooi gaat vinden. ;)

Mathieu Ghekiere
14-11-2005, 10:59
In The Mood For Love en Chunking Express wel, 2046 en Fallen Angels helaas nog niet. In The Mood For Love staat inmiddels in mijn top 50, echt een prachtige film. Sfeer, soundtrack, acteerwerk, allemaal prachtig. Chunking Express vond ik net iets minder goed maar nog steeds een zeer degelijke film. Absolute aanraders, deze films. Op je collectie afgaande kan ik je eigenlijk wel verzekeren dat je ze mooi gaat vinden. ;)

Je moet ook zeker 2046 zien, ik vond die zelfs beter dan In the mood for love (hoewel velen dat niet vinden).
Visueel is letterlijk elk frame een schilderij!

maikel_1981
14-11-2005, 16:46
Als je regio vrij bent, zou je ook deze box (http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=619425) kunnen overwegen. Die bevat niet 2046 (prachtfilm), maar wel As Tears Go By (zijn eerste film, vrij matig), Days of Being Wild (zijn eerste typerende film), Chungking Express (meesterwerk), Fallen Angels (klein meesterwerk) en vooral Happy Together (naar mijn idee zijn allerbeste werk en zelfs een van de mooiste films die ik ken). Ook In the Mood for Love zit niet in deze box, maar die zou je heel goed op Criterion (region 0) kunnen kopen in een zeer sjieke uitgave. Alleen Ashes of Time heeft nog nooit een fatsoenlijke DVD release gekregen. Verder is dit gewoon een goede box, zonder al teveel franjes, maar met goede beeldkwaliteit. Ik heb alle Wong films gezien, op Ashes of Time na en enkele daarvan behoren tot de mooiste films die ik ken. Wong is in mijn ogen dan ook een van de meest getalenteerde en interessante contemporaine cineasten die iets volledigs uniek brengt. Happy Together heeft zo'n beetje mijn leven veranderd, een van de weinige films die ik twee keer in een week tijd gezien heb. Vermijd alleen wel de Artificial Eye uitgave van deze film, die is ronduit rampzalig. De Kino versie (die ook in deze box zit) is voorlopig de definitieve versie van deze film, al moet ik zeggen dat ik de Nederlandse uitgave ervan niet ken.

Richard B.
17-03-2007, 00:18
Beeldkwaliteit van Chunking Express was wel ERG slecht, een enorm donkere en vuile print.
Ik vond het meevallen. In sommige scenes is ie misschien wat donkerder maar volgens mij is dat ook de bedoeling. En de print is inderdaad soms wat vervuilt maar dat viel me maar in een paar enkele scenes echt op. Over het algemeen vond ik de transfer toch wel netjes.

ERG mooie box trouwens. Momenteel betaal je er in veel winkels nog maar 20 a 25 euro voor en da's echt een koopje voor zo'n verzameling geweldige films.