PDA

Bekijk de volledige versie : Disney: 101 en 102 Echte Dalmatiërs op DVD



Eric van Ballegoie
10-08-2001, 11:59
Disney: 101 en 102 Echte Dalmatiërs op DVD



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=58)

(Disney)Tom Houben
10-08-2001, 15:49
Wat een lelijke hoezen! Hopelijk verzinnen ze bij Disney voor hun Classic realeases wel wat mooiere hoezen! Hoe verzinnen ze het om zo'n grijs randje bij de 101 hoes te maken?

Anonymous
10-08-2001, 17:19
Wat is er mis met deze hoezen. Het grijze randje is misschien wel hologram. De hoes van 102 ziet er anders behoorelijk fris uit. Die van 101 konden we al.
Wat betreft de klassiekers, de hoezen hiervan zullen niet afwijken ten opzichte van de rest, een opluchting voor je.

Nathan Strik
10-08-2001, 17:24
Het lijkt wel een budget DVD (die van 101), wat een vreselijke hoes zeg. Goedkoop, Disney.... erg goedkoop.... nu de prijzen nog omlaag.

Anonymous
10-08-2001, 17:29
Met de hoes van 102 is niets mis mee, maar van 101 is ook niet geweldig. Dat gedoe met "special edition" kunnen ze ook weg laten.
Het heeft alleen betrekking tot de extra's, de film zelf duurt toch niet langer. Persoonlijk vind ik dat extra alleen maar toegevoegde waarde hebben, bij veel films zijn ze overbodig. Bij DVD's als die van Disney of Star Wars en The Godfather is dat altijd interessant.

Weet iemand trouwens of er plannen zijn om alle korte filmpjes van Pixar of DVD te zetten.

Een andere vraag waarom worden bv. The Rescuers alleen op VHS uitgebracht en niet ook op DVD?

Nog iets anders, toen 'The Emperor's New Groove' afgelopen December in Amerika in premiere ging, ging ik er van uit dat het een classic moest zijn. Wat schetst mijn verbazing, op de Nederlandse cover staat alleen maar Walt Disney Pictures en niet Walt Disney Classics. Is dit dan werkelijk geen classic?
Bij voorbaat dank.

Nathan Strik
10-08-2001, 18:11
Dat zijn er niet zoveel hoor. Ze zullen denk ik de komende jaren mondjesmaat als special features op de gewone DVD´s verschijnen. De korte filmpjes die nu al te krijgen zijn staan tenslotte ook bij de gewone Pixar films op de schijf. Bijvoorbeeld:

Luxo Jr. (allereerste van Pixar) staat op Toy Story 2 DVD
Tin Toy staat op Toy Story 1 DVD
Geri´s Game (eerste van korte film-afdeling) staat op A Bug´s Life DVD

Er was er geloof ik nog 1 met een sneeuwpoppetje en 1 met een éénwieler.

De nieuwste korte film "For the Birds" die ik op Internet heb gezien en die erg grappig is, komt waarschijnlijk op de DVD van Monsters Inc. te staan, maar deze Pixar film is nog niet in de bioscoop, dus dat kan nog wel even duren...

Gewoon afwachten lijkt me.



Weet iemand trouwens of er plannen zijn om alle korte filmpjes van Pixar of DVD te zetten.

(Disney)Tom Houben
10-08-2001, 20:32
Nog iets anders, toen 'The Emperor's New Groove' afgelopen December in Amerika in premiere ging, ging ik er van uit dat het een classic moest zijn. Wat schetst mijn verbazing, op de Nederlandse cover staat alleen maar Walt Disney Pictures en niet Walt Disney Classics. Is dit dan werkelijk geen classic?
Bij voorbaat dank.



Waar heb je dan een foto van die hoes gezien? "Keizer Kuzco" is 100% zeker een classic! Het is wel zo dat op promotiefoto's vaker andere logo's staan dan op de uiteindelijke hoes!
Ik moet trouwens zeggen dat Buena Vista Nederland erg goed bezig is wat betreft de logo's! In het buitenland betitelen ze bijvoorbeeld Dinosaur en Teigetjes Film als classics, maar dat zijn ze helemaal niet! Hier in Nederland hebben ze gewoon het "Walt Disney Pictures Presents" logo! Dat staat prachtig en zo vormen ze naast de "classics-serie" toch weer een aparte serie films. Het staat prachtig al die films naast elkaar met hetzelfde logo!!!

En Jack Pacom: ik ben blij dat de classics hoezen niet afwijken! De hoes van 102 is inderdaad wel goed hoor, maar die van 101 hadden ze wel effe mogen vernieuwen! En dat grijze randje vind ik afschuwelijk, hologram of niet!

Alexander de Mol
10-08-2001, 22:50
<knip> Hoe verzinnen ze het om zo'n grijs randje bij de 101 hoes te maken? Buena Vista / Disney brengen alle re-releases uit met een grijze rand.
Bekijk de nieuwe hoezen van Con Air, The Rock, Armageddon, Starship troopers etc. maar eens.
Ik vind het ook niet alles moet ik zeggen.
Een special edition (lees: re-release) hoeft toch niet persé een vet kader te hebben om deze te onderscheiden van de eerste uitgave?

(Disney)Tom Houben
10-08-2001, 22:53
Buena Vista / Disney brengen alle re-releases uit met een grijze rand.
Bekijk de nieuwe hoezen maar eens van Con Air, The Rock, Armageddon, Starship troopers etc. maar eens.
Ik vind het ook niet alles moet ik zeggen.
Een special edition (lees: re-release) hoeft toch niet persé een vet kader te hebben om deze te onderscheiden van de eerste uitgave?

Ja, inderdaad! Afschuwelijk vind ik zoiets! Gelukkig vind ik de 101 echte dalmatiers niet leuk:D. Ik hopp dat andere Disney re-releases wel een mooie hoes hebben! Die van Dombo ziet er in ieder geval al mooi uit!

Weet iemand een website waar ik hoezen van nederlandse (disney) DVD's die nog niet uit zijn kan vinden?

Anonymous
11-08-2001, 11:46
Dus die hoes die ik in het vierde kwartaal presentatie mapje van Buena Vista heb gezien is dan waarschijnlijk een promo en wordt dan uiteindelijk vervangen door Walt Disney Classics.

Wat betreft Pixar, de filmpjes Luxo Jr. en Tiny Toy waren helaas niet de complete versies!
Dit is net zoiets als bij 'Chicken Run' van DreamWorks, waar ze bijna alle Aardman filmpjes op hebben staan maar dan slecht een enkel of twee minuutjes.

(Disney)Tom Houben
11-08-2001, 12:43
Dus die hoes die ik in het vierde kwartaal presentatie mapje van Buena Vista heb gezien is dan waarschijnlijk een promo en wordt dan uiteindelijk vervangen door Walt Disney Classics.

Wat betreft Pixar, de filmpjes Luxo Jr. en Tiny Toy waren helaas niet de complete versies!
Dit is net zoiets als bij 'Chicken Run' van DreamWorks, waar ze bijna alle Aardman filmpjes op hebben staan maar dan slecht een enkel of twee minuutjes.




als ik vragen mag, hoe kom je aan zo'n presentatiemapje? Zitten er nog meer hoezen in van Disney films?
Als het echt om zo'n hoes gaat, hoop ik dat ze inderdaad classics er op zetten. Maar kijk eens naar de Tarzan hoes. Die stond ook in alle reclamefolders met alleen "Walt Disney" erop en uiteindelijk stond er ook gewoon classics op!
En de filmpjes van Pixar zijn wel de complete versies hoor! Ik had een band van Disney met alle pixar filmpjes op en de twee die op de Toy Story DVD's staan zijn precies dezelfde!

Nathan Strik
11-08-2001, 13:02
Ja, Tom heeft helemaal gelijk, ik ken die VHS band ook en op de DVD´s staan gewoon de complete versies.



En de filmpjes van Pixar zijn wel de complete versies hoor! Ik had een band van Disney met alle pixar filmpjes op en de twee die op de Toy Story DVD's staan zijn precies dezelfde!

Anonymous
11-08-2001, 13:40
Hoe lang duurt dan de versie van 'Luxo Jr.'. De versie die ik op Toy Story 2 zag is veel korter dan de bioscoopversie.
Wat betreft die Pixar VHS, is die nog ergens te krijgen, of raden jullie me aan om te wachten tot er ooit een interessante DVD komt.

t.a.v Tom.
Als je wilt kan ik je een de cover van 'THe Emperor's New Groove' mailen inclusief de andere vier Disney Classic releases.
Het gaat dan wel om de voorkanten.

Weet iemand trouwens of 'SNow White and the Seven Dwarfs' een 2-disc wordt. Ik heb nl. nog een specificatie lijst gezien.

(Disney)Tom Houben
11-08-2001, 14:48
Hoe lang duurt dan de versie van 'Luxo Jr.'. De versie die ik op Toy Story 2 zag is veel korter dan de bioscoopversie.
Wat betreft die Pixar VHS, is die nog ergens te krijgen, of raden jullie me aan om te wachten tot er ooit een interessante DVD komt.

t.a.v Tom.
Als je wilt kan ik je een de cover van 'THe Emperor's New Groove' mailen inclusief de andere vier Disney Classic releases.
Het gaat dan wel om de voorkanten.

Weet iemand trouwens of 'SNow White and the Seven Dwarfs' een 2-disc wordt. Ik heb nl. nog een specificatie lijst gezien.

Ik zal straks even kijken naar de filmpjes en kijken of ze in mijn Disney encyclopedie staan.

Ja, ik wil graag de hoezen gemaild krijgen! Disneytom@hotmail.com
Alvast erg bedankt! De Pixar VHS duurde maar 18 minuten en ik heb hem een tijdje geleden bij de V&D gehaald voor 10 gulden en ondertussen alweer verkocht, omdat ik er toch nooit naar keek. Ze hebben hem hier in Maastricht niet meer, maar misschien dat je hem bij de Free Record Shop ofzo nog kunt bestellen. Hij heette "Tiny toys" en was van Disney home video. Een DVD met die filmpjes komt er denk ik niet.
Sneeuwwitje wordt denk ik geen 2 disc, omdat het in Duitsland ook geen 2 disc wordt! Ik kan me niet voorstellen dat wij dan wel een 2 disc krijgen!

Anonymous
11-08-2001, 15:48
Ik weet niet of ik de hoezen vandaag nog mail ander moet je me er even aan herinderen. En alvast bedankt voor je informatie. Dat van Tiny Toys klopt ik heb het zojuist nog op internet opgezocht.

(Disney)Tom Houben
12-08-2001, 15:51
Nog iets anders, toen 'The Emperor's New Groove' afgelopen December in Amerika in premiere ging, ging ik er van uit dat het een classic moest zijn. Wat schetst mijn verbazing, op de Nederlandse cover staat alleen maar Walt Disney Pictures en niet Walt Disney Classics. Is dit dan werkelijk geen classic?
Bij voorbaat dank.



Op de scan die je me hebt gemaild staat "De eerste en meest recente classic...." met sneeuwwitje en Kuzco erop. Ze weten dus zelf ook dat Kuzco een classic is en er komt dus hoogstwaarschijnlijk gewoon classic op de hoes te staan (hoop ik tenminste :))