PDA

Bekijk de volledige versie : Star wars ep. 7



Paul_Giamatti_Rules
16-11-2005, 21:28
Ik heb op een film site gelezen dat er producties zijn begonnen voor star wars episode 7 die klaar moet zijn in 2009, lijkt me best spannend!

chimera01
16-11-2005, 21:34
Dream on bubba.

Waar ze wel mee bezig zijn is een tv serie.

Marc T.
16-11-2005, 22:00
Bron?

Ramonhal
16-11-2005, 22:36
Lucas heeft lang lang geleden daadwerkelijk gezegd dat hij oorspronkelijk 15 delen zou maken. Het zou best eens kunnen dat hij over een paar jaar toch nog wat gaat verzinnen...

Dennis Kuijper
16-11-2005, 22:58
Lucas heeft lang lang geleden daadwerkelijk gezegd dat hij oorspronkelijk 15 delen zou maken. Het zou best eens kunnen dat hij over een paar jaar toch nog wat gaat verzinnen...
15 delen?Ik weet alleen iets van 9 delen,15 lijkt me wel erg veel van het goede.Ik denk trouwens dat het meer verkoop praatjes zijn omdat Episode III nu net op dvd is anders hadden we er al iets over gehoord van Star Wars ''freak'' theThinWhiteDuke

Ramonhal
16-11-2005, 23:04
Lucas heeft lang lang geleden daadwerkelijk gezegd dat hij oorspronkelijk 15 delen zou maken. Het zou best eens kunnen dat hij over een paar jaar toch nog wat gaat verzinnen...
15 delen?Ik weet alleen iets van 9 delen,15 lijkt me wel erg veel van het goede.Ik denk trouwens dat het meer verkoop praatjes zijn omdat Episode III nu net op dvd is anders hadden we er al iets over gehoord van Star Wars ''freak'' theThinWhiteDuke

Hij zei het in een interview tussen hem en hayden christensen op een AOL movie site, hij zei erbij dat hij er nu nog niet aan moet denken...

15 is idd veel maar het is echt wat uit zijn mond kwam! (in de periode van de oude delen heeft hij dat gezegd he...) :P

Frank
16-11-2005, 23:28
En waar moet die film dan over gaan? Darth Vader is [spoiler:716cbef92e]dood[/spoiler:716cbef92e].

R Klemkerk
17-11-2005, 06:01
En waar moet die film dan over gaan? Darth Vader is [spoiler:6314f2f47c]dood[/spoiler:6314f2f47c].

ze verzinnen wel weer een nieuwe bad guy ;)

Frank
17-11-2005, 09:01
En waar moet die film dan over gaan? Darth Vader is [spoiler:dff1293d9c]dood[/spoiler:dff1293d9c].

ze verzinnen wel weer een nieuwe bad guy ;)
Een nieuwe badguy is niets. Star Wars is geen Star Wars zonder Darth Vader.

chimera01
17-11-2005, 09:16
http://filmforce.ign.com/articles/651/651192p1.html

zou dit meer zeggen. 8)

Marc T.
17-11-2005, 10:09
Laat die Lucas es een keer een andere film / serie maken zeg.

pavago
17-11-2005, 10:17
dit doet me denken aan een aflevering van dark angel waar ze star wars deel zoveel gaan jatten 8)

Ron kars
17-11-2005, 11:33
Sluiten deze topic, grote onzin en geen nut om verder over te discussieren

Obi-Wan Kenobi
17-11-2005, 15:54
Laat die Lucas es een keer een andere film / serie maken zeg.

Was hij al van plan hoor, over het ondergang van het romeinse rijk, en nog wat films zoals THX-1138.

Sander Haarmans
17-11-2005, 16:12
Ook ik heb geruchten gehoord dat er nog drie episodes zouden komen (VII,IIX,IX) maar denk dat dat een fabeltje is omdat George ook al aardig op leeftijd is en dan nog 3 episodes maken?, het lijkt me sterk.

Hankster
17-11-2005, 16:15
en John gaat met Paul, Ringo en George weer een nieuwe plaat maken :roll:

face it; buiten versie 10 van alle 6 de films zullen we echt geen nieuwe SW meer op het witte doek zien verschijnen

Ramonhal
17-11-2005, 16:33
Het zou moeten gaan over het volgende:

[spoiler:6a2fcf1a58]De kinderen van han en leia zullen de rollen van ''anakin'' en ''padme'' moeten vertolken. Althans de gedachte dan. Er zou voordat de keizer sterft in ep6 een kloon van hem zijn gemaakt en die zou ervoor zorgen om de zoon van han en leia over te nemen naar de dark side...

met andere woorden een soort van kopie van de oude delen maar toch iets anders. [/spoiler:6a2fcf1a58]

Persoonlijk vind ik wel dat er best meer films gemaakt kunnen/mogen worden. Je moet dan gewoon de delen 1 t/m 6 los gaan zien als verhaal in vergelijking met de rest. gewoon een 2e saga dus met wel het ''star wars'' thema maar een ander verhaal... waarom niet? als je het niet leuk vind dat er meer gemaakt zouden kunnen worden dan negeer je die toch en blijf je toch bij de huidige 6 delen. Ik zie niet in waarom het een schande zou zijn als lucas besluit er meer te maken, je bepaalt zelf wat je kijkt en dan pas bepaal je of je het accepteert.

Steve Muller
17-11-2005, 16:51
en John gaat met Paul, Ringo en George weer een nieuwe plaat maken :roll:

Yahoo, wat is je bron (6)

Hans De Bisschop
17-11-2005, 17:16
Een nieuwe badguy is niets. Star Wars is geen Star Wars zonder Darth Vader.
Er zijn nochthans tal van verhalen in het Expanded Universe die schitterend zijn en zonder Vader ... een Thrawn filmtrilogie zou ik wel zien zitten.

Ron kars
17-11-2005, 17:49
Mensen, dit is onzin: einde discussie!!

Ramonhal
17-11-2005, 17:51
Mensen, dit is onzin: einde discussie!!

Dit is een forum, een forum word met name gevuld met discussies en meningen waardoor ik respecteer dat je het onzin vind, maar waarom einde discussie?

theThinWhiteDuke
17-11-2005, 17:57
Het zou moeten gaan over het volgende:

[spoiler:0c35e01a3b]De kinderen van han en leia zullen de rollen van ''anakin'' en ''padme'' moeten vertolken. Althans de gedachte dan. Er zou voordat de keizer sterft in ep6 een kloon van hem zijn gemaakt en die zou ervoor zorgen om de zoon van han en leia over te nemen naar de dark side...

met andere woorden een soort van kopie van de oude delen maar toch iets anders. [/spoiler:0c35e01a3b]
Wat jij hier beschrijft zijn de boeken die door andere schrijvers dan Lucas geschreven zijn. (en al jaaaaaren oud zijn)

In de SW fanwereld noemen we dit: Expanded Universe.

De kids van Han en Leia zijn verzonnen door schrijvers als Timothy Zahn; lange tijd circuleerden er geruchten dat zijn 'Thrawn Trilogy' verfilmd zou worden (Leia is zwanger van twins, een nieuwe dark-jedi is op een planeet gespot en de laatste Imperial Fleet gaat onder leiding van Grand Admiral Thrawn onze helden dwarszitten)

In de Expanded Universe gebeurd teveel om op te noemen; Luke wordt gekloond, Luke gets a girl (Mara Jade), Chewbacca gaat eraan terwijl hij een van de kids van Solo redt (en hiermee zn 'life-debt' heeft vervuld)

Verder is 15 delen NOOIT genoemt. Indien je me een filmpje kan laten zien waarin Lucas dit WEL zegt ga ik als SW fan voor straf Battlefield Earth kijken :mrgreen:

9 delen is in een erg grijs verleden inderdaad genoemd, maar hij heeft later altijd gezegd: na Episode 3 is het AF (qua films, want er komt zoals het er naar uitziet idd een TV-serie)

Namens de StarWars goeroe: Dik hangslot erop :twisted: :mrgreen:

Erwin de Koning
17-11-2005, 17:58
Een nieuwe badguy is niets. Star Wars is geen Star Wars zonder Darth Vader.

Amen. En who de fuck is Thrawn?

theThinWhiteDuke
17-11-2005, 18:00
Een nieuwe badguy is niets. Star Wars is geen Star Wars zonder Darth Vader.

Amen. En who de fuck is Thrawn?
http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/c/c5/250px-Thrawn.jpg

Ron kars
17-11-2005, 18:00
Verder is 15 delen NOOIT genoemt. Indien je me een filmpje kan laten zien waarin Lucas dit WEL zegt ga ik als SW fan voor straf Battlefield Earth kijken :mrgreen:

9 delen is in een erg grijs verleden inderdaad genoemd, maar hij heeft later altijd gezegd: na Episode 3 is het AF (qua films, want er komt zoals het er naar uitziet idd een TV-serie)

Namens de StarWars goeroe: Dik hangslot erop :twisted: :mrgreen:

Daarom :wink:

Lex v/d Moolen
17-11-2005, 18:53
Verder is 15 delen NOOIT genoemt. Indien je me een filmpje kan laten zien waarin Lucas dit WEL zegt ga ik als SW fan voor straf Battlefield Earth kijken :mrgreen:Had Lucas niet iets dergelijks gezegd tegen Hamill, die er daarna in een interview aan refereerde? Of waren dat 12 delen..

bdw, die trilogie van Zahn is erg gaaf, dus een ieder SWfan die het nog niet gelezen heeft, lezen! :wink:

theThinWhiteDuke
17-11-2005, 18:59
Verder is 15 delen NOOIT genoemt. Indien je me een filmpje kan laten zien waarin Lucas dit WEL zegt ga ik als SW fan voor straf Battlefield Earth kijken :mrgreen:Had Lucas niet iets dergelijks gezegd tegen Hamill, die er daarna in een interview aan refereerde? Of waren dat 12 delen..

bdw, die trilogie van Zahn is erg gaaf, dus een ieder SWfan die het nog niet gelezen heeft, lezen! :wink:
De graphic novels van 'the Thrawn Trilogy' zijn ook top (y)

De Novels:
http://www.ffbooks.co.uk/images/n2/n13665.jpghttp://www.ffbooks.co.uk/images/n1/n5549.jpghttp://www.ffbooks.co.uk/images/n1/n5548.jpg

De Graphic Novels:
http://www.hillcity-comics.com/graphic_novels/sw/star_wars05.jpghttp://www.hillcity-comics.com/graphic_novels/sw/star_wars03.jpghttp://www.hillcity-comics.com/graphic_novels/new_graphic_novel780.jpg

theThinWhiteDuke
17-11-2005, 19:07
Ik denk trouwens dat het meer verkoop praatjes zijn omdat Episode III nu net op dvd is anders hadden we er al iets over gehoord van Star Wars ''freak'' theThinWhiteDuke
Ik lees je reactie nu pas..... :oops: :oops: :bier:

Paul H.
17-11-2005, 20:54
Ik denk trouwens dat het meer verkoop praatjes zijn omdat Episode III nu net op dvd is anders hadden we er al iets over gehoord van Star Wars ''freak'' theThinWhiteDuke
Ik lees je reactie nu pas..... :oops: :oops: :bier:

En wij maar denken dat je alle Star Wars threads van achter tot voor napluist... :wink:

theThinWhiteDuke
17-11-2005, 21:06
Ik denk trouwens dat het meer verkoop praatjes zijn omdat Episode III nu net op dvd is anders hadden we er al iets over gehoord van Star Wars ''freak'' theThinWhiteDuke
Ik lees je reactie nu pas..... :oops: :oops: :bier:

En wij maar denken dat je alle Star Wars threads van achter tot voor napluist... :wink:
Normaal wel....maar ik was/ben moe :oops:

Elessar
17-11-2005, 22:44
Ik heb op een film site gelezen dat er producties zijn begonnen voor star wars episode 7 die klaar moet zijn in 2009, lijkt me best spannend!

WHAHAHAHAHAHAHA!!!

Sorry, dit moest even :lol: :lol:

Paul_Giamatti_Rules
17-11-2005, 23:32
Ok, wat ik heb gezegd klopt niet. Had gewoon zin om een leuke discussie uit te lokken en zo te zien is er wat van geworden. Interessante details over star wars boeken, tv serie en nog wat meningsverschillen.

Een Hele Leuke Thread als je het mij vraagt.


Nothing is serious, only serious is nothing...

Marc T.
18-11-2005, 08:59
Ok, wat ik heb gezegd klopt niet. Had gewoon zin om een leuke discussie uit te lokken en zo te zien is er wat van geworden. Interessante details over star wars boeken, tv serie en nog wat meningsverschillen.

Een Hele Leuke Thread als je het mij vraagt.


Nothing is serious, only serious is nothing...


Open dan GEEN topics.

SLOT

Ron kars
18-11-2005, 09:49
Ok, wat ik heb gezegd klopt niet. Had gewoon zin om een leuke discussie uit te lokken en zo te zien is er wat van geworden. Interessante details over star wars boeken, tv serie en nog wat meningsverschillen.

Een Hele Leuke Thread als je het mij vraagt.


Nothing is serious, only serious is nothing...

Laat wel zien wat voor mensen hier zitten, gelijk een hele onzinnige discussie over niks.

kruspe
18-11-2005, 10:08
Ik zag net een interview met Lucas met Jos Brink op Nederland 1 en daar vertelt ie dt er 73 delen in totaal worden gemaakt...tis dus toch waar!!

Hankster
18-11-2005, 10:18
waar blijft dat dikke hangslot, waar de dunne witte Duke om had gevraagd?

Elessar
18-11-2005, 10:26
Ik zag net een interview met Lucas met Jos Brink op Nederland 1 en daar vertelt ie dt er 73 delen in totaal worden gemaakt...tis dus toch waar!!

:lol:

Ramonhal
18-11-2005, 10:48
Ach jah je moet het maar zo zien: Een topic is zo onzinnig als sommige mensen het proberen te maken!

Dennis Kuijper
18-11-2005, 11:33
Zo dom is de tread niet vind ik,Lucas heeft dan wel gezegd dat er geen andere Star wars film komt,maar niets is verranderlijker dan een mens en zeker niet bij Lucas,kijk maar wat hij allemaal doet met de oude trilogy.Maar zolang er geen officieel bericht is,is het allemaal larie.

RickySway
18-11-2005, 11:53
Ook ik heb geruchten gehoord dat er nog drie episodes zouden komen (VII,IIX,IX) maar denk dat dat een fabeltje is omdat George ook al aardig op leeftijd is en dan nog 3 episodes maken?, het lijkt me sterk.

George Lucas heeft zelf gezegd in vrijwel alle interviews van de laatste tijd dat hij NIET de overige 3 delen gaat maken. (7, 8 en 9. Deze zouden gaan over Luke's familie, de wederopbouw van de Jedi Council en een grote groep Dark Jedi)

Er komt nog een TV serie (over onbekenden in 't SW-universum) en een animatieserie ala clone wars.


Vergeet niet dat als Mr. Lucas de pijp uit is, z'n saga open staat voor anderen om aan te vullen.

Dennis Kuijper
18-11-2005, 12:06
Vergeet niet dat als Mr. Lucas de pijp uit is, z'n saga open staat voor anderen om aan te vullen.
Denk dat die rechten dan wel bij mensen liggen die dit niet zomaar ff gaan toestaan.

RickySway
18-11-2005, 22:03
Vergeet niet dat als Mr. Lucas de pijp uit is, z'n saga open staat voor anderen om aan te vullen.
Denk dat die rechten dan wel bij mensen liggen die dit niet zomaar ff gaan toestaan.

Ik kan mij herinneren dat Lucas de movie-rights had opgegeven, maar wel de franchise-rights behouden heeft. Maar ach wat boeit 't ...

deweb
18-11-2005, 22:20
Even om te reageren op het feit dat GL eens iets anders moet maken: Hij werkt momenteel ook aan Indiana Jones 4. Maar geef toe, hij kan niets anders maken. Het wordt altijd vergeleken met SW.

En dan mijn idee over een mogelijke andere triologie:
Misschien wordt er een episode 1,2,3 gemaakt, waardoor alles opschuift en we nú deel 4,5,6,7,8,9 hebben gehad. Tenslotte heeft GL dit al eens eerder gedaan.

Allicht komen we in die delen te weten wie Anakin's vader was, hoe hij aan zo'n hoge "force" komt..kortom nóg dieper in de geschiedenis ingaan.

Grt. Deweb

chimera01
18-11-2005, 22:55
De tv serie zou in ieder geval niet gaan over de hoofd karakters in het SW universum.

SFX december 2005 nr. 137

US TV round up:

Star Wars -upcoming- FOX (we presume)

Don't expect the telly show anytime soon. Ï don't know if it'll be in 2006, the live action show," said our Georgy. Lucas has announced he's to write the pilot script, but hasn't yet put pen to paper, and is also remaining mum on rumours that it'll include the story of the young Boba Fett. "It's all minor characters,"King Beard says. "It's not the Skywalker story at all". Filming is due to start, well whenever, in Australia and will involve a mixture of live action and CGI. Lucas will produce the show with big shouldered Rick McCallum.

Demon
18-11-2005, 23:32
Even om te reageren op het feit dat GL eens iets anders moet maken: Hij werkt momenteel ook aan Indiana Jones 4. Maar geef toe, hij kan niets anders maken. Het wordt altijd vergeleken met SW.

En dan mijn idee over een mogelijke andere triologie:
Misschien wordt er een episode 1,2,3 gemaakt, waardoor alles opschuift en we nú deel 4,5,6,7,8,9 hebben gehad. Tenslotte heeft GL dit al eens eerder gedaan.

Allicht komen we in die delen te weten wie Anakin's vader was, hoe hij aan zo'n hoge "force" komt..kortom nóg dieper in de geschiedenis ingaan.

Grt. DewebDe kwam geen vader aan te pas.
Dat overgens ook een symboliek naar de bijbel is
En zo zijn de nog veel meer symbolieken in starwars :)


Shmi Skywalker: There was no father. I carried him, I gave birth, I raised him. I can't explain what happened.

Mark van L.
19-11-2005, 05:47
Deze week stond het bericht ook op teletekst (de televisieserie).
De zender weet ik niet meer.

blofeld100
19-11-2005, 08:10
De trailer van episode 7 zal 23 november op internet voor hyperspace leden te zien zijn las ik net !

Frank
19-11-2005, 08:13
De trailer van episode 7 zal 23 november op internet voor hyperspace leden te zien zijn las ik net !
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Mark van L.
19-11-2005, 08:24
IMDB links naar TV series in 2006:

http://www.imdb.com/title/tt0458290/
http://www.imdb.com/title/tt0458291/

:D

Hankster
19-11-2005, 15:00
De trailer van episode 7 zal 23 november op internet voor hyperspace leden te zien zijn las ik net !
HAHAHAHA
geniaal!
...
:roll:

en Deweb, dat van het opschuiven van de overige delen is wel heel erg onwaarschijnlijk, aangezien Episode I ook echt episode I is. Punt.

En Lucas heeft volgens mij zelfs in z'n testament of in z'n contract met Fox oid, op laten nemen dat na zijn dood NIEMAND meer aan de SW-films kan zitten sleutelen in de zin van nieuwe versies maken/nieuwe vervolgen maken. Dit zal wel anders zijn met de tv-serie/aniematie-serie/boekenserie

Ron kars
19-11-2005, 17:38
De trailer van episode 7 zal 23 november op internet voor hyperspace leden te zien zijn las ik net !
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

JOH!!! :P

Roy Langeveld
21-11-2005, 17:14
Allicht komen we in die delen te weten wie Anakin's vader was, hoe hij aan zo'n hoge "force" komt..kortom nóg dieper in de geschiedenis ingaan.

Grt. DewebDe kwam geen vader aan te pas.
Dat overgens ook een symboliek naar de bijbel is
En zo zijn de nog veel meer symbolieken in starwars :)


Shmi Skywalker: There was no father. I carried him, I gave birth, I raised him. I can't explain what happened.
Volgens welingelichte bronnen was het aanvankelijk de bedoeling dat Anakin's afkomst in Episode III onthuld zou worden. In de scene waarin Anakin zijn vriend Palpatine ontmaskert (als zijnde Darth Sidious) zegt D. Sid hem dat hij de Force destijds aangeroepen heeft om via midi-chlorians een conceptie plaats te laten bij een willekeurige vrouw. Hieruit werd Anakin dus geboren als The Chosen One, en Sidious is dus zijn onofficiële vader.

Lucas heeft deze verklaring echter uit het script gehaald voor het filmen begon, omdat hij hem "onnodig" vond. Maar persoonlijk vind ik het idee dat Anakins conceptie puur "de wil van de Force" was veel beter, het verwijst rechtstreeks naar de Bijbel, en het voegt een laag mysterie toe die de andere verklaring juist mist. The Force works in mysterious ways, zogezegd, het is iig beter dan dat het puur een mislukt plannetje van D. Sid is.

Elessar
21-11-2005, 17:40
Mee eens.

Als hij een creatie van Sidious zou zijn, maakt dat het universum weer meteen een heel stuk kleiner. Dat zou zonde zijn.

KillerBill
22-11-2005, 12:36
Ik zag net een interview met Lucas met Jos Brink op Nederland 1 en daar vertelt ie dt er 73 delen in totaal worden gemaakt...tis dus toch waar!!

Damn... en dan om de 3 jaar een deel. Er zijn er nu 6 dus dat is nog 67 te gaan. FF rekenen: 67x3 = 201 jaar voordat alle delen er dus zijn... :lol: :wink: :twisted:

Cor van S.
22-11-2005, 13:08
Ik zag net een interview met Lucas met Jos Brink op Nederland 1 en daar vertelt ie dt er 73 delen in totaal worden gemaakt...tis dus toch waar!!

Damn... en dan om de 3 jaar een deel. Er zijn er nu 6 dus dat is nog 67 te gaan. FF rekenen: 67x3 = 201 jaar voordat alle delen er dus zijn... :lol: :wink: :twisted:

Was het niet 733 ?

En een dagelijkse tv soap

En een teken film

En een interactief bel spel

Hankster
22-11-2005, 14:36
Mee eens.

Als hij een creatie van Sidious zou zijn, maakt dat het universum weer meteen een heel stuk kleiner. Dat zou zonde zijn.
het staat er eiglijk nog steeds in, als Palpatine in het theater verteld dat die ene dude leven kon scheppen en door z'n leerling was vermoord .. daaruit kan je al wel afleiden dat Palpatine Anakin heeft 'geschapen'

Elessar
22-11-2005, 16:29
Ja je hebt gelijk dat je het daaruit kan afleiden.

Maar letterlijk gezegd wordt het niet. Ik denk er daarom maar niet al teveel over na, omdat ik het maar een hele vervelende verklaring vind.

Trouwens, hoe weten we eigenlijk dat Palpatine de waarheid sprak over zijn Meester en zijn krachten? Kwam net in me op.

Hankster
22-11-2005, 17:02
Ja je hebt gelijk dat je het daaruit kan afleiden.

Maar letterlijk gezegd wordt het niet. Ik denk er daarom maar niet al teveel over na, omdat ik het maar een hele vervelende verklaring vind.

Trouwens, hoe weten we eigenlijk dat Palpatine de waarheid sprak over zijn Meester en zijn krachten? Kwam net in me op.
waarom niet? ik vind het wel wat voor hem om z'n meester te vermoorden wanneer hij het geheim heeft ontfutseld, en hij kan het ook niet zomaar zelf hebben ontdekt.

TWD, is hier nog ergens meer info over? In een van de boeken ofzo?

Roy Langeveld
23-11-2005, 18:29
Mee eens.

Als hij een creatie van Sidious zou zijn, maakt dat het universum weer meteen een heel stuk kleiner. Dat zou zonde zijn.
het staat er eiglijk nog steeds in, als Palpatine in het theater verteld dat die ene dude leven kon scheppen en door z'n leerling was vermoord .. daaruit kan je al wel afleiden dat Palpatine Anakin heeft 'geschapen'
Mwoah, dat weet ik zo net nog niet. Hij zei dat Darth Plagueis via de midi-chlorians leven kon creëren, maar dan om mensen van de dood te redden. Een heel nieuwe mens scheppen is weer wat anders.

theThinWhiteDuke
23-11-2005, 18:54
Ja je hebt gelijk dat je het daaruit kan afleiden.

Maar letterlijk gezegd wordt het niet. Ik denk er daarom maar niet al teveel over na, omdat ik het maar een hele vervelende verklaring vind.

Trouwens, hoe weten we eigenlijk dat Palpatine de waarheid sprak over zijn Meester en zijn krachten? Kwam net in me op.
waarom niet? ik vind het wel wat voor hem om z'n meester te vermoorden wanneer hij het geheim heeft ontfutseld, en hij kan het ook niet zomaar zelf hebben ontdekt.

TWD, is hier nog ergens meer info over? In een van de boeken ofzo?
You rang mylord? 8)
In de Episode 3 boeken (novel etc) wordt idd verteld wat hier net al verteld is; dat Palpatine Anakin's onofficiele pa zou zijn.
Verder worden de fans in het ongewis gelaten.

Wellicht gaan er nog wel novels over komen, maar Episode 3 is nog te vers daarvoor. (Pas 6 maanden oud he!)

theThinWhiteDuke
23-11-2005, 19:02
waar blijft dat dikke hangslot, waar de dunne witte Duke om had gevraagd?
Ik vind deze discussie toch eigenlijk best wel amusant 8)

Wat geruchten uit een HELE oude doos:
Er werd een jaar of 10 geleden al gesproken over Episode 7-8-9; men (de fans) wilde de reeds genoemde boeken van Timothy Zahn wel als film zien.

En toen kreeg je de meest wilde verhalen!
Een greep:
Tom Cruise als Solo, Brad Pitt als Luke, Nicole Kidman als Leia :!:

Voor de prequels werd Gregory Hines als Oom Calrissian genoemd :roll: Kenneth Branagh als Obi-Wan, James Vanderbeek als Anakin.......

Dolle Dwaze Dagen dus :lol:

Mbt de series even mn mening: Ik hoop dat de setting tussen ANH en ROTJ zal zijn; geen Jedi dus, maar alles vuil, smerig....zoals in de OT.
Qua acteurs hoop ik op nieuwkomers, aangevuld met enkele oude/gewaardeerde (maar wellicht vergeten) sterren.

Denk aan: William Hurt, Kyle Maclachlan, Noah Hathaway... ;)

Aaron Stanford (Pyro in X-Men) zou wat mij betreft de leading man mogen worden.

Joris van Laarhoven
23-11-2005, 19:06
Ok, wat ik heb gezegd klopt niet. Had gewoon zin om een leuke discussie uit te lokken en zo te zien is er wat van geworden. Interessante details over star wars boeken, tv serie en nog wat meningsverschillen.

Een Hele Leuke Thread als je het mij vraagt.


Nothing is serious, only serious is nothing...

Sufferd

Ron kars
23-11-2005, 19:11
Ok, wat ik heb gezegd klopt niet. Had gewoon zin om een leuke discussie uit te lokken en zo te zien is er wat van geworden. Interessante details over star wars boeken, tv serie en nog wat meningsverschillen.

Een Hele Leuke Thread als je het mij vraagt.


Nothing is serious, only serious is nothing...

Kun je dat ook gewoon zeggen in plaats van random bullshit uit te kramen

Paul H.
24-11-2005, 16:48
Maar Star Wars is toch echt? :? Alleen in een galaxy hier ver vandaan...toch....?

http://bestsmileys.com/scifi/18.gif

Marc T.
24-11-2005, 17:10
Maar Star Wars is toch echt? :? Alleen in een galaxy hier ver vandaan...toch....?

http://bestsmileys.com/scifi/18.gif

Er zijn genoeg mensen die hun hele levensstijl aan die verhaaltjes aanpassen hoor, dus in het klein misschien? 8)

Paul_Giamatti_Rules
24-11-2005, 18:47
Nou Ron, iemand met veel humor in zijn dvd collectie, heeft wel weinig gevoel voor humor...

Maar ja de volkskrant zou wel al een stuk hebben geschreven over mijn thread en het is geen goeie recensie geworden. Ze vonden het vooral puberaal en ongeinspireerd. :evil:

SuperDre
25-11-2005, 22:02
Een nieuwe badguy is niets. Star Wars is geen Star Wars zonder Darth Vader.

Amen. En who de fuck is Thrawn?

Nou, er is maar 1 iemand die mij altijd naar boven kwam als ik een acteur moest aanwijzen voor thrawn, ik heb een zware hekel aan die acteur maar moet wel bekennen dat hij de goeie uitstraling ervoor heeft, maar hij zou wel eerst ff wat moeten afvallen.... namelijk....... Steven Seagal.. (tja ik weet het, maar toch kwa kapsones etc..)

Ron kars
28-11-2005, 20:00
Nou Ron, iemand met veel humor in zijn dvd collectie, heeft wel weinig gevoel voor humor...

Maar ja de volkskrant zou wel al een stuk hebben geschreven over mijn thread en het is geen goeie recensie geworden. Ze vonden het vooral puberaal en ongeinspireerd. :evil:

Gheghe dank je :wink: had een beetje een schijthumeur en had ff geen zin in dat gedoe, sorry :twisted:

jet
01-12-2005, 10:33
er komen geen nieuwe films meer van star wars dit heeft lucas meerder malen gezegd in intervieuws. er zouden orgineel negen films worden gemaakt, maar alles is al in 6 films verteld dus zei hij dat het geen zin heeft om films te maken als alles al verteld is.
er gaan wel geruchten met de nadruk op GERUCHTEN ( 0.000001 %)dat er een live-action-serie wordt opgenomen( staat op een amerikaanse niet officiele star wars site) gebaseerd op de geschreven boeken.

jet
01-12-2005, 10:36
Een nieuwe badguy is niets. Star Wars is geen Star Wars zonder Darth Vader.

Amen. En who de fuck is Thrawn?

Nou, er is maar 1 iemand die mij altijd naar boven kwam als ik een acteur moest aanwijzen voor thrawn, ik heb een zware hekel aan die acteur maar moet wel bekennen dat hij de goeie uitstraling ervoor heeft, maar hij zou wel eerst ff wat moeten afvallen.... namelijk....... Steven Seagal.. (tja ik weet het, maar toch kwa kapsones etc..)

alsjeblieft moet ik soms misselijk worden. als hij er in komt ga ik niet kijken.

Jeroen vS
01-12-2005, 11:30
Ik lees net in DVD Review een stukje waarin Rick McCallum zegt, dat ze bezig zijn met een TV-serie, die in 2007 uitgezonden gaat worden en verhaalt over gebeurtenissen tussen EP III en EP IV. Er komen een hoop characters voorbij, die nog niet in een van de films te zien waren, maar in boeken en andere bronnen. Verder zullen ze de mogelijkheid hebben op een hoop plotvragen (die er na de prequels nog zijn) een antwoord te geven.

Zo dat was even een snelle vrije vertaling.

SuperDre
01-12-2005, 11:41
Een nieuwe badguy is niets. Star Wars is geen Star Wars zonder Darth Vader.

Amen. En who de fuck is Thrawn?

Nou, er is maar 1 iemand die mij altijd naar boven kwam als ik een acteur moest aanwijzen voor thrawn, ik heb een zware hekel aan die acteur maar moet wel bekennen dat hij de goeie uitstraling ervoor heeft, maar hij zou wel eerst ff wat moeten afvallen.... namelijk....... Steven Seagal.. (tja ik weet het, maar toch kwa kapsones etc..)

alsjeblieft moet ik soms misselijk worden. als hij er in komt ga ik niet kijken.

Achja, echt meer verpesten als episode 1-3 kan die toch niet meer...

theThinWhiteDuke
01-12-2005, 16:28
Ik lees net in DVD Review een stukje waarin Rick McCallum zegt, dat ze bezig zijn met een TV-serie, die in 2007 uitgezonden gaat worden en verhaalt over gebeurtenissen tussen EP III en EP IV. Er komen een hoop characters voorbij, die nog niet in een van de films te zien waren, maar in boeken en andere bronnen. Verder zullen ze de mogelijkheid hebben op een hoop plotvragen (die er na de prequels nog zijn) een antwoord te geven.

Zo dat was even een snelle vrije vertaling.
Is al vrij oud 'nieuws' :P

theThinWhiteDuke
01-12-2005, 16:29
er gaan wel geruchten met de nadruk op GERUCHTEN ( 0.000001 %)dat er een live-action-serie wordt opgenomen( staat op een amerikaanse niet officiele star wars site) gebaseerd op de geschreven boeken.
Que :?:
Dit zijn ALLANG geen geruchten meer :!:

Werner
02-12-2005, 22:38
Ik lees net in DVD Review een stukje waarin Rick McCallum zegt, dat ze bezig zijn met een TV-serie, die in 2007 uitgezonden gaat worden en verhaalt over gebeurtenissen tussen EP III en EP IV. Er komen een hoop characters voorbij, die nog niet in een van de films te zien waren, maar in boeken en andere bronnen. Verder zullen ze de mogelijkheid hebben op een hoop plotvragen (die er na de prequels nog zijn) een antwoord te geven.

Zo dat was even een snelle vrije vertaling.

Welke plotvragen? How can we milk the cow?

Hankster
03-12-2005, 15:50
alsjeblieft moet ik soms misselijk worden. als hij er in komt ga ik niet kijken.
gast .. het is wel duidelijk dat je totaal geen id hebt waar je het over hebt als het over SW gaat... net als je GERUCHT dat er een serie gaat komen :roll: Als je het zo vreselijk vind dat hij Steven voor zich ziet als Thrawn, aan wie zit jij dan te denken?Want ik begrijp wel waarom hij hem als Thrawn ziet namelijk.

theThinWhiteDuke
03-12-2005, 22:08
alsjeblieft moet ik soms misselijk worden. als hij er in komt ga ik niet kijken.
gast .. het is wel duidelijk dat je totaal geen id hebt waar je het over hebt als het over SW gaat... net als je GERUCHT dat er een serie gaat komen :roll: Als je het zo vreselijk vind dat hij Steven voor zich ziet als Thrawn, aan wie zit jij dan te denken?Want ik begrijp wel waarom hij hem als Thrawn ziet namelijk.
Ron Perlman zou een goede Thrawn zijn imo....

Maar goed; nutteloze discussie: deze films komen er toch niet

Roy Langeveld
04-12-2005, 00:45
De serie gaat misschien over het begin van de Rebel Alliance. In de deleted scenes van Episode III zie je de kiem van de Alliance al gelegd wordt, en die groeit natuurlijk uit in de 18 jaar die daarop volgen. Daarnaast zijn er nog een hoop Jedi's niet gedood, dus die kunnen ook nog wel aan bod komen. En vergeet de jonge Boba Fett niet. Misschien tevens een kleine cameo voor een jonge Han Solo, of Princess Leia, wie weet?
De Expanded Universe van Star Wars is echt megagroot, nog groter dan het universum in de films zelf, dus er is nog zat leuks te bedenken en dat is echt niet per se uitmelkerij, want er staan vast duizenden fans te springen om dat te zien.

Jeroen vS
05-12-2005, 10:40
De serie gaat misschien over het begin van de Rebel Alliance. In de deleted scenes van Episode III zie je de kiem van de Alliance al gelegd wordt, en die groeit natuurlijk uit in de 18 jaar die daarop volgen. Daarnaast zijn er nog een hoop Jedi's niet gedood, dus die kunnen ook nog wel aan bod komen. En vergeet de jonge Boba Fett niet. Misschien tevens een kleine cameo voor een jonge Han Solo, of Princess Leia, wie weet?
De Expanded Universe van Star Wars is echt megagroot, nog groter dan het universum in de films zelf, dus er is nog zat leuks te bedenken en dat is echt niet per se uitmelkerij, want er staan vast duizenden fans te springen om dat te zien.

Volledig mee eens. Uitmelken vind ik sowieso geen goede term voor een TV-serie, want hier in Nederland kan je die gewoon gratis (je kabelbedrijf betaal je voor het onvangen van TV-signalen en niet alleen voor een Star Wars serie) bekijken. Ik denk niet dat ze Star Wars speciaal achter een decoder gaan stoppen. :twisted:
En alle merchandising er om heen hoef je niet te kopen.

Bij Star Wars is nog zoveel te verzinnen. Denk aan de spin-offs met de Ewoks. Niet dat dat perse geslaagde films waren (en ik heb ook liever geen nieuwe films of series met of over de Ewoks), maar het toont wel aan dat er meer is dan alleen Skywalker en friends.

Van mij mogen ze elk (of om de paar) jaar wel met een mini-serie komen, mits de kwaliteit gewaarborgd blijft. Ik zeg met klem mini-serie, want dan blijf je nog een beetje in de buurt van de films. Anders krijg je hetzelfde als bij Star Trek, dat het op een gegeven moment een beetje teveel wordt (alhoewel ik het jammer vind dat Enterprise al zo snel gestopt is).

Roy Langeveld
05-12-2005, 16:54
Bij Star Wars is nog zoveel te verzinnen. Denk aan de spin-offs met de Ewoks. Niet dat dat perse geslaagde films waren (en ik heb ook liever geen nieuwe films of series met of over de Ewoks), maar het toont wel aan dat er meer is dan alleen Skywalker en friends.
Precies. Neem een willekeurige figurant of alien uit één van de films. Ze hebben allemaal een naam, een afkomst, een cultuur en een thuisplaneet, die in de serie verder uitgewerkt kan worden. Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd naar Boba Fett's carriére, hoe hij uitgroeide tot één van de meest gevreesde premiejagers van de Galaxy. Ik zou ook wel meer willen weten over General Grievous, maar die is helaas al overleden in de tijd dat de serie zou moeten spelen.

Lex v/d Moolen
05-12-2005, 17:04
En de jonge Han Solo/Lando/Chewbacca voordat ze bij de Rebellion aansloten is ook genoeg over te vertellen.

theThinWhiteDuke
05-12-2005, 17:35
En de jonge Han Solo/Lando/Chewbacca voordat ze bij de Rebellion aansloten is ook genoeg over te vertellen.
zit je met 1 probleem: wie gaat Solo spelen?

Antwoord: ALLEEN Harrison Ford kan dat, en die is te oud om een jonge Solo te spelen.

Vergeet dit dus maar

PS: Lando kan ook maar alleen door Billy Dee gespeeld worden....

....en wat Chewbacca betreft: Peter Mayhew is niet de enige die in dat pak past; dat kan ik ook als je me stelten geeft :wink: (hoewel ik beter geschikt zou zijn voor 3PO :mrgreen:)

Lex v/d Moolen
05-12-2005, 18:25
En de jonge Han Solo/Lando/Chewbacca voordat ze bij de Rebellion aansloten is ook genoeg over te vertellen.
zit je met 1 probleem: wie gaat Solo spelen?

Antwoord: ALLEEN Harrison Ford kan dat, en die is te oud om een jonge Solo te spelen.
Buiten dat zal die zal dat ook nooit doen denk ik.
Maar ze zullen heus wel een jonge acteur vinden die het kan, er is genoeg referentiemateriaal om zich in die rol te leven.

Marc T.
05-12-2005, 19:02
En de jonge Han Solo/Lando/Chewbacca voordat ze bij de Rebellion aansloten is ook genoeg over te vertellen.
zit je met 1 probleem: wie gaat Solo spelen?

Antwoord: ALLEEN Harrison Ford kan dat, en die is te oud om een jonge Solo te spelen.

Vergeet dit dus maar

PS: Lando kan ook maar alleen door Billy Dee gespeeld worden....

....en wat Chewbacca betreft: Peter Mayhew is niet de enige die in dat pak past; dat kan ik ook als je me stelten geeft :wink: (hoewel ik beter geschikt zou zijn voor 3PO :mrgreen:)


Ik vond Ford verschrikkelijk anders in Star Wars. En als ze toch een nieuw deel zouden maken zoeken ze toch gewoon een nieuwe Han Solo. Zelfde als met Bond.

securer
05-12-2005, 22:46
Ik vond Ford verschrikkelijk anders in Star Wars. En als ze toch een nieuw deel zouden maken zoeken ze toch gewoon een nieuwe Han Solo. Zelfde als met Bond.

Argh...heiligschennis...en zelfs 2x in 1 zin :shock: :
- Een nieuwe Han Solo
- Star Wars vergelijken met Bond

Als je in de laatste 10 jaar deel 4,5,6 voor het eerst gezien hebt dan kan ik me nog iets voorstellen dat je zo denkt over Ford maar Han was vroeger mijn held samen met Chewie....

"Traveling through hyperspace ain't like dusting crops, boy." :lol:

(ja ik weet dat het fangehalte van mijn post erg groot is. Meestal kan ik me inhouden maar nu even niet ;) )

Marc T.
06-12-2005, 08:45
Ik vond Ford verschrikkelijk anders in Star Wars. En als ze toch een nieuw deel zouden maken zoeken ze toch gewoon een nieuwe Han Solo. Zelfde als met Bond.

Argh...heiligschennis...en zelfs 2x in 1 zin :shock: :
- Een nieuwe Han Solo
- Star Wars vergelijken met Bond

Als je in de laatste 10 jaar deel 4,5,6 voor het eerst gezien hebt dan kan ik me nog iets voorstellen dat je zo denkt over Ford maar Han was vroeger mijn held samen met Chewie....

"Traveling through hyperspace ain't like dusting crops, boy." :lol:

(ja ik weet dat het fangehalte van mijn post erg groot is. Meestal kan ik me inhouden maar nu even niet ;) )

Ach om je hele leven nu in te richten aan de hand van drie filmpjes van dik 20 jaar oud die er in de originele versie zo nep uitzien als de gemiddelde Dreft reclame vind k ook weer wat ver gaan.

T zijn maar 3 filmpjes en niet alles gaat over rozen natuurlijk. Ik vind ze vreselijk. 8)

securer
06-12-2005, 09:51
Ik vond Ford verschrikkelijk anders in Star Wars. En als ze toch een nieuw deel zouden maken zoeken ze toch gewoon een nieuwe Han Solo. Zelfde als met Bond.

Argh...heiligschennis...en zelfs 2x in 1 zin :shock: :
- Een nieuwe Han Solo
- Star Wars vergelijken met Bond

Als je in de laatste 10 jaar deel 4,5,6 voor het eerst gezien hebt dan kan ik me nog iets voorstellen dat je zo denkt over Ford maar Han was vroeger mijn held samen met Chewie....

"Traveling through hyperspace ain't like dusting crops, boy." :lol:

(ja ik weet dat het fangehalte van mijn post erg groot is. Meestal kan ik me inhouden maar nu even niet ;) )

Ach om je hele leven nu in te richten aan de hand van drie filmpjes van dik 20 jaar oud die er in de originele versie zo nep uitzien als de gemiddelde Dreft reclame vind k ook weer wat ver gaan.

T zijn maar 3 filmpjes en niet alles gaat over rozen natuurlijk. Ik vind ze vreselijk. 8)

Mijn leven inrichten gaat wel erg ver. Jij denkt blijkbaar dat ik in de weekenden met een Darth Vader helm door huis loop, met lightsabers met mijn kinderen 'zwaardgevechten' heb, op mijn pc een screensaver en een achtergrond van Luke en Leia heb staan, Star Wars quotes stiekum verwerk in mijn beleidsnotities en een vrouw gekozen heb die op Leia lijkt........

Helaas ik moet je teleurstellen :o Zwaardvechten doen we met ridderuitrusting, ik heb geen screensaver, mijn bureaubladachtergrond is kaal blauw, die quotes in notities verwerken is een optie die ik serieus ga overwegen 8) en mijn vrouw lijkt meer op Daphne Deckers dan Leia.
Ik moet wel toegeven dat ik die 20 jaar oude 'Dreft' reclames nog steeds geweldig vind en al een adrenalinestoot krijg van de begintune van Star Wars maar verder dan dat gaat het niet.

Nep uitzien, sjah wat wil je. Dat is namelijk precies wat ik bedoel met als je de films nu pas voor het eerst ziet en bekijkt met ogen die gevoed zijn door de standaard van 2005. Destijds (28! jaar geleden) waren de special effects baanbrekend. En de humor van Ford in de films doet het bij mij nog steeds goed.

Ik hoop trouwens niet voor je dat jij hetzelfde gevoel ervaart bij Dreft reclames als ik bij de Star Wars :roll: Maar ieder zijn ding natuurlijk :wink:

theThinWhiteDuke
06-12-2005, 16:12
Ik vond Ford verschrikkelijk anders in Star Wars.
IP-ban voor argonath aub :mrgreen: :wink:

Roy Langeveld
07-12-2005, 14:34
Ik moet wel toegeven dat ik die 20 jaar oude 'Dreft' reclames nog steeds geweldig vind en al een adrenalinestoot krijg van de begintune van Star Wars maar verder dan dat gaat het niet.
Tja, komt dat niet omdat we allemaal jong en naïef waren toen we voor het eerst Star Wars zagen? Elke keer dat je de films bekijkt, komt er weer een beetje van die oude nostalgie terug, heerlijk gewoon.

Daarom kan ik alle knulligheden die de films hebben ook makkelijk vergeven. Harrison Ford had bijvoorbeeld het coolste personage met de leukste one-liners, maar als je nu naar zijn acteerwerk in Star Wars kijkt, dan kan je toch niet anders concluderen dan dat hij nog veel moest leren. Als Star Wars niet zo'n fabelachtig succes was geworden, dan had Ford er vast liever niet aan herinnerd willen worden. Gelukkig had hij in The Empire Strikes Back en Return of the Jedi al flink bijgeleerd.

theThinWhiteDuke
07-12-2005, 15:57
Tja, komt dat niet omdat we allemaal jong en naïef waren toen we voor het eerst Star Wars zagen?
Noop...


Harrison Ford had bijvoorbeeld het coolste personage met de leukste one-liners, maar als je nu naar zijn acteerwerk in Star Wars kijkt, dan kan je toch niet anders concluderen dan dat hij nog veel moest leren.
Nee hoor, hij doet het perfect

Roy Langeveld
08-12-2005, 08:49
Harrison Ford had bijvoorbeeld het coolste personage met de leukste one-liners, maar als je nu naar zijn acteerwerk in Star Wars kijkt, dan kan je toch niet anders concluderen dan dat hij nog veel moest leren.
Nee hoor, hij doet het perfect
Toch nog maar eens goed kijken dan. In sommige scenes is het net alsof hij een waspoeder-reclame inspreekt. En sir Alec Guinness schijnt zich ook wel eens beklaagd te hebben over het niveau van zijn mede-acteurs.
Maar je ziet wel het enthousiasme waarmee de cast speelt, en dat is iets wat ik in Ep I, II en III nog wel eens miste.

Marc T.
08-12-2005, 09:31
Tja, komt dat niet omdat we allemaal jong en naïef waren toen we voor het eerst Star Wars zagen?
Noop...


Harrison Ford had bijvoorbeeld het coolste personage met de leukste one-liners, maar als je nu naar zijn acteerwerk in Star Wars kijkt, dan kan je toch niet anders concluderen dan dat hij nog veel moest leren.
Nee hoor, hij doet het perfect


Toen naief en nu nog :lol:

Paul_Giamatti_Rules
08-12-2005, 17:04
Gebruikte Alec Guiness medicijnen tijdens de opnamen van star wars? Hij Spreekt soms wat bezopen...

theThinWhiteDuke
10-12-2005, 01:16
Harrison Ford had bijvoorbeeld het coolste personage met de leukste one-liners, maar als je nu naar zijn acteerwerk in Star Wars kijkt, dan kan je toch niet anders concluderen dan dat hij nog veel moest leren.
Nee hoor, hij doet het perfect
Toch nog maar eens goed kijken dan.
Ik heb al enkele 100en keren goed gekeken.
Niks op Ford aan te merken.

Roy Langeveld
13-12-2005, 21:17
Harrison Ford had bijvoorbeeld het coolste personage met de leukste one-liners, maar als je nu naar zijn acteerwerk in Star Wars kijkt, dan kan je toch niet anders concluderen dan dat hij nog veel moest leren.
Nee hoor, hij doet het perfect
Toch nog maar eens goed kijken dan.
Ik heb al enkele 100en keren goed gekeken.
Niks op Ford aan te merken.
Iedereen zou zichzelf voor de gein eens moeten laten hypnotiseren, zodat je alle herinneringen aan Star Wars een paar dagen kwijt bent. En dan Episode 4 t/m 6 nog eens zien. Kijken of we ze dan nog net zo geweldig vinden.
Gokje: waarschijnlijk niet.

Mark van L.
13-12-2005, 21:31
Gokje: waarschijnlijk niet.

Jammer, fout gegokt. Volgende keer beter. :wink:

frank_black
13-12-2005, 21:34
Harrison Ford had bijvoorbeeld het coolste personage met de leukste one-liners, maar als je nu naar zijn acteerwerk in Star Wars kijkt, dan kan je toch niet anders concluderen dan dat hij nog veel moest leren.
Nee hoor, hij doet het perfect
Toch nog maar eens goed kijken dan.
Ik heb al enkele 100en keren goed gekeken.
Niks op Ford aan te merken.
@thinwhite: hoevaak heb je de star wars films in totaal (per film) gezien? ben ik wel nieuwsgierig naar. :)

theThinWhiteDuke
14-12-2005, 18:06
Harrison Ford had bijvoorbeeld het coolste personage met de leukste one-liners, maar als je nu naar zijn acteerwerk in Star Wars kijkt, dan kan je toch niet anders concluderen dan dat hij nog veel moest leren.
Nee hoor, hij doet het perfect
Toch nog maar eens goed kijken dan.
Ik heb al enkele 100en keren goed gekeken.
Niks op Ford aan te merken.
Iedereen zou zichzelf voor de gein eens moeten laten hypnotiseren, zodat je alle herinneringen aan Star Wars een paar dagen kwijt bent. En dan Episode 4 t/m 6 nog eens zien. Kijken of we ze dan nog net zo geweldig vinden.
Gokje: waarschijnlijk niet.
Ik zou als ik jou was niet naar t casino gaan :lol:

theThinWhiteDuke
14-12-2005, 18:10
Harrison Ford had bijvoorbeeld het coolste personage met de leukste one-liners, maar als je nu naar zijn acteerwerk in Star Wars kijkt, dan kan je toch niet anders concluderen dan dat hij nog veel moest leren.
Nee hoor, hij doet het perfect
Toch nog maar eens goed kijken dan.
Ik heb al enkele 100en keren goed gekeken.
Niks op Ford aan te merken.
@thinwhite: hoevaak heb je de star wars films in totaal (per film) gezien? ben ik wel nieuwsgierig naar. :)
Goede vraag.....ik zou het niet weten!
iig enorm vaak.....ben jaaaaaaaaaren geleden (in t videobandenverhuurtijdperk) bij de 75e keer de tel kwijtgeraakt.

Bepaalde scenes (Death Star 2) heb ik veel en veel vaker gezien.

Ik kijk ze iig minstens 2x per jaar.

Ronald Veldhuizen
14-12-2005, 18:33
En de jonge Han Solo/Lando/Chewbacca voordat ze bij de Rebellion aansloten is ook genoeg over te vertellen.
zit je met 1 probleem: wie gaat Solo spelen?

Antwoord: ALLEEN Harrison Ford kan dat, en die is te oud om een jonge Solo te spelen.

Vergeet dit dus maar

PS: Lando kan ook maar alleen door Billy Dee gespeeld worden....

....en wat Chewbacca betreft: Peter Mayhew is niet de enige die in dat pak past; dat kan ik ook als je me stelten geeft :wink: (hoewel ik beter geschikt zou zijn voor 3PO :mrgreen:)

Hmm ik vond River Phoenix - de broer van de getalenteerde Joaquin Phoenix - anders behoorlijk goed Harrison Ford's trekjes imiteren in Indiana Jones and the last Crusade.
Helaas is Phoenix nu dood, maar god, er zijn zoveel acteurs. Wie weet vissen ze wel een geschikte Han Solo op, who knows?

theThinWhiteDuke
14-12-2005, 20:20
En de jonge Han Solo/Lando/Chewbacca voordat ze bij de Rebellion aansloten is ook genoeg over te vertellen.
zit je met 1 probleem: wie gaat Solo spelen?

Antwoord: ALLEEN Harrison Ford kan dat, en die is te oud om een jonge Solo te spelen.

Vergeet dit dus maar

PS: Lando kan ook maar alleen door Billy Dee gespeeld worden....

....en wat Chewbacca betreft: Peter Mayhew is niet de enige die in dat pak past; dat kan ik ook als je me stelten geeft :wink: (hoewel ik beter geschikt zou zijn voor 3PO :mrgreen:)

Hmm ik vond River Phoenix - de broer van de getalenteerde Joaquin Phoenix - anders behoorlijk goed Harrison Ford's trekjes imiteren in Indiana Jones and the last Crusade.
Helaas is Phoenix nu dood, maar god, er zijn zoveel acteurs. Wie weet vissen ze wel een geschikte Han Solo op, who knows?
Daarmee sla je de spijker op zn kop: River Phoenix was idd uitermate geschikt geweest....daarbij had hij ook (oa vanwege Mosquito Coast en Indy 3) een uitstekende band met Ford.
Maar helaas is hij te vroeg gestorven.....

Maar toch: een andere Solo zou nu niet meer kunnen.
Denk je bv eens een Back to the Future in met andere acteurs als Marty en Doc!
Of een Ghostbusters zonder Murray maar met iemand anders als Peter Venkman....

Sommige rollen zijn in de loop der jaren gewoon zo 'gebonden' aan een acteur geraakt dat vervanging imo onmogelijk is.

Roy Langeveld
16-12-2005, 10:17
@thinwhite: hoevaak heb je de star wars films in totaal (per film) gezien? ben ik wel nieuwsgierig naar. :)
Goede vraag.....ik zou het niet weten!
iig enorm vaak.....ben jaaaaaaaaaren geleden (in t videobandenverhuurtijdperk) bij de 75e keer de tel kwijtgeraakt.

Bepaalde scenes (Death Star 2) heb ik veel en veel vaker gezien.

Ik kijk ze iig minstens 2x per jaar.
Dit bedoel ik dus.
Je hebt die films zo ontiegelijk vaak gezien, je kan de tekst hardop meedreunen, je weet precies wanneer er een muziekje of geluidseffekt komt, dat je niet meer op het totaalplaatje let. Dit is geen film meer, het is een film-ontstijgende kijkervaring. Soulfood, zoals dat heet. Niks mis mee natuurlijk, zo ervaar ik het namelijk ook.
Maar dit verklaart wel weer waarom niemand de missers in de oude trilogie ziet (nogmaals, die zijn allemaal te vergeven, maar ze zijn er wel), terwijl men van de nieuwe trilogie moeiteloos een opsomming kan maken van wat er allemaal niet aan deugt. Gewoon omdat het nieuwe er vanaf is en we die niet van jongs af aan in onze kop hebben lopen stampen (en, toegegeven, de verhalen zijn een stukje minder).

8t88
16-12-2005, 10:50
@thinwhite: hoevaak heb je de star wars films in totaal (per film) gezien? ben ik wel nieuwsgierig naar. :)
Goede vraag.....ik zou het niet weten!
iig enorm vaak.....ben jaaaaaaaaaren geleden (in t videobandenverhuurtijdperk) bij de 75e keer de tel kwijtgeraakt.

Bepaalde scenes (Death Star 2) heb ik veel en veel vaker gezien.

Ik kijk ze iig minstens 2x per jaar.
Dit bedoel ik dus.
Je hebt die films zo ontiegelijk vaak gezien, je kan de tekst hardop meedreunen, je weet precies wanneer er een muziekje of geluidseffekt komt, dat je niet meer op het totaalplaatje let. Dit is geen film meer, het is een film-ontstijgende kijkervaring. Soulfood, zoals dat heet. Niks mis mee natuurlijk, zo ervaar ik het namelijk ook.
Maar dit verklaart wel weer waarom niemand de missers in de oude trilogie ziet (nogmaals, die zijn allemaal te vergeven, maar ze zijn er wel), terwijl men van de nieuwe trilogie moeiteloos een opsomming kan maken van wat er allemaal niet aan deugt. Gewoon omdat het nieuwe er vanaf is en we die niet van jongs af aan in onze kop hebben lopen stampen (en, toegegeven, de verhalen zijn een stukje minder).

Ik krijg een beetje het idee dat jij je gelijk af wil dwingen, laat iedereen lekker in zijn waarde! Dat jij de films niets vindt is nu wel duidelijk, ik denk dat ik de trilogy nog maar eens (3e keer dit jaar alweer) ga kijken en weer ga genieten zonder al te veel na te denken.

Roy Langeveld
16-12-2005, 11:38
@thinwhite: hoevaak heb je de star wars films in totaal (per film) gezien? ben ik wel nieuwsgierig naar. :)
Goede vraag.....ik zou het niet weten!
iig enorm vaak.....ben jaaaaaaaaaren geleden (in t videobandenverhuurtijdperk) bij de 75e keer de tel kwijtgeraakt.

Bepaalde scenes (Death Star 2) heb ik veel en veel vaker gezien.

Ik kijk ze iig minstens 2x per jaar.
Dit bedoel ik dus.
Je hebt die films zo ontiegelijk vaak gezien, je kan de tekst hardop meedreunen, je weet precies wanneer er een muziekje of geluidseffekt komt, dat je niet meer op het totaalplaatje let. Dit is geen film meer, het is een film-ontstijgende kijkervaring. Soulfood, zoals dat heet. Niks mis mee natuurlijk, zo ervaar ik het namelijk ook.
Maar dit verklaart wel weer waarom niemand de missers in de oude trilogie ziet (nogmaals, die zijn allemaal te vergeven, maar ze zijn er wel), terwijl men van de nieuwe trilogie moeiteloos een opsomming kan maken van wat er allemaal niet aan deugt. Gewoon omdat het nieuwe er vanaf is en we die niet van jongs af aan in onze kop hebben lopen stampen (en, toegegeven, de verhalen zijn een stukje minder).

Ik krijg een beetje het idee dat jij je gelijk af wil dwingen, laat iedereen lekker in zijn waarde! Dat jij de films niets vindt is nu wel duidelijk, ik denk dat ik de trilogy nog maar eens (3e keer dit jaar alweer) ga kijken en weer ga genieten zonder al te veel na te denken.
En jij moet eens goed leren lezen. Ik ben gek op de Star Wars films, ALLE Star Wars films, ONDANKS de minpunten die erin zitten. Ik heb elke SW episode ook zo vaak gezien en ga ze vast nog tientallen malen bekijken.

Maar als filmkenner onderwerp ik elke film aan een kritische evaluatie, dus dan ga ik niet ineens oogkleppen opdoen omdat het toevallig om een favoriete jeugdfilm gaat. Perfecte films bestaan niet, iedere film heeft namelijk minpunten, maar dat staat in veel gevallen het kijkplezier geenszins in de weg. Dus ik bejubel de SW films, maar ben niet bang om ook te wijzen op de mindere kanten. Maar het altijd weer fascinerend om te zien wat er gebeurt als je over de barstjes in het schilderwerk van een heilig huisje begint.

Ik hoef helemaal geen gelijk te hebben. Ik registreerde slechts een bepaald fenomeen, en probeerde daar gewoon een verklaring voor te geven. Ik ben namelijk enigzins wetenschappelijk aangelegd en probeer slechts te beredeneren hoe iemand mogelijk tot zijn/haar mening kan komen. Hierdoor kan ik iemands standpunt begrijpen en waarderen, zonder dat ik dit zelf deel.

Dit doet niets af van het feit dat iedereen die eigen mening gewoon mag hebben. Als iemand geen fouten ziet in een film (of niet wil zien), moet hij/zij dat helemaal zelf weten. Al ben ik het er misschien niet mee eens, mijn zegen heb je. 8)

theThinWhiteDuke
16-12-2005, 22:54
Perfecte films bestaan niet
Jawel hoor: ze heten: THE STAR WARS TRILOGY
(o, en de Indiana Jones, Godfather en Lord of the Rings trilogieen zijn ook perfect)


iedere film heeft namelijk minpunten
*BEEP* het door u gegeven antwoord is.......

ON-JUIST :mrgreen:
(StarWars is nl perfect)


Ik ben namelijk enigzins wetenschappelijk aangelegd en probeer slechts te beredeneren hoe iemand mogelijk tot zijn/haar mening kan komen.
Ik zou mn studiegeld terugvragen :lol: ;)

TheGoodakaMonco
17-12-2005, 11:32
Ik denk dat een episode 7 best wel mogelijk is, al is de kans klein uiteraard. Waarom zouden Lucas' handen niet opeens kunnen gaan jeuken? Er zijn ook talloze bands uit elkaar gegaan waarvan de bandleden hebben gezworen dat ze nooit meer met elkaar op 1 podium zouden gaan staan en dat toch deden...

Ik vermoed zelf ook dat er na de dood van Lucas ook nog wel e.e.a. gaat gebeuren, nieuwe films zullen dan zeker mogelijk zijn, afhankelijk van wie de rechten krijgt en welke afspraken er zijn vastgelegd.

Niemand weet overigens waar deel 7-8-9 over gaan, alle scripts die bekend zijn zijn fictief. Alleen Lucas kent de feiten. Meest voor de hand liggende en gehoorde gerucht is een admiraal binnen the empire die de plaats van de keizer inneemt. Daarbij zou ook Boba fett niet verteerbaar zijn en uitgespuugd worden door de sarlacc...maar beiden kwamen ook al voor in de boeken en strips.

Hankster
17-12-2005, 11:38
die Roy http://home.kabelfoon.nl/~swob/emo.gif
SW is gewoon voor de pure entertainment; er kunnen dus eigenlijk niet echt veel fouten inzitten die er toe doen. Goed, dan zijn er fouten in de continuiteit van het verhaal oid; dat is in het geval van vooral Star Wars en ook Indiana Jones irrelevant.
Het enige wat je van deze films kan zeggen is;
- heel SW trekt mij niet
- ik vind Episode X beter dan Y

voor de rest doen 'fouten' er in vooral de originele trilogie niet echt toe, aangezien het doel van deze films was; pure entertainment ..popcorn flick

Het is geen Gladiator, Godfather, Matrix...daar neemt het verhaal zichzelf serieus en gaat het doel van die films veel verder dan het popcorn gehalte, imo.

En Star Wars 3,4,5,6 zijn goed geslaagd als het om pure fun gaat :)
1 iets minder........2 heel wat minder ;)

deweb
17-12-2005, 15:58
Komt omdat Ep2 eigenlijk niet in de stijl van de andere films lag.

In de andere delen is:
opening waarin iets gebeurd
half uur om dat af te handelen
Het verhaal

Daarom waarschijnlijk dat ik ep2 zo goed vond, daarin begint het verhaal wat eerder en zit er behoorlijk war "wauw" scenes in en zelfs nog wat andere elementen die me aanspraken. Waaronder het onderzoeks element.
Wel grappig trouwens: Waar in ep2 Anakin de tekst leek op te dreunen als in een toneelstuk van Shakespear, deed in ep3 Amidala dat.

Grt. Deweb

luca
17-12-2005, 17:17
die Roy http://home.kabelfoon.nl/~swob/emo.gif
SW is gewoon voor de pure entertainment

Star Wars gewoon puur entertainment? :?
Is voor velen toch wel meer dan dat, hoor!

Roy Langeveld
18-12-2005, 20:35
Perfecte films bestaan niet
Jawel hoor: ze heten: THE STAR WARS TRILOGY
(o, en de Indiana Jones, Godfather en Lord of the Rings trilogieen zijn ook perfect)


iedere film heeft namelijk minpunten
*BEEP* het door u gegeven antwoord is.......

ON-JUIST :mrgreen:
(StarWars is nl perfect)


Ik ben namelijk enigzins wetenschappelijk aangelegd en probeer slechts te beredeneren hoe iemand mogelijk tot zijn/haar mening kan komen.
Ik zou mn studiegeld terugvragen :lol: ;)
Zeg Duke, even een vraagje: is zo'n naïeve denkwijze nou aangeboren, of een bewuste keuze omdat het je leven dan zo'n stuk makkelijker maakt? :wink:


Goed, dan zijn er fouten in de continuiteit van het verhaal oid
Met missers of minpunten bedoel ik geen continuïteitsfouten of plotgaten, maar artistieke zaken, zoals acteerwerk, regie, kwaliteit van special effects, e.d. Dat zijn dingen die van je persoonlijke smaak afhangen en waarover mensen dan ook snel van mening kunnen verschillen, zoals hier het geval is.


die Roy
SW is gewoon voor de pure entertainment
Zeer zeker. Maar ik vind de universele thema's die erin voorkomen ook zeer verhelderend. Zoals de vage grens tussen Goed en Kwaad, lotsbestemming, opoffering, en de rake parallelen met bestaande politieke situaties. Star Wars is allesbehalve dom vermaak.

theThinWhiteDuke
19-12-2005, 16:22
Perfecte films bestaan niet
Jawel hoor: ze heten: THE STAR WARS TRILOGY
(o, en de Indiana Jones, Godfather en Lord of the Rings trilogieen zijn ook perfect)


iedere film heeft namelijk minpunten
*BEEP* het door u gegeven antwoord is.......

ON-JUIST :mrgreen:
(StarWars is nl perfect)


Ik ben namelijk enigzins wetenschappelijk aangelegd en probeer slechts te beredeneren hoe iemand mogelijk tot zijn/haar mening kan komen.
Ik zou mn studiegeld terugvragen :lol: ;)
Zeg Duke, even een vraagje: is zo'n naïeve denkwijze nou aangeboren, of een bewuste keuze omdat het je leven dan zo'n stuk makkelijker maakt? :wink:
Neen.
Ik zeg wat ik denk....dat jij het daar met al je wetenschappelijke talenten niet mee eens bent: so be it.

Je kan welke science-method dan ook op me los laten; mn mening veranderen lukt je toch niet.

Ik gebruik 'the Force' (and a powerful ally it is) en dit overtreft jou.
MUHAHAHAHAHAHAHA. (6)

The Pryde
19-12-2005, 16:54
Perfecte films bestaan niet
Jawel hoor: ze heten: THE STAR WARS TRILOGY
(o, en de Indiana Jones, Godfather en Lord of the Rings trilogieen zijn ook perfect)


iedere film heeft namelijk minpunten
*BEEP* het door u gegeven antwoord is.......

ON-JUIST :mrgreen:
(StarWars is nl perfect)


Ik ben namelijk enigzins wetenschappelijk aangelegd en probeer slechts te beredeneren hoe iemand mogelijk tot zijn/haar mening kan komen.
Ik zou mn studiegeld terugvragen :lol: ;)
Zeg Duke, even een vraagje: is zo'n naïeve denkwijze nou aangeboren, of een bewuste keuze omdat het je leven dan zo'n stuk makkelijker maakt? :wink:
Neen.
Ik zeg wat ik denk....dat jij het daar met al je wetenschappelijke talenten niet mee eens bent: so be it.

Je kan welke science-method dan ook op me los laten; mn mening veranderen lukt je toch niet.

Ik gebruik 'the Force' (and a powerful ally it is) en dit overtreft jou.
MUHAHAHAHAHAHAHA. (6)

Beste Thin White Duke... even een vraag aan je over de delen I en II... The Emperor <in deel I en II nog geen Emperor, maar je weet wie ik bedoel> heeft in beide delen een heel verschillend karakter...
In deel I is hij erg down... erg vaag bijna...
In deel II is hij erg opgewekt... TE opgewekt...

Weet jij waarom dit zo duidelijk naar voren komt in deze beide delen :?:
Ik kan het niet ontrafelen... ik snap het ook niet...

Hoe kijk jij hier tegen aan??

The Pryde
19-12-2005, 16:55
Perfecte films bestaan niet
Jawel hoor: ze heten: THE STAR WARS TRILOGY
(o, en de Indiana Jones, Godfather en Lord of the Rings trilogieen zijn ook perfect)


iedere film heeft namelijk minpunten
*BEEP* het door u gegeven antwoord is.......

ON-JUIST :mrgreen:
(StarWars is nl perfect)


Ik ben namelijk enigzins wetenschappelijk aangelegd en probeer slechts te beredeneren hoe iemand mogelijk tot zijn/haar mening kan komen.
Ik zou mn studiegeld terugvragen :lol: ;)
Zeg Duke, even een vraagje: is zo'n naïeve denkwijze nou aangeboren, of een bewuste keuze omdat het je leven dan zo'n stuk makkelijker maakt? :wink:
Neen.
Ik zeg wat ik denk....dat jij het daar met al je wetenschappelijke talenten niet mee eens bent: so be it.

Je kan welke science-method dan ook op me los laten; mn mening veranderen lukt je toch niet.

Ik gebruik 'the Force' (and a powerful ally it is) en dit overtreft jou.
MUHAHAHAHAHAHAHA. (6)

Beste Thin White Duke... even een vraag aan je over de delen I en II... The Emperor <in deel I nog geen Emperor, maar je weet wie ik bedoel> heeft in beide delen een heel verschillend karakter...
In deel I is hij erg down... erg vaag bijna...
In deel II is hij erg opgewekt... TE opgewekt...

Weet jij waarom dit zo duidelijk naar voren komt in deze beide delen :?:
Ik kan het niet ontrafelen... ik snap het ook niet...

Hoe kijk jij hier tegen aan??

theThinWhiteDuke
19-12-2005, 17:05
Beste Thin White Duke... even een vraag aan je over de delen I en II... The Emperor <in deel I nog geen Emperor, maar je weet wie ik bedoel> heeft in beide delen een heel verschillend karakter...
In deel I is hij erg down... erg vaag bijna...
In deel II is hij erg opgewekt... TE opgewekt...

Weet jij waarom dit zo duidelijk naar voren komt in deze beide delen :?:
Ik kan het niet ontrafelen... ik snap het ook niet...

Hoe kijk jij hier tegen aan??
MOGELIJKE verklaring:
Hij speelt gewoon toneel....in I aast hij op de rol van Supreme Chancellor (speelt een beetje zielig en krijgt hem ook)

In II is hij bezig Anakin in te palmen en merkt hij dat zn macht steeds groter wordt.

Roy Langeveld
19-12-2005, 17:21
Zeg Duke, even een vraagje: is zo'n naïeve denkwijze nou aangeboren, of een bewuste keuze omdat het je leven dan zo'n stuk makkelijker maakt? :wink:
Neen.
Ik zeg wat ik denk....dat jij het daar met al je wetenschappelijke talenten niet mee eens bent: so be it.

Je kan welke science-method dan ook op me los laten; mn mening veranderen lukt je toch niet.

Ik gebruik 'the Force' (and a powerful ally it is) en dit overtreft jou.
MUHAHAHAHAHAHAHA. (6)
Ik probeer jou helemaal niet te veranderen. Jij houdt van Star Wars, net als ik. Je bent prima zoals je bent. Ik probeer alleen te begrijpen wat jou drijft tot dat kinderlijke enthousiasme. Stiekem ben ik namelijk best jaloers op mensen die alles zo simplistisch zwart/wit, goed/fout of perfekt/imperfekt kunnen bekijken. :mrgreen:
Echter, je mag The Force dan wel aan jouw kant hebben, only a Sith deals in absolutes. I shall do what I must. (hak met lichtzwaard) :shock:

theThinWhiteDuke
19-12-2005, 18:42
Zeg Duke, even een vraagje: is zo'n naïeve denkwijze nou aangeboren, of een bewuste keuze omdat het je leven dan zo'n stuk makkelijker maakt? :wink:
Neen.
Ik zeg wat ik denk....dat jij het daar met al je wetenschappelijke talenten niet mee eens bent: so be it.

Je kan welke science-method dan ook op me los laten; mn mening veranderen lukt je toch niet.

Ik gebruik 'the Force' (and a powerful ally it is) en dit overtreft jou.
MUHAHAHAHAHAHAHA. (6)
Ik probeer jou helemaal niet te veranderen. Jij houdt van Star Wars, net als ik. Je bent prima zoals je bent. Ik probeer alleen te begrijpen wat jou drijft tot dat kinderlijke enthousiasme. Stiekem ben ik namelijk best jaloers op mensen die alles zo simplistisch zwart/wit, goed/fout of perfekt/imperfekt kunnen bekijken. :mrgreen:
Echter, je mag The Force dan wel aan jouw kant hebben, only a Sith deals in absolutes. I shall do what I must. (hak met lichtzwaard) :shock:
Ok, serieus antwoord nu van mijn kant:
RotJ zag ik als 7 jarig manneke in de bios...we schrijven nu 1983.
Dit heeft tot vele dingen geleid....monsters en space-dingen vond ik altijd al cool, dus dit was ultiem.
Mn StarWars manie heeft me in de loop der jaren vele dingen bezorgd; het hoogtepunt was dit jaar: ik was 2 dagen lang de begeleider van Anthony 'C-3PO' Daniels in Nederland. Verder diverse perspremieres bijgewoond, voor een site 'gewerkt', tig acteurs ontmoet en geinterviewd, naar de UK geweest, in Californië geweest bij enkele SW locaties....voor mij is het meer dan zomaar een film, het is de start van mn 'filmleven' (klinkt heavy he! ;))geweest.
Door RotJ ben ik me in FX etc gaan verdiepen.
Als ik destijds SW niet gezien zou hebben....dan zouden vele dingen anders geweest zijn voor me!

Over je filminhoudelijke dingen:
-acteerwerk: ok, het is geen Godfather niveau....maar zou dat passen bij SW? imo doen de 'menselijke' acteurs het prima! Alec Guinness kreeg niet voor niks een oscar voor zn rol als Obi-Wan)

-FX: ik blijf erbij: op het gebied van stop-motion, bluescreen en modellen is SW nog nooit overtroffen; dit werd perfect uitgevoerd.
Ik heb in zekere zin een soort afkeer van CGI; hiermee is in feite alles mogelijk en dit gaat vaak ten koste van de creativiteit.
In de 'old days' probeerde men steeds de lat hoger te leggen; nu is dat in feite niet meer nodig: er is geen lat want alles is mogelijk...zelfs de slechtste Sci-Fi film heeft (crappy) CGI.
Ik smul dan ook van oude docu's van de mannen met baarden (de ILM geeks dus)

-Muziek: is prachtig en tijdloos

-Verhaal: zit werkelijk alles in. Mengelmoes van legendes, sprookjes, klassieke verhalen/thema's.

Dat velen de Prequels minder goed vinden is simpel uit te leggen: mijn generatie (de +-30ers en daarboven) zijn opgegroeid met SW, we speelden met de pupkes etc. Velen hadden TE hoge verwachtingen van 1-2-3....daar waar 4-5-6 er 'altijd' al voor ons waren (en we geen verwachtingen konden hebben!)

De kleintjes van nu vinden juist 1-2-3 helemaal te gek en Anakin 'vet cool' (althans, dat hoor ik regelmatig). Zij zijn te klein om hoge verwachtingen te hebben. (Om die reden vinden de meesten Matrix 2-3 ook slecht; TE hoge verwachtingen)
Zelf vind ik overigens de Prequels ook minder dan 4-5-6, maar slecht? No way. Alleen: ik baal er van dat er CGI in zit en geen modellen/stop-motion etc. Ik begrijp het volkomen, maar ik ben gewoon te 'retro' denk ik. (mn favo series zijn Battlestar Galactica (John Dykstra en Richard Edlund voor de FX) en Buck Rogers. Dat zegt genoeg denk ik? ;)

Bewijzen is onmogelijk, maar ik weet vrijwel zeker dat als ik SW nu voor t eerst zou zien ik zou zeggen: 'Damn! EINDELIJK een coole Sci-Fi met lekkere effecten! Kijk dan die schaalmodellen! en die gouden robot owns...' :P

Roy Langeveld
20-12-2005, 09:48
Zeg Duke, even een vraagje: is zo'n naïeve denkwijze nou aangeboren, of een bewuste keuze omdat het je leven dan zo'n stuk makkelijker maakt? :wink:
Neen.
Ik zeg wat ik denk....dat jij het daar met al je wetenschappelijke talenten niet mee eens bent: so be it.

Je kan welke science-method dan ook op me los laten; mn mening veranderen lukt je toch niet.

Ik gebruik 'the Force' (and a powerful ally it is) en dit overtreft jou.
MUHAHAHAHAHAHAHA. (6)
Ik probeer jou helemaal niet te veranderen. Jij houdt van Star Wars, net als ik. Je bent prima zoals je bent. Ik probeer alleen te begrijpen wat jou drijft tot dat kinderlijke enthousiasme. Stiekem ben ik namelijk best jaloers op mensen die alles zo simplistisch zwart/wit, goed/fout of perfekt/imperfekt kunnen bekijken. :mrgreen:
Echter, je mag The Force dan wel aan jouw kant hebben, only a Sith deals in absolutes. I shall do what I must. (hak met lichtzwaard) :shock:
Ok, serieus antwoord nu van mijn kant:
RotJ zag ik als 7 jarig manneke in de bios...we schrijven nu 1983.
Dit heeft tot vele dingen geleid....monsters en space-dingen vond ik altijd al cool, dus dit was ultiem.
Mn StarWars manie heeft me in de loop der jaren vele dingen bezorgd; het hoogtepunt was dit jaar: ik was 2 dagen lang de begeleider van Anthony 'C-3PO' Daniels in Nederland. Verder diverse perspremieres bijgewoond, voor een site 'gewerkt', tig acteurs ontmoet en geinterviewd, naar de UK geweest, in Californië geweest bij enkele SW locaties....voor mij is het meer dan zomaar een film, het is de start van mn 'filmleven' (klinkt heavy he! ;))geweest.
Door RotJ ben ik me in FX etc gaan verdiepen.
Als ik destijds SW niet gezien zou hebben....dan zouden vele dingen anders geweest zijn voor me!

Over je filminhoudelijke dingen:
-acteerwerk: ok, het is geen Godfather niveau....maar zou dat passen bij SW? imo doen de 'menselijke' acteurs het prima! Alec Guinness kreeg niet voor niks een oscar voor zn rol als Obi-Wan)

-FX: ik blijf erbij: op het gebied van stop-motion, bluescreen en modellen is SW nog nooit overtroffen; dit werd perfect uitgevoerd.
Ik heb in zekere zin een soort afkeer van CGI; hiermee is in feite alles mogelijk en dit gaat vaak ten koste van de creativiteit.
In de 'old days' probeerde men steeds de lat hoger te leggen; nu is dat in feite niet meer nodig: er is geen lat want alles is mogelijk...zelfs de slechtste Sci-Fi film heeft (crappy) CGI.
Ik smul dan ook van oude docu's van de mannen met baarden (de ILM geeks dus)

-Muziek: is prachtig en tijdloos

-Verhaal: zit werkelijk alles in. Mengelmoes van legendes, sprookjes, klassieke verhalen/thema's.

Dat velen de Prequels minder goed vinden is simpel uit te leggen: mijn generatie (de +-30ers en daarboven) zijn opgegroeid met SW, we speelden met de pupkes etc. Velen hadden TE hoge verwachtingen van 1-2-3....daar waar 4-5-6 er 'altijd' al voor ons waren (en we geen verwachtingen konden hebben!)

De kleintjes van nu vinden juist 1-2-3 helemaal te gek en Anakin 'vet cool' (althans, dat hoor ik regelmatig). Zij zijn te klein om hoge verwachtingen te hebben. (Om die reden vinden de meesten Matrix 2-3 ook slecht; TE hoge verwachtingen)
Zelf vind ik overigens de Prequels ook minder dan 4-5-6, maar slecht? No way. Alleen: ik baal er van dat er CGI in zit en geen modellen/stop-motion etc. Ik begrijp het volkomen, maar ik ben gewoon te 'retro' denk ik. (mn favo series zijn Battlestar Galactica (John Dykstra en Richard Edlund voor de FX) en Buck Rogers. Dat zegt genoeg denk ik? ;)

Bewijzen is onmogelijk, maar ik weet vrijwel zeker dat als ik SW nu voor t eerst zou zien ik zou zeggen: 'Damn! EINDELIJK een coole Sci-Fi met lekkere effecten! Kijk dan die schaalmodellen! en die gouden robot owns...' :P
Ik ben het grotendeels met je eens. Ik was waarschijnlijk rond 10 jaar toen ik Star Wars voor het eerst zag, begreep er niks van, maar ik vond het wel cool. Lichtzwaarden, Star Destroyers, robots, dat vind ieder kind toch leuk? Volgens mij was ik pas 14-15 toen ik de andere twee delen zag, maar toen ging ik me vaak wel storen aan de af en toe wat gedateerde special effects. Tot 10 jaar geleden, toen de films weer volop in de aandacht stonden. Ik begon eindelijk de diepere lagen van het verhaal te zien, en ik kreeg meer respect voor de noeste arbeid die tot deze films geleid had. Star Wars had een speciaal plekje in mijn hart gekregen; ik kan zoveel films noemen die ik kwalitatief beter vind (zoals LotR), maar die heb ik niet helemaal grijsgedraaid en in 3 versies gekocht.

George Lucas had altijd een soort Lord of the Rings meets Flash Gordon voor ogen, en dat is prima gelukt. Veel SW haters noemen het een campy space-soap, maar dat was toch ook min of meer de bedoeling? Ik heb wel beter acteerwerk gezien, maar het past gewoon in de stijl van de films, dus no harm done. De film moest de sfeer van de zaterdagmiddag-matinées oproepen, het is een prachtige ode aan de fantasie, en bevat tegelijk een paar zeer mooie centrale thema's. En de muziek is ook zonder de film perfekt te beluisteren.

Dus in die zin denk ik ook dat Star Wars zijn weg naar het publiek wel gevonden zou hebben, ook als de films nu uit zouden zijn gekomen. Al denk ik nog steeds dat het wel helpt als je jong bent. Wie ouder is, ziet toch ook sneller (technische) gebreken, en kan daar niet altijd even goed doorheen kijken. Kinderen zijn heel wat vergevingsgezinder.

Wat de prequels betreft, je hebt helemaal gelijk, de oude trilogie is toch beter. Maar is dat erg? GL zei op het audiocommentaar van Episode IV dat het nooit zijn bedoeling was dat Episode I, II en III de oude trilogie gingen overtreffen. Episode IV, V en VI vormt het drama, de prequels zijn voorgeschiedenis, politiek, etc, maar George wilde het verhaal gewoon graag afmaken. Ik vind het dus terecht dat hij zich nooit wat van de kritiek op de prequels heeft aangetrokken. Hij maakte gewoon de films die hij graag wilde maken, en wie dat zien wilde kreeg de gelegenheid. De verwachtingen waren gewoon tot onredelijke hoogtes opgestuwd. Maar alles komt uit George's fantasie en daarom vind ik alle SW films goed, ook al zijn sommige delen beter dan andere.

Trouwens, de prequels bevatten ook nog wel modellen, mannen in pakken, e.d. hoor. Het is een bonte mix van zo'n beetje alle technieken in special effects. Met CGI zijn ook die dingen mogelijk die vroeger niet konden, zoals een planeet die compleet bedekt is met water, of een vulkaanplaneet. De mythologie van SW zoals GL die verzon is nu veel uitgebreider. Ik vind het juist prachtig dat hij nu ook die elementen uit zijn fantasie kon realiseren. Maar dat is persoonlijk.

Je antwoord was zeer inzichtelijk. ThinWhiteDuke, may The Force be with you. :bier:

theThinWhiteDuke
20-12-2005, 13:06
Trouwens, de prequels bevatten ook nog wel modellen, mannen in pakken, e.d. hoor. Het is een bonte mix van zo'n beetje alle technieken in special effects. Met CGI zijn ook die dingen mogelijk die vroeger niet konden, zoals een planeet die compleet bedekt is met water, of een vulkaanplaneet. De mythologie van SW zoals GL die verzon is nu veel uitgebreider. Ik vind het juist prachtig dat hij nu ook die elementen uit zijn fantasie kon realiseren. Maar dat is persoonlijk.

Mbt de FX: klopt, maar in echt veel mindere mate zijn modellen etc gebruikt, zo had ik het wellicht moeten zeggen.

Mooi voorbeeld is 'the Asteroid field';
in ESB is t een en al model/bluescreen...in AotC is het puur CGI.

Neem het boek StarWars Chronicles, dat over de OT gaat...alleen maar fotos van de modellen etc.
In de SW Chronicles: the Prequels (net uit) zie je dit soort dingen helaas niet....vrijwel alleen maar stills van CGI shots.

Het knutselwerk met bouwpakketjes door geeks met baarden is hoofdzakelijk ingeruild voor übernerds met bril die op PCs zitten te rammen :mrgreen:


Je antwoord was zeer inzichtelijk. ThinWhiteDuke, may The Force be with you. :bier:
Will you get going, you pirate! :bier:

bous
20-12-2005, 13:39
Onze white duke heeft gelijk als hij zegt dat er nooit sprake is geweest van 15 delen, er is echter wel zeker sprake geweest van 12 delen.

George Lucas heeft dit zelf in een interview met de oude Bantha tracks gezegd. (Bantha tracks is de voorloper van de SW Insider, het fanclubblad van SW).

Als ik het goed heb gaat het om een interview van na ANH en voor ESB!

Als je wil kan ik wel even opzoeken Wat hij precies heeft gezegd en wanneer maar eigenlijk maakt het niet meer uit omdat hij er inmiddels toch al op terug is gekomen.

(dit was dus weer even over het hele 7/12/15 delen verhaal van het begin van deze thread).

theThinWhiteDuke
20-12-2005, 13:58
Onze white duke heeft gelijk als hij zegt dat er nooit sprake is geweest van 15 delen, er is echter wel zeker sprake geweest van 12 delen.
In een oud artikel van 'Panorama' (1983) staat ook nog zoiets...bullocks.

bous
20-12-2005, 15:54
Als het in de bantha tracks heeft gestaan is het geen bullocks en heeft hij het gewoon gezegd.

Dat het niet gaat gebeuren ben ik weer wel met je eens.

theThinWhiteDuke
20-12-2005, 16:09
Als het in de bantha tracks heeft gestaan is het geen bullocks en heeft hij het gewoon gezegd.

Dat het niet gaat gebeuren ben ik weer wel met je eens.
tis idd geen bullocks....tis bOllocks (6)

Lex v/d Moolen
20-12-2005, 17:19
Als het in de bantha tracks heeft gestaan is het geen bullocks en heeft hij het gewoon gezegd.Lucas schijnt zoiets ook eens aan Mark Hamill verteld te hebben, die op zijn beurt dat gesprek eens refereerde in een interview.

bous
20-12-2005, 18:01
Ik heb het maar even opgezocht in m'n stoffige archieven maar hier is een stukje uit bantha tracks nummer 8, verschenen voor de release van ESB. In deze uitgave staat een interview met GL:

Q: At one point there were going to be 12 SW films

GL: I cut that number down to nine because the other 3 were tangential to the saga. Star Wars was the 4th story in the saga and was to have been called Star Wars episode 4 A New Hope but I decided people wouldn't understand the numbering system so we dropped it. For empire though we're putting back the number and will call it episode 5 The Empire Strikes Back. After the 3rd film in this trilogy we'll go back and make the 1st trilogy which deals with the young Ben Kenobi and young Darth Vader.

Q: What is the third trilogy about?

GL: It deals with the character that survives Star Wars III and his adventures.

Maar nogmaals dit is allemaal al lang weer terug gedraaid door GL. Hij heeft meerdere malen gezegd dat de saga van Anakin nu compleet is en er geen verdere films in de SW saga zullen verschijnen.

Marc T.
20-12-2005, 18:22
Ik heb het maar even opgezocht in m'n stoffige archieven maar hier is een stukje uit bantha tracks nummer 8, verschenen voor de release van ESB. In deze uitgave staat een interview met GL:

Q: At one point there were going to be 12 SW films

GL: I cut that number down to nine because the other 3 were tangential to the saga. Star Wars was the 4th story in the saga and was to have been called Star Wars episode 4 A New Hope but I decided people wouldn't understand the numbering system so we dropped it. For empire though we're putting back the number and will call it episode 5 The Empire Strikes Back. After the 3rd film in this trilogy we'll go back and make the 1st trilogy which deals with the young Ben Kenobi and young Darth Vader.

Q: What is the third trilogy about?

GL: It deals with the character that survives Star Wars III and his adventures.

Maar nogmaals dit is allemaal al lang weer terug gedraaid door GL. Hij heeft meerdere malen gezegd dat de saga van Anakin nu compleet is en er geen verdere films in de SW saga zullen verschijnen.


En gelukkig maar 8)

Roy Langeveld
20-12-2005, 22:56
Ik heb het maar even opgezocht in m'n stoffige archieven maar hier is een stukje uit bantha tracks nummer 8, verschenen voor de release van ESB. In deze uitgave staat een interview met GL:

Q: At one point there were going to be 12 SW films

GL: I cut that number down to nine because the other 3 were tangential to the saga. Star Wars was the 4th story in the saga and was to have been called Star Wars episode 4 A New Hope but I decided people wouldn't understand the numbering system so we dropped it. For empire though we're putting back the number and will call it episode 5 The Empire Strikes Back. After the 3rd film in this trilogy we'll go back and make the 1st trilogy which deals with the young Ben Kenobi and young Darth Vader.

Q: What is the third trilogy about?

GL: It deals with the character that survives Star Wars III and his adventures.

Maar nogmaals dit is allemaal al lang weer terug gedraaid door GL. Hij heeft meerdere malen gezegd dat de saga van Anakin nu compleet is en er geen verdere films in de SW saga zullen verschijnen.


En gelukkig maar 8)

Wat zoekt een Star Wars-hater in een Star Wars-thread? :? :wink:
Hij is gewoon ff verdwaald op het Net. Dit zocht hij eigenlijk:
http://www.jengajam.com/r/check-duplicacy-91
Hier kan je elk zwak excuus vinden om Star Wars te haten.
Enjoy.

TomDemuynck
21-12-2005, 09:18
http://www.jengajam.com/r/check-duplicacy-91
Hier kan je elk zwak excuus vinden om Star Wars te haten.
Enjoy.

Erg grappig, wel ook een beetje tragisch dat de man vaak gelijk heeft...


Keep in mind that I spent the first 21 years of my life being a die hard Star Wars fan and am now just a fan out of obligation.

Dat ken ik van ergens...

Roy Langeveld
21-12-2005, 12:52
http://www.jengajam.com/r/check-duplicacy-91
Hier kan je elk zwak excuus vinden om Star Wars te haten.
Enjoy.

Erg grappig, wel ook een beetje tragisch dat de man vaak gelijk heeft...


Keep in mind that I spent the first 21 years of my life being a die hard Star Wars fan and am now just a fan out of obligation.

Dat ken ik van ergens...
De meeste redenen die hij noemt zijn niet eens echte, legitieme fouten. Met een beetje logica/fantasie kan je de meeste zo wegredeneren. Maar dat komt simpelweg niet in hem op, want hij moet en zal die films afzeiken tot op de laatste letter.
Vergeet niet dat deze man de hele oude trilogie al zo ontiegelijk vaak gezien heeft en er zo religieus verslaafd aan is, dat een drietal prequels die iets minder in kwaliteit zijn voor hem gewoonweg niet te vatten is. Dat heet extremisme, en dat is niet grappig, dat is zielig. Het zou me niks verbazen als hij ooit in de toekomst met een lading dynamiet om zijn middel de Skywalker Ranch van George Lucas gaat proberen op te blazen.

Marc T.
21-12-2005, 15:14
Ik heb het maar even opgezocht in m'n stoffige archieven maar hier is een stukje uit bantha tracks nummer 8, verschenen voor de release van ESB. In deze uitgave staat een interview met GL:

Q: At one point there were going to be 12 SW films

GL: I cut that number down to nine because the other 3 were tangential to the saga. Star Wars was the 4th story in the saga and was to have been called Star Wars episode 4 A New Hope but I decided people wouldn't understand the numbering system so we dropped it. For empire though we're putting back the number and will call it episode 5 The Empire Strikes Back. After the 3rd film in this trilogy we'll go back and make the 1st trilogy which deals with the young Ben Kenobi and young Darth Vader.

Q: What is the third trilogy about?

GL: It deals with the character that survives Star Wars III and his adventures.

Maar nogmaals dit is allemaal al lang weer terug gedraaid door GL. Hij heeft meerdere malen gezegd dat de saga van Anakin nu compleet is en er geen verdere films in de SW saga zullen verschijnen.


En gelukkig maar 8)

Wat zoekt een Star Wars-hater in een Star Wars-thread? :? :wink:
Hij is gewoon ff verdwaald op het Net. Dit zocht hij eigenlijk:
http://www.jengajam.com/r/check-duplicacy-91
Hier kan je elk zwak excuus vinden om Star Wars te haten.
Enjoy.


Zijn alle Star Wars liefhebbers meteen zo op de tenen getrapt als je er iets over zegt ? :D

Roy Langeveld
22-12-2005, 08:27
Maar nogmaals dit is allemaal al lang weer terug gedraaid door GL. Hij heeft meerdere malen gezegd dat de saga van Anakin nu compleet is en er geen verdere films in de SW saga zullen verschijnen.


En gelukkig maar 8)

Wat zoekt een Star Wars-hater in een Star Wars-thread? :? :wink:
Hij is gewoon ff verdwaald op het Net. Dit zocht hij eigenlijk:
http://www.jengajam.com/r/check-duplicacy-91
Hier kan je elk zwak excuus vinden om Star Wars te haten.
Enjoy.


Zijn alle Star Wars liefhebbers meteen zo op de tenen getrapt als je er iets over zegt ? :D
Integendeel, ik help je toch juist? :mrgreen:
Maar nu je het er toch over hebt, zeg even wat jij leuk vindt, dan zeg ik daar wel iets lelijks over. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jurgen Baumann
23-12-2005, 12:02
soow mensen, ik heb zojuist ff deze hele thread gelezen, en heb echt wel even gelachen. ik ben ook een groot star wars fan, ook van de oude films, hoewel ik die ook pas in de afgelopen 10 jaar heb gezien (ben zelf 19)... thuis heb ik alle boeken die in t nederlands zijn vertaald op de boekenplank staan, en daarvan vond ik de thrawn-trilogy veruit de beste! dus persoonlijk zou ik het erg gaaf vinden als GL zich nog eens bedenkt en toch besluit nog een trilogy erbij te maken...
wie dan de rollen moeten spelen? ik denk dat er dan idd een paar nieuwe acteurs ten tonele moeten verschijnen, maar denk dat steven seagal t niet eens heel slecht zou doen. heb zelf wel andere favorieten. ff een lijstje:

Thrawn- mogelijk: Ralph Fiennes/ Pierce Brosnan/ Jeremy Irons (de duitse bad-guy uit een van de die hard films)/ Billy Zane (die rijke stinkerd uit titanic) of een van de Baldwin-Brothers, met mijn voorkeur naar Ralph
Joruus C'Baoth- Dat MOET Peter O'Toole (koning priamos van troje uit de film Troy) zijn... kan nie anders...
Kapitein Pellaeon - Dat moet iemand op leeftijd zijn die aan de kant staat van het 'Evil', maar toch ook iets zachtaardigs uitstraalt (immers, hij sluit later ook vrede met Bel Iblis) ik denk aan James Cromwell (als je naar zijn carriere kijkt, komt hij er wel voor in aanmerking; zo speelt hij de arrogante generaal in 'the general's daughter', dan speelt hij de boer van 'babe')
Lando Calrissian - Misschien Cuba Gooding Jr of Denzel? Een combinatie tussen deze twee zou eigenlijk nog beter zijn...
Talon Karrde - Een piraat, maar later kiest ie tich partij voor the New Republic... hoewel ik niet altijd fan ben fan zijn films, voel ik wel iets voor Val Kilmer
Garm Bel Iblis - Het zou natuurlijk mooi wezen als Hopkins dat wilde doen (na een streng dieet ;))
Han Solo - ik ben zn naam ff kwijt, maar die engelsman die naast samuel l jackson de hoofdrol speelt in 51st state (mss dat iemadn anders t weet..?)... 1 nadeel... dat engelse accent :S

voor de rest heb ik nog geen acteurs of actrices in gedachten... denk dat t het mooiste zou zijn daar nieuwelingen voor te gebruiken... voor de rol van luke skywalker hoeft niet gecast te worden... dat doe ik natuurlijk ;)

verder wil ik ff zeggen, dat men er niet onder uit kan, hoe mooi en geweldig de films ook zijn, dat ze ongelooflijk nep zijn... het is natuurlijk erg mooi, die ruimteslagen enzo, maar hoe kunnen al die explosies plaatsvinden in de ruimte? immers, er is geen zuurstof, en dat is wel een vereiste ;) het vliegen van die schepen; je ziet altijd van die 'uitlaten' branden achter de schepen, de aandrijving, maar er is geen weerstand in de ruimte, dus dat is helemaal niet nodig om vooruit te komen... die aandrijving is alleen nodig om te versnellen, en theoretisch gezien zou je dan een oneindig hoge snelheid kunnen behalen... volgende punt; je hoort ze vliegen. gek, de ruimte is een vacuum, je zou helemaal nix kunnen horen. dan de laserschoten van de ruimteschepen; laserstralen kan men niet zien, ze zijn nix anders dan de reflectie van licht op stofdeeltjes. in de ruimte zou je dus helemaal geen laserschoten moeten kunnen zien...
en zo kan ik nog veel meer opnoemen, maar dat doe ik niet, want het blijven geweldige films... sterker nog; de beste ooit gemaakt! stel je voor dat de ruimteslagen wat 'realisticher' waren, dan hoorde en zag je geen explosies en laserschieten, het enige wat je zag waren schepen die domweg uit elkaar vielen... vraag me f of we t dan nog net zo leuk hadden gevonden... ;)

Roy Langeveld
23-12-2005, 15:09
soow mensen, ik heb zojuist ff deze hele thread gelezen, en heb echt wel even gelachen. ik ben ook een groot star wars fan, ook van de oude films, hoewel ik die ook pas in de afgelopen 10 jaar heb gezien (ben zelf 19)... thuis heb ik alle boeken die in t nederlands zijn vertaald op de boekenplank staan, en daarvan vond ik de thrawn-trilogy veruit de beste! dus persoonlijk zou ik het erg gaaf vinden als GL zich nog eens bedenkt en toch besluit nog een trilogy erbij te maken...
wie dan de rollen moeten spelen? ik denk dat er dan idd een paar nieuwe acteurs ten tonele moeten verschijnen, maar denk dat steven seagal t niet eens heel slecht zou doen. heb zelf wel andere favorieten. ff een lijstje:

Thrawn- mogelijk: Ralph Fiennes/ Pierce Brosnan/ Jeremy Irons (de duitse bad-guy uit een van de die hard films)/ Billy Zane (die rijke stinkerd uit titanic) of een van de Baldwin-Brothers, met mijn voorkeur naar Ralph
Joruus C'Baoth- Dat MOET Peter O'Toole (koning priamos van troje uit de film Troy) zijn... kan nie anders...
Kapitein Pellaeon - Dat moet iemand op leeftijd zijn die aan de kant staat van het 'Evil', maar toch ook iets zachtaardigs uitstraalt (immers, hij sluit later ook vrede met Bel Iblis) ik denk aan James Cromwell (als je naar zijn carriere kijkt, komt hij er wel voor in aanmerking; zo speelt hij de arrogante generaal in 'the general's daughter', dan speelt hij de boer van 'babe')
Lando Calrissian - Misschien Cuba Gooding Jr of Denzel? Een combinatie tussen deze twee zou eigenlijk nog beter zijn...
Talon Karrde - Een piraat, maar later kiest ie tich partij voor the New Republic... hoewel ik niet altijd fan ben fan zijn films, voel ik wel iets voor Val Kilmer
Garm Bel Iblis - Het zou natuurlijk mooi wezen als Hopkins dat wilde doen (na een streng dieet ;))
Han Solo - ik ben zn naam ff kwijt, maar die engelsman die naast samuel l jackson de hoofdrol speelt in 51st state (mss dat iemadn anders t weet..?)... 1 nadeel... dat engelse accent :S

voor de rest heb ik nog geen acteurs of actrices in gedachten... denk dat t het mooiste zou zijn daar nieuwelingen voor te gebruiken... voor de rol van luke skywalker hoeft niet gecast te worden... dat doe ik natuurlijk ;)

verder wil ik ff zeggen, dat men er niet onder uit kan, hoe mooi en geweldig de films ook zijn, dat ze ongelooflijk nep zijn... het is natuurlijk erg mooi, die ruimteslagen enzo, maar hoe kunnen al die explosies plaatsvinden in de ruimte? immers, er is geen zuurstof, en dat is wel een vereiste ;) het vliegen van die schepen; je ziet altijd van die 'uitlaten' branden achter de schepen, de aandrijving, maar er is geen weerstand in de ruimte, dus dat is helemaal niet nodig om vooruit te komen... die aandrijving is alleen nodig om te versnellen, en theoretisch gezien zou je dan een oneindig hoge snelheid kunnen behalen... volgende punt; je hoort ze vliegen. gek, de ruimte is een vacuum, je zou helemaal nix kunnen horen. dan de laserschoten van de ruimteschepen; laserstralen kan men niet zien, ze zijn nix anders dan de reflectie van licht op stofdeeltjes. in de ruimte zou je dus helemaal geen laserschoten moeten kunnen zien...
en zo kan ik nog veel meer opnoemen, maar dat doe ik niet, want het blijven geweldige films... sterker nog; de beste ooit gemaakt! stel je voor dat de ruimteslagen wat 'realisticher' waren, dan hoorde en zag je geen explosies en laserschieten, het enige wat je zag waren schepen die domweg uit elkaar vielen... vraag me f of we t dan nog net zo leuk hadden gevonden... ;)
Die gozer die jij voor Han Solo had bedacht heet Robert Carlyle, wiens bekendste rol de psychopatische Begby uit Trainspotting was. Niet direct de eerste die ik voor de rol in gedachten had.... Maar goed, dat was Ewen McGregor (ook uit Trainspotting) als Obi-Wan Kenobi ook niet.

En wat realisme betreft, nee, daar doet Star Wars niet aan, en dat is maar goed ook. Stel bijvoorbeeld dat alle robots in de film accuraat afgebeeld zouden worden. Robots hebben namelijk strikt genomen geen emoties, want dat zou ze alleen maar onvoorspelbaar maken. Dus geen neurotische C-3PO. Geen heldhaftige R2-D2. Geen gekke battledroids, geen maffe pitdroids. Kortom, geen lol aan.

Lex v/d Moolen
23-12-2005, 16:53
Thrawn- mogelijk: Ralph Fiennes/ Pierce Brosnan/ Jeremy Irons (de duitse bad-guy uit een van de die hard films)/ Billy Zane (die rijke stinkerd uit titanic) of een van de Baldwin-Brothers, met mijn voorkeur naar RalphChristopher Walken lijkt me ook een hele goeie.

Jurgen Baumann
24-12-2005, 22:11
Thrawn- mogelijk: Ralph Fiennes/ Pierce Brosnan/ Jeremy Irons (de duitse bad-guy uit een van de die hard films)/ Billy Zane (die rijke stinkerd uit titanic) of een van de Baldwin-Brothers, met mijn voorkeur naar RalphChristopher Walken lijkt me ook een hele goeie.

mooie kerel is dat, met een behoorlijke reputatie, maar persoonlijk vind ik hem iets te oud...

Roy Langeveld
28-12-2005, 18:52
Gek genoeg werd Christopher Walken destijds ook genoemd als acteur in Star Wars: Episode II - Attack of the Clones. Hij zou een slechterik genaamd Darth Bane gaan spelen, maar ik ben hem in die film niet tegengekomen. Zal wel een vaag gerucht zijn geweest.

mark t
28-12-2005, 19:29
Gek genoeg werd Christopher Walken destijds ook genoemd als acteur in Star Wars: Episode II - Attack of the Clones. Hij zou een slechterik genaamd Darth Bane gaan spelen, maar ik ben hem in die film niet tegengekomen. Zal wel een vaag gerucht zijn geweest.Het was inderdaad een hardnekkig gerucht. Er circuleerde op het internet destijds een geluidsfragment van een interview of persconferentie waarin Walken het ontkende.

theThinWhiteDuke
28-12-2005, 23:20
Gek genoeg werd Christopher Walken destijds ook genoemd als acteur in Star Wars: Episode II - Attack of the Clones. Hij zou een slechterik genaamd Darth Bane gaan spelen, maar ik ben hem in die film niet tegengekomen. Zal wel een vaag gerucht zijn geweest.
Deze Darth Bane is van het computerspel 'Knights of the Old Republic'
http://www.univers-one.com/SWUO/Univers/LaForce/bane.jpg
AICN heeft dit destijds 'gezegd' (wellicht zijn ze expres of t valse spoor gezet)

Ten tijde van ANH werd hij (Walken) ook genoemd als mogelijke.....Luke Skywalker (Walken is een geweldige acteur, maar NIET voor de rol van Luke)

Marc T.
28-12-2005, 23:25
Ik dacht dat George Lucas in eerste instantie Luke niet Skywalker wilde noemen maar Luke Skywalken, omdat hij een Christopher als eerste op het oog had.

mark t
28-12-2005, 23:35
Ten tijde van ANH werd hij (Walken) ook genoemd als mogelijke.....Luke SkywalkerWas dat niet voor de rol van Han Solo?

Ik dacht dat George Lucas in eerste instantie Luke niet Skywalker wilde noemen maar Luke Skywalken, omdat hij een Christopher als eerste op het oog had.In de eerste scripts was volgens mij wel sprake van de naam Starkiller i.p.v. Skywalker.

Lex v/d Moolen
28-12-2005, 23:35
Ik dacht dat George Lucas in eerste instantie Luke niet Skywalker wilde noemen maar Luke Skywalken, omdat hij een Christopher als eerste op het oog had. :?: Nee, hij heette in eerste instantie Luke Starkiller. En dat karakter was op dat moment meen ik de vader.

theThinWhiteDuke
28-12-2005, 23:38
Even mn commentaar: (ook al zal deze reeks er nooit komen)


Thrawn- mogelijk: Ralph Fiennes/ Pierce Brosnan/ Jeremy Irons (de duitse bad-guy uit een van de die hard films)/ Billy Zane (die rijke stinkerd uit titanic) of een van de Baldwin-Brothers, met mijn voorkeur naar Ralph
Zane? Baldwin? Have you lost your mind? :twisted:
Ron Perlman heeft er de goeie kop voor, anders Walken



Joruus C'Baoth- Dat MOET Peter O'Toole (koning priamos van troje uit de film Troy) zijn... kan nie anders...
Sean Connery



Kapitein Pellaeon - Dat moet iemand op leeftijd zijn die aan de kant staat van het 'Evil', maar toch ook iets zachtaardigs uitstraalt (immers, hij sluit later ook vrede met Bel Iblis) ik denk aan James Cromwell (als je naar zijn carriere kijkt, komt hij er wel voor in aanmerking; zo speelt hij de arrogante generaal in 'the general's daughter', dan speelt hij de boer van 'babe')
Cromwell zou idd een goeie zijn



Lando Calrissian - Misschien Cuba Gooding Jr of Denzel? Een combinatie tussen deze twee zou eigenlijk nog beter zijn...
How 'bout: None of the above (citaat R.Pryor)
Maar 1 persoon kan dit doen: Billy Dee Williams.
En wat zei Billy Dee eind september tegen me?

Duke: You probably know that there are plans for a StarWars TV-series. Any possibility you will have a part?

Billy Dee: I don't think so. When you have established a character like Lando Calrissian... If George (Lucas) would contact me I wouldn't say no, but it seems to me that Lando has become such an icon that it wouldn't be good to do it. He established himself in such a powerful way. I don't know, Lando is an old man now. (laughs)

Klik voor t complete verhaal (http://www.freewebs.com/thinwhiteduke5/bdwinterview.htm)
Hij wil dus de mythe niet aantasten. En das goed.



Talon Karrde - Een piraat, maar later kiest ie tich partij voor the New Republic... hoewel ik niet altijd fan ben fan zijn films, voel ik wel iets voor Val Kilmer
Heeft een LucasFilm verleden...is een optie.



Garm Bel Iblis - Het zou natuurlijk mooi wezen als Hopkins dat wilde doen (na een streng dieet ;))
Bernard Hill



Han Solo - ik ben zn naam ff kwijt, maar die engelsman die naast samuel l jackson de hoofdrol speelt in 51st state (mss dat iemadn anders t weet..?)... 1 nadeel... dat engelse accent :S
Robert Carlyle?

Dat is net zo'n heiligschennis als zeggen dat Anthonie Kamerling Don Corleone gaat spelen in Godfather 4 :shock:

Nogmaals: alleen Ford kan dit. River Phoenix wás wellicht nog een optie geweest, verder NIEMAND.

Btw: Carlyle is geen verkeerde acteur, no offense :wink:

Mocht er nog ooit een SW komen (wat ik graag wil btw :P ) dan dus aub zonder Luke, Han, Leia en Lando: die 4 zijn onvervangbaar.

Trouwens, het is ook nog de vraag of Anthony 'C-3PO' Daniels nog te porren is (ook hij is de enige die 3PO kan spelen)

Duke: George Lucas has a StarWars TV-series in mind, not an animated series, but a live-action series. Any chance of seeing you as C-3PO or as another character?

Anthony: Very early to say...we'll have to see. I've been doing this for nearly 30 years and there comes a point when you think 'Do I still want to do this?' I'll have to think about it, and see with what George will come up.
Complete interview (http://www.freewebs.com/thinwhiteduke5/index.htm)

Lex v/d Moolen
28-12-2005, 23:38
Ten tijde van ANH werd hij (Walken) ook genoemd als mogelijke.....Luke SkywalkerWas dat niet voor de rol van Han Solo?En oa ook Kurt Russell.

theThinWhiteDuke
28-12-2005, 23:39
Ik dacht dat George Lucas in eerste instantie Luke niet Skywalker wilde noemen maar Luke Skywalken, omdat hij een Christopher als eerste op het oog had. :?: Nee, hij heette in eerste instantie Luke Starkiller. En dat karakter was op dat moment meen ik de vader.
Correct.
(Skywalken? Het moet niet gekker worden met de onnozelheden :lol: )

theThinWhiteDuke
28-12-2005, 23:40
Ten tijde van ANH werd hij (Walken) ook genoemd als mogelijke.....Luke SkywalkerWas dat niet voor de rol van Han Solo?
Dat was zoals Lex al zei: Kurt Russell....Walken heeft idd getest voor Solo, maar hij werd ook genoemd als Luke.

mark t
28-12-2005, 23:44
Ten tijde van ANH werd hij (Walken) ook genoemd als mogelijke.....Luke SkywalkerWas dat niet voor de rol van Han Solo?
Dat was zoals Lex al zei: Kurt Russell

En oa ook Kurt Russell.Edit: Ik zie dat je antwoord is aangepast. Waarmee mijn post achterhaald is

Lex v/d Moolen
28-12-2005, 23:44
Ron Perlman heeft er de goeie kop voor, anders WalkenPerlman heeft nou niet bepaald een uitstraling van een geniale mastermind...
Walken daarentegen; kijk alleen maar eens naar A view to a kill.

Lex v/d Moolen
28-12-2005, 23:47
Ten tijde van ANH werd hij (Walken) ook genoemd als mogelijke.....Luke SkywalkerWas dat niet voor de rol van Han Solo?
Dat was zoals Lex al zei: Kurt Russell

En oa ook Kurt Russell.En buiten die nog tientallen acteurs die audities gedaan hebben volgens mij.

theThinWhiteDuke
28-12-2005, 23:50
Ten tijde van ANH werd hij (Walken) ook genoemd als mogelijke.....Luke SkywalkerWas dat niet voor de rol van Han Solo?
Dat was zoals Lex al zei: Kurt Russell

En oa ook Kurt Russell.Edit: Ik zie dat je antwoord is aangepast. Waarmee mijn post achterhaald is
en Nick Nolte, Perry King (die later de stem van Solo deed in het radio hoorspel!), Glynn Turman....en een hele zwik anderen

theThinWhiteDuke
28-12-2005, 23:51
Ron Perlman heeft er de goeie kop voor, anders WalkenPerlman heeft nou niet bepaald een uitstraling van een geniale mastermind...
Walken daarentegen; kijk alleen maar eens naar A view to a kill.
Make-up doet wonderen.....

theThinWhiteDuke
28-12-2005, 23:58
Voordat de vraag gesteld gaat worden:
Actrices voor de rol van Leia, anno 1976:
Terri Lynn, Teri Nunn, Cindy Williams, Jodie Foster, Amy Irving, Linda Purl

Voor Luke:
William Katt, Charles Martin Smith, Robbie Benson, Andrew Stevens, Will Seltzer

En dit is maar een greep....

Lex v/d Moolen
29-12-2005, 09:26
Ron Perlman heeft er de goeie kop voor, anders WalkenPerlman heeft nou niet bepaald een uitstraling van een geniale mastermind...
Walken daarentegen; kijk alleen maar eens naar A view to a kill.
Make-up doet wonderen.....Hmm, komt meer bij kijken dan een beetje make-up natuurlijk. Dan kan je pakweg Vin Diesel ook wel een beetje make-up toedienen. Ik denk dat ik in lachen uit zal barsten als ik Perlman een intelligente opmerking hoor maken. (6)

Darth
29-12-2005, 09:49
Voordat de vraag gesteld gaat worden:
Actrices voor de rol van Leia, anno 1976:
Terri Lynn, Teri Nunn, Cindy Williams, Jodie Foster, Amy Irving, Linda Purl

Voor Luke:
William Katt, Charles Martin Smith, Robbie Benson, Andrew Stevens, Will Seltzer

En dit is maar een greep....

Han Solo: Christopher Walken, Kurt Russell, Nick Nolte

Misschien was Christopher Walken zijn auditie in den tijd zoals dit :D :
http://www.devilducky.com/media/31791/

Marc T.
29-12-2005, 12:48
Ik dacht dat George Lucas in eerste instantie Luke niet Skywalker wilde noemen maar Luke Skywalken, omdat hij een Christopher als eerste op het oog had. :?: Nee, hij heette in eerste instantie Luke Starkiller. En dat karakter was op dat moment meen ik de vader.
Correct.
(Skywalken? Het moet niet gekker worden met de onnozelheden :lol: )
Christopher Walken --> Luke Skywalken... :wink:

theThinWhiteDuke
29-12-2005, 18:51
Ron Perlman heeft er de goeie kop voor, anders WalkenPerlman heeft nou niet bepaald een uitstraling van een geniale mastermind...
Walken daarentegen; kijk alleen maar eens naar A view to a kill.
Make-up doet wonderen.....Hmm, komt meer bij kijken dan een beetje make-up natuurlijk. Dan kan je pakweg Vin Diesel ook wel een beetje make-up toedienen. Ik denk dat ik in lachen uit zal barsten als ik Perlman een intelligente opmerking hoor maken. (6)
Ik zou er minder problemen mee hebben....wie had ooit gedacht dat grappenmaker Jim Carrey een serieuze rol (Man on the Moon bv) overtuigend zou kunnen spelen?

En was het niet lolbroek Tom Hanks (Bachelor Party en TV serie Bosom Buddies) die opeens een doodserieuze aids-patient in Philadelphia speelde? (en later Saving Private Ryan)

Paul H.
29-12-2005, 19:18
De meeste acteurs zeggen niet voor niks dat comedy vaak een stuk moeilijker is dan bijvoorbeeld een drama-stuk. Vrijwel alle goede comedy-acteurs zijn gewoon top-acteurs.

theThinWhiteDuke
29-12-2005, 19:39
De meeste acteurs zeggen niet voor niks dat comedy vaak een stuk moeilijker is dan bijvoorbeeld een drama-stuk. Vrijwel alle goede comedy-acteurs zijn gewoon top-acteurs.
Gheghe...
Martin Lawrence, Adam Sandler, Ryan Reynolds, alle Police Academy lui, de American Pie cast en Steve Martin zijn dus topacteurs :lol:

SuperDre
30-12-2005, 13:53
De meeste acteurs zeggen niet voor niks dat comedy vaak een stuk moeilijker is dan bijvoorbeeld een drama-stuk. Vrijwel alle goede comedy-acteurs zijn gewoon top-acteurs.
Gheghe...
Martin Lawrence, Adam Sandler, Ryan Reynolds, alle Police Academy lui, de American Pie cast en Steve Martin zijn dus topacteurs :lol:

heeeee, geen sarcastische opmerking over Steve Martin, want hij is geniaal.. ;)

theThinWhiteDuke
01-01-2006, 14:00
Ik dacht dat George Lucas in eerste instantie Luke niet Skywalker wilde noemen maar Luke Skywalken, omdat hij een Christopher als eerste op het oog had. :?: Nee, hij heette in eerste instantie Luke Starkiller. En dat karakter was op dat moment meen ik de vader.
Correct.
(Skywalken? Het moet niet gekker worden met de onnozelheden :lol: )
Christopher Walken --> Luke Skywalken... :wink:
Riiiiight.....zo heb ik er nog wel een:
Tom Hanks --> Hanks Olo
:roll: :P :shock: :mrgreen:

Paul H.
01-01-2006, 14:22
De meeste acteurs zeggen niet voor niks dat comedy vaak een stuk moeilijker is dan bijvoorbeeld een drama-stuk. Vrijwel alle goede comedy-acteurs zijn gewoon top-acteurs.
Gheghe...
Martin Lawrence, Adam Sandler, Ryan Reynolds, alle Police Academy lui, de American Pie cast en Steve Martin zijn dus topacteurs :lol:

heeeee, geen sarcastische opmerking over Steve Martin, want hij is geniaal.. ;)

Ik bedoelde goede comedy-acteurs.... :twisted:

Roy Langeveld
01-01-2006, 23:32
Walken heeft idd getest voor Solo, maar hij werd ook genoemd als Luke.
Ik denk aan Christopher Walken als Luke Skywalker, en ik probeer niet in mijn broek te pissen van het lachen. Mocht dit door zijn gegaan, dan had de barscene in Mos Eisley wel eens heel anders kunnen verlopen:

[a large-eyed creature gives Luke a rough shove]
Dr. Evazan: [explaining] He doesn't like you.
Luke: I'm sorry.
Dr. Evazan: I don't like you either. You just watch yourself. We're wanted men. I have the death sentence on twelve systems.
Luke: You know who I am?
Dr. Evazan: I got no idea.
Luke: I'm the Anti-Christ. You got me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Luke Skywalker. I work as a farmer for Jabba the Hutt, the man in whose bar you're sitting. I hear you are gangsters, so I can assume you've heard of us before. Am I correct?
Dr. Evazan: I heard of Jabba the Hutt.
Luke: I'm glad. Hopefully it means we can cut out the part of the conversation where you're wondering how full of shit I am.
Dr. Evazan: You'll be dead!
Obi-Wan: [intervening] This little one's not worth the effort. Now come, let me get you something.
[Dr. Evazan shoves Luke across the room and pulls out a blaster]
Bartender: No blasters! No blasters!
[In a flash, he and his alien companion Pomda Baba are on the floor with a slashed torso and a severed arm respectively]
Luke: That smarts, doesn't it? Getting your arm cut off. Fucks you all up. You get that pain shootin' through your brain, your eyes fill up with water. That ain't any kind of fun.
Obi-Wan: I haven't killed anybody for 17 years. Goddamn his soul to burn for eternity in fucking hell for making me get my hands dirty.

Of Christopher Walken als Obi-Wan Kenobi:
Obi-Wan: The way your dad looked at it, this lightsaber was your birthright. He'd be damned if any of the Siths were gonna get their greasy hands on his boy's birthright. So he hid it in the one place he knew he could hide something: his ass. Five long years, he wore this lightsaber up his ass. Then when he died of dysentery, he gave me the lightsaber. I hid this uncomfortable piece of metal up my ass for two years. Then, after seventeen years, I met you. And now, little man, I give the lightsaber to you.

Lex v/d Moolen
02-01-2006, 10:01
(6)(6)(6)

theThinWhiteDuke
17-01-2006, 20:22
Obi Wan Kenobi needs to get to Aldershot.....
http://www.boreme.com/boreme/funny-2005/jedi-car-sale-p1.php?fromrelated=1

theThinWhiteDuke
22-01-2006, 14:29
Of hij nog ooit in StarWars gaat spelen? Geen idee!

Desondanks is hier (voor de liefhebbers) het interview dat gisteren met Sean Crawford door mij is afgenomen (http://www.freewebs.com/thinwhiteduke5/seancrawfordinterview.htm).

Oh, Sean speelde de cult-alien Yakface in Return of the Jedi....en heeft als artiest met Prince, Depeche Mode en DuranDuran gewerkt/opgetreden 8)

Marc T.
22-01-2006, 18:45
Of hij nog ooit in StarWars gaat spelen? Geen idee!

Desondanks is hier (voor de liefhebbers) het interview dat gisteren met Sean Crawford door mij is afgenomen (http://www.freewebs.com/thinwhiteduke5/seancrawfordinterview.htm).

Oh, Sean speelde de cult-alien Yakface in Return of the Jedi....en heeft als artiest met Prince, Depeche Mode en DuranDuran gewerkt/opgetreden 8)

:rolleyes: