PDA

Bekijk de volledige versie : Poll: het geluid van de starwars episode 3 dvd



maximus
17-11-2005, 20:34
Volgens sommige mensen (inclusief mezelf) klopt het geluid niet van star wars episode 3, te weinig laag op sommige momenten, het lijkt of er soms wat mist aan geluid. Het is moeilijk uit te leggen maar er klopt iets niet.

Klopt het volgens jou?

dunedain
17-11-2005, 20:41
Vind ik ook zet het even in spoiler tags just to make sure...

[spoiler:ac566b55dd]De scene dat de clones de temple in marcheren met die voetstappen dacht ik dat het veel harder was in de bios. Vind het nu een minder grote indruk hebben :cry:
En ook vind ik dat het ruimte gevecht aan geluid mist.[/spoiler:ac566b55dd]

kipman
17-11-2005, 20:45
Vind ik ook zet het even in spoiler tags just to make sure...

[spoiler:d33001a850]De scene dat de clones de temple in marcheren met die voetstappen dacht ik dat het veel harder was in de bios. Vind het nu een minder grote indruk hebben :cry:
En ook vind ik dat het ruimte gevecht aan geluid mist.[/spoiler:d33001a850]

[spoiler:d33001a850]in de ruimte is helemaal geen geluid, dus dat klopt wel ;)[/spoiler:d33001a850]

Dennis Vansant
17-11-2005, 20:46
Touché xD

Symphony X
17-11-2005, 20:56
Em...

Moet er hier nou een thread voor worden geopend?

Of het geluid wel of niet klopt....en er dan nog een poll van maken ook :roll:



Ja crew ik weet het, ik ben een zeikerd.... Maar ik kom gewoon telkens nutteloze threads tegen... :lol:


Dit kan toch ook gewoon in de SW thread worden geplaatst?

Wim S.
17-11-2005, 20:57
Goed idee deze poll, mischien dat er nu wat duidelijkheid komt en dit dan als klacht kan worden verzonden naar fox.

Wim S.
17-11-2005, 20:58
Em...

Moet er hier nou een thread voor worden geopend?

Of het geluid wel of niet klopt.... :roll:

Yep want geluid is een belangrijk iets voor mij en vele andere...

Symphony X
17-11-2005, 21:00
Ja oke, maar dan vind ik persoonlijk toch echt dat het ook in de SW thread kan.

maximus
17-11-2005, 21:00
Em...

Moet er hier nou een thread voor worden geopend?

Of het geluid wel of niet klopt....en er dan nog een poll van maken ook :roll:



Ja crew ik weet het, ik ben een zeikerd.... Maar ik kom gewoon telkens nutteloze threads tegen... :lol:


Dit kan toch ook gewoon in de SW thread worden geplaatst?

over onnodige posts gesproken!? :shock:

Symphony X
17-11-2005, 21:01
over onnodige posts gesproken!?

Ik heb nooit onnodig posts... :wink:

Oeps doe ik het weer :P

dckoppen
17-11-2005, 21:31
Gelukkig ben ik niet de enigste met dit probleem,ik wil de film morgen terugbrengen, maargoed wat voor kans maak ik ?
Ik vindt het zonde van me 23 euro, en das toch voor een student als ik veel geld !

Darko
17-11-2005, 21:33
ik wil de film morgen terugbrengen, maargoed wat voor kans maak ik ?

Kan me voorstellen maar ik ben bang dat elk exemplaar het heeft... Right?

dckoppen
17-11-2005, 21:43
Ja das waar, maargoed, er zijn ook mensen die schijnbaar niks mis vinden met het geluid.
Maargoed wie heeft gelijk?

Aan de reviews te zien op het internet varieren de meningen tot uitmuntend, ongeveer 90% waaronder vooraanstaande magazines, die toch de enige know how moeten bezitten, tot 10 % die er niet geheel content mee is.

Verwachten we teveel ?

Ik vindt zelf dat ik heeel veel mag verwachten omdat het een lucasfilm film is, en GL zegt altijd dat het geluid 50% v/d beleving is, en dat is dus nu niet zo.

In amerika is het zo dat er twee persingen zijn en één daarvan is goed, de charlotte types, en de tweede, met gewoon de naam Revenge of the Sith, is niet goed. Dit heeft betrekking op de naam die je dvd speler in je pc aangeeft.

Ik heb de film in Utopolis Almere gezien, in zaal 1, Dé bios met THX certificering en DLP projectie,en de ervaring was totaal anders kan ik melden,geluiden uit de openingsscene bijvoorbeeld.

Aan de kant van THX en lucasfilm mogen we geen al teveel sjoege verwachten want die doen natuurlijk alsof hun neus bloedt.
Maargoed als zoveel mensen dit probleem hebben moet hier toch naar geluisterd worden of moeten wachten tot volgend jaar op de Extra Extra special extended edition 6 Disc Box ????

Universal destijds heeft de kwestie met Back to the Future perfet afgehandeld, waarom kan Fox hier geen voorbeeld aan nemen?

Dennis Kuijper
17-11-2005, 21:44
Dit komt uit de star wars III discussie tread:

het enige zachte geluid dat me opviel was helemaal aan t begin, toen de eerste van de 2 keer t 20th Century Fox logo in beeld kwam en hun tune speelde. Maar toen tzelfde logo + tune aan t begin van de film kwam, had ik nergens last van.

Ik heb hem net ook gekeken en dat was bij mij ook,maar ik denk dat dit de bedoeling was met het oude Fox logo en dito geluid.Gewoon een soort knipoog/nostalgie naar de oude delen.
Verder geen enkel probleem,beeld en geluid perfect.

Lex v/d Moolen
17-11-2005, 21:46
Ik heb de R2-UK, niets opgevallen, geluid was fantastisch.

maximus
17-11-2005, 22:29
wil er iemand niet bij me langs komen die wel goed geluid heb?, om te vergelijken.

Frank
17-11-2005, 22:30
wil er iemand niet bij me langs komen die wel goed geluid heb?, om te vergelijken.
Nee, je woont veel te ver weg. :twisted: :wink:

TheGodfather
18-11-2005, 12:13
Dit komt uit de star wars III discussie tread:

het enige zachte geluid dat me opviel was helemaal aan t begin, toen de eerste van de 2 keer t 20th Century Fox logo in beeld kwam en hun tune speelde. Maar toen tzelfde logo + tune aan t begin van de film kwam, had ik nergens last van.


dit had ik geschreven. Idd dus geen problemen hier. Maar zoals ik al vaker heb gezegd: ik heb geen uitgebreide home theater set waarop ik het kan testen...
Heb gewoon een simpele tv :P

dckoppen
18-11-2005, 15:48
Ik ben vanmiddag naar de lokale muziekwinkel geweest en mijn verhaal gedaan betreffende het geluid.
De verkoper luisterde mijn verhaal aan en gaf mij een nieuwe DVD mee,
helaas hetzelfde euvel trad op.
Nu ga ik morgen met de baas van de winkel praten en hem de situatie uitleggen.Het is namelijk ook niet leuk voor hun als winkel als ze steeds films terug krijgen.Ik was vandaag de tweede die langskwam met dit probleem.

Verder heb ik RoDisc gevraagd om een directe vergelijking tussen de twee R2 versies. De NL en de UK versie.

Ik zal mijn bevindingen verder posten hier.

Cor H.
18-11-2005, 16:06
En de poll is bijna 50/50!
Daar hebben we nu nog niets aan dus...

maximus
18-11-2005, 17:22
Ik ben vanmiddag naar de lokale muziekwinkel geweest en mijn verhaal gedaan betreffende het geluid.
De verkoper luisterde mijn verhaal aan en gaf mij een nieuwe DVD mee,
helaas hetzelfde euvel trad op.
Nu ga ik morgen met de baas van de winkel praten en hem de situatie uitleggen.Het is namelijk ook niet leuk voor hun als winkel als ze steeds films terug krijgen.Ik was vandaag de tweede die langskwam met dit probleem.

Verder heb ik RoDisc gevraagd om een directe vergelijking tussen de twee R2 versies. De NL en de UK versie.

Ik zal mijn bevindingen verder posten hier.

ik ben benieuwd!, als ik het zo bekijk dan moet er echt iets mis zijn. Misschien een hele partij met een verkeerde persing? Ik woon in amsterdam als er iemand is die beweerd dat hij echt goed geluid heeft en intresse hebt om in deze zaak te helpen? Kom langs zo ik zeggen!! :D

Ramon van Dam
18-11-2005, 18:24
En de poll is bijna 50/50!
Daar hebben we nu nog niets aan dus...
Als de helft van de mensen problemen heeft lijkt mij dat voldoende om de kwaliteit in twijfel te trekken hoor :)

RodriqueC
18-11-2005, 18:31
Heb zelf de regio 2 uk versie.

Die lage tonen zijn bijna niet aanwezig dammit!! :x

pascal b
18-11-2005, 18:54
Ik heb inmiddels mijn exemplaar geruild en wederom dat slechte geluid.
Dus ruilen heb ook geen zin.
Heb wel een email naar fox gestuurd om een reactie op dit probleem nu maar wachten op een reactie :cry:

marcel
18-11-2005, 19:03
Ik snap niet waar al die commotie over is.
Ik zat me af en toe echt af te vragen of mijn buurman niet kwam klagen omdat het teveel dreunt.
En ik heb toch echt de R2 NL versie.
En ik heb zelfs het volume terug gezet omdat het eerste 20th century fox logo harder klinkt dan degene die aan de film vast zit .
en daarna ben ik niet meer aan de volumeknop geweest.

P.S.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik handmatig ervoor moest zorgen dat 5.1 aan ging op mijn versterker.
Daarvoor klonk het inderdaad niet zoals het hoorde.
Ik weet niet of andere dat ook hadden, maar ik vondt het het vermelden waard.

edewolf
18-11-2005, 19:13
Ik heb 'm gisteren bekeken in mijn HT, en moet toegeven dat het geluid inderdaad 'zachter' klinkt als de voorgaande films. Maar met een een beetje vollume erbij heb ik echt geen slechte indruk. :?
Op diverse sites lees ik dat het geluid zelfs erg goed is. Wanneer gaat dvd.nl de film eens aan een grondig onderzoek onderwerpen?

macl
18-11-2005, 19:21
wil er iemand niet bij me langs komen die wel goed geluid heb?, om te vergelijken.
Nee, je woont veel te ver weg. :twisted: :wink:
:lol: :twisted:

Sander Haarmans
18-11-2005, 20:53
P.S.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik handmatig ervoor moest zorgen dat 5.1 aan ging op mijn versterker.
Daarvoor klonk het inderdaad niet zoals het hoorde.
Ik weet niet of andere dat ook hadden, maar ik vondt het het vermelden waard.
Mmm da's vreemd, bij mij sprong hij automatisch naar 5.1 en zoals ik al eerder aangaf in een andere thread is het mij ook niet opgevallen dat het geluid slechter is dan bij episode I en II. Wat misschien wel zo is is dat het geluid ietsje zachter is afgemixed maar ja hier heb ik verder weinig problemen mee.

Frank
18-11-2005, 20:56
Het is me ook opgevallen dat het geluid wat zachter is afgemixed, maar verder heb ik geen problemen.

maximus
18-11-2005, 21:32
Even voor de duidelijkheid, het gaat niet over zachter opgemonen geluid.

marcel
18-11-2005, 22:02
Even voor de duidelijkheid, het gaat niet over zachter opgemonen geluid.
Kijk zachter afmixen kan je oplossen door middel van je volumeknop verder open te draaien, maar dynamiek die men mist los je daar niet mee op.
Niet dat ik daar last van heb maar toch.

R Klemkerk
19-11-2005, 07:29
Ik had er geen probleemen mee. op sommige stukken liet mijn subwoofer zich duidelijk horen en trok de bass door de gehele vloer richting mijn maag.

ik vond het een topgeluid!

edewolf
19-11-2005, 08:00
Ik heb ook mijn receiver handmatig op EX moeten zetten, alleen de THX trailer schijnt een flag te hebben, de film zelf niet (maar dat is bij alle prequels het geval).
Ik kijk 'm morgen nog eens en zal dan wat meer opletten of er inderdaad iets met de mix is.

dckoppen
24-11-2005, 23:05
Het probleem is Lucasfilm wel degelijk bekend,
ik kreeg een mail met de volgende reactie:

Dennis,

The only alternative we can recommend is to contact support through the
DVD hotline:

DVD HOTLINE: 888-223-2369

Regards, Lucas Online


Dus waarom zo'n hotline inees openstellen ?
Dat zouden ze niet doen als er niks met de discs mis was toch ?
Gewoon boycotten dus die ROTS DVD !

Mvg,

Dchris

Willem-Alexander
25-11-2005, 04:55
Heeft de geluidsman(Ben Burt??) gewoon niet zo zijn best gedaan, vergeleken met de andere star wars films die veel indrukwekkender zijn???

maximus
25-11-2005, 07:12
Het probleem is Lucasfilm wel degelijk bekend,
ik kreeg een mail met de volgende reactie:

Dennis,

The only alternative we can recommend is to contact support through the
DVD hotline:

DVD HOTLINE: 888-223-2369

Regards, Lucas Online


Dus waarom zo'n hotline inees openstellen ?
Dat zouden ze niet doen als er niks met de discs mis was toch ?
Gewoon boycotten dus die ROTS DVD !

Mvg,

Dchris

ja raar inderdaad ,heb je gebeld?

bartnl
25-11-2005, 07:19
film gecheckt omdat mij niets negatiefs opgevallen is qua geluid. Verder zoeken blijkt dat ik de probleemloze R1 "charlotte" versie heb :)

bartnl
25-11-2005, 07:22
wil er iemand niet bij me langs komen die wel goed geluid heb?, om te vergelijken.
Nee, je woont veel te ver weg. :twisted: :wink:
inderdaad voor mij ook te ver weg :lol:

Coen P.
25-11-2005, 07:49
Hallo,

weet iemand of de problemen ook spelen bij de regio 3 exemplaren?

gr, Coen

pretorian22
25-11-2005, 08:01
heb de film gister gekeken thuis en had totaal geen last van weinig laag hoor. alles stond de trillen door mijn zuilen en heb geeneens een sub aangesloten ;-)

Mark van L.
25-11-2005, 08:21
Vreemd,
ik heb het idee, dat de bas in de 5 kanalen ontbreekt, en alleen de subwoofer wordt aangestuurd in het laag.
Geluid van 1 en 3 is zeer zeker beter.
Misschien ruilen?

maximus
25-11-2005, 09:41
heb de film gister gekeken thuis en had totaal geen last van weinig laag hoor. alles stond de trillen door mijn zuilen en heb geeneens een sub aangesloten ;-)

Bij mij trilt het ook hoor (eerste schip dat voorbij komt) alleen er zijn momenten wanneer je een vette bas verwacht (schip van grievous dat de grond raakt) en dan is hij er gewoon niet of te weinig.

PCMSCHOUTEN
25-11-2005, 10:05
Ik kan het fout hebben maar bij de eerste keer stond mijn setje op dd-ex en ik vond het geweldig.

Nogmaals beluisterd op dd (geen centre achter) en het lijkt of er dan i.d.d. minder laag in zit.Ik snap er niks van dat ex signaal zou geen laag info moeten bevatten.

Very troubeling puzzle i would say.

Ik zet hem gewoon weer op dd-ex dus

Mark van L.
25-11-2005, 11:02
Ik kan het fout hebben maar bij de eerste keer stond mijn setje op dd-ex en ik vond het geweldig.

Nogmaals beluisterd op dd (geen centre achter) en het lijkt of er dan i.d.d. minder laag in zit.Ik snap er niks van dat ex signaal zou geen laag info moeten bevatten.

Very troubeling puzzle i would say.

Ik zet hem gewoon weer op dd-ex dus

Hoe zet jij 'm handmatig op DD-EX ?

r.schouten
25-11-2005, 13:30
Bij mij klinkt ROTS ook niet geweldig. Maar ik denk dat het niet aan de DVD ligt maar aan de mix van het geluid. Ik heb deze film in de bios gezien in THX en vondt het niet indrukwekkend. Bij epidode 1 & 2 was het geluid wel heftig (vooral de lightsabers) zowel in de bios als op DVD. Wat ik wel weet is dat geluid van episode 1 & 2 zijn gemixt door Gary Rydstrom van Skywalkersound. Hij heeft al heel veel films in het verleden gemixt (Jurrasic Park, Saving Private Ryan en bijna alle films van Pixar. En ik vind dat al die films op DVD wel goed klinken in het laag. Maar hij is sinds een poosje weg bij Skywalkersound. En het geluid van episode 3 en The Incredibles zijn toen gemixt door iemand anders van Skywalkersound.Maar als je het geluid van de lightsabers van Episode 4, 5, 6 hoort dan heb je ook geen laag. Ik denk dat het geluid van episode 3 zo bewust is gemixt. Mischien wilde George Lucas wel dat het geluid van episode 3 hetzelfde klonk als de laatste delen ( 4, 5, 6 ). Ik bedoel hoe die lightsabers klonken in episode 1 & 2 was wel gaaf maar wel een beetje te veel van het goede. Het enige stukje in episode 3 waar je wel laag hoort bij aangaan van een lightsaber: de scene waar Anikin in de jedi tempel komt en de kleine jedi's gaat vermoorden.

Niek
25-11-2005, 14:00
Hallo,

weet iemand of de problemen ook spelen bij de regio 3 exemplaren?

gr, Coen

Ik heb de regio 3 versie zelf in mijn bezit en ik vind dat ie prima klinkt. Heb in ieder geval niet de problemen ondervonden die hier worden beschreven of, laat ik het zo zeggen, ik heb de 'problemen' niet als zodanig ervaren.

Niek

maximus
25-11-2005, 14:38
Bij mij klinkt ROTS ook niet geweldig. Maar ik denk dat het niet aan de DVD ligt maar aan de mix van het geluid. Ik heb deze film in de bios gezien in THX en vondt het niet indrukwekkend. Bij epidode 1 & 2 was het geluid wel heftig (vooral de lightsabers) zowel in de bios als op DVD. Wat ik wel weet is dat geluid van episode 1 & 2 zijn gemixt door Gary Rydstrom van Skywalkersound. Hij heeft al heel veel films in het verleden gemixt (Jurrasic Park, Saving Private Ryan en bijna alle films van Pixar. En ik vind dat al die films op DVD wel goed klinken in het laag. Maar hij is sinds een poosje weg bij Skywalkersound. En het geluid van episode 3 en The Incredibles zijn toen gemixt door iemand anders van Skywalkersound.Maar als je het geluid van de lightsabers van Episode 4, 5, 6 hoort dan heb je ook geen laag. Ik denk dat het geluid van episode 3 zo bewust is gemixt. Mischien wilde George Lucas wel dat het geluid van episode 3 hetzelfde klonk als de laatste delen ( 4, 5, 6 ). Ik bedoel hoe die lightsabers klonken in episode 1 & 2 was wel gaaf maar wel een beetje te veel van het goede. Het enige stukje in episode 3 waar je wel laag hoort bij aangaan van een lightsaber: de scene waar Anikin in de jedi tempel komt en de kleine jedi's gaat vermoorden.

Ik heb hem 2x in utopolis in almere gezien (thx) en ik was zeker WEL onder de indruk van het geluid. Beste geluid tot heden.

Wim S.
25-11-2005, 14:42
Ik kan het fout hebben maar bij de eerste keer stond mijn setje op dd-ex en ik vond het geweldig.

Nogmaals beluisterd op dd (geen centre achter) en het lijkt of er dan i.d.d. minder laag in zit.Ik snap er niks van dat ex signaal zou geen laag info moeten bevatten.

Very troubeling puzzle i would say.

Ik zet hem gewoon weer op dd-ex dus

Hoe zet jij 'm handmatig op DD-EX ?

Yep dat wil ik ook wel weten.

edewolf
25-11-2005, 18:03
Bij mijn receiver (Pioneer), is dat gewoon een optie die je kunt kiezen op de AB. Het valt me telkens weer op dat deze films niet geflagd zijn (ep 1,2 en 4 ook niet). Alleen de THX trailer wordt door mijn receiver automatisch in EX weergegeven, bij het begin van de film schakelt hij over op DD.

rveldhuizen
25-11-2005, 18:26
Ik kan het fout hebben maar bij de eerste keer stond mijn setje op dd-ex en ik vond het geweldig.

Nogmaals beluisterd op dd (geen centre achter) en het lijkt of er dan i.d.d. minder laag in zit.Ik snap er niks van dat ex signaal zou geen laag info moeten bevatten.

Very troubeling puzzle i would say.

Ik zet hem gewoon weer op dd-ex dus

Hoe zet jij 'm handmatig op DD-EX ?

Yep dat wil ik ook wel weten.

Ik kan gek zijn, maar volgens mij heb je niets aan DD-EX als je geen 6.1 of 7.1 opstelling hebt. Ze halen dan alleen een extra rear-channel uit de stream. Dus volgens mij kun je die niet kiezen (als het goed is), op het moment dat je geen rear-speaker(s) opgesteld hebt. Bij mijn Arcam kan ik bv. niet handmatig DD-EX kiezen, omdat ik mijn 2 rearchannel versterkers gebruikt heb om de fronts te bi-ampen...

Albert Kostwinder
25-11-2005, 18:45
Ik kan het fout hebben maar bij de eerste keer stond mijn setje op dd-ex en ik vond het geweldig.

Nogmaals beluisterd op dd (geen centre achter) en het lijkt of er dan i.d.d. minder laag in zit.Ik snap er niks van dat ex signaal zou geen laag info moeten bevatten.

Very troubeling puzzle i would say.

Ik zet hem gewoon weer op dd-ex dus

Hoe zet jij 'm handmatig op DD-EX ?

Yep dat wil ik ook wel weten.

Ik kan gek zijn, maar volgens mij heb je niets aan DD-EX als je geen 6.1 of 7.1 opstelling hebt. Ze halen dan alleen een extra rear-channel uit de stream. Dus volgens mij kun je die niet kiezen (als het goed is), op het moment dat je geen rear-speaker(s) opgesteld hebt. Bij mijn Arcam kan ik bv. niet handmatig DD-EX kiezen, omdat ik mijn 2 rearchannel versterkers gebruikt heb om de fronts te bi-ampen...

Ik heb een Rotel pre/power en dd ex wordt standaard gekozen ook als je een 5.1 setup hebt. De extra rear(s) wordt dan gewoon verdeeld over de andere 2 rears. :wink:

rveldhuizen
25-11-2005, 19:08
Ik kan het fout hebben maar bij de eerste keer stond mijn setje op dd-ex en ik vond het geweldig.

Nogmaals beluisterd op dd (geen centre achter) en het lijkt of er dan i.d.d. minder laag in zit.Ik snap er niks van dat ex signaal zou geen laag info moeten bevatten.

Very troubeling puzzle i would say.

Ik zet hem gewoon weer op dd-ex dus

Hoe zet jij 'm handmatig op DD-EX ?

Yep dat wil ik ook wel weten.

Ik kan gek zijn, maar volgens mij heb je niets aan DD-EX als je geen 6.1 of 7.1 opstelling hebt. Ze halen dan alleen een extra rear-channel uit de stream. Dus volgens mij kun je die niet kiezen (als het goed is), op het moment dat je geen rear-speaker(s) opgesteld hebt. Bij mijn Arcam kan ik bv. niet handmatig DD-EX kiezen, omdat ik mijn 2 rearchannel versterkers gebruikt heb om de fronts te bi-ampen...

Ik heb een Rotel pre/power en dd ex wordt standaard gekozen ook als je een 5.1 setup hebt. De extra rear(s) wordt dan gewoon verdeeld over de andere 2 rears. :wink:

Ik denk dat dat bij mij ook zou zijn gebeurd, als ik het niet op bi-ampen had ingesteld...

Henk van der Weerdt
25-11-2005, 19:58
Vond in de Bioscoop het geluid al minder dan bij de vorige 2 delen in de huiskamer.

Op een of andere manier komt bv de openingsscene bij mij een beetje matjes over... te weinig bass. Of ligt dan aan mij?

rvanappe
26-11-2005, 00:10
tsja, ik vond het geluid in de bioscoop al niet geweldig. Ik gaf in mei de schuld aan het Rembrandt theater in Utrecht, die toch al geen naam hoog te houden hebben v.w.b. de geluidskwaliteit. Ik vond het tegenvallen hoe b.v. het geluid van het neerstortende schip van Grievous werd weergegeven (als een watje op een satijnen kussentje ;-)) Maar ja de DVD doet het daar weinig beter dus ben ik bang dat het toch de orginele mix is die het probleem is. Burt kan zich ook niet én met de montage én met de geluidsmix bezig houden! Het wordt tijd om een betere mix te eisen, dus iedereen op de baricaden!!!!

Daniel1974
03-12-2005, 18:55
Ik heb mijne gekeken, direct na War Of The Worlds. Dat geluid was zo overdonderend dat ik nog helemaal nagalmde, dus het is niet echt terecht dat ik wat ga zeggen. Ten opzichte van WOTW was geluid wel zachter, maar deze heeft dan ook DTS en werd redelijk geprezen om het goede geluid.

In het eerste opzicht dacht ik ook dat het geluid dik in orde was. Ik moet nog zoveel films kijken maar ik zal em nog eens bekijken. -het is en blijft wel een ontzettend goede film.

theThinWhiteDuke
03-12-2005, 22:50
Het probleem is Lucasfilm wel degelijk bekend,
ik kreeg een mail met de volgende reactie:

Dennis,

The only alternative we can recommend is to contact support through the
DVD hotline:

DVD HOTLINE: 888-223-2369

Regards, Lucas Online


Dus waarom zo'n hotline inees openstellen ?
Dat zouden ze niet doen als er niks met de discs mis was toch ?
Gewoon boycotten dus die ROTS DVD !

Mvg,

Dchris
http://images.windowsmedia.com/img/prov_u/300_80/00075021514522_800x800.jpg

Iggy zegt t al:
BLAH BLAH BLAH....

Die hotline is er zowiezo....en is nu niet opeens speciaal opengesteld :roll:

Marc T.
03-12-2005, 23:18
Die hotline is er zowiezo....en is nu niet opeens speciaal opengesteld :roll:


Neemt niet weg dat het nu ineens goedgepraat moet worden.

Martijn Beunk
04-12-2005, 11:46
Ik zal hem ook eens gaan kijken, heb hem al even liggen, maar was er nog niet aan toe gekomen. Jullie horen nog van me!!!

Martijn Beunk
06-12-2005, 06:32
Ik heb net even de Star Wars dvd bekeken, maar het geluid is wel ok. Subwoofer wordt regelmatig aangesproken.

Ben het er wel mee eens dat het geluid erg zacht is, moet de volumeknop inderdaad wel aardig opengooien.

The Scratcher
06-12-2005, 21:53
Verder nog nieuwe ontwikkelingen hierin? Heb zelf ook een probleem. Vond het bij sommige scenes geweldig en bij andere scenes miste ik inderdaad wat sommigen ook al zeiden gewoon iets. Bovendien heb ik bij een paar scenes (Padme & Anakin) een heel duidelijk hoorbare ruis erin zitten wat behoorlijk irritant is. Ik ga hem sowieso ruilen en hopelijk krijg ik dan wel een goede versie... :roll: