PDA

Bekijk de volledige versie : Graag advies over Azur 540V en speakerset



DriveShaft
19-11-2005, 09:42
Hoi
Ik ben op zoek naar een all in one oplossing voor dvd speler en fm tuner.
Ook wil ik er een goede stereo speakerset bij.(het liefst kleine speakers zoals bij bose)
Ik zat eerst te denken aan de Bose 1 2 3 maar deze word hier op het forum enorm afgekraakt dus toen viel mijn oog op de Cambridge Audio Azur 540V.
Qua speakers heb ik geen flauw idee wat goed of slecht is..

Wat raden jullie mij aan?

Herjan
19-11-2005, 10:05
Qua speakers heb ik geen flauw idee wat goed of slecht is..

Wat raden jullie mij aan?
Ik stel voor je dat je deze zaterdag gebruikt om lekker een stel audiozaken langs te gaan en speakers in jouw prijsklasse gaat beluisteren. Dan kom je zelf vast wel met een shortlist van merken en modellen die bij je passen.

Een blind advies over speakers is eigenlijk niet te geven. Mijn smaak qua klank en mijn budget komen waarschijnlijk niet overeen met de jouwe. Bovendien houd ik persoonlijk totaal niet van kleine speakers vanwege het gebrek aan midrange en de (over het algemeen) zeer slechte subwoofer die bij die sets geleverd wordt.

Succes ermee!

Welkom op ons forum trouwens! ;)

Alexander D
19-11-2005, 10:11
Enkele opties:

Kef: http://www.transtec.nl/article.php?id=88
Tannoy: http://www.tannoy.com/ArenaCommercial
Site importeur: www.hnny.nl

Mordaunt short: http://www.mordauntshort.com/content.php?COID=7&Title=Genie+range

Gallo Nucleus Micro: http://www.music-matters.org/ (klik op producten en kijk bij Gallo Accoustics)

Mocht je willen kiezen voor kleine bookshelfs zijn er natuurlijk nog legio andere opties. Natuurlijk zijn er opties genoeg maar je moet gewoon heel veel gaan luisteren. Je kunt je geld maar één keer uitgeven.

Succes

Herjan
19-11-2005, 10:13
Je kunt je geld maar één keer uitgeven.
:shock: Dus dát is wat ik fout doe! :shock:

Alexander D
19-11-2005, 10:17
Je kunt je geld maar één keer uitgeven.
:shock: Dus dát is wat ik fout doe! :shock:

Je mag het gerust twee keer aan mij geven.... :lol:

DriveShaft
19-11-2005, 12:56
oke dat zijn de speakers, nog ervaringen met die Azur 540V?

Alexander D
19-11-2005, 14:21
oke dat zijn de speakers, nog ervaringen met die Azur 540V?

Zelf een paar keer gehoord en was ook echt onder de indruk van de prestaties.

Als je meerkanaals receiver zoekt met goede muzikale kwaliteiten heb je aan dit apparaat een topper. De prijs/kwaliteitverhouding is echt super.

Het is een redelijk basic apparaat dus voor wat betreft auitgebreide en toekomstgerichte aansluitmogelijkheden moet je ergens anders zijn.

Maar heb je dit apparaat zelf al een keer gehoord?

DriveShaft
19-11-2005, 14:57
ik heb het systeem nog nooit zelf gehoord en zoek daarom een verkooppunt van dit systeem. Ook zou ik graag willen weten wat de prijs hier in nederland ongeveer is want ik kan alleen buitenlandse sites vinden.

Johan van den D.
19-11-2005, 15:27
Aan de Cambridge 540 V heb je een zeer mooi product.
Ze leveren super producten met een zeer hoge en goede prijs kwaliteit verhouding.
In NL is ie zeker onder de €600,- te verkrijgen, denk hierbij aan een vanafprijs van €550.

Kwa speakers kan ik je ook zeer de Anthony Gallo producten aan bevelen.

DriveShaft
19-11-2005, 16:02
die anthony gallo speakers zien er echt wel fantastisch uit, maar ze zijn ook wel erg prijzig.. 175euro per speaker plus 500 voor de subwoofer plus 600 voor de azur 540v..
Dat gaat m'n budget toch wel iets te boven.
Ik zoek toch wat goedkopere speakertjes die desalnietemin een redelijk goed geluid produceren.(ik ben niet zo heel veeleisend op dit gebied)

Herjan
19-11-2005, 16:23
Al eens gedacht aan tweedehands? Voor weinig centen kun je vaak al erg mooie speakers vinden!

Johan van den D.
19-11-2005, 19:29
die anthony gallo speakers zien er echt wel fantastisch uit, maar ze zijn ook wel erg prijzig.. Maar zijn dan ook erg goed. :!:

Alexander D
19-11-2005, 19:32
die anthony gallo speakers zien er echt wel fantastisch uit, maar ze zijn ook wel erg prijzig.. 175euro per speaker plus 500 voor de subwoofer plus 600 voor de azur 540v..
Dat gaat m'n budget toch wel iets te boven.
Ik zoek toch wat goedkopere speakertjes die desalnietemin een redelijk goed geluid produceren.(ik ben niet zo heel veeleisend op dit gebied)

En je zat aanvankelijk te denken aan een Bose, die is ook aan de prijs. Oftewel je betaalt heel veel voor vrij weinig..... :wink:

De goedkoopste Bose kost (volgens de site, want ik hou de prijzen van Bose verder niet zo bij) € 1.600,- En dan heb je twee speakers en een grote slechte sub.

Optie:
Azur 540: € 600
Gallo's 3 maal: € 525
Sub Gallo: 500: € 500
Totaal: € 1.625,-

Voor deze prijs heb je tien keer betere kwaliteit en een centerspeaker. Met andere woorden: kijk je film dan komen de stemmen ook van de plaats vandaan waar je de mensen ziet praten ipv door de linker en rechterfront.

Is eigenlijk niet eens een keuze..... 8) :wink:

Sander Haarmans
19-11-2005, 20:18
De goedkoopste Bose kost (volgens de site, want ik hou de prijzen van Bose verder niet zo bij) € 1.600,- En dan heb je twee speakers en een grote slechte sub.

De goedkoopste 3 2 1 set van Bose (eerste editie) kost €995 bij de MM en BCC (althans als ze die set nog voor die prijs verkopen, maar ik denk het wel)

Alexander D
19-11-2005, 22:17
De goedkoopste Bose kost (volgens de site, want ik hou de prijzen van Bose verder niet zo bij) € 1.600,- En dan heb je twee speakers en een grote slechte sub.

De goedkoopste 3 2 1 set van Bose (eerste editie) kost €995 bij de MM en BCC (althans als ze die set nog voor die prijs verkopen, maar ik denk het wel)

Het zou kunnen, ik hou me zoals gezegd niet bezig met Boseprijzen en heb die 1600 van de site gehaald.

Als topicstarter zijn budget kan aangeven, zijn er zeker nog andere opties aan te bevelen. :wink:

DriveShaft
20-11-2005, 12:54
Ja die Bose kost inderdaad 995 euro en dat is ook zo'n beetje mijn budget(1000 euro).

DriveShaft
23-11-2005, 12:02
Iemand nog een advies voor dit budget???

Olivier vd D.
23-11-2005, 13:31
Ja die Bose kost inderdaad 995 euro en dat is ook zo'n beetje mijn budget(1000 euro).
Mijn advies is doorsparen voor de hierboven aangeraden set. Betaalt zich uiteindelijk wel terug.


http://www.speurders.nl/audiotvenvideo/luidsprekerskabelsenstandaards/13043174/advertentie.html

2 stuks voor € 200,-! Waar wacht je nog op? gezien de nieuwheid is de kans best groot dat die gast er nog meer heeft. Over de 1000 euro ga je wel heen, maar ze lijken me het absoluut waard. Alleen amar lovende woorden over gelezen.




http://audiovideo.2dehands.nl/markt/audio/luidspreker/10391442-3x-anthony-gallo-nucleus-micro.html?q=gallo

Hier verkoopt dezelfde gast ze ook, alleen dan 3 voor € 350,-. Afdingen naar € 300,- moet wel lukken.

Als ik de twee advertenties combineer dan verkoopt hij 3 bronzen en 2 blauwe. Dan heb jij er vijf en betaal je maar € 500,-.

Alexander D
23-11-2005, 13:33
Ja die Bose kost inderdaad 995 euro en dat is ook zo'n beetje mijn budget(1000 euro).
Mijn advies is doorsparen voor de hierboven aangeraden set. Betaalt zich uiteindelijk wel terug.

En op die Gallo speakers en subs is ook nog wel wat korting te regelen. :wink:

Mr_Parker
23-11-2005, 14:15
..viel mijn oog op de Cambridge Audio Azur 540V.

Ik ben zelf aan het wachten op de Azur 640R receiver (was oorspronkelijk voor deze maand bedoelt maar wordt blijkbaar iets later) om die te gaan combineren met de Azur 540D dvd speler.

Ik wil je er alleen even van op de hoogte brengen dat de Azur 540V (dvd + receiver in een) niet meer door Cambridge Audio gemaakt wordt (het is een discontinued product sinds een paar maanden.

Qua prijs was dit wel wat aantrekkelijker dan een losse dvd speler en receiver maar of het verstandig is om het nu nog aan te schaffen durf ik niet te zeggen. Die keuze laat ik aan jou over.

DriveShaft
23-11-2005, 14:47
..viel mijn oog op de Cambridge Audio Azur 540V.

Ik ben zelf aan het wachten op de Azur 640R receiver (was oorspronkelijk voor deze maand bedoelt maar wordt blijkbaar iets later) om die te gaan combineren met de Azur 540D dvd speler.

Ik wil je er alleen even van op de hoogte brengen dat de Azur 540V (dvd + receiver in een) niet meer door Cambridge Audio gemaakt wordt (het is een discontinued product sinds een paar maanden.

Qua prijs was dit wel wat aantrekkelijker dan een losse dvd speler en receiver maar of het verstandig is om het nu nog aan te schaffen durf ik niet te zeggen. Die keuze laat ik aan jou over.

Nou ik wil zowiezo voor de 540V gaan want ik wil juist een alles in 1 apparaat.

Herjan
23-11-2005, 14:54
...want ik wil juist een alles in 1 apparaat.
:shock: WAAROM? :confused:

El-Jorge
23-11-2005, 15:10
...want ik wil juist een alles in 1 apparaat.
:shock: WAAROM? :confused:

:confused: :confused: :confused:
Idd WAAROM??

Mr_Parker
23-11-2005, 18:25
Nou ik wil zowiezo voor de 540V gaan want ik wil juist een alles in 1 apparaat.

Opzich kan ik je keuze begrijpen, ik neem althans aan dat je voor een alles in een kiest inverband met het gemak (geen 2 afstandbedieningen maar 1 (mits je geen universele wenst). Minder kabels om aan te sluiten etc.

Ik wilde je alleen er even atend op maken dat de 540V uit productie is gehaald bij CA, zover ik weet niet ivm kwaliteit, die is gewoon goed, zeker wanneer men naar de prijs / kwaliteit van dit merk kijkt.