PDA

Bekijk de volledige versie : Advies gevraagd over nieuwe receiver en speakers



Headhunter
20-11-2005, 13:49
Ik ben wegens een geplande update ergens de komende maanden aan het oriënteren op de aanschaf van een een AV-receiver en nieuwe speakers + subwoofer (5.1).

Mijn huidige opstelling:
- TV: Sony KV32-CS71
- DVD speler: Pioneer DV-585
- Scartkabel: QED AV2110
- Speakers: cheap JDB 5.1 setje (direct op m'n Pioneer aangesloten)

Mijn budget:
Tussen de 250 en 350 euro voor de receiver, en enkele honderden euro's voor de speakers + sub (ben ik nog niet precies over uit).

'Eisen' voor de nieuwe receiver en speakers heb ik niet echt, al wil ik graag speakers van hetzelfde merk/serie. Ik wil bovendien de 2 fronts ook als stereo-opstelling voor muziek gebruiken, dus die moeten wel geschikt zijn.

Qua speakers kom ik van alles tegen op internet en in blaadjes. Eltax, Tannoy, KEF, Infinity... het één uiteraard duurder dan het ander. Voor de receiver ben er ook nog niet echt over uit. Pioneer en Sony (mij als receivermerk verder niet bekend) zijn goed te betalen... Denon en Marantz wat duurder.

Heeft iemand goede tips over merken/typen? Dat ik uiteindelijk moet gaan luisteren snap ik, maar ik wil graag vantevoren wat ervaringen van mensen horen. ;)

Alvast bedankt! :bier:

raampie
20-11-2005, 17:11
Mijn tip voor budget home cinema: beter goed 2e hands dan slecht nieuw. Voor dat geld kun je 2e hands echt een behoorlijk knappe receiver kopen. Zelfde geld voor speakers. Misschien moet je wel wat langer zoeken tot je tegen komt wat je wilt, maar dan heb je voor het zelfde geld geen instap model. Wel eerst luisteren natuurlijk.

Gr,
Raampie

R Klemkerk
20-11-2005, 17:19
daar heb je gelijk in Raampie.

Zo heb ik dus voor iets meer dan jouw budget de Denon 3802 receiver gekocht. Echt een toppertje en klinkt fantastisch!!!!

Qua budget speakers vind ik de KEF eitjes en de Mordaunt Short speakers de beste in zijn klasse. de eitjes kosten rond de 500 euro voor een setje. de MS speakers kosten totaal iets meer.

Ook leuk om naar te kijken is, is de KEF iQ1 (150 euro ong per stuk).

Headhunter
20-11-2005, 17:45
Tweedehands hardware wil ik wel naar kijken, maar ik weet niet echt waar te zoeken.

Mordaunt-Short en KEF eitjes staan genoteerd. Ik neem overigens aan dat die prijzen die je noemt exclusief de sub zijn?

raampie
20-11-2005, 18:21
Kijk eens op sites als:

www.marktplaats.nl
www.2ehands.nl
www.speurders.nl

en natuurlijk op verkoop gedeeltes van:
www.dvd.nl
www.htforum.nl
www.hifi.nl

Zo heb ik zelf een mooie B&W speakerset samengesteld en een goede receiver gevonden. Op de bovenstaande sites kun je je ook goed inlezen over wat een goed keuze en match zou zijn. Kijk daarvoor ook op review sites als www.homecinemachoice.com en www.audioreview.com. Is wat meer werk, maar zo kun je wel een kwaliteits set kopen waar je (volgens mij tenminste) uit eindelijk langer plezier van hebt.

Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoe fantiek je bent of niet. Ik vindt het wel leuk om wat uit te zoeken en wil echt goed geluid. Als je met wat minder genoegen neemt, dan kun je je natuurlijk die moeite besparen en in de winkel iets nieuws kopen.

R Klemkerk
20-11-2005, 18:43
htforum is een goed forum waarbij je weet waar je goed kunt handelen in fatsoenlijk spul. Hifi.nl is ook zo'n site. www.hear.nl is ook zoiets. ook voor hifi freaks ;)

marktplaatsen etc vertrouw ik meestal niet zo...

R Klemkerk
20-11-2005, 18:48
Tweedehands hardware wil ik wel naar kijken, maar ik weet niet echt waar te zoeken.

Mordaunt-Short en KEF eitjes staan genoteerd. Ik neem overigens aan dat die prijzen die je noemt exclusief de sub zijn?

die prijzen van de kef eitjes zijn incl sub.

mordaunt short zit ongeveer op 200 euro per zuil, en 100 euro per boekenplank speaker. die zijn dus zonder sub. de iQ serie van kef zijn ook zonder sub.

Johan van den D.
20-11-2005, 19:24
Voor een goede maar betaalbare receiver kan je ook eens bij Yamaha shoppen.

imoec
21-11-2005, 07:28
Hoi
Ik ben zelf van plan om de yamaha RX-V2500 te gaan kopen en doe dan mijn sony STR-DE445 weg. dus indien je dit een geschikte reciever vindt kunnen we misschien tot een deal komen.
Trouwens met een beetje surfen op internet kun je best wel leuke aanbiedingen tegen komen. zeker als je ook eens in Duitsland kijkt.
roetjes Rob

scorpion69
21-11-2005, 13:55
Voor de receiver zou ik eens kijken naar de nieuwe Marantz Sr4600. Die is bij de Mediamarkt voor een leuke prijs verkrijgbaar. Leuke speakers zijn de Eltax Liberty 3+ (heb ze zelf ook). Prima prijs/kwaliteits verhouding. Persoonlijk vind ik ze veel beter klinken als de populaire (veel) duurdere JBL Northridge serie.

Headhunter
21-11-2005, 16:01
Bedankt voor de antwoorden weer!

Ik ga me eens in de Marantz en Yamaha receivers verdiepen.

@ Scorpion -- die Eltax Liberty 3+ serie, wat heb je daarvoor betaald? En wat voor sub heb je erbij?

Ik wil de set overigens ook voor muziek gebruiken. Is dat een beetje te doen zonder aparte stereoversterker?

scorpion69
21-11-2005, 17:25
@ Scorpion -- die Eltax Liberty 3+ serie, wat heb je daarvoor betaald? En wat voor sub heb je erbij?

Ik wil de set overigens ook voor muziek gebruiken. Is dat een beetje te doen zonder aparte stereoversterker?

Ik heb destijds 90,- p/speaker betaald. Tegenwoordig kost ie iets van 80,-

Zie bijvoorbeeld:
http://www.24sound-shop.com/shop/product.php?pid=159&mid=7&cid=13

Ik heb geen subwoofer omdat ik een stereo-versterker heb en geen multichannel receiver.

Zo'n Marantz klinkt trouwens best aardig in stereo, maar net als met alle receivers klinkt een stereo-versterker gewoon (veel) beter. Ga anders eens het verschil beluisteren en maak dan zelf uit wat voor jou de betere keuze is. :)

/Edit: momenteel kost de Marantz SR4600 333,- bi jde Mediamarkt in Eindhoven

Headhunter
22-11-2005, 18:50
@ Scorpion -- bedankt! Heb je overigens ook ervaring met overige Eltax series? Ik heb er wel eens positieve commentaren over gelezen (in hun prijsklasse uiteraard) en het past prima bij mijn budget. Ik wil op de relatief korte termijn upgraden, met mogelijk nog een upgrade over een jaar (als ik weer ruimer in m'n budget zit).

Als versterker heb ik nu de Yamaha RX-457 op het oog. Goede keuze?

En als iemand nog tips over een subwoofer heeft; graag. ;)

Alexander D
22-11-2005, 18:57
En als iemand nog tips over een subwoofer heeft; graag. ;)

Afhankelijk van je budget natuurlijk maar ik zou zeker hiervoor naar een goede gebruikte zoeken. Daar is het kwaliteitsverschil en dus prestatieverschil heel groot.

Headhunter
22-11-2005, 19:18
En als iemand nog tips over een subwoofer heeft; graag. ;)

Afhankelijk van je budget natuurlijk maar ik zou zeker hiervoor naar een goede gebruikte zoeken. Daar is het kwaliteitsverschil en dus prestatieverschil heel groot.

Nog niet echt over een budget nagedacht, omdat gewoon te weinig van subwoofers weet. Iets van 200 euro wil ik wel voor neertellen, denk ik.

Alexander D
22-11-2005, 19:23
En als iemand nog tips over een subwoofer heeft; graag. ;)

Afhankelijk van je budget natuurlijk maar ik zou zeker hiervoor naar een goede gebruikte zoeken. Daar is het kwaliteitsverschil en dus prestatieverschil heel groot.

Nog niet echt over een budget nagedacht, omdat gewoon te weinig van subwoofers weet. Iets van 200 euro wil ik wel voor neertellen, denk ik.

Dan zou ik zeker voor een gebruikte gaan. De goedkopere subs fungeren meer als basbox ter aanvulling van kleine sattelietspeakers dan als echte sub.

Headhunter
22-11-2005, 22:07
En als iemand nog tips over een subwoofer heeft; graag. ;)

Afhankelijk van je budget natuurlijk maar ik zou zeker hiervoor naar een goede gebruikte zoeken. Daar is het kwaliteitsverschil en dus prestatieverschil heel groot.

Nog niet echt over een budget nagedacht, omdat gewoon te weinig van subwoofers weet. Iets van 200 euro wil ik wel voor neertellen, denk ik.

Dan zou ik zeker voor een gebruikte gaan. De goedkopere subs fungeren meer als basbox ter aanvulling van kleine sattelietspeakers dan als echte sub.

Ik ga eens rondkijken. ;) Ik weet overigens ook niet of ik voor een front-firing of down-firing sub moet gaan. M'n kamer is met zeil bekleed, maar middenin ligt een groot tapijt... mijn gevoel zegt dat dat een down-firing sub negatief beïnvloed, maar ik zou het mis kunnen hebben.

Alexander D
23-11-2005, 08:39
En als iemand nog tips over een subwoofer heeft; graag. ;)

Afhankelijk van je budget natuurlijk maar ik zou zeker hiervoor naar een goede gebruikte zoeken. Daar is het kwaliteitsverschil en dus prestatieverschil heel groot.

Nog niet echt over een budget nagedacht, omdat gewoon te weinig van subwoofers weet. Iets van 200 euro wil ik wel voor neertellen, denk ik.

Dan zou ik zeker voor een gebruikte gaan. De goedkopere subs fungeren meer als basbox ter aanvulling van kleine sattelietspeakers dan als echte sub.

Ik ga eens rondkijken. ;) Ik weet overigens ook niet of ik voor een front-firing of down-firing sub moet gaan. M'n kamer is met zeil bekleed, maar middenin ligt een groot tapijt... mijn gevoel zegt dat dat een down-firing sub negatief beïnvloed, maar ik zou het mis kunnen hebben.

Dat kleed is niet zo heel erg van belang. Juiste plaatsing is veel belangrijker.

Hier staat al een leuke aanbieding: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=39784

Headhunter
24-11-2005, 10:45
En als iemand nog tips over een subwoofer heeft; graag. ;)

Afhankelijk van je budget natuurlijk maar ik zou zeker hiervoor naar een goede gebruikte zoeken. Daar is het kwaliteitsverschil en dus prestatieverschil heel groot.

Nog niet echt over een budget nagedacht, omdat gewoon te weinig van subwoofers weet. Iets van 200 euro wil ik wel voor neertellen, denk ik.

Dan zou ik zeker voor een gebruikte gaan. De goedkopere subs fungeren meer als basbox ter aanvulling van kleine sattelietspeakers dan als echte sub.

Ik ga eens rondkijken. ;) Ik weet overigens ook niet of ik voor een front-firing of down-firing sub moet gaan. M'n kamer is met zeil bekleed, maar middenin ligt een groot tapijt... mijn gevoel zegt dat dat een down-firing sub negatief beïnvloed, maar ik zou het mis kunnen hebben.

Dat kleed is niet zo heel erg van belang. Juiste plaatsing is veel belangrijker.

Hier staat al een leuke aanbieding: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=39784

Lijkt me inderdaad een mooie aanbieding; ik overweeg hem serieus. Alleen stel dat ik voor die sub zou kiezen, is dat dan van invloed op de speakers die ik aan ga schaffen? Ik bedoel, is het zo dat een JBl sub beter klinkt i.c.m. JBL speakers?

Alexander D
24-11-2005, 12:11
En als iemand nog tips over een subwoofer heeft; graag. ;)

Afhankelijk van je budget natuurlijk maar ik zou zeker hiervoor naar een goede gebruikte zoeken. Daar is het kwaliteitsverschil en dus prestatieverschil heel groot.

Nog niet echt over een budget nagedacht, omdat gewoon te weinig van subwoofers weet. Iets van 200 euro wil ik wel voor neertellen, denk ik.

Dan zou ik zeker voor een gebruikte gaan. De goedkopere subs fungeren meer als basbox ter aanvulling van kleine sattelietspeakers dan als echte sub.

Ik ga eens rondkijken. ;) Ik weet overigens ook niet of ik voor een front-firing of down-firing sub moet gaan. M'n kamer is met zeil bekleed, maar middenin ligt een groot tapijt... mijn gevoel zegt dat dat een down-firing sub negatief beïnvloed, maar ik zou het mis kunnen hebben.

Dat kleed is niet zo heel erg van belang. Juiste plaatsing is veel belangrijker.

Hier staat al een leuke aanbieding: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=39784

Lijkt me inderdaad een mooie aanbieding; ik overweeg hem serieus. Alleen stel dat ik voor die sub zou kiezen, is dat dan van invloed op de speakers die ik aan ga schaffen? Ik bedoel, is het zo dat een JBl sub beter klinkt i.c.m. JBL speakers?

Nee, dat is niet zo. Veel mensen hebben ook een Velodyne, SVS of Rel in combinatie met een ander merk speakers. Dat werkt perfect.

El-Jorge
24-11-2005, 12:43
En als iemand nog tips over een subwoofer heeft; graag. ;)

Afhankelijk van je budget natuurlijk maar ik zou zeker hiervoor naar een goede gebruikte zoeken. Daar is het kwaliteitsverschil en dus prestatieverschil heel groot.

Nog niet echt over een budget nagedacht, omdat gewoon te weinig van subwoofers weet. Iets van 200 euro wil ik wel voor neertellen, denk ik.

Dan zou ik zeker voor een gebruikte gaan. De goedkopere subs fungeren meer als basbox ter aanvulling van kleine sattelietspeakers dan als echte sub.

Ik ga eens rondkijken. ;) Ik weet overigens ook niet of ik voor een front-firing of down-firing sub moet gaan. M'n kamer is met zeil bekleed, maar middenin ligt een groot tapijt... mijn gevoel zegt dat dat een down-firing sub negatief beïnvloed, maar ik zou het mis kunnen hebben.

Dat kleed is niet zo heel erg van belang. Juiste plaatsing is veel belangrijker.

Hier staat al een leuke aanbieding: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=39784

Lijkt me inderdaad een mooie aanbieding; ik overweeg hem serieus. Alleen stel dat ik voor die sub zou kiezen, is dat dan van invloed op de speakers die ik aan ga schaffen? Ik bedoel, is het zo dat een JBl sub beter klinkt i.c.m. JBL speakers?

Zeker leuke aanbieding, een vriend van mij heeft het kleine broertje van deze sub. De prijs-kwaliteit verhouding is super, en het is tegelijk ook wel zo'n beetje het beste element uit de northridge serie (IMO).
Je hoeft zeker niet speakers te nemen van hetzelfde merk. Speakers zijn er voor het geluid wat je echt hoort (wat je oren waarnemen), en een sub voor hetgeen je voelt/hoort, een ondersteuningselement. Je hoort niet echt een sub, hij is bedoeld voor het LFE en ondersteuning van de lage tonen, die voor het menselijk oor moeilijk waarneembaar zijn! Als je kan horen waar je sub in een kamer staat, staat die fout opgesteld, het geluid daarvan moet overal vandaan lijken te komen.
(ik hoop dat ik het een klein beetje duidelijk uit heb kunnen leggen, moeilijk onderwerp om goed te omschrijven vind ik! Als je meer wilt weten check dit forum en het htforum op dit onderwer maar, daar is HEEL erg veel te vinden hierover)

scorpion69
24-11-2005, 15:01
@ Scorpion -- bedankt! Heb je overigens ook ervaring met overige Eltax series? Ik heb er wel eens positieve commentaren over gelezen (in hun prijsklasse uiteraard) en het past prima bij mijn budget. Ik wil op de relatief korte termijn upgraden, met mogelijk nog een upgrade over een jaar (als ik weer ruimer in m'n budget zit).


You're welcome! :) Ik heb verschillende speakers van Eltax gehad en omdat ik steeds beter wilde, ben ik uiteindelijk bij de Liberty serie terechtgekomen.

Als je een beperkt budget hebt maar toch genoeg om de Liberty serie te kunnen betalen, zou ik voor die serie gaan. Zeker ook omdat je ze voor homecinema wilt gebruiken. De Liberty 3+ is namelijk vrij fors uitgevallen voor een "boekenplank" speaker en dat zorgt dat ze ook goed tot hun recht komen bij films.

Verder is er ook de Monitor serie. Ik heb ze nog nooit beluisterd, maar die schijnen ook niet verkeerd te zijn. Ook de Symphony serie is leuk voor homecinema, maar voor muziek vind ik ze toch duidelijk niet zo goed als de Liberty serie.

Suc7 met je keuze! :)

R Klemkerk
24-11-2005, 18:09
ik heb zelf van Eltax de millenium serie gehad.

Dat was echt complete bagger.


een tip voor Headhunter,

waarom bouw je je set niet geleidelijk aan op!? Dat heb ik ook gedaan, kost je niet ineens een smak geld en dan heb je toch een goede set staan. dan verspreid je de kosten over een bepaalde periode.

Rome is ook niet in 1 dag aangelegd

scorpion69
24-11-2005, 18:49
ik heb zelf van Eltax de millenium serie gehad.

Dat was echt complete bagger.


Dat is ook niet vergelijkbaar met de series die ik hierboven noemde. De Millennium range is een instapserie en niet voor niets zo goedkoop. :wink: Voor het geld trouwens een goede speaker.

Headhunter
24-11-2005, 18:54
@ Alie B, El Jorge en Scorpion -- bedankt wederom voor de info! ;)

@ Robbert -- ik ben al redelijk gefaseerd bezig (eerst nieuwe TV, toen DVD speler en scartkabel), maar ik ben m'n surroundsetje redelijk zat. Financieel is het niet echt haalbaar/verstandig om voor de receiver, sub en speakers meer dan +/- 750 a 800 euro uit te geven.

Maar hoe zou jij het in mijn geval stapsgewijs aanpakken? Ben benieuwd naar je input. ;)

R Klemkerk
24-11-2005, 19:24
ik zou eerst beginnen met goede speakers. Hierbij heb je een basis van speakers die je goed vind klinken, en je weet immers de eigenschappen ervan.

Hierna zou ik opzoek gaan naar een receiver waarvan jij vind dat het een goede match is met je speakers. En als laatste zou ik opzoek gaan naar een subwoofer.

Dat is ook de stap die in bewandeld heb. en zie het crappy resultaat ;) :twisted:

En op het laatste zou ik de bekabeling aanpakken!

Headhunter
24-11-2005, 19:29
ik zou eerst beginnen met goede speakers. Hierbij heb je een basis van speakers die je goed vind klinken, en je weet immers de eigenschappen ervan.

Hierna zou ik opzoek gaan naar een receiver waarvan jij vind dat het een goede match is met je speakers. En als laatste zou ik opzoek gaan naar een subwoofer.

Dat is ook de stap die in bewandeld heb. en zie het crappy resultaat ;) :twisted:

En op het laatste zou ik de bekabeling aanpakken!

Klinkt heel logisch, inderdaad. ;) Probleem is alleen dat ik nu helemaal geen receiver heb en ik dus ook weinig heb aan eerst een set speakers kopen.

R Klemkerk
24-11-2005, 19:53
als je kijkt naar bijvoorbeeld een goedkope marantz instapper (vaak zijn de Marantz SR4400 tekoop voor een 200 euro), heb je een mooie versterker (die niet zo moeilijk is met met matchen van speakers. (mordaunt short is ook van Marantz bijv.).


Als ik jou was zou ik 2de hands gaan kijken! scheelt soms veel geld. en hier kun je toch een aardige set opbouwen voor jouw budget. zo heb ik mijn set ook grotendeels op weten te bouwen.

Alexander D
25-11-2005, 15:01
Op de RAF website kwam ik tegen:

Marantz SR4500 Black (http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?cPath=146_147&products_id=7139)

Ik heb verder niet gezocht en ben niet heel goed thuis in de prijzen van deze apparaten maar volgens mij is het geen slechte aanbieding. :wink:

Headhunter
25-11-2005, 19:15
Die Marantz 4500 ziet er goed uit! Ik heb wel liever de zilveren versie, aangezien mijn DVD speler zilver is, maar ik zie net dat hij bij bestekeus.nl ook maar 299 euro kost. :)

Alexander D
25-11-2005, 19:17
Die Marantz 4500 ziet er goed uit! Ik heb wel liever de zilveren versie, aangezien mijn DVD speler zilver is, maar ik zie net dat hij bij bestekeus.nl ook maar 299 euro kost. :)

De 4600 is het laatste model dus zal de 4500 er waarschijnlijk wel op meer plaatsen voor die prijs uit gaan.

Effe goed rondkijken en je vindt zeker wat leuks. :wink:

R Klemkerk
25-11-2005, 19:22
bestekeus is een goede shop! daar heb ik mijn center speaker gekocht.

aardige kerel trouwens van die winkel/ ze hebben ook een afhaalpunt in best (wat met de trein te doen is. en 15 minuutjes lopen.. )

theo van brakel
26-11-2005, 00:33
De JBL E 80 icm E 150P,Ec 25 en 2 x E20 wat voor je?Dat complete set is nu hier en daar in de aanbieding.Deze set is van JBl en dan type Northridge.Ik ga hem iig kopen,want ik kan me niet voorstellen dat ik me hier een spreekwoordelijke bult over val!Deze set kost me 799 euro,terwijl als je hem los,per speaker dus, zou bestellen,hij uitkomt op zo'n 1800 euro!

Johan van den D.
26-11-2005, 07:35
Dat is ook niet vergelijkbaar met de series die ik hierboven noemde. De Millennium range is een instapserie en niet voor niets zo goedkoop. :wink: Voor het geld trouwens een goede speaker.Duur of goedkoop, een slechte speaker blijft ten alle tijden een slechte speaker.
Dus ook als de prijs laag is. :roll:

Overigens heeft Eltax er inderdaad wel fijne modellen bijzitten.

El-Jorge
26-11-2005, 11:14
De JBL E 80 icm E 150P,Ec 25 en 2 x E20 wat voor je?Dat complete set is nu hier en daar in de aanbieding.Deze set is van JBl en dan type Northridge.Ik ga hem iig kopen,want ik kan me niet voorstellen dat ik me hier een spreekwoordelijke bult over val!Deze set kost me 799 euro,terwijl als je hem los,per speaker dus, zou bestellen,hij uitkomt op zo'n 1800 euro!

Ik wil er wel even bij zeggen dat de adviesprijzen van die speakerset veels te hoog ligt. Voor de prijs waarvoor je hem koopt is het zeker goed.
Ik was zelf teleurgesteld in de Northridge, ik dacht dat het de opvolger van de XTI lijn zou zijn die ik wel goed vond klinken. De northridge daarentegen viel me behoorlijk tegen t.o.v de XTI. Boemerige bas, schel hoog, niet echt in balans vond ik (IMO).
Het beste van de northridge vind ik de sub..... :roll: die echt een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft!

scorpion69
26-11-2005, 11:23
Duur of goedkoop, een slechte speaker blijft ten alle tijden een slechte speaker.
Dus ook als de prijs laag is. :roll:

Overigens heeft Eltax er inderdaad wel fijne modellen bijzitten.

Ik vind dat dat iets genuanceerder ligt. Alle waar is naar zijn geld zou ik dan zeggen. Als je een speaker van bijvoorbeeld 15,- koopt dan weet je dat er uiteraard op bepaalde onderdelen bezuinigd is. Dan vind ik niet dat je naderhand moet klagen dat het een waardeloos ding is.


Die Marantz 4500 ziet er goed uit! Ik heb wel liever de zilveren versie, aangezien mijn DVD speler zilver is, maar ik zie net dat hij bij bestekeus.nl ook maar 299 euro kost. :)

Het prijsverschil met de nieuwe 4600 is bijna te verwaarlozen. Zoals ik al eerder aangaf ligt de 4600 voor 333,- in de schappen bij de Mediamarkt in Eindhoven. Voor de 34,- zou ik voor de 4600 gaan. Deze heeft voor zover ik weet ook customized componenten voor het audio gedeelte. Dus ik verwacht dat ie in stereo beter klinkt als het vorige model. Verder heeft ie een hdcd-decoder aan boord. :)

Alexander D
26-11-2005, 11:42
Duur of goedkoop, een slechte speaker blijft ten alle tijden een slechte speaker.
Dus ook als de prijs laag is. :roll:

Overigens heeft Eltax er inderdaad wel fijne modellen bijzitten.

Ik vind dat dat iets genuanceerder ligt. Alle waar is naar zijn geld zou ik dan zeggen. Als je een speaker van bijvoorbeeld 15,- koopt dan weet je dat er uiteraard op bepaalde onderdelen bezuinigd is. Dan vind ik niet dat je naderhand moet klagen dat het een waardeloos ding is.


Die Marantz 4500 ziet er goed uit! Ik heb wel liever de zilveren versie, aangezien mijn DVD speler zilver is, maar ik zie net dat hij bij bestekeus.nl ook maar 299 euro kost. :)

Het prijsverschil met de nieuwe 4600 is bijna te verwaarlozen. Zoals ik al eerder aangaf ligt de 4600 voor 333,- in de schappen bij de Mediamarkt in Eindhoven. Voor de 34,- zou ik voor de 4600 gaan. Deze heeft voor zover ik weet ook customized componenten voor het audio gedeelte. Dus ik verwacht dat ie in stereo beter klinkt als het vorige model. Verder heeft ie een hdcd-decoder aan boord. :)

Zoals ik al zei: ik ben niet heel goed op de hoogte van de prijzen van de receivers in deze prijsklasse. Verder helemaal met je eens. Voor dat kleine verschil zou ik ook voor de 4600 gaan. :wink:

En wat betreft die speakers: Als je een speaker koopt van 15 euro dan mag het nog steeds geen waardeloos ding. Hij moet dan gewoon klinken als een speaker van 15 euro. Ieder moet voor zich bepalen of een bepaalde speaker goed of slecht is. Een speaker kan wel slecht zijn maar als de eigenaar supertevreden is waar praten we dan nog over?

Johan van den D.
26-11-2005, 11:45
waar praten we dan nog over?In dat geval kun je dat voor heel dit forum zeggen. :wink:

Dat is dus ook de reden dat je altijd weer hetzelfde advies zie verschijnen, ga zelf luisteren danwel kijken voor een "eigen" oordeel.

Alexander D
26-11-2005, 11:51
waar praten we dan nog over?In dat geval kun je dat voor heel dit forum zeggen. :wink:

Dat is dus ook de reden dat je altijd weer hetzelfde advies zie verschijnen, ga zelf luisteren danwel kijken voor een "eigen" oordeel.

Nou dat advies om gewoon te gaan luisteren bleek een paar dagen geleden ook niet meer welkom.... :? :wink:

Johan van den D.
26-11-2005, 13:32
Nou dat advies om gewoon te gaan luisteren bleek een paar dagen geleden ook niet meer welkom.... :? :wink:Heb ik iets gemist...........???

Alexander D
26-11-2005, 18:22
Nou dat advies om gewoon te gaan luisteren bleek een paar dagen geleden ook niet meer welkom.... :? :wink:Heb ik iets gemist...........???

Nee, niks vermeldenswaardigs.

Headhunter:

Bij Stassen staat hebben ze een Onkyo TX-SR502E voor € 299,-. Deze is inmiddels vervangen door de 503 en is vergelijkbaar met die 4500. Onkyo heeft een totaal andere klank dan Marantz maar is kwalitatief net zo goed.

Headhunter
26-11-2005, 21:44
Opnieuw bedankt voor de informatie, mensen! (y)

Qua receiver ben ik er nog niet helemaal uit, maar dat gaat vast goedkomen.