PDA

Bekijk de volledige versie : Stay | Ewan McGregor - Naomi Watts



Jeroen C
21-11-2005, 21:06
Stay, de nieuwe film met Ewan McGregor en Naomi Watts

Trailer (http://www.apple.com/trailers/fox/stay/)

Official Site (http://www.staythemovie.com/)

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/twentieth_century_fox/stay/_group_photos/ewan_mcgregor4.jpg

Plot: A thriller about a psychologist whose suicidal client makes bizarre predictions that--to the psychologist's mounting terror-- begin to come true. The shrink must race against time to save everything he loves before it disappears.

Release Date: October 21st, 2005

TheGodfather
21-11-2005, 21:22
Klinkt goed, ben erg benieuwd hier naar. Watts is m`n favoriete actrice van `t moment, McGregor is altijd goed. Laat maar komen :D

Z-Man
22-11-2005, 11:56
Deze schijnt al een paar jaar op de planken te liggen dus ben benieuwd naar de kwaliteit.....maar aangezien 'Finding Neverland', ook van Marc Forster, ook 2 jaar op de plank lag voordat ie gereleased werd, wil dat dus niet altijd wat zeggen :)

Mathieu Ghekiere
22-11-2005, 14:53
Ik weet het niet zo goed...
Ik zie Ewan Mcgregor énorm graag spelen, maar de trailer leek me niet bijster origineel en wist me ook niet echt super te boeien...

chrissnow
23-03-2006, 12:52
Iemand die mij deze film kan uitleggen?

Mr. Blonde
23-03-2006, 13:28
[spoiler:e8d94cdf36] het karakter van ryan gosling heeft samen met z'n vriendin en zijn ouders een auto ongeluk gehad. Hij heeft het voorlopig overleefd. Alles wat hij na het auto ongeluk tot z'n overlijden meemaakt/ziet/hoort wordt in zijn brein omgedoopt tot het "stay-verhaal met ewan mcgregor" (alles speelt zich dus in het hoofd van ryan gosling af [/spoiler:e8d94cdf36]

..wat ik er tenminste van begrepen heb..... 8)

Blackthorne
23-03-2006, 15:23
Heb m in november al gezien, maar dan in het buitenland. Bizarre film, die tegelijk irriteert en intrigeert. Maar bovenal vond ik m enorm mooi gemaakt.

Ik denk verder dat de analyse hierboven wel klopt: [spoiler:5f95975863]het hoofdpersonage ligt na een auto-ongeluk op de straat te sterven. Om hem heen verzamelen zich een aantal mensen, waaronder een dokter en een verpleegster (als ik het me goed herinner). Zijn onbewustzijn weigert alleen te erkennen dat hij sterft, en bouwt een soort schimmenspel op waarin alle personen terugkomen die in de realiteit om hem heen staan. Wat volgt is een soort zoektocht van de stervende zijn geest, die door de illusie heen probeert te prikken, terwijl zijn onderbewuste alle moeite doet om te verhullen dat hij de realiteit zou ontdekken. De titel "Stay" verwijst daarnaar: een deel van zijn geest probeert hem in de droom, en dus weg van de werkelijkheid, te houden.

Let ook op de te korte broeken van de dokter (in de droom), die zouden reflecteren dat de dokter in realiteit naast hem hurkt, waardoor de pijpen op zijn getrokken. Er zitten dus breukjes in de droom, die als aanknopingspunt naar de waarheid dienen. [/spoiler:5f95975863]

De echte nuances herinner ik me verder niet meer, maar ik ga hem misschien nog wel es kijken.

deweb
23-03-2006, 15:46
Is deze al uit op dvd of in de bioscoop? Want als ik alles zo hoor en zie kan het best een goede thriller zijn.

Arjun
25-03-2006, 17:36
heb hem net gehaald, laat wel weten hoe en wat....:wink: