PDA

Bekijk de volledige versie : postbank internationaal internetbankieren



lepertum
24-11-2005, 17:33
Is het mogelijk om via postbank met internetbankieren internationaal over te schrijven? Ik heb namelijk een dvd te koop gezet en de koper wil via internet overschrijven omdat zijn bankkantoor te ver weg ligt. Tot nu toe heeft hij deze optie niet gevonden..

cheers, lepertum

Leon van Stijn
24-11-2005, 17:48
De laatste keer kon het nog niet. Je moet bij de Postbank speciale overschrijvingskaarten aanvragen om de betaling te verrichten.

lepertum
24-11-2005, 17:50
hmm, hoelang duurt dat ongeveer? en is het dan de bedoeling dat je ze op de post doet en postbank het afhandeld of moet je ze nog steed op je kantoor binnendoen?
Ik ken helemaal niets van de manier van betalen in Ned.

Leon van Stijn
24-11-2005, 17:52
Een paar dagen voor je de overschrijvingskaarten binnen hebt. En dan moeten ze in de speciale giro-envelop worden opgestuurd, en daar gaat ook wel een paar dagen overheen voordat de kaart bij de Postbank is, verwerkt is en het geld wordt overgeboekt.

En dan moet je alles juist invullen, anders komt de kaart retour afzender!

Sneaker
24-11-2005, 17:53
Met Mijnpostbank.nl kan je niet internationaal geld overschrijven. Heb het zelf willen doen, maar het kan nu alleen nog maar met de ouderwets overschijvingskaarten die je dus ook daadwerkelijk op de bus moet doen.

lepertum
24-11-2005, 17:57
en als je het via je bankkantoor doet? kunnen ze het daar niet onmiddelijk overschrijven?

Leon van Stijn
24-11-2005, 17:58
Ja, maar dat kost geld.

Sneaker
24-11-2005, 17:59
Wist niet eens dat dat kon :shock:.

Stapie
24-11-2005, 18:09
Ik heb laatst nog iemand van de Postbank helpdesk aan de telefoon gehad toen ik die overschrijvingskaarten wilde bestellen en die wist me te vertellen dat vanaf 1 jan. 2006 het ook mogelijk is om via Postbank internetbankieren internationale overschijvingen te doen .. EINDELIJK !!

Sneaker
24-11-2005, 18:14
Eindelijk. Dat is goed nieuws.

GJB
24-11-2005, 18:50
Ik gebruik o.a. Girotel van de Postbank en deze heeft gewoon de mogelijkheid voor internationale overschrijvingen.

Smooth-J
24-11-2005, 18:54
Ik gebruik o.a. Girotel van de Postbank en deze heeft gewoon de mogelijkheid voor internationale overschrijvingen.

???? Girotel is toch verdwenen en is nu toch volledig mijnpostbank.nl geworden?

GJB
24-11-2005, 18:59
Ik gebruik o.a. Girotel van de Postbank en deze heeft gewoon de mogelijkheid voor internationale overschrijvingen.

???? Girotel is toch verdwenen en is nu toch volledig mijnpostbank.nl geworden?

Nee, ik gebruik o.a. Girotel voor mijn zaak en dit is nog gewoon in gebruik.

martini
24-11-2005, 19:19
De laatste keer kon het nog niet. Je moet bij de Postbank speciale overschrijvingskaarten aanvragen om de betaling te verrichten.

Idd. Internationale overschrijvingskaarten. Kun je bestellen via Postbank.nl of via klantenservice van Postbank

Noortje
24-11-2005, 20:39
ik heb eigenlijk zojuist een mailtje ontvangen van de postbank en binnenkort is het INDERDAAD mogelijk om internationaal te internetbankieren!!!!! :-)

Leon van Stijn
24-11-2005, 21:24
Ik gebruik o.a. Girotel van de Postbank en deze heeft gewoon de mogelijkheid voor internationale overschrijvingen.

???? Girotel is toch verdwenen en is nu toch volledig mijnpostbank.nl geworden?

Nee, ik gebruik o.a. Girotel voor mijn zaak en dit is nog gewoon in gebruik.

Girotel Online is verdwenen. Maar de Girotel die je op je eigen PC kunt gebruiken doet het nog steeds.

Maar kun je daar ook de IBAN en BIC-codes invullen. Of is dat misschien alleen bij een zakelijk abonnement?

In ieder geval goed dat we binnenkort ook via Mijn Postbank.nl internationaal kunnen overschrijven, dat zou tijd worden.

Brian W.
24-11-2005, 22:54
ik heb eigenlijk zojuist een mailtje ontvangen van de postbank en binnenkort is het INDERDAAD mogelijk om internationaal te internetbankieren!!!!! :-)

Klopt, ik ook.

Ik heb laatst een DVD ontvangen van een belgische forummer, moest daarvoor buitenlandse overschrijfkaarten aanvragen.
Kostte me €20,- voor 4 overschrijfkaarten :shock:

Steven Maas
24-11-2005, 23:04
Kostte me €20,- voor 4 overschrijfkaarten :shock:Mmm... Ik hoefde daar toch echt niet voor te betalen hoor... :?
Ik bestelde ze telefonisch en de volgende dag had ik ze meteen in huis. (y)

Maar om al die rompslomp te voorkomen is internet bankieren een stuk makkelijker... (y)(y)

Leon van Stijn
25-11-2005, 16:22
Ik kreeg vandaag de nieuwsbrief van de Postbank, daar werd ook aangekondigd dat internationale betalingen met Mijn Postbank.nl gedaan kunnen worden. Een specifieke datum werd nog niet genoemd.

link1986
05-03-2006, 09:48
Ik heb een vraagje, hoop dat ik 'm hier kan stellen.

Ik heb een paar dvd's gekocht van iemand uit belgie, ik woon in NL. Nu moet ik een iban nummer invullen maar toen ik wilde versturen via internetbankieren stond er dat het nummer niet juist was. Spaties had ik al weggehaald, er zijn geen typfouten...het nummer klopt dus gewoon. Maar toch lukt het niet...

Iemand hier verstand van en weet misschien wat het kan zijn????

Vriendelijke groet, Linda

Leon van Stijn
05-03-2006, 15:11
Postbank had gisteren wel een storing, mssichien dat de overschrijving daarom niet wilde lukken. Had je ook de andere gegevens zoals valuta, BIC code en land goed ingevuld?

yeti
05-03-2006, 15:28
Wat een gedoe met al die codes ook :wink:

'k hoorde trouwens een tijdje geleden dat "ze" werken aan een Europees rekeningnummer, dat uit (veel) meer cijfers + een paar letters bestaat.
(dan zouden alle IBAN, enz codes dus niet meer nodig zijn)
Weet iemand hier msschien meer over? (en vanaf wanneer dat wordt ingevoerd)

link1986
05-03-2006, 19:24
Postbank had gisteren wel een storing, mssichien dat de overschrijving daarom niet wilde lukken.

Ik heb het vanmorgen geprobeerd...

Leon van Stijn
05-03-2006, 21:47
Als het nog steeds niet werkt en je weet zeker dat je alles goed hebt ingevoerd, zou ik even contact opnemen met de klantenservice van de Postbank.