PDA

Bekijk de volledige versie : Just brengt gedramatiseerde religieuze BBC-films uit.



Arnold van Oostrum
25-11-2005, 10:55
Just brengt gedramatiseerde religieuze BBC-films uit.



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2002)

Werner
25-11-2005, 12:26
waarheid achter een aantal religieuze geschiedenissen.

:shock:

Van zo'n contradictio in terminis gaan mijn tenen krullen.

riny
25-11-2005, 12:33
quote dan wel de hele zin.


In samenwerking met Discovery Channel is de BBC op zoek gegaan naar de waarheid achter een aantal religieuze geschiedenissen

of je nou religieus bent of niet, dat is geen contradictio in terminis.

Werner
25-11-2005, 12:47
of je nou religieus bent of niet, dat is geen contradictio in terminis.

Sorry, maar er staat duidelijk dat het dramatizeringen zijn, maar om de één of andere reden wordt bij dit soort onderwerpen naar mijn smaak iets te gauw het etiket "geschiedenis" geplakt. Ik zeg niet dat de verhalen geen intrinsieke waarde hebben, en ik heb hier geen zin in een theologisch debat, maar het zijn en blijven -fictieve- verhalen. Niet alleen de geschiedschrijving uit die tijd is flawed, ook bijvoorbeeld de levensbeschrijvingen van farao's uit het oude Egypte lijken meer hagiografieën dan gefundeerd wetenschappelijk materiaal. Maar dat dit spul telkens ons door de strot geramd wordt met een schijn van historische correctheid, dát is iets waar ik me aan stoor.

Hope this clarifies...

riny
25-11-2005, 13:06
Sorry, maar er staat duidelijk dat het dramatizeringen zijn, maar om de één of andere reden wordt bij dit soort onderwerpen naar mijn smaak iets te gauw het etiket "geschiedenis" geplakt. Ik zeg niet dat de verhalen geen intrinsieke waarde hebben, en ik heb hier geen zin in een theologisch debat, maar het zijn en blijven -fictieve- verhalen. Niet alleen de geschiedschrijving uit die tijd is flawed, ook bijvoorbeeld de levensbeschrijvingen van farao's uit het oude Egypte lijken meer hagiografieën dan gefundeerd wetenschappelijk materiaal. Maar dat dit spul telkens ons door de strot geramd wordt met een schijn van historische correctheid, dát is iets waar ik me aan stoor.

Hope this clarifies...

er staat toch ook dat ze het juist gaan onderzoeken wat waarheid is en wat fictie? denk niet dat deze serie iets in je strot probeert te rammen. misschien geven ze jou wel helemaal gelijk ;) ik geloof absoluut niet in de gebruikelijke verhalen over god, jezus etc. maar deze serie lijkt me toch wel interessant. achter ieder fictief verhaal schuilt een kern van waarheid en dat is nou precies wat ze hier proberen te onderzoeken. snap niet waar je je nou zo druk om maakt.

Jaco
27-11-2005, 16:36
Voor diegene die het wel geloven is het misschien
mooi en interressant, als je het niets vindt, ook
goed.
zolang iedereen elkaar in z'n waarde laat, zijn dit DVD's
die voor een bepaalde doelgroep wel goed zijn.......