PDA

Bekijk de volledige versie : Tips over JBL Northridge set en receiver ca. 650 euro



theo van brakel
26-11-2005, 00:41
Ik sta op het punt om een setaanbieding van JBL te kopen,nl
de Northridge lijn,nl,2x E80, E150P(subwoofer),Ec25,en 2 maal de E20,
deze set is nu in de aanbieding voor ca. 800 euro,terwijl hij normaal
gesproken 1800 euro kost.Zijn dit goede speakers??!!En wat wil het zeggen als ze het de JBL Northridge Movie noemen??Weet een van jullie dat?!Ik heb nl ook diezelfde northridge gezien zonder de toevoeging movie...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er de ballen verstand van heb,van speakers,
etc etc....wie kan me uit de brand helpen?En eh...wat voor een reciever zou hier het best bij passen?Hij mag zo ongeveer rond de 650 euro kosten.Ik dacht zelf aan de pioneer vsx 1015...??Who can tell me?
grts,

theo

MOD. EDIT: Titel gewijzigd. Graag duidelijke titels kiezen voor je threads.

Johan van den D.
26-11-2005, 07:46
Zoals het nu lijkt ga je de speakers kopen puur om het feit dat je het een leuke korting vind.
Ik begrijp dat het budget altijd een grote rol speeld bij het bepalen van de keuze maar het lijkt me hier toch beter om eerst eens naar verschillende speakers te gaan luisteren zodat je weet wat de verschillen zijn.

Maargoed, de JBL,s.
Vele vinden het best prettige speakers en aan de Pioneer heb je ook geen miskoop.

Basso
26-11-2005, 08:46
1800 euro normale prijs lijkt me eerlijk gezegd vrij hoog, weet niet of dit wel klopt.
Verder vind ik zelf de E80 helemaal niet prettig klinken (zeker niet in wat kleinere ruimtes). De bass is veel te nadrukkelijk aanwezig, het hoog komt er niet zo helder uit vind ik.
Met deze set haal je dus iets in huis dat aardig diep gaat, maar dit is iets wat ik juist niet zo mooi vind.
Het is echter wel een mooi op elkaar afgestemde set, erg duurzaam en voor 800 niet duur.
Maar misschien is het een idee als je ook naar andere speakers gaat luisteren voordat je iets koopt. Mordaunt-Short of Mission is misschien een optie.
Ik heb zelf mordaunt-short en ben hier uitermate tevreden over. Deze speakers vind je in dezelfde prijsklasse als de JBL's

El-Jorge
26-11-2005, 11:17
1800 euro normale prijs lijkt me eerlijk gezegd vrij hoog, weet niet of dit wel klopt.
Verder vind ik zelf de E80 helemaal niet prettig klinken (zeker niet in wat kleinere ruimtes). De bass is veel te nadrukkelijk aanwezig, het hoog komt er niet zo helder uit vind ik.
Met deze set haal je dus iets in huis dat aardig diep gaat, maar dit is iets wat ik juist niet zo mooi vind.
Het is echter wel een mooi op elkaar afgestemde set, erg duurzaam en voor 800 niet duur.
Maar misschien is het een idee als je ook naar andere speakers gaat luisteren voordat je iets koopt. Mordaunt-Short of Mission is misschien een optie.
Ik heb zelf mordaunt-short en ben hier uitermate tevreden over. Deze speakers vind je in dezelfde prijsklasse als de JBL's

Ik zei dit net in een ander topic, ik ben het dus helemaal met je eens! Ik zou ook eerder naar een andere speaker kijken, in die prisjklasse is nog wel meer te vinden zoals bijv. Mordaunt Short. Als je toch besluit de northridge te kopen zou ik ook eens naar een Harman Kardon of een Marantz versterker kijken.

Rob Eric Blank
30-11-2005, 18:01
Ik denk dat je bij de JBL's vooral moet kijken naar de Harman en Kardon receivers.
Ik denk dat 800 euro zeker niet zo heel duur is, maar heb je de speakers wel eens geluisterd?
De bas tonen worden nogal nadrukkelijk weergegeven bij de Northridge serie en dit zal echt je smaak moeten zijn. Er zijn weinig receivers waarbij deze speakers goed matchen, maar dan moet je idd denken aan H/K en Marantz.