PDA

Bekijk de volledige versie : Tips voor surround speakerset voor 500 euro



dutchdude
26-11-2005, 10:21
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een LCD TV (Panasonic TX-32LX500) en een DVD recorder (Pioneer DVR-530H-S) , maar wil natuurlijk ook nog mooi geluid erbij. Wat kan hier het beste voor doen?

alvast bedankt voor het antwoord.

groet,
kenj

MOD. EDIT: Titel gewijzigd. Graag duidelijke titels kiezen voor je threads.

Headhunter
26-11-2005, 10:25
Mooi geluid is een erg ruim begrip... wat voor opstelling wil je? 5.1? Stereo? Wel of geen subwoofer? En wat is je budget? Lijkt me ook niet onbelangrijk. ;)

dutchdude
26-11-2005, 10:46
goeie vragen :-)

surround geluid, subwoofer wel denk ik, wat is het voordeel van het wel hebben en niet hebben? Alles moet niet meer dan 500 euro of zo kosten. Weet niet precies wat je met opstelling bedoelt , het aantal boxen? 5 is prima in ieder geval.

groet,
kenj

Johan van den D.
26-11-2005, 11:40
Je heb dus 5 speakers, een subwoofer en een receiver nodig........
In dat geval kan je beter doorsparen of met relatief weinig kwaliteit genoegen nemen.
€500,- is een hoop geld maar in deze "hobby" is het vrijwel niets als je enige kwaliteit wilt.

Mijn advies is dan ook om eens te gaan luiseren in de diverse winkel wat er zoal te koop en mogelijk is.
Lees ook de fora,s eens goed door voor de nodige info.

dutchdude
12-12-2005, 13:35
ok, eindejaarsutkering en alles, ik wil nu iets van rond de 1500 euro aanschaffen. Totaal dan he, daar moet toch wat voor te vinden zijn? Zijn de receivers van Pioneer bijvoorbeeld wat?

groet,
kenj

Alexander D
12-12-2005, 14:31
ok, eindejaarsutkering en alles, ik wil nu iets van rond de 1500 euro aanschaffen. Totaal dan he, daar moet toch wat voor te vinden zijn? Zijn de receivers van Pioneer bijvoorbeeld wat?

groet,
kenj

Er zijn heel veel goede receivers en heel veel goede speakers. Je moet gewoon naar een aantal speciaalzaken gaan en je budget kenbaar maken. Dan kunnen ze daar zeker wat mooie combo's laten horen.

eXperience
12-12-2005, 18:00
ok, eindejaarsutkering en alles, ik wil nu iets van rond de 1500 euro aanschaffen. Totaal dan he, daar moet toch wat voor te vinden zijn? Zijn de receivers van Pioneer bijvoorbeeld wat?

groet,
kenj

Voor 600 heb je mooi Harman Kordon set met Infinity satalieten en subwoofer.

erik_van_meer
27-12-2005, 21:16
Via internet kan je een Infinity Beta HCS setje aanschaffen voor ca. € 500. Schaf hierbij een mooie 7.1 receiver aan (Denon 2106, Harman Kardon AVR-335, Pioneer VSX-1015 om maar eens wat alternatieven te noemen) en je hebt een prima set. Later kun je dan nog een tweetal Infinity zuilen erbij plaatsen en je hebt zowel 7.1 als een volwaardige stereoweergave. Het is maar een idee, maar met een beetje speurwerk via diverse prijsvergelijkers en testen kun je met dit budget prima uit de voeten. Succes!!!

El-Jorge
28-12-2005, 07:51
Voor 1500 euri kun je geloof ik weel een mooie mordaunt short & marant combi kopen. Die beter is dan menig satteliet setje!