PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe krijg ik 5.1 of DTS via geluidskaart naar receiver



Siegfried
26-11-2005, 11:59
Hey,

Ik heb nog niet zoveel gepost op het forum, maar ik heb al verschillende fora doorgezocht en ik geraak er maar niet uit. Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik ben teneinde raad :cry: .

Ik heb een Denon AVR 1705 receiver en een creative SB Live 5.1 geluidskaart. Ik heb mijn geluidskaart via een coaxiale kabel aangesloten op mijn receiver (via een tussenstukje voor 3.5 mm jacks).
Mijn probleem is nu dat ik er niet in slaag om 5.1 of DTS te krijgen op mijn versterker als ik DVD's wil afspelen.

Ik gebruik powerdvd 5.0 en heb 6 (5.1) speakers aangevinkt, maar dan krijg ik geen geluid uit mijn center speaker en kan ik niet de optie S/PDIF output selecteren dus ik moet dan 2 speakers uitvoer aanvinken en dan lukt het wel om geluid uit mijn center te krijgen, maar dan wordt er volgens mij gewoon een stereo signaal in mijn receiver gedecodeerd naar prologic II (dit is ook enkel de modus dat ik kan gebruik op mijn receiver

Dit alles Terwijl in mijn configuratiescherm van mijn geluidskaart aangevinkt staat: "alleen digitale uitvoer" en AC3 decode staat aangevinkt omdat ik in AC3 filter heb aangevinkt dat ik S/PDIF uitvoer heb. Als ik in mijn configuratieschem wil testen of ik uit alle boxen geluid krijg, komt er ook maar enkel uit mijn front en center speaker geluid.
Iemand een suggestie of oplossing.

Alvast bedankt.

Groetjes,

securer
26-11-2005, 12:38
Ik heb ditzelfde probleem onlangs ook gehad met het aansluiten van mijn mediacenter op mijn receiver. Uiteindelijk was het bij mij de oplossing om op mijn receiver(!) de coaxiale ingang via instellingen aan te duiden als digitale ingang (dus bijv. als DVD). Mogelijk dat je het zelf ook in deze richting kan zoeken. Verschil is wel dat mijn geluidskaart een coax uit heeft en ik dus niet via een minijack hoefde te verbinden.

Siegfried
26-11-2005, 12:49
Mijn receiver stond reeds ingesteld op AUX, heb het nu op DVD gezet, maar ik merk nog niet echt een verschil, want naar mijn mening is er ook niet echt een verschil tussen AUX of DVD.

securer
26-11-2005, 12:53
Coax in stond bij mj op CD dus dat was het verschil. Jammer was mooi geweest. Bekijk anders de thread hierover, misschien dat er nog tips instaan waar je wat aan hebt:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=38669&highlight=

Mr_Parker
26-11-2005, 13:19
Je geeft zelf al je probleem aan: "Ik gebruik powerdvd 5.0 en heb 6 (5.1) speakers aangevinkt, maar dan krijg ik geen geluid uit mijn center speaker en kan ik niet de optie S/PDIF output selecteren".

Dit is je probleem.

De optie 5.1 speakers in de software geeft aan dat je de software alles laat decoderen en dus niet onbewerkt doorstuurt naar een externe reciever. Om de SPDIF optie wel te kunnen gebruiken zul je een volledige versie moeten aanschaffen, of op zijn minst het betreffende uitbreidings pakket. De meegeleverde versies bij dvd's / dvd spelers en andere spullen bevatten doorgaans de optie om dts / dd onbewerekt door te sturen niet, verkoop trucje.

Siegfried
26-11-2005, 15:32
IK heb het topic is doorgelezen en mijn inupt staat op DVD/AUX er ik heb de andere digitale ingangen uitgeschakeld omdat ik die toch niet gebruik. Dus het staat nu op digitale input = DVD en zoals ik al zei maakt dat gaan verschil uit.

Om mijn probleem met PowerDVD op te lossen moet ik dus een uitgebreidere versie aanschaffen en dan zou het werken?

Groetjes,

Mr_Parker
26-11-2005, 16:15
Om mijn probleem met PowerDVD op te lossen moet ik dus een uitgebreidere versie aanschaffen en dan zou het werken?

Groetjes,

Ja.

Remo van Vuuren
28-11-2005, 08:53
Om mijn probleem met PowerDVD op te lossen moet ik dus een uitgebreidere versie aanschaffen en dan zou het werken?

Groetjes,

Ja.

Ben ik het helemaal mee eens! Ik heb het even geprobeerd en met de uitgebreide versie werkt het!

Siegfried
28-11-2005, 16:53
Dag ik dat meteen proberen, bedankt voor de tips.

Groetjes,