PDA

Bekijk de volledige versie : Advies gevraagd: verbeteren stereo in HT



Herjan
29-11-2005, 18:22
Collega forummers,

Al enige tijd heb ik plannen om het stereogedeelte van mijn set te verbeteren. Even korte opsomming:

Versterking: Harman Kardon AVR300 (jaar of 6 oud)
CD-speler: Harman Kardon FL8550 (5 CD-wisselaar)
Interlink (analoog): QED Qunex 3

De DVD-speler, tuner, Tape en video laat ik even buiten beschouwing. Het gaat me vooral om het CD geluid. Ik verwacht zelf dat ik de meeste winst kan behalen door de versterking te veranderen. Zou ik dat moeten doen door een eindversterker te kopen (en dus de voorversterking overlaten aan de AVR300) of een geïntegreerde versterker te kopen?

Met een budget van zo'n 1200 euro (minder mag ook!), wat zouden jullie doen? Welke amps zouden jullie me aanraden? Het liefst zou ik tot zo'n 600 gaan en een AH SuperTjoeb CD-speler erbij te nemen. Maar goed: stel ik geef jullie een carte blanche, een envelop met 1200 euro, QUAD 22L's als fronts (dus voor stereo), QED Qunex 3 als interlink en QED S.A. als speakersnoer. Bovendien nog een Harman Kardon AVR300 en een FL8550. Wat doen jullie?

Graag wel serieuze antwoorden. Liefst op basis van ervaring, maar op basis van degelijke reviews en testen is ook welkom.

Alexander D
29-11-2005, 19:10
Allereerst zou ik je willen adviseren om voor de versterking zeker ook tweedehands te kijken.

Rotel zou ik je niet adviseren met je speakers. Al staat er een test in de HVT (nummer 5) dat de Rotel RA-02 met de RCD-02 wel een goede combo kan zijn met een Quad. Typisch gevalletje van zelf luisteren dus. Verder zou ik wel kijken naar Arcam, Cambridge Audio en Marantz.

De instapper van Arcam (Diva A65) is misschien een optie mocht je kamer niet al te groot zijn. Ook de cdspeler klinkt prachtig. (pas gehoord ivm eigen plannen)

Andere optie waar ik zeer van onder de indruk was (maar niet ken in combinatie met Quad) is Cambridge Audio. Met de 640A als versterker en de 640C haal je fantastische producten in huis voor een prijs van in totaal 1000 euro. Over beide apparaten zijn veel uiterst positieve reviews te vinden.

Ook Marantz heb ik onlangs gehoord in combinatie met Quad. Dit betrof wel een htreceiver maar klonk aangenaam warm met toch voldoende helderheid. Voordeel van Marantz is dat het regelmatig tweedehands wordt aangeboden. Edit: Misschien is de Marantz PM7200 wel een leuke combo met die cd speler (op basis van een Marantz) die jij wil/in gedachte hebt en anders met de Marantz CD7300

Hopelijk kun je hier iets mee. In ieder geval suc6 (y) .

Herjan
29-11-2005, 19:27
Bedankt. Ik ga hier zeker wat meedoen. Tweedehands heeft inderdaad ook wel mijn aandacht. Als Basso niet genaaid was bij de aankoop van zijn Marantz, zou ik zijn NAD hebben overgenomen.

Johan van den D.
29-11-2005, 19:31
Inderdaad Cambridge Audio eens beluisteren Herjan maar kijk/luister ook eens naar T+A.
Een meer voor de hand liggend merk is inderdaad Arcam maar ook de moeite is Cyrus.
Zomaar een paar merken voor het betere stereo werk.

Herjan
29-11-2005, 19:43
Kan iemand specs en/of reviews vinden van de Cambridge Audio A70/C70?

EDIT: Laat maar. Tweedehands is toch out of the question. Mijn vriendin wil dat we gewoon een wat groter bedrag voor een nieuw apparaat uitgeven. Dus toch zo'n 600 euro of zo.

Zou de Cambridge Audio azur 640A iets zijn?

Mastermano
29-11-2005, 21:02
Ik heb laatst de "What hifi" awards 2005 edition gekocht en daar kreeg de door A. Duijmelinck genoemde Cambridge Audio Azur 640C het predikaat "Best cd player under 500 pond". De Azur 640A stereoversterker krijgt het predikaat "Best stereo amplifier under 500 pond". Ik weet alleen niet met welke speakers ze deze componenten getest hebben.
Als je interesse hebt, dan wil de reviews wel even mailen naar je. Dan scan ik ze even in.

Herjan
29-11-2005, 21:03
Als je interesse hebt, dan wil de reviews wel even mailen naar je. Dan scan ik ze even in.
Heel graag!

El-Jorge
30-11-2005, 08:06
Allereerst zou ik je willen adviseren om voor de versterking zeker ook tweedehands te kijken.

Rotel zou ik je niet adviseren met je speakers. Al staat er een test in de HVT (nummer 5) dat de Rotel RA-02 met de RCD-02 wel een goede combo kan zijn met een Quad. Typisch gevalletje van zelf luisteren dus. Verder zou ik wel kijken naar Arcam, Cambridge Audio en Marantz.

De instapper van Arcam (Diva A65) is misschien een optie mocht je kamer niet al te groot zijn. Ook de cdspeler klinkt prachtig. (pas gehoord ivm eigen plannen)

Andere optie waar ik zeer van onder de indruk was (maar niet ken in combinatie met Quad) is Cambridge Audio. Met de 640A als versterker en de 640C haal je fantastische producten in huis voor een prijs van in totaal 1000 euro. Over beide apparaten zijn veel uiterst positieve reviews te vinden.

Ook Marantz heb ik onlangs gehoord in combinatie met Quad. Dit betrof wel een htreceiver maar klonk aangenaam warm met toch voldoende helderheid. Voordeel van Marantz is dat het regelmatig tweedehands wordt aangeboden. Edit: Misschien is de Marantz PM7200 wel een leuke combo met die cd speler (op basis van een Marantz) die jij wil/in gedachte hebt en anders met de Marantz CD7300

Hopelijk kun je hier iets mee. In ieder geval suc6 (y) .

Ik had zo'n beetje dezelfde adviezen. Het valt me wel op dat Cambridge een kleine hype heeft op dit moment, ik heb het niet gehoord dus kan je hier niks over vertellen.
Ik zou je HK spullen verkopen op de manier verhoog je je budget. Je zou dan kunnen kijken naar een reciever die stereo ook zijn mannetje kan staan. Ik ken de quads niet dus ik kan je niet bepaalde combi's aanraden. maar ik zou gaan luisteren naar bijvoorbeeld een arcam of rotel reciever (of voor - eind combi) samen met een leuke cd speler (de tjoeb) of bijvoorbeeld een marantz uit de wat duurdere klasse (8500 en hoger, maar dan zit je gelijk aan top budget). Ik weet niet hoe bijvoorbeeld de Denon 3805/3806 in stereo presteerd, maar ook dit lijkt me een leuke reciever.
Je zou zoals zelf aangegeven ook een aparte eindversterker kunnen kopen, ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dit het geluid beinvloedt. Maar ik neem aan dat je niet een compleet ander geluid kan krijgen aangezien de HK er nog steeds voor hangt.
Op zich vind ik het een leuk vraagstuk, ik ben zelf ook aan het orienteren om mijn stereo icm met surround naar een hoger niveau te tillen. Ik ga niet de keuze maken om een aparte stereo eindversterker te halen, surround is het belangrijkste voor mij, het zal dan ook een betere geintegreerde versterker worden of een voor-eind combi.

Herjan
30-11-2005, 08:29
De HK verkopen is waarschijnlijk niet een serieuze optie. Voor dit model zou ik wellicht zo'n 150 euro max. kunnen krijgen. Bovendien ben ik over zijn kwaliteiten als surround amp best tevreden. Al is het jammer dat ie geen decoder voor DTS 96/192 heeft.

Bovendien geloof ik dat een stereo amp van zo'n 600 euro betere kwaliteiten heeft dan een surround receiver van het drievoudige. Maar ik ga vandaag waarschijnlijk even langs Snijders om advies te vragen en wat dingen te beluisteren.

Alexander D
30-11-2005, 09:50
Herjan,

Nog een hele goede match met de Quads is Audioplan. Audioplan heeft een geintegreerde versterker en die is wel iets duurder dan je budget toelaat ( € 750,- zonder korting). Mocht je je receiver als pre gaan gebruiken zou je ook naar de power amp kunnen kijken van Audioplan. Die kost € 650,-

Ik heb het niet gehoord maar het schijnt top te matchen!

Remo van Vuuren
30-11-2005, 10:10
Ik denk dat je met een aparte eindversterker voor je fronts voor relatief weinig geld toch een opmerkelijke verbetering kunt krijgen, vooral als je al tevreden bent over je surround. Wellicht kun je in je receiver het digitale gedoe in stereo-mode bypassen en het zo direct via je pre-amp naar de stereo-eindversterker sturen. Ik wil hier na verloop van tijd ook naartoe, vooral omdat ik de Nautilus 803s op het oog heb als vervanging van mijn huidige fronts (CDM-1NT) en deze voornamelijk wil gaan aanschaffen voor het stereogedeelte. Ik vind (door luistertests) dat mijn huidige Rotel RSX-1056 hiervoor niet genoeg in huis heeft. Nadat een aparte stereo-eindversterker op de pre-amps was aangesloten klonk het geheel al een stuk beter!

Suc6

A3aan
30-11-2005, 13:17
Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar waar je absoluut aandacht aan moet besteden is het geheel van acoustiek.

Eerlijk gezegd verwacht ik wel dat je dat weet (ik zie je al langer dan vandaag en gisteren zinnige dingen op dit board zeggen tenslotte), maar ik wil het toch even noemen, al is het voor anderen die 'over je schouder meekijken'.

Denk bijvoorbeeld aan:
:!: de indeling van je kamer
:!: voldoende ruimte rond boxen en zitplaatsen
:!: opstelling van boxen, niet alleen de plaats, maar ook de horizontale en vertikale hoek.
:!: bekleding van muren/plafond (voor muren zijn boekenkasten vaak een fijne optie om reflexies/staande golf/troebel stereobeeld te verhelpen, voor het plafond moet je wat anders bedenken)
:!: acoustisch loskoppelen van boxen t.o.v. muren/vloeren
:!: keuze van vloerophanging en vloerbedekking (!!)[/list]

Basso
30-11-2005, 14:37
Bedankt. Ik ga hier zeker wat meedoen. Tweedehands heeft inderdaad ook wel mijn aandacht. Als Basso niet genaaid was bij de aankoop van zijn Marantz, zou ik zijn NAD hebben overgenomen.

Sorry Herjan!

Ik baal er zelf ook ontzettend van. Dit soort dingen gebeuren maar al te vaak via marktplaats etc... :(

Cambridge Audio is inderdaad erg mooi spul (ook het design, voor je vriendin :wink: )
Marantz maakt ook erg mooie stereo amp's, zeker in jou budget

Heb je trouwens je set al aangesloten, met je nieuwe meubel etc?

Herjan
30-11-2005, 14:49
Vanmiddag ben ik bij Snijders geweest en heb ik een Cambridge Audio set (640A en 640C) en twee Arcam sets (A65 & CD73 en de AVR200/CD73). Van deze beide vond ik Arcam het mooist. De Cambridge Audio vond ik te wollig. Toegegeven: de Arcam CD73 doet erg veel voor 't geluid, maar het geluidsbeeld/balans van Arcam vond ik erg mooi. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik nu de AVR200 neem in plaats van mijn Harman Kardon of de A65 erbij neem. Nog even wat reviews e.d. lezen en eens rustig met m'n vrouwtje gaan beluisteren.

@Bas: geen punt meer. Het schijnt toch dat NAD voor mijn smaak muziek en wensen niet helemaal optimaal is. Dus ik ga toch nu voor iets anders kijken. Jij succes gewenst met het zoeken naar iets anders.

@A3aan: de nieuwe woonkamer is, zonder dat het opvalt, vrij optimaal ingericht. De frons staan zo'n 0.5 meter vrij en op spikes. We zitten zo', 1.5 m vanaf de rears en zo'n 2.5m tot 3 meter vanaf de fronts en center. Wat nog wel vebeterd gaat worden is akoestiek. Op dit moment hebben we nog geen gordijnen en de muren zijn nog kaal en "gespachtelputzt".. Wel staan de meubels erin. Op de vloer onder de salon tafel ligt een tapijt, de rest is laminaat. Ik zit te denken om een iets hoogpoliger tapijt te nemen. En natuurlijk de gordijnen nog...

De search continues.... 8)

Johan van den D.
30-11-2005, 15:52
Vanmiddag ben ik bij Snijders geweest en heb ik een Cambridge Audio set (640A en 640C) en twee Arcam sets (A65 & CD73 en de AVR200/CD73). 8)Wat waren de gebruikte speakers Herjan, zelfde als die jezelf heb staan ?

Herjan
30-11-2005, 16:13
Yep. QUAD 22L.

Alexander D
30-11-2005, 16:18
Herjan, zo te lezen denk je nu ook aan de AVR200 ipv een stereoversterker. Zou je dan ook nog je cd-speler willen vervangen of kies je dan enkel voor deze receiver?

Herjan
30-11-2005, 16:22
Ik kan de AVR200 krijgen voor 999 euro. Dan houd ik niet zo veel budget meer over voor een nieuwe CD-speler. Tenzij ik mijn huidige receiver en cd-speler kan verkopen voor een goede prijs. Ik moet gewoon nog even verder kijken en overleggen met m'n vriendin. Als we ervoor zouden kiezen om de receiver te vervangen, kan het ook nog wel eens zo zijn dat we even wachten en begin volgend jaar de Arcam AVR250 kiezen.

Alexander D
30-11-2005, 16:25
Ik kan de AVR200 krijgen voor 999 euro. Dan houd ik niet zo veel budget meer over voor een nieuwe CD-speler. Tenzij ik mijn huidige receiver en cd-speler kan verkopen voor een goede prijs.

Toch denk ik dat je met een andere cdspeler ook behoorlijk wat winst kunt halen.

Heb je nog naar audioplan gekeken? Op de website worden de Audioplan producten namelijk afgebeeld met Quad L-serie speakers zag ik net.... Misschien nog de moeite waard. :wink:

Herjan
30-11-2005, 16:36
Audioplan? Dat zijn toch buizenamps? Beetje boven budget vrees ik... :?

Alexander D
30-11-2005, 16:41
Audioplan? Dat zijn toch buizenamps? Beetje boven budget vrees ik... :?

Foutje, moet Audiolab zijn.... :oops: Kijk maar via www.transtec.nl. Zelf houd ik de ht set in gedachte samen met Arcam. :wink:

El-Jorge
30-11-2005, 18:39
Ik kan de AVR200 krijgen voor 999 euro. Dan houd ik niet zo veel budget meer over voor een nieuwe CD-speler. Tenzij ik mijn huidige receiver en cd-speler kan verkopen voor een goede prijs. Ik moet gewoon nog even verder kijken en overleggen met m'n vriendin. Als we ervoor zouden kiezen om de receiver te vervangen, kan het ook nog wel eens zo zijn dat we even wachten en begin volgend jaar de Arcam AVR250 kiezen.

Herjan, zo kom je toch op hetgeen ik voorstelde ;)!
Ik had dat dan ook al eigenlijk verwacht :twisted: best of both worlds

R Klemkerk
30-11-2005, 18:52
Ik zit zelf ook te denken aan een upgrade, en namelijk dus ook de Arcam cd73, prachtige speler en betaalbaar (wat zeerzeker meeweegt).

Ik zit er zelf aan te denken om misschien ook een stereo amp te kopen van arcam, en die op de pre-oud te hangen van mijn surround. dan h eb ik volwaardig stereo en toch nog mijn surround. :)

Mark S
30-11-2005, 20:34
Het schijnt toch dat NAD voor mijn smaak muziek en wensen niet helemaal optimaal is. Dus ik ga toch nu voor iets anders kijken.
Out of curiosity: is dit gebaseerd op een luistersessie of een aanname?
Ik heb zelf een C-372, en bijv. Wende laat me ongegeneerd janken van emotie.


Ik kan de AVR200 krijgen voor 999 euro. Als we ervoor zouden kiezen om de receiver te vervangen, kan het ook nog wel eens zo zijn dat we even wachten en begin volgend jaar de Arcam AVR250 kiezen.

Ga in dat geval voor de 250!!! De 200 is een ouder model, en een zwaardere uitvoering van de 100. De 100/200 komt in diverse reviews qua surround niet heel erg goed uit de bus (schel, vermoeiend, om de Engelse uitdrukking "bleeding ears" maar even te vermijden). De prijs van 999 voor een 200 is niet echt opzienbarend, dit is al een tijdje zo.
De 250 is een lichtere versie van de nieuwere 300, en beide schijnen op stereo als ook surround een stuk beter te zijn dan de vorige 100/200 generatie.

Eerlijk gezegd, als de HK nog voldoet aan je surround eisen, zie ik eigenlijk niet in waarom je niet voor een dedicated stereo bak zou gaan.
Ik heb begin dit jaar geprobeerd mijn Pioneer THX receiver te vervangen door een Marantz SR7400 (op zich geen lullig apparaat voor muziek en HT) "als gulden middenweg" voor stereo /HT.
Qua surround was ik zeer tevreden met de Pio, qua stereo niet. Wat ben ik blij dat ik dit compromis (de Marantz dus) terug heb gebracht naar de winkel en gewoon een stereo amp heb gekozen. Het verschil was meer dan navenant. De Pio staat er nog steeds voor de films, de NAD voor de muziek. En nog steeds geen seconde spijt gehad.


Bovendien geloof ik dat een stereo amp van zo'n 600 euro betere kwaliteiten heeft dan een surround receiver van het drievoudige
Zeer wel mogelijk. En gezien je budget (niet het 3-voudige) lijkt de keuze me niet al te moeilijk.

Herjan
02-12-2005, 09:29
Ik had 't nog niet gepost, dus bij deze: het overleg met m'n vriendin heeft als resultaat dat wij nog even wachten en begin volgend jaar hoogstwaarschijnlijk toch een nieuwe surroundreceiver kopen van zo'n 1500 euro. Dus wellicht de Arcam AVR250 of iets in die trend. Blijkt gewoon dat die qua stereo niet of nauwelijk meer onderdoen t.o.v. een stereo-amp van 600-700 euro.

Geeft mij ook even de tijd om nog ergens te proberen om Marantz, Denon, Rotel, Vincent en weet ik veel wat te beluisteren... Mocht iemand nog tips hebben of adressen weet die onder de adviesprijs verkopen. Graag!

Alexander D
02-12-2005, 16:26
Ik had 't nog niet gepost, dus bij deze: het overleg met m'n vriendin heeft als resultaat dat wij nog even wachten en begin volgend jaar hoogstwaarschijnlijk toch een nieuwe surroundreceiver kopen van zo'n 1500 euro. Dus wellicht de Arcam AVR250 of iets in die trend. Blijkt gewoon dat die qua stereo niet of nauwelijk meer onderdoen t.o.v. een stereo-amp van 600-700 euro.

Geeft mij ook even de tijd om nog ergens te proberen om Marantz, Denon, Rotel, Vincent en weet ik veel wat te beluisteren... Mocht iemand nog tips hebben of adressen weet die onder de adviesprijs verkopen. Graag!

Dit (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=37386.0) is anders een mooie stereoversterker.... :wink:

Herjan
02-12-2005, 16:59
Ik had 't nog niet gepost, dus bij deze: het overleg met m'n vriendin heeft als resultaat dat wij nog even wachten en begin volgend jaar hoogstwaarschijnlijk toch een nieuwe surroundreceiver kopen van zo'n 1500 euro. Dus wellicht de Arcam AVR250 of iets in die trend. Blijkt gewoon dat die qua stereo niet of nauwelijk meer onderdoen t.o.v. een stereo-amp van 600-700 euro.

Geeft mij ook even de tijd om nog ergens te proberen om Marantz, Denon, Rotel, Vincent en weet ik veel wat te beluisteren... Mocht iemand nog tips hebben of adressen weet die onder de adviesprijs verkopen. Graag!

Dit (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=37386.0) is anders een mooie stereoversterker.... :wink:
:shock:


Damn! Weer twijfel...

R Klemkerk
02-12-2005, 18:02
wauw, dat ding is inderdaad erg mooi! voor een schappelijk prijsje moet ik zeggen.

maargoed. eerst een arcam cd speler en die Nordost bekabeling betalen, en dan zien we wel weer verder :mrgreen:

Basso
02-12-2005, 18:10
wauw, dat ding is inderdaad erg mooi! voor een schappelijk prijsje moet ik zeggen.

maargoed. eerst een arcam cd speler en die Nordost bekabeling betalen, en dan zien we wel weer verder :mrgreen:

geen tjoeb robbert?

R Klemkerk
02-12-2005, 18:11
wauw, dat ding is inderdaad erg mooi! voor een schappelijk prijsje moet ik zeggen.

maargoed. eerst een arcam cd speler en die Nordost bekabeling betalen, en dan zien we wel weer verder :mrgreen:

geen tjoeb robbert?

nee, kga toch mijn droom verwezelijken1 dacht namelijk dat arcam flink duurder was, maar dat viel me toch mee :) dus dan is mijn keus snel gemaakt :D

Basso
02-12-2005, 18:12
wauw, dat ding is inderdaad erg mooi! voor een schappelijk prijsje moet ik zeggen.

maargoed. eerst een arcam cd speler en die Nordost bekabeling betalen, en dan zien we wel weer verder :mrgreen:

geen tjoeb robbert?

nee, kga toch mijn droom verwezelijken1 dacht namelijk dat arcam flink duurder was, maar dat viel me toch mee :) dus dan is mijn keus snel gemaakt :D

welke ga je kopen dan? voor welk geld?

Alexander D
02-12-2005, 18:16
Ik had 't nog niet gepost, dus bij deze: het overleg met m'n vriendin heeft als resultaat dat wij nog even wachten en begin volgend jaar hoogstwaarschijnlijk toch een nieuwe surroundreceiver kopen van zo'n 1500 euro. Dus wellicht de Arcam AVR250 of iets in die trend. Blijkt gewoon dat die qua stereo niet of nauwelijk meer onderdoen t.o.v. een stereo-amp van 600-700 euro.

Geeft mij ook even de tijd om nog ergens te proberen om Marantz, Denon, Rotel, Vincent en weet ik veel wat te beluisteren... Mocht iemand nog tips hebben of adressen weet die onder de adviesprijs verkopen. Graag!

Dit (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=37386.0) is anders een mooie stereoversterker.... :wink:
:shock:


Damn! Weer twijfel...

Je speakers kunnen een zware versterker makkelijk aan. Ik denk dat dit zeker mooier zal klinken dan een AVR250. Nou weet ik dat je met een AVR300 kunt biampen als je die maar 5.1 aansluit ipv 7.1 (zal met de 250 ook wel kunnen) en dat zal zeker al wel een verbetering geven. Maar ik vraag me af of dat kan tippen aan zo'n stereobak. :wink:

Johan van den D.
27-12-2005, 20:30
Vanmiddag ben ik bij Snijders geweest en heb ik een Cambridge Audio set (640A en 640C) en twee Arcam sets (A65 & CD73 en de AVR200/CD73). Van deze beide vond ik Arcam het mooist. De Cambridge Audio vond ik te wollig. Toegegeven: de Arcam CD73 doet erg veel voor 't geluid, maar het geluidsbeeld/balans van Arcam vond ik erg mooi. Toevallig moet ik ook een keuze maken tussen deze twee Herjan.
Arcam is de lekkerste van de twee maar zit wel met een verschil van €500 tussen die twee.
Opzich niet zo,n probleem maar ik vind beide combinaties op hun eigen manier heel goed.
Zie hier het verhaal...... (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=40556)

Edgar Smit
28-12-2005, 11:47
Herjan, om de twijfels nog wat aan te wakkeren:
Chord, Rega, Krell versterking?

Rik Stoet Audio in Den Haag:
Elandstraat 9
2513 GL
Den Haag (ZH)
T: 070-3632777
F: 070-3563762
www.rikstoet.nl
Ben er zelf (nog) niet geweest, maar is wel dealer van veel merken.

Herjan
28-12-2005, 11:54
Ik heb al enige tijd de NAD 320BEE staan. Een tussenoplossing die beter uitpakt dan ik verwachtte. Hier houd ik't wel even mee uit... Als het weer echt begint te kriebelen hoop ik tegen een enigszins gereduceerde prijs de Arcam AVR300 te kunnen kopen. Maar voor nu ben ik dik tevreden!

Overigens vind ik deze NAD beter klinken dan de Cambridge Audio set die ik beluisterd heb. Goed, niet in een rechtstreeks duel, maar in mijn beleving wint deze NAD het. En voor een prikkie kunnen kopen!

Edgar Smit
28-12-2005, 11:56
Ik had 't nog niet gepost, dus bij deze: het overleg met m'n vriendin heeft als resultaat dat wij nog even wachten en begin volgend jaar hoogstwaarschijnlijk toch een nieuwe surroundreceiver kopen van zo'n 1500 euro. Dus wellicht de Arcam AVR250 of iets in die trend. Blijkt gewoon dat die qua stereo niet of nauwelijk meer onderdoen t.o.v. een stereo-amp van 600-700 euro.

Geeft mij ook even de tijd om nog ergens te proberen om Marantz, Denon, Rotel, Vincent en weet ik veel wat te beluisteren... Mocht iemand nog tips hebben of adressen weet die onder de adviesprijs verkopen. Graag!Ik denk dat deze (http://www.rikstoet.nl/producten/producten.php?merk=Linn&product_id=348&menuoptie=&productmenu=foto)ook in stereo wel zijn mannetje zal staan, Demo LINN AV5125!

Herjan
28-12-2005, 12:00
Ik denk dat deze (http://www.rikstoet.nl/producten/producten.php?merk=Linn&product_id=348&menuoptie=&productmenu=foto)ook in stereo wel zijn mannetje zal staan, Demo LINN AV5125!
Is een power amp. Ik heb liever voor dat geld ook een pre-amp/procesor erbij.

Edgar Smit
28-12-2005, 12:14
weet ik, maar voor dat geld lijkt me het toch een leuke aanbieding.