PDA

Bekijk de volledige versie : Daar gaan we weer: Titanic 4-Disc => Krassen!!!



Mark Sleper
30-11-2005, 07:53
Vol verwachting vanochtend op de door de filmmaatschappij opgelegde releasedatum bij openingstijd mijn exemplaar van de 4-Disc editie van Titanic gekocht. En wat denk je? Blijkt het mijn exemplaar niet te zijn!

Waarom? Krassen! Wederom een digipack met bekraste discs. :( Slechte herinneringen van de 4-Disc editie van Return of the King komen in mij op waarbij ik in een visioen mijzelf in de winkel meerdere DVD's zie uitpakken voordat ik een onbeschadigd (of minst beschadigd) exemplaar mee naar huis kan nemen.

Valt het inpak proces van digipacks niet zodanig te verbeteren dat dit niet meer kan worden voorkomen? Waarom komt zoiets als dit altijd voor bij de grote releases waar hele volkstammen op zitten te wachten!

Ik ga maar weer eens terug naar de winkel. En ik hoop dat ergens in die partij een viertal Titanic DVD's zonder krassen te vinden zijn... :cry:

Voor de nostalgische forumgangers onder ons, herinnert u zich deze nog? Een trip down memory lane: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=30000&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Frank
30-11-2005, 08:18
Hopelijk koop ik zo een goed exemplaar. Ik weet het straks te melden.

Frank
30-11-2005, 08:48
Op mijn net gekocht exemplaar zitten ook krassen. :cry:

Disc 1 en 3 zijn licht bekrast, disc 2 is matig bekrast en disc 4 is niet bekrast.

Frank
30-11-2005, 09:21
Ik ben net terug geweest om de DVD te ruilen, maar het ruilexemplaar was ook bekrast. Weliswaar niet zo erg, maar toch. Ik heb mijn geld terug gekregen. De digipack was trouwens ook bekrast.

dunefan
30-11-2005, 09:34
kheb geluk ... geen krassen te zien!

moet wel bekennen dat het hoesje beter had gekunt! snapte eerst al niet dat ze de 4disc hoes op het laatste moment hadden vervangen met James Cameron erbij, maar de hele digipack staat vol met hem! wat moet een regiseur op zo'n hoes! en daarbij slechte foto gebruikt als je open klapt! das wel jammer maarja ben blij dat er eindelijk aandacht is besteed om éen collecter's editon uit te brengen

Marc T.
30-11-2005, 09:35
Ik zal vanmiddag eens een exemplaar kopen. Kijken of het ook zo is bij mij, hoop het niet.

zetmoon
30-11-2005, 09:39
Het eerste dat winkels moeten leren is om de DVD's NIET uit de doosjes te halen!
Gewoon erin laten zitten en het cellofaan om de doos of digipack.
Zoals ze uit de fabriek komen dus.

Meestal snijden ze het cellofaan eraf en snijden ze meteen in de doos of digipack.
Zonde!

En de DVD's halen ze met blote handen uit de doosjes, ze springen
er niet zachtzinnig mee om en ze schuiven ze in papieren hoesjes en voila: krassen
en vingerafdrukken.

Heren winkeliers: NIET DOEN!!!!!!!!!

Mark Sleper
30-11-2005, 09:40
Het eerste dat winkels moeten leren is om de DVD's NIET uit de doosjes te halen!
Gewoon erin laten zitten en het cellofaan om de doos of digipack.
Zoals ze uit de fabriek komen dus.

Meestal snijden ze het cellofaan eraf en snijden ze meteen in de doos of digipack.
Zonde!

En de DVD's halen ze met blote handen uit de doosjes, ze springen
er niet zachtzinnig mee om en ze schuiven ze in papieren hoesjes en voila: krassen
en vingerafdrukken.

Heren winkeliers: NIET DOEN!!!!!!!!!

Die van mij zat nog in het cellofaan... ...en toch zaten er krassen op disc 1 en 2! :evil:

Frank
30-11-2005, 09:41
Het eerste dat winkels moeten leren is om de DVD's NIET uit de doosjes te halen!
Gewoon erin laten zitten en het cellofaan om de doos of digipack.
Zoals ze uit de fabriek komen dus.

Meestal snijden ze het cellofaan eraf en snijden ze meteen in de doos of digipack.
Zonde!

En de DVD's halen ze met blote handen uit de doosjes, ze springen
er niet zachtzinnig mee om en ze schuiven ze in papieren hoesjes en voila: krassen
en vingerafdrukken.

Heren winkeliers: NIET DOEN!!!!!!!!!

Die van mij zat nog in het cellofaan... ...en toch krassen :evil:
De mijne ook, maar ik ben het wel met je eens, zetmoon. Dat is ook de reden dat ik nooit meer iets koop bij VanLeest, Free Record Shop, Music Store, enz., behalve als ze een geseald exemplaar hebben.

Maar dan nog is de kans dus aanwezig dat de DVD bekrast is. Dat was vorig jaar zo met The Return of the King en ik heb het onlangs nog gehad bij de Collector's Edition van Ben-Hur.

zetmoon
30-11-2005, 09:49
Het eerste dat winkels moeten leren is om de DVD's NIET uit de doosjes te halen!
Gewoon erin laten zitten en het cellofaan om de doos of digipack.
Zoals ze uit de fabriek komen dus.

Meestal snijden ze het cellofaan eraf en snijden ze meteen in de doos of digipack.
Zonde!

En de DVD's halen ze met blote handen uit de doosjes, ze springen
er niet zachtzinnig mee om en ze schuiven ze in papieren hoesjes en voila: krassen
en vingerafdrukken.

Heren winkeliers: NIET DOEN!!!!!!!!!

Die van mij zat nog in het cellofaan... ...en toch krassen :evil:
De mijne ook, maar ik ben het wel met je eens, zetmoon. Dat is ook de reden dat ik nooit meer iets koop bij VanLeest, Free Record Shop, Music Store, enz., behalve als ze een geseald exemplaar hebben.

Maar dan nog is de kans dus aanwezig dat de DVD bekrast is. Dat was vorig jaar zo met The Return of the King en ik heb het onlangs nog gehad bij de Collector's Edition van Ben-Hur.

Het blijft, ook in de fabriek, vaak mensenwerk.

De vraag is natuurlijk wel in hoeverre die krassen invloed hebben op het afspelen.

Ik heb een zwaarbekraste ex-rental van "Underworld" maar die speelt
probleemloos af!

rollo tomassi
30-11-2005, 09:52
Zo zetmoon dat wou ik net opschrijven!

ik heb net de 4 dvd van titanic gekocht bij de free recordshop en het is weer zo ver , precies wat je zecht, ze scheuren de dvd open met een stanley-mes en 'pleuren'de dvdtjes erin, douwen het weer terug in het doosje en het zit weer lekkervol met krassen!

ik snap echt niet waarom ze dit doen
1. het is meer werk om ze elke keer open te doen en de disks erin te proppen, en 2 dat het niet normaal is dat je 30 euro betaald voor een dvd waar je al heel lang op wacht en dan erachter komen dat ie helemaal vol met krassen :evil:

Dennis Kuijper
30-11-2005, 09:55
Het eerste dat winkels moeten leren is om de DVD's NIET uit de doosjes te halen!
Gewoon erin laten zitten en het cellofaan om de doos of digipack.
Zoals ze uit de fabriek komen dus.

Meestal snijden ze het cellofaan eraf en snijden ze meteen in de doos of digipack.
Zonde!

En de DVD's halen ze met blote handen uit de doosjes, ze springen
er niet zachtzinnig mee om en ze schuiven ze in papieren hoesjes en voila: krassen
en vingerafdrukken.

Heren winkeliers: NIET DOEN!!!!!!!!!

Die van mij zat nog in het cellofaan... ...en toch krassen :evil:
De mijne ook, maar ik ben het wel met je eens, zetmoon. Dat is ook de reden dat ik nooit meer iets koop bij VanLeest, Free Record Shop, Music Store, enz., behalve als ze een geseald exemplaar hebben.

Maar dan nog is de kans dus aanwezig dat de DVD bekrast is. Dat was vorig jaar zo met The Return of the King en ik heb het onlangs nog gehad bij de Collector's Edition van Ben-Hur.

Het blijft, ook in de fabriek, vaak mensenwerk.

De vraag is natuurlijk wel in hoeverre die krassen invloed hebben op het afspelen.

Ik heb een zwaarbekraste ex-rental van "Underworld" maar die speelt
probleemloos af!

Jammer dat dit gebeurd,misschien dat het maar een gedeelte is,ik denk dat als b.v. een dvd vast komt te zitten in z,on machine en ze lopen op elkaar dat er krassen komen en dan niet alle beschadige exemplaren eruit halen,ze heben zoiets van een groot deel van de mensen kijken hier niet een naar,die stoppen hem in de speler en als hij het goed doet niet verder malen ernaar,de rest ruilen we wel om,dit is goedkoper dan alles eruit halen.Een dvd moet trouwens wel goed (diep) bekrast zijn wil hij bij mij raar gaan doen,maar dit is overigens per dvd speler verschillend.

Frank
30-11-2005, 09:56
De vraag is natuurlijk wel in hoeverre die krassen invloed hebben op het afspelen.

Ik heb een zwaarbekraste ex-rental van "Underworld" maar die speelt
probleemloos af!
Ik heb zelf ook DVD's die bekrast zijn en die goed afspelen, maar die krassen zijn er in de loop der jaren opgekomen door veelvuldig gebruik van de discs. Als ik een nieuwe DVD koop moet deze zonder beschadingen zijn, anders is het geen nieuwe DVD meer.

The Gr8oNe
30-11-2005, 09:58
Ik koop de dvd's tegenwoordig alleen maar bij MM, hiervoor alleen maar FRS maar nu helemaal niet meer.

zetmoon
30-11-2005, 09:58
De vraag is natuurlijk wel in hoeverre die krassen invloed hebben op het afspelen.

Ik heb een zwaarbekraste ex-rental van "Underworld" maar die speelt
probleemloos af!
Ik heb zelf ook DVD's die bekrast zijn en die goed afspelen, maar die krassen zijn er in de loop der jaren opgekomen door veelvuldig gebruik van de discs. Als ik een nieuwe DVD koop moet deze zonder beschadingen zijn, anders is het geen nieuwe DVD meer.

Dat begrijp ik, maar dat is toch een soort Utopie.

Probeer maar eens een nieuwe auto te kopen waar geen enkel krasje o.i.d. op zit.
De kans dat je zo'n auto vind is zeer klein.

En dat geldt voor alle spullen die we kopen.

Dennis Kuijper
30-11-2005, 09:58
Zo zetmoon dat wou ik net opschrijven!

ik heb net de 4 dvd van titanic gekocht bij de free recordshop en het is weer zo ver , precies wat je zecht, ze scheuren de dvd open met een stanley-mes en 'pleuren'de dvdtjes erin, douwen het weer terug in het doosje en het zit weer lekkervol met krassen!

ik snap echt niet waarom ze dit doen
1. het is meer werk om ze elke keer open te doen en de disks erin te proppen, en 2 dat het niet normaal is dat je 30 euro betaald voor een dvd waar je al heel lang op wacht en dan erachter komen dat ie helemaal vol met krassen :evil:

1.dit is het beleid van de winkeldiefstal,en bij net gereleasde dvds staan er achter de balie bijna altijd gesealde exemplaren.
2.Wel is gedacht aan internet bestellen,die zijn altijd sealed,jij koopt hem per slot van rekening in de winkel terwijl je bij voorbaat weet daar er krassen op kunnen zitten. :wink:

The Gr8oNe
30-11-2005, 10:00
Als ik een nieuwe DVD koop moet deze zonder beschadingen zijn, anders is het geen nieuwe DVD meer.


Inderdaad en goedkoop zijn ze niet altijd dus DVD's moeten gewoon krasvrij en vingerafdruk vrij zijn.

rollo tomassi
30-11-2005, 10:01
ik snap je eerste punt niet, over het beleid van winkeldiefstal, wat bedoel je daarmee, ik niet begrijp!

Dennis Kuijper
30-11-2005, 10:03
ik snap je eerste punt niet, over het beleid van winkeldiefstal, wat bedoel je daarmee, ik niet begrijp!
Gewoon,dat er meerder leege exemplaren in het rek staan,als er maar 1 leeg verkoop exemplaar zou zijn en iemand pakt deze denken ze dat ze klanten mislopen denk ik die hem niet zien staan.

zetmoon
30-11-2005, 10:21
ik snap je eerste punt niet, over het beleid van winkeldiefstal, wat bedoel je daarmee, ik niet begrijp!
Gewoon,dat er meerder leege exemplaren in het rek staan,als er maar 1 leeg verkoop exemplaar zou zijn en iemand pakt deze denken ze dat ze klanten mislopen denk ik die hem niet zien staan.

Een beetje vreemde redenatie, vind ik.
Ze moeten alle DVD's en CD's gewoon gesealed in de rekken zetten, dat
is ook beter tegen het beschadigen van de doosjes en digipacks.
Vooral die laatsen zijn nogal vaak flink gehavend.
Je kunt dan wel 10% korting krijgen, maar die krijg ik bij de Free en van Leest
toch al met mijn pasje.
En 10% extra korting doen ze niet.

Mark Sleper
30-11-2005, 10:30
:idea: Is dit misschien een idee? :idea: Vorig jaar met LOTR ROTK EE gaf dit ook wel een aardig beeld van de situatie:

Reageer hier kort:
A: Heb je krassen of niet?
B: Waar gekocht?
C: Via internet of in de winkel?
D: 2-Disc of 4-Disc?
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen?

Dan kunnen we elkaar als mede DVD-liefhebbers een idee geven wat we kunnen verwachten, waar we voor uit moeten kijken en of we allemaal in het zelfde (zinkende :wink:) schuitje zitten.

Paul H.
30-11-2005, 10:44
Daarom koop ik vaak ook dvd's bij Lukas Klamer of Makro. Alles blijft in de seal zitten en soms zit er ook nog een box omheen waardoor beschadiging vrijwel onmogelijk is. (y)

Louwrens H.
30-11-2005, 11:00
Daarom koop ik vaak ook dvd's bij Lukas Klamer of Makro. Alles blijft in de seal zitten en soms zit er ook nog een box omheen waardoor beschadiging vrijwel onmogelijk is. (y)
Maar in dit geval zijn er dus ook al gesealde exemplaren waarvan de DVD's toch bekrast zijn, zoals hierboven al ergens vermeld wordt :(

Frank
30-11-2005, 11:03
Ik heb inmiddels een prima exemplaar gekocht bij VanLeest.

arjanboelsma
30-11-2005, 11:29
Bij V&D hebben dvd schijfjes t maar hard te verduren. Friends heb ik 3 keer meoten ruilen, de 4e had nog krassen, maar toen wilden ze 'm niet meer ruilen, ik was te lastig blijkbaar!!!

johanluijkman
30-11-2005, 11:36
Heb Titanic besteld via FRS-online (ja, dom dom), had gehoopt m vandaag in ongeschonden staat in de brievenbus te vinden maar helaas, nog steeds in behandeling.......

Mark Sleper
30-11-2005, 11:37
:idea: Is dit misschien een idee? :idea: Vorig jaar met LOTR ROTK EE gaf dit ook wel een aardig beeld van de situatie:

Reageer hier kort:
A: Heb je krassen of niet?
B: Waar gekocht?
C: Via internet of in de winkel?
D: 2-Disc of 4-Disc?
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen?

Dan kunnen we elkaar als mede DVD-liefhebbers een idee geven wat we kunnen verwachten, waar we voor uit moeten kijken en of we allemaal in het zelfde (zinkende :wink:) schuitje zitten.

Ik verwacht wel een onbekraste DVD, maar bij Friends serie 10 bij V&D zaten er ook krassen op. Heb m 3 keer geruild, nu nog eentje met krassen.
Om de vragen te beantwoorden over ROTK:
A: Nee
B: Media Markt
C: In de winkel dus...
D: Beide
E: Ik heb geen idee

Deze vragen slaan natuurlijk wel op het onderwerp van deze thread! Titanic dus. Het leek me handig om te weten hoe Titanic het qua krassen doet.

HdeB
30-11-2005, 11:51
Titanic:

A: Heb je krassen of niet?
Ja, op disk 1 en disk 2
B: Waar gekocht?
FRS (gesealed exemplaar)
C: Via internet of in de winkel?
Winkel, Station Sloterdijk
D: 2-Disc of 4-Disc?
4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen?
Nee, omgeruild voor een ander gesealed exemplaar. In de winkel geopend en samen met verkoper alle 4 disks gecontroleerd.

Mark Sleper
30-11-2005, 12:31
A: Heb je krassen? Ja!
B: Waar gekocht? FRS Station Leiden.
C: Via internet of in de winkel? Winkel.
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc.
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen?
Nee, helemaal niet. We hebben samen een nieuw exemplaar onderzocht en heb zodanig een compleet gaaf exemplaar mee kunnen nemen. Proficiat FRS Station Leiden!

homernt
30-11-2005, 13:11
A: Heb je krassen? Ja!
B: Waar gekocht? MM Bijlmer
C: Via internet of in de winkel? Winkel.
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc.
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? Nee, ben twee keer terug geweest voor dat goed was.

Bij mij weten is bij de MM in rotterdam de hele partij uit de winkel gehalt.

LOTR was gewoon een grote slechte partij en dus niet een bepaalde winkel afhankelijk. Ik heb bij de FRS vorige week een paar dvd's niet gekocht om dat de doosjes in de bak er al slecht uitzagen. Ik heb ze nu online besteld bij FRS.

TheGodfather
30-11-2005, 14:00
Heb mijn R2UK exemplaar (ook de 4 disc) besteld bij play.com en is vandaag verzonden. Ben benieuwd of dat bij de UK versies ook t geval is, al denk ik van niet.

Wel belachelijk trouwens dat dat nu nog steeds gebeurd :evil:. Je betaalt (en veel) voor een goed exemplaar, dan verwacht je ook dat het product goed is! Foei!

Ron kars
30-11-2005, 14:11
Wel belachelijk trouwens dat dat nu nog steeds gebeurd :evil:. Je betaalt (en veel) voor een goed exemplaar, dan verwacht je ook dat het product goed is! Foei!

Het blijven mensen, jij maakt ook fouten.

TheGodfather
30-11-2005, 14:12
Wel belachelijk trouwens dat dat nu nog steeds gebeurd :evil:. Je betaalt (en veel) voor een goed exemplaar, dan verwacht je ook dat het product goed is! Foei!

Het blijven mensen, jij maakt ook fouten.
dat is natuurlijk onzin he

Marco
30-11-2005, 15:13
Reageer hier kort:
A: Heb je krassen of niet? Neen
B: Waar gekocht? Free Record Shop
C: Via internet of in de winkel? Winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? nvt

Vins
30-11-2005, 15:45
A: Heb je krassen of niet? -> Nee
B: Waar gekocht? -> Bol.Com
C: Via internet of in de winkel? -> Internet
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 2-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> NVT

sioux
30-11-2005, 16:07
A: Heb je krassen of niet? -> Nee
B: Waar gekocht? -> van Leest ( sealed)
C: Via internet of in de winkel? -> winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> NVT

johanluijkman
30-11-2005, 18:16
A: Heb je krassen of niet? -> Nee
B: Waar gekocht? -> van Leest ( sealed)
C: Via internet of in de winkel? -> winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> NVT

internetorder bij FRS gecancelled en vanmiddag bij van Leest een gesealed, krasvrij exemplaar gekocht.

martini
01-12-2005, 19:43
A: Heb je krassen of niet? -> Nee
B: Waar gekocht? -> FRS Rdam Lijnbaan (sealed)
C: Via internet of in de winkel? -> winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> NVT

Fafa
01-12-2005, 19:52
A: Heb je krassen of niet? -> Nee
B: Waar gekocht? -> Ebay
C: Via internet of in de winkel? -> Internet
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 5-disc Limited Edition UK
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> NVT

Ron kars
01-12-2005, 19:53
Wel belachelijk trouwens dat dat nu nog steeds gebeurd :evil:. Je betaalt (en veel) voor een goed exemplaar, dan verwacht je ook dat het product goed is! Foei!

Het blijven mensen, jij maakt ook fouten.
dat is natuurlijk onzin he

Hoezo? Maak jij geen fouten?

Marc T.
01-12-2005, 20:08
A: Heb je krassen of niet? -> Ja disc 1 en 3
B: Waar gekocht? -> Van Leest Groningen
C: Via internet of in de winkel? -> winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> Ik kom er net 2 minuten geleden achter, en nu twijfel ik of ik morgen terug zal gaan. Probleem is dat niet weet of de krassen de afspeelmogelijkheden beinvloeden.

Ron kars
01-12-2005, 21:04
A: Heb je krassen of niet? -> Ja disc 1 en 3
B: Waar gekocht? -> Van Leest Groningen
C: Via internet of in de winkel? -> winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> Ik kom er net 2 minuten geleden achter, en nu twijfel ik of ik morgen terug zal gaan. Probleem is dat niet weet of de krassen de afspeelmogelijkheden beinvloeden.

Ik zou sowieso teruggaan, als het nu de afspeelmogelijkheden niet beinvloed kan dat mischien later nog wel gebeuren.

Martin Zuidervliet
01-12-2005, 21:22
Titanic:

A: Heb je krassen of niet? Ja, op disk 1 en disk 2 :x
B: Waar gekocht? FRS (gesealed exemplaar)
C: Via internet of in de winkel? Winkel, Venestraat Den Haag
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? Weet ik nog niet

PS. De 4-Disc is niet te koop bij MediaMarkt.

Sander Haarmans
01-12-2005, 21:42
A: Heb je krassen of niet? -> Ja disc 1 + 2
B: Waar gekocht? -> FRS (Sealed)
C: Via internet of in de winkel? -> Winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4 Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> Moet nog terug gaan

BassFace
02-12-2005, 10:20
A: Heb je krassen of niet? -> Zeer minieme, bijna onzichtbare
B: Waar gekocht? -> Carrefour Hasselt
C: Via internet of in de winkel? -> Winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> NVT

Sander Haarmans
02-12-2005, 11:19
A: Heb je krassen of niet? -> Ja disc 1 + 2
B: Waar gekocht? -> FRS (Sealed)
C: Via internet of in de winkel? -> Winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4 Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> Moet nog terug gaan

Ben vandaag terug gegaan om m'n exemplaar te ruilen, de verkoper heeft zeker 3 gesealde verpakkingen opengemaakt en in elke verpakking zat minstens wel 1 beschadigde dvd.
Heb nu uit alle verpakkingen de niet beschadigde meegekregen.

Ze verkopen natuurlijk gewoon de beschadigde dvd's aan andere klanten die dat toch niet merken :nono:

TheGodfather
02-12-2005, 11:21
Wel belachelijk trouwens dat dat nu nog steeds gebeurd :evil:. Je betaalt (en veel) voor een goed exemplaar, dan verwacht je ook dat het product goed is! Foei!

Het blijven mensen, jij maakt ook fouten.
dat is natuurlijk onzin he

Hoezo? Maak jij geen fouten?
:roll: :roll: tuurlijk wel. Maar toen ik op m`n vorige werk fouten maakte, kwamen de klanten ook terug. En terecht, je betaald voor een goed product en je hebt `t recht dat op de juiste manier te krijgen. Krijg je dat niet, ga je terug.
Simpel, lijkt me...

Kees Hoekerd
02-12-2005, 11:46
Shit,ik moet dan toch maar ff mijn 5 disc uit de seal halen en checken voordat ik terug naar NL ga,anders is het zo lastig ruilen (HMV)
:lol:

Caledonians
02-12-2005, 12:36
A: Heb je krassen of niet? -> Nee
B: Waar gekocht? -> FRS
C: Via internet of in de winkel? -> Internet
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> NVT

Marc T.
02-12-2005, 13:33
Ik mocht niet ruilen !!!!! Kreeg een bonnetje waar een adres op stond waar ik de beschadigde dvd's naar toe moest sturen !

Stom volk zeg, ben ik weer een week ofzo kwijt.

TheGodfather
02-12-2005, 13:42
Ik mocht niet ruilen !!!!! Kreeg een bonnetje waar een adres op stond waar ik de beschadigde dvd's naar toe moest sturen !

Stom volk zeg, ben ik weer een week ofzo kwijt.
jep, dit stond te lezen op t dvdforum.nl:


Net doorgekregen van één van de winkels. Je kunt de defecte schijfjes (met je naam en adresgegevens) sturen naar:
DVD Return Center
Antwoordnummer 6184
1380 WB Weesp

En daar hoef je dus geen postzegel op te plakken!

Paul_Giamatti_Rules
02-12-2005, 14:31
A: Heb je krassen of niet? -> Jep, 1 & 2
B: Waar gekocht? -> FRS Heerlen
C: Via internet of in de winkel? -> Winkel, gesealed
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> Nee, er werd een 2de verpakking opengemaakt in de winkel en die had ook krassen, maar de verpakking erna was gezond, dus die heb ik meegekregen.

Op zich best klote voor filmliefhebbers, maar ja als er een fout in de productie zit kunnen nog een hoop dvds gevonden worden met krassen.

Mark Sleper
02-12-2005, 14:49
Ik mocht niet ruilen !!!!! Kreeg een bonnetje waar een adres op stond waar ik de beschadigde dvd's naar toe moest sturen !

Stom volk zeg, ben ik weer een week ofzo kwijt.

:shock: Je laat je toch niet n... beet nemen? Een ondeugdelijk product zou zo omgeruild moeten worden voor een deugdelijk product en als de voorraad dat niet meer toelaat dan je geld terug! Of ben ik nou zo gek?

Welke winkel?

Frank
02-12-2005, 15:04
Welke winkel?
Ik vermoed Free Record Shop, want de 4-disc is verder alleen verkrijgbaar bij VanLeest en Fame Music in Amsterdam.

Drost
02-12-2005, 17:10
A: Heb je krassen of niet? -> Ja, enkele kleintjes op 1 & 2
B: Waar gekocht? -> FRS Station Leiden, geseald exemplaar
C: Via internet of in de winkel? -> Winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> Geen idee...de krassen vallen nauwelijks op en ik heb geen problemen gehad met afspele, denk dus niet dat ik terug ga.

Ramonhal
02-12-2005, 17:30
Zo zetmoon dat wou ik net opschrijven!

ik heb net de 4 dvd van titanic gekocht bij de free recordshop en het is weer zo ver , precies wat je zecht, ze scheuren de dvd open met een stanley-mes en 'pleuren'de dvdtjes erin, douwen het weer terug in het doosje en het zit weer lekkervol met krassen!

ik snap echt niet waarom ze dit doen
1. het is meer werk om ze elke keer open te doen en de disks erin te proppen, en 2 dat het niet normaal is dat je 30 euro betaald voor een dvd waar je al heel lang op wacht en dan erachter komen dat ie helemaal vol met krassen :evil:

Euhm... kleine tip: vraag ALTIJD naar een geseald exemplaar in welke winkel dan ook... ook al kunnen er dan krassen op zitten, je hebt minder kans op beschadiging!!! Ik heb nog nooit (!) een beschadigd product bij de FRS in sealing gekregen... or maybe i'm just lucky :)

Daniel1974
02-12-2005, 18:05
Denken we dat wij een superieure editie hebben, dan hebben we dit weer. Het begon al toen ik genoodzaakt was om de DVD´s bij de FRS, omdat zij het alleenrecht hebben. Eikels. Dus ik zal mijn exemplaar direct chekken, zodat ik nog terugkan. Ik koop het liefste mijn DVD´s bij de MM ( als ik ze niet uit de VS haal) waar ze nog geseald zijn. Ook al is dat ook geen garantie, iedere beperking van mogelijke beschadiging is er een.

Ik heb jaren bij de Music Store gewerkt en weet er alles van. Hoe DVD´s & Cd´s worden behandeld. En ik kocht ze alleen zelf als ze direct uit het krat kwamen, en door niemand behalve mijzelf waren aangeraakt.

Ik begrijp het inderdaad ook niet zo goed. Dit buitengewone trieste beleid kost iedereen geld en vooral een hele hoop frustratie.

Frank
02-12-2005, 18:17
Ik begrijp het inderdaad ook niet zo goed. Dit buitengewone trieste beleid kost iedereen geld en vooral een hele hoop frustratie.
Het probleem is echter dat er genoeg mensen zijn die er helemaal niets om geven dat er krassen op hun DVD's staat. Of ze hebben het niet in de gaten.

nightofdead
02-12-2005, 18:49
A: Heb je krassen of niet? -> Ja, enkele zeer kleine op disc 1
B: Waar gekocht? -> Carrefour (sealed)
C: Via internet of in de winkel? -> winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> geen problemen, dus hou ik hem gewoon

Daniel1974
02-12-2005, 19:01
Wij laten ons systematisch bedonderen als DVD kopend Nederland. Krassen, mindere uitgaves, gekloot met, beeld, geluid, extra´s, you name it.

Olivier vd D.
02-12-2005, 19:13
A: Heb je krassen of niet? Nee
B: Waar gekocht? FRS
C: Via internet of in de winkel? internet
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? nvt


Wij laten ons systematisch bedonderen als DVD kopend Nederland. Krassen, mindere uitgaves, gekloot met, beeld, geluid, extra´s, you name it.
Absoluut, en het ergste is dat we wel de hoofdprijs mogen betalen. Er wordt grof winst gemaakt op dvd's.

Giniecoloog
02-12-2005, 19:37
A: Heb je krassen of niet? -> nu niet meer
B: Waar gekocht? -> FRS
C: Via internet of in de winkel? -> internet
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4 disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> in de winkel gelijk nagekeken en het 4e of 5e setje discs was goed, de rest zat vol met krassen

Marc T.
02-12-2005, 20:34
Ik mocht niet ruilen !!!!! Kreeg een bonnetje waar een adres op stond waar ik de beschadigde dvd's naar toe moest sturen !

Stom volk zeg, ben ik weer een week ofzo kwijt.

:shock: Je laat je toch niet n... beet nemen? Een ondeugdelijk product zou zo omgeruild moeten worden voor een deugdelijk product en als de voorraad dat niet meer toelaat dan je geld terug! Of ben ik nou zo gek?

Welke winkel?


Van Leest Groningen Oude Boteringestraat

ik ga morgen mijn discs opsturen naar dat ene adres wat ik gekregen heb ( en hierboven staat ) Blijkt na grondige inspectie dat disc 1,3 EN 4 krassen hebben, ondanks dat alles bij die VanLeest geseald was/is.

Ik vind het echt een schande. Zowel van deze Vanleest als van de productiemaatschappij. Wanproducten. Je verkoopt toch ook geen auto's zonder kreukelzone????

:twisted: Ik ben boos, wacht al JAREN op deze uitgave en nu zijn er ook nog problemen mee. Als extra vermaak voor de behandelende personen doe ik er een leuk briefje bij zodat ze weten dat ik ( en veel meer met mij ) hier niet van gediend zijn. En anders bel ik Breukhoven zelf op, want dat nummer heb ik ook nog wel ergens liggen. :twisted:

Marc T.
02-12-2005, 20:47
DVD Return Center
Antwoordnummer 6184
1380 WB Weesp

Geachte heer/mevrouw,

Gisteren heb ik de 4 disc Titanic gekocht en ik heb in deze envelop 3 schijfjes ( te weten, 1,3 en 4 ) bijgesloten.

Na jaren van wachten op een luxe editie van deze film ben ik erg blij met mijn aankoop. Maar toen ik thuiskwam bleek dat er op 3 van de 4 ( ! ) schijfjes krassen zaten.

Ik vind het onvoorstelbaar dat deze grove productiefout blijkbaar ‘over het hoofd’ is gezien en dat de klant de dvd’s dan maar weer op moet sturen om vervolgens WEL een goed product te ontvangen. Ik denk dat de dvd liefhebbers wel iets meer mogen verwachten voor dertig euro. Ik vind het dan ook belachelijk dat ik de moeite moet doen om deze schijfjes op te sturen, want ik zou van een gesealed product mogen verwachten dat het prima in orde is. Wat gebeurt er eigenlijk mee in de fabriek? De ene disc komt door de krassendetector en de andere niet? En vervolgens toch verpakken? Hopelijk wordt de zaak netjes afgehandeld want samen met mij zijn er nog veel meer mensen die hun Sinterklaasaankoop voor een ander nu moeten uitstellen.

Ik verwacht komende week drie perfecte schijfjes terug.

Groet,

M. Trip

*geen hoogstaande brief, maar ik ben 's avonds wat minder taalpurist als overdag* :)

TheGodfather
02-12-2005, 21:57
Goede brief (y)

Liquid Bass
03-12-2005, 15:33
Ben nu aan m'n 4e exemplaar toe. :lol:

A: Heb je krassen of niet? Ja en Nee*
B: Waar gekocht? FRS
C: Via internet of in de winkel? FRS Enschede (1e exemplaar) & FRS Hengelo (2e, 3e en 4e)
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? Nee, bij de FRS Hengelo was het al een bekend probleem en daar deden ze niet moeilijk om alle verpakkingen te controleren, zelfs niet met een zeer lange rij (Sinterklaas-drukte deze zaterdagmiddag!!) achter me.

* Op sommigen niet en anderen weer wel. Opmerkelijk was dat enkele discs ook zonder krassen dienst weigerden in verschillende DVD-spelers.

Olivier vd D.
03-12-2005, 15:37
* Op sommigen niet en anderen weer wel. Opmerkelijk was dat enkele discs ook zonder krassen dienst weigerden in verschillende DVD-spelers.
OMG, dat niet OOK nog eens he?!?!?! :shock: :? :cry:

Liquid Bass
03-12-2005, 17:09
Dat was dus helaas bij mij wel het geval.

3 Defecte box-sets getest met allemaal dezelfde gebreken. Toen de discs niet wilden afspelen, eerst uitvoerig en nauwkeurig gecheckt op krassen, maar die zaten er lang niet in alle gevallen op. :?

*NERAZZURRI*
03-12-2005, 17:22
:twisted: Ik ben boos, wacht al JAREN op deze uitgave en nu zijn er ook nog problemen mee. Als extra vermaak voor de behandelende personen doe ik er een leuk briefje bij zodat ze weten dat ik ( en veel meer met mij ) hier niet van gediend zijn. En anders bel ik Breukhoven zelf op, want dat nummer heb ik ook nog wel ergens liggen. :twisted:

Anders rij ik wel effe langs de familie Breukhoven met een klein knokploegje. Ik woon vlakbij 'm en ik ken z'n importdochter ook nog (al ben ik haar naam al weer vergeten) :twisted:

Marc T.
03-12-2005, 18:05
Kunnen we geen gezamelijke klacht indienen waardoor we misschien een tegemoetkoming of iets dergelijks kunnen krijgen van de maatschappij?

Als DVD.NL Titanic Gedupeerden Collectief?

Martin Zuidervliet
03-12-2005, 18:31
De heer Breukhoven en zijn familie kunnen er niks aan doen dat distributeur FOX zo'n blunder slaat. Dus doe even normaal. Ik denk dat we best blij mogen zijn met een winkel zoals de FRS. Het personeel is vaak altijd vriendelijk en behulpzaam en dat kan je van andere winkels niet altijd zeggen. Het in papieren hoesjes stoppen van CD's en DVD's is misschien niet geweldig, maar als dat hun beleid is moeten we er maar mee leren leven of ergens anders onze spullen kopen. Niemand zegt je dat alleen daar moet doen.

Paul H.
03-12-2005, 19:16
Volgens mijn halen mensen sommige dingen door elkaar heen FRS, mediamarkt, Van Leest, etc. Kunnen er niks aan doen dat er krassen op de dvd's zitten hiervoor moet je toch echt bij de fabrikant zijn. Je kunt wel een brief naar de FRS sturen maar die kunnen dit alleen doorspelen naar de fabrikant. Ze kunnen moeilijk bij FRS of een andere zaak alle dvd's gaan na zitten kijken.

Florentia
03-12-2005, 20:21
Volgens mijn halen mensen sommige dingen door elkaar heen FRS, mediamarkt, Van Leest, etc. Kunnen er niks aan doen dat er krassen op de dvd's zitten hiervoor moet je toch echt bij de fabrikant zijn. Je kunt wel een brief naar de FRS sturen maar die kunnen dit alleen doorspelen naar de fabrikant. Ze kunnen moeilijk bij FRS of een andere zaak alle dvd's gaan na zitten kijken.

Inderdaad, anders waren de gesealde exemplaren wel krasvrij geweest.

Tuvok
03-12-2005, 20:26
A: Heb je krassen of niet? Nee
B: Waar gekocht? FRS
C: Via internet of in de winkel? internet
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? nvt

Zoals vermeld waren er bij mijn versie geen problemen, allen puike schijfjes. Het lijkt er toch op dat we hier met een productiefout te maken hebben. Dat je bij zaken waar je geen gesealde uitgaves koopt de kans dan nóg groter is, is uiteraard logisch. Snap zowieso niet waarom mensen in hemelsnaam naar winkels van FRS of Van Leest gaan. Koop ze toch via internet (of bij releases die wél overal verkocht mogen worden, bij de Media Markt). De kans is dan altijd kleiner dat er krassen op zitten.

dunedain
03-12-2005, 20:27
A: Heb je krassen of niet? -> Ja 4x was pas goed andere 3 krassen
B: Waar gekocht? -> FRS Oss (diverse gesealde opengemaakt de 4e set was pas goed
C: Via internet of in de winkel? -> winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> NVT

Martin Zuidervliet
03-12-2005, 20:49
A: Heb je krassen of niet? -> Nee
B: Waar gekocht? -> FRS Oss (diverse gesealde opengemaakt de 4e set was pas goed)
Ehh, dan waren er dus 3 sets met krassen en dus moet A: Ja zijn. :P

dunedain
03-12-2005, 20:55
Gewijzigd bedoelde heb nu geen krassen meer :oops:

Frank
03-12-2005, 21:08
Snap zowieso niet waarom mensen in hemelsnaam naar winkels van FRS of Van Leest gaan. Koop ze toch via internet (of bij releases die wél overal verkocht mogen worden, bij de Media Markt). De kans is dan altijd kleiner dat er krassen op zitten.
Voor de duidelijkheid. Mijn in de winkel van de FRS gekochte exemplaar was geseald en die van de topicstarter ook. We hebben het hier dus over gesealde exemplaren die toch krassen hebben.

Marc T.
03-12-2005, 22:49
De heer Breukhoven en zijn familie kunnen er niks aan doen dat distributeur FOX zo'n blunder slaat. Dus doe even normaal. Ik denk dat we best blij mogen zijn met een winkel zoals de FRS. Het personeel is vaak altijd vriendelijk en behulpzaam en dat kan je van andere winkels niet altijd zeggen. Het in papieren hoesjes stoppen van CD's en DVD's is misschien niet geweldig, maar als dat hun beleid is moeten we er maar mee leren leven of ergens anders onze spullen kopen. Niemand zegt je dat alleen daar moet doen.

Conclusie:

We moeten blij zijn dat winkels als FRS en VanLeest het alleenrecht claimen van een bepaalde dvd en vervolgens mogen we niet klagen over krassen die bijna IEDEREEN tegenkomt.

En we moeten er maar mee leren leven dat dergelijk wangedrag van het personeel m.b.t. de behandeling van de schijfjes maar geaccepteert moet worden anders gaan we toch naar een andere winkel ( waar je de dvd's dus NIET kunt komen :!: )

Dus kom niet aanzetten met een dergelijk onzin excuus. Ze hebben excuses te maken en dat zouden ze BIG TIME moeten doen. Een blunder van de eerste orde dit, en als je geen verantwoording wilt afleggen voor een product dat je winkel verkoopt ben je een slechte ondernemer. De schuld leggen bij anderen is wel heel makkelijk. Een beetje verantwoordelijkheid mogen we wel verwachten van een concern dat zo groot is als deze.

Aangezien dit concern vaak dvd's verkoopt die elders NIET te koop zijn, heb je dus weinig te kiezen. Of het je nu aanstaat of niet. Dus wat dat betreft, snap ik niet dat dit gezegd word.

Ik vind dat wij als consument afgescheept worden, en goed ook. Want wat gebeurt er met de schijfjes die bekrast zijn en die weer in andere verpakkingen worden gestopt? Worden die in de winkel gewoon weer in het schap gezet zodat een volgende ( misschien iets minder oplettende ) klant er in kan trappen? Moeten we dan NOG STEEDS blij zijn met de FRS en de VanLeest? Ik geloof niet dat de bekraste schijfjes die door de medeforummers in andere verpakkingen zijn gedaan onder de toonbank worden gelegd bij deze winkels. No way.

Martin Zuidervliet
03-12-2005, 23:25
De heer Breukhoven en zijn familie kunnen er niks aan doen dat distributeur FOX zo'n blunder slaat. Dus doe even normaal. Ik denk dat we best blij mogen zijn met een winkel zoals de FRS. Het personeel is vaak altijd vriendelijk en behulpzaam en dat kan je van andere winkels niet altijd zeggen. Het in papieren hoesjes stoppen van CD's en DVD's is misschien niet geweldig, maar als dat hun beleid is moeten we er maar mee leren leven of ergens anders onze spullen kopen. Niemand zegt je dat alleen daar moet doen.


Conclusie:

We moeten blij zijn dat winkels als FRS en VanLeest het alleenrecht claimen van een bepaalde dvd en vervolgens mogen we niet klagen over krassen die bijna IEDEREEN tegenkomt.
Als winkels zoals FRS en Van Leest het 'alleenrecht' zouden hebben heeft dat met goed ondernemerschap en vertrouwen van de producent te maken.


En we moeten er maar mee leren leven dat dergelijk wangedrag van het personeel m.b.t. de behandeling van de schijfjes maar geaccepteert moet worden anders gaan we toch naar een andere winkel ( waar je de dvd's dus NIET kunt komen :!: )
Het kopen van deze GESEALDE DVD's had bij andere verkooppunten tot dezelfde problemen geleid.


Dus kom niet aanzetten met een dergelijk onzin excuus. Ze hebben excuses te maken en dat zouden ze BIG TIME moeten doen. Een blunder van de eerste orde dit, en als je geen verantwoording wilt afleggen voor een product dat je winkel verkoopt ben je een slechte ondernemer. De schuld leggen bij anderen is wel heel makkelijk. Een beetje verantwoordelijkheid mogen we wel verwachten van een concern dat zo groot is als deze.
Waarvoor zouden zij excuses moeten maken voor iets wat ze niet zelf veroorzaakt hebben?


Aangezien dit concern vaak dvd's verkoopt die elders NIET te koop zijn, heb je dus weinig te kiezen. Of het je nu aanstaat of niet. Dus wat dat betreft, snap ik niet dat dit gezegd word.
Ze zijn ook in Rotterdam en via internet bij Ro-Disc (http://www.rodisc.nl/gsp.dll?sid=103&pid=9&p_artikelid=70476&keysetid=1271796) en ook bij Mediadis (http://www.mediadis.com/dvd/detail.asp?id=146864) te koop, dus je hebt wel een keuze.


Ik vind dat wij als consument afgescheept worden, en goed ook. Want wat gebeurt er met de schijfjes die bekrast zijn en die weer in andere verpakkingen worden gestopt? Worden die in de winkel gewoon weer in het schap gezet zodat een volgende ( misschien iets minder oplettende ) klant er in kan trappen? Moeten we dan NOG STEEDS blij zijn met de FRS en de VanLeest? Ik geloof niet dat de bekraste schijfjes die door de medeforummers in andere verpakkingen zijn gedaan onder de toonbank worden gelegd bij deze winkels. No way.
Het gebrek aan vertrouwen over de handelswijze van een bedrijf zegt meer iets over jou dan over dat bedrijf.

*NERAZZURRI*
03-12-2005, 23:49
De heer Breukhoven en zijn familie kunnen er niks aan doen dat distributeur FOX zo'n blunder slaat. Dus doe even normaal. Ik denk dat we best blij mogen zijn met een winkel zoals de FRS. Het personeel is vaak altijd vriendelijk en behulpzaam en dat kan je van andere winkels niet altijd zeggen. Het in papieren hoesjes stoppen van CD's en DVD's is misschien niet geweldig, maar als dat hun beleid is moeten we er maar mee leren leven of ergens anders onze spullen kopen. Niemand zegt je dat alleen daar moet doen.

Hiermee doel je hoogstwaarschijnlijk op mijn reactie en daar wil ik dan nog even op reageren:

Het was (vanzelfsprekend) maar een grapje...

:wink:

Martin Zuidervliet
03-12-2005, 23:57
:twisted: Ik ben boos, wacht al JAREN op deze uitgave en nu zijn er ook nog problemen mee. Als extra vermaak voor de behandelende personen doe ik er een leuk briefje bij zodat ze weten dat ik ( en veel meer met mij ) hier niet van gediend zijn. En anders bel ik Breukhoven zelf op, want dat nummer heb ik ook nog wel ergens liggen. :twisted:

Anders rij ik wel effe langs de familie Breukhoven met een klein knokploegje. Ik woon vlakbij 'm en ik ken z'n importdochter ook nog (al ben ik haar naam al weer vergeten) :twisted:
Het insunueren dat de heer Breukhoven of zijn familie schuldig is aan een paar bekraste schijfjes en andere mensen op gekke ideeën brengen is geen (leuk) grapje.

Dva
04-12-2005, 00:39
De heer Breukhoven en zijn familie kunnen er niks aan doen dat distributeur FOX zo'n blunder slaat. Dus doe even normaal. Ik denk dat we best blij mogen zijn met een winkel zoals de FRS. Het personeel is vaak altijd vriendelijk en behulpzaam en dat kan je van andere winkels niet altijd zeggen. Het in papieren hoesjes stoppen van CD's en DVD's is misschien niet geweldig, maar als dat hun beleid is moeten we er maar mee leren leven of ergens anders onze spullen kopen. Niemand zegt je dat alleen daar moet doen.

Hiermee doel je hoogstwaarschijnlijk op mijn reactie en daar wil ik dan nog even op reageren:

Het was (vanzelfsprekend) maar een grapje...

:wink:

Correct, vandaar dat ik er nooit meer iets koop. Bij mijn eerste extended edition LOTR exemplaar ramden ze bij de FRS in Mechelen (B) de schijfjes zo in de houdertjes dat de pinnetjes afbraken, maar de volle pot betalen moest ik wel. Ze vonden het maar flauw dat ik daarvoor zeurde "het ging toch om de DVDtjes" (die zelfs uit de doos vielen wegens de afgebroken pinnetjes). Ik heb ze aan de kassa met hun rekening laten staan en ben zonder DVDs buiten gegaan. Daar zien ze me niet meer terug.

Paul H.
04-12-2005, 10:08
Zoiets noemen we gewoon onbeschoft personeel. Snap sowieso niet dat daar soms mensen werken die werkelijk geen enkel idee hebben van films en muziek. Dat mag je toch wel verwachten.

Blijft het feit dat de krassen op de dvd's een productiefout is. Kwaliteitscontrole moet erg laag liggen in hun productieproces.

Marc T.
04-12-2005, 10:54
:twisted: Ik ben boos, wacht al JAREN op deze uitgave en nu zijn er ook nog problemen mee. Als extra vermaak voor de behandelende personen doe ik er een leuk briefje bij zodat ze weten dat ik ( en veel meer met mij ) hier niet van gediend zijn. En anders bel ik Breukhoven zelf op, want dat nummer heb ik ook nog wel ergens liggen. :twisted:

Anders rij ik wel effe langs de familie Breukhoven met een klein knokploegje. Ik woon vlakbij 'm en ik ken z'n importdochter ook nog (al ben ik haar naam al weer vergeten) :twisted:
Het insunueren dat de heer Breukhoven of zijn familie schuldig is aan een paar bekraste schijfjes en andere mensen op gekke ideeën brengen is geen (leuk) grapje.


Jij vindt vast ook dat Bush niet schuldig is aan de doden in Irak, maar de soldaten, want Bush was er immers niet. :roll:

Martin Zuidervliet
04-12-2005, 11:09
Als de FRS echt zo'n rot winkel zou zijn, dan vraag ik me toch af waarom er zoveel mensen (blijven) komen.

Frank
04-12-2005, 11:35
Als de FRS echt zo'n rot winkel zou zijn, dan vraag ik me toch af waarom er zoveel mensen (blijven) komen.
Omdat er een boel mensen het niet erg vinden dat er krassen op hun nieuwe dure DVD's en CD's staan?

Jimbo
04-12-2005, 11:38
Dit is echt balen zeg, zit je zo lang op deze uitgave tewachten krijg je dit weer. Ik wou hem vandaag gaan halen maar nou wacht ik er maar mee.
Weet iemand of er snel nog een nieuwe lading binnen komt ?.

Marc T.
04-12-2005, 11:52
Als de FRS echt zo'n rot winkel zou zijn, dan vraag ik me toch af waarom er zoveel mensen (blijven) komen.

De zaken omdraaien kan ik ook wel. Denk even 1 minuut mee, zou wel handig zijn.

Maar jij zult wel blij zijn met de krassen op de dvd's en vindt dat niemand mag klagen want de FRS en VanLeest zijn heilig :lol:

securer
04-12-2005, 12:01
A: Heb je krassen of niet? -> Ja Alle 4 dvd's (disc 1 en 2 het meest)
B: Waar gekocht? -> FRS
C: Via internet of in de winkel? -> internet
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> vanmiddag even naar de lokale FRS om te proberen te ruilen. Hoop niet dat ze moeilijk doen over het feit dat ik online gekocht heb.

Kevin Baeckelandt
04-12-2005, 12:09
:idea: Is dit misschien een idee? :idea: Vorig jaar met LOTR ROTK EE gaf dit ook wel een aardig beeld van de situatie:

Reageer hier kort:
A: Heb je krassen of niet?
B: Waar gekocht?
C: Via internet of in de winkel?
D: 2-Disc of 4-Disc?
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen?

Dan kunnen we elkaar als mede DVD-liefhebbers een idee geven wat we kunnen verwachten, waar we voor uit moeten kijken en of we allemaal in het zelfde (zinkende :wink:) schuitje zitten.

A: Nee
B: FRS zat in plastieke verpakking
C: winkel
D: 4-disc

Beloved
04-12-2005, 12:25
Ik durf hem niet eens meer aan te schaffen nu :?

Jordy van Buel
04-12-2005, 12:29
Ik durf hem niet eens meer aan te schaffen nu :?

Gewoon een kwestie van goed nakijken in de winkel lijkt me, het is een erg kwalijke zaak dat dit wederom fout gaat maar meer kunnen we er denk ik niet aan doen.

Olivier vd D.
04-12-2005, 13:44
A: Heb je krassen of niet? -> Ja Alle 4 dvd's (disc 1 en 2 het meest)
B: Waar gekocht? -> FRS
C: Via internet of in de winkel? -> internet
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> vanmiddag even naar de lokale FRS om te proberen te ruilen. Hoop niet dat ze moeilijk doen over het feit dat ik online gekocht heb.
En? Hoe is het afgelopen?

Martin Zuidervliet
04-12-2005, 17:33
Als de FRS echt zo'n rot winkel zou zijn, dan vraag ik me toch af waarom er zoveel mensen (blijven) komen.

De zaken omdraaien kan ik ook wel. Denk even 1 minuut mee, zou wel handig zijn.

Maar jij zult wel blij zijn met de krassen op de dvd's en vindt dat niemand mag klagen want de FRS en VanLeest zijn heilig :lol:
Open deuren intrappen kan ik natuurlijk ook:

Jij zult wel blij zijn met andere mensen de schuld geven van dingen waar ze zelf niks aan kunnen doen. :?

Marc T.
04-12-2005, 19:03
Als de FRS echt zo'n rot winkel zou zijn, dan vraag ik me toch af waarom er zoveel mensen (blijven) komen.

De zaken omdraaien kan ik ook wel. Denk even 1 minuut mee, zou wel handig zijn.

Maar jij zult wel blij zijn met de krassen op de dvd's en vindt dat niemand mag klagen want de FRS en VanLeest zijn heilig :lol:
Open deuren intrappen kan ik natuurlijk ook:

Jij zult wel blij zijn met andere mensen de schuld geven van dingen waar ze zelf niks aan kunnen doen. :?

Ik geef helemaal niemand de schuld. Ik vraag om verantwoordelijkheid te nemen. Blijkbaar vind jij het schitterend dat er krassen op die dvd's zitten en mag er niet geklaagd worden want het zijn zulke vriendelijke mensen bij de FRS en VL...Je zult er wel werken en zelf de dvd niet hebben :lol:

Martin Zuidervliet
04-12-2005, 20:10
Ik werk niet bij FRS of VL. Ik had wel de DVD's met krassen, die ik netjes bij de FRS kon omruilen. Het feit dat jij een slechte ervaring hebt met een winkel van een firma betekend nog niet dat deze hele firma slecht is. Ik vind het ook belachelijk dat jij die schijfjes moet opsturen. Ik had dat nooit gepikt. Ze hadden maar lekker me geld teruggeven, want het is inderdaad hun verantwoording een goed produkt af te leveren.

Ron kars
04-12-2005, 20:38
Wel belachelijk trouwens dat dat nu nog steeds gebeurd :evil:. Je betaalt (en veel) voor een goed exemplaar, dan verwacht je ook dat het product goed is! Foei!

Het blijven mensen, jij maakt ook fouten.
dat is natuurlijk onzin he

Hoezo? Maak jij geen fouten?
:roll: :roll: tuurlijk wel. Maar toen ik op m`n vorige werk fouten maakte, kwamen de klanten ook terug. En terecht, je betaald voor een goed product en je hebt `t recht dat op de juiste manier te krijgen. Krijg je dat niet, ga je terug.
Simpel, lijkt me...

Je draait eromheen, hoezo is het nou onzin??

securer
04-12-2005, 22:08
A: Heb je krassen of niet? -> Ja Alle 4 dvd's (disc 1 en 2 het meest)
B: Waar gekocht? -> FRS
C: Via internet of in de winkel? -> internet
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> vanmiddag even naar de lokale FRS om te proberen te ruilen. Hoop niet dat ze moeilijk doen over het feit dat ik online gekocht heb.
En? Hoe is het afgelopen?

Er lag een mailing over de bekraste Titanic DVD's. Probleem is dus bekend en ligt bij Fox. Bedoeling is eigenlijk dat klanten ze zelf retour sturen. Maar er werd voor me een ander exemplaar geopend (2 om precies te zijn) waarbij de tweede goed was. Had niet het gevoel dat internet levering belemmerend was. De mailing die alle frs'en rond is gegaan mogelijk wel. Ik had mogelijk het geluk dat er ook een mede forummember achter de balie stond ;)

Remco van Heugten
05-12-2005, 16:44
Reageer hier kort:
A: Heb je krassen of niet? Ja, meerdere krassen op disc 1 en twee krasjes op disc 2. Geen krassen op disc 3 en 4.
B: Waar gekocht? Free Record Shop
C: Via internet of in de winkel? Via internet
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? De medewerker wist hier bij de Free Record Shop in de Heuvel Galerie in Eindhoven niets van dit probleem af. Hij raadde mij aan om contact op te nemen met de internet klantenservice van de FRS. Dat heb ik dus gedaan. Kreeg een standaardmail terug.

Ik had hem zaterdag afgehaald. Hij was geseald. Toen wist ik nog niet van dit probleem af. Maar ik las nog dezelfde dag deze thread en na controle bleken er dus krassen op de DVD's te zitten. Ik heb geen kassabon (via het internet besteld en betaald) en er zat geen kopie van de pakbon bij de DVD. Die had de medewerker eruit gehaald. Daar had ik waarschijnlijk iets van moeten zeggen. Maar goed, toen wist ik nog niet van dit probleem af.

Dit is overigens de mail die terugkreeg van de FRS klantenservice:


Hallo Remco van Heugten,

Bedankt voor je mail en excuses voor het feit dat je een beschadigd produkt hebt ontvangen.

Het kan voorkomen dat indien artikelen niet meer centraal voorradig zijn of, al dan niet tijdelijk, niet meer leverbaar zijn bij onze leveranciers deze worden opgevraagd uit de voorraden van onze winkels. Het door jou ontvangen produkt is waarschijnlijk identiek aan wat je anders in onze winkels had kunnen kopen maar uiteraard had je daar wel het artikel kunnen bekijken alvorens te beslissen het al dan niet te kopen.

Voldoet het product niet aan je verwachtingen, dan kun je het uiteraard ruilen in een van onze winkels op vertoon van de pakbon. Voor een overzicht van onze winkels klik je hier.

Je kunt het artikel ook retour sturen naar:

Free Interactive Services
Retour internet
Antwoordnummer 100
2900 VB Capelle a/d IJssel

Schrijf duidelijk op de verpakking 'Retour Internet'! Doe er een briefje bij waarop je vermeldt dat het een retourzending betreft. Vergeet ook je bank- of girorekening nummer niet te vermelden, wij zorgen er dan voor dat het aankoopbedrag binnen twee weken na ontvangst teruggeboekt wordt op jouw rekening.

Heb je nog een andere vraag voor onze klantenservice? Vul dan hier het contactformulier in en wij nemen per mail contact met je op.

Graag zien we je weer terug op onze site of in een van onze winkels!

Met vriendelijke groet,
Het team van Free Record Shop

- p.s. Dit is een automatisch gegenereerde mail -

Bas de Jong
05-12-2005, 17:16
A: Heb je krassen of niet? Ja, allemaal kleine "weerhaakvormige" krasjes op disc 1
B: Waar gekocht? Free Record Shop (Houten)
C: Via internet of in de winkel? In de winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? De medewerker wist niks van het probleem maar deed niet moeilijk. 1 nieuwe verpakking open gemaakt en hier zaten ook krassen op de disc. De 2de verpakking was wel goed.

Kees Hoekerd
05-12-2005, 17:22
A: Heb je krassen of niet? Nee
B: Waar gekocht? Virgin,London
C: Via internet of in de winkel? winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? NVT (5 disc)
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? nvt

Prachtige uitgave,jammer van de problemen in NL.

TheGodfather
05-12-2005, 19:49
Wel belachelijk trouwens dat dat nu nog steeds gebeurd :evil:. Je betaalt (en veel) voor een goed exemplaar, dan verwacht je ook dat het product goed is! Foei!

Het blijven mensen, jij maakt ook fouten.
dat is natuurlijk onzin he

Hoezo? Maak jij geen fouten?
:roll: :roll: tuurlijk wel. Maar toen ik op m`n vorige werk fouten maakte, kwamen de klanten ook terug. En terecht, je betaald voor een goed product en je hebt `t recht dat op de juiste manier te krijgen. Krijg je dat niet, ga je terug.
Simpel, lijkt me...

Je draait eromheen, hoezo is het nou onzin??
:roll: lezen beste kerel, lezen...
Ik zeg toch: ik maak ook fouten, dus is t onzin om te beweren dat ik dat niet doe. Uiteraard maakt iedereen fouten. Feit is gewoon echter wel dat t niet mag gebeuren!

dexter20003
05-12-2005, 21:04
A: Heb je krassen of niet? Ja (disc 1,2 +4)
B: Waar gekocht? Van Leest
C: Via internet of in de winkel? winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? Ik kon deze dvd niet meer omruilen

Ze vertelde dat er al vele klachten waren geweest en dat ik de defecte dvd's moest retourneren naar:

DVD Return Centre
Antwoordnummer 6184
1380 WB Weesp

Ik ben benieuwd. Morgen zal ik de dvd's opsturen.

chelk
05-12-2005, 21:18
Het eerste dat winkels moeten leren is om de DVD's NIET uit de doosjes te halen!
Gewoon erin laten zitten en het cellofaan om de doos of digipack.
Zoals ze uit de fabriek komen dus.

Meestal snijden ze het cellofaan eraf en snijden ze meteen in de doos of digipack.
Zonde!

En de DVD's halen ze met blote handen uit de doosjes, ze springen
er niet zachtzinnig mee om en ze schuiven ze in papieren hoesjes en voila: krassen
en vingerafdrukken.

Heren winkeliers: NIET DOEN!!!!!!!!!

Daar krijg ik de kriebels van! Daar doen ze meer kwaad dan goed mee. En dan durven sommige winkeliers je nog voor sul bezien omdat je een ''bekrast!! exemplaar niet neemt. Maar de dvd's uit het hoesje doen is dan nodig voor diefstal... Dan ga je maar elke keer terug met een beschadigde dvd (dat ze er de muren van oplopen)

Frenkel
06-12-2005, 06:01
A: Heb je krassen of niet? Nee
B: Waar gekocht? Play.com
C: Via internet of in de winkel? internet
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? NVT

(betreft UK uitgave)

Paul H.
06-12-2005, 08:27
Ik durf hem niet eens meer aan te schaffen nu :?

Me Too. Wacht wel even tot er een nieuwe vrachtlading binnen is of dat er wat meer bekendheid is over het probleem.

Christiaan Sauer
06-12-2005, 13:46
A: Heb je krassen of niet? - ja (disc 2)
B: Waar gekocht? - Free Record Shop
C: Via internet of in de winkel? - winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? - 4 disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? - geen probleem, haalden seal open zodat ik kon kijken, en heb mijn beschadigde dvd uit een andere verpakking gekregen die ook speciaal opengemaakt werd.

Note achteraf: beschadigde dvd werd teruggedaan in de andere hoes, en die andere hoes was ook nog eens beschadigt. Zat op de voorkant van de houders een lelijke kras. (en natuurlijk ging de dvd gewoon weer op de stapel....)
Maar het omwisselen was geen probleem.

Mark Sleper
06-12-2005, 14:51
en natuurlijk ging de dvd gewoon weer op de stapel...

:shock:

Jordy van Buel
06-12-2005, 14:59
Ik durf hem niet eens meer aan te schaffen nu :?

Me Too. Wacht wel even tot er een nieuwe vrachtlading binnen is of dat er wat meer bekendheid is over het probleem.

Hier hetzelde, stond er vanmorgen nog mee in men hand maar door dit in je achterhoofd te weten heb je er al gelijk veel minder zin in om er geld voor uit je portemonnee te halen.

Sander Haarmans
06-12-2005, 15:03
en natuurlijk ging de dvd gewoon weer op de stapel...

:shock:
Tja de FRS is daar inderdaad erg makkelijk in, ze denken "de volgende klant die die box koopt zal toch wel niet terug komen"

Olivier vd D.
06-12-2005, 19:09
Ik heb hier een gloednieuwe ongebruikte Titanic 4-disc (zojuist uit de seal gehaald om op krassen te checken) met twee werkelijk minimaal kleine krasjes (moeilijk te zien zo klein) op disc2. Voor de rest helemaal gaaf. Voor € 20,00 inclusief verzenden te koop. Ik heb de (internet)bon erbij, dus ruilen moet geen probleem zijn mocht de koper dit toch willen. Ik heb zelf al een exemplaar, deze is overbodig.


Inmiddels verkocht aan Dennis Kuijper

securer
06-12-2005, 23:53
mooi prijsje, tis dat ik hem al heb ;)

edwinvb
07-12-2005, 07:02
A: Heb je krassen of niet? ja (disc 1,2 en 3)
B: Waar gekocht? FRS
C: Via internet of in de winkel? internet
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? ja

ik moest de dvd`s opsturen, zodat ik nieuwe zou krijgen
heb frs gebeld, deze heeft de winkel gebeld
ga vandaag alsnog in de winkel ruilen
hopen dat dit goed gaat/komt

Frank
07-12-2005, 08:36
ik moest de dvd`s opsturen, zodat ik nieuwe zou krijgen
heb frs gebeld, deze heeft de winkel gebeld
ga vandaag alsnog in de winkel ruilen
hopen dat dit goed gaat/komt
Dan werken ze daar ook langs elkaar. Er bestaat namelijk een adres waar je je beschadigde discs naar toe kunt sturen en dan krijg je onbeschadigde discs retour.

rvvnr1
07-12-2005, 08:39
Moondust als je m nog hebt heb ik wel interesse, stuur me dan alsjeblieft ff een pb met je gegevens.

Olivier Laemont
07-12-2005, 09:33
A: Heb je krassen of niet? Ja (disc 1,2)
B: Waar gekocht? MM Brussel - Nieuwstraat
C: Via internet of in de winkel? winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? Nee, maar ze hadden de box niet meer binnen. Na meer dan een week wachten, heb ik een aankoopbon in de plaats genomen. Was het wachten beu, want het betreft een zeer recente uitgave en toprelease, dus een beetje meer inspanning kon geen kwaad. Sommige mensen willen blijkbaar geen geld verdienen...

Heb hem dan maar elders gekocht en dus...

A: Heb je krassen of niet? Neen
B: Waar gekocht? FNAC Brussel
C: Via internet of in de winkel? winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? NVT

AntonNC
07-12-2005, 17:15
A: Heb je krassen of niet? Nee
B: Waar gekocht? Free Record Shop
C: Via internet of in de winkel? Internet
D: 2-Disc of 4-Disc? 2-Disc & 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? N.V.T.

Ben dan ook erg blij dat er geen enkel krasje op zit, zeker na alle verhalen hier.


Grtz

BASIL
07-12-2005, 20:24
A: Heb je krassen of niet? Ja (disc 1,2)
B: Waar gekocht? MM Brussel - Nieuwstraat
C: Via internet of in de winkel? winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? Nee, maar ze hadden de box niet meer binnen. Na meer dan een week wachten, heb ik een aankoopbon in de plaats genomen. Was het wachten beu, want het betreft een zeer recente uitgave en toprelease, dus een beetje meer inspanning kon geen kwaad. Sommige mensen willen blijkbaar geen geld verdienen...

:shock:

Het is mijn exemplaar die je gekregen heb. Maandag ben ik naar de MM (Nieuwstraat gegaan om mijn dvd om te ruilen maar omdat ze die niet meer hebben heb ik een waardebon gekregen. maar ik heb de indruk dat ze die terug proberen te verkopen.

edwinvb
08-12-2005, 05:39
A: Heb je krassen of niet? ja (disc 1,2 en 3)
B: Waar gekocht? FRS
C: Via internet of in de winkel? internet
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? ja

ik moest de dvd`s opsturen, zodat ik nieuwe zou krijgen
heb frs gebeld, deze heeft de winkel gebeld
ga vandaag alsnog in de winkel ruilen
hopen dat dit goed gaat/komt

ben terug gegaan
ik moest ze maar opsturen, ruilen deden ze niet meer en mochten ze ook niet meer doen
heb geld terug gevraagd en heb bij een andere winkel de 2 disc gehaald
deze zag er prima uit, geen krassen
laat de FRS lekker de 4disc houden, als ze zo met klanten omgaan
voor mij geen FRS meer

Marco
09-12-2005, 08:18
Rodisc stopt met verkopen van de Nederlandse versie (als FRS ook het voorbeeld zou volgen :roll: ).


Er blijken veel problemen te zijn met de nieuwe Nederlandse 4-DVD-versie van Titanic. Uitgever Fox heeft zo'n beetje alleen bekrasde exemplaren naar de handel uitgeleverd. Dit is bekend, maar vooralsnog worden de beschadigde exemplaren niet zomaar retour genomen en worden deze ook nog steeds verkocht. Alleen wanneer een consument moeilijk gaat doen over een beschadigd exemplaar, dan kan men via een aparte site en antwoordnummer een exemplaar omruilen. Ro-Disc ziet er van af om eerst beschadigde exemplaren te verkopen en vervolgens na protest de consument naar Fox door te sturen. De Nederlande versie is dus ook uit ons assortiment gehaald. De Engelse versie zal wel gewoon leverbaar blijven.

Dennis Vansant
09-12-2005, 08:27
ben terug gegaan
ik moest ze maar opsturen, ruilen deden ze niet meer en mochten ze ook niet meer doen
heb geld terug gevraagd en heb bij een andere winkel de 2 disc gehaald
deze zag er prima uit, geen krassen
laat de FRS lekker de 4disc houden, als ze zo met klanten omgaan
voor mij geen FRS meer

Moet je inderdaad niet over je kap laten gaan. Goeie service tegenwoordig -_-

Martin Zuidervliet
09-12-2005, 10:16
Rodisc stopt met verkopen van de Nederlandse versie (als FRS ook het voorbeeld zou volgen :roll: ).

Dat begrijp ik wel. Bij Ro-Disc komen mensen met (meer) verstand van DVD's en die pikken het niet als er maar een "paar" krasjes op de schijfjes zitten. Goede actie, de FRS zou inderdaad moeten volgen en niet alleen maar aan de centjes moeten denken.

Dennis Kuijper
09-12-2005, 12:08
Rodisc stopt met verkopen van de Nederlandse versie (als FRS ook het voorbeeld zou volgen :roll: ).

Dat begrijp ik wel. Bij Ro-Disc komen mensen met (meer) verstand van DVD's en die pikken het niet als er maar een "paar" krasjes op de schijfjes zitten. Goede actie, de FRS zou inderdaad moeten volgen en niet alleen maar aan de centjes moeten denken.
Het is bijna kerst dan weet je wel hoe het gaat,ik denk als je gaat afwegen hoeveel mensen er wel en niet terug gaan dat de mensen die niet terug gaan zwaar in de meerderheid zijn aangezien de grote massa niet maalt om een paar krasjes zolang de dvds maar werken,dit verzin ik niet het is gewoon zo.

Toontje1985
09-12-2005, 12:23
A: Heb je krassen of niet? Nee
B: Waar gekocht? Van Leest
C: Via internet of in de winkel? Winkel (nieuw in seal)
D: 2-Disc of 4-Disc? 4 disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? n.v.t

dexter20003
09-12-2005, 16:20
A: Heb je krassen of niet? Ja (disc 1,2 +4)
B: Waar gekocht? Van Leest
C: Via internet of in de winkel? winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? Ik kon deze dvd niet meer omruilen

Ze vertelde dat er al vele klachten waren geweest en dat ik de defecte dvd's moest retourneren naar:

DVD Return Centre
Antwoordnummer 6184
1380 WB Weesp

Ik ben benieuwd. Morgen zal ik de dvd's opsturen.

Heb de dvd's vandaag ongeschonden binnengekregen. Erg snelle service van fox :D

Marc T.
09-12-2005, 17:45
Rodisc stopt met verkopen van de Nederlandse versie (als FRS ook het voorbeeld zou volgen :roll: ).


Er blijken veel problemen te zijn met de nieuwe Nederlandse 4-DVD-versie van Titanic. Uitgever Fox heeft zo'n beetje alleen bekrasde exemplaren naar de handel uitgeleverd. Dit is bekend, maar vooralsnog worden de beschadigde exemplaren niet zomaar retour genomen en worden deze ook nog steeds verkocht. Alleen wanneer een consument moeilijk gaat doen over een beschadigd exemplaar, dan kan men via een aparte site en antwoordnummer een exemplaar omruilen. Ro-Disc ziet er van af om eerst beschadigde exemplaren te verkopen en vervolgens na protest de consument naar Fox door te sturen. De Nederlande versie is dus ook uit ons assortiment gehaald. De Engelse versie zal wel gewoon leverbaar blijven.


Van wie is die Quote precies?

"Wanneer een consument MOEILIJK GAAT DOEN OVER EEN BESCHADIGD EXEMPLAAR ?????"

Hallo zeg. :roll:

Marc T.
09-12-2005, 17:46
Rodisc stopt met verkopen van de Nederlandse versie (als FRS ook het voorbeeld zou volgen :roll: ).


Er blijken veel problemen te zijn met de nieuwe Nederlandse 4-DVD-versie van Titanic. Uitgever Fox heeft zo'n beetje alleen bekrasde exemplaren naar de handel uitgeleverd. Dit is bekend, maar vooralsnog worden de beschadigde exemplaren niet zomaar retour genomen en worden deze ook nog steeds verkocht. Alleen wanneer een consument moeilijk gaat doen over een beschadigd exemplaar, dan kan men via een aparte site en antwoordnummer een exemplaar omruilen. Ro-Disc ziet er van af om eerst beschadigde exemplaren te verkopen en vervolgens na protest de consument naar Fox door te sturen. De Nederlande versie is dus ook uit ons assortiment gehaald. De Engelse versie zal wel gewoon leverbaar blijven.

Casebay1
09-12-2005, 17:59
A: Heb je krassen of niet? Ja (disc 1,2 +4)
B: Waar gekocht? Van Leest
C: Via internet of in de winkel? winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? Ik kon deze dvd niet meer omruilen

Ze vertelde dat er al vele klachten waren geweest en dat ik de defecte dvd's moest retourneren naar:

DVD Return Centre
Antwoordnummer 6184
1380 WB Weesp

Ik ben benieuwd. Morgen zal ik de dvd's opsturen.

Heb de dvd's vandaag ongeschonden binnengekregen. Erg snelle service van fox :D

Moet ik ook maar eens gaan doen. Hoe heb je ze verpakt? Simpel in een envelop met een paar kartonnetjes of zo?
Postzegel niet nodig zo te zien....

Chris W
09-12-2005, 18:21
Rodisc stopt met verkopen van de Nederlandse versie (als FRS ook het voorbeeld zou volgen :roll: ).


Er blijken veel problemen te zijn met de nieuwe Nederlandse 4-DVD-versie van Titanic. Uitgever Fox heeft zo'n beetje alleen bekrasde exemplaren naar de handel uitgeleverd. Dit is bekend, maar vooralsnog worden de beschadigde exemplaren niet zomaar retour genomen en worden deze ook nog steeds verkocht. Alleen wanneer een consument moeilijk gaat doen over een beschadigd exemplaar, dan kan men via een aparte site en antwoordnummer een exemplaar omruilen. Ro-Disc ziet er van af om eerst beschadigde exemplaren te verkopen en vervolgens na protest de consument naar Fox door te sturen. De Nederlande versie is dus ook uit ons assortiment gehaald. De Engelse versie zal wel gewoon leverbaar blijven.


Van wie is die Quote precies?

"Wanneer een consument MOEILIJK GAAT DOEN OVER EEN BESCHADIGD EXEMPLAAR ?????"

Hallo zeg. :roll:

Ik vind dit juist een goede actie van Ro-Disc. Ik zou als verkoper ook geen beschadigde exemplaren willen verkopen. Alleen maar moeilijk voor zowel de koper als de verkoper. Want deze kunnen er geen van beide iets aan doen. Wijze beslissing. Hopen dat de volgende drukpartij wel goed is, want ik heb er idd zoals andere hier, vaak mee in me handen gestaan, maar het krasgezeik heeft mij voor alsnog er van weerhouden deze box aan te schaffen

dexter20003
09-12-2005, 19:52
A: Heb je krassen of niet? Ja (disc 1,2 +4)
B: Waar gekocht? Van Leest
C: Via internet of in de winkel? winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? Ik kon deze dvd niet meer omruilen

Ze vertelde dat er al vele klachten waren geweest en dat ik de defecte dvd's moest retourneren naar:

DVD Return Centre
Antwoordnummer 6184
1380 WB Weesp

Ik ben benieuwd. Morgen zal ik de dvd's opsturen.

Heb de dvd's vandaag ongeschonden binnengekregen. Erg snelle service van fox :D

Moet ik ook maar eens gaan doen. Hoe heb je ze verpakt? Simpel in een envelop met een paar kartonnetjes of zo?
Postzegel niet nodig zo te zien....

Ik heb ze voor de zekerheid in een bubbeltje envelop gedaan en een copie van mijn aankoopbon. Succes ermee. Als het zo snel gaat als bij mij moet je snel nieuwe dvd's hebben.

Mark Sleper
10-12-2005, 00:06
http://home.versatel.nl/sleper/krassen.jpg
Mooie website, Fox! :wink:

Kaplan
10-12-2005, 09:14
A: Heb je krassen of niet? Ja op disc 1 en 2 meerdere lichte krassen, Ze spelen wel af.
B: Waar gekocht? FRS op 9-12 geseald
C: Via internet of in de winkel? in de winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? Nog niet geweest

TheGodfather
10-12-2005, 12:15
Gisteren binnen gekregen:

A: Heb je krassen of niet? Nee
B: Waar gekocht? Play.com
C: Via internet of in de winkel? Internet
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? N.V.T.

gelukkig geen last van, dus :D
Wel een hele mooie uitgave (y)

Jeroen vS
10-12-2005, 12:29
Ik heb de 4-disc met zeer kleine krasjes aan de buitenrand van disc 2. DVD afgespeeld, maar geen problemen gevonden.

Marc T.
10-12-2005, 14:50
Vorige week zaterdag opgestuurd en nog niet teruggekregen...

zetmoon
10-12-2005, 15:17
Maken jullie je niet wat al te druk om (lichte) krasjes?

Probeer maar eens een DVD (of CD) te vinden die echt smetteloos is.
Volgens mij bestaat die niet!

Altijd zijn er wel wat licht krasjes, veegjes, vlekjes of andere ongeregeldheden
te zien.
Of het gat is niet mooi afgewerkt en wat rafelig.

Als de disc goed af te spelen is, dan is het goed. (punt)

Dva
10-12-2005, 16:59
Maken jullie je niet wat al te druk om (lichte) krasjes?

Probeer maar eens een DVD (of CD) te vinden die echt smetteloos is.
Volgens mij bestaat die niet!

Altijd zijn er wel wat licht krasjes, veegjes, vlekjes of andere ongeregeldheden
te zien.
Of het gat is niet mooi afgewerkt en wat rafelig.

Als de disc goed af te spelen is, dan is het goed. (punt)

dit is correct, als je gewend bent je dvds bij de FRS te kopen :wink: . Andere die ik "vers" uit de doos haal zijn ongekrast "mint quality" hoor!

Frank
10-12-2005, 17:42
Als de disc goed af te spelen is, dan is het goed. (punt)
Nee, geen punt! Het maakt me niet uit als een DVD niet helemaal smetteloos is, maar de Titanic-DVD die ik eerst kocht had behoorlijk wat krassen en dat accepteer ik niet! En al helemaal niet als blijkt dat een groot deel van de geleverde exemplaren bekrast zijn.

zetmoon
10-12-2005, 17:47
Maken jullie je niet wat al te druk om (lichte) krasjes?

Probeer maar eens een DVD (of CD) te vinden die echt smetteloos is.
Volgens mij bestaat die niet!

Altijd zijn er wel wat licht krasjes, veegjes, vlekjes of andere ongeregeldheden
te zien.
Of het gat is niet mooi afgewerkt en wat rafelig.

Als de disc goed af te spelen is, dan is het goed. (punt)

dit is correct, als je gewend bent je dvds bij de FRS te kopen :wink: . Andere die ik "vers" uit de doos haal zijn ongekrast "mint quality" hoor!

Ik heb ook wel eens gesealde DVD gekocht en die hadden toch wat lichte krasjes
en veegjes.

Maar wat kan mij dat schelen als de disc probleemloos speelt!

Frank
10-12-2005, 17:50
Maar wat kan mij dat schelen als de disc probleemloos speelt!
Dat moet je natuurlijk zelf weten, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat maar moet doen.

Marco
10-12-2005, 17:58
Van wie is die Quote precies?

"Wanneer een consument MOEILIJK GAAT DOEN OVER EEN BESCHADIGD EXEMPLAAR ?????"

Hallo zeg. :roll:Geen idee welke Rodisc medewerker dat heeft geschreven. Er stond geen naam bij. Het bericht stamt uit DVD Nieuwsbrief 399.

Albert Kostwinder
10-12-2005, 18:06
A: Heb je krassen of niet? -> Nee
B: Waar gekocht? -> play.com
C: Via internet of in de winkel? -> Internet
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> NVT

In perfecte staat binnen gekomen. Pak van m'n hart... :wink:

BASIL
10-12-2005, 18:43
Maken jullie je niet wat al te druk om (lichte) krasjes?

Probeer maar eens een DVD (of CD) te vinden die echt smetteloos is.
Volgens mij bestaat die niet!

Altijd zijn er wel wat licht krasjes, veegjes, vlekjes of andere ongeregeldheden
te zien.
Of het gat is niet mooi afgewerkt en wat rafelig.

Als de disc goed af te spelen is, dan is het goed. (punt)

dit is correct, als je gewend bent je dvds bij de FRS te kopen :wink: . Andere die ik "vers" uit de doos haal zijn ongekrast "mint quality" hoor!

Niet waar want ik heb de 4-disc edition bij de MM in Brussel gekocht. Die was nog geseald en toch waren er krassen. Hetzelfde bij de Fnac in Brussel. Twee open gedaan en daar waren ook krassen. Nu heb ik een exemplaar met een piep klein krasje. Heb de dvd deze namiddag afgespeeld maar heb geen problemen gevonden :wink:

Ik ben helemaal eens met Zetmoon. We maken ons veel te druk voor die lichte krasjes.

TheGodfather
10-12-2005, 19:24
Ik ben helemaal eens met Zetmoon. We maken ons veel te druk voor die lichte krasjes.
Ben ik het dus absoluut niet mee eens! men betaald voor een onbeschadigd product en dat wordt niet geleverd. Als je een auto koopt en er zit een paar kleine krasjes op zeg je toch ook niet: "ach wat maakt t uit? zijn maar een paar lichte krasjes, ik neem `m zo wel."
Tuurlijk, het prijsverschil is groot tussen die 2 producten maar t gaat natuurlijk om het principe

macl
10-12-2005, 20:05
Ben ik het dus absoluut niet mee eens! men betaald voor een onbeschadigd product en dat wordt niet geleverd. Als je een auto koopt en er zit een paar kleine krasjes op zeg je toch ook niet: "ach wat maakt t uit? zijn maar een paar lichte krasjes, ik neem `m zo wel."
Tuurlijk, het prijsverschil is groot tussen die 2 producten maar t gaat natuurlijk om het principe

Daar ben ik het helemaal mee eens.

BASIL
10-12-2005, 20:06
Ik ben helemaal eens met Zetmoon. We maken ons veel te druk voor die lichte krasjes.
Ben ik het dus absoluut niet mee eens! men betaald voor een onbeschadigd product en dat wordt niet geleverd. Als je een auto koopt en er zit een paar kleine krasjes op zeg je toch ook niet: "ach wat maakt t uit? zijn maar een paar lichte krasjes, ik neem `m zo wel."
Tuurlijk, het prijsverschil is groot tussen die 2 producten maar t gaat natuurlijk om het principe

Wie zegt dat een product beschadigd is als er een paar piep klein krasjes zijn? Stel nu voor dat ik met iets scherp (vb. een mes) de dvd beschadigd heb. Dan kan je maar pas zeggen dat het beschadigd is. En meestal is je dvd dan niet meer leesbaar.

Als je een wagen koopt zijn er altijd piep klein krasjes die je meestal op het eerste zicht niet merkt. Ga je dan die wagen weigeren? Ik denk dat de verkoper jou als gek zal beschouwen. Ik hoop niet dat je ooit een splinternieuwe auto ga kopen want dan denk ik dat je eeuwig op je auto zonder mini-krasjes zal kunnen wachten. :lol:

TheGodfather
10-12-2005, 20:22
Ik ben helemaal eens met Zetmoon. We maken ons veel te druk voor die lichte krasjes.
Ben ik het dus absoluut niet mee eens! men betaald voor een onbeschadigd product en dat wordt niet geleverd. Als je een auto koopt en er zit een paar kleine krasjes op zeg je toch ook niet: "ach wat maakt t uit? zijn maar een paar lichte krasjes, ik neem `m zo wel."
Tuurlijk, het prijsverschil is groot tussen die 2 producten maar t gaat natuurlijk om het principe

Wie zegt dat een product beschadigd is als er een paar piep klein krasjes zijn? Stel nu voor dat ik met iets scherp (vb. een mes) de dvd beschadigd heb. Dan kan je maar pas zeggen dat het beschadigd is. En meestal is je dvd dan niet meer leesbaar.

Als je een wagen koopt zijn er altijd piep klein krasjes die je meestal op het eerste zicht niet merkt. Ga je dan die wagen weigeren? Ik denk dat de verkoper jou als gek zal beschouwen. Ik hoop niet dat je ooit een splinternieuwe auto ga kopen want dan denk ik dat je eeuwig op je auto zonder mini-krasjes zal kunnen wachten. :lol:
dat is toch onzin?? je ziet toch wanneer er krassen op een auto zitten? dan weiger ik de auto niet, ik koop `m gewoon sowieso niet :lol:
Dus jij vindt t normaal dat er krassen op een dvd zitten waar je fokking € 30,- voor neer telt? lijkt me sterk :roll:
Maar goed, ik zo zeggen: ga vooral door met het kopen van bekraste dvd`s en laat je lekker beduvelen door de producent (Fox in dit geval dus)

BASIL
10-12-2005, 20:34
dat is toch onzin?? je ziet toch wanneer er krassen op een auto zitten? dan weiger ik de auto niet, ik koop `m gewoon sowieso niet :lol:
Dus jij vindt t normaal dat er krassen op een dvd zitten waar je fokking € 30,- voor neer telt? lijkt me sterk :roll:
Maar goed, ik zo zeggen: ga vooral door met het kopen van bekraste dvd`s en laat je lekker beduvelen door de producent (Fox in dit geval dus)

Ik spreek van micro-krassen op een auto. Als er macro-krassen zijn, dan zal ik wel weigeren. Idem voor een dvd.

Bij jou waren er misschien macro-krassen en dan heb je uiteraard 100% gelijk om een nieuw exemplaar te vragen maar in godsnaam toch niet voor micro-krassen. 30€???? binnen een paar maanden met de opkomst van de Blue-Ray/HD-DVD zal je dvd niets meer waard zijn met of zonder krassen. :lol:

TheGodfather
10-12-2005, 20:37
dat is toch onzin?? je ziet toch wanneer er krassen op een auto zitten? dan weiger ik de auto niet, ik koop `m gewoon sowieso niet :lol:
Dus jij vindt t normaal dat er krassen op een dvd zitten waar je fokking € 30,- voor neer telt? lijkt me sterk :roll:
Maar goed, ik zo zeggen: ga vooral door met het kopen van bekraste dvd`s en laat je lekker beduvelen door de producent (Fox in dit geval dus)

Ik spreek van micro-krassen op een auto. Als er macro-krassen zijn, dan zal ik wel weigeren. Idem voor een dvd.

Bij jou waren er misschien macro-krassen en dan heb je uiteraard 100% gelijk om een nieuw exemplaar te vragen maar in godsnaam toch niet voor micro-krassen. 30€???? binnen een paar maanden met de opkomst van de Blue-Ray/HD-DVD zal je dvd niets meer waard zijn met of zonder krassen. :lol:
Wel, "micro krassen" zie je ook niet. Maar normale krassen toch wel.
En het feit dat Blue-Ray/HD-DVD opkomt en dus de dvd niets meer waard is, is hier niet aan de orde en dus onzin :D
Dus maar weer on-topic.

Voor de goede orde: nee ik had en geen krassen en nee, ik heb er geen € 30,- voor betaald ;)

BASIL
10-12-2005, 20:44
dat is toch onzin?? je ziet toch wanneer er krassen op een auto zitten? dan weiger ik de auto niet, ik koop `m gewoon sowieso niet :lol:
Dus jij vindt t normaal dat er krassen op een dvd zitten waar je fokking € 30,- voor neer telt? lijkt me sterk :roll:
Maar goed, ik zo zeggen: ga vooral door met het kopen van bekraste dvd`s en laat je lekker beduvelen door de producent (Fox in dit geval dus)

Ik spreek van micro-krassen op een auto. Als er macro-krassen zijn, dan zal ik wel weigeren. Idem voor een dvd.

Bij jou waren er misschien macro-krassen en dan heb je uiteraard 100% gelijk om een nieuw exemplaar te vragen maar in godsnaam toch niet voor micro-krassen. 30€???? binnen een paar maanden met de opkomst van de Blue-Ray/HD-DVD zal je dvd niets meer waard zijn met of zonder krassen. :lol:
Wel, "micro krassen" zie je ook niet. Maar normale krassen toch wel.
En het feit dat Blue-Ray/HD-DVD opkomt en dus de dvd niets meer waard is, is hier niet aan de orde en dus onzin :D
Dus maar weer on-topic.

Voor de goede orde: nee ik had en geen krassen en nee, ik heb er geen € 30,- voor betaald ;)

Voor mij, een micro-kras op een dvdschijf is een kras die je van zeer dichtbij moet bekijken voodat je ze ziet en een macro-kras op een schijf is een kras dat je van een meter kan zien. :wink:

TheGodfather
10-12-2005, 21:04
dat is toch onzin?? je ziet toch wanneer er krassen op een auto zitten? dan weiger ik de auto niet, ik koop `m gewoon sowieso niet :lol:
Dus jij vindt t normaal dat er krassen op een dvd zitten waar je fokking € 30,- voor neer telt? lijkt me sterk :roll:
Maar goed, ik zo zeggen: ga vooral door met het kopen van bekraste dvd`s en laat je lekker beduvelen door de producent (Fox in dit geval dus)

Ik spreek van micro-krassen op een auto. Als er macro-krassen zijn, dan zal ik wel weigeren. Idem voor een dvd.

Bij jou waren er misschien macro-krassen en dan heb je uiteraard 100% gelijk om een nieuw exemplaar te vragen maar in godsnaam toch niet voor micro-krassen. 30€???? binnen een paar maanden met de opkomst van de Blue-Ray/HD-DVD zal je dvd niets meer waard zijn met of zonder krassen. :lol:
Wel, "micro krassen" zie je ook niet. Maar normale krassen toch wel.
En het feit dat Blue-Ray/HD-DVD opkomt en dus de dvd niets meer waard is, is hier niet aan de orde en dus onzin :D
Dus maar weer on-topic.

Voor de goede orde: nee ik had en geen krassen en nee, ik heb er geen € 30,- voor betaald ;)

Voor mij, een micro-kras op een dvdschijf is een kras die je van zeer dichtbij moet bekijken voodat je ze ziet en een macro-kras op een schijf is een kras dat je van een meter kan zien. :wink:
krassen zijn krassen. Klein of groot: het hoort gewoon niet, dus een fout van de producent, dus hebben de klanten alle recht om hun beschadigde schijfjes om te ruilen. Maakt niet uit hoe groot de krassen zijn.
Punt.

Blijkbaar is Fox het daarmee eens want men kan de schijfjes dus terug sturen, no matter hoe groot de krassen zijn

BASIL
10-12-2005, 21:23
dat is toch onzin?? je ziet toch wanneer er krassen op een auto zitten? dan weiger ik de auto niet, ik koop `m gewoon sowieso niet :lol:
Dus jij vindt t normaal dat er krassen op een dvd zitten waar je fokking € 30,- voor neer telt? lijkt me sterk :roll:
Maar goed, ik zo zeggen: ga vooral door met het kopen van bekraste dvd`s en laat je lekker beduvelen door de producent (Fox in dit geval dus)

Ik spreek van micro-krassen op een auto. Als er macro-krassen zijn, dan zal ik wel weigeren. Idem voor een dvd.

Bij jou waren er misschien macro-krassen en dan heb je uiteraard 100% gelijk om een nieuw exemplaar te vragen maar in godsnaam toch niet voor micro-krassen. 30€???? binnen een paar maanden met de opkomst van de Blue-Ray/HD-DVD zal je dvd niets meer waard zijn met of zonder krassen. :lol:
Wel, "micro krassen" zie je ook niet. Maar normale krassen toch wel.
En het feit dat Blue-Ray/HD-DVD opkomt en dus de dvd niets meer waard is, is hier niet aan de orde en dus onzin :D
Dus maar weer on-topic.

Voor de goede orde: nee ik had en geen krassen en nee, ik heb er geen € 30,- voor betaald ;)

Voor mij, een micro-kras op een dvdschijf is een kras die je van zeer dichtbij moet bekijken voodat je ze ziet en een macro-kras op een schijf is een kras dat je van een meter kan zien. :wink:
krassen zijn krassen. Klein of groot: het hoort gewoon niet, dus een fout van de producent, dus hebben de klanten alle recht om hun beschadigde schijfjes om te ruilen. Maakt niet uit hoe groot de krassen zijn.
Punt.

Ik heb nog nooit zo iemand zo druk zien maken en zijn tijd zien verspillen voor micro-krasjes. Daar zijn belangrijker dingens dan micro-krasjes. Vb een dvd die niet leesbaar is, een dvdplayer of een tv dat stuk is op het moment dat die geleverd wordt.

:shock:

Je druk maken voor zo'n subtiliteit is niet goed voor je gezondheid :lol:

Veel success nog met je volgende wagen met micro-krasjes die je gaat kopen want dan denk ik dat je een zeenuwinzinking zult hebben :lol:

TheGodfather
10-12-2005, 21:26
Ik maak me nergens druk over, ik ben tenslotte deze thread niet begonnen ;). Ik heb dus ook helemaal geen problemen ;) zeg alleen dat t onzin is wat jullie beweren.

Mark Sleper
10-12-2005, 21:27
Maken jullie je niet wat al te druk om (lichte) krasjes?

Probeer maar eens een DVD (of CD) te vinden die echt smetteloos is.
Volgens mij bestaat die niet!

Altijd zijn er wel wat licht krasjes, veegjes, vlekjes of andere ongeregeldheden
te zien.
Of het gat is niet mooi afgewerkt en wat rafelig.

Als de disc goed af te spelen is, dan is het goed. (punt)

:shock:

Wat zullen winkels en maatschappijen zoals FRS en Fox blij zijn met volgzame klanten zoals jij! Wij als kritische DVD consumenten moeten echt vrezen dat het overgrote deel van de klanten zoals jij redeneert! Op die manier worden dergelijke bedrijven dus niet meer gemotiveerd om perfecte en smetteloze producten af te leveren aan ons consumenten. Daar zullen we allemaal dus de dupe van worden!

Het moet trouwens niet gekker worden. :evil: Straks wordt je nog voor aso versleten als je een product wilt ruilen omdat het wel werkt maar zichtbaar beschadigd is! Sorry hoor, maar wat mij betreft is dat de wereld op zijn kop. Als ik een product koop dat makkelijk beschadigd kan raken dan mag dat gebeuren vanaf het moment dat ik van mijn geld afscheid heb genomen en dat product uit de (gesloten) verpakking heb gehaald, en geen moment eerder! Pas vanaf dat moment ben ik verantwoordelijk voor de staat van dat product en op welke manier ik vanaf dan dat product behandel is mijn privilege. Alle beschadigingen die voor het moment van overdracht aan dat product zijn toegebracht zijn voor rekening van de winkel of de DVD producent en die hoort in mijn ogen daar zijn of haar verantwoording voor te nemen.

En wat dacht je van het volgende dilemma:
Ik koop een film waar ik een bepaalde emotie bij voel. Het is dus iets waarmee ik mijn emotionele zelf prikkel. Bijna altijd is het zo dat die emotie het sterkst is tijdens de eerste keer dat ik een DVD bekijk. Daar houdt ik dus ook vaak rekening mee. Ik zorg er altijd voor dat de eerste keer dat ik een film ga kijken, waar ik erg naar heb uitgekeken, ik de tijd heb, niet gestoord kan worden en lekker comfortabel in mijn vel zit. Nou haal ik de betreffende DVD uit de verpakking en zie één of meerdere krassen. Het zou dus kunnen zijn dat juist tijdens die eerste kostbare ervaring de DVD stopt, of een hoofdstuk wordt overgeslagen of dat iets anders onvoorspelbaar iritants gebeurd.

Jouw oplossing is dus dat je in dit soort gevallen gewoon je 30 Euro neer moet tellen, al deze mogelijkheden voor lief moet nemen en je b... mond moet houden! Mmm... Sorry, zetmoon, daar ben ik iets te veel filmliefhebber voor. :D

BASIL
10-12-2005, 21:37
Ik koop nooit bij FRS want het zijn dieven. Hun dvds zijn bijna 10€ duurder dan bij de MM tenminste in België. In Nederland weet ik niet maar bij ons wel. Jullie klagen altijd over de FRS maar in godsnaam waarom kopen jullie nog altijd in die winkels. Bij de MM zijn ze veel goedkoper en zijn ze tenminste geseald. Geen reden dus om te klagen :wink:

Ro-Robert
10-12-2005, 23:31
Van wie is die Quote precies?

"Wanneer een consument MOEILIJK GAAT DOEN OVER EEN BESCHADIGD EXEMPLAAR ?????"

Hallo zeg. :roll:Geen idee welke Rodisc medewerker dat heeft geschreven. Er stond geen naam bij. Het bericht stamt uit DVD Nieuwsbrief 399.

Dat was ik. Er wordt verwacht, dat beschadigde exemplaren gewoon verkocht wordt, omdat het merendeel van de consumenten het toch niets kan schelen. Pas wanneer men terug komt met een klacht, dan nog is het niet de bedoeling om de klant te helpen, maar om deze door te versturen naar een antwoordnummer.

Het wordt wat absurd, wanneer wij bij elke consument gaan zeggen, dat zij beschadigde produkten van ons kopen, maar daar verder niet bij ons moet zijn. "Bedankt voor uw aankoop. de DVD's zijn wel beschadigd. Hier heeft u een antwoordnummer." Ik zie het gezicht van de klant al voor me.

Fox dient gewoon goed produkt uit te leveren en niet misbruik te maken van het feit, dat de meeste consumenten het niet erg vinden om beschadigde produkten te kopen 'zolang het maar afspeelt'. Andere maatschappijen doen dit overigens ook, maar dan heb je te maken met beschadigde retouren van ketens, die men weer hersealt om gewoon weer door te verkopen. Als wij die gevallen ontvangen, sturen wij ze net zo goed weer terug. In het geval van Titanic kan dat niet, omdat de andere exemplaren ook beschadigd zijn. Omwisselen en een goed produkt aanbieden, kan dus niet.

Wij verkopen ook tweedehands DVD's. De gemiddelde tweedehands DVD (van ons) ziet er echter beter uit, dan de 'nieuwe' DVD's van Fox.

Ro-Robert

TheGodfather
11-12-2005, 13:10
Wat zullen winkels en maatschappijen zoals FRS en Fox blij zijn met volgzame klanten zoals jij! Wij als kritische DVD consumenten moeten echt vrezen dat het overgrote deel van de klanten zoals jij redeneert! Op die manier worden dergelijke bedrijven dus niet meer gemotiveerd om perfecte en smetteloze producten af te leveren aan ons consumenten. Daar zullen we allemaal dus de dupe van worden!

Het moet trouwens niet gekker worden. :evil: Straks wordt je nog voor aso versleten als je een product wilt ruilen omdat het wel werkt maar zichtbaar beschadigd is! Sorry hoor, maar wat mij betreft is dat de wereld op zijn kop. Als ik een product koop dat makkelijk beschadigd kan raken dan mag dat gebeuren vanaf het moment dat ik van mijn geld afscheid heb genomen en dat product uit de (gesloten) verpakking heb gehaald, en geen moment eerder! Pas vanaf dat moment ben ik verantwoordelijk voor de staat van dat product en op welke manier ik vanaf dan dat product behandel is mijn privilege. Alle beschadigingen die voor het moment van overdracht aan dat product zijn toegebracht zijn voor rekening van de winkel of de DVD producent en die hoort in mijn ogen daar zijn of haar verantwoording voor te nemen.

En wat dacht je van het volgende dilemma:
Ik koop een film waar ik een bepaalde emotie bij voel. Het is dus iets waarmee ik mijn emotionele zelf prikkel. Bijna altijd is het zo dat die emotie het sterkst is tijdens de eerste keer dat ik een DVD bekijk. Daar houdt ik dus ook vaak rekening mee. Ik zorg er altijd voor dat de eerste keer dat ik een film ga kijken, waar ik erg naar heb uitgekeken, ik de tijd heb, niet gestoord kan worden en lekker comfortabel in mijn vel zit. Nou haal ik de betreffende DVD uit de verpakking en zie één of meerdere krassen. Het zou dus kunnen zijn dat juist tijdens die eerste kostbare ervaring de DVD stopt, of een hoofdstuk wordt overgeslagen of dat iets anders onvoorspelbaar iritants gebeurd.

Jouw oplossing is dus dat je in dit soort gevallen gewoon je 30 Euro neer moet tellen, al deze mogelijkheden voor lief moet nemen en je b... mond moet houden! Mmm... Sorry, zetmoon, daar ben ik iets te veel filmliefhebber voor. :D
AMEN!!


Ik koop nooit bij FRS want het zijn dieven. Hun dvds zijn bijna 10€ duurder dan bij de MM tenminste in België. In Nederland weet ik niet maar bij ons wel. Jullie klagen altijd over de FRS maar in godsnaam waarom kopen jullie nog altijd in die winkels. Bij de MM zijn ze veel goedkoper en zijn ze tenminste geseald. Geen reden dus om te klagen :wink:
In Belgie is dat misschien t geval, maar in Nederland niet altijd. Vaak wel, maar er zijn ook gevallen waarbij de FRS goedkoper is. En sowieso is deze dvd in Nederland niet in de MM verkrijgbaar.

zetmoon
11-12-2005, 13:32
Maken jullie je niet wat al te druk om (lichte) krasjes?

Probeer maar eens een DVD (of CD) te vinden die echt smetteloos is.
Volgens mij bestaat die niet!

Altijd zijn er wel wat licht krasjes, veegjes, vlekjes of andere ongeregeldheden
te zien.
Of het gat is niet mooi afgewerkt en wat rafelig.

Als de disc goed af te spelen is, dan is het goed. (punt)

:shock:

Wat zullen winkels en maatschappijen zoals FRS en Fox blij zijn met volgzame klanten zoals jij! Wij als kritische DVD consumenten moeten echt vrezen dat het overgrote deel van de klanten zoals jij redeneert! Op die manier worden dergelijke bedrijven dus niet meer gemotiveerd om perfecte en smetteloze producten af te leveren aan ons consumenten. Daar zullen we allemaal dus de dupe van worden!

Het moet trouwens niet gekker worden. :evil: Straks wordt je nog voor aso versleten als je een product wilt ruilen omdat het wel werkt maar zichtbaar beschadigd is! Sorry hoor, maar wat mij betreft is dat de wereld op zijn kop. Als ik een product koop dat makkelijk beschadigd kan raken dan mag dat gebeuren vanaf het moment dat ik van mijn geld afscheid heb genomen en dat product uit de (gesloten) verpakking heb gehaald, en geen moment eerder! Pas vanaf dat moment ben ik verantwoordelijk voor de staat van dat product en op welke manier ik vanaf dan dat product behandel is mijn privilege. Alle beschadigingen die voor het moment van overdracht aan dat product zijn toegebracht zijn voor rekening van de winkel of de DVD producent en die hoort in mijn ogen daar zijn of haar verantwoording voor te nemen.

En wat dacht je van het volgende dilemma:
Ik koop een film waar ik een bepaalde emotie bij voel. Het is dus iets waarmee ik mijn emotionele zelf prikkel. Bijna altijd is het zo dat die emotie het sterkst is tijdens de eerste keer dat ik een DVD bekijk. Daar houdt ik dus ook vaak rekening mee. Ik zorg er altijd voor dat de eerste keer dat ik een film ga kijken, waar ik erg naar heb uitgekeken, ik de tijd heb, niet gestoord kan worden en lekker comfortabel in mijn vel zit. Nou haal ik de betreffende DVD uit de verpakking en zie één of meerdere krassen. Het zou dus kunnen zijn dat juist tijdens die eerste kostbare ervaring de DVD stopt, of een hoofdstuk wordt overgeslagen of dat iets anders onvoorspelbaar iritants gebeurd.

Jouw oplossing is dus dat je in dit soort gevallen gewoon je 30 Euro neer moet tellen, al deze mogelijkheden voor lief moet nemen en je b... mond moet houden! Mmm... Sorry, zetmoon, daar ben ik iets te veel filmliefhebber voor. :D

Ten eerste: "perfecte en smetteloze producten" bestaan gewoonweg niet!
Aan ELKE DVD of CD is wel iets te zien dat evt. zorgen kan baren.
En ook de doos, vooral de digipacks kunnen allerlei onvolkomenheden
bevatten.
Sommige mensen slaan al op tilt bij een veegje dat je net vanuit
een bepaalde hoek onder een sterke lamp kan zien.
Zij zien dat dan als een kras.
Inderdaad onder een loep kan het er "zeer ernstig" uitzien.
Maar dat is het niet.
Onze ogen zien het wel, maar de laser in de speler niet.
Die focust zijn straal niet op het oppervlakvan de kunststof
beschermlaag, want dat is het gewoon, maar op de metalen
laag met de informatie.
Uiteraard kan een diepe kras een laserstraal verbuigen en een
vlek de straal onderbreken.
Maar normale veegjes hebben dat effect niet.
Het is ook allemaal afhankelijk van de speler.
Dat was al zo in het CD tijdperk.
Sony spelers sloegen eerder over dan die van Philips.
Ik heb zelf geexperimenteerd met mijn Philips CD372 speler,
eind jaren 80.
Ik plakte stickertjes op het lees-oppervlak en kwam proefondervindelijk
uit op 2,4 mm.
Later las ik een bieb-boek over foutcorrectie bij CD en daar stond
dat de Philips foutcorrectiewerkte tot 2,4 mm!!
Dat is toch wel een zeer heftig signaal verlies, en een fantastische
foutcorrectie, dunkt mij.

En jou dilemma gaat toch wel erg ver.
Ik kan me ook helemaal voor bereiden op een film en haperen
is dan wel het laatste dat ik wil.
Maar als dat dan gebeurt, nou ja, jammer dan.

Ik heb wel eens haperingen gehad met mijn Samsung DVD speler
maar de discs waren "smetteloos".
Mijn Philips speler had geen enkel probleem met die discs.
Ook een "smetteloze" CD/DVD kan haperen door een fout in
de metalen laag met de putjes.
Onlangs kocht ik de DVD van "Joe Kidd" met Clint Eastwood,
die zag er prima uit, maar haperde wel.
Omgeruild voor een ander exemplaar en klaar was Kees.

Ook gesealde CD's en DVD's bevatten wel eens veegjes,
niets aan de hand.

Ik vind dat in deze thread wel heel krampachtig wordt gedaan
over krassen en vegen.

Bekijk eens een ex-rental, da's schrikken.
Maar als die dan gewoon goed afspeelt dan is het goed.

kruspe
11-12-2005, 17:46
hoe werkt eigenlijk die aktie met die inlay van je videoband?
ik heb deze nog niet gekocht, maar ben wel nieuwsgierig hoe het werkt!

Frank
11-12-2005, 17:50
hoe werkt eigenlijk die aktie met die inlay van je videoband?
ik heb deze nog niet gekocht, maar ben wel nieuwsgierig hoe het werkt!
Bij de nieuwe DVD van Titanic zit een formuliertje dat je in moet vullen. Dit formuliertje stuur je samen met de inlay en de kassabon naar Fox en als het goed is krijg je dan te zijner tijd € 5,- gestort op je rekening.

kruspe
11-12-2005, 17:52
hoe werkt eigenlijk die aktie met die inlay van je videoband?
ik heb deze nog niet gekocht, maar ben wel nieuwsgierig hoe het werkt!
Bij de nieuwe DVD van Titanic zit een formuliertje dat je in moet vullen. Dit formuliertje stuur je samen met de inlay en de kassabon naar Fox en als het goed is krijg je dan te zijner tijd € 5,- gestort op je rekening.

aha, bedankt voor de info!
en hoe lang duurt die aktie?

Frank
11-12-2005, 17:54
hoe werkt eigenlijk die aktie met die inlay van je videoband?
ik heb deze nog niet gekocht, maar ben wel nieuwsgierig hoe het werkt!
Bij de nieuwe DVD van Titanic zit een formuliertje dat je in moet vullen. Dit formuliertje stuur je samen met de inlay en de kassabon naar Fox en als het goed is krijg je dan te zijner tijd € 5,- gestort op je rekening.

aha, bedankt voor de info!
en hoe lang duurt die aktie?
Januari of maart, weet ik niet meer. Ik heb het formuliertje opgestuurd.

Mark Sleper
11-12-2005, 18:06
En jou dilemma gaat toch wel erg ver. Ik kan me ook helemaal voor bereiden op een film en haperen is dan wel het laatste dat ik wil. Maar als dat dan gebeurt, nou ja, jammer dan.

Jammer dan? Dat doet jouw blijkbaar niet zo veel! :?


Ik vind dat in deze thread wel heel krampachtig wordt gedaan over krassen en vegen.

Ik ben langzaam, maar het wordt me duidelijk: De manier waarop je filmervaring kan worden verstoord doet jouw blijkbaar echt niet veel!


Bekijk eens een ex-rental, da's schrikken.

Het is inderdaad heel lang geleden dat ik dat heb gedaan. Waarom denk je dat dat zo is?

Blord
11-12-2005, 23:08
A: Heb je krassen of niet? Nee
B: Waar gekocht? Carrefour Belgie
C: Via internet of in de winkel? winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? NVT, mocht er problemen zijn dan doet Carrefour niet echt moeilijk over om te ruilen.

LJ
12-12-2005, 10:16
A: Heb je krassen of niet? klein krasje disc 1, disc 2-4 geen krassen
B: Waar gekocht? -> Van Leest Alkmaar (sealed)
C: Via internet of in de winkel? -> Winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> NVT


Januari of maart, weet ik niet meer. Ik heb het formuliertje opgestuurd.

Aankoop moet voor 1 april 2006 hebben plaatsgevonden en je kan dan nog 1 a 2 maanden claimen

Sneaker
13-12-2005, 01:17
A: Heb je krassen of niet? Krassen op alle 4 de schrijfjes :( .
B: Waar gekocht? -> FRS Rotterdam Centrum (sealed)
C: Via internet of in de winkel? -> Internet
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> moet nog terug gaan.

Ben echter bang dat ik hem niet om kan ruilen. Domme wicht bij de kassa is vergeten om de bon van Titanic erbij te doen. Zie dat ze een bon uitprint en samen met de dvd's in een tasje doet. Verder niet bij stil gestaan dat ze de bon voor Titanic er niet bij heeft gedaan. Dus straks kan ik fluiten naar de 5 Euro korting en zit ik met bekraste schrijfjes. Gelukkig had ik nog wat extra dvd's gekocht dus ik heb haar naam op de bon staan. Hopen dat het goed komt.

Marc T.
13-12-2005, 10:09
Iemand een idee hoe die krassen er op zijn gekomen of als er al een bericht van Fox ergens te lezen is?

Ben wel benieuwd naar het excuus.

Frank
13-12-2005, 10:15
Iemand een idee hoe die krassen er op zijn gekomen of als er al een bericht van Fox ergens te lezen is?

Ben wel benieuwd naar het excuus.
Volgens mij heeft Fox daar geen uitspraken over gedaan en zijn ze dat ook niet van plan.

zetmoon
13-12-2005, 10:58
En jou dilemma gaat toch wel erg ver. Ik kan me ook helemaal voor bereiden op een film en haperen is dan wel het laatste dat ik wil. Maar als dat dan gebeurt, nou ja, jammer dan.

Jammer dan? Dat doet jouw blijkbaar niet zo veel! :?


Ik vind dat in deze thread wel heel krampachtig wordt gedaan over krassen en vegen.

Ik ben langzaam, maar het wordt me duidelijk: De manier waarop je filmervaring kan worden verstoord doet jouw blijkbaar echt niet veel!


Bekijk eens een ex-rental, da's schrikken.

Het is inderdaad heel lang geleden dat ik dat heb gedaan. Waarom denk je dat dat zo is?

Ik bezit nu 570 DVD's en het aantal keer dat ik een haperende DVD heb gehad
is op 1 hand te tellen.
Ik weet ze zelfs uit mijn hoofd!
"The lady from Shanghai" van Orson Welles.
De disc ziet er perfect uit, zonder krassen, maar hapert toch.
Mischien door een persfoutje.
Mijn Samsung hapert even, mijn Philips niet.
"Selena" met Jennifer Lopez.
Ook een perfekte schijf die op mijn Samsung even hapert en op mijn
Philips niet.
"Monirity report" ex-rental.
Zwaar bekrast dus hij haperde weer op mijn Samsung.
Mijn Philips speelde hem af alsof er niets aan de hand was,
de Samsung sloeg op tilt.
Even de DVD omgeruild bij de videotheek en alles was weer O.K.
Als ik mijn Samsung gewoon vervang voor een Philips dan heb ik
helemaal geen problemen meer, dus!

Natuurlijk vind ik krassen niet leuk, maar het overslaan van een DVD
komt zo weinig voor dat ik me daar gewoon niet zo druk om maak.
Zeker niet zoals velen in deze thread wel doen.

Ik blijf toch lekker ex-rentals kopen.
Onlangs hadden ze een actie bij Videoland.
Ex-rentals voor 4 euro.
Toch leuk.
Ter plekke even de schijf bekijken, niets aan de hand
en spelen maar.

Bij Videoworld zijn de meeste ex-rentals 10 euro.
Dat is toch vaak de helft van de winkelprijs.
Wel opletten dat de extra's hetzelfde zijn.
Soms is een ex-rental juist te prefereren zoals in het geval
van "The aviator" waar de huurversie wel 2.35:1 is!

Mark Sleper
13-12-2005, 12:57
En jou dilemma gaat toch wel erg ver. Ik kan me ook helemaal voor bereiden op een film en haperen is dan wel het laatste dat ik wil. Maar als dat dan gebeurt, nou ja, jammer dan.

Jammer dan? Dat doet jouw blijkbaar niet zo veel! :?


Ik vind dat in deze thread wel heel krampachtig wordt gedaan over krassen en vegen.

Ik ben langzaam, maar het wordt me duidelijk: De manier waarop je filmervaring kan worden verstoord doet jouw blijkbaar echt niet veel!


Bekijk eens een ex-rental, da's schrikken.

Het is inderdaad heel lang geleden dat ik dat heb gedaan. Waarom denk je dat dat zo is?

Ik bezit nu 570 DVD's en het aantal keer dat ik een haperende DVD heb gehad
is op 1 hand te tellen.
Ik weet ze zelfs uit mijn hoofd!
"The lady from Shanghai" van Orson Welles.
De disc ziet er perfect uit, zonder krassen, maar hapert toch.
Mischien door een persfoutje.
Mijn Samsung hapert even, mijn Philips niet.
"Selena" met Jennifer Lopez.
Ook een perfekte schijf die op mijn Samsung even hapert en op mijn
Philips niet.
"Monirity report" ex-rental.
Zwaar bekrast dus hij haperde weer op mijn Samsung.
Mijn Philips speelde hem af alsof er niets aan de hand was,
de Samsung sloeg op tilt.
Even de DVD omgeruild bij de videotheek en alles was weer O.K.
Als ik mijn Samsung gewoon vervang voor een Philips dan heb ik
helemaal geen problemen meer, dus!

Natuurlijk vind ik krassen niet leuk, maar het overslaan van een DVD
komt zo weinig voor dat ik me daar gewoon niet zo druk om maak.
Zeker niet zoals velen in deze thread wel doen.

Ik blijf toch lekker ex-rentals kopen.
Onlangs hadden ze een actie bij Videoland.
Ex-rentals voor 4 euro.
Toch leuk.
Ter plekke even de schijf bekijken, niets aan de hand
en spelen maar.

Bij Videoworld zijn de meeste ex-rentals 10 euro.
Dat is toch vaak de helft van de winkelprijs.
Wel opletten dat de extra's hetzelfde zijn.
Soms is een ex-rental juist te prefereren zoals in het geval
van "The aviator" waar de huurversie wel 2.35:1 is!

Dat jij vindt dat je forumgenoten zich niet zo druk moet maken om krassen op hun nieuwe DVD's, dan wil dat nog niet zeggen dat dat de norm is! Als je de geschiedenis van deze thread de afgelopen twee weken hebt gevolgd dan zie je dat er een hoop mensen zijn die niet tevreden zijn met DVD's die nieuw uit de seal onder de krassen zitten en hierover hun ei kwijt willen.

Maak jij je gewoon niet druk, dan doen degenen die dat wel willen gewoon wel. En als je je daaraan stoort dan kan ik je aanraden om deze thread te mijden, je weet namelijk wat voor soort berichten er in staan en straks ga je je er weer aan storen. Gaan wij hier gewoon even door met inventariseren hoe onze lotgenoten, forumgenoten en mede- filmliefhebbers de kwaliteit van de release van Titanic ervaren. Simpel toch? :D

Olivier vd D.
13-12-2005, 19:38
Dat jij vindt dat je forumgenoten zich niet zo druk moet maken om krassen op hun nieuwe DVD's, dan wil dat nog niet zeggen dat dat de norm is! Als je de geschiedenis van deze thread de afgelopen twee weken hebt gevolgd dan zie je dat er een hoop mensen zijn die niet tevreden zijn met DVD's die nieuw uit de seal onder de krassen zitten en hierover hun ei kwijt willen.

Maak jij je gewoon niet druk, dan doen degenen die dat wel willen gewoon wel. En als je je daaraan stoort dan kan ik je aanraden om deze thread te mijden, je weet namelijk wat voor soort berichten er in staan en straks ga je je er weer aan storen. Gaan wij hier gewoon even door met inventariseren hoe onze lotgenoten, forumgenoten en mede- filmliefhebbers de kwaliteit van de release van Titanic ervaren. Simpel toch? :D
Hell yes!

Chris W
13-12-2005, 20:20
Van wie is die Quote precies?

"Wanneer een consument MOEILIJK GAAT DOEN OVER EEN BESCHADIGD EXEMPLAAR ?????"

Hallo zeg. :roll:Geen idee welke Rodisc medewerker dat heeft geschreven. Er stond geen naam bij. Het bericht stamt uit DVD Nieuwsbrief 399.

Dat was ik. Er wordt verwacht, dat beschadigde exemplaren gewoon verkocht wordt, omdat het merendeel van de consumenten het toch niets kan schelen. Pas wanneer men terug komt met een klacht, dan nog is het niet de bedoeling om de klant te helpen, maar om deze door te versturen naar een antwoordnummer.

Het wordt wat absurd, wanneer wij bij elke consument gaan zeggen, dat zij beschadigde produkten van ons kopen, maar daar verder niet bij ons moet zijn. "Bedankt voor uw aankoop. de DVD's zijn wel beschadigd. Hier heeft u een antwoordnummer." Ik zie het gezicht van de klant al voor me.

Fox dient gewoon goed produkt uit te leveren en niet misbruik te maken van het feit, dat de meeste consumenten het niet erg vinden om beschadigde produkten te kopen 'zolang het maar afspeelt'. Andere maatschappijen doen dit overigens ook, maar dan heb je te maken met beschadigde retouren van ketens, die men weer hersealt om gewoon weer door te verkopen. Als wij die gevallen ontvangen, sturen wij ze net zo goed weer terug. In het geval van Titanic kan dat niet, omdat de andere exemplaren ook beschadigd zijn. Omwisselen en een goed produkt aanbieden, kan dus niet.

Wij verkopen ook tweedehands DVD's. De gemiddelde tweedehands DVD (van ons) ziet er echter beter uit, dan de 'nieuwe' DVD's van Fox.

Ro-Robert

Kijk! Goed standpunt. Zo zouden meer ketens moeten zijn. Dat die Free Rukkerd Shop nou alles eruit haalt en in papieren hoesjes flikkerd wat krast als de neten, daar hoef je je als koper toch niet bij neer te leggen? Sowieso het kopen van bekraste zooi... Zat andere ketens!

Ik blijf braaf wachten op een nieuwe batch van de film. Ik denk dat we het vanzelf wel in de nieuwsbrief van Ro-Disc te lezen krijgen. I'll be waiting :D

Marc T.
13-12-2005, 21:03
Van wie is die Quote precies?

"Wanneer een consument MOEILIJK GAAT DOEN OVER EEN BESCHADIGD EXEMPLAAR ?????"

Hallo zeg. :roll:Geen idee welke Rodisc medewerker dat heeft geschreven. Er stond geen naam bij. Het bericht stamt uit DVD Nieuwsbrief 399.

Dat was ik. Er wordt verwacht, dat beschadigde exemplaren gewoon verkocht wordt, omdat het merendeel van de consumenten het toch niets kan schelen. Pas wanneer men terug komt met een klacht, dan nog is het niet de bedoeling om de klant te helpen, maar om deze door te versturen naar een antwoordnummer.

Het wordt wat absurd, wanneer wij bij elke consument gaan zeggen, dat zij beschadigde produkten van ons kopen, maar daar verder niet bij ons moet zijn. "Bedankt voor uw aankoop. de DVD's zijn wel beschadigd. Hier heeft u een antwoordnummer." Ik zie het gezicht van de klant al voor me.

Fox dient gewoon goed produkt uit te leveren en niet misbruik te maken van het feit, dat de meeste consumenten het niet erg vinden om beschadigde produkten te kopen 'zolang het maar afspeelt'. Andere maatschappijen doen dit overigens ook, maar dan heb je te maken met beschadigde retouren van ketens, die men weer hersealt om gewoon weer door te verkopen. Als wij die gevallen ontvangen, sturen wij ze net zo goed weer terug. In het geval van Titanic kan dat niet, omdat de andere exemplaren ook beschadigd zijn. Omwisselen en een goed produkt aanbieden, kan dus niet.

Wij verkopen ook tweedehands DVD's. De gemiddelde tweedehands DVD (van ons) ziet er echter beter uit, dan de 'nieuwe' DVD's van Fox.

Ro-Robert

Kijk! Goed standpunt. Zo zouden meer ketens moeten zijn. Dat die Free Rukkerd Shop nou alles eruit haalt en in papieren hoesjes flikkerd wat krast als de neten, daar hoef je je als koper toch niet bij neer te leggen? Sowieso het kopen van bekraste zooi... Zat andere ketens!

Ik blijf braaf wachten op een nieuwe batch van de film. Ik denk dat we het vanzelf wel in de nieuwsbrief van Ro-Disc te lezen krijgen. I'll be waiting :D

Misschien een goed standpunt, maar niet zo netjes verwoord. Als een klant iets koop wat niet naar behoren werkt of beschadigd is, doet hij niet moeilijk als hij teruggaat naar de winkel. Hij wil gewoon een goed product.

Dennis Kuijper
13-12-2005, 21:14
Van wie is die Quote precies?

"Wanneer een consument MOEILIJK GAAT DOEN OVER EEN BESCHADIGD EXEMPLAAR ?????"

Hallo zeg. :roll:Geen idee welke Rodisc medewerker dat heeft geschreven. Er stond geen naam bij. Het bericht stamt uit DVD Nieuwsbrief 399.

Dat was ik. Er wordt verwacht, dat beschadigde exemplaren gewoon verkocht wordt, omdat het merendeel van de consumenten het toch niets kan schelen. Pas wanneer men terug komt met een klacht, dan nog is het niet de bedoeling om de klant te helpen, maar om deze door te versturen naar een antwoordnummer.

Het wordt wat absurd, wanneer wij bij elke consument gaan zeggen, dat zij beschadigde produkten van ons kopen, maar daar verder niet bij ons moet zijn. "Bedankt voor uw aankoop. de DVD's zijn wel beschadigd. Hier heeft u een antwoordnummer." Ik zie het gezicht van de klant al voor me.

Fox dient gewoon goed produkt uit te leveren en niet misbruik te maken van het feit, dat de meeste consumenten het niet erg vinden om beschadigde produkten te kopen 'zolang het maar afspeelt'. Andere maatschappijen doen dit overigens ook, maar dan heb je te maken met beschadigde retouren van ketens, die men weer hersealt om gewoon weer door te verkopen. Als wij die gevallen ontvangen, sturen wij ze net zo goed weer terug. In het geval van Titanic kan dat niet, omdat de andere exemplaren ook beschadigd zijn. Omwisselen en een goed produkt aanbieden, kan dus niet.

Wij verkopen ook tweedehands DVD's. De gemiddelde tweedehands DVD (van ons) ziet er echter beter uit, dan de 'nieuwe' DVD's van Fox.

Ro-Robert

Kijk! Goed standpunt. Zo zouden meer ketens moeten zijn. Dat die Free Rukkerd Shop nou alles eruit haalt en in papieren hoesjes flikkerd wat krast als de neten, daar hoef je je als koper toch niet bij neer te leggen? Sowieso het kopen van bekraste zooi... Zat andere ketens!

Ik blijf braaf wachten op een nieuwe batch van de film. Ik denk dat we het vanzelf wel in de nieuwsbrief van Ro-Disc te lezen krijgen. I'll be waiting :D

Het gaat bij Titanic wel over gesealde exemplaren,en als je via internet koop bij Free record shop heb je gesealde spullen,dus vind ik Free record shop niet slecht mits je koop via internet,koop je in de winkel dan loop je altijd risico of ze moeten ook gesealed in de winkel aanwezig zijn,vraag hier altijd om.

Chris W
13-12-2005, 21:49
Van wie is die Quote precies?

"Wanneer een consument MOEILIJK GAAT DOEN OVER EEN BESCHADIGD EXEMPLAAR ?????"

Hallo zeg. :roll:Geen idee welke Rodisc medewerker dat heeft geschreven. Er stond geen naam bij. Het bericht stamt uit DVD Nieuwsbrief 399.

Dat was ik. Er wordt verwacht, dat beschadigde exemplaren gewoon verkocht wordt, omdat het merendeel van de consumenten het toch niets kan schelen. Pas wanneer men terug komt met een klacht, dan nog is het niet de bedoeling om de klant te helpen, maar om deze door te versturen naar een antwoordnummer.

Het wordt wat absurd, wanneer wij bij elke consument gaan zeggen, dat zij beschadigde produkten van ons kopen, maar daar verder niet bij ons moet zijn. "Bedankt voor uw aankoop. de DVD's zijn wel beschadigd. Hier heeft u een antwoordnummer." Ik zie het gezicht van de klant al voor me.

Fox dient gewoon goed produkt uit te leveren en niet misbruik te maken van het feit, dat de meeste consumenten het niet erg vinden om beschadigde produkten te kopen 'zolang het maar afspeelt'. Andere maatschappijen doen dit overigens ook, maar dan heb je te maken met beschadigde retouren van ketens, die men weer hersealt om gewoon weer door te verkopen. Als wij die gevallen ontvangen, sturen wij ze net zo goed weer terug. In het geval van Titanic kan dat niet, omdat de andere exemplaren ook beschadigd zijn. Omwisselen en een goed produkt aanbieden, kan dus niet.

Wij verkopen ook tweedehands DVD's. De gemiddelde tweedehands DVD (van ons) ziet er echter beter uit, dan de 'nieuwe' DVD's van Fox.

Ro-Robert

Kijk! Goed standpunt. Zo zouden meer ketens moeten zijn. Dat die Free Rukkerd Shop nou alles eruit haalt en in papieren hoesjes flikkerd wat krast als de neten, daar hoef je je als koper toch niet bij neer te leggen? Sowieso het kopen van bekraste zooi... Zat andere ketens!

Ik blijf braaf wachten op een nieuwe batch van de film. Ik denk dat we het vanzelf wel in de nieuwsbrief van Ro-Disc te lezen krijgen. I'll be waiting :D

Het gaat bij Titanic wel over gesealde exemplaren,en als je via internet koop bij Free record shop heb je gesealde spullen,dus vind ik Free record shop niet slecht mits je koop via internet,koop je in de winkel dan loop je altijd risico of ze moeten ook gesealed in de winkel aanwezig zijn,vraag hier altijd om.

Daar ging het mij in dit geval niet om. In dit geval bedoel ik er mee, dat Ro-Disc gewoon een goed punt heeft, en het zelf ook te bekrast vindt. FRS wordt er niet warm of koud van. Dat bedoelde ik ermee te zeggen. Het is een bekend probleem inmiddels, maar ze doen er niks tegen. Ze weten dat ze zo gekrast worden aangeleverd, maar ze verkopen ze gewoon.

Sneaker
13-12-2005, 21:52
A: Heb je krassen of niet? Krassen op alle 4 de schrijfjes :( .
B: Waar gekocht? -> FRS Rotterdam Centrum (sealed)
C: Via internet of in de winkel? -> Internet
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> moet nog terug gaan.

Ben echter bang dat ik hem niet om kan ruilen. Domme wicht bij de kassa is vergeten om de bon van Titanic erbij te doen. Zie dat ze een bon uitprint en samen met de dvd's in een tasje doet. Verder niet bij stil gestaan dat ze de bon voor Titanic er niet bij heeft gedaan. Dus straks kan ik fluiten naar de 5 Euro korting en zit ik met bekraste schrijfjes. Gelukkig had ik nog wat extra dvd's gekocht dus ik heb haar naam op de bon staan. Hopen dat het goed komt.

Ben vandaag langsgeweest. Gelukkig was de vrouw die mij gisteren geholpen had ook aanwezig en ze herkende me zelfs nog. Erg behulpzaam, maar kreeg niet direct een nieuwe mee. Moest eerst de bekraste schijfjes (alle vier dus) terugsturen naar Fox. De bon was absoluut geen probleem. Binnen no time had ik een bonnetje in mijn handen, het adres van fox en vier hoesjes om de dvd's in te stoppen. Ze vond het ook erg zonde, zeker omdat de dvd's drie dubbel gesealed waren.

Dennis Kuijper
14-12-2005, 00:37
Van wie is die Quote precies?

"Wanneer een consument MOEILIJK GAAT DOEN OVER EEN BESCHADIGD EXEMPLAAR ?????"

Hallo zeg. :roll:Geen idee welke Rodisc medewerker dat heeft geschreven. Er stond geen naam bij. Het bericht stamt uit DVD Nieuwsbrief 399.

Dat was ik. Er wordt verwacht, dat beschadigde exemplaren gewoon verkocht wordt, omdat het merendeel van de consumenten het toch niets kan schelen. Pas wanneer men terug komt met een klacht, dan nog is het niet de bedoeling om de klant te helpen, maar om deze door te versturen naar een antwoordnummer.

Het wordt wat absurd, wanneer wij bij elke consument gaan zeggen, dat zij beschadigde produkten van ons kopen, maar daar verder niet bij ons moet zijn. "Bedankt voor uw aankoop. de DVD's zijn wel beschadigd. Hier heeft u een antwoordnummer." Ik zie het gezicht van de klant al voor me.

Fox dient gewoon goed produkt uit te leveren en niet misbruik te maken van het feit, dat de meeste consumenten het niet erg vinden om beschadigde produkten te kopen 'zolang het maar afspeelt'. Andere maatschappijen doen dit overigens ook, maar dan heb je te maken met beschadigde retouren van ketens, die men weer hersealt om gewoon weer door te verkopen. Als wij die gevallen ontvangen, sturen wij ze net zo goed weer terug. In het geval van Titanic kan dat niet, omdat de andere exemplaren ook beschadigd zijn. Omwisselen en een goed produkt aanbieden, kan dus niet.

Wij verkopen ook tweedehands DVD's. De gemiddelde tweedehands DVD (van ons) ziet er echter beter uit, dan de 'nieuwe' DVD's van Fox.

Ro-Robert

Kijk! Goed standpunt. Zo zouden meer ketens moeten zijn. Dat die Free Rukkerd Shop nou alles eruit haalt en in papieren hoesjes flikkerd wat krast als de neten, daar hoef je je als koper toch niet bij neer te leggen? Sowieso het kopen van bekraste zooi... Zat andere ketens!

Ik blijf braaf wachten op een nieuwe batch van de film. Ik denk dat we het vanzelf wel in de nieuwsbrief van Ro-Disc te lezen krijgen. I'll be waiting :D

Het gaat bij Titanic wel over gesealde exemplaren,en als je via internet koop bij Free record shop heb je gesealde spullen,dus vind ik Free record shop niet slecht mits je koop via internet,koop je in de winkel dan loop je altijd risico of ze moeten ook gesealed in de winkel aanwezig zijn,vraag hier altijd om.

Daar ging het mij in dit geval niet om. In dit geval bedoel ik er mee, dat Ro-Disc gewoon een goed punt heeft, en het zelf ook te bekrast vindt. FRS wordt er niet warm of koud van. Dat bedoelde ik ermee te zeggen. Het is een bekend probleem inmiddels, maar ze doen er niks tegen. Ze weten dat ze zo gekrast worden aangeleverd, maar ze verkopen ze gewoon.

Free record shop is ook geen ro-disc,die kan dit ook niet permiteren,het is een soort familie bedrijfje,maar wel altijd met kwaliteit en service hoog in het vaandel,dat moet ik zeker toegeven.even terzijde,een tweedehansje kan je daar rustig kopen want die zien er altijd goed uit,zonder krassen,vingers en dergelijke.

Olivier vd D.
14-12-2005, 09:01
...zeker omdat de dvd's drie dubbel gesealed waren.
OMG :shock: Zesvoudig gesealed!?!?! :shock:

Martin Zuidervliet
14-12-2005, 09:42
...zeker omdat de dvd's drie dubbel gesealed waren.
OMG :shock: Zesvoudig gesealed!?!?! :shock:
Zeker een late surprise van Fox. :P

Martin Zuidervliet
14-12-2005, 09:47
Het gaat bij Titanic wel over gesealde exemplaren,en als je via internet koop bij Free record shop heb je gesealde spullen,dus vind ik Free record shop niet slecht mits je koop via internet,koop je in de winkel dan loop je altijd risico of ze moeten ook gesealed in de winkel aanwezig zijn,vraag hier altijd om.
Was dat maar waar. In sommige gevallen krijg je na bestelling op internet gewoon ge-resealde verpakkingen met disc's die in papieren hoesjes hebben gezeten. :x

Sneaker
14-12-2005, 11:10
...zeker omdat de dvd's drie dubbel gesealed waren.
OMG :shock: Zesvoudig gesealed!?!?! :shock:
Er zat een seal om de doos, die was bij mij nog een keer gesealed en vervolgens had de frs er ook nog een seal omheen gedaan met de internet bon erin. Dus er zat 3 keer een seal omheen.

Dennis Kuijper
14-12-2005, 11:33
Het gaat bij Titanic wel over gesealde exemplaren,en als je via internet koop bij Free record shop heb je gesealde spullen,dus vind ik Free record shop niet slecht mits je koop via internet,koop je in de winkel dan loop je altijd risico of ze moeten ook gesealed in de winkel aanwezig zijn,vraag hier altijd om.
Was dat maar waar. In sommige gevallen krijg je na bestelling op internet gewoon ge-resealde verpakkingen met disc's die in papieren hoesjes hebben gezeten. :x
Neem aan aleen bij Titanic want me de rest heb ik nooit problemen gehad,wel schofterig dit.

Martin Zuidervliet
14-12-2005, 12:51
Het gaat bij Titanic wel over gesealde exemplaren,en als je via internet koop bij Free record shop heb je gesealde spullen,dus vind ik Free record shop niet slecht mits je koop via internet,koop je in de winkel dan loop je altijd risico of ze moeten ook gesealed in de winkel aanwezig zijn,vraag hier altijd om.
Was dat maar waar. In sommige gevallen krijg je na bestelling op internet gewoon ge-resealde verpakkingen met disc's die in papieren hoesjes hebben gezeten. :x
Neem aan aleen bij Titanic want me de rest heb ik nooit problemen gehad,wel schofterig dit.
Misschien gebeurt het ook bij Titanic, maar in ieder geval is het wel bij andere DVD's die ik via internet besteld had een paar keer voorgekomen. En dit geld ook voor bestellingen bij Van Leest via internet.

Olivier vd D.
14-12-2005, 17:00
...zeker omdat de dvd's drie dubbel gesealed waren.
OMG :shock: Zesvoudig gesealed!?!?! :shock:
Er zat een seal om de doos, die was bij mij nog een keer gesealed en vervolgens had de frs er ook nog een seal omheen gedaan met de internet bon erin. Dus er zat 3 keer een seal omheen.
Dat vermoedde ik al maar drie dubbel betekent zesvoudig en geen drievoudig. :wink:

Jaco Maan
14-12-2005, 17:20
A: Heb je krassen of niet? Krassen op Disc 1, 2 en 4
B: Waar gekocht? -> FRS
C: Via internet of in de winkel? -> Internet
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> Ben niet naar de lokale FRS gegaan heb meteen opgestuurd.

Heb hem afgelopen donderdag opgestuurd heb alleen de bon er niet bij gedaan moest dat wel? Anders moet ik bellen :s als iemand heb telnr heb wel te verstaan?

Sneaker
14-12-2005, 18:54
...zeker omdat de dvd's drie dubbel gesealed waren.
OMG :shock: Zesvoudig gesealed!?!?! :shock:
Er zat een seal om de doos, die was bij mij nog een keer gesealed en vervolgens had de frs er ook nog een seal omheen gedaan met de internet bon erin. Dus er zat 3 keer een seal omheen.
Dat vermoedde ik al maar drie dubbel betekent zesvoudig en geen drievoudig. :wink:
Nu snap ik hem pas :oops:. Maar ben benieuwd. Ga hem morgen op de bus toen en hoop dat ik hem nog onder de boom kan leggen.

Jaco Maan
15-12-2005, 17:28
Heeft iemand al de discs terug van fox? duurt al een week, lijkt me toch niet moeilijk om discs te vervangen?

Dennis Kuijper
15-12-2005, 17:35
Heeft iemand al de discs terug van fox? duurt al een week, lijkt me toch niet moeilijk om discs te vervangen?
Normaal niet,maar wat denk je van kerstdrukte bij de post :roll:

Jaco Maan
15-12-2005, 17:37
Kerstdrukte bij post begint pas volgende week toch? is pas de 15de? Maar heb nog maar ff geduld denk ik :(

Dennis Kuijper
15-12-2005, 17:41
Kerstdrukte bij post begint pas volgende week toch? is pas de 15de? Maar heb nog maar ff geduld denk ik :(
Weet je hoeveel mensen nu hun kerstkaarten al posten ?[spoiler:4a17eec09b]ik ook niet maar dan zijn er heel veel[/spoiler:4a17eec09b]

kruspe
15-12-2005, 17:43
normaal gesproken ondervind de "normale post" (dus geen kerstkaarten), weinig tot geen hinder van de kerstdrukte bij de TPG.
Dus Fox heeft blijkbaar tijd genoeg om de discs te vervangen.

Jaco Maan
15-12-2005, 17:44
Zou het ook niet weten, heb er pas 5 hangen :p bij mij komen de kaarten altijd de week voor kerst dus dacht automatisch dat dat de drukte was. Maarja we zien wel, had gehoopt dat ik hem deze week wel weer binnen had maar lijkt er niet op.

Frank
15-12-2005, 17:46
normaal gesproken ondervind de "normale post" (dus geen kerstkaarten), weinig tot geen hinder van de kerstdrukte bij de TPG.
Echt niet? Er komt toch maar één postbode langs iedere dag? En geen twee (eentje voor de normale post en eentje voor de kerstkaarten).

kruspe
15-12-2005, 17:57
normaal gesproken ondervind de "normale post" (dus geen kerstkaarten), weinig tot geen hinder van de kerstdrukte bij de TPG.
Echt niet? Er komt toch maar één postbode langs iedere dag? En geen twee (eentje voor de normale post en eentje voor de kerstkaarten).

De normale post heeft altijd voorrang op kerstkaarten, vandaar.
Kerstkaarten kunnen wel eens een paar dagen blijven liggen op het sorteercentrum, maar gewone post mag niet blijven liggen.

Frank
15-12-2005, 17:58
normaal gesproken ondervind de "normale post" (dus geen kerstkaarten), weinig tot geen hinder van de kerstdrukte bij de TPG.
Echt niet? Er komt toch maar één postbode langs iedere dag? En geen twee (eentje voor de normale post en eentje voor de kerstkaarten).

De normale post heeft altijd voorrang op kerstkaarten, vandaar.
Kerstkaarten kunnen wel eens een paar dagen blijven liggen op het sorteercentrum, maar gewone post mag niet blijven liggen.
Aha, dat wist ik niet.

kruspe
15-12-2005, 18:04
normaal gesproken ondervind de "normale post" (dus geen kerstkaarten), weinig tot geen hinder van de kerstdrukte bij de TPG.
Echt niet? Er komt toch maar één postbode langs iedere dag? En geen twee (eentje voor de normale post en eentje voor de kerstkaarten).

De normale post heeft altijd voorrang op kerstkaarten, vandaar.
Kerstkaarten kunnen wel eens een paar dagen blijven liggen op het sorteercentrum, maar gewone post mag niet blijven liggen.
Aha, dat wist ik niet.

Bij deze... :wink:

Zo, en nu maar eens aanrijden naar Helmond.
Vandaag de belangrijke wedstrijd tegen f.c. Den Bosch!!

Frank
15-12-2005, 18:05
Zo, en nu maar eens aanrijden naar Helmond.
Vandaag de belangrijke wedstrijd tegen f.c. Den Bosch!!
Hopelijk wint Helmond. :P :wink:

Dennis Kuijper
15-12-2005, 19:29
Bij die omruil aktie van De Back to the future dvds duurde het volgens mij ook z,on week of 3 toch?

Dennis Kuijper
15-12-2005, 19:31
normaal gesproken ondervind de "normale post" (dus geen kerstkaarten), weinig tot geen hinder van de kerstdrukte bij de TPG.
Echt niet? Er komt toch maar één postbode langs iedere dag? En geen twee (eentje voor de normale post en eentje voor de kerstkaarten).

De normale post heeft altijd voorrang op kerstkaarten, vandaar.
Kerstkaarten kunnen wel eens een paar dagen blijven liggen op het sorteercentrum, maar gewone post mag niet blijven liggen.
Wel raar dan dat op 09-12-2005 een pakje was verstuurd van een dvd firma uit Nederland die ik pas gisteren ontving :?

Pascal Barroso
16-12-2005, 14:14
Maandag alle 4 de bekraste discs opgestuurd en net verse binnen gekregen. :) Lekker snel dus.

Remco van Heugten
16-12-2005, 16:51
Ik had vorige week vrijdag de bekraste discs (disc 1 en 2) opgestuurd en ik heb vandaag de nieuwe discs binnengekregen. :D

Jaco Maan
16-12-2005, 16:53
Heb de discs ook gelukkig vandaag binnen zitten alleen op 2 kleine spikkeltjes op de buitenrand maar kan ik gelukkig weg veegen met een doekie :) schrok al.

Marcel A. de Vrije
17-12-2005, 10:21
Gisteravond de 2 disc gekocht bij Makro Delft (€ 14,28 minus € 5 is € 9,28!!!). en totaal geen krassen.

Milan
17-12-2005, 10:33
Het gaat hier ook om de 4-disc, meester Marcel :wink:
En prijzen kun je kwijt in het Pricewatch-gedeelte :lol:

kruspe
25-12-2005, 08:52
gisteren van de kerstman ook de 4 disc gekregen, met krassen.
Ik weet nog niet of ik al die moeite ga doen om ze om te ruilen, ik kijk eerst wel of ie goed afspeelt.

Daniël V.
25-12-2005, 09:15
Gisteren mijn exemplaar bij VanLeest in Venlo gekocht. Hij zat nog in de seal, en na uitpakken zag ik dat de 4 discs tot mijn grote opluchting allemaal puntgaaf waren. :) En dankzij een kerstactie ging er ook nog eens 5 euro van de prijs af. 8)

Chris W
25-12-2005, 09:43
Gisteren mijn exemplaar bij VanLeest in Venlo gekocht. Hij zat nog in de seal, en na uitpakken zag ik dat de 4 discs tot mijn grote opluchting allemaal puntgaaf waren. :) En dankzij een kerstactie ging er ook nog eens 5 euro van de prijs af. 8)

Zou er inmiddels een nieuw batch in omloop zijn dan? :o

Werner
25-12-2005, 14:34
A: Heb je krassen of niet? Verdraaid, ja! Op discs 1 en 4
B: Waar gekocht? Fnac
C: Via internet of in de winkel? Winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? Winkel is nog dicht, het is kerstmis, maar ga 'm zeker ruilen...

Edit:, ja ze deden weer eens moeilijk. Moeilijk doen en Fnac zijn synoniemen aan het worden bij mij, en bij mijn ouders - die eigenlijk niet zo heel veel weten over dvd's en cd's - nog véél meer want die worden constant bij de neus genomen door het personeel, en van het kastje naar de muur gestuurd. Maar over Titanic nu: Mijn vrouw vroeg een tweede exemplaar, en daar waren delen 1 en 2 bekrast. Na lang aandringen en de klassieke zever-excuses ("jamaar, op elk dvd'tje zal er wel een krasje zijn") heeft ze toch een derde exemplaar mogen openmaken ter plekke. Er zit misschien één minuscuul krasje op disc 1, ga vanavond eens kijken of het een probleem is.

Vinden jullie nu ook niet dat je door het winkelpersoneel als belachelijk wordt versleten als je over zoiets in hun ogen banaals als krassen begint te klagen? Ik zou ze zelf zijn gaan uitveteren, maar ik zit met mijn voet in het gips... nu ja, misschien dat ik kan dreigen met ze een pak rammel te geven met mijn krukken, ik weet niet of dat indruk gaat maken!

TheGodfather
26-12-2005, 16:57
Ja tuurlijk is t belachelijk wanneer je door t personeel van een winkel voor gek wordt verklaard. Ze verkopen de slechte/bekraste producten. Als je terug komt om te ruilen moeten ze niet zeuren en je een nieuw exemplaar geven, zelfs wanneer t maar 1 krasje is. Zelfs wanneer je de grootste zeur klant aller tijden.
Goede klantenservice verlenen heet zoiets, begin me er niet over :roll:

Beloved
29-12-2005, 22:44
Op de website van FRS staat trouwens bij de productomschrijving:

Beschrijving product:
Er zijn enkele exemplaren in de handel met krassen op één of meerdere discs. U kunt deze discs gratis omruilen. Stuur de defecte discs, samen met uw naam en adresgegevens, naar het volgende adres:

DVD Return Center
Antwoordnummer 6184
1380 WB Weesp

U krijgt de nieuwe discs zo spoedig mogelijk thuisgestuurd.

Hoe sturen jullie de discs op? Wat voor envelop etc?

Marc T.
29-12-2005, 23:20
Ik heb 3 van de 4 dvd's opgestuurd in 1 lege cd hoesje. Laat ze het maar oplossen, en ik kreeg een week later 3 nieuwe dvd's terug in verschillende papieren hoesjes.

Gewoon op elkaar leggen in een cd hoesje en opsturen. :) Succes

Daniël V.
30-12-2005, 22:37
Ik denk (en hoop voor iedereen) dat het probleem nu wel zo'n beetje verholpen is. Het exempaar dat ik vorige week kocht bij VanLeest was van een nieuwe batch, nog helemaal geseald, en daar zat niet 1 krasje op.

Het geinige ervan was dat ik vooraf aan die kerel gevraagd had of ik even mocht kijken naar een exemplaar in die papieren zakjes. Zat onder met subtiele krasjes, alle 4 de discs.

Toch ligt het probleem bij de producent, niet bij de winkels. Zij hebben altijd volgens het systeem van papieren hoesjes gewerkt, waarbij ze voor de consument aan de discs zitten. Heeft voorheen nog nooit voor zo'n structureel probleem gezorgd, en ook lang niet zoveel krasjes, of wat voor veegjes of vlekjes dan ook.

Werner
31-12-2005, 00:34
Toch ligt het probleem bij de producent, niet bij de winkels. Zij hebben altijd volgens het systeem van papieren hoesjes gewerkt, waarbij ze voor de consument aan de discs zitten. Heeft voorheen nog nooit voor zo'n structureel probleem gezorgd, en ook lang niet zoveel krasjes, of wat voor veegjes of vlekjes dan ook.

Mits dat met de nodige deskundigheid gedaan wordt, is dat inderdaad normaal gezien geen probleem. Vraag is alleen of men dan wel zo deskundig ermee omgaat als je zo honderden of duizenden discs per dag te verkassen hebt.

Toontje1985
31-12-2005, 00:43
ik heb hem in seal gekocht bij Van Leest en geen krassen

Dirkman
03-01-2006, 10:51
A: Heb je krassen of niet? In eerste instantie wel.....
B: Waar gekocht? -> Van Leest Eindhoven
C: Via internet of in de winkel? -> Winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> Kreeg eerst andere versie, die zat onder de krassen op alle discs. Vervolgens gevraagd naar een gesealde versie. Die in de winkel open gemaakt en bekeken. En die was krasvrij (nieuwe batch?!)

EGoldman
04-01-2006, 14:21
A: Heb je krassen of niet? Alle 4 (1 en 2 het ergst)
B: Waar gekocht? -> Van Leest Arnhem (vandaag)
C: Via internet of in de winkel? -> Winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? -> 4-Disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? -> Medewerker in winkel was verbaasd (collega was wel op de hoogte, maar bemoeide zich er verder niet mee). Mocht wel de verschillende sets in de winkel bekijken, de meeste hadden krasjes. Sommige meer, andere minder. Heb toen zelf besloten ze naar het dvd return center te versturen. Heb ze vandaag op de post gedaan en wacht nu op nieuwe schijfjes.

Update:

Vandaag (07-01-06) vier perfecte schijfjes thuisgekregen.

Casebay1
07-01-2006, 14:10
Dinsdag 3/1 dvd 2 + 4 opgestuurd, zaterdag 7/1 krasvrij in de bus.
Goeie snelle service die niet nodig zou moeten zijn.

Ik vraag me af wie achter dat antwoordnummer zit.
Zou dit een gezamenlijke actie van alle distributeurs zijn?

DAT zou wel een goede zaak zijn natuurlijk met de BttF trilogie en Wrong Turn debacles in het achterhoofd.

Ook geen gezeur meer met aankoopbonnetjes zo!

Pieter V
22-03-2006, 17:19
A: Heb je krassen of niet? > Nee
B: Waar gekocht? > FRS
C: Via internet of in de winkel? >Winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? > 4 disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? > N.v.t.

BreezeR
22-03-2006, 17:23
Je hoeft de aankoopbon dus niet meer mee te sturen?

Frank
22-03-2006, 17:28
Je hoeft de aankoopbon dus niet meer mee te sturen?
Nee.

BASIL
22-03-2006, 18:18
Je hoeft de aankoopbon dus niet meer mee te sturen?
Nee.

Over wat hebben jullie?

Frank
22-03-2006, 18:21
Je hoeft de aankoopbon dus niet meer mee te sturen?
Nee.

Over wat hebben jullie?
Over het omruilen van de bekraste DVD's.

BASIL
22-03-2006, 18:26
Je hoeft de aankoopbon dus niet meer mee te sturen?
Nee.

Over wat hebben jullie?
Over het omruilen van de bekraste DVD's.

Ik dacht voor de 5€ retoubon :wink:

Zijn er veel die die bon gebruikt hebben en die de oude hoes naar Fox verstuurd hebben?Dat aanbod is binnen een paar dagen gedaan :wink:

Sneaker
22-03-2006, 18:29
Ik zelf heb er niet aan mee gedaan. Wat heb ik aan een dvd zonder cover. Als ik hem te koop aanbied zou ik er hoogstens 5 euro voor krijgen. Als ik de cover opstuur krijg ik er vijf euro voor maar zit ik met een dvd zonder cover. Nu heb ik beide gewoon naast elkaar staan. Kan ik het beeld gaan vergelijken.

evilll_nelus
24-03-2006, 21:59
A: Heb je krassen of niet? > JA!!! :x
B: Waar gekocht? > FRS
C: Via internet of in de winkel? >Winkel
D: 2-Disc of 4-Disc? > 4 disc
E: Deed de leverancier moeilijk om te ruilen? > Ga morgen pas ruilen...

Ik las dit, dus rende meteen naar mijn pas gekochte editie en.. jawel krasjes op disc 1 en 2... maar och dacht ik, een dvd kan wel tegen een paar krasjes.
Ik de film kijken en op disc 2 blijft de film dus hangen op het einde! :cry:
Dus morgen maar ruilen. Bah!

Erik B.
25-03-2006, 13:46
Ik heb hier ook gigantisch last van. Weet iemand nog of je die discs kan opsturen naar dat speciaal hiervoor in het leven geroepen Antwoordnummer?

Frank
25-03-2006, 14:22
Ik heb hier ook gigantisch last van. Weet iemand nog of je die discs kan opsturen naar dat speciaal hiervoor in het leven geroepen Antwoordnummer?
Zie bovenaan deze pagina.

Erik B.
25-03-2006, 14:27
Ik heb hier ook gigantisch last van. Weet iemand nog of je die discs kan opsturen naar dat speciaal hiervoor in het leven geroepen Antwoordnummer?
Zie bovenaan deze pagina.

Het adres weet ik, maar niet of ze nog schijfjes opsturen omdat er een nieuwe batch met correcte discs uitgegeven zou zijn na eind december :wink:.

Erik B.
25-03-2006, 14:31
Zoiets had ik vernomen.
Ik zal eerst zo eens langsgaan bij de FRS, als dat niks uithaalt zal ik ze opsturen, maar dan moet ik eerst even zeker weten dat die service nog wel werkt.

Frank
25-03-2006, 14:33
Zoiets had ik vernomen.
Ik zal eerst zo eens langsgaan bij de FRS, als dat niks uithaalt zal ik ze opsturen, maar dan moet ik eerst even zeker weten dat die service nog wel werkt.
Er zijn twee manieren om daarachter te komen. De foute discs toesturen en afwachten of telefonisch contact opnemen met 20th Century Fox.

evilll_nelus
26-03-2006, 16:28
Bij mij deed FRS niet moeilijk, alleen ze hadden nog maar 1 exemplaar... en die had ook krassen, dus ik moest volgende week effe terug komen om hem te ruilen met één van die nieuwe lading. :)

spiff
03-01-2008, 19:07
aiaiai vanmorgen in de solden gekocht bij Bol : de 4dvd-editie van Titanic. Wat zie ik deze avond op mijn dvd.nl : krassen.... Dat wordt spannend...

Frank
03-01-2008, 19:09
Fox had blijkbaar nog een restvoorraad liggen.

Daniël V.
03-01-2008, 19:11
aiaiai vanmorgen in de solden gekocht bij Bol : de 4dvd-editie van Titanic. Wat zie ik deze avond op mijn dvd.nl : krassen.... Dat wordt spannend...
Dat scheen toen in 2006 een hele partij te zijn, verspreidt over heel Nederland. Ik denk dat dat nu wel verholpen is. Ik had indertijd geluk, met een geseald exemplaar bij VanLeest, maar kan me herinneren (lees het hele topic er maar op na) dat de ergernis hierover (begrijpelijk) groot was.

Pieter V
03-01-2008, 19:14
Heb ook geluk gehad, gewoon een gesealde bij de FRS :).

Bij The Return of The King was dat ook zo'n gedoe zeg.

spiff
07-01-2008, 16:57
Dat scheen toen in 2006 een hele partij te zijn, verspreidt over heel Nederland. Ik denk dat dat nu wel verholpen is. Ik had indertijd geluk, met een geseald exemplaar bij VanLeest, maar kan me herinneren (lees het hele topic er maar op na) dat de ergernis hierover (begrijpelijk) groot was.

Heb het vandaag ontvangen. Is inderdaad niets mis mee. Prachtige disc-set voor een matige prijs. Joepie de poepie. :bier: