PDA

Bekijk de volledige versie : Versterker/versterker of speakers?



Rob Eric Blank
30-11-2005, 18:04
Wat ik veel om mij heen zie en ook op dit forum is de opbouw van een HT danwel stereo set. Veel mensen (ik ook) kijken eerst naar een versterker en vervolgens pas naar speakers. Is dit de meest logische opzet?
Ik denk zelf dat je beter eerst naar speakers kunt kijken/luisteren dan naar een receiver, want volgens mij hebben de speakers meer invloed op het geluidsbeeld dan de receiver/versterker.

Zelf ben ik nu op het upgrade pad en ben zoekende naar een nieuwe set en eigenlijk is mn oog gevallen op een andere receiver, maar is het misschien niet beter om eerst andere speakers aan te schaffen?
Ik wil nu een Marantz SR7500.....nu speakers....

Alexander D
30-11-2005, 18:44
Speakers gaan vaak langer mee dan een receiver en zeker langer dan een dvd-speler. Als je gaat upgraden en dus niet alles tegelijk koopt zou IK de speakers als basis nemen.

El-Jorge
01-12-2005, 07:39
Speakers gaan vaak langer mee dan een receiver en zeker langer dan een dvd-speler. Als je gaat upgraden en dus niet alles tegelijk koopt zou IK de speakers als basis nemen.

zou ik denk ik ook doen, alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik bij de aanschaf van mijn 2e set eerst de versterker heb gekocht. Ik had hem toen al echter wel icm met de speakers gehoord, en die heb ik na een 2e luistersessei dan ook gekcoht.
Maar in principe gaan speakers langer mee, dus die zou ik als eerste kopen!