PDA

Bekijk de volledige versie : Surround vs Digital



Mich@Online
10-08-2001, 18:03
Merk je enig verschil als je een dvd met dolby digital over een dolby surround pro logic systeem afspeelt zonder sub??

b.v.d.
Mich@

Dunky
11-08-2001, 09:41
Het verschil is dat je geen dts kunt beluisteren, de surround speakers een mono geluid produceren (met Dolby Digital zijn de surround speakers gescheiden in LS & RS).
De subwoofer mis je eerst niet echt maar zodra je geluisterd hebt met een Dolby Digital, DTS of THX(digitaal) soundsysteem, mis je toch wel wat in je systeem.
Ik ben zelf 6 jaar geleden begonnen met een Dolby Surround Pro·logic systeem, totdat ik DVD ontdekte (eind 98) en sindsdien wilde ik nix anders dan een digitale versterker kopen en die heb ik begin dit jaar gekocht en ik zal je vertellen dat het verschil er duidelijk aanwezig is.

Succes. :)

Mich@Online
11-08-2001, 10:16
Oke Bedankt!!

Dunky
11-08-2001, 10:17
Van welk merk heb je je Doby Surround installatie?

Mich@Online
11-08-2001, 12:25
Kenwood AV Surround Receiver KRF V5020

Groetjes,
Mich@

Dunky
11-08-2001, 19:05
Ik kon op kenwood.nl alleen de V5050 vinden, heb je in je handleiding de specificaties staan van je versterker of kan je die opsturen naar em@il? Ik wil je graag helpen

Mich@Online
12-08-2001, 12:56
Hallo,
Hier zijn de specificaties:

Groetjes,
Micha

Functies KRF v5020:
Dolby Surround Pro Logic
Surround power output:100W x 5 (at 6 ohms, 1kHz, 0.7%THD)
6-channel input
Tuner Features:

FM/AM quartz PLL synthesised digital tuning
40-station random preset memory
Automatic and manual tuning
Preset call
RDS functions: PS, PTY, RT, TP, RDS auto memory input with AF and EON


Terminals:

3 digital inputs (1 optical / 2 coaxial)
3 visual inputs
Dimensions and weight:

W: 440 x H: 143 x D: 400mm
8.5kg

Eric van Ballegoie
12-08-2001, 21:46
Heb je al een DVD speler of nog niet?

Zo niet, dan is het aan te raden om een DVD speler met interne Dolby Digital (en eventueel DTS) decoder aan te schaffen. Gebruik dan de analoge 6-kanaals uitgang en sluit deze aan op de 6-kanaals ingang van de versterker.

Omdat je geen subwoofer gebruikt is het aan te raden om de DVD speler zo in te stellen dat de decoder het LFE signaal doorstuurt naar de front-speakers.

Dunky
12-08-2001, 22:31
Hallo,
Hier zijn de specificaties:

Groetjes,
Micha

Functies KRF v5020:
Dolby Surround Pro Logic
Surround power output:100W x 5 (at 6 ohms, 1kHz, 0.7%THD)
6-channel input
Tuner Features:

FM/AM quartz PLL synthesised digital tuning
40-station random preset memory
Automatic and manual tuning
Preset call
RDS functions: PS, PTY, RT, TP, RDS auto memory input with AF and EON


Terminals:

3 digital inputs (1 optical / 2 coaxial)
3 visual inputs
Dimensions and weight:

W: 440 x H: 143 x D: 400mm
8.5kg


Er staat bij dat je digital input hebt, dus dat betekent dus dat je versterker digitaal is. Dus dan is je vraag eigenlijk overbodig want je dvd-speler heeft een digitale output en je versterker heeft een digitale input. Dus je kan gewoon je Dolby Digital afspelen en op je dvdspeler je subwoofer uit zetten want die gebruik je niet. Je krijgt dan alleen de lage tonen die voor de
voor-, midden-, en achterspeakers zijn opgenomen naar je speakers gestuurd.

Dunky
12-08-2001, 22:32
Dus de LFE-tonen ontvang je dus op de boven genoemde kanalen te samen met het normale geluid.:) :) :)

Mich@Online
13-08-2001, 11:52
Hallo,
Bedankt vor de berichten maar ik gebruik een dvd speler op de pc aopen dvd rom 16x en ik heb geen digitale output op mijn geluidskaart, ik kan hem dus ook niet aan de digitale input hangen,alleen aan de stereo line in. en dus de versterker het naar dolby surround overlaten zetten.

Groetjes,
Mich@

Dunky
13-08-2001, 17:33
Dat had je dan wel wat eerder mogen zeggen.
Ik was in de veronderstelling dat een losse dvd-speler had.

noXS21
30-08-2001, 19:52
Koop een geluidskaart met een digitale uitgang !
Dolby Digital maakt de dvd ervaring echt compleet.
Ik heb even Pro Logic geluisterd via mijn video rec. maar het resultaat was niet wat ik verwachte, dus ik heb snel een dvd speler gekocht en wat een verschil! Je kunt een spelt horen vallen zo helder en niet alleen voor je maar links voor, rechts voor, in het midden, links achter en rechts achter GEWELDIG !!

ferry8
01-09-2001, 21:12
dus als ik het goed begrijp kan je met een dvd met ingebouwde decoder en een prologic receiver ( 6 kanaals) gewoon dolby digital verkrijgen ?

Dunky
01-09-2001, 22:35
Het blijft Dolby (digital) Analoog (:D )