PDA

Bekijk de volledige versie : Sony/BMG: Roger Waters 'Ça Ira'



Arnold van Oostrum
05-12-2005, 14:08
Sony/BMG: Roger Waters 'Ça Ira'



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2015)

Daniel1974
07-12-2005, 08:52
Prachtige uitvoering deze LE, die direct maar op SA-CD is gezet, en dat mocht ook wel wat de Pink Floyd fans onder ons hebben hier heel wat jaren op moeten wachten. Uberhaubt is nieuw werk van Waters sinds hij in 1992 het onovertroffen Amused To Death uitbracht schaars. Maar een zeer lange en intensieve wereldtour zal hem daarnig hebben opgehouden. Nadat deze opera al ik weet niet hoevaak is aangekondigd is deze dan eindelijk uitgebracht. Echter de fans die verwachten een typische Waters plaat als Amused To Death of The Wall te horen krijgen, komen van een hele koude kermis thuis.

Wat je krijgt is een typische of echte opera zoals deze ook door grote componisten als Richard Wagner, Mozart, Verdi en dergelijk werden gemaakt. Het is echt zang onder leiding van een orkest. De meesten onder ons zullen daar denk ik niet direct van gecharmeerd zijn. Maar toch raad ik het wel aan om het meerdere luisterbeurten te geven, want naar mate je het vaker hoort zul je merken dat deze opera misschien toch meer Waters like is dan het in de eerste instantie lijkt. De koortjes, het aanzwellen van drama en emotie en bovenal het thema van de opera zelf, zijn zo Waters als het maar mogelijk is.

Prachtig, en een fenomenale prestatie van een van 's werelds grootste muziekgiganten

rkrijger
07-12-2005, 15:42
Ik ben een groot Waters fan. The Wall en Amused to Death zijn mijn all-time favorites. Ook ben ik een opera-fan. Rigoletto, Mme. Butterfly... Het is genieten.

Maar toch... Zal ik dit een kans geven?!? Ik vrees dat de combi Waters/opera niets wordt...

maudemoiselle
04-01-2006, 09:50
Ik wil hem zeker gaan aanschaffen heb er wat van beluisterd.

Ben een echte Pink floyd fan!!!!!!!!!!!! Wil hem ook op mijn mp3 zetten
Ga in een stil hoekje zitten volume voluit en luisteren .....
En de cd.gaat in de auto!
Ik moet je wel vertellen dat ik de indruk had van Roger dat als wanneer hij zingt dat hij het idee had in een opera te staan hihi....of dat nou zo overkomt is een ander verhaal Begrijp heel goed dat hij dit voorelkaar heeft gebracht ben dan ook erg "trots" op hem ! :idea:

GR.MAUDEMOISELLE