PDA

Bekijk de volledige versie : Volkskrantbox



Maarten van Krimpen
05-12-2005, 17:53
Ik heb van de Sint de Volkskrantbox gekregen. Ik ben benieuwd wat jullie de beste film vinden. Ik heb zelf nog niet La Stanza del Figlio, Hable Con Ella en In the Mood for love gezien.
Dus nogmaals: wat vinden jullie de beste film van de collectie?

Reinbo
05-12-2005, 17:55
Eigenlijk allemaal wel goed, al hou ik persoonlijk niet van Hable con Ella.
Lost in translation en Mulholland Dr. zijn echte toppers!

Maarten van Krimpen
05-12-2005, 17:58
Top 5 voor zover:

1: Lost in Translation
2: Dogville
3: Le Fils
4: Bowling for Columbine
5: the Pianist

Ganymede
05-12-2005, 18:01
Zitten zeker wel een aantal goeie films tussen.
Toch vind ik The Pianist echt de beste

Fafa
05-12-2005, 18:31
Moeilijk....ik heb voor Mulholland Drive gekozen. Als ik een top 9 mag maken van de films die ik gezien heb:

1. Mulholland Drive
2. The Pianist
3. Eternal Sunshine of the Spotless Mind
4. Hable con Ella
5. Lost in Translation
6. Carné Tremula (bij Hable con Ella)
7. La Stanza del Figlio
8. Dogville
9. Bowling for Columbine

Nog niet gezien:

In the Mood for Love
Le Fils

Mijn conclusie: ERG mooie box!

Miguel Tavares
05-12-2005, 18:31
Hable con Ella.

Jammer dat slechts 80% van de film op de dvd staat.

Maarten van Krimpen
05-12-2005, 18:52
Tip: Le Fils. De achterkanttekst geeft een hele andere indruk dan de film uiteindelijk is. Prachtig!

Richard B.
05-12-2005, 19:12
La Stanza del Figlio (die niet in het lijstje staat). :(

Maarten van Krimpen
05-12-2005, 19:14
La Stanza del Figlio (die niet in het lijstje staat). :(

Woeps :oops:

Caledonians
05-12-2005, 20:02
La Stanza del Figlio (die niet in het lijstje staat). :(

Heb La Stanza del Figlio aan de poll toegevoegd!

Maarten van Krimpen
05-12-2005, 20:15
La Stanza del Figlio (die niet in het lijstje staat). :(

Heb La Stanza del Figlio aan de poll toegevoegd!

Dank je wel!

Coen P.
05-12-2005, 20:19
Mulholland dr. Zonder enige twijfel...

Marco Dubbeldam
05-12-2005, 20:29
Van de gene die ik heb gezien is dit mijn lijstje:

1: In The Mood For Love
2: The Pianist
3: Lost In Translation
4: Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
5: Hable Con Ella
6: Mulholland Dr.
7: Bowling For Columbine

Maar zijn allemaal topfilms! 8)

Maarten van Krimpen
05-12-2005, 20:59
Daarom ben ik ook zo blij met die box 8) .

xbarryx
05-12-2005, 21:18
The Pianist

Richard B.
05-12-2005, 21:37
La Stanza del Figlio (die niet in het lijstje staat). :(

Heb La Stanza del Figlio aan de poll toegevoegd!
Jammer maar ik heb noodgedwongen al op Eternal Sunshine Of The Spotless Mind gestemd. :roll:

Joost v.d. Ham
06-12-2005, 13:35
Op Bowling forColumbine na allemaal topfilms. Lost in Translation is mijn favoriet. Alleen La Stanza del Figlio heb ik nog niet gezien...

Maarten van Krimpen
06-12-2005, 13:44
Op Bowling forColumbine na allemaal topfilms.

Wat is er mis met Bowling for Columbine? Ik vond juist Fahrenheit 9/11 niet leuk omdat dat een anti-Bush pamflet was en geen documentaire...De scene in BfC met Marylin Manson is echt ontroerend!

miT
06-12-2005, 14:20
1) Lost in Translation
2) Eternal Sunshine of the Spotless Mind
3) In the Mood for Love
4) Mulholland Drive
5) Bowling for Columbine
6) Dogville
7) The Pianist

Hable Con Ella, Le Fils en La Stanza del Figlio (nog) niet gezien. Maar voor de rest zijn het alleen maar topfilms. Jammer dat de uitgaven (zijkant van de doosjes en het volkskrant ding op de voorkant) zo lelijk zijn, maar het is zeker ene mooie verzameling films.

Maarten van Krimpen
06-12-2005, 14:22
Kan degene die op Le Fils heeft gestemd zich even bij mij melden? 8) Zondagavond gezien en het was echt een verrassing voor me!

Joost v.d. Ham
06-12-2005, 16:36
Op Bowling forColumbine na allemaal topfilms.

Wat is er mis met Bowling for Columbine? Ik vond juist Fahrenheit 9/11 niet leuk omdat dat een anti-Bush pamflet was en geen documentaire...De scene in BfC met Marylin Manson is echt ontroerend!

Ik vond het maar een duffe docu waar alleen maar dingen duidelijk werden gemaakt die volgens mij allang duidelijk waren, in Amerika koop/krijg je makkelijk wapens...joh. Als film niet interessant en hoort in mijn ogen zeker niet thuis in een rijtje als deze. Fahrenheit was meer van hetzelfde alleen vond ik meneer Moore nog meer irritant over komen. Van die man zal ik nooit iets aannemen.

Marco Dubbeldam
06-12-2005, 18:19
Op Bowling forColumbine na allemaal topfilms.

Wat is er mis met Bowling for Columbine? Ik vond juist Fahrenheit 9/11 niet leuk omdat dat een anti-Bush pamflet was en geen documentaire...De scene in BfC met Marylin Manson is echt ontroerend!

Ik vond het maar een duffe docu waar alleen maar dingen duidelijk werden gemaakt die volgens mij allang duidelijk waren, in Amerika koop/krijg je makkelijk wapens...joh. Als film niet interessant en hoort in mijn ogen zeker niet thuis in een rijtje als deze. Fahrenheit was meer van hetzelfde alleen vond ik meneer Moore nog meer irritant over komen. Van die man zal ik nooit iets aannemen.

Ben ik wel met je eens. Ik vond Moore in Fahrenheit 9/11 ook erg irritant... Bowling For Columbine daarentegen vond ik wel een goede docu, maar deze hoef ik ook niet veel vaker te zien.

Maarten van Krimpen
06-12-2005, 19:12
Ik vind 'm prachtig...De scene met Marylin Manson is nog steeds een van mn meest favoriete filmscenes ooit, en het einde met Charlton Heston is vreselijk. Hoe dom kan iemand zijn?
In mijn ogen gaat de film over de hypocrisie van mensen: halstarrig blijven volhouden dat iets níet zo is terwijl alles aantoont dat het wél zo is. En denk je eens in: Marylin Manson, schuldig aan Columbine, terwijl Clinton die dat de meeste bommen op Kosovo gooide?

Chris W
06-12-2005, 20:43
Ik vind 'm prachtig...De scene met Marylin Manson is nog steeds een van mn meest favoriete filmscenes ooit, en het einde met Charlton Heston is vreselijk. Hoe dom kan iemand zijn?
In mijn ogen gaat de film over de hypocrisie van mensen: halstarrig blijven volhouden dat iets níet zo is terwijl alles aantoont dat het wél zo is. En denk je eens in: Marylin Manson, schuldig aan Columbine, terwijl Clinton die dat de meeste bommen op Kosovo gooide?

Om dat stukje tekenfilm tussendoor lig ik echt altijd dubbel :lol:

Maarten van Krimpen
06-12-2005, 20:44
Is me ontschoten.

TheGodfather
06-12-2005, 22:43
Mulholland Drive, hands down :D
Eternal sunshine is m`n favoriete film van t afgelopen jaar, maar toen ik Mulholland Drive voor t eerst zag heeft die film zo`n indruk op me achter gelaten dat ik niets anders kan doen dan `m op 1 zetten :D