PDA

Bekijk de volledige versie : Saving Private Ryan



rink
07-03-2002, 09:27
De filmstudios zijn lekker bezeg he

Koop je een toppetje :
Saving Private Ryan
wordt die al binnen een jaar opnieuw uitgebracht in amerika
maar dan voor de geluidsfreaks op een betere geluidskwaliteit
hoe bedoel je geld uittrekken van de arme mens
Saving Private Ryan - DTS
Waarom niet gewoon gelijk op DTS

groeten Rink

Dunky
07-03-2002, 09:29
Tsja... wij als DVD (malloten) liefhebbers zijn nou eenmaal makkelijk te spekken met een DVD release. En ze weten allemaal dat wij zo stom zijn om als er een nieuwe release komt met meer extra's beter geluid/beeld deze versie ook weer aan te schaffen
:(

Roland1
07-03-2002, 09:47
Ik heb de regio 2 DD versie en de regio 1 DTS versie. Nog niet de regio DD versie, die hoef ik niet :p

Mark S
07-03-2002, 10:37
Koop je een toppetje: Saving Private Ryan
Maar nu de DTS-versie komt, is het ineens niet meer zo'n toppertje?

Enerzijds snap ik de frustatie wel. Omdat je nooit kunt weten of/wanneer een re-release uitgebracht zal worden.

Anderszijds moeten we een beetje nuchter blijven nadenken.
Als je bedenkt wat je uiteindelijk betaalt als je een re-release
aanschaft ter vervanging. Stel dat je de oude versie kwijt kunt voor half geld, betaal je uiteindelijk toch 150% van de nieuwprijs.
Of iemand dat de moeite waard vindt om uiteindelijk voor een film te betalen moet eenieder zelf bepalen.

Ikzelf zou nooit puur vanwege een DTS-track mijn DVD vervangen. Wel als de oude versie DD 2.0 zou zijn. Of de oude versie 4:3 en de nieuwe 16:9.

Ik ben blij dat ik destijds niet de DTS-versie van Taxi heb gekocht voor Hfl 80,-. Een half jaar later kwam de DD 5.1 versie uit voor Hfl 20,-. Beeld is nix mis mee, en het prijsverschil vanwege de DTS-track vind ik echt niet gerechtvaardigd.

Bij een nieuwe release gewoon geduldig afwachten en niet meteen als een dolle er bovenop duiken. Scheelt vaak een hoop geld en ergernis. Valt vaak niet mee, zeker als het een "must-have" betreft, weet ik ook wel, en ik maak mezelf daar soms ook schuldig aan, maar toch...

hitch_fan
10-03-2002, 11:17
De filmstudios zijn lekker bezeg he

Koop je een toppetje :
Saving Private Ryan
wordt die al binnen een jaar opnieuw uitgebracht in amerika
maar dan voor de geluidsfreaks op een betere geluidskwaliteit
hoe bedoel je geld uittrekken van de arme mens
Saving Private Ryan - DTS
Waarom niet gewoon gelijk op DTS

groeten Rink

Ik snap je klacht niet helemaal want SPR is 2 jaar geleden in Amerika gelijk als DTS versie uitgebracht. Enige verschil met de tegelijk uitgebrachte DD versie (naast het geluid) was/is dat de DD een documentaire had/heeft en de DTS niet.

Axioma
21-03-2002, 10:34
Original post by Roland1

[b]Ik heb de regio 2 DD versie en de regio 1 DTS versie.
Hoe is de beeldkwaliteit van de R1 DTS versie t.o.v. R2 versie?
Detail , scherpte , contrast ?
Ik hecht meer belang aan de beeldkwaliteit dan aan audio , maar indien even goed/of beter , dan schaf ik de R1 versie aan.