PDA

Bekijk de volledige versie : logitech z-5500: pc sound of home cinema?



Phil
06-12-2005, 21:50
Deze set (logitech z-5500) is eigenlijk een multi media set (dus voor rond je pc), maar ik vind deze speakerset veel te krachtig klinken voor rond een pc. De set heeft ook het THX-label. Ik heb thuis een dvd-home cinemaset van philips (dus voor in de woonkamer) van 6x50W(weinig dus) die veel minder krachtig klinkt. Als ik de 2 sets vergelijk vind ik het niet logisch dat de set van de z-5500 zoveel krachtiger is tewijl het voor rond een pc is bedoeld.
Wat vinden jullie hiervan?
Graag jullie reactie hierop. Alvast bedankt.

Alexander D
07-12-2005, 07:50
Deze sets zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken. De Logitech is een van de beste sets pcspeakers die je kunt kopen. De Philips is een instapsurroundsetje voor in de huiskamer.

Dat krachtig klinken heeft te maken met je instelling en met je volumenknop. De 5500 is een prachtige speakerset waar voor het geld uitstekend geluid uit komt en kunnen voor hometheater redelijk voldoen zolang de ruimte niet te groot is.

Dat THX label heeft er overigens totaal niets mee te maken. :wink:

Remo van Vuuren
07-12-2005, 07:51
De Z-5500 is de zwaarste speakerset van Logitech voor de niet kenners onder ons.... en kost 350 - 399 euro. De speakers zijn mijns inziens beter dan de speakers van menige home-cinemaset en als je een goed klinkende PC wilt hebben ben je met deze speakerset aan het goede adres! Wel even betere kabels monteren dan de crappy very low budget kabeltjes.
Dat jij vind dat deze set te krachtig is voor een PC is jouw mening. Misschien had je dan een serie lager moeten nemen :wink: . Menige gamer (daar zijn ze volgens mij ook voor gemaakt) is er heel blij mee. Op een LAN-party sta je er niet mee voor schut!! Ik durf gerust te stellen dat er weinig beters te vinden is voor een PC.

Nog een opmerking; 6x50 Watt hoeft helemaal niet slecht te zijn. Er zijn genoeg kwaliteitsversterkers (vooral de buizenversterkers) die niet eens boven de 50 Watt uitkomen. Het gaat om de kwaliteit van de onderdelen waaruit het apparaat is opgebouwd. De vergelijking gaat wellicht een beetje scheef, maar ik hoop wel dat je begrijpt wat ik bedoel.

JCL
07-12-2005, 13:39
Ik heb zelf de Creative 550 THX, dat is het vergelijkbare model van de Logitech set. Moet zeggen dat het een echte topper is, zeker voor het geld. Daar kan geen enkele PC set tegenop, ook de logitech niet (die verliest in alle testen maar heeft wel een decoder aan boord).

dirk prins
07-12-2005, 14:17
Als jij die speaker set te veel aan kracht vind dan bij deze wil ik mij aan bieden als koper.
Ik zou willen dat ik deze speaker set kon kopen
Zeker voor films en spellen op de pc is dit één van de beste speaker sets die er te vinden si.
Het is één van mijn eerste uitgaves zodra ik hier geld voor zou hebben.
Nee ik zou het wel weten geniet er van.
groeten van dirk

Phil
07-12-2005, 20:17
Zijn er dan homecinemasets (voor in de woonkamer) met een vergelijkbare geluidskwaliteit als die van de logitech (en aan welke prijs)? Ik stel deze vraag omdat ik vind dat pc-speakers niet mooi ogen in een woonkamer.

Michael Hamers
09-12-2005, 15:17
Ik heb zelf nu de z-5500 digital gewoon mooi bij de tv en dvd speler staan en via coax aangesloten. DTS 96/24 :P

Ik vind de speakers persoonlijk supermooi en veel mooier dan menig standaard homecinema setje. Wat geluid betreft komt er in die prijsklasse niets in de buurt van de Logitech set...

Ik kan dat ding niet meer missen, haha

JCL
09-12-2005, 18:30
Oh er komt zeker wel genoeg van Creative in de buurt, de 550D de 550 thx de 750 THX en de G500 THX zijn zeker allemaal van gelijke dan wel betere kwaliteit (ik heb de eerste test nog niet gezien die werd gewonnen door Logitech van een van deze Creative setjes.)

Michael Hamers
10-12-2005, 13:02
Ik heb het ook niet over een vergelijkbare kwaliteit in verhouding tot prijs onder de pc speakers, maar echt over de home cinema sets... Creative is inderdaad ook een erg goede keuze wat pc speakers betreft, maar ik vind het persoonlijk wel zonde om ze bij een pc te zetten...

JCL
10-12-2005, 13:12
De Home Cinema vergelijking kan eigelijk alleen maar de KEFjes in deze wereld zijn en die zijn dan ook meteen een flink stuk beter. De satalietjes zijn altijd erg goed, het gaat puur om de sub. Als je een Rel Quake op een Z5500 aansluit dan val je stijl achterover van de kwaliteits verbetering.