PDA

Bekijk de volledige versie : Lady en de Vagebond S.E.



Dennis Kuijper
07-12-2005, 11:39
Lady en de Vagebond - Speciale Uitvoering

Walt Disneys 15e geliefde klassieker is een prachtig tijdloos en meeslepend verhaal
met onweerstaanbare romantiek en innemende karakters:
Lady, de verwende cockerspaniël; Vagebond, de bastaard met het gouden hart;
Jock en Snuffel, Ladys beste vrienden;
en Si en Am, twee van de onbetrouwbaarste katten ooit.
Met veel uniek bonusmateriaal en niet eerder vertoonde scènes.
Op spectaculaire wijze digitaal gerestaureerd - Met supergeluid (DEHT 5.1 Dolby Digital).
Na acht jaar eindelijk weer verkrijgbaar en voor het allereerst als speciale uitvoering op DVD.
In twee verschillende versies:
1-Disc Speciale Uitvoering
(film met niet eerder vertoonde scène en magisch bonusmateriaal)
2-Disc Speciale Uitvoering
(film met niet eerder vertoonde scènes, extra veel nieuw bonusmateriaal,
gelimiteerde oplage met speciale verpakking voor de echte verzamelaars)
Verkrijgbaar vanaf 22 februari 2006

Oh, hoog in de nacht houden sterren de wacht. Deze nacht heet “Bella Notte”...
Geen Italiaan kan de hemel weerstaan, op zo’n mooie “Bella Notte”
Een ronde maan als een pizza, een nacht vol pracht en praal. De sterren stralen allemaal...

LADY EN DE VAGEBOND - Disney’s 15e Classic - het prachtige, tijdloze, meeslepende verhaal met de onweerstaanbare romantiek en innemende karakters, verschijnt 22 februari 2006 voor het eerst als speciale uitvoering op Disney DVD.
Maak kennis met de lieve maar verwende cockerspaniël Lady en de arme, tevreden stoere straathond Vagebond, die zomaar op elkaar verliefd worden. Samen met de beminnelijke terriër Jock, de speurhond Snuffel, de pekinees en ex-revuester Peggy en de twee slinkse siamese katten Si en Am storten zij zich in een avontuur dat ze voor altijd samenbrengt.

De film is op spectaculaire wijze digitaal gerestaureerd. Bovendien met supergeluid (Disney Enhanced Home Theater Mix 5.1 Dolby Digital).
De geliefde klassieker wordt als Speciale Uitvoering in 2 verschillende versies aangeboden. De 1-Disc Speciale Uitvoering waarop naast de film een niet eerder vertoonde scène en prachtig bonusmateriaal is toegevoegd. Bovendien, in een gelimiteerde oplage met speciale verpakking voor de echte verzamelaars, de 2-Disc Speciale Uitvoering met nooit eerder vertoonde scènes en nóg meer bijzonder bonusmateriaal.

De 2-Disc Speciale Uitvoering van LADY EN DE VAGEBOND
Gelimiteerde oplage met speciale verpakking voor de echte verzamelaars.
Naast de Disney Classic LADY EN DE VAGEBOND in 5.1 Disney Enhanced Home Theater Mix is nog extra veel magisch BONUSMATERIAAL toegevoegd.

BONUSMATERIAAL
NIET-GEBRUIKTE SCÈNES
De rollen omgedraaid
De komst van de baby
Niet eerder gebruikt concept
MUZIEK EN MEER
“Bella Notte”
Muziekvideo uitgevoerd door Steve Tyrell
“The Siamese Cat song”
Op zoek naar een stem voor de katten
Muziekvideo uitgevoerd door Hilary en Haylie Duff
SPELLEN EN ACTIVITEITEN
Virtuele Disney-puppy (DVD ROM)
Een hondenleven EncyclopeDisney
Jouw diepste blaf
Persoonlijkheidsspel
ACHTER DE SCHERMEN BIJ DISNEY
Lady’s stamboom: Achtergrondreportage van Lady en de Vagebond "Making of"
Terug naar Marceline
Een echt dametje: Het verhaal van Lady en de Vagebond
Ruwe animatie
Canine Chorus: De muziek van Lady en de Vagebond
Hoe leer je een hond praten: De stemmen in Lady en de Vagenbond
Wat een plaatje; artwork en ontwerp
Epiloog: Terug naar huis
Op zoek naar Lady: het storyboardproces
Originele storyboards uit 1943
Fragmenten uit “Disneyland” TV shows
"The Story of Dogs" - originele uitzending van 1 december 1954
Promotietrailer voor "Story of the Dogs"
Cavalcade OfSong - originele uitzending van 16 februari 1955
Bioscooptrailers
Galerijen Lady en de Vagebond
Visuele ontwikkeling
Ontwerp personages
Lady
Vagebond
De Siamezen
Diverse personages
Storyboard-tekeningen
Layout en achergronden
Productie-foto's

TECHNISCHE SPECIFICATIES 2-disc Speciale Uitvoering
INTERACTIEVE MENU’S
DIRECTE SCÈNE TOEGANG
TAALKEUZE
- Engels - Disney Enhanced Home Theater Mix
- Nederlands - Disney Enhanced Home Theater Mix
- Frans – Disney Surround 5.1
- Duits - Disney Enhanced Home Theater Mix
ONDERTITELING
- Nederlands / Engels / Engels voor doven en slechthorenden / Frans / Duits / Italiaans / Spaans
BEELDFORMAAT
- 16 x 9 – 2.55:1 (TBC)
SPEELDUUR
- 73 minuten (exclusief bonusmateriaal)


De 1-Disc Speciale Uitvoering van LADY EN DE VAGEBOND
Naast de Disney Classic LADY EN DE VAGEBOND in 5.1 Disney Enhanced Home Theater Mix is ook magisch BONUSMATERIAAL toegevoegd.

BONUSMATERIAAL
NIET-GEBRUIKTE SCÈNES
De rollen omgedraaid
MUZIEK EN MEER
“Bella Notte”
Muziekvideo uitgevoerd door Steve Tyrell
“The Siamese Cat song”
Muziekvideo uitgevoerd door Hilary en Haylie Duff
SPELLEN EN ACTIVITEITEN
Virtuele Disney-puppy (DVD ROM)
Jouw diepste blaf
Persoonlijkheidsspel
ACHTER DE SCHERMEN BIJ DISNEY
Lady’s stamboom: Achtergrondreportage van Lady en de Vagebond "Making of"
Terug naar Marceline
Een echt dametje: Het verhaal van Lady en de Vagebond
Ruwe animatie
Wat een plaatje; artwork en ontwerp
Epiloog: Terug naar huis
Galerijen Lady en de Vagebond
Visuele ontwikkeling
Ontwerp personages
Lady
Vagebond
De Siamezen
Diverse personages
Storyboard-tekeningen
Layout en achergronden
Productie-foto's


TECHNISCHE SPECIFICATIES 1-disc Speciale Uitvoering
INTERACTIEVE MENU’S
DIRECTE SCÈNE TOEGANG
TAALKEUZE
- Engels - Disney Enhanced Home Theater Mix
- Nederlands - Disney Enhanced Home Theater Mix
- Frans – Disney Surround 5.1
ONDERTITELING
- Nederlands / Engels / Engels voor doven en slechthorenden / Frans
BEELDFORMAAT
- 16 x 9 – 2.55:1 (TBC)
SPEELDUUR
- 73 minuten (exclusief bonusmateriaal)

SCHITTERENDER DAN OOIT DANKZIJ DIGITALE RESTAURATIE
Door de spectaculaire wijze waarop LADY EN DE VAGEBOND is gerestaureerd, is het avontuur mooier dan ooit. Stof, haartjes, krassen...; de hele film is volledig nagekeken en opgepoetst. Ook de kleuren zijn grondig onder handen genomen. Deze zijn opgefrist en nu dus nog dieper en feller. Bovendien met supergeluid (DEHT 5.1 Dolby Digital).

WIST U DAT...
... meer dan vier jaar aan LADY EN DE VAGEBOND is gewerkt, waarvoor
... meer dan 2.000.000 schetsen en tekeningen gemaakt zijn door
... 150 Disney artiesten en animators, om uiteindelijk
... 110.000 kleurenbeeldjes te verkrijgen en
... 100 assistent animators meer dan
... 2.800 liter verf nodig hadden om
... duizenden tekeningen in te kleuren?


HET MAKEN VAN DE FILM
22 juni 1955 beleefde LADY EN DE VAGEBOND (Lady and the Tramp) in Amerika zijn première en de film was meteen een groot succes. Honderden animators en artiesten werkten vier jaar lang om dit ontroerende en romantische verhaal tot leven te brengen. LADY EN DE VAGEBOND was voor Walt Disney, de grondlegger van het concern, wel een heel bijzondere film. In feite had hij het verhaal aangedragen. In 1925 gaf hij een kleine Lady cadeau aan zijn vrouw, nadat hij een dinerafspraak vergeten was. Het begin van de film verwijst hiernaar. Toen moest men nog op zoek naar een Vagebond, die men al snel vond in het korte verhaal Happy Dan, The Whistling Dog van Ward Greene.
Frank Thomas en Ollie Johnston zijn twee van de acht directing animators die aan het project meewerkten. Zij werkten gedurende meer dan 55 jaar bij Disney aan tientallen films mee. De andere zes zijn Milt Kahl, John Lounsberry, Wolfgang Reitherman, Eric Larson, Hal King en Les Clark. De regie was in handen van Hamilton Luske, Clyde Geronimi en Wilfred Jackson.
Peggy Lee componeerde samen met Sonny Burke vijf prachtige liedjes.

DE STEMMEN Nederlandse versie
Vagebond - Johnny Kraaijkamp Jr.
Lady - Angelique de Boer
Jim - Bram van der Vlugt
Lieverd - Anne Wil Blankers
Snuffel - Peter Aryans
Jock - Henk Elsink
Tony - Tom Meijer
Tante Saar - Henni Orri
Peggy en Siamese katten - Nelleke Burg
Toughie - Frits Lambrechts
Bever - Paul van Gorcum
Bul - Hero Muller
Boris en Joe - Arnold Gelderman

De liedjes zijn gezongen door:
Rick Luycx, Janke Dekker, Doris Baaten, Edward Reekers, Pim Roos, Frank Affolter, Bill van Dijk, Lasca Ten Kate en Tom Meyer.

Gelijk met de 1-Disc Speciale Uitvoering en de 2-Disc Speciale Uitvoering van LADY EN DE VAGEBOND verschijnt dit prachtige tijdloze en meeslepende verhaal vanaf dezelfde datum ook als Duopack;
De 1-Disc Speciale Uitvoering van LADY EN DE VAGEBOND samen met LADY EN DE VAGEBOND 2, waarin het verhaal verder gaat.

Bron:dvd-home

Frenkovic
07-12-2005, 15:19
dus als ik het goed begrijp geen "gewone" 2-disc. M.a.w. 19,99 voor de 1-disc 29,99 of zelfs meer voor de limited. Waar je vervolgens niet op kan wachten totdat ie goedkoper wordt (zoals nu bij assepoester) omdat ie dan niet meer verkrijgbaar is.

Disney weet toch altijd weer de mensen (incl. ik) het geld uit de zak te kloppen!

Mark Knoop
07-12-2005, 20:50
Van Assepoester zeiden ze ook dat ie limited was. :roll: En die 2-disc versie kocht ik op de release dag voor 19,99.

TheGodfather
07-12-2005, 21:23
Met dat limited neem ik t niet zo nou meer. Betekent trouwens niet dat ik deze niet ga aanschaffen, in tegendeel. Maar wel de R1 versie, net als bij alle andere Disney releases :D

elsterno
07-12-2005, 22:14
De 1-disc wordt 19,99 en de 2-disc 24,99 volgens de site van Free!

http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=987998&navid=3

Frank
08-02-2006, 10:31
Recensie van de Engelse DVD die Nederlandse ondertitels heeft:

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=60291

De DVD bevat alleen de Cinemascope-versie (met een beeldformaat van 2.55:1) en er staat géén monotrack op de DVD!

TheGodfather
08-02-2006, 15:38
Recensie van de Engelse DVD die Nederlandse ondertitels heeft:

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=60291

De DVD bevat alleen de Cinemascope-versie (met een beeldformaat van 2.55:1) en er staat géén monotrack op de DVD!
staan die bij de R1 versie wel erop? of is dat nog niet bekend?
wat is trouwens het originele beeld formaat van de film??

Bambi
09-02-2006, 08:11
Recensie van de Engelse DVD die Nederlandse ondertitels heeft:

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=60291

De DVD bevat alleen de Cinemascope-versie (met een beeldformaat van 2.55:1) en er staat géén monotrack op de DVD!
staan die bij de R1 versie wel erop? of is dat nog niet bekend?
wat is trouwens het originele beeld formaat van de film??
In R1 komen zowel een breedbeeld als een 4:3 versie uit. Of daar wel een mono-track op komt weet ik niet.
De film is in 1955 overigens bedoeld voor 2.55:1, maar zowel op dat brede formaat als op 1.37:1 geschoten. Niet veel bioscopen waren destijds uitgerust voor het vertonen van een CinemaScope film. Of de film ook oorspronkelijk mono is gemaakt weet ik niet, vanwege de meerkanaals mogelijkheden die er al wel waren voor CinemaScope.

Het officiele persbericht is hier (http://www.ultimatedisney.com/ladyandthetramp-platinumedition-pressrelease.html) te vinden.

TheGodfather
09-02-2006, 11:14
thanks :D

Roy de Jong
09-02-2006, 14:11
gelimiteerde oplage met speciale verpakking voor de echte verzamelaars

En wat is hier dan zo bijzonder aan???? Is het weer gewoon een keepcase met sleeve ofzo???

Frank
09-02-2006, 14:12
Is het weer gewoon een keepcase met sleeve ofzo???
Ik verwacht van wel.

Werner
10-02-2006, 00:27
Ben nog altijd een beetje pissed op Disney dat ze de SE van Lilo & Stitch zo verkl**t hebben!

Frenkovic
11-02-2006, 20:52
Ben nog altijd een beetje pissed op Disney dat ze de SE van Lilo & Stitch zo verkl**t hebben!

hebben ze die echt verkloot? Was toch gewoon een fout qua drukken, als je pech had had je gewoon de oude druk en die kun je dan kosteloos laten vervangen, toch?

Frank
11-02-2006, 22:09
Ben nog altijd een beetje pissed op Disney dat ze de SE van Lilo & Stitch zo verkl**t hebben!

hebben ze die echt verkloot? Was toch gewoon een fout qua drukken, als je pech had had je gewoon de oude druk en die kun je dan kosteloos laten vervangen, toch?
Dat vervangen duurt eeuwen. Pas als Disney de DVD (je moet de hele DVD opsturen, dus niet alleen de foute disc) ontvangen heeft gaan ze een omruilexemplaar bestellen en dan is het nog onzeker hoe lang het duurt voordat je een juiste DVD terug ontvangt. Ook moet je een klachtenformulier meesturen waar je tal van onrelevante informatie op moet vermelden. Meer discussie hierover in de daarvoor bestemde thread.

Esteban
22-07-2006, 21:24
http://www.mediadis.com/pictures/big/151384.jpg

Ik heb een probleem met de SE van Lady and the Tramp. 'k Heb zojuist voor de eerste maal de DVD ingestoken en het lukt niet om de film op de buis te krijgen. De DVD laat een DisneyDVD logo zien , zegt 'fiss off' en gaat dan naar het scherm waar je de taal moet aangeven. Op welke manier ik dit ook probeer.

Nog iemand dit probleem?

Smooth-J
22-07-2006, 21:31
http://www.mediadis.com/pictures/big/151384.jpg

Ik heb een probleem met de SE van Lady and the Tramp. 'k Heb zojuist voor de eerste maal de DVD ingestoken en het lukt niet om de film op de buis te krijgen. De DVD laat een DisneyDVD logo zien , zegt 'fiss off' en gaat dan naar het scherm waar je de taal moet aangeven. Op welke manier ik dit ook probeer.

Nog iemand dit probleem?

Nee, maar ff een andere dvd speler proberen? En anders terug naar de winkel en een nieuwe vragen.

Esteban
23-07-2006, 10:42
't Probleem is dat ik niet meer weet waar die vandaan komt, het is reeds lange tijd geleden en is pas nu voor de eerste maal in gebruik.

Rotterdam5314
23-07-2006, 10:47
Met dat limited neem ik t niet zo nou meer. Betekent trouwens niet dat ik deze niet ga aanschaffen, in tegendeel. Maar wel de R1 versie, net als bij alle andere Disney releases :D

idd in 9 van de 10 gevallen slaat die limited helemaal nergens op
jaren later zie ik ze nog steeds in de winkel of weer een nieuwe limited versie. is gewoon om mensen te misleiden. er zou een keurmerk voor moeten komen

TheGodfather
23-07-2006, 12:54
Met dat limited neem ik t niet zo nou meer. Betekent trouwens niet dat ik deze niet ga aanschaffen, in tegendeel. Maar wel de R1 versie, net als bij alle andere Disney releases :D

idd in 9 van de 10 gevallen slaat die limited helemaal nergens op
jaren later zie ik ze nog steeds in de winkel of weer een nieuwe limited versie. is gewoon om mensen te misleiden. er zou een keurmerk voor moeten komen
hoe wil je dat dan doen? :lol:

Esteban
23-07-2006, 23:06
Wat kan ik nu eignelijk met mijn probleem doen? Buena Vista contacteren en voor 'n nieuw exemplaar gaan? Iemand ervaring met hun bereidwilligheid daarin?

Frank
24-07-2006, 00:10
Wat kan ik nu eignelijk met mijn probleem doen? Buena Vista contacteren en voor 'n nieuw exemplaar gaan? Iemand ervaring met hun bereidwilligheid daarin?
Je kunt het proberen bij Buena Vista (info@disneyservice.nl), maar ik weet niet of ze er iets aan zullen/kunnen doen.

Esteban
01-08-2006, 10:49
Bon, ik heb ze gemaild, maar aangezien daar maar geen reactie op komt zal ik er mogen naar fluiten. I guess.