PDA

Bekijk de volledige versie : Spierballen door hersengymnastiek?



Gerrit
07-03-2002, 13:13
In de Psychologie van deze maand staat een leuk stukje dat geschikt is voor over iedereen die te lui is om vanachter zijn PC of homecinema weg te kruipen om eens wat voor lijf&ziel te doen :)

"Stel je voor dat je je spieren kunt trainen door lui op de bank een gedachtenexperiment te doen. Dat zou een uitkomst zijn voor mensen die moeten aansterken na een operatie, voor geblesseerde sorters of voor oude mensen met zwakke spieren. Het lijkt onmogelijk, maar volgens de Amerikaanse inspanningsfysioloog Guang Yue van de Cleveland Clinical Foundation in Ohio kun je in gedachten je spieren trainen. Yue vroeg tien vrijwilligers tussen de twintig en vijfendertig jaar om zich vijf keer per week voor te stellen dat ze een van hun armspieren strekten. Elke twee weken mat de onderzoeker de spierkracht. De spierkracht van de vrijwilligers nam al na een paar weken toe met 13.5%. Bij een controlegroep van vrijwilligers die niet mentaal trainden, bleef de spierkracht gelijk. Luie mensen hoeven niet meer naar de sportschool en kunnen lekker thuis oefenen. Blijft de vraag wat leuker is..."

In hetzelfde nummer staan ook de resulaten van een andere onderzoekje waarbij werd gekeken naar het percentage kinderen dat de juiste merknaam bij een logo kan noemen. McDonalds bleek het enige merk te zijn waarbij reeds vanaf de leeftijd van 5 jaar 100% van ondervraagden het logo herkenden en de naam McDonalds wisten te vertellen.

Fastfood, fastwork-out, het gaat allemaal een versnellingje hoger tegenwoordig ;)

martin
07-03-2002, 13:55
je moet niet alles geloven wat je leest.
Denk je nu echt als je in je bed ga liggen denken dat je morgen als alla schwargenegger wakker wordt.
misschien door concentratie dat je wel wat meer kan optillen, maar spiergroei HO maar !!

daar is toch echt wat ijzer voor nodig om spier groei tebevorderen.
ik heb maar 1 spier die groeit, dat is als ik aan een mooie vrouw lig tedenken.

mark t
07-03-2002, 14:44
ik heb maar 1 spier die groeit, dat is als ik aan een mooie vrouw lig tedenken.

Volgens mij komt daar geen spier bij kijken, maar een stel zwellichaampjes. ;):)

Tenzij je je hartspier bedoelt, maar ik weet niet meer precies hoe dat lichaamsdeel precies is opgebouwd.

Had ik maar beter opgelet bij biologie.

martin
07-03-2002, 14:51
Volgens mij komt daar geen spier bij kijken, maar een stel zwellichaampjes. ;):)


Ik noem hem ook zwelgje ;)

Gerrit
08-03-2002, 10:56
je moet niet alles geloven wat je leest.
Denk je nu echt als je in je bed ga liggen denken dat je morgen als alla schwargenegger wakker wordt.
misschien door concentratie dat je wel wat meer kan optillen, maar spiergroei HO maar !!

Geloven doe ik het ook niet hoor ;) Daarvoor is het aantal proefpersonen veels te klein om er serieuze conclusies uit te mogen trekken. Maar het zou wel geinig zijn mocht het echt werken. Stel je gaat naar bed, koptelefoon op en fitness-cassette aan. De volgende ochtend wordt je zwetend wakker en voel je je 10 kilo zwaarder :D

Edit: je bent blij totdat je voor de spiegel staat en erachter komt dat je per ongeluk 'Dikke pret met Tante Berta' hebt opgelegd :p

Henk Heideveld
08-03-2002, 11:29
je moet niet alles geloven wat je leest.
Denk je nu echt als je in je bed ga liggen denken dat je morgen als alla schwargenegger wakker wordt.
Inderdaad, als je aan een mooie vrouw ligt te denken kun je 's morgens aardig gespierd, wakker worden. Maar in werkelijkheid blijft het natuurlijk "slap gelul". :D :D
En eerlijk gezegd, Martin, als ik gewoon over straat loop en ik zie iets interessants dan heb ik ook al last van spierversterkers.:o
Even kijken, is dit off-topic of heeft dit nog met DVD te maken. o, gelukkig het is general chat, daar mag je maar raak ouwehoeren.