PDA

Bekijk de volledige versie : Probleem bij Sony HST-SE581



BrianB
10-12-2005, 17:05
Ik heb pas de Sony HST-SE581 gekregen, en ik heb een probleem: het volume springt opeens omhoog. Soms gebeurd dit tijdens een film, of als ik te dicht bij een kabel van een van de speakers kom. Het is zeer irritant omdat het onverwacht gebeurd (en je je dan weer de ple*ris schrikt, als ie in een keer op het maximale volume staat). Weet iemand wat dit probleem precies is, en hoe dit te verhelpen valt?

Wimpie44
22-12-2005, 19:16
Gebruik je stopcontacten met randaarde ? Heb je geen randaarde, heb je dan de CV in de buurt. Daar zou je op kunnen aarden. Neem wel een gunstig aardpunt vanaf de installatie. Meestal zit dat ook op de set.

Als dat niet helpt, zou je een WCD met filters kunnen gebruiken. Als je een keer kijkt op het lichtnet, dan komt naast 50Hz het volledige frekwentie spectrum voor. Als je zet hiervoor gevoelig is, dan kan er iets op tilt gaan. Je kan ook een scheidingstrafo gebruiken.

Vaak is er een default instelling van het geluidsniveau bij aanzetten en mute. Je kan die waarde aanpassen. Als het dan een keer gebeurt dan schrik je minder..... :lol: