PDA

Bekijk de volledige versie : Special over kopen van DVD's via internet??



Cade
10-08-2001, 20:02
Op navolging van de poll "Koop je DVD's via internet?" is het misschien een goed idee om een special te schrijven over het bestellen van DVD's in het buitenland via internet.

Ik heb dit zelf namelijk nog nooit gedaan maar heb er wel zeer veel interesse in en wil dit op korte termijn ook gaan doen. Meer mensen zullen bestellen via internet interessant vinden maar omdat ze er zo weinig over weten (hoe het in z'n werk gaat, hoe de betaling enzo geregeld word, welke kosten er nog bij komen, betrouwbaarheid, etc.) het eigenlijk (nog) niet aandurven.

Aangezien het kopen via internet steeds populairder wordt is het misschien een goed idee om hier meer duidelijkheid in te scheppen als het om DVD's gaat.

Alvast bedankt!!

Dennis Veldhuizen
10-08-2001, 23:49
ik doe het praktisch altijd via Dividence/DVDstore...
meestal binnen 2 dagen je dvd in huis, goed ingepakt en je kan (wat ik altijd doe) kiezen om ervoor te betalen met acceptgiro..
dus eerst je cd thuis hebben en das pas betalen.....
verzend kosten daar is per pakket FL4,95 als ik eht goed heb, valt dus ook erg mee....

- www.dividence.nl (http://www.dividence.nl/index.html?reseller=dvdreview) / www.dvdstore.nl (http://www.dvdstore.nl/index.html?reseller=dvdreview)

ik hoop je hierbij genoeg geholpen te hebben

Eric van Ballegoie
11-08-2001, 08:46
DVD's kopen via het internet is inderdaad heel gemakkelijk en wanneer je het binnen Nederland doet heb je bovendien geen credit card nodig. Je kan in Nederland onder andere DVD's kopen bij:

-BOL.COM (http://service.bfast.com/bfast/click?bfmid=1821541&siteid=38438783&bfpage=dvd_video2)

-DVDShop (http://www.hardwareinfo.net/cgi-bin/ads.cgi?banner=dvdshop)

-DVDStore / Dividence (http://www.hardwareinfo.net/cgi-bin/ads.cgi?banner=dividence)

-Proxis.nl (http://owas.proxis.be/gate/jabba.sg.stgti?p_link=A021171)

Dit zijn allemaal professionele bedrijven die snel en netjes leveren. Als je via bovenstaande links een aanschaf doet dan steun je DVD.nl bovendien ook nog eens.

Eric

Dunky
11-08-2001, 10:47
Ja maar ik vindt zelf (dit is niet om iemand van jullie af te kraken hoor) als je dvd´s besteld in nederland met regio 2 dan kan je ze beter in de winkel kopen. Ik zelf gebruik internet bestellingen alleen met r1 DVD´s. Maargoed ieder zijn manier.

Dunky
11-08-2001, 10:48
DVD's kopen via het internet is inderdaad heel gemakkelijk en wanneer je het binnen Nederland doet heb je bovendien geen credit card nodig. Je kan in Nederland onder andere DVD's kopen bij:

-BOL.COM (http://service.bfast.com/bfast/click?bfmid=1821541&siteid=38438783&bfpage=dvd_video2)

-DVDShop (http://www.hardwareinfo.net/cgi-bin/ads.cgi?banner=dvdshop)

-DVDStore / Dividence (http://www.hardwareinfo.net/cgi-bin/ads.cgi?banner=dividence)

-Proxis.nl (http://owas.proxis.be/gate/jabba.sg.stgti?p_link=A021171)

Dit zijn allemaal professionele bedrijven die snel en netjes leveren. Als je via bovenstaande links een aanschaf doet dan steun je DVD.nl bovendien ook nog eens.

Eric



Vergeet je www.dvdiva.nl niet?

Dunky
11-08-2001, 10:50
Deze site heeft natuurlijk nix te maken met dvd.nl

Ronin
11-08-2001, 11:20
Hallo iedereen,

Ik koop dikwijls DVD r2 via internet en dan bij

www.dvdzone2.com

www.dvdkoopjes.com

(vind deze meestal de kopere)

Tot op heden geen problemen en goed verpakt ;)

Ze zijn meestal goedkoper dan in de winkels bij ons ..

Nathan Strik
11-08-2001, 11:35
Je vergeet dat Engeland (ook regio 2) vaak betere versies heeft dan de Nederlandse. Dan is het handig als je sites als 'Plee vierentwintig seven' hebt.



Ja maar ik vindt zelf (dit is niet om iemand van jullie af te kraken hoor) als je dvd´s besteld in nederland met regio 2 dan kan je ze beter in de winkel kopen. Ik zelf gebruik internet bestellingen alleen met r1 DVD´s. Maargoed ieder zijn manier.

Dunky
11-08-2001, 11:42
Je hebt ook www.play247.com (http://www.play247.com)

Martin van Tuijl
11-08-2001, 15:06
Wat ik altijd eerst even doe is via bv El Cheapo (http://elcheapo.nl) even de prijzen te vergelijken voor een aankoop in Nederland via het net.
Iedere gulden is er 1 niet waar? :)

Voorbeeld: Voor U-571 betaal je bij e-Toy f 62,50 en bij DVDiva f 85.00 !! (inclusief verzenden)
Daar zit toch snel een kratje bier tussen :D

Nog een tip: neus eens wat rond op veilingsites als Ibazar (www.ibazar.nl). Ik heb daar zelf al regelmatig voor een 'prikje' een leuke dvd op de kop getikt.

Voor de goede orde, de meeste dvd's bestel ik bij www.dividence.nl. Goede prijzen, snelle levering, en je steunt dvd.nl :)

Cade
11-08-2001, 17:09
Bedankt voor jullie antwoorden tot dus ver, maar ik doelde eigenlijk op het bestellen van DVD's in het buitenland zoals Amerika, Engeland en Australie. Dit is natuurlijk het meest interessante en ik zou het dan ook heel mooi vinden als hier wat dieper op werd in gegaan d.m.v. bijvoorbeeld een special.

Als ik DVD's in Nederland wil kopen hop ik gewoon een winkel binnen, dan vindt ik bestellen via internet overbodig. Je betaalt veelal net iets meer (of heel veel meer) dan in een normale winkel (vanwege verzendkosten bv) en je moet wachten op je bestelling (om nog maar te zwijgen over winkels zoals Bart Smit, Intertoys en de Makro bv, waar DVD's voor een prikkie te koop zijn. Daar kunnen de internetwinkels nog een hoop van leren). Alleen als ik op zoek ben naar een titel die ik perse wil hebben en die ik nergens in de winkels kan krijgen dan zou ik 'm wel bestellen via internet.

Ik ben dus wel geinteresseerd in het bestellen via internet, maar dan vanuit het buitenland.....en hoe dit in z'n werk gaat (creditcard, verzendkosten, eventuele bijkomende kosten zoals BTW, etc.).

Nathan Strik
11-08-2001, 18:26
Dat zeg ik...... Gamma. :D



Je hebt ook www.play247.com (http://www.play247.com)

Dunky
11-08-2001, 20:11
Bedankt voor jullie antwoorden tot dus ver, maar ik doelde eigenlijk op het bestellen van DVD's in het buitenland zoals Amerika, Engeland en Australie. Dit is natuurlijk het meest interessante en ik zou het dan ook heel mooi vinden als hier wat dieper op werd in gegaan d.m.v. bijvoorbeeld een special.

Als ik DVD's in Nederland wil kopen hop ik gewoon een winkel binnen, dan vindt ik bestellen via internet overbodig. Je betaalt veelal net iets meer (of heel veel meer) dan in een normale winkel (vanwege verzendkosten bv) en je moet wachten op je bestelling (om nog maar te zwijgen over winkels zoals Bart Smit, Intertoys en de Makro bv, waar DVD's voor een prikkie te koop zijn. Daar kunnen de internetwinkels nog een hoop van leren). Alleen als ik op zoek ben naar een titel die ik perse wil hebben en die ik nergens in de winkels kan krijgen dan zou ik 'm wel bestellen via internet.

Ik ben dus wel geinteresseerd in het bestellen via internet, maar dan vanuit het buitenland.....en hoe dit in z'n werk gaat (creditcard, verzendkosten, eventuele bijkomende kosten zoals BTW, etc.).

Ik bestel regelmatig uit american e.o. en het merendeel van deze sites steunen credit card betalingen. Hiervoor worden de normale verzendkosten gerekend die vaak tussen de 8 en de 12 gulden ligt. Hiervoor wordt je DVD wel met uiterste zorg verstuurd en behandeld. Voor meer info kun je me ook mailen.:)

Tijntje
11-08-2001, 22:04
Ik bestel praktisch al mijn dvd's bij Amazon. Hetzij bij de Amerikaanse www.amazon.com dan wel de Britse www.amazon.co.uk

Ligt er maar net aan welke titel ik wil en waar ie goedkoper is. Ik heb net weer 4 dvd's in Amerika besteld die kwa prijs minstens zo'n 10 gulden per stuk goedkoper zijn dan dvd's bij de Britse amazon en Nederlandse dvd aanbieders.

En daarnaast ben ik echt 100% tevreden over de service die Amazon levert.

Het enige nadeel dat ik kan bedenken om dvd's bij Amazon te bestellen is dat je OF regio1 dvd's krijgt OF Britse regio2 dvd's. Bij beide ontbreken dus de Nederlandse subs en daarbij hebben mensen zonder regiovrije dvd spelers een probleem met regio1 dvd's.

Greetzzzz Tijn

Kazuka
12-08-2001, 00:51
Ik bestel AL mijn R1 films bij www.dvdboxoffice.com in Canada.
Deze rekenen GEEN verzendkosten en verpakken het anoniem in zo'n bruine dikke envelop.

Ik heb er nu ongeveer 30 DVD's gekocht vanaf December 1998 en ze kwamen vrijwel allemaal tussen 2 a 3 weken binnen, soms nog sneller.

Tevens vind ik hun service echt TOP !

Een keer duurde het erg lang voordat ik een bestelde DVD binnenhad, ik mailde daarover en de volgende dag kreeg ik een mailtje terug dat de DVD zonder enige kosten opnieuw zou worden toegestuurd. echt klasse !

En nee, ik werk niet voor ze en sponsor ze niet, maar ze verdienen deze complimenten gewoon ten volste.

Cade
12-08-2001, 01:36
Ik bestel AL mijn R1 films bij www.dvdboxoffice.com in Canada.
Deze rekenen GEEN verzendkosten en verpakken het anoniem in zo'n bruine dikke envelop.Geen verzendkosten?? Kijk, dat zijn de sites die we moeten hebben!! :)
Als nou ook de prijzen nog meevallen dan is dit een blijvertje. Anders ben je misschien bij andere sites die wel verzendkosten rekenen zelfs nog goedkoper uit.

Eric van Ballegoie
12-08-2001, 10:08
En nee, ik werk niet voor ze en sponsor ze niet, maar ze verdienen deze complimenten gewoon ten volste.

Ik sluit me geheel bij jou verhaal aan! Het duurt soms wat lang voordat je een bestelde titel binnenhebt, maar de service bij DVDBoxoffice is inderdaad perfect!

Ik had Fight Club besteld en die kwam maar niet binnen, terwijl hij allang verstuurd was. Na 1 mailtje stuurden ze de DVD gewoon nog een keer op, waarna ik hem na een dag of 6 ontving. Perfect service inderdaad!

Eric

baltar
12-08-2001, 13:38
Ik bestel mijn DVD's altijd bij Amazon. Ik heb tot nu toe 10 bestellingen gedaan waarvan er 9 binnen een week geleverd werden. 1 is er achter gehouden door de douane waarover ik nog BTW moest betalen. Een aantal tips:

1. Kijk bij www.dvdpricesearch.com.

Hier kun je per dvd bekijken waar deze het goedkoopst is.

baltar
12-08-2001, 13:41
vervolg:

Hier kun je ook van bv. Amazon promotional certificates vinden waarmee je al gauw $10 korting krijgt op een aanschaf van $50. De verzendkosten heb je er op deze manier al uit!

2. Bestel eigenlijk nooit meer dan 2 DVD's tegelijkertijd.

Hoe groter dat het pakje is hoe groter de kans dat de douane het open maakt en dat je er nog BTW over moet betalen.


Groetjes,

Marco

Dunky
13-08-2001, 00:26
Correct. Als je bij amazon.com grotere aantallen besteld worden deze 9 van de 10 keer geopend voor btw controle. Dus om de dag bestellen maar:D :D :D

Remco de Swart
13-08-2001, 21:27
Op dit moment verwacht ik een bestelling vanuit Australië. Deze is gisteren verzonden en ik wacht dan ook vol verwachting af. Hieronder nog eens het lijstje dat ik al een in het regio vier forum geplaatst heb. Het betreft hier de DVD van Hannibal. In de genoemde prijzen zijn de verzendkosten inbegrepen. Het lijkt me duidelijk waarom ik DVD's in Australië heb besteld. Een ander voordeel is dat de daar verkochte DVD's ook vaak Nederlandse ondertiteling hebben.

DVDstore (Nederland) reg 2 - ƒ94,90
Amazon (UK) reg 2 - ƒ75,14
Amazon (VS) reg 1 - ƒ71,43
EzyDVD (Australië) reg 4 - ƒ52,61

Dunky
13-08-2001, 21:57
Nog eentje dan morgen in de media markt hannibal 2dvd dts 58,= met ned ondertiteling

3harts
13-08-2001, 22:15
Ik heb nog nooit besteld via internet ( meestal ongeduld of te pryzig ) >> ik koop ze meestal regio Rotterdam bij Rodisc of MediaMarkt ?! ( soms zeer goedkoop > +/- 45,- voor de nieuwste films ) & radio Correct.
Bij mij is het de sport om de nieuwste films zo goedkoop mogelijk te krijgen >> en dat lukt aardig omdat de 3 bovenstaande winkels elkaar " kapot concurreren ".
MediaMarkt is daarbij echt een uitschieter, de eerste twee weken de nieuwste release voor +/- 45,- . ( niet allemaal ;-( )
Bij Rodisc ( ook op internet ) DVD van de week > +/- 49,-.
Zo ben ik dus +/- 120 DVD's rijker geworden met een gemiddelde
prijs van 45,- !!!! ;-) Wat dacht je van de Eagels DTS voor 19,- !!!

Rodisc is trouwens ook ideaal voor alle Regio's ( heeft poep aan regels voor import dvd verkoop ).

Wat ik me nog afvroeg als een DVD release bijvoorbeeld op 16 OKT. uit komt en je besteld de DVD via internet(shop) >> heb je de DVD dan ook op 16 OKT. ( in de winkels liggen ze al te wachten )

Dunky
13-08-2001, 22:22
Ik neem aan dat de internet winkels pas mogen leveren vanaf de release data dus ik denk dat als je een r2 besteld het makkelijker en sneller (misschien goedkoper maar hoeft niet) is. Want je moet rekening houden met posttijd en dat kan tussen 1 dag en (buitenlandse webshops) 25 dagen zitten.
Dus je moet zelf afwegen wat je het beste vind.

Dunky
13-08-2001, 22:23
Wat is het internet adres van rodisc?

3harts
13-08-2001, 22:25
www.rodisc.nl

Alexander de Mol
13-08-2001, 22:28
Op dit moment verwacht ik een bestelling vanuit Australië. <knip>. Een ander voordeel is dat de daar verkochte DVD's ook vaak Nederlandse ondertiteling hebben.

DVDstore (Nederland) reg 2 - ƒ94,90
Amazon (UK) reg 2 - ƒ75,14
Amazon (VS) reg 1 - ƒ71,43
EzyDVD (Australië) reg 4 - ƒ52,61
EzyDVD is inderdaad een goede en betrouwbare online DVD retailer uit Australië. Van de prijs gaat de Australische belasting af en er komen verzendkosten bij. Per saldo altijd heel aardige prijzen en inderdaad regelmatig NL-ondertitels !!!
www.ezydvd.com.au (http://www.ezydvd.com.au)

Een andere prima retailer is Digital Eyes (http://www.digitaleyes.net). Deze zetten net als de meeste andere retailers (m.u.v. Amazon.com !!) een lagere waarde op de verpakking zodat de pakketjes regelmatig de douane passeren zonder dat je extra tax moet betalen. Het enige nadeel is dat je eenmalig een creditcard afschrift moet faxen.

bmateijsen
14-08-2001, 16:49
Ik kan het postje van Kazuka alleen maar bevestigen.. www.dvdboxoffice.com is inderdaad absoluut TOP, en vaak veel goedkoper dan amazon.com.

De service is fenominaal!!!

Cade
14-08-2001, 18:39
Het valt me op dat we hier een groot aantal fans van http://www.dvdboxoffice.com hebben. Ze zullen daar in Canada wel blij zijn met ons Nederlanders hehehe.

Anyhow, samen met http://www.play247.com (die ook geen verzendkosten heeft en zowel R1 als R2 titels verkoopt) zijn dit twee online stores waar ik zeker ook gebruik van ga maken.

Voor R4 titels lijkt me http://www.ezydvd.com.au een hele goede. Jammer dat deze verzendkosten rekent maar ja, je ken niet alles hebben natuurlijk.

Nu heb ik sites waar ik (goedkoop) R1, R2 en R4 DVD's kan bestellen. Van alle gemakken voorzien dus. :)

Cade
14-08-2001, 18:46
Nu heb ik nog een vraagje:

Is er kwaliteitsverschil qua beeld tussen R1 en R2 (respectievelijk NTSC en PAL)??

Er worden wel eens grapjes gemaakt zoals "Never The Same Color" (NTSC) en "Picture Always Lousy" (Pal).

Is er nu inderdaad verschil tussen beide formaten en als je kan kiezen tussen R1 en R2 (de extra's even buiten beschouwing gelaten) welke zou je dan kiezen? Welk formaat heeft het mooiste beeld of is dit tegenwoordig gelijk?

Alvast bedankt!

Nathan Strik
14-08-2001, 20:10
Aangezien allebei de formaten interlaced zijn (twee halve beelden) is de beeldkwaliteit als je er objectief naar kijkt nooit zo scherp als bijvoorbeeld een goede bioscoopprint. Maar als je ze met elkaar vergelijkt, dan springt PAL er vooral uit door de (iets) stabielere kleuren en meer beeldlijnen. NTSC is weer geliefd doordat de films niet versneld hoeven te worden zoals bij PAL het geval is. Waardoor het geluid even snel loopt als in de originele bioscoopversie.
Geen van de formaten is dus perfect, PAL is technisch iets beter. Maar het wordt volgens mij tijd voor een betere standaard...



Nu heb ik nog een vraagje:

Is er kwaliteitsverschil qua beeld tussen R1 en R2 (respectievelijk NTSC en PAL)??

Er worden wel eens grapjes gemaakt zoals "Never The Same Color" (NTSC) en "Picture Always Lousy" (Pal).

Is er nu inderdaad verschil tussen beide formaten en als je kan kiezen tussen R1 en R2 (de extra's even buiten beschouwing gelaten) welke zou je dan kiezen? Welk formaat heeft het mooiste beeld of is dit tegenwoordig gelijk?

Alvast bedankt!

Rutger Kars
15-08-2001, 10:22
Even snel hierop inhaken! Ik heb nu sinds vorige week een DVD, dus nog een hele newbie, maar ben al wel redelijk aan het rondkijken, ook voor een Home Theater Set, en nieuwe TV.

Nu ik deze vraag over PAL en NTSC tegenkwam schoot het me ineens te binnen dat ik hier ook vragen over had! Het is toch zo dat je TV wel geschikt moet zijn voor een NTSC formaat?

Hoe zit dat ook alweer? Wordt er standaard PAL geleverd in Nederland?
Ik kwam laatst ook al een DVD tegen, waar expliciet bij stond dat het NTSC was, ik zou zo niet weten of mijn TV dat aankan, of ligt het daar niet aan?

Alvast bedankt!

GRutger

Nathan Strik
15-08-2001, 10:40
Als je NTSC DVD´s uit regio 1, regio 0 of andere regios wilt afspelen, dan moet je TV een 60Hz signaal kunnen verwerken. De meeste nieuwe TV´s van goede makelij kunnen dit, maar vraag het altijd even na in de winkel of kijk even in de handleiding van je TV, daar staat het wel in.
Je kunt ook gewoon een NTSC DVD lenen van een kennis en zelf proberen, dit kan verder geen kwaad, je ziet gewoon meteen of het kan of niet.



Even snel hierop inhaken! Ik heb nu sinds vorige week een DVD, dus nog een hele newbie, maar ben al wel redelijk aan het rondkijken, ook voor een Home Theater Set, en nieuwe TV.

Nu ik deze vraag over PAL en NTSC tegenkwam schoot het me ineens te binnen dat ik hier ook vragen over had! Het is toch zo dat je TV wel geschikt moet zijn voor een NTSC formaat?

Hoe zit dat ook alweer? Wordt er standaard PAL geleverd in Nederland?
Ik kwam laatst ook al een DVD tegen, waar expliciet bij stond dat het NTSC was, ik zou zo niet weten of mijn TV dat aankan, of ligt het daar niet aan?

Alvast bedankt!

GRutger

Alex van den Berg
15-08-2001, 17:03
Ik heb 2 keer een DVD via Bol.com besteld... gewoon om te proberen... Wat ik vooral belangrijk vind, is dat ik niet perse met m'n creditcard hoef te betalen... Zo'n acceptgiro voelt toch een stuk veiliger ;)

Al met al zie ik nauwelijks noodzaak om iets via het internet te kopen, aangezien bij de meeste winkels ook gewoon besteld kan worden wanneer iets niet op voorraad is... en voor iets anders dan R2 hoef ik het niet te doen, want dat slikt mijn speler toch niet... R2's uit Engeland? Voor mij prima, maar eventuele medekijkers zouden wel eens prijs kunnen stellen op subs... :)

Ik duik dus liever in de bakken bij de lokale DVD-winkels...

Eric van Ballegoie
16-08-2001, 10:00
Er worden wel eens grapjes gemaakt zoals "Never The Same Color" (NTSC) en "Picture Always Lousy" (Pal).

Alvast bedankt!

Dit is een probleem wat zich bij NTSC video NIET voordoet. Het probleem met instabiele kleuren doet zich bij NTSC voor wanneer het beeld als RF signaal wordt verzonden (antenne of kabel) bij een pure video-video verbinding zoals die bestaat tussen DVD speler en TV bestaat dit probleem niet.

baltar
16-08-2001, 17:27
Ik heb 2 keer een DVD via Bol.com besteld... gewoon om te proberen... Wat ik vooral belangrijk vind, is dat ik niet perse met m'n creditcard hoef te betalen... Zo'n acceptgiro voelt toch een stuk veiliger ;)



Heel veel mensen hebben problemen met het betalen met een creditcard via internet en doen dat dus niet maar gaan bv. dezelfde avond nog wel eten in een restaurant waar ze hun creditcard vlot meegeven aan de ober. Dat is nog veel riskanter.

Volgens mij is het gebruik van een creditcard via internet één van de veiligste manieren om je creditcard te gebruiken.

Dat neemt echter niet weg dat ik overal te pas en te onpas spullen bestel en mijn creditcard nummer achterlaat.
Ik heb wat beveiliging betreft veel vertrouwen in Amazon.com omdat het één van de pioneers was op dat gebied en omdat het een grote onderneming is die het zich niet kan permiteren om slecht met creditcard gegevens om te gaan.

Ik moet Open Mind trouwens wel gelijk geven wat betreft het kopen van DVD's via internet in Nederland. Dat doe ik eigenlijk ook nooit. Ik vind het veel leuker om dan gewoon naar de winkel te gaan en in de bakken te snuffelen.

Cade
16-08-2001, 22:47
Dit is een probleem wat zich bij NTSC video NIET voordoet. Het probleem met instabiele kleuren doet zich bij NTSC voor wanneer het beeld als RF signaal wordt verzonden (antenne of kabel) bij een pure video-video verbinding zoals die bestaat tussen DVD speler en TV bestaat dit probleem niet. Wat wil je hiermee precies zeggen Eric? Dat NTSC bij jou de voorkeur krijgt boven PAL?

Ik zit namelijk met de volgende situatie:
Ik wil een bepaalde DVD via internet in het buitenland bestellen. Nu heb ik de keuze uit de R2 (UK) of de R1 (US) versie van deze film aangezien deze exact hetzelfde zijn (qua beeld en geluid maar ook de extra's zijn op beide DVD's hetzelfde) en de prijs komt ook overeen. Ik moet dus een keuze maken tussen de NTSC of de PAL versie. Welke zou jij kopen? Welk formaat verdient de voorkeur en waarom?

Alex van den Berg
16-08-2001, 23:42
PAL heeft 25 beelden per sec.... NTSC 24..... dacht ik...
Dit kan hik-ups in de conversie geven
En anders heb je toch mooi een frame-pje beeld per seconde meer... toch :D

Dit alles onder voorwaarde dat je apparatuur zowel met PAL als NTSC kan omgaan... anders wordt het zowiezo PAL! :)

Cade
16-08-2001, 23:58
PAL heeft 25 beelden per sec.... NTSC 24..... dacht ik...
Dit kan hik-ups in de conversie geven
En anders heb je toch mooi een frame-pje beeld per seconde meer... toch :D

Dit alles onder voorwaarde dat je apparatuur zowel met PAL als NTSC kan omgaan... anders wordt het zowiezo PAL! :) PAL heeft 25 beelden per sec, NTSC 30 en film (bioscoop) 24. En natuurlijk kan m'n apparatuur beide formaten aan, anders vroeg ik het niet, dan werd het automatisch PAL. En ja.....ik heb ook een regiovrije DVD speler om even op de zaken vooruit te lopen, voordat je zegt dat R1 dan ook niet mogelijk is. :D

Dunky
17-08-2001, 00:01
Hee hee,
Even aardig en rustig blijven tegen elkaar. Het is een forum om elkaar te helpen en om dingen over je dvd en speler te weten te komen.:) :) :) :) :) :)

Cade
17-08-2001, 00:19
Hee hee,
Even aardig en rustig blijven tegen elkaar.Huh? Zijn we dat dan niet? Er staat een smiley achter m'n posting (bij Open Mind ook), een teken dat het goed bedoeld is.

Dunky
17-08-2001, 00:23
kheb nix gezegt:p

Alex van den Berg
17-08-2001, 00:40
Huh? Watte? :D

Nathan Strik
17-08-2001, 00:43
Ik zou in dit geval de prijs de dienst uit laten maken Cade.

Zoals ik al zei, PAL films zijn (iets) scherper, maar lopen 4% te snel.
En NTSC is (theoretisch) minder scherp, maar loopt op de juiste snelheid.

You decide...



Ik wil een bepaalde DVD via internet in het buitenland bestellen. Nu heb ik de keuze uit de R2 (UK) of de R1 (US) versie van deze film aangezien deze exact hetzelfde zijn (qua beeld en geluid maar ook de extra's zijn op beide DVD's hetzelfde) en de prijs komt ook overeen. Ik moet dus een keuze maken tussen de NTSC of de PAL versie. Welke zou jij kopen? Welk formaat verdient de voorkeur en waarom?

ToolkiT
17-08-2001, 08:06
Persoonlijk vindt ik NTSC iets minder mooi qua beeld, maar erg veel scheelt het niet...

Om weer even op je originele vraag terug te komen:
Zoekengine voor goedkope R4:
http://www.dvdplaza.com.au/pricecrawler/

Eric van Ballegoie
17-08-2001, 10:22
Wat wil je hiermee precies zeggen Eric? Dat NTSC bij jou de voorkeur krijgt boven PAL?

...... Ik moet dus een keuze maken tussen de NTSC of de PAL versie. Welke zou jij kopen? Welk formaat verdient de voorkeur en waarom?

Nee, ik wil niet zeggen dat NTSC de voorkeur heeft, ik wilde alleen maar zeggen dat het kleurprobleem van NTSC bij DVD geen probleem is. Wat dat betreft doen PAL en NTSC op DVD is (vrijwel) niet voor elkaar onder.

Persoonlijk heb ik liever PAL discs, zeker als je ze gewoon op een TV bekijkt. PAL werkt (zoals reeds aangegeven door anderen) met 25 beelden per seconde en film met 24. Om dit gelijk te krijgen wordt de film iets sneller gedraaid zodat deze ook op 25 beelden per seconde uitkomt, een versnelling van 4%. Bij normale films heb je hier echter totaal geen last van, alleen bij films met veel muziek (musicals e.d.) is het beter om NTSC discs te nemen.

NTSC werkt namelijk met 29.97 (voor de gemakkelijkheid zeggen we 30) beelden per seconde. Elke beeld bestaat uit twee halve beelden (fields) zodat we uitkomen op 60 fields per seconde. Om dit gelijk te trekken met de filmsnelheid van 24 beelden per seconde wordt er aan ingewikkeld trucje uitgehaald wat de naam '3/2 pulldown' heeft meegregen.

Simpelweg komt het erop neer dat het eerst filmbeeld 3 fiels lang wordt weergegen en het tweede filmbeeld 2 fields lang. Hierna begint het weer opnieuw. Elke seconde worden er dus 12 filmbeelden gedurende 3 fields weergegeven en de 12 andere filmbeelden worden gedurdende 2 fields weergegeven.

12 x 3 = 36
12 x 2 = 24

36+24 = 60

Op deze manier komen we dus precies uit op 60 fields waardoor film op NTSC precies goedloopt qua snelheid.

Door de 3/2 pulldown worden de filmbeelden echter niet even lang weergegeven wat ervoor zorgt dat het beeld niet mooi soepel loopt, wat bij PAL wel het geval is.

Doe de test maar eens met een NTSC DVD: Veel mensen zullen Terminator 2, Ultimate Edition wel hebben denk ik.
De eerste scene (waarbij de robot een schedel platstampt) begint met een lange pan naar rechts. Als je goed oplet zul je bij de Regio 1 DVD zien dat het beeld niet vloeiend loopt.

Kijk voor meer info over film op NTSC op:

http://www.hometheaterhifi.com/volume_7_4/dvd-benchmark-part-5-progressive-10-2000.html

Cade
24-08-2001, 10:09
PAL werkt (zoals reeds aangegeven door anderen) met 25 beelden per seconde en film met 24Hehe, dit was ikzelf maar goed, BOEIE!! :)

Maarre, ik heb besloten om voor de PAL versie te gaan. Iedereen die namelijk zijn mening gaf had toch een (lichte) voorkeur voor de PAL versie van een film als deze voor de rest helemaal gelijk was met de NTSC versie.

De posting van Eric deed me echter definitief een keuze maken, toen werd me pas echt duidelijk wat nou eigenlijk het verschil is tussen beide formaten en hoe het in elkaar steekt.

Hoe dan ook, BEDANKT ALLEMAAL! ;)

disone
02-09-2001, 22:39
Ik bestel vaak bij Play247.com (http://www.play247.com) vanwege de toch wel gunstige prijzen. Vaak een tientje (of meer) goedkoper dan hier (Scarface voor 37 piek....) en ze hebben een hele ruime sortering, ook REGIO 1!!!!!. Ook veel Docu's enzo. Zit in UK en alle prijzen zijn inc. verzendkosten.
Bijkomend voordeel: je hoeft geen invoerrechten te betalen over grotere zendingen (EG enzo). Zie ook "Leuker kunnen we het niet maken" (http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm) . Vooral bij bestellingen van boven de 100piek kan het al mis gaan. Collega kocht dvd setje bij amazon in de USA voor $50 en kreeg meteen een heffig van zo'n 75piek. Ben je niet blij....
Hierdoor bestel ik ze zoveel mogelijk in de EG.
Betalen doe ik gewoon met mijn creditcard. Is een betaling foutief afgeboekt dan kan dat altijd ongedaan gemaakt worden.

Marty vanluit
03-09-2001, 12:47
Ik heb al een aantal keren DVD-tjes besteld bij EzyDVD (australie en play247 (engeland). Bij beide sites kwamen ze binnen na ongeveer vijf dagen. En ik moet zeggen: DAT scheelt een hoop in de kosten! Bijvoorbeeld: ik heb Gladiator bij EzyDVD besteld samen met The Patriot in een speciale actie: 38 piek per DVD (wel regio 4 overigens)! Da's toch al gauw een besparing van meer dan 50%! Zo gemiddeld zijn de DVD's bij dit soort sites een procentje of 30 goedkoper, dus kan ik degenen onder ons die een grens hebben aan de hoeveelheid geld die ze willen besteden aan DVD's aanraden om vergezeld van een creditcard veeel goedkoper te shoppen bij de bovengenoemde sites!

NB. bij play247 kun je ook regio2 DVD's bestellen!

Marty

Remco de Swart
03-09-2001, 19:17
Eveneens bij Ezy DVD de Gladiator besteld en deze is zowel regio 2 als 4. Dit geldt ook voor Apollo 13 en Men In Black die onder dezelfde aanbieding vallen. Dus ƒ38,- per stuk. Fifth Element is alleen regio 4. Voorgaande DVD's bezit ik zelf en weet dus ook zeker dat ze op de aangegeven regio's werken.

Volgens http://www.michaeldvd.com.au/Reviews/Patriot.html is ook de Patriot zowel regio 2 als vier. Deze DVD heb ik niet in bezit en heb dit dus niet gecontroleerd.

B-Molson
14-09-2001, 19:40
buitenlandse dvd's zijn geweldig.. ik ben vooral zeer te spreken over Australie (regio 4) waar de dvds per stuk al snel meer als 30 gulden goedkoper zijn als in nederland !! Ook heb ik een aantal regio 0 dvd's (bioscooptitels) zoals Scary Movie 2 en Planet of the Apes 2001 gekocht.. echt toppie allemaal.. al de sites die ik gebruik staan op:

www.filmbuster.nl

Die heeft verschillende links naar verschillende sites... gewoon als startpagina gebruiken, en genieten maar !!

Groeten
B-Molson

Ronin
14-09-2001, 23:17
Ja..ik heb nu ook twee bestellingen lopen bij EzyDVD..de eerste van vorige week maandag (zou donderdag verstuurd zijn)
en de tweede van nu maandag....
Had gehoopt de eerste vandaag nog binnen te krijgen, doch helaas.....:(
Weet iemand hoelang het gemiddeld duurt voor een bestelling aankomt ???

Alex van den Berg
15-09-2001, 03:15
Die heeft verschillende links naar verschillende sites...

Ik zag op vcdisc.i8.com (http://vcdisc.i8.com/dvd.html) de 'All Region' versies van Star Wars Trilogy, Indiana Jones Trilogy en Back to the Future Trilogy...
Moet ik hier denken aan illegale transfers van slechte kwaliteit of andere vormen van oplichting?

B-Molson
15-09-2001, 09:58
Moet ik hier denken aan illegale transfers van slechte kwaliteit of andere vormen van oplichting?

Tja.. ik heb een paar van die dvd's gekocht, en alhoewel er geen extra's bij zitten, viel de kwaliteit me niet tegen.. Maar het zijn wel silvers volgens mij..

Ik koop er dan ook alleen maar bioscooptitels, oudere films haal ik wel van een van die Australische sites..

Groeten
B-Molson

Martin van Tuijl
15-09-2001, 17:26
Moet ik hier denken aan illegale transfers van slechte kwaliteit of andere vormen van oplichting?

Dat zijn over het algemeen kopieen van laser-disc en zijn qua kwaliteit best wel aardig
Peroonlijk zou ik wachten op 'echte' dvd versies.

Alex van den Berg
15-09-2001, 19:42
Peroonlijk zou ik wachten op 'echte' dvd versies
Hmmmm... Nog een paar maandjes extra wachten kan geen kwaad lijkt mij... :)

B-Molson
16-09-2001, 11:22
tja.. ik bekijk het altijd maar zo: als het titels zijn die ik gewoon graag wil zien, omdat ik er goede verhalen over heb gehoord, of omdat het mij gewoon een super film lijkt, dan koop ik hem, voor 30 gulden kan ik niet naar de bios (benzinekosten etc)...

Groeten
B-Molson

Alex van den Berg
16-09-2001, 16:25
als het titels zijn die ik gewoon graag wil zien....
Tja, dan haal ik mijn gouwe-ouwe VHS'jes wel weer een keer uit de kast totdat de originele DVD's op de markt komen.

B-Molson
16-09-2001, 16:31
Vhs'jes heb ik ook nog zat.. maar als het een bioscooptitel is, dan heb je daar weinig aan he !? Miss Congeniality bijvoorbeeld, heb ik al tijden thuis liggen, UITSTEKENDE kwaliteit, gewoon dvd kwaliteit... voor die 25 gulden die ik er voor uitgegeven heb... tja, ieder wat wils..

Ik persoonlijk heb er geen problemen mee, om een zo'n film te kopen, als ie bevalt, dan koop ik hem ook orgineel, zo niet, heb ik toch de film gezien... voor 15 gulden meer als dat ik betaal als ik m moet huren.

Groeten
B-Molson

www.filmbuster.nl

B-Molson
15-10-2001, 23:24
lekkere oude thread, maar jah.. wil toch nog even de hulp inroepen van de die-hards :)

Ik ben op mijn site bezig een lijst te maken van DVD verkooppunten op het internet, en dan de vergelijking naar prijs te maken, als jullie even willen kijken, en willen aangeven welke sites jullie nog missen... (en die ik dus over het hoofd heb gezien) dan hoor ik het graag !!

Groeten
B-Molson

www.filmbuster.nl

Cenobite
16-10-2001, 00:34
Ik las goede dingen over DVDBOXOFFICE , dus ik dacht laat ik eens een (Test) DVD tje bestellen om hun service te testen.

Tot nu toe ben ik NIET onder de indruk van hun service . Na 3 weken nog steeds NIETS verstuurd . Het is geen pre-order of zo... en het ergste is , dat ze op emails niet of erg laat ( 1 week) reageren. Bij CDNOW heb ik binnen een dag antwoord .

Geen verzendkosten is leuk , als ze iets zouden versturen....na 3 weken nog steeds niets :mad: , en geen emailtjes.....

geen goede eerste indruk :mad:

B-Molson
16-10-2001, 10:30
weet je zeker dat alles is goedgegaan dan ?? ik heb nl bij DVDboxoffice een dvd besteld (Joe's appartment) en ik kreeg meteen een bevestiging van de bestelling, en een dag later een bevestiging dat ie verstuurd was, hij lag daarna binnen een week bij me op de mat...

Groeten
B-Molson

BonzoDuck
23-11-2002, 21:43
Vandaag kreeg ik BoB dan eindelijk binnen van play, wel kartonnen doos, maar dat is niet anders.

Wat me echter opviel aan de verpakking was dat er op stond:
UK Import V.A.T. Paid.

Gaan de leveringen van play dan via UK en is dat de reden waarom we hier geen BTW meer hoeven te betalen?

Is iemand wel eens hetzelfde opgevallen? Ik ben benieuwd, ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze dat er zomaar op kunnen zetten.