PDA

Bekijk de volledige versie : Hellraiser: Deader [DVD]



Marcel den Haan
12-12-2005, 14:56
Hellraiser: Deader [DVD]

Het zevende deel uit de serie zet de dalende lijn naar beneden voort.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2233)

Mikeymo
12-12-2005, 15:15
in tegenstelling tot wat vernoemd wordt in de recensie is deel 2 niet geregisseerd door Clive Barker.

Marcel den Haan
12-12-2005, 15:42
in tegenstelling tot wat vernoemd wordt in de recensie is deel 2 niet geregisseerd door Clive Barker.

Dit staat nergens volgens mij, maar ik begrijp dat je die indruk krijgt. Ik zal de tekst daarom wat aanpassen.

basset
12-12-2005, 17:37
Dalende lijn kan ik mee leven....maar zit in deze film wel een beetje gore.....dat misten deel 4 t/m 6 nogal.....

Darko
12-12-2005, 18:36
Alleen aan te raden voor mensen die hun collectie compleet willen houden.

Zelfs dat niet. De laatste sequels zijn zelfs een trap in het gezicht voor de meeste fans.
"Deader" is absoluut geen slechte film, maar het is GEEN "Hellraiser"-film.
Ik word zo verschrikkelijk moe van het concept dat voor de laatste 3 sequels gebruikt is: "Echt of Illusie?" Er gebeurt iets met de hoofdpersoon en FLITS de scene begint opnieuw. En dat soms meerdere malen, belachelijk.
Ik ben dan ook van mening (net als vele andere Hellraiser-fans) dat de films terug naar hun roots moeten. "Hellraiser" en "Hellbound" blijven de beste.

Major Goodvibes
13-12-2005, 15:35
Wat een teleurstelling. Ik heb gelezen dat uit budgettaire overwegingen de film opgenomen is in Roemenië. De acteurs praten dus met accent. Ik wordt hierdoor persoonlijk telkens uit de filmervaring getrokken..
Het verhaal is zeer slap en de film komt ongeïnspireerd over.
Gisteren heb ik het vervolg op Deader gezien, deel 8 alweer. Met Lance Henriksen (uit de serie Millennium). Die is vele malen beter. Beter geacteerd, origineler, meer gore, meer sfeer. Hij heet Hellworld trouwens, aanrader.
Ik zou Deader laten liggen.

Khonnor
14-12-2005, 03:45
ik heb Deader en Hellworld nog niet gezien en ik ben een enorme Hellraiser/Clive Barker fan.

Ik wacht wel op een dvd-box met alle 8 delen.

Heb nu de eerste 5 op VHS. En de UK dvd box met 1-3.

Anchor Bay is trouwens bezig met een special edition van Bloodline.
Kevin Yagher heeft die film gemaakt, maar heeft zijn naam verwijderd van het eindresultaat, aangezien hij er totaal niet tevreden mee was. De studio bleek nogal wat verneukt te hebben. Een ruwe 'cut' van zijn originele idee schijnt nu gevonden te zijn. En hopelijk gaat dit op dvd komen. Een heuse Director's Cut in de Hellraiser-franchise zou wel grappig zijn. Nog even geduld hebben. Ondanks dat het geen echte Hellraiser film was, vond ik Inferno toch wel een erg goede thriller.