PDA

Bekijk de volledige versie : Marantz SR4400



Diaan
13-12-2005, 13:43
SR4400 ellende...
Heb 'm aangesloten op de Onkyo HTP-103E (wil in de toekomst upgraden naar betere speakers, maar je moet ergens beginnen, ex bouwde zelf speakers en had de SR7300...)

Alles werkt, maar... Volume van de SR4400 is vreemd! Tussen 40 en 10 zit bijna geen verschil, terwijl 10 naar mijn mening knetterhard moet zijn. Op dit geluidsniveau kun je bij mij thuis gewoon een normaal gesprek voeren. Er zit wel wat verschil tussen, maar niet het verschil dat het volgens mij moet zijn. Voor een feestje buiten in de tuin is volumestand 10 niet toereikend...

Vanaf het begin was de versterker al kapot. Rechterkanaal viel uit, begon te storen en systeem schakelde ineens op standby en toen uit. Gevolg: niets meer mee te beginnen. Boel teruggebracht, maar men kon niets vinden, alleen preventief wat weerstanden in het protectiecircuit vervangen. Toen ik de set terugkreeg was er uiteraard niks veranderd. Behalve dan dat het volume ineens veranderd was, de set kon helemaal niet meer "hard". Moest de volumeknop heel erg omhoog draaien, om ook maar een beetje lekker geluid te horen. Het rechterkanaal was nog steeds hetzelfde. Na een paar dagen wéér teruggebracht en na een paar weken (afgelopen donderdag) weer opgehaald. Rechterkanaal is nu goed (is ook geheel vervangen), maar volume blijft tobben.

Volgens RAF zou het zo kunnen zijn dat het knopje Tape Monitor in- of uitgeschakeld is. Heb de versterker van onder tot boven bekeken, maar kan het niet vinden. Het zou ook nog de verbinding tussen de voor en middenversterker kunnen zijn, maar dat zou de importeur (waar de set twee keer naar toe is geweest) dan moeten hebben gedaan.

Heeft iemand dit ook gehad? Wat is het destijds geweest?
Dit zou toch helemaal niet mogen met een Marantz (of met welke versterker dan ook)? Zou het aan de combinatie met mijn speakers kunnen liggen (btw: alles is goed aangesloten op de versterker)?

Alexander D
13-12-2005, 18:46
Als je nog garantie hebt terugbrengen en laten uitzoeken.

Als het geen garantie meer is zeggen dat de eerder behandelde klacht niet verholpen is. Mocht hij destijds wel onder garantie 'gerepareerd' zijn kun je nu terugvallen op het feit dat het destijds niet is opgelost maar dan moet je natuurlijk niet te lang wachten.

Het is in ieder geval niet normaal voor zo'n receiver ongeacht het merk.

Diaan
13-12-2005, 18:48
Omdat ik de set pas op 18 augustus heb gekocht (dit jaar uiteraard), heb ik nog volledige garantie. Baal er gewoon van dat dat ding niet goed is.
Ga er zeker mee terug, maar vroeg me af of er nog iemand anders is die het probleem herkent of weet wat het kan zijn.