PDA

Bekijk de volledige versie : Casema en Essent brengen WK 2006 in HDTV



Eric van Ballegoie
14-12-2005, 08:23
Casema en Essent brengen WK 2006 in HDTV



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2031)

Hellboy
14-12-2005, 11:13
upc ging toch ook in HD uitzenden??

samen met philips

johanluijkman
14-12-2005, 11:29
upc ging toch ook in HD uitzenden??

samen met philips

Zelfde gedachte; waar blijft UPC???

Eric van Ballegoie
14-12-2005, 11:34
Zoekfunctie=UPC :

http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1970

johanluijkman
14-12-2005, 11:43
Zoekfunctie=UPC :

http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1970

Ja, maar in dat artikel staat (als ik goed lees), alleen dat de samenwerking en dus de mogelijkheid er is, alleen niet dat ze het ook daadwerkelijk gaan doen. En als ik heel goed aan de achterkant van mijn nieuwe UPC-mediabox kijk, zit daar volgens mij geen DVI/HDMI-uitgang, dus zou ik dan voor de zomer weer een ander apparaat krijgen?

Eric van Ballegoie
14-12-2005, 11:48
Klopt. Overigens zal je die nieuwe box niet krijgen, die zal je vrijwel zeker moeten kopen, of krijg je in bruikleen bij een nieuw (nog te introduceren) HDTV abonnement. Wij hebben hier enkele weken geleden nogmaals met Philips over gebeld en de boxen zijn volgens hen nog niet klaar, ze zijn dus ook nog niet beschikbaar.

De huidige mediaboxen die UPC momenteel semi-gratis uitdeelt zijn niet geschikt voor HDTV. Begin volgend jaar komt er bij UPC overigens ook een nieuwe box uit met ingebouwde harddisk waarmee je programma's digitaal kan opnemen, deze box is echter ook NIET geschikt voor HDTV.

johanluijkman
14-12-2005, 11:52
Ik zat de aanschaf van een HDready plasmascherm te overwegen, en als het WK in HD zou zijn geweest, zou dit zeker voor die tijd zijn, maar dan zit ik dus met mijn UPC-Digital-abonnement een beetje verkeerd?

Eric van Ballegoie
14-12-2005, 11:57
Nee, dan zit je prima. Het WK is nog ongeveer een half jaar weg en voor die tijd zullen UPC en Philips de nieuwe box introduceren.

johanluijkman
14-12-2005, 11:59
Nee, dan zit je prima. Het WK is nog ongeveer een half jaar weg en voor die tijd zullen UPC en Philips de nieuwe box introduceren.

Oke, dus er komt naast de mediabox en de nieuwe mediabox nog een digitale ontvanger, maar dan van Philips en die kan HD aan? Begrijp ik m zo goed?

Eric van Ballegoie
14-12-2005, 12:26
Voor zover ik weet klopt dat inderdaad. Voor het UPC netwerk zijn er straks drie smaken:

-Mediabox SDTV (de box die nu uitgegeeld wordt)
-Mediabox SDTV met harddisk recorder
-Mediabox HDTV van Philips.

Van die HDTV box is nog niet duidelijk of er ook een harddisk in komt, maar je mag uiteraard wel verwachten dat deze ook met de SDTV signalen overweg kan zodat je je huidige box niet meer nodig hebt (en op zolder bij je 2e TV kan zetten ;)).

johanluijkman
14-12-2005, 12:30
Oke, bedankt! Nu de rest van het forum maar even afstruinen voor het beste HD-ready plasmascherm :wink:

Raimond Kieftenbeld
14-12-2005, 12:35
Damm,dan word het ech ttijd voor HD tv :D ,ben alleen wel benieuwt hoveel dat abonement gaat kosten :?

JCL
14-12-2005, 16:15
Dus als je die TV home decoder hebt van Samsung en een HD ready TV, dan kun je het WK in 1080 bekijken? Dezelfde uitzending als de NOS? Ben benieuwd...

Stephan den Nijs
14-12-2005, 18:42
Is er naast het aanstaande WK al iets bekend over andere HD-content? Zo ja, via welke zenders? Alleen een spatstrak WK lijkt me anders iets te mager om de stap naar HD-hardware te maken.

Groet,
Stephan (die net een nieuwe breedbeeld crt heeft aangeschaft en zich zwaar irriteert aan de zwarte balken boven en onder én links en rechts...)

wiljan
15-12-2005, 18:38
Is er naast het aanstaande WK al iets bekend over andere HD-content? Zo ja, via welke zenders? Alleen een spatstrak WK lijkt me anders iets te mager om de stap naar HD-hardware te maken.

Groet,
Stephan (die net een nieuwe breedbeeld crt heeft aangeschaft en zich zwaar irriteert aan de zwarte balken boven en onder én links en rechts...)

Ik denk zelf dat het nog wel een tijdje zal duren voor het HDgebeuren hier echt zal doorbreken.

Wat betreft je breedbeeld, ik zou anamorfe DVD's kijken dan ;)

JCL
15-12-2005, 22:25
boven, onder EN links en rechts is gewoon een instelling die je fout hebt staan. Je moet je DVD speler wel ff vertellen dat ie een 16:9 TV aanstuurt en de TV moet je op de normale stand zetten dus niet een of andere zoem stand (b.v. Smart zoem bij Sony).

Stephan den Nijs
16-12-2005, 12:41
boven, onder EN links en rechts is gewoon een instelling die je fout hebt staan. Je moet je DVD speler wel ff vertellen dat ie een 16:9 TV aanstuurt en de TV moet je op de normale stand zetten dus niet een of andere zoem stand (b.v. Smart zoem bij Sony).
Uiteraard heb ik dat. DVD is echt top op m'n nieuwe Sony. Wat me tegenvalt is de kwaliteit van de doorgifte van breedbeeldprogramma's. Ik wist tot voor kort niet dat een breedbeeld uitzending door de meeste kabelaars gewoon als een 4:3 signaal wordt verstuurd, met boven en onder een zwarte balk. De breedbeeld tv doet daar dan standaard ook nog eens links en rechts een balkje bij. Dat kan natuurlijk worden verholpen door de tv in de zoom-stand te mikken, maar dan wordt het beeld dusdanig beroerd (immers veel minder beeldlijnen in het weergegeven signaal) dat ik dat het aanzien niet waard vind. Ik ben me nu dus aan het oriënteren op een digitaal abonnement, waarbij breedbeeld uitzendingen anamorf worden doorggeven. Ik verwacht in het komende jaar dat de markt hiervoor booming zal worden.

Maar weer effe on topic: niemand met nieuws over andere HD initatieven?

Groet,
Stephan

PCMSCHOUTEN
27-12-2005, 12:08
Ik heb op mijn "HD"ready scherm alleen een DVI ingang.Heb ik zeker een verloopkabel van HDMI>DVI nodig waarvan ik hoor dat dat of helemaal niet gaat of problemen geeft bij het omzetten hiervan.

Weet iemand hier iets over.De droom van perfect tv kijken komt dan eindelijk dichtbij of zitten er weer adders onder het gras????