PDA

Bekijk de volledige versie : plasmascherm boven inbouwcassette



michel bottu
15-12-2005, 10:39
hallo,

ik heb mijn oog laten vallen op een plasmascherm van 42". Twijfel nog tussen een paar merken, maar de enige plaats waar ik het kan ophangen is boven een inbouwcassette met ventilator.

De muur hierboven wordt handwarm, en af en toe bij het vullen van de cassette zal er wel een hittegolf overkomen.

Ik krijg tegenstrijdige meningen van de verkopers maar uiteraard zijn zij niet belangeloos.

Heeft er iemand zo'n scherm boven een cassette hangen? graag ervaringen?

Ik weet uiteraard ook wel dat dit niet de ideale plaats is, maar het is deze plek of geen plasmascherm....

thx

Sander Haarmans
15-12-2005, 11:15
Wat bedoel je precies met een inbouwcasette met ventilator, waar dient dit voor ?

michel bottu
15-12-2005, 11:34
Wat bedoel je precies met een inbouwcasette met ventilator, waar dient dit voor ?

Dat is een kachel die volledig ingebouwd is in de muur. Hierop zit dan een luchtblazer waardoor de hitte toch door de hele kamer verspreid kan worden.

Zie vb. op http://www.wiking.nl/Images/wiking_houtkachel_cubic_inbouwhaard_01_350.jpg[/url]

Sander Haarmans
15-12-2005, 11:42
Persoonlijk denk ik dat het niet echt bevoordelijk is voor je scherm, ondanks de muur erboven handwarm is (zoals je zegt) heeft een plasma/lcd toch wel enige ventilatie nodig (ook al is dit niet heel veel).
De tv geeft natuurlijk ook al wat warmte af en als er dan dus ook constant warmte is bij de muur is er weinig tot geen koeling.
Hiermee zeg ik niet dat het dus niet kan maar ik zou het risico niet nemen (maarja wie ben ik :wink: )

Johan van den D.
15-12-2005, 17:09
Persoonlijk denk ik dat het niet echt bevoordelijk is voor je scherm, ondanks de muur erboven handwarm is (zoals je zegt) heeft een plasma/lcd toch wel enige ventilatie nodig (ook al is dit niet heel veel).
De tv geeft natuurlijk ook al wat warmte af en als er dan dus ook constant warmte is bij de muur is er weinig tot geen koeling.
Hiermee zeg ik niet dat het dus niet kan maar ik zou het risico niet nemen (maarja wie ben ik :wink: )Dit is precies hetzelfde wat ik dacht en persoonlijk zal ik het niet doen.
Wellicht kan het wel maar toch....................... :?

Werner
15-12-2005, 23:38
De roetdeeltjes die vrijkomen kunnen ook behoorlijk de elektronica van je toestel in de war sturen. In onze kamer waar de plasma hangt geldt een absoluut rookverbod (in gans ons huis ook, maar daar ZEKER!) Ooit al eens een videorecorder gezien die langs binnen van sigarettenrook is aangeteerd?