PDA

Bekijk de volledige versie : Radeloos; wat voor subwoofer moet ik toch hebben??!!



theo van brakel
17-12-2005, 12:32
Mijn speakers: Magnat quantum 506(4 zuilen) en de quantum 511(centerspeaker)...maar nu nog een subwoofer...ik had al eerder een nieuw forum hier met die vraag,maar ik heb daar geen bevredigend antwoord op gekregen.Mijn gevoel zegt me dat de yamaha YST SW 225 te licht is voor deze speakers!Maar wat dan?Ik heb mijn budget al naar boven bijgesteld.Tot zo ongeveer 500 euro...voor die prijs heb ik bijv een REL Quake...wie kan me uit de brand helpen?

Mariusz
17-12-2005, 12:37
Afgaande op je speakers wil ik je een Magnat Beta 30A aanraden, goed geteste sterke sub. Zal ook prima harmonieren bij je speakers, voor €299 bij bijv. http://www.heinhuis-luidsprekers.nl/

Johan van den D.
17-12-2005, 12:48
Toch heeft er iemand een goede tip gegeven daarzo.

Ik zou je adviseren even zonder sub doen en doorsparen voor een SVS PB10-ISD

Een Rel is ook prima maar minder dan SVS.
Andere goede budget optie is de Yamaha SW-515.

theo van brakel
17-12-2005, 12:54
Oke,de svs...waar zijn die subs te koop?Ik had toen al gezocht,maar ik kon ze zo snel niet vinden!Dus de svs is een hele goede sub?Maar waarschijnlijk niet voor 500 euro?Dus stel dat ik interesse heb in de rel quake....krijg ik daar dan wel of geen spijt van?Zou die niet te licht zijn voor mijn speakers?En is tie beter als de yst sw 225 van yamaha?

Johan van den D.
17-12-2005, 13:24
Oke,de svs...waar zijn die subs te koop?Tot voor kort kon je ze alleen rechtstreeks bij de fabriek in de USA bestellen.
Echter zijn ze nu bezig een entwerk in Europa op te zetten.
Hoe dan ook, voor €500 ga je het niet redden bij SVS.
Er staat wel een 2de hands te koop voor iets minder dan €600.

Dus stel dat ik interesse heb in de rel quake....krijg ik daar dan wel of geen spijt van?Dat kan ik niet voor je bepalen.

En is tie beter als de yst sw 225 van yamaha?Ik zou niet zeggen beter maar "anders".
De Yamaha heeft bij mij de voorkeur maar dan wel een model hoger dan de 225.
De lekkere modellen van Rel overscheiden ruim je budget.

Dus in jouw specifieke geval zal of een Yamaha of een 2de hands SVS de beste optie zijn.

theo van brakel
17-12-2005, 13:37
Zucht...wat een ellende...ben inmiddels al aan het speuren geweest voor svs...en heb nu al een beetje de koorts te pakken!Alleen maar positieve reviews lees ik!!!Tja...at moet iik nu?Ik zal dieper in mijn buidel moeten tasten voor een svs...maar eigenlijk wil ik het wel gelijk goed doen...kun je me vertellen welke site dat is in de usa?En eh...heb je ook een idee hoeveel dat ik uiteindelijk kwijt ben?Dan heb ik het in principe over de svs PB12-ISD

theo van brakel
17-12-2005, 13:39
By the way,op welke site staat die 2e handse svs te koop?

Johan van den D.
17-12-2005, 13:47
Link 2de hands SVS (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=36400.0)
Link goedkope 2de hands Rel (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=37603.0)
Site SVS USA (http://www.svsubwoofers.com/subwoofers.htm)

theo van brakel
17-12-2005, 13:56
ok,thnx!!!

theo van brakel
17-12-2005, 14:19
Ik heb een Nederlandse site gevonden waar je de svs kan bestellen!!Hier de link:

http://shop.itccomp.nl/N_frame.html?http://shop.itccomp.nl/N_grp_12-1.html

Johan van den D.
17-12-2005, 14:32
Is bekend, €1300 voor een pb12 :wink:

theo van brakel
17-12-2005, 14:44
ow...wat wil je daar mee zeggen dan?Veel te duur?In duitsland kost de pb 10 699 euro...das volgens mij wel een gunstige prijs,of niet?

Johan van den D.
17-12-2005, 15:05
ow...wat wil je daar mee zeggen dan?Veel te duur?In duitsland kost de pb 10 699 euro...das volgens mij wel een gunstige prijs,of niet?Even een quote van jezelf.

Dan heb ik het in principe over de svs PB12-ISD

Je zat aan dit model te denken en die is dus flink duurder dan je budget.
Dat wilde ik ermee zeggen.
:wink:

Maargoed, €699,- voor een dergelijke sub is niet veel geld, helemaal niet.
Heb je dat budget dan zal ik zeker hiervoor gaan omdat je beter niet gaat vinden voor het geld.

Alexander D
17-12-2005, 18:40
ow...wat wil je daar mee zeggen dan?Veel te duur?In duitsland kost de pb 10 699 euro...das volgens mij wel een gunstige prijs,of niet?

Theo, let wel even op de maat van een SVS... Ze zijn redelijk groot. :wink:

theo van brakel
17-12-2005, 22:46
In principe is de maat van de sub geen probleem voor me,maar idd de 12 versie is te duur voor me,dus in principe zal ik me moeten concentreren op de 10 versie..ik heb tot nu toe alleen nog maar positieve dingen gelezen over deze sub!Ik ga nog wel ff doorsparen tot maart volgend jaar en dan denk ik toch maar dat ik hem aan ga schaffen!!Ik voel me potverdikkie net een klein kind,zo blij ben ik dat ik,denk ik,het ei van columbus gevonden heb!!!Ik ga er nl wel van uit dat tie feilloos past bij mijn magnat speakers??

Edgar Smit
17-12-2005, 23:36
SVS passen feilloos bij elke speakers, Het merk maakt alleen maar subs en volgens menigeen zijn er voor de gewone consument geen betere te krijgen voor die prijzen.

Overigens om de keuze nog wat te vergemakkelijken, je zou ook voor een Velodyne kunnen kijken, eigenlijk de enige concurrent van SVS qua nivo.

theo van brakel
17-12-2005, 23:50
Haha,welja joh....maak het maar makkelijker voor me!!!Pfff!!!Eerst was ik al overtuigd van de yamaha,toen dacht ik,ik doe het goed,of ik doe het niet,dus omgeswitched naar de REL, en dan denk je,nu komt het goed, en dan blijkt de svs goedkoper en minimaal vergelijkbaar te zijn....maar goed....toch bedankt voor je advies....ik hou het iig scherp in de gaten,hoewel ik toch denk dat ik voor de svs ga...een top sub voor 699 euro....!!!

Edgar Smit
18-12-2005, 00:00
SVS doe je absoluut geen miskoop aan, Velodyne ook niet.

Johan van den D.
18-12-2005, 07:51
SVS passen feilloos bij elke speakers, Het merk maakt alleen maar subs Inmiddels maken ze meer dan alleen subs Edgar.
:wink:

en volgens menigeen zijn er voor de gewone consument geen betere te krijgen voor die prijzen.Klopt, is een absoluut feit.
Velodyne maakt zeer goede subs maar kosten dan ook een veelvoud van de SVS,en.

Overigens om de keuze nog wat te vergemakkelijken, je zou ook voor een Velodyne kunnen kijken, eigenlijk de enige concurrent van SVS qua nivo.Eigenlijk geen optie dus in dit geval vanwege de behoorlijke hoge prijzen.
Tevens krijgt SVS vaak de voorkeur in een HT opstelling vanwege de enorme slam die ze weten te bewerkstellen.

@Theo

Eerst was ik al overtuigd van de yamaha,toen dacht ik,ik doe het goed,of ik doe het niet,dus omgeswitched naar de REL, en dan denk je,nu komt het goed, en dan blijkt de svs goedkoper en minimaal vergelijkbaar te zijn....Een SVS zet een Rel geheel in de schaduw.
(6)

R Klemkerk
18-12-2005, 09:02
Velodyne is een wat subtielere subwoofer. Met meer nuances bij muziek, en toch een aardige slam bij films. (CH-R10 bijvoorbeeld ,€499)

Dat is zeker een optie wanneer je ook veel muziek luistert.

puur voor Home Theater zou ik voor SVS gaan. strakke en lage bassen. Een ervaring die je nog nooit eerder gevoelt hebt.

Johan van den D.
18-12-2005, 09:29
Dat is inderdaad een sub voor relatief weinig geld en dus wellicht een optie.

SVS en Velodyne zijn gewoon de top (met nog een paar) en aan beide zal je gewoon een perfecte sub hebben.
Beiden op hun eigen manier maar je zal zeker niet het gevoel hebben dat je iets mist aan het sublaag.

olifantmaxim
18-12-2005, 11:49
Ik sta ervan versteld dat nog niemand gesproken heeft van de Klipsch subwoofers.
Een klipsch RW10 klinkt zeer muzikaal en krachtig.

Ga eens bij AED englantier te Mechelen, daar kan je hele mooie prijzen krijgen en niet alleen voor Klipsch...

Groetjes

Johan van den D.
18-12-2005, 13:27
Klipsch is zeker niet verkeerd maar geen partij voor de eerder genoemde merken.
Maar er zijn meerdere goede merken niet genoemd natuurlijk en dat komt naar mijn idee door de zeer gunstige prijs/kwaliteit verhouding van die SVS.

Theebag
18-12-2005, 13:40
Of je kunt de BK elec XLS-200 overwegen. Klinkt een stuk beter dan de Rel Quake en zelfs beter dan de Q200. Zoek maar eens op avforums.com naar XLS-200.

http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XLS200-DF.htm
Kost momenteel inclusief verzenden €435

theo van brakel
18-12-2005, 20:03
In principe heb ik mijn keus al wel gemaakt!!!Ik ga voor de SVS...!!!het enige nadeel is dat tie uit Duitsland moet komen...maja...da zal allemaal wel goed komen met de garantie en als dr eens n x iets kapot is,toch?!Hier in Nederland kun je hem medio 2006 ook kopen,maar ik wil de witte uitvoering van de sub en die hadden ze niet,vandaar...ben erg benieuwd,maar ik zal toch,voor mijn eigen, nog moeten wachten tot maart,dan ga ik hem aan schaffem,want 699 euro kan voor die sub wel niet veel zijn,het is toch 1500 guldentjes...

Johan van den D.
18-12-2005, 20:38
want 699 euro kan voor die sub wel niet veel zijn,het is toch 1500 guldentjes...Klopt helemaal.
Is veel geld maar voor een goede subwoofer absoluut niet. :wink:

theo van brakel
18-12-2005, 21:08
Wat is de meest ideale subwooferkabel voor deze svs?

R Klemkerk
19-12-2005, 05:44
Wat is de meest ideale subwooferkabel voor deze svs?


dat is de kabel die je op de website erbij kunt kopen, namelijk van "Better Cable"/

Alexander D
19-12-2005, 08:12
Wat is de meest ideale subwooferkabel voor deze svs?


dat is de kabel die je op de website erbij kunt kopen, namelijk van "Better Cable"/

Gebaseerd op die naam zou je toch denken dat er toch naast dit merk nog iets beter te vinden moet zijn.... :? :wink:

El-Jorge
19-12-2005, 08:35
Is bekend, €1300 voor een pb12 :wink:

De PB12 is niet in NL te krijgen, die op de ITC site is de PB12 plus versie. De normale 12 kost vanuit Amerika ongeveer 750 euri. Maar helaas niet meer op die manier te krijgen. Ik geloof dat er in DLD een shop is waar de PB12 te krijgen is, zal wel rond de 800-900 euri zijn :(

Olivier vd D.
19-12-2005, 15:49
Hier (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=36400.0) is een PB10-ISD te koop voor € 550,-. Lijkt me geen geld voor zo'n mooi ding. Ik denk wel dat je snel moet zijn.

Johan van den D.
19-12-2005, 15:52
Hier (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=36400.0) is een PB10-ISD te koop voor € 550,-. Lijkt me geen geld voor zo'n mooi ding. Ik denk wel dat je snel moet zijn.Dat snel val wel mee dacht ik zo, staat immers al lange tijd te koop. :roll:

Olivier vd D.
19-12-2005, 15:59
Hier (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=36400.0) is een PB10-ISD te koop voor € 550,-. Lijkt me geen geld voor zo'n mooi ding. Ik denk wel dat je snel moet zijn.Dat snel val wel mee dacht ik zo, staat immers al lange tijd te koop. :roll:
De prijsverlaging is van 14 december 2005. Dat is nog redelijk recent.

Johan van den D.
19-12-2005, 16:02
Hier (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=36400.0) is een PB10-ISD te koop voor € 550,-. Lijkt me geen geld voor zo'n mooi ding. Ik denk wel dat je snel moet zijn.Dat snel val wel mee dacht ik zo, staat immers al lange tijd te koop. :roll:
De prijsverlaging is van 14 december 2005. Dat is nog redelijk recent.Klopt , ben zelf ook even kort met deze sub bezig geweest maar ondanks dat het een aardige prijs is is ie mijn inziens te duur voor een 2de hands.
Begrijp me niet verkeerd, hij is het meer dan waard.

Olivier vd D.
19-12-2005, 16:05
Hier (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=37605.0) overigens nog een als ruimte geen belemmering is. Deze heb ik zelf ook en hij bevalt zeer goed. Hij is voor muziek minder geschikt, maar geeft/heeft wel meer druk/power dan de PB10-ISD. Wellicht wil de verkoper er nog 50 euro af doen.

theo van brakel
19-12-2005, 16:26
Ik ben misschein nogal een zeurpietje,maar ik wil eigenlijk een witte of zilvere sub.Ik heb via mail contact gehad met Benedictus hifi in Duitsland en die vertelden me dat er inmiddels ook een zilveren sub gemaakt is die ze binnekort binnenkrijgen...

Olivier vd D.
19-12-2005, 17:23
Een paar maanden geleden stond er een witte PD10-ISD op htforum.nl te koop. Die is echter al een tijdje geleden verkocht. Ik raad je wel aan om htforum.nl in de gaten te houden. SV subs verschijnen daar nog weleens. Daarnast kan je de 2ehands secties van hear.nl en hifi.nl in de gaten houden. Oja, en natuurlijk de website van de aanstaande Nederlandse SVS importeur (http://www.svsubwoofers.nl).

theo van brakel
19-12-2005, 21:23
Ik ben aangenaam verrast dat er ook al het begin van een Nederlandse importeur en website is!!!Bedankt voor deze zeer nuttige tip!!

Johan van den D.
20-12-2005, 06:53
Ik ben aangenaam verrast dat er ook al het begin van een Nederlandse importeur en website is!!!Bedankt voor deze zeer nuttige tip!!Dat is inderdaad goed nieuws (als de prijzen leuk blijven) alleen die site is al weken, zoniet maanden niets aan gedaan en dat verbaas mij wel een beetje.
Mijn vraag is dus eigenlijk of men daar nu al wel of niet terecht kan om een sub te bestellen en waar zitten ze eigenlijk ?

El-Jorge
20-12-2005, 07:39
Klopt , ben zelf ook even kort met deze sub bezig geweest maar ondanks dat het een aardige prijs is is ie mijn inziens te duur voor een 2de hands.
Begrijp me niet verkeerd, hij is het meer dan waard.

Dat is die zeker, en ook voor een 2e hands, aangezien ze niet meer rechtstreeks uit Amerika te importeren zijn en de NL prijzen wel wat hoger liggen :roll:

Olivier vd D.
20-12-2005, 07:53
Theo, stuur ze eens een mailtje.

theo van brakel
20-12-2005, 16:31
Ik heb ze een mailtje gestuurd,en wat blijkt....de onderhandelingen met de amerikanen zijn gestaakt!!Dus het ziet er naar uit dat zij iig geen svs producten gaan verkopen!!Zelfs de site moet van het internet af!!

Alexander D
20-12-2005, 17:54
Ik heb ze een mailtje gestuurd,en wat blijkt....de onderhandelingen met de amerikanen zijn gestaakt!!Dus het ziet er naar uit dat zij iig geen svs producten gaan verkopen!!Zelfs de site moet van het internet af!!

Raar. :?

Waarschijnlijk zal dan de import enkel via Duitsland gaan lopen en komt er een dealer die via Duitsland moet inkopen.

Johan van den D.
20-12-2005, 18:41
Ik heb ze een mailtje gestuurd,en wat blijkt....de onderhandelingen met de amerikanen zijn gestaakt!!Dus het ziet er naar uit dat zij iig geen svs producten gaan verkopen!!Zelfs de site moet van het internet af!!

Raar. :?

Waarschijnlijk zal dan de import enkel via Duitsland gaan lopen en komt er een dealer die via Duitsland moet inkopen.Even afwachten wat Frank van ITC kan bereiken bij die gasten van SVS.
Hij is immers ook al zeer lang maar nog steeds bezig voor zover ik weet.

Christiaan Sauer
20-12-2005, 18:47
Dat heeft hij toch al jaren geleden opgegeven?
Het zou toch ondoenlijk worden voor hem om de subs te importeren?
Ik moet zeggen dat ik niet weet hoe het zit nu SVS niet meer naar Nederland zelf levert...

R Klemkerk
20-12-2005, 19:10
Dat heeft hij toch al jaren geleden opgegeven?
Het zou toch ondoenlijk worden voor hem om de subs te importeren?
Ik moet zeggen dat ik niet weet hoe het zit nu SVS niet meer naar Nederland zelf levert...

Een half uur rijden over de grens bij Venlo zit Benedictus. Een audiowinkeltje die nu sinds kort ook SVS verkoopt. Ik ben er een keer geweest toen ik daar in de buurt (10 mins rijden) stage liep. echt een erg leuk winkeltje, aardige man, en veel prachtspullen!

www.benedictus.de

theo van brakel
20-12-2005, 19:58
Waarschijnlijk zal het idd Benedictus Hifi worden.Ik heb al via de mail contact gehad met deze zaak.De svs,pb10-isd,kost bij hem 699 euro,dus daar kan ik me op gaan focussen.In februari schijn er ook een zilveren sub beschikbaar te komen,en dat is precies de kleur die ik moet hebben!Dus ik wacht tot ongeveer maart volgend jaar.Dat staat al wel vast voor mij!Echter,ik heb nog geen bevredigend antwoord gekregen op de vraag wat voor een subwooferkabel!Toch maar gewoon een QED?Ik heb er wel zo'n 80 euro voor over.Eventueel nog adviesen/tips dan?

R Klemkerk
20-12-2005, 20:17
Waarschijnlijk zal het idd Benedictus Hifi worden.Ik heb al via de mail contact gehad met deze zaak.De svs,pb10-isd,kost bij hem 699 euro,dus daar kan ik me op gaan focussen.In februari schijn er ook een zilveren sub beschikbaar te komen,en dat is precies de kleur die ik moet hebben!Dus ik wacht tot ongeveer maart volgend jaar.Dat staat al wel vast voor mij!Echter,ik heb nog geen bevredigend antwoord gekregen op de vraag wat voor een subwooferkabel!Toch maar gewoon een QED?Ik heb er wel zo'n 80 euro voor over.Eventueel nog adviesen/tips dan?

voor 80 euro pak dan de topkabel van QED. Die heb ik ook en ben er zeer tevreden over. De prijs/kwaliteit verhouding is erg goed moet ik zeggen.

theo van brakel
20-12-2005, 20:37
Oke,thanks...kun je me nog vertellen hoe het type heet?

Johan van den D.
20-12-2005, 21:14
Dat heeft hij toch al jaren geleden opgegeven?
Het zou toch ondoenlijk worden voor hem om de subs te importeren?
Ik moet zeggen dat ik niet weet hoe het zit nu SVS niet meer naar Nederland zelf levert...Ik dacht pas geleden (goed maandje geleden) in een recente post (goed maandje oud :roll: ) van Frank zelf te lezen dat Frank er nog wel mee bezig is op de achtergrond.
Verders zou ik het ook niet weten alleen snap ik niet waarom het zo lastig is om een netwerk op te zetten in de diverse europese landen.
Zeker nu ze niet direct meer willen leveren.

Johan van den D.
20-12-2005, 21:18
Oke,thanks...kun je me nog vertellen hoe het type heet?Ikzelf gebruik deze (http://www.qed.co.uk/i123c190-158/QED_Cables/Sub-woofer_Cables/Qontour_MSR-SW.htm) en is werkelijk de beste die ik tot nu toe ervaren heb.

theo van brakel
20-12-2005, 21:29
Ziet er inderdaad goed uit!Heb je de kabel bij deze zaak gekocht?Of weet jij anders een online shop die ze te koop heeft?By the way,een scart kabel van qed,zou dat nog nut hebben voor het een en ander?Ik neem aan dat die tussen dvd en tv moet?Of moet tie tussen tv en receiver?

R Klemkerk
21-12-2005, 05:59
Oke,thanks...kun je me nog vertellen hoe het type heet?Ikzelf gebruik deze (http://www.qed.co.uk/i123c190-158/QED_Cables/Sub-woofer_Cables/Qontour_MSR-SW.htm) en is werkelijk de beste die ik tot nu toe ervaren heb.

Dat is ook het type wat ik gebruik. Topkabel, érg dun en gemakkelijk weg te werken! Dat is een heel groot voordeel.

R Klemkerk
21-12-2005, 06:04
Ziet er inderdaad goed uit!Heb je de kabel bij deze zaak gekocht?Of weet jij anders een online shop die ze te koop heeft?By the way,een scart kabel van qed,zou dat nog nut hebben voor het een en ander?Ik neem aan dat die tussen dvd en tv moet?Of moet tie tussen tv en receiver?

Die kabel kun je zowel op internet kopen (www.hificables.co.uk), maar ook bij de reguliere QED dealer.

De scartkabel plaats je normaal gezien tussen de dvd speler en de tv. t.o.v een reguliere standaard scartkabel is hier veel winst uit te halen. De kleuren zullen mooier worden, het beeld strakker en minder springerig (vooral de subtitles).

Met een QED scart ervaarde ik een enorme vooruitgang t.o.v mijn oude kabel. Wat een groot verschil.

theo van brakel
21-12-2005, 16:44
Je hebt iig niet bezuinigd op je geheel qua home cinema!!Je luidsprekerkabels had je toch ook van qed als ik me niet vergis?

R Klemkerk
21-12-2005, 16:48
Je hebt iig niet bezuinigd op je geheel qua home cinema!!Je luidsprekerkabels had je toch ook van qed als ik me niet vergis?

Als je het tegen mij hebt, ja dat klopt, mijn speakerkabel is vooralsnog QED. Ik heb de Silver Anniversary kabel.

Olivier vd D.
21-12-2005, 19:52
Je hebt iig niet bezuinigd op je geheel qua home cinema!!Je luidsprekerkabels had je toch ook van qed als ik me niet vergis?
Op je HT bezuinigen is natuurlijk het domste wat je kan doen. :roll:

R Klemkerk
21-12-2005, 20:06
Je hebt iig niet bezuinigd op je geheel qua home cinema!!Je luidsprekerkabels had je toch ook van qed als ik me niet vergis?
Op je HT bezuinigen is natuurlijk het domste wat je kan doen. :roll:

geheel mee eens :) Alhoewel mijn geld momenteel in het stereo gedeelte wordt gepompt, en minder in het home theater gedeelte.

kijk de laatste tijd minder film, en luister vaker muziek. 8)


Op mijn verlangelijstje staat nog Nordost speakerkabel, dempingvoetjes voor onder mijn cd speler, en WyreWizard kabel voor de stereo amp aan mijn receiver te linken. :shock:

theo van brakel
21-12-2005, 20:53
Een stereo amp?Leg eens uit??Wat is dat?

R Klemkerk
21-12-2005, 20:57
Een stereo amp?Leg eens uit??Wat is dat?

een geïntegreerde stereo versterker. amp = Amplifier wat versterker betekent ;)

theo van brakel
21-12-2005, 21:07
Dus jij hebt een av en stereo receiver?Ik wou het eigenlijk alleen doen met een av receiver,waarschijnlijk de pioneer vsx 1015 hoewel ik nog steeds geen bevredigend antwoord heb of die receiver goed matcht met mijn speakers,en daarmee zowel muziek als dvd's afspelen...weet je wat nou mijn mankum is...dat ik alles koop zonder dat ik al een huis heb...ik weet wel wat er wel en niet in mijn toekomstig huis komt te staan,qua vloer en bank ed,vandaar ook dat ik de speakers al wel heb kunnen aanschaffen,maar ik moet tot ca. volgend jaar september wachten om alles te laten draaien!Dit doe ik omdat ik alles in 1 keer kopen,of pas als ik al een huis heb,te duur vind en ik ben nogal bang dat het er dan niet meer van komt...

Alexander D
21-12-2005, 21:12
Dus jij hebt een av en stereo receiver?Ik wou het eigenlijk alleen doen met een av receiver,waarschijnlijk de pioneer vsx 1015 hoewel ik nog steeds geen bevredigend antwoord heb of die receiver goed matcht met mijn speakers,en daarmee zowel muziek als dvd's afspelen...weet je wat nou mijn mankum is...dat ik alles koop zonder dat ik al een huis heb...ik weet wel wat er wel en niet in mijn toekomstig huis komt te staan,qua vloer en bank ed,vandaar ook dat ik de speakers al wel heb kunnen aanschaffen,maar ik moet tot ca. volgend jaar september wachten om alles te laten draaien!Dit doe ik omdat ik alles in 1 keer kopen,of pas als ik al een huis heb,te duur vind en ik ben nogal bang dat het er dan niet meer van komt...

Gezien de snelle ontwikkelingen (en prijsdalingen van receivers) zou ik dan echt wachten met de aanschaf van een receiver.

Kun je nu een sub krijgen voor een goede prijs zou ik dat wel doen.

theo van brakel
21-12-2005, 21:18
Nou ja,goed,de sub koop ik in maart en de receiver had ik op het oog voor ongeveer augustus,en dan nog de dvd recorder(met harde schijf) ook van pioneer, heb ik gepland staan voor september,subwooferkabel en scartkabel van qed wil ik ongeveer gelijk aan schaffen met mijn sub....zo is alles een beetje verdeeld...en dan nog puzzelen hoe alles afgesteld moet worden....pfff.dat word nog wat,want ik heb er(al wel duidelijk neem ik aan?!) niet zo gek veel verstand van...jij kunt me ook geen advies geven over de receiver of wel?wat voor een ik moet hebben...

Alexander D
21-12-2005, 21:21
Nou ja,goed,de sub koop ik in maart en de receiver had ik op het oog voor ongeveer augustus,en dan nog de dvd recorder(met harde schijf) ook van pioneer, heb ik gepland staan voor september,subwooferkabel en scartkabel van qed wil ik ongeveer gelijk aan schaffen met mijn sub....zo is alles een beetje verdeeld...en dan nog puzzelen hoe alles afgesteld moet worden....pfff.dat word nog wat,want ik heb er(al wel duidelijk neem ik aan?!) niet zo gek veel verstand van...jij kunt me ook geen advies geven over de receiver of wel?wat voor een ik moet hebben...

Nee, rustig wachten tot augustus. Ik zou ook wachten met de aanschaf van je scartkabel. Afhankelijk van de opties op je tv/dvd/receiver kun je misschien tegen die tijd beter voor een andere kabel gaan.

theo van brakel
21-12-2005, 21:24
Wat voor kabel bedoel je dan?Geen scartkabel dus...?

Alexander D
21-12-2005, 21:26
Wat voor kabel bedoel je dan?Geen scartkabel dus...?

Nee. Misschien heb je tegen die tijd ook wel een plasma of lcd en een dvdspeler/recorder met een digitale aansluiting. Dan zou ik die gebruiken ipv een scart bijvoorbeeld.

theo van brakel
21-12-2005, 21:32
Tjonge...het is een ingewikkeld wereldje hoor.die audio gebeuren..haha...wel mooi en interessant...ik word er alleen gek van dat het wel lijkt of ik helemaal niks van af weet en de rest van alles....ik moet allemaal vragen en vragen en vragen...1 ding is wel zeker en dat is dat ik volgemd jaar nog gewoon mijn huidige tv heb,breedbeeld van panasonic,82 cm,want die plasma's en lcd's gaan nog veeeeel goedkoper worden,als je het mij vraagt!!Hey,klein vraagje nog,je had het over een evt digitale aansluiting ipv scart...wat moet ik me daar bij voorstellen?

Johan van den D.
21-12-2005, 21:40
Op mijn verlangelijstje staat nog Nordost speakerkabelWelk type?

dempingvoetjes voor onder mijn cd spelerDie jij wil staan momenteel 2de hands te koop.

en WyreWizard kabelWelk type?

Johan van den D.
21-12-2005, 21:47
Tjonge...het is een ingewikkeld wereldje hoor.die audio gebeuren..haha...wel mooi en interessant...ik word er alleen gek van dat het wel lijkt of ik helemaal niks van af weet en de rest van alles....ik moet allemaal vragen en vragen en vragen..Maakt niet uit, we hebben het allemaal moeten leren.

want die plasma's en lcd's gaan nog veeeeel goedkoper worden,als je het mij vraagt!!Nog goedkoper??
Die schermen kosten al vrijwel niets meer, zeker als je het vergelijk met 5 jaar geleden toen ze een vanaf prijs hadden van 20 a 25.000 guldens. :roll:

Hey,klein vraagje nog,je had het over een evt digitale aansluiting ipv scart...wat moet ik me daar bij voorstellen?Lijkt me beter dat je je hier nog niet mee bezig gaat houden omdat het dan nog ingewikkelder gaat worden allemaal.
Je praat dan o.a over HDMI/DVI aansluitingen en over het HD verhaal zwijgen we dan nog maar even. :?

theo van brakel
22-12-2005, 16:53
Ik ben er van overtuigd dat de lcd en plasma televisies goedkoper gaan worden!!Ik heb het nu wel over schermen van 1 meter en groter!!Als ik al ooit een lcd of plasma aanschaf wil ik er een van minimaal 1.17 meter!!!trouwens,als ik zo eens een beetje kijk en snuffel op internet dan doet mijn vermoeden dat de plasma binnen enkele jaren gaat verdwijnen?!

Johan van den D.
22-12-2005, 17:00
Ik ben er van overtuigd dat de lcd en plasma televisies goedkoper gaan worden!!Tuurlijk gaan ze nog goedkoper worden maar persoonlijk vind ik ze al niet echt duur.
Dat is wat ik bedoelde te zeggen.
Ze zijn de laatste jaren immers hard, zeer hard gedaald in prijs, zo snel zal en kan het nu niet meer gaan.

trouwens,als ik zo eens een beetje kijk en snuffel op internet dan doet mijn vermoeden dat de plasma binnen enkele jaren gaat verdwijnen?!Dat denk ikzelf ook maar dat wil niet zeggen dat Plasma minder is dan LCD.

theo van brakel
23-12-2005, 13:38
Ik heb dan ook niet gezegd dat de plasma minder zou zijn dan de lcd,de preciese reden weet ik ook niet,waarom de plasma zal verdwijnen...echter...lijkt me dan niet zo heel verstandig om dr eentje aan te schaffen nu...het lijkt me nl nooit in je voordeel als je een nieuw product koopt wat een aantal jaren later uit de markt verdwijnt.

Johan van den D.
23-12-2005, 19:20
Ik heb dan ook niet gezegd dat de plasma minder zou zijn dan de lcdIk zeg ook niet dat jij dat zeg........... :roll: :wink:

Alexander D
23-12-2005, 19:22
Ik heb dan ook niet gezegd dat de plasma minder zou zijn dan de lcdIk zeg ook niet dat jij dat zeg........... :roll: :wink:

Wat willen jullie nou eigenlijk zeggen? :D :wink:

R Klemkerk
23-12-2005, 19:36
Ik heb dan ook niet gezegd dat de plasma minder zou zijn dan de lcdIk zeg ook niet dat jij dat zeg........... :roll: :wink:

Wat willen jullie nou eigenlijk zeggen? :D :wink:

Plasma Zuigt!

LCD gaat de markt ROCKEN! ;)

Johan van den D.
23-12-2005, 19:36
Dat we het er over eens zijn dat zowel Plasma als LCD niet slecht zijn maar dat Plasma op termijn waarschijnlijk toch van de markt gaat verdwijnen om plaats te maken voor LCD, of zelfs al gedaan heeft. :roll: :wink:

Alexander D
23-12-2005, 19:41
Dat we het er over eens zijn dat zowel Plasma als LCD niet slecht zijn...... wink:

Gezien het onderwerp van dit topic een prachtige conclusie..... :mrgreen:

Sander Haarmans
23-12-2005, 19:43
Plasma Zuigt!

LCD gaat de markt ROCKEN! ;)
Het enige voordeel voor mij van Lcd is dat hij goedkoper in stroomgebruik is dan Plasma, verder zie ik op het moment nog geen enkel voordeel van Lcd tegenover Plasma.
Maar we gaan nu wel erg off-topic.

Edgar Smit
23-12-2005, 22:47
Volgens mij is TS allang niet meer zo radeloos :wink:.

Wanneer wordt de SVS verwacht?

theo van brakel
23-12-2005, 22:50
Maart 2006, de zilveren uitvoering...

Edgar Smit
23-12-2005, 22:55
Maart 2006, de zilveren uitvoering...weet je wat nou zo jammer is van maart, dat het nog drie maanden duurt (6).

theo van brakel
23-12-2005, 22:57
De radeloosheid qua subwoofer is compleet verdwenen!!Ook de subwooferkabel is mij al wel duidelijk(qed), maar op een of andere rare manier rol je van het ene 'probleem'in het andere...want al zoekende in de forums was er ene wiseguy die zich afvroeg of je niet een receiver met hdmi aansluiting moet gaan kopen als je toch op het punt staat om een receiver aan te schaffen...zucht....maar weer een nieuwe topic starten met de titel: Radeloos,receiver met of zonder hdmi?

Edgar Smit
23-12-2005, 23:12
Hoeft niet perse hoor theo.
Als je je allereerste bericht neemt en dan klikt op wijzigen kun de titel van dit draadje aanpassen naar "subwoofer rond, nu wel of geen HDMI receiver" :wink: en dan gaan we hier gewoon verder.

TIP: in principe is een receiver met HDMI nu nog vrij prijzig en voldoet een een digicoax of optische aansluiting nog ruim voldoende. Waar je denk ik op dit moment meer rekening mee moet houden is een eventuele nieuwe TV en DVD speler die beiden HDMI aangesloten kunnen worden.

Johan van den D.
24-12-2005, 07:56
Je kunt je ook afvragen waarom je een receiver met HDMI zou willen.

Alexander D
24-12-2005, 09:38
Je kunt je ook afvragen waarom je een receiver met HDMI zou willen.

Oftewel hoeveel apparaten ga je aansluiten op je receiver? Ik gebruik zelf alleen een dvdspeler en over een tijdje waarschijnlijk weer een aparte cdspeler. Dan heb ik aan een hdmi aansluiting op m'n dvd voldoende om het beeld naar m'n scherm te krijgen. Geluid zal dan gewoon via de digitale coax blijven lopen. Ben zeer tevreden over die kabel.

theo van brakel
24-12-2005, 10:52
Op mijn receiver zal ik aansluiten mijn speakers(of moeten die op mijn subwoofer?),en mijn dvd recorder met harde schijf...dat is alles,want ik wil ook via de dvd recorder cd's beluisteren...dus...wel een dvd recorder die hdmi ondersteunt?Ik koop die recorder waarschijnlijk pas volgend jaar december,dus...tijd zat wat dat betreft...

Je had het over een kabel waar je dik tevreden mee bent?!wat is dat dan voor een kabel?

Johan van den D.
24-12-2005, 11:27
Op mijn receiver zal ik aansluiten mijn speakers(of moeten die op mijn subwoofer?)Niet via je subwoofer laten lopen.
Je speakers gewoon op de receiver.


Je had het over een kabel waar je dik tevreden mee bent?!wat is dat dan voor een kabel?Kijk hier (http://www.qed.co.uk/c197-158/QED_Cables/Digital_Interconnects.htm) eens.
Al deze kabels zijn goed en zeer geschikt.

theo van brakel
24-12-2005, 15:45
Ja,die kabels moet ik idd hebben..ik zal indertijd wel naar een hifi zaak gaan en daar vragen welke kabels ik waarvoor nodig heb.Ik dacht dat je bij de svs subwoofer de speakerkabels moest aansluiten op de sub...?!wet iemand dat?!

Alexander D
24-12-2005, 16:17
Ja,die kabels moet ik idd hebben..ik zal indertijd wel naar een hifi zaak gaan en daar vragen welke kabels ik waarvoor nodig heb.Ik dacht dat je bij de svs subwoofer de speakerkabels moest aansluiten op de sub...?!wet iemand dat?!

Nee, de speakers gewoon aansluiten op je receiver. :wink:

Johan van den D.
24-12-2005, 17:43
Ja,die kabels moet ik idd hebben..ik zal indertijd wel naar een hifi zaak gaan en daar vragen welke kabels ik waarvoor nodig heb.Ik dacht dat je bij de svs subwoofer de speakerkabels moest aansluiten op de sub...?!wet iemand dat?!Dat kan wel bij veel subwoofers maar is niet aan te raden.
In vrijwel alle gevallen is de versterker van de sub minder geschikt om je speakers aan te sturen dan je receiver/versterker zelf.
Niet doen dus via je sub.

Edgar Smit
24-12-2005, 23:39
Idd niet doen via je sub.
HDMI is vooralsnog eigenlijk alleen geschikt om ongecrompimeerd beeld over te brengen en dus tussen TV en DVD recorder.
Je kunt wel HDMI tussen de receiver en DVDrecorder doen, maar omdat alle Dolby en DTS signalen gecomprimeerd zijn zal je denk ik geen verbetering in het geluid horen tov een goede digi coax of optische kabel.
Maw, zolang de geluidssporen nog steeds gecrompimeerd zijn zal HDMI op een receiver eerder een overbodige luxe zijn dan een vereiste.
Met dien verstande dat je je DVD recorder/speler rechtstreeks op je TV aansluit. Laat je ook je beeld via je receiver lopen, dan is HDMI wel het overwegen waard.

Johan van den D.
25-12-2005, 08:07
Laat je ook je beeld via je receiver lopen, dan is HDMI wel het overwegen waard.Maar dit is slechts bij een zeer enkele (zeer kostbare) receiver/versterker de moeite waard en dus ook niet aan te raden.