PDA

Bekijk de volledige versie : Marantz SR-7500 & 7.1 ingang



rjateun
24-12-2005, 06:18
Hallo,

Ik heb een Marantz Sr-7500 en wil de analoge 7.1-ingang gebruiken om er een multispeler (DVD/SACD/DVD-Audio) aan te hangen. Alleen heb ik nu de vraag of deze 7.1-ingang de 'speaker-afstanden' gebruikt zoals deze in de Marantz zijn vastgelegd of dat deze in de multispeler moeten worden vastgelegd.

Je kunt voor de 7.1-ingang overigens wel apart (dus naast di van de digitale ingang) de geluidsterkte van de afzonderlijke speakers regelen.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Gr.,
Richard

invocator martyrii
24-12-2005, 12:57
Ik heb dezelfde reciever.

Antwoord op je vraag: dat kan niet.

Maar.....


Als je de instellingen van de callibratie overneemt wat de DB betreft, dan is het probleem opgelost.

Je afstanden van je speakers veranderen per slot van rekening niet.

rjateun
24-12-2005, 13:49
Ik heb dezelfde reciever.

Antwoord op je vraag: dat kan niet.

Maar.....


Als je de instellingen van de callibratie overneemt wat de DB betreft, dan is het probleem opgelost.

Je afstanden van je speakers veranderen per slot van rekening niet.

Volgens mij mis ik iets. Waar geef je antwoord op?

Ik vroeg mij af voor de receiver voor de 7.1 analoge ingang ook de afstanden gebruikt zoals deze in de receiver zijn vastgelegd. Als het antwoord hierop ja is en ik leg dezelfde afstanden in de multi-speler vast (i.p.v. 0) dan gebeurt er inziens iets dubbel. M.a.w. het geluid voor elke afzonderlijke speaker wordt dan twee keer ipv één keer corrigeerd voor de afstanden.

jeroenenagnes
24-12-2005, 15:20
Ben niet bekend met de type's maar het lijkt mij het meest logisch om op de multi-player de waardes op 0 te laten staan, zodat er met de kanaalsterktes niets veranderd en dit pas door de versterker te laten beinvloeden door ze dus daarin te wijzigen.
Hopelijk is het zo duidelijk en heb je er iets aan ;-)


Jeroen.

Headhunter
24-12-2005, 15:48
Ik vroeg mij dit laatst ook af m.b.t. mijn Pioneer DV-585 en Marantz SR-4500. Ik heb nu de afstanden in de speler en receiver gelijk staan, maar misschien is het inderdaad logischer om de afstanden in de setup van de speler op 0 te zetten.

Alexander D
25-12-2005, 09:41
Hallo,

Ik heb een Marantz Sr-7500 en wil de analoge 7.1-ingang gebruiken om er een multispeler (DVD/SACD/DVD-Audio) aan te hangen. Alleen heb ik nu de vraag of deze 7.1-ingang de 'speaker-afstanden' gebruikt zoals deze in de Marantz zijn vastgelegd of dat deze in de multispeler moeten worden vastgelegd.

Je kunt voor de 7.1-ingang overigens wel apart (dus naast di van de digitale ingang) de geluidsterkte van de afzonderlijke speakers regelen.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Gr.,
Richard

Je zou moeten kijken wat er in de handleiding van je dvd-speler staat (waarschijnlijk niks) en of je het wel kunt instellen op je dvd-speler.

Ik denk dat gewoon de speakerafstanden van de receiver gebruikt worden.

invocator martyrii
25-12-2005, 12:35
Ter veduidelijking:

In je speler op nul, en het geluid op je receiver instellen.

rjateun
25-12-2005, 16:56
Ter veduidelijking:

In je speler op nul, en het geluid op je receiver instellen.

Dus de afstand-instellingen in de receiver worden ook gebruikt bij de analoge 7.1-ingang

Rob Eric Blank
26-12-2005, 08:43
Ik gebruik op mijn Marantz ook de analoge ingang (voor SACD) en ik heb alles op 0 staan in mn speler en alleen mn receiver aangepast. Volgens mij houd deze geen rekening met afstanden en volumes via een analoge ingang.

kruspe
28-12-2005, 20:04
ik heb deze receiver ook sinds gisteren, maar als ik een SACD wil afspelen weet ik niet waar ik hem op moet zetten. Als ik 7.1 kies geeft ie aan dat ie niets kan vinden maar ik weet zeker dat ik alles juist heb aangesloten.


Dus...hoe speel ik een SACD af???

rjateun
28-12-2005, 20:33
ik heb deze receiver ook sinds gisteren, maar als ik een SACD wil afspelen weet ik niet waar ik hem op moet zetten. Als ik 7.1 kies geeft ie aan dat ie niets kan vinden maar ik weet zeker dat ik alles juist heb aangesloten.


Dus...hoe speel ik een SACD af???

SACD kan alleen maar via de analoge verbindingen worden afgespeeld. Dus de DVD-speler moet je analoog met de reciever verbinden.

Gr.,
Richard

kruspe
28-12-2005, 20:56
ik heb deze receiver ook sinds gisteren, maar als ik een SACD wil afspelen weet ik niet waar ik hem op moet zetten. Als ik 7.1 kies geeft ie aan dat ie niets kan vinden maar ik weet zeker dat ik alles juist heb aangesloten.


Dus...hoe speel ik een SACD af???

SACD kan alleen maar via de analoge verbindingen worden afgespeeld. Dus de DVD-speler moet je analoog met de reciever verbinden.

Gr.,
Richard

ja, dat weet ik en heb ik ook gedaan. Maar wat moet ik kiezen om een sacd af te spelen?

jeroenenagnes
29-12-2005, 06:04
ik heb deze receiver ook sinds gisteren, maar als ik een SACD wil afspelen weet ik niet waar ik hem op moet zetten. Als ik 7.1 kies geeft ie aan dat ie niets kan vinden maar ik weet zeker dat ik alles juist heb aangesloten.


Dus...hoe speel ik een SACD af???

SACD kan alleen maar via de analoge verbindingen worden afgespeeld. Dus de DVD-speler moet je analoog met de reciever verbinden.

Gr.,
Richard

ja, dat weet ik en heb ik ook gedaan. Maar wat moet ik kiezen om een sacd af te spelen?

Je zou normaal gesproken gewoon 7.1 moeten kiezen.
Wat voor dvd/sacd-speler heb je? Mogelijk dat je daar nog iets zou moeten wijzigen.


Jeroen.

kruspe
29-12-2005, 15:45
ik heb deze receiver ook sinds gisteren, maar als ik een SACD wil afspelen weet ik niet waar ik hem op moet zetten. Als ik 7.1 kies geeft ie aan dat ie niets kan vinden maar ik weet zeker dat ik alles juist heb aangesloten.


Dus...hoe speel ik een SACD af???

SACD kan alleen maar via de analoge verbindingen worden afgespeeld. Dus de DVD-speler moet je analoog met de reciever verbinden.

Gr.,
Richard

ja, dat weet ik en heb ik ook gedaan. Maar wat moet ik kiezen om een sacd af te spelen?

Je zou normaal gesproken gewoon 7.1 moeten kiezen.
Wat voor dvd/sacd-speler heb je? Mogelijk dat je daar nog iets zou moeten wijzigen.


Jeroen.

het is gelukt!!
Lag natuurlijk weer aan mijzelf...verkeerde knopje ingedrukt!

Nu eens kijken of ik de rest kan instellen, veel mogelijkheden lijkt mij zo aan de dikte van de gebruiksaanwijzing te zien :wink:

Als iets me niet lukt vraag ik het hier wel weer...

jeroenenagnes
29-12-2005, 16:12
ik heb deze receiver ook sinds gisteren, maar als ik een SACD wil afspelen weet ik niet waar ik hem op moet zetten. Als ik 7.1 kies geeft ie aan dat ie niets kan vinden maar ik weet zeker dat ik alles juist heb aangesloten.


Dus...hoe speel ik een SACD af???

SACD kan alleen maar via de analoge verbindingen worden afgespeeld. Dus de DVD-speler moet je analoog met de reciever verbinden.

Gr.,
Richard

ja, dat weet ik en heb ik ook gedaan. Maar wat moet ik kiezen om een sacd af te spelen?

Je zou normaal gesproken gewoon 7.1 moeten kiezen.
Wat voor dvd/sacd-speler heb je? Mogelijk dat je daar nog iets zou moeten wijzigen.


Jeroen.

het is gelukt!!
Lag natuurlijk weer aan mijzelf...verkeerde knopje ingedrukt!

Nu eens kijken of ik de rest kan instellen, veel mogelijkheden lijkt mij zo aan de dikte van de gebruiksaanwijzing te zien :wink:

Als iets me niet lukt vraag ik het hier wel weer...

Mooi dat het gelukt is!!
Veel luisterplezier. ;-)


Jeroen.