PDA

Bekijk de volledige versie : Valley of the Wolves: Iraq (Kurtlar Vadisi)



The Gr8oNe
24-12-2005, 11:12
website
Valley of the Wolves: Iraq (http://www.valleyofthewolvesiraq.com/web/indexb.htm)

trailer Wel Turks gesproken.
Valley of the Wolves: Iraq (http://www.valleyofthewolvesiraq.com/web/tvspot5.htm)


Synopsis:

Het verhaal begint met de ware feiten rondom “Het Zakvoorval”: Op 14 juni 2003 komen Amerikaanse troepen aan op het niet-officiële, min of meer geheime hoofdkwartier van de Turkse speciale eenheid bestaande uit elf manschappen. De Turkse eenheid gaat ervan uit dat dit bezoek van de geallieerden een routinematige karakter heeft. Echter, door de veranderde omstandigheden heeft Amerika besloten zich op te werpen als de enige machthebber in de omgeving en het laatste woord te hebben.

Die dag worden elf Turkse soldaten weggevoerd met een zak over het hoofd, voor de ogen van de bevolking en zonder respect voor hun militaire waardigheid.

Tot hier geeft de film de ware gebeurtenissen weer…

In het verhaal dat steunt op deze ware gebeurtenissen is Suleyman Aslan een van die elf soldaten. Luitenant Suleyman kan zich niet neerleggen bij de schending van zijn eer door een dergelijke overgave en pleegt zelfmoord. Hij laat een brief achter.

De brief is gericht aan Polat Alemdar. Als Turkse geheime agent met een elite-opleiding, heeft Polat Alemdar reeds deelgenomen aan geheime operaties in binnen- en buitenland. Polat Alemdar, die zijn opdrachten steeds ter harte neemt, kan niet onverschillig blijven voor het laatste verzoek van zijn vriend die zelfmoord pleegde uit eergevoel.

Op het ogenblik zijn hij en zijn mannen in Noord-Irak. Tot de dood als het moet…



Over de Film:

“The Valley of the Wolves– Irak” , de film met het grootste budget ooit gedraaid in Turkije zal vanaf 3 februari 2006 gelijktijdig vertoond worden in in 120 Europese steden. De film komt op dezelfde dag uit in zeven Europese landen. (Duitsland, België, Nederland, Oostenrijk, Groot-Britannië, Denemarken, Zwitserland) en in Rusland, Egypte, Syrië, Kirgizië, Kazakstan, De Verenigde Staten en Australië.

Regisseur is Serdar Akar, winnaar van de speciale prijs van de jury van het filmfestival van Cannes.

In de hoofdrollen zien we Necati Sasmaz en Billy Zane (Titanic). Het is jaren geleden dat een star uit Hollywood een hoofdrol speelde in een Turkse film.

De twee andere belangrijke acteurs in de film “The Valley of the Wolves– Irak” zijn de tweevoudig oscar- genomineerde Gary Busey en de Syrische acteur Ghassan Massoud. Massoud heeft als laatste succesrol de vertolking van de “grote wijze Saladdin” in de film “Kingdom of Heaven”.

De opnames in Gaziantep namen 42 dagen in beslag. De film is op vijf verschillende plaatsen in Gaziantep opgenomen en er namen 3000 figuranten aan deel. Een totaal van 3391 kostuums werd gebruikt. In de film worden vier verschillende talen (Turks, Engels, Arabisch en Koerdisch) gesproken.

The Gr8oNe
06-02-2006, 10:08
Geupdate.

Chris Taylor
07-02-2006, 18:28
Klinkt goed, had nog nooit eerder van deze film gehoord. Hou het zeker in de gaten, het plot interesseert me nu al.

Dennis Kuijper
09-02-2006, 19:10
Ik heb hem vanmiddag gezien als een van de weinige Nederlandsers in de zaal en moet zeggen best een sterke film.Verhaal is goed maar het geheel komt soms wat rommelig over en een paar dingen vond ik wat ongeloofwaardig,zeker aan het einde.Ik had nog nooit van de Turkse serie en deze gebeurtenis gehoord voordat ik over deze film hoorde.Verwacht geen aktierijke film op het einde na dan,maar wel een film die wat te vertellen heeft.Ben je net als mij nog nooit met de Turkse cinema in aanraking geweest dan is dit misschien een mooi moment.7.8/10

The Gr8oNe
09-02-2006, 19:22
Ik heb hem vanmiddag gezien als een van de weinige Nederlandsers in de zaal en moet zeggen best een sterke film.Verhaal is goed maar het geheel komt soms wat rommelig over en een paar dingen vond ik wat ongeloofwaardig,zeker aan het einde.Ik had nog nooit van de Turkse serie en deze gebeurtenis gehoord voordat ik over deze film hoorde.Verwacht geen aktierijke film op het einde na dan,maar wel een film die wat te vertellen heeft.Ben je net als mij nog nooit met de Turkse cinema in aanraking geweest dan is dit misschien een mooi moment.7.8/10


Zo je bent sneller dan mij :wink:

In de laatste 2 afleveringen van de serie hadden Andy Garcia en Sharon Stone meegespeelt.

Ik ga er maandag heen en de film heeft in Turkije alle record gebroken.

Dennis Kuijper
09-02-2006, 19:29
Ik heb hem vanmiddag gezien als een van de weinige Nederlandsers in de zaal en moet zeggen best een sterke film.Verhaal is goed maar het geheel komt soms wat rommelig over en een paar dingen vond ik wat ongeloofwaardig,zeker aan het einde.Ik had nog nooit van de Turkse serie en deze gebeurtenis gehoord voordat ik over deze film hoorde.Verwacht geen aktierijke film op het einde na dan,maar wel een film die wat te vertellen heeft.Ben je net als mij nog nooit met de Turkse cinema in aanraking geweest dan is dit misschien een mooi moment.7.8/10


Zo je bent sneller dan mij :wink:

In de laatste 2 afleveringen van de serie hadden Andy Garcia en Sharon Stone meegespeelt.

Ik ga er maandag heen en de film heeft in Turkije alle record gebroken.
Ja sorry,heb nu z,on Pathe-Unlimited card :wink:
Volgens mij zijn een aantal stemmen wel nagesynchroniseerd in de film want ik neem aan dat b.v. Gary Busey geen Turks spreekt,was dit in de serie ook?
Ja dat verbaasde me niks van dat record in Turkey,ik was dek ik de enige Nederlander in de zaal.
Ps.Misschien kan je de topic titel beter aanpassen in Kurtlar Vadisi,zo word hij in de bioscoop aangegeven. :wink:

The Gr8oNe
09-02-2006, 19:40
Ik heb hem vanmiddag gezien als een van de weinige Nederlandsers in de zaal en moet zeggen best een sterke film.Verhaal is goed maar het geheel komt soms wat rommelig over en een paar dingen vond ik wat ongeloofwaardig,zeker aan het einde.Ik had nog nooit van de Turkse serie en deze gebeurtenis gehoord voordat ik over deze film hoorde.Verwacht geen aktierijke film op het einde na dan,maar wel een film die wat te vertellen heeft.Ben je net als mij nog nooit met de Turkse cinema in aanraking geweest dan is dit misschien een mooi moment.7.8/10


Zo je bent sneller dan mij :wink:

In de laatste 2 afleveringen van de serie hadden Andy Garcia en Sharon Stone meegespeelt.

Ik ga er maandag heen en de film heeft in Turkije alle record gebroken.
Ja sorry,heb nu z,on Pathe-Unlimited card :wink:
Volgens mij zijn een aantal stemmen wel nagesynchroniseerd in de film want ik neem aan dat b.v. Gary Busey geen Turks spreekt,was dit in de serie ook?
Ja dat verbaasde me niks van dat record in Turkey,ik was dek ik de enige Nederlander in de zaal.


Ja in de serie was het ook zo en in plaats van dat ze Engels spreken en ondertiteling er onder zetten :roll: .

Maar ik dacht dat de film gewoon verschillende talen had.
Is Billy Zane ook nagesynchroniseerd?

Dennis Kuijper
09-02-2006, 19:48
Ik heb hem vanmiddag gezien als een van de weinige Nederlandsers in de zaal en moet zeggen best een sterke film.Verhaal is goed maar het geheel komt soms wat rommelig over en een paar dingen vond ik wat ongeloofwaardig,zeker aan het einde.Ik had nog nooit van de Turkse serie en deze gebeurtenis gehoord voordat ik over deze film hoorde.Verwacht geen aktierijke film op het einde na dan,maar wel een film die wat te vertellen heeft.Ben je net als mij nog nooit met de Turkse cinema in aanraking geweest dan is dit misschien een mooi moment.7.8/10


Zo je bent sneller dan mij :wink:

In de laatste 2 afleveringen van de serie hadden Andy Garcia en Sharon Stone meegespeelt.

Ik ga er maandag heen en de film heeft in Turkije alle record gebroken.
Ja sorry,heb nu z,on Pathe-Unlimited card :wink:
Volgens mij zijn een aantal stemmen wel nagesynchroniseerd in de film want ik neem aan dat b.v. Gary Busey geen Turks spreekt,was dit in de serie ook?
Ja dat verbaasde me niks van dat record in Turkey,ik was dek ik de enige Nederlander in de zaal.


Ja in de serie was het ook zo en in plaats van dat ze Engels spreken en ondertiteling er onder zetten :roll: .

Maar ik dacht dat de film gewoon verschillende talen had.
Is Billy Zane ook nagesynchroniseerd?
Ik heb geloof ik maar een keer rond het einde iets in het Engels gehoord.

The Gr8oNe
09-02-2006, 20:01
Kom net deze bericht tegen op een site.


In Turkish Movie, Americans Kill Innocents, Gary Busey, Billy Zane Co-Star in Anti-American Film (http://aolsvc.news.aol.com/movies/article.adp?id=20060202084309990001)


Anders om is het wel altijd goed :?

David L.
10-02-2006, 08:39
Kom net deze bericht tegen op een site.


In Turkish Movie, Americans Kill Innocents, Gary Busey, Billy Zane Co-Star in Anti-American Film (http://aolsvc.news.aol.com/movies/article.adp?id=20060202084309990001)


Anders om is het wel altijd goed :?

:lol: Whahaha!!! Door dit soort commentaar word ik juist nog nieuwsgieriger joh! Altijd leuk om Rambo in spiegelbeeld te zien. :wink:

The Gr8oNe
10-02-2006, 21:24
Kom net deze bericht tegen op een site.


In Turkish Movie, Americans Kill Innocents, Gary Busey, Billy Zane Co-Star in Anti-American Film (http://aolsvc.news.aol.com/movies/article.adp?id=20060202084309990001)


Anders om is het wel altijd goed :?

:lol: Whahaha!!! Door dit soort commentaar word ik juist nog nieuwsgieriger joh! Altijd leuk om Rambo in spiegelbeeld te zien. :wink:


En ze doen er ook nog een leuke poll bij, de mannen zijn bijna gelijk al landverraders.


The film has two American stars:
1.Billy Zane
a "peacekeeper sent by God"

2.Gary Busey
a Jewish-American doctor working at Abu Ghraib prison


Will this movie help or hurt their careers?


Poll tussenstand op dit moment.
*Hurt 69%
*No effect 23%
*Help 8%
Total Votes: 27,051

diddy
13-02-2006, 08:04
Hey,

Ik ben nieuw, heb ff geregistreerd want wilde ook ff wat kwijt over deze film.

Ik heb Kurtlar Vadisi Irak gister gezien en ben ook de serie van voor af aan te kijke, het is weer begonne op tv aantal maanden geleden. Ik vond de film erg mooi, natuurlijk zijn er dingen om over te twijfelen, want in realiteit heb je ze nooit gezien, bijvoorbeeld dat mensen op bruiloft worden neergeschoten enz enz. Maar het heeft een grote kans dat dit gebeurt in Irak, gister op nieuws, was nog dat Engelse soldaten 3 mensen mishandelden. Dus het klopt wel allemaal. Ook het zomaar deuren intrappen mensen pakken, slaan, abu Graib. Alles klopt of is aannemelijk in verband met Amerikanen.

Dus ik vind het een goede film, die de Amerikanen ook een andere waarheid laat zien Irak oorlog, anders dan Top Gun ofzo :P :P . Ik heb gezien op Turkse televisie, hadden ze in Amerika de film aan een amerikaans gezin laten zien, zij konden het niet 45 min uithouden. Ze zeiden dat vredige amerikanen slecht werden uitgebeeld. Maar het gaat niet om letterlijke acties, het gaat om achterliggende gedachten. Zoals de relatie tussen bevolkingsgroepen in Noord-Irak, de mentaliteit van Amerikanen, de mentaliteit van joden (vertolkt door Doctor).

De film is een expressie van niet anti-amerika op zich, maar "Amerika, wat doe je in mijn achtertuin", NIMBY-syndroom, Not in my backyard. Het wil zeggen, Amerika is gekomen van ver, en ze gaan nu de baas spelen in een plek waar ze helemaal niet horen. Bijvoorbeeld toen Sam tot beslissing kwam om die dorpshoofd (die chief) aan te vallen. Ook die bazooka schot op een minaret toen mensen net gingen bidden, dit is allemaal gebeurd, denk maar aan falludja toen de VS in moskeën mensen doodden.

Kortom de film is qua inhoud en gerichtheid goed gelukt, het laat zien dat de harmonie van de eeuwenoude bewoners in dat gebied verstoort zien door de VS. Ook geeft het politiek critiek op bepaalde ontwikkelingen in Noord Irak. De Amerikanen moeten niet zo "zeiken", dat die acteurs zoals Billy zane nu niet meer "welkom" zijn. De film is duidelijk en laat een andere kant van het hele verhaal zien, immers amerika liet al decenia zijn eigen kant zien.

Qua techniek en zo, vond ik de film iets minder, de serie is veel beter en mooier als je ze vergelijkt. Maar de serie gaat ook over iets heel anders. En jah het klopt dat alles nagesynchroniseerd is, ook in de serie zo, immers als je 4 verschillende talen hebt, kun je beter synchroniseren, hoewel dit niet altijd gelukt is, wat mij overigens niet stoorde op den duur.

En nog iets, ik vond de muziek aan het einde heel mooi en pakkend.

Sorry dat ik eerste kee zoveel heb geschreven :shock: ^^ maar hoop dat jullie leze.

Dennis Kuijper
13-02-2006, 10:36
Wat mij wel stoorde en het minder realistisch maakt was dat er niet meerdere talen gesproken werden en dat iedereen automatisch elkaar begreep,al die amerikanen spreken geen Turks lijkt mij.

The Gr8oNe
13-02-2006, 23:03
Vandaag bekeken en de film was wel leuk maar niet meer.

Moet wel zeggen dat er maar enkele Amerikanen zullen zijn die deze film in zijn geheel uit zal kijken.

De Amerikanen komen wel extreem over in de film maar er zitten ook genoeg dingen in wat ook daadwerkelijk is gebeurd in Irak.

The Gr8oNe
13-02-2006, 23:11
al die amerikanen spreken geen Turks lijkt mij.


De Turken hebben het gewoon extra gedaan dat alleen de Amerikanen Turks spreken.

The Gr8oNe
14-02-2006, 10:19
Hieronder nog een artikel over de film.

Amerika kop van jut in Turkse bioscoopklapper


Het is de duurste productie uit de Turkse filmgeschiedenis: ‘Valley of the Wolves-Iraq’. Een ware bioscoopklapper waarin de Amerikanen worden neergezet als klassieke ‘bad guys’. Over anti-Amerikanisme gesproken. ‘Neem een willekeurige film over de Tweede Wereldoorlog beeld je dan in dat de nazi’s Amerikanen zijn, en de joden eigenlijk Turkmenen en Arabieren.’ Dat is volgens de Turkse schrijver Ismet Berkan eigenlijk, kort samengevat, het verhaal van de nieuwe Turkse film ‘Valley of the Wolves-Iraq’ ofwel ‘Vallei van de Wolven-Irak’.

De duurste productie uit de Turkse filmgeschiedenis die binnen twee dagen een record aantal bezoekers trok, is alles behalve Amerika-vriendelijk. Als je al geen last hebt van anti-Amerikaanse gevoelens, dan zorgt die film daar wel voor, menen de Turken.

In het begin van de film schiet een sergeant zich door zijn hoofd omdat hij machteloos moet toezien hoe Amerikaanse soldaten een Turkse basis in Iraaks Koerdistan aanvallen. Twaalf Turkse soldaten worden gevangen genomen en met zakken over hun hoofden meegenomen. Het incident is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal in 2003, aan het begin van de oorlog in Irak, drie maanden nadat Ankara het Amerikaanse verzoek afwees vanuit Turkije een noordelijk front te openen tegen Irak. De gebeurtenis in de Iraakse stad Süleymaniye leidde tot grote spanningen en even overwoog Turkije om Turkse troepen Noord-Irak binnen te sturen. Al vrij snel werden de soldaten echter weer vrijgelaten.

De reden voor de militaire actie van de Amerikanen werd nooit helemaal duidelijk. Op straat hielden de protesten wekenlang aan. De eer van hun soldaten was geschonden, scandeerden ultra-rechtse Turken, en dat zou Amerika berouwen. Nu kunnen de Turken eindelijk wraak nemen: in de bioscoop. In de film ‘Valley of the Wolves-Iraq’ wordt dat gedaan door Polat Alemdar. Het filmpersonage, gespeeld door Necati Sasmaz, is een nationale held in Turkije. Polat is de Turkse Rambo die het in zijn eentje opneemt tegen de ‘slechte Amerikanen’. ‘Polat is zo populair, dat hij tot premier zou worden verkozen als hij meedoet aan de verkiezingen. Misschien verklaart dat de populariteit van de film, en valt het wel mee met die anti-Amerikaanse sentimenten in het land’, probeerde de krant Vatan. Dat is echter valse hoop, vinden veel linkse Turken. Volgens hen zou de productie het erg goed doen in de Arabische wereld. In de film zie je hoe de Amerikanen kinderen neerknallen op straat en elke verdachte Arabier oppakken en doden omdat die ‘waarschijnlijk een terrorist is’. Ook is er aandacht voor de martelingen in de beruchte Abu Ghraib-gevangenis, waar Amerikaanse soldaten Irakese moslims mishandelen terwijl die aan het bidden zijn.

Wat de film Midnight-Express is voor de Turken (‘anti-Turkse propaganda in het westen’) is deze film voor de Amerikanen, oordelen recensenten. ‘Wat is er met de oude positieve patriottische gevoelens gebeurd’, schrijft Ismanet Berkan. ‘Vroeger bekritiseerden wij het nationalisme dat wordt gevoed door haat. Waarom doen we daar nu aan mee?’ De film is populair maar de kritiek is even groot. Veel Turkse bezoekers vinden dat de film op buitensporige wijze inspeelt op nationalistische gevoelens. Ironisch is het dat Turkije terugslaat met ‘Amerikaanse wapens’, zegt de schrijfster Alin Tasciyan in een kritisch opiniestuk, waarin ze de film een goedkoop Hollywood-aftreksel noemt. En zo moet de film worden gezien, vinden Turkse politici: als een ‘Hollywoodproductie’. De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Abdullah Gül noemde het ‘uitgesloten’ dat de film de Turkse relatie met de VS kan schaden. ‘Dit soort films worden constant gemaakt door de VS, daar moet niet zo zwaar aan worden getild.’ Die gedachte wordt gedeeld door de acteur die de rol van de slechte Amerikaanse machtige veiligheidsagent op zich neemt, de Amerikaan Billy Zane. ‘Ik heb er geen moeite mee, ik ben een patriot, daarom heb ik deze film gemaakt.’

De Amerikaanse acteur zei zich niets aan te trekken van de kritiek in de Amerikaanse media, die de film haatdragend vinden jegens Amerikanen. Billy Zane: ‘Het is maar een film.’

Bron:www.tctubantia.nl

LJ
19-02-2006, 12:03
Op nu.nl een berichtt dat de duitse polticus Stoiber (premier van de deelstaat Beieren) wil een verbod op de vertoning van deze film. Als argument heeft hij dat de film racistische en antiwesters is en haat zou zaaien. Voor de verkoop van bioscoopkaartjes zal dit natuurlijk wonderen doen (je kan je als filmdistribiteur natuurlijk geen betere reclame bedenken dan dat de politiek zich met je film gaat bemoeien).

The Gr8oNe
19-02-2006, 12:17
Op nu.nl een berichtt dat de duitse polticus Stoiber (premier van de deelstaat Beieren) wil een verbod op de vertoning van deze film. Als argument heeft hij dat de film racistische en antiwesters is en haat zou zaaien. Voor de verkoop van bioscoopkaartjes zal dit natuurlijk wonderen doen (je kan je als filmdistribiteur natuurlijk geen betere reclame bedenken dan dat de politiek zich met je film gaat bemoeien).


Het is maar een film en op waargebeurde feiten naar is het gewoon een niet echt goed uitgewerkte rommelige actie film.

Shady_Guy
19-02-2006, 12:21
[quote=David L.]
2.Gary Busey
a Jewish-American doctor working at Abu Ghraib prison


Will this movie help or hurt their careers?

Garey Busey speelde onlangs een moordlustig gemberbroodmannetje in "The Gingerdeadman". Ik denk niet dat het erg veel minder kan gaan met zijn carriere.

http://www.imdb.com/title/tt0364376/

The Gr8oNe
23-02-2006, 17:44
De film is verboden in Duitsland en dat slaat totaal nergens op ma ja :? .

Dennis Kuijper
23-02-2006, 19:54
De film is verboden in Duitsland en dat slaat totaal nergens op ma ja :? .
Misschien willen ze een wit voetje halen zo bij de VS.

The Gr8oNe
23-02-2006, 20:06
De film is verboden in Duitsland en dat slaat totaal nergens op ma ja :? .
Misschien willen ze een wit voetje halen zo bij de VS.


Het is maar een film en de film draait gewoon nog in Amerika.

Het zou "racistische en antiwesterse" zijn.

The Gr8oNe
25-05-2006, 21:43
De dvd uitgave van deze film bevat gelukkig de orginele taal en niet iedereen praat dus Turks :D