PDA

Bekijk de volledige versie : Dvd speler of cd speler



Hotsparky
26-12-2005, 18:00
Ik weet niet of dit het goede forum er voor is maar ik zet het er toch even bij.

Ik lees hier vaak dat een apparte cd speler toch beter is voor cd's dan een dvd speler. Ik heb dit vandaag even geprobeerd door een oudere goedkope cd speler van Philips aan mijn Yamaha rx-v357 te hangen. Ik heb als dvd speler een Yamaha dvd-s557.

Ik hoorde toch dat er wel verschil in zat tussen de cd en de dvd speler. Nu mijn vraag zou het uitmaken als ik er apparte cd speler aan hang in de prijsklasse van 250/300 Euro met een goede kabel?

Uiteraard ga ik eerst luisteren enz maar zijn er mensen die dit ook hebben. Zelf zat ik even snel te kijken naar de volgende modellen:

Yamaha CDX-496 S-BIT IAB
Yamaha CDX-596 CD-TEXT/PRO-BIT

Alexander D
26-12-2005, 18:52
Ik weet niet of dit het goede forum er voor is maar ik zet het er toch even bij.

Ik lees hier vaak dat een apparte cd speler toch beter is voor cd's dan een dvd speler. Ik heb dit vandaag even geprobeerd door een oudere goedkope cd speler van Philips aan mijn Yamaha rx-v357 te hangen. Ik heb als dvd speler een Yamaha dvd-s557.

Ik hoorde toch dat er wel verschil in zat tussen de cd en de dvd speler. Nu mijn vraag zou het uitmaken als ik er apparte cd speler aan hang in de prijsklasse van 250/300 Euro met een goede kabel?

Uiteraard ga ik eerst luisteren enz maar zijn er mensen die dit ook hebben. Zelf zat ik even snel te kijken naar de volgende modellen:

Yamaha CDX-496 S-BIT IAB
Yamaha CDX-596 CD-TEXT/PRO-BIT

Dat zou zeker verschil kunnen maken. Wel zou ik dan zeker de speler analoog aansluiten en vooral ook kijken naar andere merken cd-spelers.

Basso
26-12-2005, 19:59
Dit gaat zeker een erg groot verschil maken. In jou prijsklasse zou ik kijken naar denon, marantz (6000 OSE is een erg mooie speler!) etc

Met ene leuke kabel van bijvoorbeeld QED (erg goede prijs/kwaliteit verhouding) zal je dan een stuk beter geluid hebben dan uit je dvdspeler

Wanneer je echt veel muziek gaat luisteren is het aan te raden op den duur een aparte stereo versterker te nemen, daar dit je geluid enorm ten goede komt

Hotsparky
26-12-2005, 23:56
Wat is erg belangrijk om op de letten als je een cd speler koopt? En hoe kun je dat het best bekijken?

Ik heb een Yamaha versterker en maakt het nog uit welk merk ik neem of maakt dat verder niet uit of je verschillende merken combineert.

Raimond Kieftenbeld
27-12-2005, 10:15
belangrijk is toch wel wat voor DACS er gebruikt zijn.
Ook belangrijk is,hoe ze intern zijn opgebouwt,b.v heeft het appraat een ringkern trafo,noem maar op.

Ik zou toch liever kijken naar een wat meer op stereo gerichter merk,als Denon,b.v NAD.

En ook heel belangrijk,als je die mogelijkheid hebt,ga ehm dan zeelf beluisteren,mijn ervaring is dat er nogal wat verschil in klank,resolutie zit,tussen de verschillende cd-spelers.Wat de 1 mooi vind, vind een ander verschrikkelijk

Hotsparky
27-12-2005, 10:30
Ik had zelf ook al Denon als aanrader van iemand gehoord. Maakt het alleen niet uit als je een merk cd speler samen met de yamaha combineert? Zoals dat wel uitmaakt met de combinatie van reciever en speakers.

Trailer Trash
27-12-2005, 11:03
Ik heb voor stereo een aparte versterker en een cd speler (Marantz PM7000 en de CD6000 OSE).
Het is echt een wereld van verschil...dus als je vaak cd's draait is het echt verstandig om een 'apart' systeem te nemen.

Alexander D
27-12-2005, 12:08
Ik had zelf ook al Denon als aanrader van iemand gehoord. Maakt het alleen niet uit als je een merk cd speler samen met de yamaha combineert? Zoals dat wel uitmaakt met de combinatie van reciever en speakers.

Het maakt in principe niet uit. Wel kan een cdspeler van merk X anders klinken dan van merk Y. Daarom is het van belang altijd eerst goed te luisteren en niet zomaar een blinde aanschaf te doen omdat het een aanbieding is.

Hotsparky
27-12-2005, 13:25
Oke dat ga ik uiteraard doen. Wat ik wel zo hoor is dat Yamaha niet zo favoriet is als merk cd speler als bijvoorbeeld een denon of een NAD.

Zijn er trouwens mensen die wel een cd speler hebben van Yamaha. Dit omdat het erg goed past bij mijn overige apparatuur.

Hotsparky
28-12-2005, 15:03
Niemand ervaring met een Yamaha cd speler?