PDA

Bekijk de volledige versie : Dragonball Z DVD's



Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6

wild-child83
06-05-2009, 19:07
Lol archonia heeft seizoen 9 al op voorraad. Kreeg een mailtje van hun en heb die ook meteen besteld en zal die deze week ontvangen. Nu alleen nog de laatste double feature en mijn DBZ collectie is compleet.

Ralfers
06-05-2009, 19:12
S9 staat al op 'packed' sinds vorige week bij DVDPacific, alleen is het nog wachten op de double feature voordat mijn bestelling verzonden wordt :) Kan wel wachten, heb de triple feature nog niet eens helemaal gezien :p

Ben wel blij als ik de serie straks helemaal compleet heb :D

wild-child83
07-05-2009, 01:52
S9 staat al op 'packed' sinds vorige week bij DVDPacific, alleen is het nog wachten op de double feature voordat mijn bestelling verzonden wordt :) Kan wel wachten, heb de triple feature nog niet eens helemaal gezien :p

Ben wel blij als ik de serie straks helemaal compleet heb :D

Het is alleen nu afwachten of die nieuwe film door funimation uitgebracht zal worden en of de Dragonball serie remastered uit gaat komen. Het is iig zo goed als zeker dat in 2010 als de rechten zijn afgelopen Funimation die vast en zeker zal overkopen.

wild-child83
07-05-2009, 02:14
Vriend van me wilt ook de complete serie kopen (seizoen 1 tot en met 9)
Nu is DVDpacific wel voordeliger als Archonia.

Verzenden die nu ook gratis naar Nederland? en hoelang duurt het verzenden ongeveer als ze het op voorraad hebben?

Alleen douane risico zit er wel bij neem ik aan? geeft DVDpacific ook value aan op het pakketje of niet want als ze dat niet doen heb je meer kans niet gepakt te worden...

Misschien handiger om voor hem die daar te kopen...

Ralfers
07-05-2009, 17:17
DVDPacific verzend redelijk snel als ze het op voorraad hebben. En het duurt bij mij gemiddeld iets minder dan 2 weekjes voordat het binnen is. Ze zetten er een iets lager bedrag op de pakjes dan dat het echt is. Ze verzenden niet gratis naar Nederland. Ik zou niet meer dan 2 seizoenen per bestelling doen, en niet alles op dezelfde dag bestellen. Zelfs met 2 seizoenen in 1 pakje heb je dus al kans op douane. Misschien is zelfs elk seizoen apart bestellen het slimst om douane te voorkomen.

wild-child83
11-05-2009, 17:53
Bedankt dan kijk ik nog wel even of ik ze daar voor hem bestel.
Zoveel goedkoper is het dan daar nu ook weer niet en Archonia heeft snelle levering altijd. Heb nu Seizoen 9 binnen en Movie 12&13 dus heb heel de DRAGONBALL Z serie + movies compleet !

In veel winkels kosten die seizoenen los 60-90 euro per box en dat is gewoon te duur.

Rawbz
12-05-2009, 12:00
Ik wil ook graag de seizoenen van Dragon Ball Z, maar ik vind het te riskant om ze door de douane te laten proberen te verzenden zeg maar. Is Bol.com dan niet het slimste ?

EDIT:

Ik heb ondertussen gekeken op archonia.com, dat lijkt me op zich een goede, maar relatief dure oplossing. Kunnen jullie me misschien wat meer vertellen, komt er bijvoorbeeld veel geld bij de prijs die er staat voor het artikel ? Zoals bijvoorbeeld verzendkosten etc ?
Levert de web-site de artikelen goed ? bijv. gesealed etc.
En zijn er oplossing voor Nederlandse leveringen ? Dus ergens waar ik ze kan kopen en/of bestellen in Nederland ?

Bedankt.

Ralfers
13-05-2009, 18:18
Ik heb nog nooit wat bij Archonie besteld, maar als ik het zo hoor van wild-child, dan leveren ze redelijk snel en ik neem aan gewoon gesealed. Daar kun je in elk geval wel vanuit gaan.

Ik heb de boxen 1 keer in Groningen in een speciaalzaakje zien staan, maar daar kosten ze 55 euro per seizoen :mrgreen: Het is het dus niet waard om ze in NL te kopen :)

Rawbz
13-05-2009, 18:23
Maar de boxen bij Archonie, zijn dat regio 2 discs ? Zo nee, hoe speel je het dan af ?

Ralfers
13-05-2009, 18:30
De boxen bij Archonia zijn precies hetzelfs als bijvoorbeeld bij DVDPacific of bij Amazon. Ze zijn allemaal regio 1, 2 en 4 gecodeerd.

Als je ook aan de films wilt beginnen (de Double Features), moet je wel een regio vrije dvd speler hebben, want die zijn enkel regio 1 gecodeerd

wild-child83
14-05-2009, 00:49
De boxen bij Archonia zijn precies hetzelfs als bijvoorbeeld bij DVDPacific of bij Amazon. Ze zijn allemaal regio 1, 2 en 4 gecodeerd.

Als je ook aan de films wilt beginnen (de Double Features), moet je wel een regio vrije dvd speler hebben, want die zijn enkel regio 1 gecodeerd

Snap echt niet waarom mensen archonia zo dure oplossing vinden. Als ik kijk naar andere winkels die anime verkopen zijn die veel duurder en vragen rustig 60-90 euro per DBZ siezoen box.

DVDpacific is wel voordeliger maar laten we eerlijk zijn dat als je gepakt word door de douane je echt niet veel doordeliger uit bent dan 40 euro per box.

De levering is geweldig van Archonia en ook goed personeel om mee te praten via de mail. Ik ben een van de weinige die nu al DRAGONBALL Z serie compleet heeft volgens mij of heb jij ook al alles binnen Ralfers?

wild-child83
14-05-2009, 01:08
Voor de mensen die nieuwsgierig zijn hoe de Cover van de Nieuwe Dragon Ball Z Japanse Import Regio 2 movie eruit ziet.

Zie hier:
http://members.home.nl/wild-child/HQ%20covers/DRAGONBALL%20COVERS/Dragonball%202008%20Movie%20.jpg

Even een HQ scan gemaakt...

mig20
14-05-2009, 12:15
gasten ga gewoon naar www.amazon.com (http://www.amazon.com) daar zijn ze allemaal ook de geremasterde versies

Marlboro_man
14-05-2009, 12:26
Archonia.com is een zeer betrouwbare winkel waar je met een gerust hart spullen kan kopen. Bestel er met enige regelmaat anime dvd's en manga's en deze worden altijd goed verpakt en de dvd's zitten uiteraard in fabrieksseal.

Snelheid van bezorgen is uiteraard erg snel, en als je vragen heb dan worden mailtjes zeer snel beantwoord vaak gewoon nog dezelfde dag.

Seizoen 8 & 9 van DBZ en een zwik manga's stonden op de site klaar om verscheept te worden. Dus dat wordt volgende week weer veel DBZ kijkplzier :-P

Groeten Youri

Smooth-J
14-05-2009, 17:54
gasten ga gewoon naar www.amazon.com (http://www.amazon.com) daar zijn ze allemaal ook de geremasterde versies


Gast, sommigen van die mensen hier hebben geen CC. Daarom zoeken ze naar alternatieven.

Welkom op het forum overigens.

Ralfers
14-05-2009, 18:50
Snap echt niet waarom mensen archonia zo dure oplossing vinden. Als ik kijk naar andere winkels die anime verkopen zijn die veel duurder en vragen rustig 60-90 euro per DBZ siezoen box.

DVDpacific is wel voordeliger maar laten we eerlijk zijn dat als je gepakt word door de douane je echt niet veel doordeliger uit bent dan 40 euro per box.

De levering is geweldig van Archonia en ook goed personeel om mee te praten via de mail. Ik ben een van de weinige die nu al DRAGONBALL Z serie compleet heeft volgens mij of heb jij ook al alles binnen Ralfers?

Jij betaald 40 euro per seizoen. Vind ik prima, maar wel te duur. Ik bestel bij DVDPacific 1 seizoen voor net geen 21 euro zonder verzendkosten. Dat betekend dat je dan geen last van de douane krijgt ;) Inclusief de verzendkosten word het dan net geen 25 euro. Tja, als ik over 9 seizoenen 135 euro kan besparen, dan heb ik toch wel snel een beslissing genomen hoor ;) Ik zeg ook zeker niet dat archonia slecht is hoor ;) Het is makkelijk als je inderdaad geen creditcard hebt, maar als je dat wel hebt, dan raad ik toch een andere shop aan.

En ik heb S9 nog niet binnen, maar die is inmiddels wel een weekje onderweg samen met de laatste double feature :)

wild-child83
14-05-2009, 19:29
Jij betaald 40 euro per seizoen. Vind ik prima, maar wel te duur. Ik bestel bij DVDPacific 1 seizoen voor net geen 21 euro zonder verzendkosten. Dat betekend dat je dan geen last van de douane krijgt ;) Inclusief de verzendkosten word het dan net geen 25 euro. Tja, als ik over 9 seizoenen 135 euro kan besparen, dan heb ik toch wel snel een beslissing genomen hoor ;) Ik zeg ook zeker niet dat archonia slecht is hoor ;) Het is makkelijk als je inderdaad geen creditcard hebt, maar als je dat wel hebt, dan raad ik toch een andere shop aan.

En ik heb S9 nog niet binnen, maar die is inmiddels wel een weekje onderweg samen met de laatste double feature :)

Meeste seizoenen kosten wel 30 dollar hoor en niet 21. Ik bezit sinds kort een Credit Card dus dat is voor mij niet zo'n probleem. Ik zal het iig tegen hem zeggen. Het is idd toch wel wat voordeliger.

wild-child83
14-05-2009, 19:36
Gast, sommigen van die mensen hier hebben geen CC. Daarom zoeken ze naar alternatieven.

Welkom op het forum overigens.

Smooth even een tip naar jouw. https://www.wirecard.com/wirecard/app .
Je kan daar een virtuele Debit Mastercard aanmaken.

Deze heb ik zelf ook en ik ben er enorm tevreden mee.
DIt omdat ik veel aanschaf via Amazon, XBOX live en PSN store en ik het beu was telkens de CC van vrienden te lenen.

Tevens kan je daar tegen een vergoeding een fysieke plastic cardje aanvragen en overal in fysieke winkels mee betalen.
Je kan tot 2500 euro per jaar besteden en niet in het ROOD staan! Als je meer wilt besteden moeten ze meer gegevens van je hebben.

Het werkt heel simpel. Jij stort geld op je virtuele master card en dan kan je met dat bedrag wat erop staat overal wat mastercard ondersteund betalen.

De voordelen:

- Gratis (je betaald alleen 1 euro per transactie die je van jouw bank op je virtuele kaart maakt)
- Je kan niet rood staan (je kan niet meer uitbesteden dan wat erop staat)
- Je kan online meteen zien wat je aan slado is en zien waar je het aan uitgegegven hebt.
- Fraude beschermt en verzekerd

Ralfers
14-05-2009, 20:00
Meeste seizoenen kosten wel 30 dollar hoor en niet 21. Ik bezit sinds kort een Credit Card dus dat is voor mij niet zo'n probleem. Ik zal het iig tegen hem zeggen. Het is idd toch wel wat voordeliger.

De duurste seizoenen zijn er 28,50 dollar, wat ongerekend naar de euro 20.86 is ;) (www.xe.com (http://www.xe.com))

Ik zie trouwens dat S1, 2 en 3 nog maar 15 euro kosten. Aanrader voor diegene die ze nog niet heeft :)

Smooth-J
14-05-2009, 20:47
Smooth even een tip naar jouw. https://www.wirecard.com/wirecard/app .
Je kan daar een virtuele Debit Mastercard aanmaken.

Deze heb ik zelf ook en ik ben er enorm tevreden mee.
DIt omdat ik veel aanschaf via Amazon, XBOX live en PSN store en ik het beu was telkens de CC van vrienden te lenen.

Tevens kan je daar tegen een vergoeding een fysieke plastic cardje aanvragen en overal in fysieke winkels mee betalen.
Je kan tot 2500 euro per jaar besteden en niet in het ROOD staan! Als je meer wilt besteden moeten ze meer gegevens van je hebben.

Het werkt heel simpel. Jij stort geld op je virtuele master card en dan kan je met dat bedrag wat erop staat overal wat mastercard ondersteund betalen.

De voordelen:

- Gratis (je betaald alleen 1 euro per transactie die je van jouw bank op je virtuele kaart maakt)
- Je kan niet rood staan (je kan niet meer uitbesteden dan wat erop staat)
- Je kan online meteen zien wat je aan slado is en zien waar je het aan uitgegegven hebt.
- Fraude beschermt en verzekerd


Da's inderdaad handig, maar zoals ik al in mijn post aangaf: daarom zoeken ZE ...

Ik heb namelijk wel een CC.

Maar superhandig, nooit geweten.

wild-child83
14-05-2009, 23:32
De duurste seizoenen zijn er 28,50 dollar, wat ongerekend naar de euro 20.86 is ;) (www.xe.com (http://www.xe.com))

Ik zie trouwens dat S1, 2 en 3 nog maar 15 euro kosten. Aanrader voor diegene die ze nog niet heeft :)

Ja alleen heel jammer dat ze die toevallig allemaal niet in voorraad hebben.
Echt geen 1 seizoen hebben ze op voorraad???

Ik weet niet hoe snel ze weer dingen op voorraad hebben maar dat ze bijna niks vooradig hebben vind ik niet handig.

wild-child83
14-05-2009, 23:52
Nog even over DVDpacific.
Het schijnt dat die al vaak tem aken heeft gekregen met CC fraude.
Staan erg veel topis zoals deze bijvoorbeeld over:
http://forum.dvdtalk.com/store-forum/552680-beware-dvd-pacific.html

Ik twijfel dus om hier mijn informatie mee uit te wisselen.

Ik heb even opgeteld en ik ben 170 euro zonder verzend en douane kosten kwijt voor heel de DragonbalL Z serie. Helaas hebben ze geen enkel seizoen vooradig en ik weet niet uit ervaring hoelang dat duurt eer ze dat wel hebben.

Mistahlilg
15-05-2009, 07:37
Hoi mensen,

Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik ook geinteresseerd was in het aanschaffen
van de complete dbz serie. Ik heb veel nuttige informatie gevonden alleen heb ik nog
een vraag aan jullie;

Welke website is volgens jullie het beste om te bestellen als ik wel een CC heb?
Is het zo dat ik alles in een keer kan bestellen bij amazone zonder douaneproblemen?
Of raden jullie aan 1 seizoen per keer te bestellen?

Alvast bedankt allemaal!
:-P

Edit:
Weten jullie toevallig of ik deze kan afspelen op mijn ps3? Ik ben nogal verward hierover...

http://www.amazon.co.uk/DragonBall-Z-Season-REGION-NTSC/dp/B000KWZ1TI/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1242370214&sr=8-1

Rawbz
16-05-2009, 18:05
Forumlid Ralfers heeft het één en ander verteld over zijn ervaringen met dvdpacific wat betreft het bestellen van Dragon Ball Z seizoenen, lees de laatste 2/3 pagina's van dit topic even door.

Marlboro_man
19-05-2009, 08:19
Oke met seizoen 9 is de serie nu compleet, blijft een heerlijke serie. De spine van de boxen zonder slipcase is trouwens wel erg gaaf. Er zou eigenlijk een mooie box met artwork van de serie uit moeten komen waar we de 9 seizoenen zonder slipcase in kunnen doen :wink:

http://youriluken.homestead.com/DSC000945.JPG

Chris W
19-05-2009, 08:53
Edit:
Weten jullie toevallig of ik deze kan afspelen op mijn ps3? Ik ben nogal verward hierover...

http://www.amazon.co.uk/DragonBall-Z-Season-REGION-NTSC/dp/B000KWZ1TI/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1242370214&sr=8-1

Als je een amerikaanse PS3 hebt. Als je een europese hebt, kan je dat vergeten. De PS3 heeft gewoon dvd (R2) en blu-ray (B) regio locks. Enkel de spellen hebben geen regio.

Aerodynamisch
19-05-2009, 12:59
Yes, vorige week al Seizoen 9 binnengekregen en vandaag is de laatste Double Feature binnengekomen. Ja, het is inderdaad gewoon een steelcase.

Ik wist niet dat je het DBZ logo kon maken met de spines. Leuk gedaan, alleen waar laat je dan de hoesjes.

In ieder geval, erg blij dat na 2,5 jaar de serie eindelijk compleet is. En nu hopelijk nog DB, dat is op dit moment toch wel het beste nieuws voor de DBZ-fan.

Ralfers
19-05-2009, 18:08
Als je een amerikaanse PS3 hebt. Als je een europese hebt, kan je dat vergeten. De PS3 heeft gewoon dvd (R2) en blu-ray (B) regio locks. Enkel de spellen hebben geen regio.

Dit is niet helemaal waar. De Dragon Ball Z seizoensboxen zijn alleen ook regio 2 gecodeerd (wat al tig keer in dit topic is vermeld).

En inderdaad, de spine is wel erg leuk naast elkaar, maar om nou de slipcase ergens weg te stoppen vind ik zonde. Om alles netjes te houden houd ik alles mooi bij elkaar :) Ze hadden veel beter die spine afbeelding op de andere kant van de slipcase kunnen drukken. Dan hoef je de boxen alleen maar om te draaien.

eL To®®o
19-05-2009, 18:17
Goedkope sites zonder Creditcard Aub,, alvast bedankt!!!

Ralfers
19-05-2009, 18:22
Word er nou wel een beetje zat van. Als je nou even de laatste aantal pagina's doorleest. Heb je dat al geprobeerd?

Aerodynamisch
19-05-2009, 22:06
Ben het totaal eens met Ralfers.

In ieder geval, check www.axelmusic.com op met Paypal te betalen. 25 - 30 euro per box.

Ralfers
20-05-2009, 18:19
Heb vandaag de DB 2008 special binnen gekregen :D En 2 stuks voor medeforummers :)

Straks maar even in de DVD speler drukken :D

Nu seizoen 9 en de laatste double feature binnen krijgen en dan heb ik tot nu toe alles wel van DB/Z/GT :D Alleen 'Plan to Eridacate the Saiyans' nog, maar die is alleen nog maar in de Dragon Box te krijgen, en dat word me een beetje te duur :mrgreen:

Don_Vince
20-05-2009, 18:39
Heb vandaag de DB 2008 special binnen gekregen :D En 2 stuks voor medeforummers :)

Straks maar even in de DVD speler drukken :D

Nu seizoen 9 en de laatste double feature binnen krijgen en dan heb ik tot nu toe alles wel van DB/Z/GT :D Alleen 'Plan to Eridacate the Saiyans' nog, maar die is alleen nog maar in de Dragon Box te krijgen, en dat word me een beetje te duur :mrgreen:

Volgens mij heb ik wat gemist, DB 2008 special?

Of is dit dat de broer van Vegeta, Tarble naar aarde komt, om te waarschuwen voor Ado & Cado?

Don_Vince
20-05-2009, 18:57
Dragon Ball Kai 2009

http://www.imdb.com/title/tt1409055/

Ralfers
20-05-2009, 19:37
Volgens mij heb ik wat gemist, DB 2008 special?

Of is dit dat de broer van Vegeta, Tarble naar aarde komt, om te waarschuwen voor Ado & Cado?

Dat is inderdaad de special die ik bedoel ;)


Dragon Ball Kai 2009

http://www.imdb.com/title/tt1409055/

Ja, DBKai ben ik nog vergeten. Maja, dat is toch DBZ, alleen dan met wat meer tempo. :p

Don_Vince
20-05-2009, 20:32
Dat is inderdaad de special die ik bedoel ;)

Jammer. dat ik het niet eerder wist, anders had ik er wel een besteld.

wild-child83
20-05-2009, 21:33
Jammer. dat ik het niet eerder wist, anders had ik er wel een besteld.

Kan je gewoon kopen op sites als http://www.play-asia.com en
http://www.otaku.com/ (http://www.otaku.com/)
met paypal.
Ik heb hem zelf ook gehaald voor een kennis van me (niet voor mezelf omdat hij niet Engels ondertiteld is).

Heb er voor de grap een scan van gemaakt paar dagen terug:
http://members.home.nl/wild-child/HQ%20covers/DRAGONBALL%20COVERS/Dragonball%202008%20Movie%20.jpg

Don_Vince
20-05-2009, 22:24
Kan je gewoon kopen op sites als http://www.play-asia.com en
http://www.otaku.com/ (http://www.otaku.com/)
met paypal.
Ik heb hem zelf ook gehaald voor een kennis van me (niet voor mezelf omdat hij niet Engels ondertiteld is).

Bedankt 8-)

Rawbz
24-05-2009, 13:29
Net seizoen 2 besteld op dvdpacific.com. Jammer genoeg is seizoen 1 nog niet verstuurd :( Ralfers, hoe lang duurde het ongeveer bij jou ?

Ralfers
24-05-2009, 15:38
Ik heb tot nu toe elk seizoen nog gepre-ordered. Dus die van mij werden voor de officiele release datum al verstuurd. Kan er dus niks over zeggen wat jou een indicatie zou kunnen geven :p

Rawbz
24-05-2009, 15:42
Oké jammer. Afwachten dan maar :) Kan niet wachten om ze te kijken !

Mistahlilg
25-05-2009, 12:15
Hey Rawbz,

Ik wilde ook eerst via dvdpacific bestellen, alleen zijn ze daar niet "in stock"
maar "on order". Dit wil zeggen dat ze zelf nog een lading aan voorraad moeten krijgen.

Ik heb gevraagd hoe lang dat kan duren waarop ze mij vertelden dat het een tijdje kan
duren. Ik heb het dus maar via Amazon.com besteld en het is inmiddels al verstuurd :D

Misschien ook wat voor jou??

Gr.

wild-child83
26-05-2009, 17:27
Hey Rawbz,

Ik wilde ook eerst via dvdpacific bestellen, alleen zijn ze daar niet "in stock"
maar "on order". Dit wil zeggen dat ze zelf nog een lading aan voorraad moeten krijgen.

Ik heb gevraagd hoe lang dat kan duren waarop ze mij vertelden dat het een tijdje kan
duren. Ik heb het dus maar via Amazon.com besteld en het is inmiddels al verstuurd :D

Misschien ook wat voor jou??

Gr.

Zoals ik al zei ze hebben echt geen enkel seizoen op voorraad bij DVDpacific en een wachttijd van 4-6 weken zeiden ze tegen me. Ik vertrouw het niet echt en koop ze gewoon voor die vriend van me via Amazon wel waar ze niet eens zoveel duurder zijn en veel sneller geleverd worden.

DragonBall
26-05-2009, 18:51
Hey

Ik ga binnenkort alle seizoenen bestellen 1/9 alleen is mijn probleem dat ik ze niet op mijn dvd speler kan afspelen.

Nu zoek ik een dvd speler die regiovrij is. Ik weet dat je dat zelf ook kan doen maar ik zoek een dvd speler met hdmi ingang die heb je wel, maar het probleem is dat die codes nog niet op het internet staan.

Nu is mijn vraag weet iemand een goede dvd speler met hdmi ingang die je makkelijk regio vrij kan maken? (met link om regio vrij te maken)

Alvast bedankt

Ralfers
26-05-2009, 20:28
Echt waar, als je even een beetje door deze topic had heen gelezen, had je gezien dat de seizoensboxen ook regio 2 zijn. Dus je hebt niet eens een regiovrije speler nodig voor de seizoensboxen!

DragonBall
27-05-2009, 11:08
Maar ok maar hoezo staat bovenaan deze pagina dat de ps3 ze niet afspeelt.
Die is regio 2 dan speelt mijn dvd speler ze toch ook niet af?

En ik heb de Samsung LE40F86BD met een Sony dav DZ-300 home cinema speelt die deze dan wel af?

Alvast bedankt.

Nou lees ik dat op DVDpacific dat de regio 124 zijn. Maar zijn die van Amazon dat dan ook?

Want ik wil ze he tliefst bij Amazon bestellen.

Mistahlilg
27-05-2009, 11:35
Het is heel simpel.
De boxen worden niet door verschillende bedrijven uitgebracht, maar door één bedrijf.
Deze brengt de boxen uit in Regio 124, dus 1, 2 en 4!

Heb je een dvd speler die regio 1 of 2 of 4 ondersteund, dan kan je deze dvds dus gewoon bekijken :)

DragonBall
27-05-2009, 11:58
Ok mijn dvd speler is regio 2. Dan moet het dus gewon mogelijk zijn :P

Ga ik ze gelijk maar bestellen :P En ik kan ze gewoon bestellen waar ik wil toch?

Bedankt ;)

Rawbz
27-05-2009, 13:59
Ik heb m'n bestellingen (Seizoen een en twee) geannuleerd bij DVDpacific en geplaatst bij Amazon.com. Wilde niet zo lang meer wachten.

DragonBall
27-05-2009, 14:39
Heb ik ook gedaan :)

Ralfers
27-05-2009, 18:04
Maar ok maar hoezo staat bovenaan deze pagina dat de ps3 ze niet afspeelt.

Als je een paar berichten verder had gelezen, had je je antwoord al gehad.

DragonBall
27-05-2009, 22:07
Als jij nou is je bek dicht houd dan had je al gelezen dat ik ze al besteld had sukkel.....


Omg zo een persoon heb ik nog nooit meegemaakt.

Ralfers
27-05-2009, 22:30
Als jij nou is je bek dicht houd dan had je al gelezen dat ik ze al besteld had sukkel.....


Omg zo een persoon heb ik nog nooit meegemaakt.

Naja, goed, je laat in elk geval zien hoe oud je bent.

Ik bedoel het niet lullig, maar dezelfde vragen worden tig keer gesteld, terwijl als je maar een paar pagina's had doorgelezen van deze discussie, had je waarschijnlijk al je antwoorden gehad. En met mijn laatste reactie bedoel ik alleen maar dat er een paar posts onder dat bericht dat jij bedoelt ook al een volgend antwoord voor je was.

Magoed, je bent 11, dus waarschijnlijk lees je niet zoveel...

Smooth-J
27-05-2009, 22:33
Als jij nou is je bek dicht houd dan had je al gelezen dat ik ze al besteld had sukkel.....


Omg zo een persoon heb ik nog nooit meegemaakt.

Je wel een beetje gedragen maat. Dit is geen kinderforum waar je tegen iedereen aan kan schelden. We willen hier iedereen helpen, wij zijn ook allemaal zo begonnen als jij. Maar je moet ook zelf een beetje moeite doen en sommige dingen eerst goed doornemen.

Daar leer je ook veel meer van.

Rawbz
27-05-2009, 23:24
Ik ben het compleet eens met Smooth-J. Ralfers geeft notabene antwoord op de vragen die jij stelt, alleen doet hij dat voor dat jij de vraag stelt. Tuurlijk is het menselijk dat je wat over het hoofd ziet, maar het gebeurt nu al meerdere keren achter elkaar, Ralfers wijst je daar op een normale manier op.

Mistahlilg
28-05-2009, 08:15
Nou ja hey dragonball,

Laten we de onderlinge samenwerking niet verneuken door kinderen die op
internet stoer komen doen, ignore that sh*t!

Rawbz
28-05-2009, 08:27
Ik heb met m'n stomme kop per ongeluk twee keer seizoen één van Dragon Ball Z besteld.. Iemand interesse ?

Pascal Bolwerk
28-05-2009, 18:24
Wie van jullie heeft er eigenlijk de movie blurays aangeschaft? Ik wil wel eens weten hoe de kwaliteit van de video en voornamelijk audio is.

Ralfers
28-05-2009, 19:29
Wie van jullie heeft er eigenlijk de movie blurays aangeschaft? Ik wil wel eens weten hoe de kwaliteit van de video en voornamelijk audio is.

Ik denk dat er vrij weinig mensen zijn die de Blu-rays hebben besteld, want de Blu-rays zijn alleen regio A gecodeerd. Die kan een normale Europese Blu-ray speler dus niet afspelen :( Wel jammer, want de prijsverschillen tussen de DVD en de Blu-ray releases zijn maar een paar dollar :p

Pascal Bolwerk
28-05-2009, 19:39
Dat klopt. Daarom ben ik benieuwd of er wezelijke verschil is tussen biede versies, anders blijf ik gewoon bij de DVD releases.

Ralfers
28-05-2009, 19:50
Nou, volgens mij zij de Blu-rays 720p, en dus niet full hd (1080p).

Hier is een screenshot van film Dead Zone of Lord Slug (weet niet zeker welke :p)
*click (http://i36.tinypic.com/15zlfme.jpg)* *click (http://i36.tinypic.com/5cenuf.jpg)* *click (http://i34.tinypic.com/5x3f9s.jpg)* *click (http://www.thoranime.org/wp-content/uploads/2008/06/Dragon_Ball_Z_Movies_1_2/dbz_1_2_02.jpg)*

En deze is volgens mij van Bojack Unbound.. *click (http://www.thoranime.org/wp-content/uploads/2007/12/Dragon_Ball_Z_Movies_8_10/dbz_02.jpg)* *click (http://www.thoranime.org/wp-content/uploads/2007/12/Dragon_Ball_Z_Movies_8_10/dbz_03.jpg)*

Broly: Second Coming: *click (http://i4.tinypic.com/6kt0th3.jpg)*

Anyway, als je op Google naar grote afbeelding van 'Dragon Ball Z blu-ray' zoekt, vind je wel wat screenshots :p Maar er zit wel duidelijk verschil in. Maar of het geluid ook beter is weet ik dan weer niet. Maar de screenshots zien er in elk geval wel zeer goed uit :)

wild-child83
30-05-2009, 00:18
Nou, volgens mij zij de Blu-rays 720p, en dus niet full hd (1080p).

Hier is een screenshot van film Dead Zone of Lord Slug (weet niet zeker welke :p)
*click (http://i36.tinypic.com/15zlfme.jpg)* *click (http://i36.tinypic.com/5cenuf.jpg)* *click (http://i34.tinypic.com/5x3f9s.jpg)* *click (http://www.thoranime.org/wp-content/uploads/2008/06/Dragon_Ball_Z_Movies_1_2/dbz_1_2_02.jpg)*

En deze is volgens mij van Bojack Unbound.. *click (http://www.thoranime.org/wp-content/uploads/2007/12/Dragon_Ball_Z_Movies_8_10/dbz_02.jpg)* *click (http://www.thoranime.org/wp-content/uploads/2007/12/Dragon_Ball_Z_Movies_8_10/dbz_03.jpg)*

Broly: Second Coming: *click (http://i4.tinypic.com/6kt0th3.jpg)*

Anyway, als je op Google naar grote afbeelding van 'Dragon Ball Z blu-ray' zoekt, vind je wel wat screenshots :p Maar er zit wel duidelijk verschil in. Maar of het geluid ook beter is weet ik dan weer niet. Maar de screenshots zien er in elk geval wel zeer goed uit :)

De blu-Ray Dragonball Z movies zijn zeker als je een groot scherm hebt beter van beeld. Het geluid maakt echt weinig tot niets uit. Die is op de DVD al super. Tegenwoordig kun je makkelijk de meeste blu-ray spelers hacken met een remote control of laten modden zodat ie regio vrij word :)

wild-child83
30-05-2009, 02:07
Nou, volgens mij zij de Blu-rays 720p, en dus niet full hd (1080p).

Hier is een screenshot van film Dead Zone of Lord Slug (weet niet zeker welke :p)
*click (http://i36.tinypic.com/15zlfme.jpg)* *click (http://i36.tinypic.com/5cenuf.jpg)* *click (http://i34.tinypic.com/5x3f9s.jpg)* *click (http://www.thoranime.org/wp-content/uploads/2008/06/Dragon_Ball_Z_Movies_1_2/dbz_1_2_02.jpg)*

En deze is volgens mij van Bojack Unbound.. *click (http://www.thoranime.org/wp-content/uploads/2007/12/Dragon_Ball_Z_Movies_8_10/dbz_02.jpg)* *click (http://www.thoranime.org/wp-content/uploads/2007/12/Dragon_Ball_Z_Movies_8_10/dbz_03.jpg)*

Broly: Second Coming: *click (http://i4.tinypic.com/6kt0th3.jpg)*

Anyway, als je op Google naar grote afbeelding van 'Dragon Ball Z blu-ray' zoekt, vind je wel wat screenshots :p Maar er zit wel duidelijk verschil in. Maar of het geluid ook beter is weet ik dan weer niet. Maar de screenshots zien er in elk geval wel zeer goed uit :)

Ralfers gefeliciteerd met je 2000ste bericht trouwens :-D

Smooth-J
30-05-2009, 06:31
Ralfers gefeliciteerd met je 2000ste bericht trouwens :-D


Dat wordt een gratis DVD-tje weggeven.

Ralfers
30-05-2009, 10:25
Ralfers gefeliciteerd met je 2000ste bericht trouwens :-D

Haha, dankje :D Was me niet eens opgevallen :p


Dat wordt een gratis DVD-tje weggeven.

Zal eens even kijken ;)

Mistahlilg
01-06-2009, 13:08
Er zijn weer seizoenen in stock bij dvdpacific.com
Seizoen 2 /3 koop ik dus daar :)

RoninNL
09-06-2009, 20:48
Hallo iedereen! Na 40 keer proberen te registreren heb ik eindelijk iemand gevonden die de cijfertjes en lettertjes kan lezen wuahaha (ben kleurenblind..).

Maar goed :P Ik heb zo'n beetje de hele thread doorgelezen en ben wel aardig op de hoogte alleen maken sommige posts van mensen me weer twijfelachtig..

Ik heb nu DragonballZ Season 1 via AxelMusic besteld, dit is een Region 1 staat erbij (zal wel andere ook ondersteunen). Maar oke, nou is mijn vraag, is dit de originele/vernieuwde versie? Of moet ik daarvoor ergens anders zijn?

Ik wil namelijk alle seasons van DBZ hebben, en uiteindelijk ook DB.. Ik las al dat ik van Dragonball beter de australische twin-box kan bestellen? Maar is het niet beter om nog even te wachten tot daar ook dezelfde vernieuwde versies uitkomen in ongeveer 2010 las ik?

Ralfers
09-06-2009, 22:37
Ik las al dat ik van Dragonball beter de australische twin-box kan bestellen? Maar is het niet beter om nog even te wachten tot daar ook dezelfde vernieuwde versies uitkomen in ongeveer 2010 las ik?

Kan je doen. Maar ik denk niet dat in 2010 de DB seasons uit gaan komen. Dit is een onbevestigd gerucht dat op wikipedia is begonnen. Wild-child daarentegen is er vrij zeker van dat dit wel zal gebeuren. We zullen zien, maar de Australische boxen zijn ook van goede kwaliteit ;) Dus als je niet kan wachten en je hebt een regio vrije DVD speler, is dat gewoon een zeer goede optie :)

RoninNL
09-06-2009, 22:50
Goede kwaliteit? Ik bedoel, iedereen heeft een ander perspectief hier over. Kan ik ervan uitgaan dat de kleuren helder zijn en het beeld strak is?

En over DBZ, heb ik je juiste besteld of zijn er betere versies uit? Ik neem aan dat deze hoge kwaliteit versies wel geknipt/verkort zijn of iets dergelijks?

RobBoerakker
16-06-2009, 18:55
Hé mensen.
Effe een vraagje.

Mijn blu-ray speler (Sony) wil wel de geremasterde series afspelen, maar niet de movies, dan gaat ie over de regiocode zeiken. :sad:

Enig idee hoe dat kan....of beter, hoe dit opgelost kan worden?

Ralfers
16-06-2009, 22:23
Dit komt omdat de films allemaal regio 1 zijn en de season sets allemaal regio 1, 2 en 4 zijn. Wij zijn regio 2 en kan dus geen andere regio's afspelen.

Je kan wel op www.videohelp.com/dvdhacks kijken of je jouw speler regio vrij kunt maken.

RobBoerakker
17-06-2009, 07:36
Dit komt omdat de films allemaal regio 1 zijn en de season sets allemaal regio 1, 2 en 4 zijn. Wij zijn regio 2 en kan dus geen andere regio's afspelen.

Je kan wel op www.videohelp.com/dvdhacks (http://www.videohelp.com/dvdhacks) kijken of je jouw speler regio vrij kunt maken.


Raar, op de achterkant van die steelbooks staat toch echt 1,2,4 NTSC, net als op die seizoen-boxen. :confused:

Maar goed, dan ga ik mijn dvd-speler maar proberen te hacken. Bedankt voor de link (y)

Ralfers
17-06-2009, 18:12
Raar, op de achterkant van die steelbooks staat toch echt 1,2,4 NTSC, net als op die seizoen-boxen. :confused:

Klopt, dit is een fout op de covers...

Nils_McCloud
19-06-2009, 21:20
Oh man, en ik dacht dat het nooit ging gebeuren. Check de voorpagina van deze site jongens: http://www.daizex.com

Kans is groot dat we dit jaar nog Dragon Ball: Season One hebben :D.

Ralfers
20-06-2009, 10:37
Wow, had het echt niet verwacht en helemaal al niet dit jaar. Het is uiteraard nog steeds niet bevestigd, maar de kans word inderdaad wel groter.

Maar als ze widescreen worden, zoals Walmart het aangeeft, laat ik ze lekker liggen en houd ik het bij de Australische releases die ik al heb. Als ze wel gewoon fullscreen worden, ga ik zeker overwegen mijn huidige boxen te vervangen :)

wild-child83
21-06-2009, 00:48
Wow, had het echt niet verwacht en helemaal al niet dit jaar. Het is uiteraard nog steeds niet bevestigd, maar de kans word inderdaad wel groter.

Maar als ze widescreen worden, zoals Walmart het aangeeft, laat ik ze lekker liggen en houd ik het bij de Australische releases die ik al heb. Als ze wel gewoon fullscreen worden, ga ik zeker overwegen mijn huidige boxen te vervangen :)

En toch weet ik zeker dat je ze gaat kopen Ralfers. OF ze nu wel of niet full schreen zijn. Al is het maar dat de boxen beter passen bij de rest van de serie. hahaha :-P JE wilt echt wel alles in HD beeld hebben :)

wild-child83
21-06-2009, 00:55
Wow, had het echt niet verwacht en helemaal al niet dit jaar. Het is uiteraard nog steeds niet bevestigd, maar de kans word inderdaad wel groter.

Maar als ze widescreen worden, zoals Walmart het aangeeft, laat ik ze lekker liggen en houd ik het bij de Australische releases die ik al heb. Als ze wel gewoon fullscreen worden, ga ik zeker overwegen mijn huidige boxen te vervangen :)

Gaat er maar 100% vanuit Ralfers dat Dragonball serie uitkomt remastered. Heb en had al zo mijn bronnen dat dit zeker was. :roll:

Ralfers
21-06-2009, 02:21
En toch weet ik zeker dat je ze gaat kopen Ralfers. OF ze nu wel of niet full schreen zijn. Al is het maar dat de boxen beter passen bij de rest van de serie. hahaha :-P JE wilt echt wel alles in HD beeld hebben :)

Dan vergis je je toch echt. Ik heb heel Dragon Ball al volledig, uncut, fullscreen, met Funi dub en originele Japanse versie. Als de DB season sets iets van dit rijtje niet heeft, of de kwaliteit is gewoon minder dan de Madman sets, ga ik echt niet DB nog een keer kopen. Zo dom ben ik nou ook weer niet ;)


Gaat er maar 100% vanuit Ralfers dat Dragonball serie uitkomt remastered. Heb en had al zo mijn bronnen dat dit zeker was. :roll:

Ik wist ook wel 100% zeker dat ze zouden komen, had gewoon nog niet in 2009 of 2010 verwacht.
En jouw bron was wikipedia zoals je regelmatig aangaf. En wikipedia is zo onbetrouwbaar als het maar kan ;)

Maar ik las op het Funi forum dat de 'Saga of Goku' van Kidmark/Lions Gate nu ook uit de verkoop is gehaald. We kunnen nu inderdaad wel redelijk zeker zeggen dat ze komen. :) Dus goed nieuws in elk geval.

wild-child83
21-06-2009, 11:46
Dan vergis je je toch echt. Ik heb heel Dragon Ball al volledig, uncut, fullscreen, met Funi dub en originele Japanse versie. Als de DB season sets iets van dit rijtje niet heeft, of de kwaliteit is gewoon minder dan de Madman sets, ga ik echt niet DB nog een keer kopen. Zo dom ben ik nou ook weer niet ;)



Ik wist ook wel 100% zeker dat ze zouden komen, had gewoon nog niet in 2009 of 2010 verwacht.
En jouw bron was wikipedia zoals je regelmatig aangaf. En wikipedia is zo onbetrouwbaar als het maar kan ;)

Maar ik las op het Funi forum dat de 'Saga of Goku' van Kidmark/Lions Gate nu ook uit de verkoop is gehaald. We kunnen nu inderdaad wel redelijk zeker zeggen dat ze komen. :) Dus goed nieuws in elk geval.

Wikipedia was niet mijn bron hoor??? Wikipedia is niet altijd te vertrouwen en kan iedereen zelf aanpassen...
Ik heb alleen weleens gezegd dat het daar ook vermeld stond en op een paar andere forums.

Maar als je het zo graag wilt weten ik ken toevallig iemand die zelf bij Funimation werkzaam is en na wat slijmen en zeuren van mij kant het vertelde.
Nu het toch zo goed als zeker bekend is kan ik dat wel zeggen.

wild-child83
21-06-2009, 11:54
Dan vergis je je toch echt. Ik heb heel Dragon Ball al volledig, uncut, fullscreen, met Funi dub en originele Japanse versie. Als de DB season sets iets van dit rijtje niet heeft, of de kwaliteit is gewoon minder dan de Madman sets, ga ik echt niet DB nog een keer kopen. Zo dom ben ik nou ook weer niet ;).

De kwaliteit zal echt wel beter zijn als de oude versies van Madman die jij Regio 4 in je bezit heb. WOrd natuurlijk helemaal opgepoets en gefilterd. Heel de serie zal ook nog eens uit Dolby Digital 5.1 geluid bestaan de originele Japanse als Funi Dub Engelse stemmen bevatten maar wel hoogstwaarschijnlijk wel WIDESCREEN.

Alleen Dragonball GT is de enige serie die ze Fullscreen hebben gelaten. Toch beetje raar maar Funimation is soms weleens meer niet helemaal te bevatten zoals het uitbrengen van de Films alleen Regio 1 compatible.

Ralfers
21-06-2009, 12:28
maar wel hoogstwaarschijnlijk wel WIDESCREEN.

Nou, dan is dat dus de reden dat ik de season sets niet zal gaan kopen ;) Maar ik denk persoonlijk dat ze wel fullscreen gaan worden. Er is zo'n duidelijke haat tegen de widescreen versie van DBZ geweest, dat ik denk dat Funimation nou wel beter weet. Waarom DBGT anders wel fullscreen uitbrengen.

Magoed, het is allemaal nog even afwachten :)

wild-child83
21-06-2009, 15:54
Nou, dan is dat dus de reden dat ik de season sets niet zal gaan kopen ;) Maar ik denk persoonlijk dat ze wel fullscreen gaan worden. Er is zo'n duidelijke haat tegen de widescreen versie van DBZ geweest, dat ik denk dat Funimation nou wel beter weet. Waarom DBGT anders wel fullscreen uitbrengen.

Magoed, het is allemaal nog even afwachten :)

ja ik snap ook niet dat Dragonball Z widescreen gemaakt is. Ik kan de DVD's toch met mijn Philips home cinema sets in widescreen (heb ik het op ingesteld) bekijken en afspelen en mis dan ook een stukje van boven en onderen toen ik Dragonball GT zat te bekijken. Dat is gewoon een DVD instelling op de DVD in widescreen altijd te kijken ondanks dat ze wel of niet breedbeeld zijn.

Dus het is ook naar mijn mening erg dom om het om te zetten naar widescreen waarbij de mensen geen keuze meer hebben het in vol beeld te kijken (zoals jij het graag wilt zien) terwijl je met de meeste goeie DVD spelers van tegenwooridg 4:3 films toch in breedbeeld kan bekijken.

Maar ja Funimation is lijkt het wel vaker eigenwijs. Er waren ook best veel klachten dat de films alleen regio 1 waren ondanks dat het anders vermeld stond op de case en toch bleven ze die regio 1 en in Wide Screen uitbrengen (dus ook de latere films nadat deze klachten van Regio 1 en Widescreen bekend waren) en de case gegevens niet aanpassen. Vind ik behoorlijk slordig van ze dat ze die gegevens op de cases niet hadden aangepast!

Ik denk niet dat ze zoveel aantrekken van die negatieve publiciteit en ze gewoon (helaas) widescreen worden uitgebracht. Maar even afwachten en anders zal ik die informatie proberen te krijgen.

wild-child83
21-06-2009, 16:07
Het worden zoals ik al verwachtte 5 seizoenen.

Hieronder een geschatte lijst met releasedatums wanneer ze uitgebracht worden.

Dragon Ball: Season 1 September,15th 2009 Emperor Pilaf and Tournement Sagas
Dragon Ball: Season 2 November 2009 - February 2010 Red Ribbon Army and General Blue Sagas
Dragon Ball: Season 3 February 2010 - May 2010 Commander Red and Fortuneteller Baba Sagas
Dragon Ball: Season 4 May 2010 - September 2010 Tien Shinhan and King Piccolo Sagas
Dragon Ball: Season 5 September 2010 - November 2010 Piccolo Jr. Saga

wild-child83
21-06-2009, 16:27
Ralfers nog even over waarom Dragonball GT niet WIDESCREEN is uitgekomen.


Dit was de hoogstwaarschijnlijke reden:

De masters versie van Dragonball Z had Funimation de filmstock van en van Dragonball GT alleen de Digibeta die minder makkelijk goed in anamorphic Widescreen te transferen was.

Ook is Dragonball GT zoals je zelf ook weet lang niet zo populair als dragonball Z en het kost extra geld om het om te zetten naar Widescreen en zeker omdat het meer moeite en geld ging kosten hadden ze dat er blijkbaar niet voor over.

wild-child83
21-06-2009, 16:32
Nou, dan is dat dus de reden dat ik de season sets niet zal gaan kopen ;) Maar ik denk persoonlijk dat ze wel fullscreen gaan worden. Er is zo'n duidelijke haat tegen de widescreen versie van DBZ geweest, dat ik denk dat Funimation nou wel beter weet. Waarom DBGT anders wel fullscreen uitbrengen.

Magoed, het is allemaal nog even afwachten :)

Jij geeft dus niet zoveel om het geluid? Want die is nu wel 5.1!!
Ikzelf vind dat net wat belangrijker!

Ralfers
21-06-2009, 17:36
Heb geen home cinema set, dus kan 5.1 niet eens voor elkaar krijgen :p Dus nee, dat geluid op mijn huidige sets vind ik goed genoeg :)

En de films horen in widescreen te zijn. De originele bioscoop releases in Japan waren ook widescreen, en daar zijn ze ook voor geanimeerd. Als je de oude Funimation singles zou bekijken, ze je ook dat er een stukje aan de bovenkant en aan de onderkant van het fullscreen beeld gewoon duidelijk van mindere kwaliteit is als het deel dat het widescreen zou opvullen. De DragonBox movies zijn ook allemaal widescreen zoals ze horen.

En de regiocodering... Mja, het is gewoon een Noord-Amerika/Canada release. En dat is regio 1. Ze hebben ook geen rechten voor een Europese release, dus qua regio codering valt Funi niks te verwijten. Qua foutieve gegevens op de verpakking uiteraard wel, dat is inderdaad gewoon slordig.

Dat van DBGT klinkt wel logisch, inderdaad. Maar ik denk toch dat ook de negatieve reacties op DBZ widescreen wel heeft meegespeeld. En ik denk dus ook nog steeds wel dat Funi DB in widescreen zou laten.

(Ps. Je mag in vervolg ook wel gewoon 1 bericht maken, i.p.v. 4 achter elkaar ;))

wild-child83
21-06-2009, 19:01
Heb geen home cinema set, dus kan 5.1 niet eens voor elkaar krijgen :p Dus nee, dat geluid op mijn huidige sets vind ik goed genoeg :)

En de films horen in widescreen te zijn. De originele bioscoop releases in Japan waren ook widescreen, en daar zijn ze ook voor geanimeerd. Als je de oude Funimation singles zou bekijken, ze je ook dat er een stukje aan de bovenkant en aan de onderkant van het fullscreen beeld gewoon duidelijk van mindere kwaliteit is als het deel dat het widescreen zou opvullen. De DragonBox movies zijn ook allemaal widescreen zoals ze horen.

En de regiocodering... Mja, het is gewoon een Noord-Amerika/Canada release. En dat is regio 1. Ze hebben ook geen rechten voor een Europese release, dus qua regio codering valt Funi niks te verwijten. Qua foutieve gegevens op de verpakking uiteraard wel, dat is inderdaad gewoon slordig.

Dat van DBGT klinkt wel logisch, inderdaad. Maar ik denk toch dat ook de negatieve reacties op DBZ widescreen wel heeft meegespeeld. En ik denk dus ook nog steeds wel dat Funi DB in widescreen zou laten.

(Ps. Je mag in vervolg ook wel gewoon 1 bericht maken, i.p.v. 4 achter elkaar ;))


Ben benieuwd of de serie ook nog europees uit zal komen. Daarmee bedoel ik dus regio 2 versie. Vroeger had je ook namelijk.
Misschien brengen ze dan wel Dragonball Z full screen uit hahaha. Dan worden mensen gek :)

En je bedoeld met die laatste zin dat Funi DB in Full screen uit gaat brengen en niet Widescreen neem ik aan.

Dat van de films widescreen van oorsprong waren wist ik dus niet. heb daar ook niet opgelet eerlijk gezegd maar nu je het zegt viel me daar geen gekke stukken in op. Maar die foutieve informatie is wel te verwijten idd en laten we eerlijk zijn of je brengt alles wel regio 2 compatible uit of niet maar niet de serie wel en de films niet. Toch beetje vreemd...

Ralfers
21-06-2009, 20:14
En je bedoeld met die laatste zin dat Funi DB in Full screen uit gaat brengen en niet Widescreen neem ik aan.

Dat van de films widescreen van oorsprong waren wist ik dus niet. heb daar ook niet opgelet eerlijk gezegd maar nu je het zegt viel me daar geen gekke stukken in op. Maar die foutieve informatie is wel te verwijten idd en laten we eerlijk zijn of je brengt alles wel regio 2 compatible uit of niet maar niet de serie wel en de films niet. Toch beetje vreemd...

Oops, ja, bedoelde fullscreen :p

Over de regio code kan ik me niet echt druk maken. Je kan een mooie Philips DVD speler kopen voor nog geen 50 euro. Die dingen zijn verschrikkelijk makkelijk regiovrij te maken. En als je veel importeert, is dat het helemaal waard ;)

RoninNL
21-06-2009, 22:52
Ik heb een kleine vraag.. Weet iemand of het mogelijk is deze films te bestellen ergens:

Dragon Ball 10th Anniversary Special - The Way to Become the Strongest - 04/03/1996

Dragon Ball Z OVA Bandai Special 1 - PART 1 - Chikyûhen - Plan to destroy the Saiya-jin

Dragon Ball Z OVA Bandai Special 2 - PART 2 - Uchûhen - Plan to destroy the Saiya-jin

Dragon Ball GT TV Special 1 - Gokuu’s Biography: The 4-Star Dragon Ball is the Proof of Courage!!

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of het mogelijk is deze te bestellen ergens, bij voorbaat bedankt!

Ralfers
22-06-2009, 18:40
Ik heb een kleine vraag.. Weet iemand of het mogelijk is deze films te bestellen ergens:

Dragon Ball 10th Anniversary Special - The Way to Become the Strongest - 04/03/1996

Ook genaamd "The Path to Power". Deze zit o.a. in deze box: *Click (http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=911947)*. Vast ook wel los te vinden, maar moet je even gaan zoeken ;)


Dragon Ball Z OVA Bandai Special 1 - PART 1 - Chikyûhen - Plan to destroy the Saiya-jin

Dragon Ball Z OVA Bandai Special 2 - PART 2 - Uchûhen - Plan to destroy the Saiya-jin

Nope, niet te krijgen :p Was het maar zo :p Tenzij je honderden euro's wel neerleggen voor DragonBox: The Movies. Is Japans gesproken, geen Engelse subs en OOP. Is de enige release die er is over de gehele wereld.

Tenzij je een bootleg wilt hebben, want die zullen er ongetwijfeld zijn...


Dragon Ball GT TV Special 1 - Gokuu’s Biography: The 4-Star Dragon Ball is the Proof of Courage!!

Dit is "A Hero's Legacy". Deze staat ook op Dragon Ball GT: Season Two. *Click (http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=1051910)* Je kunt hem vast ook nog wel los vinden op Amazon o.i.d. maar moet je even gaan zoeken ;)

wild-child83
22-06-2009, 18:49
Ook genaamd "The Path to Power". Deze zit o.a. in deze box: *Click (http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=911947)*. Vast ook wel los te vinden, maar moet je even gaan zoeken ;)



Nope, niet te krijgen :p Was het maar zo :p Tenzij je honderden euro's wel neerleggen voor DragonBox: The Movies. Is Japans gesproken, geen Engelse subs en OOP. Is de enige release die er is over de gehele wereld.

Tenzij je een bootleg wilt hebben, want die zullen er ongetwijfeld zijn...



Dit is "A Hero's Legacy". Deze staat ook op Dragon Ball GT: Season Two. *Click (http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=1051910)* Je kunt hem vast ook nog wel los vinden op Amazon o.i.d. maar moet je even gaan zoeken ;)

Wilde net een mailtje sturen maar ik zag dat jij het al had gedaan. Je kan ook kijken op amazon.co.uk of amazon.com om ze te kopen. Als je het veilig maar wel ietjes duurder wilt doen moet je ze bij www.archonia.com (http://www.archonia.com) halen die in Belgie zit en binnen de Benelux verstuurd.

RoninNL
22-06-2009, 23:06
Haha oke dan laat ik het Bandai setje wel zitten, het hoort toch niet bij de echte series.

Maar wat ik nu niet begrijp is dat die The way to become the strongest de Path to Power film is. Dat zou in ieder geval betekenen dat die movie box 3 films heeft? En dus mist er eentje? Dat zou dan The legend of Shenlon (Curse of the Blood Rubies) zijn als ik heb goed heb toch?

Is er een box met alle 4 uitgebrachte db films?

Het viel me op dat deze film bij de Dragonball series box zit. Ik zit alleen nog steeds te twijfelen om deze boxen te nemen.. Als de beeld- geluidskwaliteit goed is ga ik het zeker doen, ik vraag me ook af of er kan worden betaald via paypal?

Kan iemand deze vragen voor me beantwoorden?

wild-child83
23-06-2009, 10:09
Haha oke dan laat ik het Bandai setje wel zitten, het hoort toch niet bij de echte series.

Maar wat ik nu niet begrijp is dat die The way to become the strongest de Path to Power film is. Dat zou in ieder geval betekenen dat die movie box 3 films heeft? En dus mist er eentje? Dat zou dan The legend of Shenlon (Curse of the Blood Rubies) zijn als ik heb goed heb toch?

Is er een box met alle 4 uitgebrachte db films?

Het viel me op dat deze film bij de Dragonball series box zit. Ik zit alleen nog steeds te twijfelen om deze boxen te nemen.. Als de beeld- geluidskwaliteit goed is ga ik het zeker doen, ik vraag me ook af of er kan worden betaald via paypal?

Kan iemand deze vragen voor me beantwoorden?

De Curse of the Blood Rubies is niet uitgebracht UNCUT op DVD door Funimation in de USA. Maar die film lijkt enorm veel op de 10th anniversary film wat eigenlijk een remake ervan is. Veel mis je dus niet. Kidmark had dacht ik de rechten van deze film.

Je kan hem wel hier kijken: http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=22283089

wild-child83
23-06-2009, 10:19
Maar er is hoop dat ook die film remastered en Uncut zal uitkomen nu Funimation heel de Dragonball serie gaat uitbrengen.

Als dat gebeurd dan missen we eigenlijk nog maar 2 films en dat is:

Dragonball Z - Plan to Destroy the Sayians
Dragonball - Yo Son Goku and His Friends Returns! (nieuwe film uit 2008)

wild-child83
23-06-2009, 10:21
Haha oke dan laat ik het Bandai setje wel zitten, het hoort toch niet bij de echte series.

Maar wat ik nu niet begrijp is dat die The way to become the strongest de Path to Power film is. Dat zou in ieder geval betekenen dat die movie box 3 films heeft? En dus mist er eentje? Dat zou dan The legend of Shenlon (Curse of the Blood Rubies) zijn als ik heb goed heb toch?

Is er een box met alle 4 uitgebrachte db films?

Het viel me op dat deze film bij de Dragonball series box zit. Ik zit alleen nog steeds te twijfelen om deze boxen te nemen.. Als de beeld- geluidskwaliteit goed is ga ik het zeker doen, ik vraag me ook af of er kan worden betaald via paypal?

Kan iemand deze vragen voor me beantwoorden?

Die box is prima kwaliteit. Beeld als geluid zijn dik in orde.
Maar er bestaat ook de kans dat ze strax remastered alle 4 gaan uitkomen. Maar dan is het maar de vraag of ze wel regio 2 compatible zijn als dat een probleem voor je is.

Want de nieuwe remastered films van Dragonball Z waren helaas ook alleen Regio 1 afspeelbaar

Ralfers
23-06-2009, 18:51
Het viel me op dat deze film bij de Dragonball series box zit.

Welke box bedoel je? 'The Saga of Goku' heeft inderdaad 'Curse of the Blood Rubies' erbij, alleen is deze niet uncut. Ook van deze film is er alleen een Japanse uncut release.

Maar, zoals Wild-child ook al zei, er is een zeer grote kans dat de 4 DB movies straks ook remastered uit gaan komen. Zeker is het alleen nog niet. Als het om de movies gaat, zullen dat de beste versies gaan worden.

Ralfers
23-06-2009, 19:32
DB S1 is nu 100% zeker.

De shop van Funimation (RightStuf) heeft hem nu ook gelist. Dus 15 september gaat DB eindelijk beginnen in season sets.

Ik hoop zo dat ze fullscreen zijn, want dan ga ik mooi mijn Madman sets vervangen :D

wild-child83
24-06-2009, 13:04
DB S1 is nu 100% zeker.

De shop van Funimation (RightStuf) heeft hem nu ook gelist. Dus 15 september gaat DB eindelijk beginnen in season sets.

Ik hoop zo dat ze fullscreen zijn, want dan ga ik mooi mijn Madman sets vervangen :D

Helaas word ie toch Widescreen. Je hoeft hem toch niet te vervangen koop gewoon deze erbij. Staat toch mooi bij je collectie bij de andere Oranje en Groene boxen :)

RoninNL
24-06-2009, 13:45
Bedankt voor de antwoorden! Dus the Path to Power is een remake van Curse of the Blood Rubies? En de Curse of the Blood Rubies is niet in bezit van Funimation maar in het bezit van Kidmark, dus vandaar dat die film niet bij de box zit maar dat er een re-make is gedaan? Zijn ze trouwens identiek of toch wel verschillend?

Trouwens vet dat die DB series nu ook remastered komen.. Alleen widescreen? Is het dan niet beter die andere box set te bestellen?

Ik heb nu zelf Dragonball Z season 1, en wachtende op season 2, 3 en 4. Komen ze normaal binnen 4 dagen binnen of is dat onzin?

wild-child83
24-06-2009, 14:02
Ik ben zelf voorstander van WIDESCREEN. maar ik kan Ralfers zeer goed begrijpen dat hij dat niet wilt. Ik vind het ook wat ik al eerder vermeldde niet slim dat alleen WIDESCREEN zijn. Je mist een klein stukje beeld van boven en onderen.

Maar het geluid is wel 5.1 nu en beter opgepoetst beeld. Zeker bij deze oude serie uit de jaren 80 ga je dat verschil zeker zien.

Ralfers
24-06-2009, 18:44
Curse of the Blood Rubies was inderdaad in handen van Kidmark (nu van Lions Gate). Path to Power is gewoon een andere film. Ik heb ze niet gezien (beide niet), maar dat PtP een remake zou zijn, klinkt me inderdaad wel bekend in de oren. Maar ze zullen ongetwijfeld wel van elkaar verschillen. Funimation heeft DB niet gemaakt, dus PtP is ook niet gemaakt omdat Funi de rechten niet heeft/had.

Ik ben geen voorstanden van widescreen, maar ik erger me er ook weer niet zo aan als heel wat fanboys over het hele internet. Als ik DB nog niet had, ging ik zeker voor de season sets. Maar aangezien ik de serie al fullscreen heb, ga ik ze niet vervangen voor widescreen versies :)

wild-child83
24-06-2009, 19:52
Curse of the Blood Rubies was inderdaad in handen van Kidmark (nu van Lions Gate). Path to Power is gewoon een andere film. Ik heb ze niet gezien (beide niet), maar dat PtP een remake zou zijn, klinkt me inderdaad wel bekend in de oren. Maar ze zullen ongetwijfeld wel van elkaar verschillen. Funimation heeft DB niet gemaakt, dus PtP is ook niet gemaakt omdat Funi de rechten niet heeft/had.

Ik ben geen voorstanden van widescreen, maar ik erger me er ook weer niet zo aan als heel wat fanboys over het hele internet. Als ik DB nog niet had, ging ik zeker voor de season sets. Maar aangezien ik de serie al fullscreen heb, ga ik ze niet vervangen voor widescreen versies :)

Ik heb wel beide films gezien en ze verschillen wel degelijk een beetje in verhaal en vijanden. Maar beide hebben ook een paar overeenkomsten inzitten en dezelfde scenes. Beide verhalen gaan ook erover hoe Goku zijn vrienden ontmoet. Maar deze wijken weer af van de serie. Je moet het zien als 3 verschillende andere realiteiten :)

wild-child83
24-06-2009, 21:26
Curse of the Blood Rubies was inderdaad in handen van Kidmark (nu van Lions Gate). Path to Power is gewoon een andere film. Ik heb ze niet gezien (beide niet), maar dat PtP een remake zou zijn, klinkt me inderdaad wel bekend in de oren. Maar ze zullen ongetwijfeld wel van elkaar verschillen. Funimation heeft DB niet gemaakt, dus PtP is ook niet gemaakt omdat Funi de rechten niet heeft/had.

Ik ben geen voorstanden van widescreen, maar ik erger me er ook weer niet zo aan als heel wat fanboys over het hele internet. Als ik DB nog niet had, ging ik zeker voor de season sets. Maar aangezien ik de serie al fullscreen heb, ga ik ze niet vervangen voor widescreen versies :)

Je hoeft ze toch ook niet te vervangen Ralfers. Ikzelf bezit ook nog een paar Buu saga's van de oude DRAGONBALL Z serie en enkele films (7 t/m 13) en heel de Dragonball GT in 4 boxsets + GT movie op DVD en houd die ook voor mijn collectie.

Maar ben echt blij dat ik nu Dragonball Z en GT compleet hebt in die remastered boxsets. Ik kan niet wachten totdat ik Dragonball ook erbij hebt.
Ik heb alleen de bootleg boxen in bezit gehad van Dragonball en inmiddels al weer verkocht omdat ik toch liever alles origineel wil hebben.

Het is toch mooier om alles in dezelfde style remastered te hebben met beter beeld en geluid? Ik vind iig van wel.
Die 30 euro gemiddeld per box wat je ervoor betaald heb je toch er wel voor over.

wild-child83
24-06-2009, 21:33
Ik heb trouwens nog het vermoeden dat de Dragonball Z Movies ook nog in 1 dikke Remastered box gaan uitkomen in de style van de andere boxen.

Ook komt misschien heel de serie ooit nog wel in Europa uit regio 2 net als vroeger.

Ralfers
24-06-2009, 22:24
Ook komt misschien heel de serie ooit nog wel in Europa uit regio 2 net als vroeger.

Dat lijkt me toch zeer sterk. De rechten voor de serie in Europa liggen in elk land weer bij andere bedrijven. Ik denk niet dat we ooit hier DVD's gaan krijgen die kunnen tippen aan de Amerikaanse boxen.

En ik koop de DVD's niet omdat het DB/Z/GT is :p Ik wou gewoon de serie compleet hebben ;) Ik hoef een serie echt niet dubbel op DVD te hebben (tenzij het Friends is, maar dat is een ander verhaal :p). Ik zou enkel vervangen als de season sets beter lijken te zijn. Maar widescreen is een no-go voor mij :p

wild-child83
24-06-2009, 23:35
Dat lijkt me toch zeer sterk. De rechten voor de serie in Europa liggen in elk land weer bij andere bedrijven. Ik denk niet dat we ooit hier DVD's gaan krijgen die kunnen tippen aan de Amerikaanse boxen.

En ik koop de DVD's niet omdat het DB/Z/GT is :p Ik wou gewoon de serie compleet hebben ;) Ik hoef een serie echt niet dubbel op DVD te hebben (tenzij het Friends is, maar dat is een ander verhaal :p). Ik zou enkel vervangen als de season sets beter lijken te zijn. Maar widescreen is een no-go voor mij :p

Zou me niet verbazen als in de UK de Remastered boxen ook uit gaan komen. In de UK komt tegenwoordig echt heel veel goeie anime ook op uit. Pas Blue Dragon volume 1&2 gekocht die lekker Japanes als Engels gesproken is en Engels ondertiteld en ook nog eens (wat een must voor mij is) UNCUT. Die amerikanen hebben de serie nog alleen in de Engelse taal op DVD CUT. Die balen echt wel en het kan nog wel ff duren als daar ooit Japans en Uncut op DVD uit komt.

IK bedoel ook niet heel Europa maar de United Kingdom zal me echt niet verbazen! Maar het maakt mij ook niet uit en veel mensen hebben natuurlijk de Regio 2 compatible USA boxen gekocht. Mocht die Movies ook nog eens Regio 2 compatible uitkomen (misschien wel in zo'n boxvorm style ga ik die ook zeker aanschaffen). Ja ik ben misschien gek maar wel verzamelaar en heb het liefst alles Regio 2 origineel haha.

RoninNL
25-06-2009, 13:15
Huh? De Dragonballz/gt series en de steelbook films zijn toch allemaal ook gewoon uncut?

Ralfers
25-06-2009, 18:22
Zou me niet verbazen als in de UK de Remastered boxen ook uit gaan komen. In de UK komt tegenwoordig echt heel veel goeie anime ook op uit. Pas Blue Dragon volume 1&2 gekocht die lekker Japanes als Engels gesproken is en Engels ondertiteld en ook nog eens (wat een must voor mij is) UNCUT. Die amerikanen hebben de serie nog alleen in de Engelse taal op DVD CUT. Die balen echt wel en het kan nog wel ff duren als daar ooit Japans en Uncut op DVD uit komt.

IK bedoel ook niet heel Europa maar de United Kingdom zal me echt niet verbazen! Maar het maakt mij ook niet uit en veel mensen hebben natuurlijk de Regio 2 compatible USA boxen gekocht. Mocht die Movies ook nog eens Regio 2 compatible uitkomen (misschien wel in zo'n boxvorm style ga ik die ook zeker aanschaffen). Ja ik ben misschien gek maar wel verzamelaar en heb het liefst alles Regio 2 origineel haha.

Zou mij zeer verbazen als er in de UK iets uit gaat komen. In de UK liggen de rechten ook niet bij Funi, dus het is al niet mogelijk dat de season sets uit gaan komen in de UK. Ik denk ook niet dat er vraag naar is, De mensen in de UK die de serie willen hebben, hebben de Funi sets wel. Sets in de UK zou niks toevoegen, en dus ook te weinig opleveren. Het lijkt mij in elk geval zeer onwaarschijnlijk dat er in Europa waardige sets zouden uitkomen.


Huh? De Dragonballz/gt series en de steelbook films zijn toch allemaal ook gewoon uncut?

Ja hoor, maak je maar geen zorgen ;) De movies zijn wel enkel R1, he, maar dat wist je denk ik inmiddels wel ;)

RoninNL
25-06-2009, 23:46
Ja die wist ik ;) Tja, R1 krijg je wel werkend hiero is opzich geen groot probleem. Je moet er wat voor neerleggen als je pech hebt. :P

Ralfers
28-06-2009, 19:51
Zekerder dan dit kan het niet worden:

De trailer, narrated by Chris Sabat. (http://www.youtube.com/watch?v=RLLBrC_wZtU&feature=player_profilepage)

En het ongelooflijk mooie van de trailer... It's FULL SCREEN :D Yay! :D (Zegt nog niet dat het full screen gaat worden, maar het word wel waarschijnlijker :D)

wild-child83
28-06-2009, 21:29
Zekerder dan dit kan het niet worden:

De trailer, narrated by Chris Sabat. (http://www.youtube.com/watch?v=RLLBrC_wZtU&feature=player_profilepage)

En het ongelooflijk mooie van de trailer... It's FULL SCREEN :D Yay! :D (Zegt nog niet dat het full screen gaat worden, maar het word wel waarschijnlijker :D)

Je droom is uit Ralfers de serie komt toch Fullscreen uit!
Het was nog niet allemaal zeker maar nu zo goed als wel.

Maar even iets anders ik krijg tekens deze error (op al mijn Vista Computers) als ik naar de DragonballZ site en andere funimations sites wil gaan. Meer mensen last van en hoe kan je het oplossen dat iemand weet?

Deze error krijg ik en ik krijg de site vervolgens ook niet te zien:
This page requires AC_RunActiveContent.js.

Ralfers
28-06-2009, 22:16
De sites zijn blijkbaar niet te bereiken. Het script dat nodig is en waar naar verwezen wordt in de broncode bestaat niet. Daardoor geeft het script een error.

Er is gewoon een fout met de hosting, denk ik. Alle sites van Funimation zijn blijkbaar niet te bereiken. Ligt niet aan jou, dus gewoon even afwachten :)

wild-child83
29-06-2009, 18:28
De sites zijn blijkbaar niet te bereiken. Het script dat nodig is en waar naar verwezen wordt in de broncode bestaat niet. Daardoor geeft het script een error.

Er is gewoon een fout met de hosting, denk ik. Alle sites van Funimation zijn blijkbaar niet te bereiken. Ligt niet aan jou, dus gewoon even afwachten :)

Dan liggen de sites van Funimation er al wel een tijdje uit...
Maar goed dat word wel weer opgelost.

Als Dragonball Z Remastered fullscreen uit komt verkoop je zeker ook je oude boxen of niet Ralfers ;-)

Ralfers
29-06-2009, 20:21
Als Dragonball Z Remastered fullscreen uit komt verkoop je zeker ook je oude boxen of niet Ralfers ;-)

Zonder enige twijfel :) Maar dat zie ik nog niet gebeuren :p

wild-child83
29-06-2009, 22:48
Zonder enige twijfel :) Maar dat zie ik nog niet gebeuren :p

Ach het zou wel een naaistreek zijn maar toch misschien wel heel goed verkopen weer omdat veel mensen dat willen!

Ik zie het ook niet zo snel gebeuren maar wie weet!

Aerodynamisch
02-07-2009, 18:36
Ik lees net pas dat DB eindelijk uitgebracht gaat worden door Funimation.

Planning klinkt mooi, binnen iets meer dan een jaartje. Hoop dat ook de 3 (4) films uitgebracht worden in double features.

Opnieuw de hele discussie fullscreen/widescreen. Mij maakt het niets uit, ik koop het toch wel. Zolang het voor mij maar Japanse audio heeft en het liefst uncut vind ik alles goed.

Ralfers
05-07-2009, 03:08
The first Dragon Ball Season Set includes 31 episodes on 5 DVDs with more than 745 minutes of uncut action. The Season Set releases will feature an aspect ratio of 4:3, English and Japanese language options, and the original Japanese musical score in 5.1 Surround.

Van een live blog of zoiets. Vanaf de Anime Expo o.i.d. Anyway, schijnt gewoon quotes te zijn van Funi zelf :) Dus ik denk dat mijn DB sets in de verkoop gaan in september :) Full screen, hoogstwaarschijnlijk betere qualiteit beeld en betere audio :)

En nog wat quotes van een live chat met Funi (ook wat Q/A):


12:58:57 <zalas|FUNi> Dragonball
12:58:59 <zalas|FUNi> Season one
12:59:01 <zalas|FUNi> available september 15th
12:59:05 <zalas|FUNi> ep 1-31 on 5 discs
12:59:11 <zalas|FUNi> first time 1-13 available uncut and unedited
12:59:13 <zalas|FUNi> msrp 49.98
12:59:21 <zalas|FUNi> digitally remastered
12:59:22 <zalas|FUNi> uncut and unedited
12:59:24 <zalas|FUNi> marathon play
12:59:26 <zalas|FUNi> 24 page booklet


13:09:22 <zalas|FUNi> Q: planning on remastering all four movies?
13:09:39 <zalas|FUNi> A: think movies are on that list as well, can't confirm right now


13:10:33 <zalas|FUNi> Q: dubbing yo sangoku and his friends return?
13:10:40 <zalas|FUNi> A: not sure we have that yet, if it's dragonball we want it
13:10:54 <zalas|FUNi> A: it prints friggin money


13:11:26 <zalas|FUNi> Q: suggesting ocean group dub, japanese audio w/ american music? mix and match?
13:11:37 <zalas|FUNi> A: always a possibility, but can't say. We have a contract for our dub, not their dub

Aerodynamisch
05-07-2009, 14:24
Goed om te horen. Ik zie nu weinig reden om de boxen in ieder geval niet te kopen.

Ik denk dat de Yo Son Goku special een kwestie van tijd is.

tommeke25
12-07-2009, 09:51
Je kan nu al Dragonball season 1 bestellen op DvdPacific.

Pascal Bolwerk
19-07-2009, 13:19
Voor de geinteresseerden onder ons:

Funimation heeft op Otakon de eerste release van de amerikaanse DragonBox aangekondigd.

Ff een schaamteloze kopie/paste


The series wil be released across seven DVD sets
Part One will retail for $79.98, and contain episodes 1-42 in 4:3 aspect ratio
Each set will come with an 80-page, hardcover book
The set defaults to Japanese (English version presumably a secondary feature).
http://daizex.com/misc_stuff/otakon_09/funidbox1.jpg
http://daizex.com/misc_stuff/otakon_09/funidbox2.jpg
http://daizex.com/misc_stuff/otakon_09/funidbox3.jpg
http://daizex.com/misc_stuff/otakon_09/funidbox4.jpg

Ralfers
19-07-2009, 13:36
Basterds!

Heb ik net de serie compleet, gaan ze de DragonBoxes uitgeven. Nou, nog maar even afwachten, maar het ziet er naar uit dat ik mijn DBZ sets te koop ga zetten wanneer dit uit komt...

Aerodynamisch
19-07-2009, 13:57
En de box is beter in welk opzicht?

Smooth-J
19-07-2009, 14:08
En de box is beter in welk opzicht?


Ja, precies, zou ook even de specs afwachten

Pascal Bolwerk
19-07-2009, 14:17
http://www.youtube.com/watch?v=J7aVAVXwZ60

Ga naarbij 9 minuten, en dan kun je de presentatie van deze boxen vinden, hierbij vermelden ze ook grotendeels de specs erbij.

vick86
19-07-2009, 14:44
En de box is beter in welk opzicht?

Het feit dat het de originele Japanse restauratie betreft die beeldje voor beeldje handmatig is toegepast ipv van het beeld te croppen naar breedbeeld, er DNVR op toe te passen en de kleuren te verneuken zoals funimation met die oranje bakstenen heeft gedaan. Dit is gewoon de originele aspect-ratio (4:3) met de originele kleuren en zorgvuldig beeldje voor beeldje gerestaureerd voor de beste beeldkwaliteit.(y) In andere woorden dit is wat Funimation jaren terug al had moeten aanschaffen voor het hele widescreen debacle.

Pascal Bolwerk
19-07-2009, 14:59
En nu zit ik er ook over na te denken om alles wat ik heb van dbz te verkopen ;)

vick86
19-07-2009, 15:10
Tja je moet het geld voor de dragonbox toch ergens vandaan halen.

Ralfers
19-07-2009, 17:37
Release datum: 10 november 2009

Specs:
- Originele DragonBox masters
- 4:3
- Japanse audio als default
- Optioneel Engelse audio
- Optioneel Engelse subs
- 80 pagina hardcover booklet
- 6 disc
- 42 episodes
- Next episode previews

Klinkt allemaal super :D

Bron: AnimeNewsNetwork (http://www.animenewsnetwork.com/press-release/2009-07-18/funimation-entertainment-announces-first-u.s-release-of-dragon-box)

vick86
19-07-2009, 18:30
Al blijft het natuurlijk wel 20 jaar oud tekenwerk opgenomen op 16mm film. Wat voor een soft beeld met grain zorgt. Maar ja vergelijk zelf overgesatureerd of liever soft.

http://img43.imageshack.us/img43/896/dbox.png (http://img43.imageshack.us/i/dbox.png/)

Chris W
19-07-2009, 22:03
wow, details in dat blad zijn zo stukken duidelijker :p Blij dat ik nog niets heb aangeschaft :p

Rawbz
19-07-2009, 22:04
Wat een verschil. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt weet wat mijn voorkeur heeft. Maar eerst maar eens de Dragonball Z seizoenen allemaal aanschaffen. Moet eerst nog achter m'n eerste twee seizoenen aan, die nog steeds niet binnen zijn van Amazon.co.uk.

Aerodynamisch
20-07-2009, 04:55
Ok Ok, op zich is er iets te zeggen voor de Dragonboxen.

Origineel aspect ratio, originele masters, next episode previews, hardcover booklet en waarschijnlijk de correct opening/ending songs. Mogelijk ook nog de missing special; Plan to Destroy the Saiyans?

Maar ook dit wordt weer "per seizoen" uitgebracht? 80 dollar per boxset? 7 boxsets? En dat terwijl hoogstwaarschijnlijk dan de huidige seizoenen in prijs verlagen? In ieder geval 560 dollar voor alle DragonBoxes. Klinkt mij nogal prijzig. Zeker als ik de hele serie al op DVD heb.

En eerlijk, ik vind de screen comparison inderdaad meer details hebben, alleen ziet het er meer blurry uit. Dit vergroot op een HD TV van 42" vraag ik mij af of dit niet minder scherp is.

42 episodes op 6 discs betekent meer episodes per DVD en lijkt mij volgens een drop in quality.

Zitten verder de films in de DragonBoxes? Zo nee, moet je naast de DragonBoxes alsnog de losse steelcases kopen. Ze hebben wel de masters bemachtigd in ieder geval.

Verder "verpesten" de Boxes ook nog eens de uniformiteit van de boxen als je ze naast DB en DBGT zet.

Daarnaast wat kan er nog ontbreken, marathon feature misschien weg?, de nieuwe dub?

Ik ben bang dat uiteindelijk weer iets ontbreekt in de DragonBoxes, dat al in de huidige uitgaven zit en je dus zowel een stap vooruit als een stap terug maakt. Plus Funimation is duidelijk bezig met het uitmelken van DBZ en aan dat spelletje ga ik niet meedoen.

Ik geef mijn geld liever uit aan de manga van DBZ, de seizoenen van DB en/of DBZ Kai. Of zelfs over een paar jaar alle aflevering in één box ipv losse boxen of zelfs alles op Blu-Ray.

Zo genoeg gerant, begrijp mij niet verkeerd, voor diegene die ze wilt kopen je haalt betere en originelere transfers van DBZ in huis. Alleen tegen welke prijs en wat komt er weer over 3 jaar?

vick86
20-07-2009, 17:00
wow, details in dat blad zijn zo stukken duidelijker :p Blij dat ik nog niets heb aangeschaft :p

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat men later gestopt is met het knoeien met de kleuren. Al blijf je een gecropt beeld houden.

vick86
20-07-2009, 18:18
Maar ook dit wordt weer "per seizoen" uitgebracht? 80 dollar per boxset? 7 boxsets? En dat terwijl hoogstwaarschijnlijk dan de huidige seizoenen in prijs verlagen? In ieder geval 560 dollar voor alle DragonBoxes. Klinkt mij nogal prijzig. Zeker als ik de hele serie al op DVD heb.

Ach die prijs gaat vanzelf wel omlaag


En eerlijk, ik vind de screen comparison inderdaad meer details hebben, alleen ziet het er meer blurry uit. Dit vergroot op een HD TV van 42" vraag ik mij af of dit niet minder scherp is. Het is en blijft een 20 jaar oude serie die op 16mm is opgenomen en dat betekent gewoon een ietwat soft beeld met grain. Je kan wel gaan poetsen maar mooier word het er niet op. De grain geeft juist aan dat het beeld scherp is.


42 episodes op 6 discs betekent meer episodes per DVD en lijkt mij volgens een drop in quality.Ach wat een onzin. 7 afleveringen per schijfje kan makkelijk, Bij grote tv-series doen ze ook altijd 4 afleveringen op een schijfje en die zijn A:twee keer zo lang langer en B: in breedbeeld wat zowiezo meer bandbreedte kost.


Ik ben bang dat uiteindelijk weer iets ontbreekt in de DragonBoxes, dat al in de huidige uitgaven zit en je dus zowel een stap vooruit als een stap terug maakt. Plus Funimation is duidelijk bezig met het uitmelken van DBZ en aan dat spelletje ga ik niet meedoen?Ach je kan niet iedereen een plezier doen. Dan zouden er volgens mij een stuk of vijf verschillende versies van de Engelse dub op moeten staan en dat Funimation DBZ uitmelkt is zeker een feit. Ach ja mij hoor je niet klagen daar betalen ze tenslotte hun andere producten mee. Al hadden ze dit gewoon in een keer goed kunnen doen door meteen deze transfers uit te geven. Iets wat schijnbaar bemoeilijkt werd door het altijd starre Toei.

Ralfers
20-07-2009, 18:21
Mogelijk ook nog de missing special; Plan to Destroy the Saiyans?

Wie weet? ;) Ze zeiden in het filmpje dat ze niks hebben aangepast aan de DragonBoxen. Alleen weet ik niet op welke Japanse box hij staat :p


Maar ook dit wordt weer "per seizoen" uitgebracht? 80 dollar per boxset? 7 boxsets? En dat terwijl hoogstwaarschijnlijk dan de huidige seizoenen in prijs verlagen? In ieder geval 560 dollar voor alle DragonBoxes. Klinkt mij nogal prijzig. Zeker als ik de hele serie al op DVD heb.

1. Het is 80 dollar ;)
2. Dat is de adviesprijs. Die word nooit gehanteerd in de winkels (voor ons dus online). De season sets hadden een adviesprijs van 50 dollar, en die kocht ik bij DVDPacific voor 29 dollar in pre-order. Waarschijnlijk worden deze 50 tot 60 dollar. Ja, je zult sowieso wat meer betalen dan de season sets, maar dat zijn ze ook wel waard (80-pagina hardcover booklet, previews, etc)


Zitten verder de films in de DragonBoxes? Zo nee, moet je naast de DragonBoxes alsnog de losse steelcases kopen. Ze hebben wel de masters bemachtigd in ieder geval.

Funimation heeft ook al een movie DragonBox bevestigd. Het word dus 7 boxen voor DBZ en 1 box voor de movies. Dus de Steelbooks kun je laten liggen en wachten op de DragonBox Movies ;)


Verder "verpesten" de Boxes ook nog eens de uniformiteit van de boxen als je ze naast DB en DBGT zet.

Ik twijfel er niet aan dat Funimation na DBZ en de movies ook de DB en DBGT DragonBox gaat uitbrengen. DB/Z/GT verkoopt. De DragonBoxen zullen 100% zeker goed verkopen. Daarom heb ik na dit nieuws ook besloten de DB season sets niet aan te gaan schaffen.


Daarnaast wat kan er nog ontbreken, marathon feature misschien weg?, de nieuwe dub?

Ik twijfel er niet aan dat de marathon feature zal verdwijnen. Vind ik persoonlijk totaal oninteressant. Gebruik ik nu ook niet :p
De nieuwe dub zal ongetwijfeld wel aanwezig zijn. Er is al bevestigd dat de dub er ook op zal staan, dus waarom een oude dub er opzetten als ze net een nieuwe hebben gemaakt?
De Amerikaanse achtergrondmuziek zal wel ongetwijfeld verdwijnen. Deze box is gericht op de fans die DBZ willen zoals het bedoelt is. Daarom zal de originele Japanse dub ook als default op de schijfjes staan.


Alleen tegen welke prijs en wat komt er weer over 3 jaar?

Blu-ray, waarschijnlijk :p Dragon Ball Kai, misschien? :p Achja, ik denk dat ik de season sets nog wel voor een redelijke prijs kan verkopen, en dan met niet al te veel verlies de DragonBoxen aan kan schaffen :) Ik ga ze in elk geval aanschaffen.

En je hebt wel gelijk hoor. Funimation blijft DB/Z/GT uitmelken.

vick86
20-07-2009, 18:52
Wie weet? ;) Ze zeiden in het filmpje dat ze niks hebben aangepast aan de DragonBoxen. Alleen weet ik niet op welke Japanse box hij staat :p


Het lijkt me sterk dat ze alle extra's overnemen volgens mij doelden ze op de afleveringen.


En je hebt wel gelijk hoor. Funimation blijft DB/Z/GT uitmelken.

Toei kan er ook wat van.

Aerodynamisch
20-07-2009, 21:01
Dat van die movies box wist ik niet. Dat is dan op zich nog wel een plusplunt.

Marathon feature is wel een gemis dan, die heb ik eigenlijk altijd gebruikt, scheelde per disc zo een 30 minuten ofzo aan intro/outro, (en dan eigenlijk nog de previews erbij).

Ach ja, ik ben een grote fan van DBZ, maar ben tevreden met de season sets en verder wil ik niet Funimation niet spekken met hun uitmelken.

Ik hoop alleen dat Funimation wel gewoon de DB season sets gaat uitbrengen, anders zijn het echt een stelletje ********ken.

Ralfers
22-07-2009, 21:07
Marathon feature is wel een gemis dan, die heb ik eigenlijk altijd gebruikt, scheelde per disc zo een 30 minuten ofzo aan intro/outro, (en dan eigenlijk nog de previews erbij).

Ik lees net op Daizex forum dat de Japanse DragonBox ook een marathon feature had, alleen heette het daar meer zoiets als "story mode". Dus zeer waarschijnlijk dat er toch zoiets op komt ;)

stfn
22-07-2009, 23:22
Toen de remastered sets uitkwamen was ik ook van plan ze te gaan sparen maar verder dan de eerste 2 ben ik nooit gekomen, ik vond de kleuren gewoon echt niet mooi.

Daarbij ben ik dus heel blij met deze announcement want je weet gewoon dat dit de beste versie is die er zal zijn, ik heb namelijk weinig vertrouwen in een blu-ray release. en DBK ben ik ook nog niet helemaal over uit.

Wel weer lullig hoe ze zoiets aankondigen nadat mensen klaar zijn met het verzamelen van die remastered seasons maarja, what's new.
Voor mij dus wel erg interessant aangezien het een heel erg mooie set is als ze daadwerkelijk de artwork behouden, zoals ze beweren.

Ralfers
25-07-2009, 01:41
Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=RvsTvtZtgeI&feature=fvsr) van DBXZ1

Dutchy
04-08-2009, 21:38
Kreeg vandaag (na ongeveer 9 maanden onderweg te zijn geweest) Season 7 en de Cooler Double Feature binnen. Deze had ik echter al als vermist opgegeven en een andere set opgestuurd gekregen van Amazon.ca (don't ask, had nog een cadeaubon).

Bij deze dus in de verkoop, zijn in perfecte staat en nog gesealed. Laat maar wat weten als je interesse hebt.

Koos ervoor om deze hier te plaatsen en niet hier (http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=17) aangezien ik hier waarschijnlijk meer DB(Z) fans tref :)

wild-child83
13-08-2009, 13:55
Niet te geloven dat zo snel Dragonball Z uitkomt zoals het hoort. En ik een tijdje terug maar zeggen dat ze Dragonball Z strax weer 4:3 uitbrengen. Maar zo snel had ik echt niet verwacht. Dit is echt uitmelken en aan ene kant een grote teleurstelling voor alle mensen die de Remastered Seizoenen zoals ik al aangeschaft hebben.

Of ik hier aan mee doe is nog maar de vraag. Ik koop gewoon de Dragon ball (blauwe boxen) en movies en dan vind ik het welletjes. Misschien koop ik wel de Dragonbox met alle normale en Z movies erin als die ook Regio 2 Compatible is anders houd ik het bij de Steel versies.

Ik neem ook aan dat Funimation alles zal releasen in DragonBox style. Dus ook de oude serie en GT en alle films.
Zie hier http://dragonball.wikia.com/wiki/Dragonbox voor meer informatie hoe de Dragonboxen in Japans gereleased waren en waarschijnlijk Funimation niet veel van zou afwijken.

Trouwens hier een hilarisch filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=aBkQiISsUWI

wild-child83
13-08-2009, 14:20
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Aerodynamisch http://www.dvd.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1596813#post1596813)
Mogelijk ook nog de missing special; Plan to Destroy the Saiyans?

Die special Plan to Destroy the Sayians (die ikzelf ook heel graag origineel wil hebben) staat op Dragon Box Volume 2 (maar dat was de grote collectie waar 149 tot 291 op stond)

Later in 2005 hebben ze de Dragon boxen in Japan opnieuw uitgebracht in losse DVD sets. Die sets bevatten helaas niet de TV specials en de film Plan to Destroy the Sayians dus ik ben bang dat die toch niet uit gaan komen aangezien Funimation denk ik die losse sets per 6 in een Box uitbrengen waarvan er 7 zullen uitkomen. Maar we wachten wel af.

Lees de bron: http://dragonball.wikia.com/wiki/Dragonbox

db/z/gtfan
15-08-2009, 20:17
Dragonball Z ORGINELE UNCUT Collection Box!! Engelstalig

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://cd-dvd.marktplaats.nl/dvd-s-tv-en-series/271364708-dragonball-z-orginele-uncut-collection-box-engelstalig.html%3Freturn%3DeJw1jFEKgzAQRO8i6Kcm0V IakVJvkhqtwZgs2UiLpXfvBtuvffNmWCW5fBvJWpT8ImSGowrD 3M4xgqyqxcPoylWFJYJVKmLpbHVMSpjh%252BrIdLzR20ef1je d1DxsBI7A8mXPTEGtDnEr4lRMewka6uyHd46Tx%252FyP%252B Zmvau20dgxkoLk%252BKOqiHd3dlbS5Ogu3kPab%252FogDYOp a1ny%252F%252Fmz%252FI%26df%3D1%26fta%3DeNotj9tugz AMht8l0nqdA4TEEa%252BwV6hMDh0alKiBlrXqu89hu%252FH3 %252ByDbP0IHrwIG2HabznecCnMFBG%252BA7VMvTqH06wLC5Q 24mwSIrmlcGMHlXAsrPMfsSgqlzqxUmjNctzneRu%252BGHwQK M7jvB4QbXpbrgNP0IfnTLWUEecp563k9SOcyXiJzI%252B0poI CN4e8TK4AJrhrBZdwp%252BEHq5hCy9aYKFEn7KtoY2toSSSaj q0DU0VbBje34nuIwdB6JphWhrWyC7%252FbkbYg4HMTgDxpjDm pFufVUV3sy0kY6kTopQ6v3pIJSdR9RtjSvtNUN5SJ5xQORJ22H wwdZWpeMoZyneL2sX9Uqp4YFNuN%252Bru7JcDjsS2D4YO7zX9 6ZQ%252BDwer9%252FAeiKhKY%253D%26fta_ind%3D2%26fs% 3D1

bootleg of niet ?

Wim S.
15-08-2009, 20:35
Dragonball Z ORGINELE UNCUT Collection Box!! Engelstalig

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://cd-dvd.marktplaats.nl/dvd-s-tv-en-series/271364708-dragonball-z-orginele-uncut-collection-box-engelstalig.html%3Freturn%3DeJw1jFEKgzAQRO8i6Kcm0V IakVJvkhqtwZgs2UiLpXfvBtuvffNmWCW5fBvJWpT8ImSGowrD 3M4xgqyqxcPoylWFJYJVKmLpbHVMSpjh%252BrIdLzR20ef1je d1DxsBI7A8mXPTEGtDnEr4lRMewka6uyHd46Tx%252FyP%252B Zmvau20dgxkoLk%252BKOqiHd3dlbS5Ogu3kPab%252FogDYOp a1ny%252F%252Fmz%252FI%26df%3D1%26fta%3DeNotj9tugz AMht8l0nqdA4TEEa%252BwV6hMDh0alKiBlrXqu89hu%252FH3 %252ByDbP0IHrwIG2HabznecCnMFBG%252BA7VMvTqH06wLC5Q 24mwSIrmlcGMHlXAsrPMfsSgqlzqxUmjNctzneRu%252BGHwQK M7jvB4QbXpbrgNP0IfnTLWUEecp563k9SOcyXiJzI%252B0poI CN4e8TK4AJrhrBZdwp%252BEHq5hCy9aYKFEn7KtoY2toSSSaj q0DU0VbBje34nuIwdB6JphWhrWyC7%252FbkbYg4HMTgDxpjDm pFufVUV3sy0kY6kTopQ6v3pIJSdR9RtjSvtNUN5SJ5xQORJ22H wwdZWpeMoZyneL2sX9Uqp4YFNuN%252Bru7JcDjsS2D4YO7zX9 6ZQ%252BDwer9%252FAeiKhKY%253D%26fta_ind%3D2%26fs% 3D1

bootleg of niet ?

Volgens mij niet, lijkt wel een australische uitvoering gezien de leeftijdslogo's.

vick86
15-08-2009, 21:24
Dat zijn de ultimate uncut editions van een paar jaar terug voor de oranje bakstenen. Deze zijn van slechte beeldkwaliteit (oude beta tapes) en waren de laatste losse dvd's die ze uitbrachten ze besloegen de eerste twee arcs maar werden gecanceld voor de oranje bakstenen. Wacht gewoon op de dragonboxen want die komen direct van het originele camera negatief af en zijn een paar jaar terug beeldje voor beeldje schoongemaakt en daarna digitaal opgeslagen.

Ralfers
23-08-2009, 19:03
Dragon Box Z 1 is te pre-orderen bij Amazon voor $ 55,99 (net onder de € 40)

En Dragon Ball: Season Two is ook al te pre-orderen bij Amazon met een releasedatum van 10 november (net als DBXZ1)

http://ecx.images-amazon.com/images/I/512pq-ZQs5L._SL500_AA240_.jpg

Roykes
01-09-2009, 17:29
Ik heb een tijdje niet meer op dit topic gekeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer wat er nu allemaal te krijgen is. Ikzelf heb seizoen 1 t/m 9 van dragonball z die geremasterde versie. En alle afleveringen van dragonball die ik kocht op marktplaats. Nu zie ik dat de dragonball ook (blauwe) seizoenen gaat uitbrengen. Alleen (wellicht is er al over gesproken) komen de 1e 13 episodes ook op die boxen te staan?

Ralfers
01-09-2009, 17:51
De eerste 13 aflevering komen ook op dit eerste seizoen te staan inderdaad ;) Voor het eerst dat deze in Noord Amerika uncut uitkomen :)

wild-child83
01-09-2009, 22:28
Wat is er nu toch aan de hand met die Funimation Dragonball sites?
elke keer krijg krijg je zo'n vage witte site te zien!

Kan je er niet meer op ofzo als Europeaan?

Ralfers
02-09-2009, 17:52
Ik snap het ook niet en op het Funimation forum word niet gereageerd...

wild-child83
02-09-2009, 21:24
Ik snap het ook niet en op het Funimation forum word niet gereageerd...

Ik had dus gelijk.

Funimation vertelde me dit:

Our website has to be geoblocked for specific regions due to contractual obligations. You are most likely out of our region.

Wat een stellete lamzakken. Dit is te triest voor woorden gewoon dat wij er niet op mogen kijken. Als je via google.nl ff via in cache kijkt zie je ff paar seconden de site maar daarna springt ie helaas weer op die andere witte site. Misschien iemand die een trucje weet om dit te omzeilen?

Zo beetje 7 jaar lang kon je gewoon altijd op de site komen en nu is het ineens afgesloten voor alleen Amerikanen. Goed bezig Funimation! :x

doubleyouim
06-09-2009, 15:11
wow ik heb wat meer informatie nodig,

ik heb alles van dragonball ,dbz, en gt heb ik mij toch wijs laten maken,
nu lees ik vanalles in dit topic,

moet season 8en9 van dbz remastered nog hebben
maar nu komt dragonball opnieuw uit? ook remastered zeg maar
of zie ik dit verkeerd
ik gaan volgende week naar NY ,welke box kan ik het beste kopen om de dbz movies allemaal te hebben want die heb ik in baggerkwaliteit op men pc en heb ze erafgegooid!

nu effe offtopic voor anime lovers= vs ook handig om figurines te kopen op dat gebied van dbz of eventueel Chevaliers du zodiac aka saint seiya?

Ralfers
06-09-2009, 22:44
Dragon Ball komt inderdaad opnieuw uit. Remastered, full screen (4:3) en volgens de vroege bezitters op het Funimation forum en Daizex forum goeie kwaliteit. Als je DB nog moet hebben, zijn dit de uitgaves die je moet hebben.

De DBZ movies kun je nu het beste kopen in de double feature edities. De DVD edities hiervan zijn verpakt als Steelbooks. Let wel op, de DVD uitgaves van de double features zijn alleen regio 1 gecodeerd. Hiervoor heb je een regio vrije DVD speler nodig. De Blu-ray edities van de double features zijn alleen regio A.

Joe_Cool
07-09-2009, 19:29
Ik heb een tijdje niet meer op dit topic gekeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer wat er nu allemaal te krijgen is. Ikzelf heb seizoen 1 t/m 9 van dragonball z die geremasterde versie. En alle afleveringen van dragonball die ik kocht op marktplaats. Nu zie ik dat de dragonball ook (blauwe) seizoenen gaat uitbrengen. Alleen (wellicht is er al over gesproken) komen de 1e 13 episodes ook op die boxen te staan?

Ik ben het nu ook even kwijt.

Ik heb de eerste 5 boxen vd DBZ boxen (die met de oranje verpakking, en de overige delen moet ik nog aan schaffen.

Begrijp ik het nu goed dat deze DBZ serie (dus de sayan saga t/m majin buu) opnieuw uitgebracht gaan worden maar nu met een 4:3 verhouding en met meer afleveringen per box maar hogere prijs?

Ralfers
08-09-2009, 22:29
Begrijp ik het nu goed dat deze DBZ serie (dus de sayan saga t/m majin buu) opnieuw uitgebracht gaan worden maar nu met een 4:3 verhouding en met meer afleveringen per box maar hogere prijs?

Ja. Dat zijn de Dragon Box masters. 7 boxen komen daarvan. Japans gesproken met Engels subs, en Engels gesproken met Japanse muziek. Dus niet meer de Amerikaanse muziek. En de next episode previews zullen aanwezig zijn. En ook nog een hardcover boek per box. Als je dus nog niet zoveel boxen hebt aangeschaft, en je wilt 4:3 + episode previews, dan zou ik voor de Dragon Boxen gaan ;)

Joe_Cool
09-09-2009, 18:38
Thanks! Seizoen 6 en verder heb ik nog niet, dus daar wacht ik dan nog even mee. Was bijna in de verleiding gekomen om seizoen 6 enzo aan te schaffen bij amazon aangezien ze daar momenteel wel gunstig geprijst zijn. Maar begrijp nu ook waarom ze goedkoper zijn geworden.

Het vind het wel een hele snelle re-release overigens, en riekt naar uitmelkerij.

Ralfers
09-09-2009, 18:48
Funimation heeft zware kritiek gekregen vanwege de breedbeeld uitgaves. Het is meer een goedmakertje, naar mijn idee. Want als je het niet zoveel uitmaakt, kun je net zo goed voor de season sets gaan ;) Maargoed, dat is ieder zijn mening :) Ik ga straks voor de DBoxen :)

Bjorn024
09-09-2009, 19:46
.

svencrap
09-09-2009, 19:48
zou je moeten wachten op de DBoxen, die worden allemaal 4:3 (hoop ik)

Ralfers
09-09-2009, 22:14
zou je moeten wachten op de DBoxen, die worden allemaal 4:3 (hoop ik)

Dat is 100% zeker ;)

En ja, de DBoxen zijn dan de beste keus :) In november komt de eerste (http://www.amazon.com/Dragon-Ball-Box-One/dp/B002KPINF2/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1252530797&sr=8-1) uit:

42 afleveringen
80 pagina hardcover boek
4:3 beeldformaat
Next episode previews
Japans gesproken + Engels ondertitels
Engels gesproken + Japanse background music

svencrap
10-09-2009, 18:18
ik hou het wel bij de remastered bricks, want voor de DBoxen moet ik eerst 2 maand wachten totdat ik er 1 kan kopen, en voor de bricks maar 1 maand (ik heb nog geen bijbaantje)

wild-child83
16-09-2009, 11:00
Weer zeer logisch van FUNIMATION.

Laten we de Dragon ball SEASON Serie smaar niet regio 2 uitbrengen maar alleen regio 1 en 4.

Vandaag heb ik namelijk de box binnengekregen toen merkte ik dat ze alleen regio 1 en 4 waren.
Ik heb dan wel regio vrije spelers maar nog vind ik het hoogst irritant!

Wat een knakkers zijn het daar bij Funimation, breng of alles regio 1,2 en 4 uit of niet!
Maar ga niet de DBZ films en Dragon ball serie alleen regio 1 en 4 maken en de rest (Dragonball Z en GT serie) ook regio 2.

Ik zie de logica van Funimation niet meer hoor :confused:

MENSEN WEES DUS GEWAARSCHUWD ALS JE GEEN REGIO VRIJE DVD SPELERS HEB!

Lorre
16-09-2009, 18:14
Ohnee, heb ik hem ook gekocht (en is hij inmiddels verzonden). Wat voor een gezeik is dat eigenlijk. Eerst met de films en nu ook DB? Ik keek net uit naar deze release. Enorm flauw...

tommeke25
16-09-2009, 19:06
Ja had mijne meteen ook besteld en zal waarschijnlijk dees week ook binnekome.
Snap funamation toch nie ze DBZ en GT wel regio 2 en Dragonball niet :s
Had ik da gewete had ik het nie besteld.

vick86
16-09-2009, 19:49
Inderdaad vreemd maar waarschijnlijk kan funi er ook niets aan doen Toei blijft toch de baas. Ach ja gelukkig zijn de meeste dvd spelers makkelijk te kraken (google: [spelertype] hack) helaas komen we er met blu-ray niet zo makkelijk af.

Ps. Need Dragonbox now

wild-child83
17-09-2009, 00:02
Inderdaad vreemd maar waarschijnlijk kan funi er ook niets aan doen Toei blijft toch de baas. Ach ja gelukkig zijn de meeste dvd spelers makkelijk te kraken (google: [spelertype] hack) helaas komen we er met blu-ray niet zo makkelijk af.

Ps. Need Dragonbox now

Veel Blu-Ray spelers zijn ook te kraken tegenwoordig (op helaas de bekende PS3 die ikzelf ook heb en als Blu-Ray speler gebruik na)

Maar Funimation beslist dat volgens mij hoor en niet TOEI wat betreft Regio!
Iig is het enorm onlogisch!

vick86
17-09-2009, 07:45
Volgens mij worden rechten nog altijd per regio en vaak per land verkocht. Als Funimation niet de rechten bezit om iets uit te brengen in regio 2 kan men dat ook niet. Althans niet zonder Toei op de rug te krijgen.

wild-child83
17-09-2009, 13:33
Volgens mij worden rechten nog altijd per regio en vaak per land verkocht. Als Funimation niet de rechten bezit om iets uit te brengen in regio 2 kan men dat ook niet. Althans niet zonder Toei op de rug te krijgen.

Ik betwijfel dat ten zeerste. Maar goed ook al zou dat zo zijn dan hadden ze dat anders maar moeten aanvragen om alles gewoon 1-2-4 uit te brengen.

Wat boeit Toei nou dat het regio 2 ook was. De Europeanen die nu ook eens graag Dragonball Remastered op DVD willen hebben kunnen die niet zonder aangepaste DVD speler afspelen. Japan lijd er ook niet onder want die hebben hun eigen DragonBoxen die veel cooler zijn nog.

Slechte marketing dat is het gewoon. Beetje gezond verstand snapt iedereen dat het veel beter is om alles Regio 1-2-4 uit te brengen. Je leest overal op fora nu dat mensen zwaar terleurgesteld zijn en sommige zelfs de serie nu niet meer kopen. Is allemaal winstverlies!

Ralfers
17-09-2009, 22:54
Naja, de enige reden dat Toei niet wil dat het R2 zou zijn, is omdat Japan ook R2 is. Misschien willen ze niet dat Japanners gaan importeren.

Magoed, verder lijkt het mij ook niet dat Toei daar achter zit. Ik denk dat het bij Funi ligt. Is inderdaad erg jammer, maar geen ramp. Voor nog geen 50 euro heb je een regio vrije dvd speler van Philips. Als je dan DB heel erg graag wil, dan moet je een paar euro meer investeren.

Reken er maar op dat de DBox ook niet R2 is... Ook gezien de Funi sites niet meer voor ons Europeanen bereikbaar zijn...

Ralfers
17-09-2009, 23:06
De DBox staat trouwens nu te pre-orderen voor 45 dollar (ongeveer 31 euro) exclusief bij DVDPacific

svencrap
18-09-2009, 16:18
en als je een dvd collector bent, is een regiovrije dvd speler ook wel een must :).
Ik heb er wel een, dus ik maak me nergens zorgen over.

vick86
19-09-2009, 09:31
Al is het kopen van een regiovrije dvd-speler in veel gevallen onnodig, aangezien regiocodering softwarematig gebeurt. Je hebt alleen een code nodig (lang leve google) om in het geheime menu te komen en de regio te veranderen naar 0.

Ralfers
19-09-2009, 13:16
Al is het kopen van een regiovrije dvd-speler in veel gevallen onnodig, aangezien regiocodering softwarematig gebeurt. Je hebt alleen een code nodig (lang leve google) om in het geheime menu te komen en de regio te veranderen naar 0.

Naja, goed, dat bedoel ik uiteraard. Een Philips DVD speler (van 50 euro ofzo) is standaard R2, maar is met een simpele handeling met de afstandsbediening regio vrij te maken

svencrap
20-09-2009, 19:02
Naja, goed, dat bedoel ik uiteraard. Een Philips DVD speler (van 50 euro ofzo) is standaard R2, maar is met een simpele handeling met de afstandsbediening regio vrij te maken

ja, zo heb ik het ook gedaan:)

Chris W
27-09-2009, 22:54
ja, zo heb ik het ook gedaan:)

Same here (y) incl. usb/divx support. Jeej! :-P

svencrap
29-09-2009, 14:32
heb net dragon ball remastered season 1 binnen:-P
ik begin pas net met het kopen van de bricks, dus ik heb de eerste twee movie double features er ook meteen bijgekocht, tijd om mijn madman releases te verkopen zou ik zeggen

wild-child83
06-10-2009, 16:32
Naja, goed, dat bedoel ik uiteraard. Een Philips DVD speler (van 50 euro ofzo) is standaard R2, maar is met een simpele handeling met de afstandsbediening regio vrij te maken

Ben ook blij dat 2 DVD spelers van ons Philips waren!
Daarnaast hadden we nog een Panasonic en daar moest ik een speciale HACK remote voor kopen (koste maar 5 euro) om het regio vrij te maken.

Maar ik kan ze helaas niet op me PS3 of XBOX 360 afspelen. Zal dan ook net als van de movies wel kopies / backups maken die ik dan regio vrij maak.

GabrielZ
15-10-2009, 10:44
iemand die zn oranje boxen wil verkopen?

Ralfers
15-10-2009, 19:39
Ja, ik wil eventueel mijn oranje boxen wel verkopen ;) Zie PM

wild-child83
27-10-2009, 10:26
Ja, ik wil eventueel mijn oranje boxen wel verkopen ;) Zie PM

Dragon Ball Raging Blast Voor De Xbox 360 en PS3 heeft zoals meeste van jullie wel weten 2 exclusiefve characters die tot zover bekend zijn:

SSJ3 Vegeta em LSSJ3 Broly

Vind het fantastisch idee! Want de spellen leken allemaal veel te veel op elkaar en vielen maar in herhaling kwa verhaal en personages. Nu wijken ze daar gelukkig een beetje vanaf. Ik hoop dat Gohan ook nog ooit in SSJ4 kan veranderen (kan hij nu alleen in de fanmade Manga Dragon Ball Kai).

TommyB
28-10-2009, 12:17
hallo iedereen,,

ik hoop dat iemand me kan helpen..
ik wil graag alle afleveringen en films van dragonball/dragonball Z en GT
met tenminste goed beeld en engelse ondertiteling en of engels gesproken!

ik dacht aan die Season DVD boxen...of raden jullie iets anders aan??
ik snap er nu helemaal niks meer van met als dat regiovrij gedoe enzo??
ik heb er niet zo veel verstand van dus hoop dat iemand me kan helpen en mij kan adviseren..

Alvast bedankt!!

Angels vs demons
28-10-2009, 12:42
Die season boxen zijn gewoon goed en hebben engelse subs :)

stuur ralfers is een berichtje, hij bied nogsteeds alle seizoenboxen samen aan.

Aerodynamisch
07-11-2009, 12:50
Zojuist Dragonball Season 1 en 2 besteld bij Pacific. Voor 42,5 euro, zeker geen geld.

Ben benieuwd naar DB, heb nog nooit DB bekeken. Ik weet ongeveer wat het plot zal zijn door de referenties in DBZ en de games.

Nog geen nieuws over de 3 - 4 DB films???

eL To®®o
07-11-2009, 15:14
Ik ben een gelukkige bezitter van de Oranje Season boxen, Maar na het lezen van een aantal dingen ben ik het eens met de aanschaf van de Dragonboxen, nadeel van de Oranje boxen is dat ze van karton zijn en om eerlijk te zijn compenseren somigge box arts niet met de seasons, maar goed.

Mischien ben ik er even tussen uit geweest,, maar worden de nieuwe Dragonboxen zoals de Oranje Season boxen regio 1-2-4?????????

Alvast bedankt voor de reacties!!!!!!!!

Aerodynamisch
07-11-2009, 15:27
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn de Dragonball Bricks niet Regio 2/4 compatibel, ook al staat dit op de doos.

Ralfers
08-11-2009, 11:21
De Dragon Box releases zijn op het Daizex forum bevestigd regio 1 en 4. Dus geen regio 2!

Aerodynamisch
08-11-2009, 13:00
Ah mijn fout ik haalde Dragonball en Dragonbox door elkaar.

Jammer dat ze niet regio 2 zijn...

Ralfers
08-11-2009, 15:29
Oh, en over de Dragon Ball season sets... die zijn ook R14... Dus spelen niet in een normale regio 2 speler af...

Dit is waarschijnlijk allemaal gedaan omdat ze niet willen dat de Japanners (regio 2) de Amerikaanse releases gaan importeren

vick86
08-11-2009, 15:46
Lang leve de regio-vrije dvd-spelers (en de codes om je speler regio-vrij te maken). Jammer genoeg blijkt de Japanse audio op de dragonboxen slechts op 96kbs te zijn geencodeerd al klinken de samples een stuk beter dan het geluid op de oranje bakstenen.

wild-child83
15-11-2009, 18:09
Oh, en over de Dragon Ball season sets... die zijn ook R14... Dus spelen niet in een normale regio 2 speler af...

Dit is waarschijnlijk allemaal gedaan omdat ze niet willen dat de Japanners (regio 2) de Amerikaanse releases gaan importeren

Begrijp ik totaal niks van.
Waarom zouden Jappaners die Dragon Boxen gaan importeren terwijl in japan die al jaren uit en verkrijgbaar zijn met hun originele taal erop!

Makes no sense at all???

Gewoon dom besluit van Funimation (that's mine idea!)
Maar goed ze schermen zich ineens er veel af van europa (zoals niet op hun site kunnen komen meer)

Die directeur daar moeten ze een schop onder zijn kont geven.
Verkoop de series gewoon regio 1-2-4 en laat ons ook de site www.dragonballz.com (http://www.dragonballz.com) komen.

Uitmelkers zijn het ook geworden door eerst alles digital remastered in orangje boxen uit te brengen en daarna alles in dragon boxen.

Ik begin steeds minder respect voor ze te krijgen!

Ralfers
15-11-2009, 18:51
Begrijp ik totaal niks van.
Waarom zouden Jappaners die Dragon Boxen gaan importeren terwijl in japan die al jaren uit en verkrijgbaar zijn met hun originele taal erop!

Makes no sense at all???

Makes perfect sense.

Japanners zouden het kunnen importeren omdat het goedkoper is dan de Japanse versies. Plus, dat de Japanse versies al OOP zijn, en de DBox singles alleen nog maar te krijgen zijn. En dat zijn de DVD's met 3 afleveringen per DVD. Behoorlijk duur dus als je een Amerikaanse release kunt krijgen voor heel wat minder. En daar staat ook gewoon hun originele taal op ;) Als Japanners de Amerikaanse boxen zouden kopen, verdient Toei daar niet aan.

wild-child83
30-11-2009, 02:04
Makes perfect sense.

Japanners zouden het kunnen importeren omdat het goedkoper is dan de Japanse versies. Plus, dat de Japanse versies al OOP zijn, en de DBox singles alleen nog maar te krijgen zijn. En dat zijn de DVD's met 3 afleveringen per DVD. Behoorlijk duur dus als je een Amerikaanse release kunt krijgen voor heel wat minder. En daar staat ook gewoon hun originele taal op ;) Als Japanners de Amerikaanse boxen zouden kopen, verdient Toei daar niet aan.

Daarbij is de DVD regiobeveiliging toch ook allang verouderd! Elke DVD speler kan je bijna simpel regio vrij maken of goedkoop kopen, ook in Japan.

Daarnaast heeft Japan en Amerika beide NTSC beeld dus daar hebben ze ook geen last van!

Maar goed laat Funimation maar lekker zijn eigen ruiten ingooien! Snap die gasten toch niet meer. Vroeger brachten ze tenminste alle DB series Regio 1,2 en 4 op de losse DVD's in 2002-2005 en kon iedereen op hun site!

En misschien verdiend Toeie ook nog zoveel percentage op de verkoop van Funimation! Iig als FUnimation succesvol is blijven die toch uitmelken en rechten betalen aan Toeie die er dan toch weer aan verdiend!

vick86
03-12-2009, 08:19
en kon iedereen op hun site!

Sites regio-blokkeren gebeurt sinds een jaar of twee overal (en niet alleen in America). In de meeste gevallen zijn zelfs de site-eigenaren er niet blij mee ze hebben gewoon geen keus. Internationale rechten vooral als het om video materiaal gaat zijn echt belachelijk ingewikkeld. Dit is vooral idioot omdat het vaak om promotie materiaal gaat.

Idioot voorbeeld: De BBC waar je als Nederlander wel sinds mensenheugenis naar mag kijken maar je toch niet op de BBC website de trailer voor de volgende aflevering van je favoriete BBC serie kan bekijken. Het is overduidelijk dat de regelgeving veel te ver is doorgeschoten als je niet eens volledige toegang hebt tot een website van een zender die je gewoon legaal op je tv kan bekijken.

wild-child83
08-12-2009, 21:07
Echt onzin dat ze dit allemaal hebben ingevoerd! :shock:

eL To®®o
18-01-2010, 19:05
Mischien heb ik er overheen gelezen,,, maar wil even zeker weten in welke regio de Dragonboxen uitgegeven worden...

Alvast bedankt!!!!

Ralfers
18-01-2010, 19:11
Regio 1 en 4

wild-child83
01-02-2010, 22:30
De Dragon Ball Z Remastered Serie box is uitgekomen.
Zat er dik in dat deze uit zou komen. Kost tussen de 200 - 250 euro!
http://i.ebayimg.com/09/!Bi-HF)!!mk~$(KGrHqQOKigEsmoLqg8UBLRjVkUo4Q~~_35.JPG

Regio 4 afspeelbaar!

Ralfers
01-02-2010, 22:44
De Dragon Ball Z Remastered Serie box is uitgekomen.
Zat er dik in dat deze uit zou komen. Kost tussen de 200 - 250 euro!
http://i.ebayimg.com/09/%21Bi-HF%29%21%21mk%7E$%28KGrHqQOKigEsmoLqg8UBLRjVkUo4Q% 7E%7E_35.JPG

Regio 4 afspeelbaar!

Afgaand op het plaatje is het de Australische versie, welke zeer waarschijnlijk alleen regio 4 zal zijn (net als alle (tenminste, volgens mij) voorgaande DB releases in Australië). En ze zijn PAL, wat een minpunt is voor DBZ.

Maargoed, is sowieso niet meer interessant nu de DBoxen uitkomen en de adviesprijs al gedaald is naar $ 34,99 :)

Ralfers
07-02-2010, 19:02
Funimation heeft de rechten voor Dragon Ball Kai gekregen :)


FUNimation finalized a new Dragon Ball license agreement for Dragon Ball Kai. The first episodes of that property will be released by FUNimation in the latter part of our upcoming fiscal year.Dit is gezegd op de "Q3 Fiscal 2010 earnings conference call".

En Wallmart heeft al een pre-order op staan voor de Blu-ray en de DVD versies :)

*Blu-ray (http://www.walmart.com/ip/13724201)* & *DVD (http://www.walmart.com/ip/13724200)*

Er is nog niks officieels aangekondigd, maar Wallmart heeft ze staan voor 18 mei 2010.
Er is ook nog niks bekend over de specificaties (episode count, aspect ratio)

Funimation heeft www.dragonballzkai.com (http://www.dragonballzkai.com) geregistreerd, en het logo aangepast:

http://blog.funimation.com/wp-content/uploads/2010/02/DBZKAI_logo_final.jpg

De serie gaat in Amerika dus Dragon Ball Z Kai heten i.p.v. Dragon Ball Kai. Vind ik persoonlijk wel jammer, magoed.

//edit

Amazon heeft ze ook voor 18 mei op de site staan *Click (http://www.amazon.com/Dragon-Ball-Kai-Season-Blu-ray/dp/B0036ZA8G2/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=dvd&qid=1265569862&sr=8-3)*

wild-child83
15-02-2010, 14:24
Funimation heeft de rechten voor Dragon Ball Kai gekregen :)

Dit is gezegd op de "Q3 Fiscal 2010 earnings conference call".

En Wallmart heeft al een pre-order op staan voor de Blu-ray en de DVD versies :)

*Blu-ray (http://www.walmart.com/ip/13724201)* & *DVD (http://www.walmart.com/ip/13724200)*

Er is nog niks officieels aangekondigd, maar Wallmart heeft ze staan voor 18 mei 2010.
Er is ook nog niks bekend over de specificaties (episode count, aspect ratio)

Funimation heeft www.dragonballzkai.com (http://www.dragonballzkai.com) geregistreerd, en het logo aangepast:

http://blog.funimation.com/wp-content/uploads/2010/02/DBZKAI_logo_final.jpg

De serie gaat in Amerika dus Dragon Ball Z Kai heten i.p.v. Dragon Ball Kai. Vind ik persoonlijk wel jammer, magoed.

//edit

Amazon heeft ze ook voor 18 mei op de site staan *Click (http://www.amazon.com/Dragon-Ball-Kai-Season-Blu-ray/dp/B0036ZA8G2/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=dvd&qid=1265569862&sr=8-3)*

Idd jammer dat ze het nu Dragon Ball Z kai noemen.
Ze hadden het beter gewoon Dragon Ball Kai moeten noemen en niet moeten veranderen!

Nu klinkt het alsof het een soort vervolg is van Dragon Ball Z :shock:

Voor meer info: http://www.animenewsnetwork.com/news/2010-02-14/funimation-announces-dragon-ball-z-kai-english-cast

De originele ENG DUB cast is er weer op 4 andere mensen na!

Ralfers
07-03-2010, 17:08
http://z2-ec2.images-amazon.com/images/P/B0036ZA8G2.01._SX345_SCLZZZZZZZ_V216158465_.jpg

13 afleveringen. AxelMusic heeft de Blu-ray voor pre-order @ € 24,99 exclusief verzendkosten.

Fikret
09-03-2010, 11:19
Dat worden 8 parts van Dragonball Z Kai blu-ray? Weet er iemand hoe het met GT zit? Laten ze dat voor wat het is of zijn daar ook plannen voor om een Dragonnball GT Kai van te maken?

Ralfers
09-03-2010, 18:49
Dat worden 8 parts van Dragonball Z Kai blu-ray? Weet er iemand hoe het met GT zit? Laten ze dat voor wat het is of zijn daar ook plannen voor om een Dragonnball GT Kai van te maken?

Er bestaat eigenlijk geen "Dragon Ball Z Kai", alleen een "Dragon Ball Kai". Funimation drukt die Z er gewoon weer tussen omdat DBZ gewoon verkoopt.

En ik kan dan ook wel met 99% zekerheid zeggen dat er geen nieuwe DBGT serie komt. DBGT was sowieso al veel minder.

wild-child83
10-03-2010, 00:28
Dat worden 8 parts van Dragonball Z Kai blu-ray? Weet er iemand hoe het met GT zit? Laten ze dat voor wat het is of zijn daar ook plannen voor om een Dragonnball GT Kai van te maken?

Absoluut niet! Kai is gebasseerd op de Manga boeken en aangezien er van GT (naast dat het al niet zo beste serie is) geen manga van bestaat komt er echt geen DBGT KAI.

wild-child83
10-03-2010, 00:29
De meeste Blu-ray films (70% ofzo) is regio B compatible alleen ik vrees dat deze dat niet zullen zijn!

Ralfers
10-03-2010, 18:02
Volgens AxelMusic is 7% van de Funimation Blu-rays regio vrij en 93% regio A. Zit er dus inderdaad dik in dat ze regio locked zijn.

Ik ga ze wel aanschaffen in elk geval :) Heb al een tijdje een regio A speler naast mijn regio B speler :)

wild-child83
24-03-2010, 15:05
Volgens AxelMusic is 7% van de Funimation Blu-rays regio vrij en 93% regio A. Zit er dus inderdaad dik in dat ze regio locked zijn.

Ik ga ze wel aanschaffen in elk geval :) Heb al een tijdje een regio A speler naast mijn regio B speler :)

Heeft ie 2 spelers lol.
Je kan toch ook gewoon een regio vrije aanschaffen. Zijn zat sites waar je een aangepaste blu-ray speler kan kopen voor rond de 200 euro.

Ik heb ook een aangepaste speler die Regio A en B en DVD regio vrij is. (pakt alleen geen C)

Ralfers
24-03-2010, 19:02
Heeft ie 2 spelers lol.
Je kan toch ook gewoon een regio vrije aanschaffen. Zijn zat sites waar je een aangepaste blu-ray speler kan kopen voor rond de 200 euro.

Ik heb ook een aangepaste speler die Regio A en B en DVD regio vrij is. (pakt alleen geen C)

Klopt, maar ik kon voor 120 euro een speler kopen die ik makkelijk regio A kon maken ;) En ik had al een tijdje een regio B speler. Dus ja, dan is het goedkoper/veiliger om een aparte regio A speler te kopen, dan je bestaande speler regio vrij te maken :) De regio A speler is inderdaad ook DVD regio vrij, maar beide spelers pakken geen regio C. Oh well, niet dat die erg gangbaar zijn :p

GabrielZ
01-05-2010, 23:53
wat is nou het verschil tussen de oranje boxen en de nieuwe dragonball kai boxen?
en ik zag ook nog gele dragonball boxen staan?

wild-child83
13-05-2010, 13:59
Klopt, maar ik kon voor 120 euro een speler kopen die ik makkelijk regio A kon maken ;) En ik had al een tijdje een regio B speler. Dus ja, dan is het goedkoper/veiliger om een aparte regio A speler te kopen, dan je bestaande speler regio vrij te maken :) De regio A speler is inderdaad ook DVD regio vrij, maar beide spelers pakken geen regio C. Oh well, niet dat die erg gangbaar zijn :p

GOED NIEUWS!!!

DE BLU-RAYS VAN DRAGONBALL KAI ZIJN REGION FREE (ABC)
Staat op verschillende sites vermeld en word ook geadverteerd!

wild-child83
13-05-2010, 14:00
wat is nou het verschil tussen de oranje boxen en de nieuwe dragonball kai boxen?
en ik zag ook nog gele dragonball boxen staan?

Dragonball KAI is gebasseerd op de manga boeken zonder de fillers en zou naar schattig rond de 100-150 episodes bestaan terwijl Dragonball Z bestaat uit de complete serie met fillers en uit 291 afleveringen bestaat.
Dragonball KAI heeft beter beeld ook en is in HD!
Dragonball KAI komt op Blu-ray uit (en tot zover bekend nog niet op DVD) en DBZ is op DVD!

Ralfers
19-05-2010, 21:52
GOED NIEUWS!!!

DE BLU-RAYS VAN DRAGONBALL KAI ZIJN REGION FREE (ABC)
Staat op verschillende sites vermeld en word ook geadverteerd!

Inderdaad goed nieuws! Die van mij is al even onderweg. Verwacht hem een dezer dagen binnen te krijgen :)

Drikus
20-05-2010, 16:11
Ow dat is zeker fantastisch nieuws,... nu moet ik toch maar kijken o ze ergens voor een leuk prijsje kan oppikken:lol:

xander79
20-05-2010, 20:08
Kom ik met geluk een Db topic tegen!!!! Wat een geweldig nieuws is dit. Is er al bekend wanneer de andere vervolg delen komen?(heb nog niet alles gelezen! dus als ik een stomme vraag stel hoor ik het wel)

Ralfers
21-05-2010, 11:20
Nee, wanneer Dragon Box 4 of Dragon Ball Kai part 2 uitkomt is nog niet officieel bekent gemaakt. Maar op twitter heeft funimation laten weten dat DBox 4 in september uit gaat komen.

//edit

Oeps, ik lees nu dat in april al bekend was wanneer DBKai Part 2 uitkomt. 14 september. Dus ik denk dat DBox 4 dan ook 14 september uit zal komen.

Foto uit een Funi catalog (http://lh3.ggpht.com/_RottXvhgvVc/S8PHxtLljlI/AAAAAAAAAhY/j9ji66pm_8k/s720/DSC01458.JPG)

wild-child83
09-06-2010, 00:59
Is er al iets bekend of de films van Dragonball (zijn er 4) remastered nog in een box uitkomen?

Ralfers
14-06-2010, 22:04
Nee, geloof het niet. Dragon Ball: Curse of the Blood Rubies is wel los aangekondigd. *Hier Amazon + trailer (http://www.amazon.com/Dragon-Ball-Movie-Curse-Rubies/dp/B003H6KRKM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1276549242&sr=8-1)*

Alleen hebben ze hem niet opnieuw gedubt. Het word waarschijnlijk een dvd met de cut versie van Funimation erop samen met de Japanse uncut versie.

Ik denk (lees: hoop) eerlijk gezegd dat ze een nieuwe dub misschien bewaren voor een movies Dragon Box. Dat zou wel erg gaaf zijn.

wild-child83
20-06-2010, 17:57
Ze komen alle 4 gewoon los uit als ik het goed begrepen heb. In een remastered boxstyle uit. Verdienen ze natuurlijk meer op dan ze in een box te verkopen.

Ze noemen het gewoon Movie 1,2,3 en de 4de misschien special omdat het een remake is van de eerste.
Dus dat komt gelukkig goed :)

Nu hopen dat Funimation nog:

Dragonball Z - Plan to Destroy the Sayians (1993) film
Dragonball - The Return of Goku's and his friends (2009) film

uitbrengt met ENG DUB!

Ralfers
13-07-2010, 22:14
http://www.axelmusic.com/resources/cache/front/300/200/704400087837_300x200.jpg http://www.axelmusic.com/resources/cache/front/300/200/704400022678_300x200.jpg

Ze staan beide bij mij in pre-order. Heb vooral weer zin in Kai :)

GabrielZ
21-07-2010, 23:06
http://www.axelmusic.com/resources/cache/front/300/200/704400087837_300x200.jpg http://www.axelmusic.com/resources/cache/front/300/200/704400022678_300x200.jpg

Ze staan beide bij mij in pre-order. Heb vooral weer zin in Kai :)

heb je een regiovrije blu ray speler dan?

Ralfers
26-07-2010, 21:49
heb je een regiovrije blu ray speler dan?

Ik heb een regio A en een regio B speler.

Maar Kai part 1 was regio vrij, dus grote kans dat part 2 dat ook zal zijn

wild-child83
03-08-2010, 23:29
Ik heb een regio A en een regio B speler.

Maar Kai part 1 was regio vrij, dus grote kans dat part 2 dat ook zal zijn

Dat is niet meer dan logisch he.
Zal wat zijn. De ene Blu-ray wel regio vrij maken en de andere niet van dezelfde serie. We hebben funimation wel rare beslissingen zien nemen maar zo'n blunder zal onvergevelijk zijn en klachten van juwelste krijgen.

Nee reken maar da det de complete DRAGONBALL KAI serie op Blu-ray Regio A+B comptible zal zijn. Dit was overigens ook aangekondigt als ik me niet vergis.

Overigens ís de serie ook op DVD verkrijgbaar maar die was dacht ik alleen Regio 1 afspelebaar!

wild-child83
03-08-2010, 23:38
Nee, geloof het niet. Dragon Ball: Curse of the Blood Rubies is wel los aangekondigd. *Hier Amazon + trailer (http://www.amazon.com/Dragon-Ball-Movie-Curse-Rubies/dp/B003H6KRKM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1276549242&sr=8-1)*

Alleen hebben ze hem niet opnieuw gedubt. Het word waarschijnlijk een dvd met de cut versie van Funimation erop samen met de Japanse uncut versie.

Ik denk (lees: hoop) eerlijk gezegd dat ze een nieuwe dub misschien bewaren voor een movies Dragon Box. Dat zou wel erg gaaf zijn.

Ook weer een vreemde beslissing. Doe gewoon die hele film opnieuw dubben en UNCUT Japans als Engels op DVD uitbrengen. Ze hebben de rechten over de film nu dus maak er dan ook goed gebruik van. Als die niet uncut Engels is hoef ik hem niet te hebben en wacht ik wel totdat wel ooit gebeurd. Anders brengen ze hem eerst cut uit en daarna uncut. UITMELKEN van juwelste.

Ik ben voorlopig wel even klaar ermee. Ik weiger ook de nieuwe Dragon Boxen te kopen. Puur vanwege de uitmelking. Ik ben blij met mijn Oranje Boxen met mooi 5.1 Engels Geluid.

Ik heb Remastered:

DRAGONBALL 1-5
DRAGONBALL Z 1-9
DRAGONBALL GT 1-2 + Movie
DRAGONBLL Z MOVIE TINBOXEN (alle 7x)

Wacht dus alleen nog op de 4 Dragonball Movies Remastered en 2 Specials Movies (Plan to Destroy the Saiyans en Yo son Goku and his Friends Return als die ooit DUB uitkomen.

freaky
04-08-2010, 00:10
Wat is het verschil tussen de gewone Dragonball Z en Dragonball Z Kai ?
Misschien dat het antwoord hier al ergens te lezen valt, als dit zo is sorry voor m'n vraag.

wild-child83
05-08-2010, 02:59
Wat is het verschil tussen de gewone Dragonball Z en Dragonball Z Kai ?
Misschien dat het antwoord hier al ergens te lezen valt, als dit zo is sorry voor m'n vraag.

Lees paar berichten terug.
Daar vind je antwoord erop.

Ik heb die vraag al eens beantwoord ;)

svencrap
18-08-2010, 14:44
Plan to eradicate the saiyans wordt helemaal opnieuw gemaakt! Anime stijl die je kent uit GT en de nieuwe special Yo son goku etc. hij wordt geleverd bij de nieuwe Dragonball game, Dragonball z : Raging blast 2. Check dit filmpje maar eens, begint bij 1:20. http://www.youtube.com/watch?v=hlG76mH8g2c

svencrap
21-08-2010, 16:40
nog meer Screens : http://www.youtube.com/watch?v=dAAhvnWW-GY

Aerodynamisch
21-08-2010, 17:47
Ziet er goed uit. Het enige dat ik nog niet heb gezien van de DBZ serie is deze OVA. Waarschijnlijk "lekt" het wel op internet. Denk niet dat het op DVD uitkomt en om nou het spel te kopen, ik heb al genoeg DBZ games.

In ieder geval, ik heb eindelijk de laatste seizoenen van DB besteld dus binnenkort heb ik ze eindelijk allemaal. Enige dat nog ntbreekt zij de DB films, maar asls het goed is komen die eind het jaar ook nog uit. Maar geen noodzaak het ging mij voornamelijk om de serie.

Ralfers
21-08-2010, 18:36
Onderaan deze pagina van Daizex (http://www.daizex.com/general/tidbits/eradicate.shtml) staan al die screenshots ook, alleen dan in 1280x720px. :)

Ik hoop dat dit wel apart word gereleased, want ik heb geen XBox360 of PS3 en ik speel nooit games. Ik wil het gewoon op Blu-ray hebben. Een double feature met Yo! Son Goku & Friends Return! zou mooi zijn :)

svencrap
22-08-2010, 13:58
28 December komt movie 1 uit. http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20100613173208/dragonball/images/f/fe/The_Cover_art_for_movie_1.jpg

Ik heb hem zelf al, op een australische release, maar misschien schaf ik dit toch aan.
Eigenlijk moet de 1990 koreaanse dragonball film op dvd uitkomen, dan heb ik alles compleet. Met 1990 koreaanse film bedoel ik niet The magic begins.

wild-child83
30-10-2010, 02:53
Onderaan deze pagina van Daizex (http://www.daizex.com/general/tidbits/eradicate.shtml) staan al die screenshots ook, alleen dan in 1280x720px. :)

Ik hoop dat dit wel apart word gereleased, want ik heb geen XBox360 of PS3 en ik speel nooit games. Ik wil het gewoon op Blu-ray hebben. Een double feature met Yo! Son Goku & Friends Return! zou mooi zijn :)

Hij word bij de special editie geleverd van Dragonball Raging Blast 2:
http://www.amazon.co.uk/Dragon-Ball-Raging-Blast-Rated/dp/B00422KW7I/ref=sr_1_sc_1?ie=UTF8&qid=1288403540&sr=8-1-spell

Je kan die kopen en het spel verkopen ;)
Maar misschien komt er wel een double feature met die Son Goku, dat zal wel heel vet zijn al is dat nog maar de vraag of dat ooit gaat gebeuren!

Ralfers
31-10-2010, 19:47
Hij word bij de special editie geleverd van Dragonball Raging Blast 2:
http://www.amazon.co.uk/Dragon-Ball-Raging-Blast-Rated/dp/B00422KW7I/ref=sr_1_sc_1?ie=UTF8&qid=1288403540&sr=8-1-spell

Je kan die kopen en het spel verkopen ;)
Maar misschien komt er wel een double feature met die Son Goku, dat zal wel heel vet zijn al is dat nog maar de vraag of dat ooit gaat gebeuren!

Ik weet dat ie wordt meegeleverd met het spel, maar voor zover ik heb gelezen staat ie dus ook echt op het spel. Niet op een aparte DVD o.i.d. Dan heb je dus een PS3 of een XBox360 nodig om hem te kunnen bekijken.

unfinished
02-11-2010, 18:55
is er een site waar je dvd's kunt bestelle van dragonball z en die in engelse spraak is enzo ?? zoals op tv ???

MissShadows
03-11-2010, 16:32
Ebay

Smooth-J
06-11-2010, 09:58
is er een site waar je dvd's kunt bestelle van dragonball z en die in engelse spraak is enzo ?? zoals op tv ???

Gezien je taalgebruik, denk ik dat je nog vrij jong bent. Terugkomend op je vraag denk ik dat je dan op zoek bent naar sites waar je dan kan betalen met overschrijving, Ideal en niet met een creditcard.
Dan raad ik je aan om op dit forum of het forum van dvdforum.nl in het verkopersgedeelte te kijken.
Of op sites zoals Archonia.com, helaas is het daar wel een beetje duurder.

wild-child83
11-11-2010, 20:21
Ik weet dat ie wordt meegeleverd met het spel, maar voor zover ik heb gelezen staat ie dus ook echt op het spel. Niet op een aparte DVD o.i.d. Dan heb je dus een PS3 of een XBox360 nodig om hem te kunnen bekijken.

Ik heb de PS3 versie en daar staat ie idd op de DISC met het spel in HD.
Of dat bij de XBOX 360 ook zo is weet ik niet omdat die DVD's gebruikt en het dan wel erg krap word op dat samen met het spel op 1 DVD te zetten maar misschien hebben ze goede compressiemethoden erop losgelaten.

Ow ja de film is best de moeite!
Beetje afwijkend van het origineel (paar nieuwe scenes en een paar oude weg) maar ben erg blij ermee dat ze dit voor het grote publiek nu ook hebben uitgebracht.
Dit hadden ze dus met Dragonball Z KAI moeten doen. Echt helemaal opnieuw overgetekend! Dat ziet er veel beter uit dan allemaal met filters etc werken!

wild-child83
05-01-2011, 12:04
Dragonball Movie Collection box komt in februari 2011 uit.
Zitten alle 4 de films in.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/614wwR5eI-L._SL500_AA300_.jpg

Het schijnt exact dezelfde kwaliteit (beeld en geluid) te zijn als van de oude box die in 2005 en in 2008 (re-release dikkere box) is met daarbij Movie 1 (die voor het eerst uncut door funimation is uitgebracht. Die laatste is ook los verkrijgbaar zoals eerder vermeld. Daarbij moet ik toevoegen dat helaas deze box alleen regio 1 en 4 pakt (heb zelf Movie 1 getest die ik los al heb) en die oudere box regio 2. Zoals al tig keer eerder vermeld: domme zet Funi...

pipelooi
13-02-2011, 15:43
zijn er hier nog mensen die van hun dragonball z dvd boxen af willen
ik heb namelijk erg veel belang bij seizoen 1t/m9 deze moeten wel regio2 zijn en engels gesproken en ondertitelt.
pm me als je ze wilt verkopen

wild-child83
03-03-2011, 01:07
zijn er hier nog mensen die van hun dragonball z dvd boxen af willen
ik heb namelijk erg veel belang bij seizoen 1t/m9 deze moeten wel regio2 zijn en engels gesproken en ondertitelt.
pm me als je ze wilt verkopen

Let op dat die Engelse ondertiteling totaal niet overeenkomt met wat er in Engels gezegd word. De engelse ondertiteling is vertaald vanuit het Japans. Dus je moet het kijken japans gesproken en Engels ondertiteld of alleen Engels gesproken zonder ondertiteling!
Tenminste als je voor de Orangje boxen wilt gaan!

pipelooi
03-03-2011, 08:45
ik heb ze nou allemaal in bezit en had het al door wel jammer.
engels gesproken is geen probleem voor mij maar met ondertiteling vind ik het wat prettiger.

wild-child83
05-03-2011, 17:56
ik heb ze nou allemaal in bezit en had het al door wel jammer.
engels gesproken is geen probleem voor mij maar met ondertiteling vind ik het wat prettiger.

Helemaal mee eens. Ikzelf kijk ook altijd liever met Engelse of Nederlandse ondertitels! Lees altijd graag mee!

abumdwi
09-03-2011, 07:53
Hey dragonball Z fans,

Je kan op www.filmbestel.nl (http://www.filmbestel.nl) alle seizoenen kopen in een box. De seizoenen zijn onderverdeeld in boxen en in de boxen zitten de dvd's. Super goeie site en goeie levertijd. Ik zelf heb ze daar ook vandaan heb gelijk alle seizoenen in 1 keer gekocht hahaha maar ja je moet wat als je fan bent (y)...

Smooth-J
09-03-2011, 09:21
Hey dragonball Z fans,

Je kan op www.filmbestel.nl (http://www.filmbestel.nl) alle seizoenen kopen in een box. De seizoenen zijn onderverdeeld in boxen en in de boxen zitten de dvd's. Super goeie site en goeie levertijd. Ik zelf heb ze daar ook vandaan heb gelijk alle seizoenen in 1 keer gekocht hahaha maar ja je moet wat als je fan bent (y)...


En flink prijzig. Ik hou het wel op import.

Smooth-J
09-03-2011, 09:23
Hey dragonball Z fans,

Je kan op www.filmbestel.nl (http://www.filmbestel.nl) alle seizoenen kopen in een box. De seizoenen zijn onderverdeeld in boxen en in de boxen zitten de dvd's. Super goeie site en goeie levertijd. Ik zelf heb ze daar ook vandaan heb gelijk alle seizoenen in 1 keer gekocht hahaha maar ja je moet wat als je fan bent (y)...


Volgens mij ben je zelf iemand van filmbestel of niet? Dit is pas je eerste post en je bent net lid.

StefaanD
09-03-2011, 10:43
Poeh korte metten mee maken, enne gerapporteerd (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=45850)

Samba-boy
10-03-2011, 19:42
maar ja je moet wat als je fan bent (y)...
Ja, inderdaad. Dan moet je de originele boxen kopen bij een legitieme verkoper. Dus niet bij filmbestel.nl :lol:

eL To®®o
28-03-2011, 16:54
Ik ben er ff een tijd tussen uit geweest,, maar ik zie in eens Boxen van Dragonball Kai nieuwe seizoens boxen van Dragonball Z...
Ben zelf in het bezit van de Oranje seizoens boxen...ben er erg tevreden mee!

Mijn vraag is eigenlijk,, Als ik de nieuwe boxen zou willen aanschaffen welke moet ik dan kiezen: Kai of die nieuwe Dragonboxen?

En weet iemand of de Dragonball niet Z of Gt,,......... de eerste serie zeg maar die van 153 afleveringen zeg maar op Regio 2 of Bluray regio B te verkrijgen is?

Alvast bedankt guys!

BrianB
28-03-2011, 20:27
Ik ben er ff een tijd tussen uit geweest,, maar ik zie in eens Boxen van Dragonball Kai nieuwe seizoens boxen van Dragonball Z...
Ben zelf in het bezit van de Oranje seizoens boxen...ben er erg tevreden mee!

Mijn vraag is eigenlijk,, Als ik de nieuwe boxen zou willen aanschaffen welke moet ik dan kiezen: Kai of die nieuwe Dragonboxen?

En weet iemand of de Dragonball niet Z of Gt,,......... de eerste serie zeg maar die van 153 afleveringen zeg maar op Regio 2 of Bluray regio B te verkrijgen is?

Alvast bedankt guys!

Wat wil je precies? De originele Japanse afleveringen (er zit wel een Engelse dub op, maar alleen de Japanse muziek en ttels)zo goed mogelijk gerestaureerd, of de nieuwe versie, die digitaal aangepast is, opnieuw ingesproken is en zo gemonteerd dat de filler-afleveringen zo goed als verdwenen zijn?

Robbie-x
02-04-2011, 22:12
Hey dragonball Z fans,

Je kan op www.filmbestel.nl (http://www.filmbestel.nl) alle seizoenen kopen in een box. De seizoenen zijn onderverdeeld in boxen en in de boxen zitten de dvd's. Super goeie site en goeie levertijd. Ik zelf heb ze daar ook vandaan heb gelijk alle seizoenen in 1 keer gekocht hahaha maar ja je moet wat als je fan bent (y)...
Er zijn toch meer serie's van dragonball behalve Z en GT?