PDA

Bekijk de volledige versie : Disney en Pixar weer bijelkaar?



Snowball
28-12-2005, 00:20
Bron: Washington Times Dec. 25, 2005

Disney, Pixar reportedly close to renewal

Insiders say an announcement is imminent that Disney and Pixar have renewed their distribution pact, it was reported Sunday.
Neither side would comment on the report, however, Daily Variety said.
Sources point to a new, closer relationship between the former rivals with Pixar's top executives gaining unprecedented access to the "Circle 7," a secret division formed under for Disney Chief Michael Eisner to make sequels to Pixar films.
Disney has already started production on "Toy Story 3" and the division will soon announce a second sequel from among several script in development. Variety predicted the choice will be between "Finding Nemo 2" or "Monsters, Inc. 2."
A renewal would ensure Disney's distribution rights to Pixar films and also keep the sequel production rights in the House of the Mouse, Variety said.

Menno Hagendoorn
28-12-2005, 15:19
is een goeie zaak voor beide partijen denk ik....
Disney beheerst de computeranimatie (nog) niet (zie"Chicken little"), en pixar kan zijn product zonder disney nooit zo goed promoten als nu het geval is.
alleen uhhhhm... finding Nemo 2, zitten we daarop te wachten????, ik in elk geval niet.
Zou, naar mijn mening, afbraak doen aan het (bijna perfecte) origineel

Joost v.d. Ham
28-12-2005, 15:54
Zou, naar mijn mening, afbraak doen aan het (bijna perfecte) origineel

Dachten we bij Toy Story ook, en daarvan is deel 2 zelfs nog beter geworden.

Laten ze maar snel weer gaan samenwerken, kan disney meteen ook weer de classic animatie studio openen 8)

Menno Hagendoorn
29-12-2005, 07:27
Zou, naar mijn mening, afbraak doen aan het (bijna perfecte) origineel

Dachten we bij Toy Story ook, en daarvan is deel 2 zelfs nog beter geworden.


Ok maar om de één of andere reden zie ik meer mogelijkheden voor nog een toy story , dan nog een Finding Nemo... die toch een redelijk afgerond geheel was

Obi-Wan Kenobi
29-12-2005, 09:46
Als Disney nou eens kapt met het bemoeien van Pixar's zaken. Alleen op grafisch gebied kan Pixar veel mooier maar dat mag niet omdat het "te realistisch" zou worden.

Was net blij dat het bijna was afgelopen. Kunnen ze ook niets beters verzinnen dan <titel> 2/3/4/etc?

PascaL86
29-12-2005, 12:53
Zou, naar mijn mening, afbraak doen aan het (bijna perfecte) origineel

Dachten we bij Toy Story ook, en daarvan is deel 2 zelfs nog beter geworden.


Ok maar om de één of andere reden zie ik meer mogelijkheden voor nog een toy story , dan nog een Finding Nemo... die toch een redelijk afgerond geheel was

Ja maar veel personages vond ik slechts behandeld in finding nemo...
Bruce The Wihite Shark bijvoorbeeld geweldig personage maar je ziet hem misschien maar 5 min...

flix
29-12-2005, 13:30
opzich is voor bijde partijen beter dat ze weer samen gaan werken :twisted: en wat betreft voor de vervolg films in animo'land is dat wel simpelst hé ze hebben de karakters tog al staan als computer modellen :D dus hoe simpel wil je geld verdienen,,,
maar wat betreft het onderwerp : doet disney en pixar goede zaken weer bij elkaar te komen,,

rkrijger
01-01-2006, 14:42
Zou, naar mijn mening, afbraak doen aan het (bijna perfecte) origineel

Dachten we bij Toy Story ook, en daarvan is deel 2 zelfs nog beter geworden.

Laten ze maar snel weer gaan samenwerken, kan disney meteen ook weer de classic animatie studio openen 8)

Inderdaad! Ik stem VOOR!!!

Werner
02-01-2006, 00:49
Nemo weet ik nog niet zo, maar met de nieuwe situatie die is ontstaan op het einde van Monsters Inc. zijn er wel duizenden varianten op steengoeie scenario's te bedenken...

Lagomorph
02-01-2006, 06:39
opzich is voor bijde partijen beter dat ze weer samen gaan werken :twisted: en wat betreft voor de vervolg films in animo'land is dat wel simpelst hé ze hebben de karakters tog al staan als computer modellen :D dus hoe simpel wil je geld verdienen,,,
maar wat betreft het onderwerp : doet disney en pixar goede zaken weer bij elkaar te komen,,

Ik meen me toch te herinneren dat alle characters in Toy Story 2 een ander 3D model hadden hoor, ze waren in ieder geval veel beter gepolijst, ik denk ook niet dat ze het nog kunnen maken om een film uit te brengen met de 3D modellen uit Toy Story 1 terwijl ze nu zoveel meer kunnen. Zie bijvoorbeeld het gebruik van stof in the Incredibles.

VincentBroccoli
03-01-2006, 21:41
Als dat betekent dat Disney voortaan geen wanproducten als Chicken Little op de markt gaat brengen, stem ik voor :) .

Werner
03-01-2006, 21:49
Zie bijvoorbeeld het gebruik van stof in the Incredibles.

Ja en wat voor stof: onrimpelbaar, vuurvast, uitrekbaar... ;)

Richard B.
20-01-2006, 21:19
'Disney wil Pixar overnemen'

Ruim een jaar geleden wist Steve Forbes het al zeker: als er iemand in staat is om Disney weer succesvol te maken, dan is het wel Apple- en Pixar-topman Steve Jobs. Disney zou behoefte hebben aan creatieve en zakelijke vernieuwing, en Jobs zou beide kunnen verzorgen. Het succes van Apple mag als voldoende bewijs voor zijn organisatorische talent gelden, en bovendien zou hij in staat zijn om de samenwerking tussen animatiestudio Pixar en het Disney-concern nieuw leven in te blazen. Volgens de Wall Street Journal gaat Forbes zijn zin krijgen: de beide bedrijven zouden 'serieuze' overnamegesprekken voeren. Walt Disney Co. zou een bod van meer dan 5,5 miljard euro - de huidige beurswaarde van Pixar - overwegen. Daarmee zou Steve Jobs, die iets meer dan de helft van Pixar bezit, en passant de grootste individuele aandeelhouder van Disney zou worden, met een belang van 6,8 procent in het gefuseerde bedrijf.

Disneys Tovenaarsleerling De eens zo succesvolle samenwerking tussen Jobs' Pixar en Disney heeft in de afgelopen jaren flink onder druk gestaan; zo noemde Jobs in 2004 de Disney-films 'beschamend' en zou Disney-voorman Michael Eisner op zijn beurt Jobs voor 'zo radicaal als een sjiitische moslim' hebben uitgemaakt. Nadat Eisner Disney vorig jaar oktober de rug toekeerde, kwam er echter ruimte voor onderhandelingen, die nu tot concrete resultaten lijken te leiden. Bronnen binnen Disney melden echter dat Pixar niet de enige kandidaat is om overgenomen te worden, dus of Jobs alsnog zijn kunsten bij de mediakolos kan laten zien, moet nog maar worden afgewacht.

Zie http://tweakers.net/nieuws/40841

Ik hoop niet dat dit gaat gebeuren. Pixar moet gewoon onafhankelijk blijven. :(