PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe DVD speler (advies gevraagd)



Paulus18
28-12-2005, 20:46
Aangezien mijn dvd speler afgelopen week is overleden, moet ik nu maar wer eens een nieuwe aanschaffen.

Nu weet ik niet wat de beste is qua mijn budget (budget is 70-80 €), ik heb al vele sites zitten bekijken maar er is gewoon teveel aanbod dat ik het niet meer weet.

Divx is niet noodzakelijk maar wel aardig, en dvd speler moet sowieso dvd-r etc etc. af kunnen spelen.


Iemand een goed idee?

Hotsparky
28-12-2005, 21:08
Ik denk niet dat het echt veel uimaakt welke dvd speler je koopt in die prijsklassen. Ga gewoon een keer naar een elektronica zaak en bekijk daar wat spelers. Er zijn er zooo vreselijk veel in die klasse.

Richard B.
28-12-2005, 21:08
Ik ken het probleem van "door de bomen het bos niet meer zien": ik heb er deze week net zelf een nieuwe moeten aanschaffen. :wink:

Ik zou zelf de Philips-spelers uit de DVP 5000-serie willen aanraden (zie Kieskeurig: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryproducts?readform&q2=[merk]=%22philips%22&qcode=dvd-home&pcode=dvd-home&sort=2). Volgens mij zijn dat allemaal wel aardig betrouwbare spelers met een leuk set aan features en een goeie beeldkwaliteit. Ik heb zelf een 5900 die wel wat duurder is als de prijsklasse waarin jij iets zoekt, maar da's tot nu toe een erg goeie speler gebleken. De types 5100 en 5500 (die goedkoper zijn) zijn volgens mij van vergelijkbare kwaliteit.

Ik weet dat er mensen zijn die Philips verafschuwen maar in de lage prijsklasse vindt ik hun spullen vaak een hele veilige keus. De paar keren dat ik problemen heb gehad met Philips-spul waren ze altijd heel royaal met hun service.

Paulus18
28-12-2005, 23:23
Ik denk niet dat het echt veel uimaakt welke dvd speler je koopt in die prijsklassen. Ga gewoon een keer naar een elektronica zaak en bekijk daar wat spelers. Er zijn er zooo vreselijk veel in die klasse.

Tja, maar ik wil graag wat gebruikerservaringen, en niet het verkoperspraatje :wink:

En bedankt Richard maar ik wacht liever even af wat de anderen erover te zeggen hebben.[/b]

Hotsparky
28-12-2005, 23:24
In deze prijsklasse is Philips juist een veilige keus. Ik heb voordat ik wat beter spul ging kopen heel veel van Philips gehad. Nooit problemen en werkte perfect. Het komt alleen niet tegemoet aan de eisen die de meeste mensen hier stellen. In de prijsklasse tot 100 euro is philips in dvd spelers alles behalve slecht.

Paulus18
29-12-2005, 21:17
Hoe zit het dan met het regio vrij maken, want hij moet wel alles af kunnen spelen. Makkelijk of moet ik dat ergens laten doen?

Hotsparky
29-12-2005, 21:27
De Philips spelers die ik heb gehad waren allemaal makkelijk regio vij te maken. Laadje open en met de afstandbediening een bepaalde code intypen.

Voordat je je speler koop kun je het best even op kieskeurig kijken. Daar staan voor de meeste dvd spelers in jouw prijsklasse de juiste codes. Vaak zetten mensen ze neer bij de reviews.

Richard B.
29-12-2005, 21:27
Hoe zit het dan met het regio vrij maken, want hij moet wel alles af kunnen spelen. Makkelijk of moet ik dat ergens laten doen?
Tja, nog een voordeel van de Philipsen: bij hun spelers is dat over het algemeen doodsimpel en een kwestie van het invoeren van bepaalde codes via de afstandbediening.

Laura Obuch
29-12-2005, 21:44
Daytek ook :)
Standaard regiovrij, heb er zelf al 2 jaar één en m'n zus nu ook een tijdje, niets op aan te merken, prima spelers!

Paulus18
30-12-2005, 11:29
heb een daewoo dv 700s gekocht, werkt perfect (tot nu toe) ;)